Jump to content
Shipfriends

Δεν ήμουνα εγώ, για αεροπλάνα.


Recommended Posts

Καλά κι ο Ωνάσης business έκανε με όλες τις κυβερνήσεις, εντός κι εκτός Ελλάδος, νομίμως και παρανόμως έχουσες την εξουσία. Δεν ήταν κάποιος που δε θα έμπλεκε με το κράτος από ιδεαλισμό. Αν ήταν στο συμφέρον του, όχι στην Κρήτη, στο Ρίο ντε Τζανέιρο θα τους πέταγε. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 488
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ένα άρθρο που πέτυχα τυχαία στο φατσοτέφτερο, γνωρίζαμε για το ήθος της εταιρίας από παλιότερα αλλά σιγά σιγά φαίνεται το μαθαίνει και κόσμος εκτός του χώρου. 

https://www.reporter.gr/Eidhseis/Epicheirhseis/Transportation/438375-H-kakomathhmenh-kai-acharisth-Aegean

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...
  • 4 months later...
  • 4 months later...
2 hours ago, Nick the Greek said:

...και βλέπω ένα Mc Donnell-Douglas αν θυμάμαι καλά με την τουρμπίνα επάνω στο πρυμνιό φτερό και είσοδο με πτυσσόμενη σκαλίτσα από το πίσω μέρος του αεροσκάφους...

Καλά θυμάσαι το τοπογραφικό (😜) του αεροπλάνου, αλλά DC-10 δεν ήταν, παρότι η Alitalia είχε στον στόλο της μερικά, που όμως είχε αποσύρει  πριν το 2000. Μάλλον ήταν ένα από τα πολλά McDonnell Douglas MD-80 που είχε η διάσημη γείτων, με 3+2 καθίσματα ανά σειρά στην economy, με τον απίθανο θόρυβο από το φτερό και πρύμα, τις 4-5 "τυφλές" τελευταίες σειρές (οι δύο έβλεπαν το galley και τις πρώην γοητευτικές αεροσυνοδούς να ετοιμάζουν καφέ) και την πτυσσόμενη σκάλα εξόδου που η έξοδός της σφράγιζε στην διάρκεια της πτήσης ακριβώς πριν μπείς στις τουαλέτες. Το πρωϊνό δρομολόγιο Αθήνα-Ρώμη και το βραδυνό Μιλάνο-Αθήνα γινόταν με τέτοια αεροπλάνα την δεκαετία του '90 και ίσως για λίγο στα '00s. Επίσης η SAS και η Iberia έστελναν την ίδια περίοδο τέτοια αεροσκάφη στην Αθήνα που και που σε κάτι αεριτζίδικα, εποχιακά δρομολόγια, από Στοκχόλμη, Βαρκελώνη ή Μαδρίτη.

Link to comment
Share on other sites

Δεν γνωρίζω για την Alitalia, αλλά αν θυμάμαι καλά πέταξα για τελευταία φορά με B727 της ΟΑ στην Ελλάδα το 1993, αλλά στις ΗΠΑ (Delta, domestic flight) μπορεί να ήταν και 1998 ή 2000.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Shippihs said:

Τα 727 που είχαν κινητήρα στο κέντρο ποτέ τα απέσυρε η alitalia?

Το 1985.

6 hours ago, georgios express said:

Δεν γνωρίζω για την Alitalia, αλλά αν θυμάμαι καλά πέταξα για τελευταία φορά με B727 της ΟΑ στην Ελλάδα το 1993, αλλά στις ΗΠΑ (Delta, domestic flight) μπορεί να ήταν και 1998 ή 2000.

ολα εκτος απο 1 τα  Ελληνικα 727 ειχαν ονόματα βουνών της Ελλαδος (Ολυμπος,Ταυγετος,κλπ) η εξαίρεση ηταν το Βασίλισσα Αννα Μαρία. 

Ενα ενδιαφέρον trivia ειναι οτι ενα απο αυτα κατεληξε σε ενα δασος στο Όρεγκον των ΗΠΑ και μετατράπηκε σε σπιτι.. 

Ως πιτσιρικας το ορος Άθως μαζι με τα Ηρακλη (737) και Ολυμπιο Δια (747) ηταν τα αγαπημενα μου

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Nereus said:

Τα αεροπλάνα δεν εχουν δομικό οριο ζωης. Οσο ειναι οικονομικα συμφερον συντηρούνται και πετούν.. Πολλα 747,757 που μπαίνουμε ακομα και σημερα (απο σοβαρες εταιρείες οπως British Airways, United, κ.α) ειναι σε υπηρεσία απο τις αρχες του 1980.

 

Είχα πετάξει πρίν χρόνια από San Francisco για Frankfurt με ένα 747, ακόμη και τότε έκανε μπάμ λόγω παλαιότητας όταν έμπαινες μέσα. Αλλά βέβαια άλλα τα standards ελέγχων και συντήρησης στην αεροπλοία και άλλο στην ελληνική ακτοπλοία.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 8/21/2021 at 1:01 PM, Nick the Greek said:

Τα αεροπλάνα δεν εχουν δομικό οριο ζωης. Οσο ειναι οικονομικα συμφερον συντηρούνται και πετούν

Και όμως, όλα τα μέρη του αεροπλάνου, τμήματα του airframe έχουν όριο ζωής. Συνήθως παρακολουθείται βάσει είτε κύκλων (μια απογείωση και μια προσγείωση ο καθένας) είτε ωρών πτήσης, αναλόγως τη φύση των δρομολογίων, πχ ένα αεροπλάνο σε διαδρομές εντός Ελλάδος θα συντηρείται και θα αποσυρθεί βάσει των κύκλων αφού η πτήση είναι σύντομη, ενώ ένα αεροπλάνο long haul θα έχει πολλές ώρες πτήσης για τον αριθμό των κύκλων του airframe. Σε αυτό παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο το pressurisation και depressurisation όπως επίσης και η συστολή διαστολή κατά την πτήση που δεν είναι αμελητέα!

 

Σχετικό ατύχημα αν θυμάμαι καλά είχε ένα 737-200 της Hawaiian που είχε ξεπεράσει τον αριθμό κύκλων της ατράκτου.

 

Από κει και πέρα η συντήρηση που αναφέρεις Nick είναι ξεκάθαρα επειδή δεν υπάρχουν περιθώρια στην αεροπορία. Αν δεν υπήρχαν σοβαρές επιπτώσεις τα ίδια με την ακτοπλοΐα θα ήταν. Συνήθως πάντως οι εταιρίες αποσύρουν αεροπλάνα στην 20ετια, οι low cost ειδικά πολύ πιο νωρίς.

Link to comment
Share on other sites

Τα αεροσκάφη πρακτικά δεν εχουν οριο ζωής οπως ειπε και ο @Nick the Greek.. Οι κυκλοι που αναφέρεις  εχουν να κανουν με τη συντήρηση. Στα αεροσκαφη της πολιτικής αεροποριας υπαρχει το σύστημα ABCD, στο A check που γίνεται ανα 3-6 μηνες (αναλογα με τις προσγειωσεις/ωρες) γίνεται ενας απλος έλεγχος μέχρι το D check οπου γίνεται καθε 10 χρονια περιπου και το αεροσκάφος γίνεται σχεδον βιδες και ελέγχεται/επσικευαζεται διεξοδικά.

Οποτε η απάντηση που εδωσε οτι τα αεροσκάφη πετουν με βαση το cost/benefit και οχι με την ηλικια/κυκλους ο nick ισχύει απόλυτα 

 

1 minute ago, Nereus said:

Τα αεροσκάφη πρακτικά δεν εχουν οριο ζωής οπως ειπε και ο @Nick the Greek.. Οι κυκλοι που αναφέρεις  εχουν να κανουν με τη συντήρηση. Στα αεροσκαφη της πολιτικής αεροποριας υπαρχει το σύστημα ABCD, στο A check που γίνεται ανα 3-6 μηνες (αναλογα με τις προσγειωσεις/ωρες) γίνεται ενας απλος έλεγχος μέχρι το D check οπου γίνεται καθε 10 χρονια περιπου και το αεροσκάφος γίνεται σχεδον βιδες και ελέγχεται/επσικευαζεται διεξοδικά.

Οποτε η απάντηση που εδωσε οτι τα αεροσκάφη πετουν με βαση το cost/benefit και οχι με την ηλικια/κυκλους ο nick ισχύει απόλυτα 

 

Να θυμησω οτι υπαρχουν ATR/Fokker/Saab/Electra (πολλαπλασιες απο/προσγειωσεις) που ξεπερνουν κατα πολυ τα 20 και 30 ακομα και 40 χρονια πτητικης ζωης

Link to comment
Share on other sites

Σχολίασα το ότι δεν υπάρχει δομικό όριο ζωής στα αεροπλάνα, προφανώς για τα μέρη του fuselage που υπάρχει (πχ λόγω metal fatigue). Δεν διαφωνώ με τον @Nick the Greek  ούτε με σένα περί cost/benefit και maintenance.

To σχόλιο μου περί στανταρ της συντήρησης ήταν για το ακολουθο:

Quote

Αλλά βέβαια άλλα τα standards ελέγχων και συντήρησης στην αεροπλοία και άλλο στην ελληνική ακτοπλοία.

 

Τα ελικοφόρα που αναφέρεις είναι μικρά με χαμηλότερο service ceiling από τζετ, με ότι αυτό συνεπάγεται, μικρότερο μέγεθος και βάρος, και φθηνότερη συντήρηση. Επίσης υπάρχουν πολλά αεροδρόμια με ιδιαιτερότητες σε πολλά μέρη του κόσμου που εξυπηρετούνται μόνο από συγκεκριμένα αεροπλάνα, όπως ο Καναδικός βοράς με 737-200 με gravel kit, πολλά μικρά αεροδρόμια με Dornier, Twin Otter, Islander κλπ. Οπότε κάποιοι τύποι αναγκαστικά συντηρούνται και διατηρούνται.

Edited by ToMonopolioMasEfage
Link to comment
Share on other sites

Μα αυτο ακριβως λεμε οτι οσο το αεροσκάφος βγαζει λεφτα θα συντηρηθεί και η ατρακτος και οι κινητήρες και τα παντα.. Ολα αλλαζουν/φτιαχνουν σε ενα αεροσκάφος.. Αρκει να εχει νοημα.. Να θυμησω οτι ακομα και σε πολεμικες αεροποριες που money is not a problem  i.e USAF οταν το αεροσκαφος δεν εχει αξιολογο αντικαταστατη συνεχιζει και πετα.. μερικα παραδειγματα ειναι τα B52 με το γηραιότερο να εχει 60+ χρονια στη πλατη και ποσους πολέμους.. Τα U2 που ακομα σπιούνευουν.. Τα 707 (KC135) και αλλα διαφορα. Εδώ η Κολομβία πεταει αναβαθμισμενα C47 gunships ακομα (και αποδιδουν και πολυ καλα σε σχεση με πολυ νεότερα..

Τέλος τα αεροσκάφη που ανέφερα (ATR, Saab, Electra, κλπ) τρωνε τις μεγαλύτερες καταπονησεις απο ολους τους τυπους των πολιτικών, παρολαυτα επειδή το cost/benefit εχει θετικό πρόσημο τα συντηρουν ακομα και αν χρειάζονται επεμβαση/αντικατασταση σε δομικα στοιχεία.. 

Δωξα το θεο λεφτα να υπαρχουν.. 

Η μιζες.. Βλεπε τα Ελληνικά P3 Orion.. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...