Jump to content
Shipfriends

Ηράκλειο - Θεσσαλονίκη


Recommended Posts

Εγώ παλι γιατί έχω την εντύπωση ότι στο Υπουργείο μάλλον έχουν όρεξη να δίνουν επιδοτήσεις γενικά; 

Εν έτει 2024 τι μπορεί να εξυπηρετεί μια γραμμή Κρήτη-Θεσσαλονίκη; Εδώ για Αθήνα όσοι δεν οδηγάνε πάνε αεροπορικώς. Ούτε απ' ευθείας δεν πας γρηγορότερα από το να πας Πειραια κι από κει οδικώς, εκτός κι αν πας με κανα Superfast που δεν γίνεται για ευνόητους λόγους. Πλέον ο Αυτοκινητόδρομος 1 είναι πολύ πιο άνετος από ότι επί Δαίδαλος. 

Εκτός κι αν θελει να κερδίσει την κίνηση που έχασε ο άξονας Κρήτης-Θεσσαλονίκη λόγω Τεμπών (Δεν έχουν όλοι λεφτά για αεροπλάνο ή προτιμούν να κλείνουν τα εισητήριά τους τελευταία στιγμή) αλλά πόσοι να είναι αυτοί;

ΥΓ Το Ρέθυμνο που αναφέρεται ως εναλλακτικό τερματικό λιμάνι αντί του Ηρακλείου πρέπει να με βάλει σε σκέψεις;🤔

Link to comment
Share on other sites

Για τους θερινούς μηνες σύνδεση Σποραδων - Κυκλάδων ,επιπλέον την τελευταία χρόνια που υπήρξε το δρομολόγιο με το Aqua Blue αρκετοί από την  Βόρειο Ελλάδα το επέλεξαν για την μετάβαση τους στα Κυκλαδονησια.

+ μια οικονομικότερη επιλογή τόσο στο κομμάτι Κρήτη - Κυκλαδες και στο ενδοκυκλαδικο.

Link to comment
Share on other sites

Για Κρήτη εξυπηρετεί πολύ το κομμάτι Ηράκλειο - Σαντορίνη ως μια οικονομική επιλογή ,τόσο το Aqua Blue(στο δρομολόγιο Θες/νίκη - Ηράκλειο) αλλά και τα 2 Superferry είχαν δουλεψει πολύ καλά σε αυτη την σύνδεση 

Link to comment
Share on other sites

Έχει βάση κίνησης μιάς και αρκετοί Βορειοελλαδίτες δουλεύουν σεζόν στις Κυκλάδες (Μύκονος, Σαντορίνη, Πάρος, Νάξος) όποτε φίλοι, ξαδέλφια, φίλοι-φίλων κτλ που θα πάνε για να εκμεταλλευτούν τον "δικό τους άνθρωπο", κάνουν μια καλή βάση ΣΥΝ τα ενδοκυκλαδικά ως ένας οικονομικότερος τρόπος μετακίνησης από νησί σε νησί. Χαμένο δεν είναι το δρομολόγιο, απλά δεν ξέρουμε πόσο θα αφήνει κέρδος το πλοίο. 

Link to comment
Share on other sites

Εποχές ΕΛ ΓΚΡΈΚΟ και ΔΑΙΔΑΛΟΣ δε ξαναγυρνάν πίσω. Βρήκα έχετε αναρτημένα κάπου τα δρομολόγια των Μινωικών που γίνονταν το 2001-2002 σε αυτή τη γραμμή. Αν έμπαινε ένα γρήγορο πλοίο τύπου ΔΗΛΟΣ/ΠΑΤΜΟΣ/ΧΙΟΣ/ΜΥΚΟΝΟΣ με συγκεκριμένες προσεγγίσεις και όχι το γαλατάδικο του 2018 ίσως και να έκανε sold out αυτή η γραμμή, όπως γίνεται από το 2021 με τις Σποράδες. Με το Άκουα Μπλου όπως και στο παρελθόν με τα Μιλένα/Νταλιάνα έμπαινες ξυρισμένος και έβγαινες με γένια. 
Το 2002 που μπήκε το Προμηθέας έκανε 14 ώρες απ'ευθείας Θεσσαλονίκη-Ηράκλειο χωρίς ενδιάμεσες στάσεις. Το λέω με επιφύλαξη, αν θυμάται κάποιος καλύτερα ας μας πει.

Link to comment
Share on other sites

Και το ΚΡΗΤΗ της ΑΝΕΚ έκανε την περίοδο 1986-1988 το απευθείας δρομολόγιο Σούδα - Θεσσαλονίκη σε 20 ώρες, με φουλ γκαράζ, 3 φορές τη βδομάδα.

Edited by polmyt
quote
Link to comment
Share on other sites

Οι Σποράδες που αναφέρονται πιο πάνω θεωρώ είναι περιττές. Ένα δρομολόγιο τέτοιου τύπου και εγώ πιστεύω ότι μπορεί να είναι βιώσιμο, αλλά για να βγει πρέπει να είναι basis Ηράκλειο - Θεσσαλονίκη με αναχώρηση νωρίς απόγευμα (τύπου 5) και αφιξη το μεσημέρι της επόμενης. Και ενδιάμεσα 3 κυκλαδονησια Μαξ (Σαντορίνη - Νάξο - Μύκονο η Σύρο)  οι προτάσεις μου. Σμύρνα/ Διαγόρας/ Πρέβελης είναι ο τύπος πλοιου που μπορεί να στηρίξει την γραμμή. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, iord said:

… Ένα δρομολόγιο τέτοιου τύπου και εγώ πιστεύω ότι μπορεί να είναι βιώσιμο,..

Ελπίζω χωρίς επιδότηση και άλλα παρόμοια σκληρά νεοφιλελεύθερα που καταδιώκουν την επιχειρηματικότητα.

Link to comment
Share on other sites

Γνώμη μου πάντα, αλλά αν βρεθεί ενα πλοίο μου να μπορεί να λειτουργήσει σαν ropax 5 μήνες της σεζόν και μετά σαν ρορο, θα μπορούσε να λειτουργήσει πάντα με βάση τα φορτηγά. Καλοκαίρι είναι πολύ δύσκολο να μην έχει κόσμο και ακόμα και σεμπτεβριο Οκτωβρίο πολλοί φοιτητές που θα ανέβουν προς Θεσσαλονίκη (και το αντίθετο) πιθανό να το προτιμήσουν για να φέρουν πάνω τα πράγματα του από τις διακοπές.  

Τώρα αν το κράτος έχει την δυνατότητα να επιδοτήσει (με λογικά πόσα) την λειτουργία της γραμμής από Νοεμβρίο μέχρι Απριλίο για να συνεχίσει να λειτουργεί για επιβάτες πιστευω θα ήταν χρήσιμο για κάποιους. Μπορώ να φανταστώ ήδη 3 γραμμές των όποιον η επιδότηση είναι λιγότερο χρήσιμη.

Edited by polmyt
quote
Link to comment
Share on other sites

Αμφιβολίες σχετικά με την βιωσιμότητα της και ειδικά χωρίς επιδότηση μπορώ να το καταλάβω, πισωγύρισμα όμως από που και ως που;

Edited by polmyt
quote
Link to comment
Share on other sites

Γιατι εχουμε 2024.

Ενα Πειραιας-Θεσσαλονικη μενει μονο να αναβιωσει.

Προσφερει κατι;

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Απο την αρχή προς το τέλος όχι.

Αλλα τμηματικά.  Δηλαδή απογευματινό απο Θεσσαλονικη προς Σποράδες φτάνοντας βράδυ και Κυκλάδες πρωί. Και απο αυτά αντίστοιχα προς Κρήτη.

Το 2018 που έκανα το Σκιάθος - Τήνος με το Aqua Blue δεν περίμενα οτι θα είχε τόσο κοσμο.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, MILTIADIS said:

Γιατι εχουμε 2024.

Ενα Πειραιας-Θεσσαλονικη μενει μονο να αναβιωσει.

Προσφερει κατι;

Ο φίλος σου ο Γκριμάλντι γιατί δε βάζει καράβι στη γραμμή; Η Κρήτη και οι Κυκλάδες το θέλουν αυτό το δρομολόγιο. Υπάρχει μεγάλη κίνηση φορτηγών και εμπορευμάτων. Η Κρήτη τροφοδοτεί όλη τη Βόρειο Ελλάδα χειμώνα καλοκαίρι.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, MILTIADIS said:

Γιατι εχουμε 2024.

Ενα Πειραιας-Θεσσαλονικη μενει μονο να αναβιωσει.

Προσφερει κατι;

 

10 minutes ago, Petros P said:

Απο την αρχή προς το τέλος όχι

Τμηματικά ξέρουμε τι προσφέρει οπότε θα μιλήσω για το κομμάτι Ηράκλειο - Θεσσαλονίκη. 

Πέρα από την τεράστια ευκολία που θα είναι για τα φορτηγά (που όλοι ξέρουμε πόσα έχει η Κρήτη) , αν λειτουργήσει σωστά (απόγευμα αναχώρηση και μεσημέρι άφιξη όπως από Πειραιά για Ρόδο πχ), εξυπηρετεί από βασικές ταξιδιωτικές ομάδες:

- οποιαδήποτε οικογένεια από βόρεια Ελλάδα θέλει να κατέβει Κρήτη διακοπές 

-οποιον ταξιδεύει Κρήτη με το αμάξι του

-Φοιτητες από Κρήτη που σπουδάζουν στην συμπρωτεύουσα και το αντίθετο 

 

Link to comment
Share on other sites

Ώς τέως ναυτικός πράκτορας , μπορω να πω πως με ένα Ro/Pax και το παρακάτω σχεδιασμό:

Δευτερα: Θεσσαλονίκη - Ηράκλειο και επιστροφή με δυο ενδιάμεσους 

Πεμπτη: Θεσσαλονίκη - Ροδος και επιστροφή με δυο ενδιάμεσους 

από Απρίλιο μέχρι Οκτώβριο, το βαπόρι θα λειτουργήσει αψογα.

Link to comment
Share on other sites

Δεν υπαρχει αυτη την στιγμη κατι περα απο ενα σεναριο που κυκλοφορησε σε οχι κι ιδιαιτερα εμπιστη σελιδα του διαδικτύου για την επαναλειτουργία της γραμμης. Ολα τα παραπάνω ειναι γενικά και σχετικά με την βιωσιμότητα της.

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, SuperRunner said:

Η Κρήτη και οι Κυκλάδες το θέλουν αυτό το δρομολόγιο. Υπάρχει μεγάλη κίνηση φορτηγών και εμπορευμάτων. Η Κρήτη τροφοδοτεί όλη τη Βόρειο Ελλάδα χειμώνα καλοκαίρι.

 

Νομίζω είναι λιγάκι παρατραβηγμένο να μιλάς εκ μέρους όλης της Κρήτης και όλων των Κυκλάδων. Όπως και να έχει η Σύρος και η Μύκονος έχουν τέτοια σύνδεση και με Θεσσαλονίκη και με Καβάλα όλο το έτος, οπότε όλες οι υπόλοιπες Κυκλάδες μπορούν να συνδεθούν μέσω των δύο αυτών νησιών, στην χειρότερη περίπτωση. Δεν χρειάζεται να έχουν όλα τα νησιά απ' ευθείας σύνδεση με όλα τα μέρη της Ελλάδας. Πέραν τούτου, αν ήταν τέτοιο χρυσωρυχείο η γραμμή αυτή, κάτι μου λέει πως δε θα την είχαν σταματήσει ποτέ και θα έβαζαν πλοία έστω και για δυό μήνες το καλοκαίρι, όσοι κατά καιρούς την έχουν εξυπηρετήσει.

 

Τέλος πάντων, ας βάλει όποιος θέλει πλοίο αλλά χωρίς τα χρήματα του κράτους και κατ' επέκτασιν τα δικά μας.

 

ΥΓ: Σχεδόν όλες οι αγορές, ανεξαρτήτως προιόντος και υπηρεσίας είναι κάτι το δυναμικό. Αλλάζουν τα δεδομένα, οι άνθρωποι, το νομικό πλαίσιο, η τεχνολογία, όλο το οικοσύστημα γύρω από αυτές. Το ότι κάτι δούλευε πρίν 2-5-10-20 χρόνια, δε σημαίνει πως θα δουλέψει και τη σήμερον ημέρα.

Link to comment
Share on other sites

Το μονο κομματι που με βρισκει συμφωνω σε μια τετοια συνδεση ειναι η μειωση των φορτηγων στο δρομο απο Πειραια για Θεσσαλονικη!

Παντως αν το δεις λογιστικα ποσο να στοιχιζει 1 φορτηγο με πετρελαια διοδια κ οδηγο να παει πανω + το εισητηριο για Πειραια απο το να παει απευθειας 

Να γινουμε δλδ σαν την Ιαπωνια που χρησιμοποιουν τα πλοια για τις μεγαλες αποστασεις για τα φορτηγα τους!

Link to comment
Share on other sites

Να θυμίσω πως το καλοκαίρι του 2018 που υπήρχε η γραμμή με το Aqua Blue το τελευταίο σταμάτησε εσπευσμένα πολύ νωρίς γύρω στις 25 Αυγούστου,ενω ειχε περασμενα και άλλα δρομολογια.Επειδη δεν είχε κίνηση.

Όπως επίσης όταν έκανα αυτό το ταξίδι την ιδια χρονια Σαντορινη Σκιαθο αρχές Αυγούστου είχε δεν είχε 100 επιβάτες.

Το 18 το Aqua Blue μπήκε στη γραμμή αυτή για να ανταγωνιστεί τη Golden που πρώτη φορά κατέβαινε ως το Ηράκλειο.Και έκατσε καλα η επιδοτηση(αλήθεια πόσο πόλεμο έφαγαν οι Αφοί αυτή τη χρονια) αλλα και η εισοδος στις Σποραδες της Sea Jets απο Βολο και απο Θεσσαλονικη.Αυτά για την ιστορία.

Link to comment
Share on other sites

Γι αυτό λέμε πως για ένα τέτοιο εγχείρημα το Superstar 2 είναι ιδανικοτερο από το πρώην Ταλος. Απείρως ομορφότεροι εσωτερικοί χώροι και μικρότερο γκαράζ. 

Link to comment
Share on other sites

Το δικό  μου το μικρό μυαλό σκέφτηκε πως έχουμε ένα Σμύρνα που κάθεται, ταιριάζει και στη γραμμή, κρίμα είναι να μη κυκλοφορεί :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...