Jump to content
Shipfriends

Aylah (ΙΜΟ 9097331)


Recommended Posts

Oresti,

1. Η ζημία υπολογίζεται αφαιρόντας την πραγματική εμπορική αξία του πλοίου (22 εκ. από Λεφάκη προς ξένους, αφού το χρησιμοποίησε ένα χρόνο και η οικονομική κρίση προχώρησε ακόμα πιο πολύ, ενώ το πήρε ολοκαίνουριο (δηλ. είχε ακόμη μεγαλύτερη αξία ολοκαινουριο και ένα χρόνο πριν), μείον την αξία πώλησης προς Λεφάκη, δηλ. 14 εκ. ευρώ). Οι διάφοροι λόγοι άμεσης πώλησης αφήνονται στην κρίση των αναγνωστών ;) , αφού όμως πληροφορηθούν ότι η ΑΝΕΘ είχε βραχυπρόθεσμες οφειλές περίπου 1 εκ ευρώ μόνο.

2. Έχεις δίκιο ότι έτσι γίνεται, όταν πωλείται το πλοίο, κατά συνήθεια όμως, όχι απαραίτητα. Το θέμα είναι ότι δεν υπήρχε οικονομική ανάγκη να ξεπουληθεί το πλοίο, μόνο και μόνο ώστε να πληρωθεί το δάνειο που ήταν 12ετίας. Αυτό ήθελα να επισημάνω.

3. Το ζητούμενο αν το πλοίο από τη λειτουργία του θα έβγαζε τα λεφτά του σιγά-σιγά, θα μπορούσε να διευκρινιστεί έστω αν έκανε ΕΝΑ δρομολόγιο. Κάποιοι όμως δεν άφησαν να γίνει ούτε ένα. Και μάλιστα όταν ήρθε το Πάσχα το πλοίο στο νησί, που ξέρετε ότι έχει αυξημένη κίνηση.

Αν γνωρίζεις κάτι επιπλέον από όσα λέω για το ποσό των βραχυπρόθεσμων οφειλών ή αν έχεις κάποια δεδομένα για τα κέρδη που θα έφερνε (ειδικά αν έβγαινε σε άγονη Κεραμωτή-Θάσος-Λήμνος-Αγ.Ευστράτιος), μπορείς να μας τα αναφέρεις.

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 295
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1. Η πραγματική αξία είναι κάτι σχετικό που ορίζεται κάθε στιγμή από τις συνθήκες της αγοράς και όχι μόνο. Είναι δύσκολο να κρίνουμε πράξεις του παρελθόντος με δεδομένα του σήμερα. Αν το δεις από μια άλλη πλευρά, αν δεν είχε βρεθεί αγοραστής για το πλοίο τότε, η εταιρεία σήμερα μπορεί να είχε κλείσει.

2. Η εξόφληση ενός δανείου που αφορά πλοίο κατά την πώληση του δεν γίνεται κατά συνήθεια. Είναι υποχρεωτική βάσει των συμβολαίων χρηματοδότησης.

3. Η εταιρεία είχε πλοία και εμπειρία στη γραμμή, συνεπώς ήξερε καλύτερα τα δεδομένα. Η υπέρβαση κατά πολύ του προϋπολογισθέντος κόστους ναυπήγησης (αλλού διάβασα για διπλάσιο, αλλού για τριπλάσιο), άλλαξε πολύ τα δεδομένα και επιβάρυνε τη λειτουργία του πλοίου με ιδιαίτερα υψηλά χρεολύσια. Αυτός δε ήταν και ένας βασικό λόγος (όχι ο μόνος), που το πλοίο δεν ήταν βιώσιμο ούτε στο Σαρωνικό.

4. Το ύψος τον βραχυπρόθεσμων οφειλών από μόνο του δεν λέει και πολλά πράγματα. Επειδή όμως δεν γνωρίζω για τα οικονομικά της ΑΝΕΘ, θα επανέλθω όταν βρω σχετικά στοιχεία.

Link to comment
Share on other sites

Το πλοίο δέν ήταν βιώσιμο στον Σαρωνικό γιατί το έβαλαν σε μιά γραμμή που δέν έχει και τόσο μεγάλη κίνηση,δηλαδή στην Σουβάλα.Εξ ού και όταν ο Λεφάκης είδε τα ζόρια,το έβαλε και στό φιλέτο τής Αίγινας μπάς και βγάλη κανένα παραδάκι παραπάνω.Ενδέχεται να είχε από καιρό κατα νού να το πουλήση μόλις βρισκόταν ο κατάλληλος αγοραστής-και αυτό έπραξε.Δέν νομίζω ότι τα χρεωλύσια τής ΑΝΕΘ γιά το πλοίο τα "φορτώθηκε" ο Λεφάκης.

Από εκεί και πέρα:άν η ΑΝΕΘ είχε οικονομικά προβλήματα,είναι όντως απορίας άξιο γιατί άφησε το πλοίο στην Καβάλα τόσους μήνες άπραγο-αφού εν πάση περιπτώσει το δάνειο που είχε πάρει γιά την κατασκευή του είχε 12 χρόνια μπροστά της να το αποπληρώση.Μπορούσε λοιπόν να το δρομολογήση και με μιά σωστή διαχείριση να το αποσβέση σε λιγώτερο από τά 12 αυτά χρόνια και να εξοφλήση το δάνειο-ή έστω,ένα μεγάλο μέρος του.Οπότε μετά,άν ήθελε να το πουλήση,μπορεί να έπιανε και καλύτερη τιμή.

Τώρα το άν η πραγματική εμπορική αξία τού πλοίου ήταν 22 μύρια,αυτό ψιλο"παίζεται".Ο,τι και να τού πρόσφεραν τού Λεφάκη πάνω από τα 14 που είχε δώσει γιά να το πάρη,καλά ήταν.Δηλαδή άν τού πρόσφεραν π.χ. 55 μύρια,τι θα λέγαμε;Οτι τόση ήταν η πραγματική εμπορική του αξία;

Link to comment
Share on other sites

Δέν νομίζω ότι τα χρεωλύσια τής ΑΝΕΘ γιά το πλοίο τα "φορτώθηκε" ο Λεφάκης.

Φυσικά και τα φορτώθηκε, αφού πήρε το πλοίο με δάνειο. Αν τώρα οι όροι του δανείου ήταν διαφορετικοί (διάρκεια αποπληρωμής, επιτόκιο κλπ), αυτό δεν το γνωρίζω. Όποιοι πάντως και αν ήταν οι όροι του δανείου, η εξυπηρέτηση του δεν ήταν δυνατή από τα αποτελέσματα του πλοίου.

Link to comment
Share on other sites

pantws paidia pera apo to an xrewthhke o Lefakis apo ta xrewlhsia ths ANETH h oxi afto pou 8ewrw kata thn apopsh mou einai oti xanoume pali ena akomh wraio kai kalo ploio kai kainourio ploio kai pragmatika einai lyphro na vlepw na pouliountai synexeia ellhnika ploia kai malista kainouria stous 3enous..vevaia tha mou peite kai tha exete kai dikio oti stis etairies dn xwrane synaisthimatismoi kai koitane pws tha epiviwsoun..Pantws h ANETH eprepe na to dromologhsei se mia grammh wste na borouse me ta esoda pou tha ths edine to ploio na arxize na 3eplhrwnei siga siga to daneio kai meta as to poulouse gia na 3exrewsei teleiws sthn timh pou pragmatika a3ize..Telws pantwn egw eidikos dn eimai anaferw aplws thn apopsh m..pantws krima giati xanoume ena a3iologo ploio!

Link to comment
Share on other sites

Το ΦΑΙΔΡΑ για το Σαρωνικό ήταν ιδανικό από κάθε άποψη. Δεν έπαυε όμως να είναι ένα νεότευκτο βαπόρι το οποίο κόστισε αρκετά χρήματα και με τα οικονομικά δεδομένα της εποχής και την ΄κατακόρυφη πτώση της επιβατικής κίνησης δεν ξέρω κατά πόσο θα ήταν βιώσιμο.

Πέραν τούτου όμως όταν έχεις δώσει 14εκ για το βαπόρι και σε 1,5 χρόνο σου δώσουν 22εκ ακόμη κι ο χρυσός αιώνας του Περικλέους να ήταν το βαπόρι οποιοσδήποτε θα ήταν στην θέση του Λεφάκη θα το έδινε.

Συμφωνώ απόλυτα ότι είναι κρίμα που φεύγει ένα νεότευκτο βαποράκι από την ακτοπλοία μας αλλά από την στιγμή που ήρθε μια τέτοια καλή προσφορά η τύχη του ήταν δρομολογημένη.

Όσο για την ΑΝΕΘ, πιστεύω ότι έπεσε θύμα της κατάρας που κατατρέχει όλες τις πολυμετοχικές εταιρείες.Όπου λαλούν πολλοί κοκκόροι, κι όταν σε μια μικρή εταιρεία δεν κάνει ένας κουμάντος ο οποίος θα ξέρει τι μπαίνει και τι βγαίνει από την τσέπη του παντελονιού αυτά θα συμβαίνουν.

Το βαπόρι για άλλο πράγμα ξεκίνησε, αλλιώς ολοκληρώθηκε, με άλλο μπάτζετ ξεκίνησε , με άλλο τελικό κόστος παραδόθηκε,...προσωπικά πιστεύω ότι καλύτερα που το έσπρωξε ακόμη και σε χαμηλότερη τιμή γιατί βλέποντας όλα αυτά τα γεγονότα που εκτυλίχθηκαν κατά την διάρκεια της ναυπήγησής του πίστεύω ότι θα ήταν η ταφόπλακα της εταιρείας.

Link to comment
Share on other sites

symfwnw apolyta me ta legomena s earl..sigoura h kalh prosfora pou ferane oi 3enoi htan kai o logos pou o lefakis edwse to ploio gt an htan mikrh pisteuw oti twra dn 8a milagame gia pwlhsh tou ploiou..Katalavainw kai thn ANETH pou to poulhse ston Lefaki estw se mikrh timh gt ekeinh thn stigmh eixe anagkh apo xrhmata kai dn borouse apo allou na ta vrei..opote kalws epra3e gt diaforetika dn 8a epiviwne..

Link to comment
Share on other sites

Το ΦΑΙΔΡΑ για το Σαρωνικό ήταν ιδανικό από κάθε άποψη.

Δέν αντιλέγω.Αλλά εξαρτάται και γιά ποιό κομμάτι τού Σαρωνικού μιλάμε.Οταν πρωτοήρθε το πλοίο,ο Λεφάκης το έβαλε σε μιά γραμμή που όπως έχω ξαναματαπεί πολλάκις,έπρεπε να περιμένη πως δέν θα βγάλη όχι τά χρυσά αυγά,αλλά ούτε αυγό από σκουμπρί.Και μού έκανε μεγάλη εντύπωση γιατί περίμενα πως άν μή τι άλλο,θα το ξεκινούσε εξ αρχής τουλάχιστον στην Αίγινα,που όσο να'ναι έχει περισσότερο "ψωμί" από την Σουβάλα-γιά να μήν πώ ότι θα έπρεπε να συνεχίζη μέχρι Πόρο.

Πέραν τούτου όμως όταν έχεις δώσει 14εκ για το βαπόρι και σε 1,5 χρόνο σου δώσουν 22εκ ακόμη κι ο χρυσός αιώνας του Περικλέους να ήταν το βαπόρι οποιοσδήποτε θα ήταν στην θέση του Λεφάκη θα το έδινε.

Και 15 να τού δίνανε,αυτήν την εποχή,πάλι καλά ήταν.Δέν είμαστε στίς παχιές αγελάδες (αυτές τρελλάθηκαν).

Συμφωνώ απόλυτα ότι είναι κρίμα που φεύγει ένα νεότευκτο βαποράκι από την ακτοπλοία μας αλλά από την στιγμή που ήρθε μια τέτοια καλή προσφορά η τύχη του ήταν δρομολογημένη.

Κι'εγώ συμφωνώ ότι είναι κρίμα που φεύγει ένα καινούργιο βαπόρι,αλλά η τσέπη που το πλήρωσε είναι αλλουνού....

Όσο για την ΑΝΕΘ, πιστεύω ότι έπεσε θύμα της κατάρας που κατατρέχει όλες τις πολυμετοχικές εταιρείες.Όπου λαλούν πολλοί κοκκόροι, κι όταν σε μια μικρή εταιρεία δεν κάνει ένας κουμάντος ο οποίος θα ξέρει τι μπαίνει και τι βγαίνει από την τσέπη του παντελονιού αυτά θα συμβαίνουν.

Δέν ξέρω άν αυτό οφείλεται τόσο στο πολυμετοχικό τής εταιρείας όσο στην δομή και διάρθρωση αυτής τής πολυμετοχικότητας.Οι ανώνυμες εταιρείες είναι πολυμετοχικές,αλλά έχουν γενική συνέλευση,βγάζουν ένα διοικητικό συμβούλιο και έναν πρόεδρα και τού δίνουν την εντολή να κάνη κουμάντο στο ταμείο,με την υποχρέωση να τούς δίνη λογαριασμό κάθε τόσο.Αυτά που συνέβησαν στην ΑΝΕΘ λοιπόν θεωρώ ότι οφείλονται μάλλον στο ότι αυτός που έκανε κουμάντο δέν ήξερε να κάνη σωστά τη δουλειά του.

Edited by Hastaroth
Link to comment
Share on other sites

Τα καλικατζαράκια του Άγιου Βασίλη νομίζω ότι μου φανέρωσαν τον μυστηριώδη αγοραστή του Φαίδρα. Πρόκειται για μια εταιρεία που έχει αγοράσει παλιότερα πλοίο από την Ελλάδα (Αρκάδι), όποτε η νέα εταιρεία του Φαίδρα πρεπει να είναι Arab Bridge Maritime

Link to comment
Share on other sites

Από χθες το Φαίδρα μεθόρμισε στο Πέραμα, μπροστά από τα καρνάγια

Το πλοίο βρίσκεται στο ναυπηγείο Κανέλλου -δεμένο στην ευθεία της πρύμης του Πυθέας- από όπου και η σημερινή του φωτό.

gallery_2102_376_102123.jpg

Link to comment
Share on other sites

Πάντως το πλοίο θα υποστεί κάποια μετασκευή που εάν έχω καταλάβει καλά θα κλείσει εντελώς ο ημίκλειστος χώρος στις μπαντες του πλοίου και θα γίνει ενιαίο με το σαλόνι, όπως και το ανοικτό κατάστρωμα στη πρύμη, που υπάρχει το μπαρ θα κλείσει και αυτό για να γίνει σαλόνι

Εκτός των παραπάνω θα αφαιρεθεί ένα MES από κάθε πλευρά και θα τοποθετηθεί σωσίβια λέμβος από κάθε πλευρά στη θέση αυτών.

Link to comment
Share on other sites

Η εταιρεία αυτή εκτός από το δικό μας "Αρκούδι" (ουπς , "Αρκάδι".... :rolleyes: ) έχει και το αδερφό του speedrunner II , που είναι το queen nefertiti καθώς και όπως βλέπω στο faktaomfartyg πρέπει να είχε ναυλώσει και ένα από τα αμετασκεύαστα αδερφά του al salam boccacio που έπνιξε πολύ κόσμο...........

ΥΓ: το "BRIDGE" της ab maritime όταν το είχε η Adriatica Ελλάδα-Ιταλία έκανε;

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Το Bridge (πρώην Egizia της Adriatica) δεν έκανε πιστεύω ποτέ δρομολόγια για Ελλάδα. Ταξίδευε αρχικά μεταξύ Βενετίας και Μέσης Ανατολής (Αίγυπτος, Λίβανος) και τελευταία μεταξύ Βενετίας, Ραβέννας και Σικελίας.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

...να σας πουμε και το νεο ονομα του πλοιου που θα ειναι το μαγευτικο AYLAH.

Εκτός από μαγευτικό, το νέο όνομα του πλοίου είναι και ...γλυκούτσικο. :P

Σε μία αναζήτηση στο Google με τον "όρο" AYLAH αναφέρεται ότι:

It is a female name, suitable for baby girls.

Το νέο όνομα του πλοίου εμφανίζεται από σήμερα και στο AIS, ενώ να σημειώσουμε ότι το AYLAH φέρει πλέον σημαία Ιορδανίας.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι το νέο του όνομα προέρχεται από την Μεσαιωνική πόλη AYLAH ή AYLA στα ερείπια της οποίας είναι κτισμένη η σημερινή Άκαμπα. Και επίσης AYLA OASIS ονομάζεται ένα φαραωνικού τύπου τουριστικό συγκρότημα που κτίζεται δίπλα στην Άκαμπα. Ενδεχομένως, η αγορά ενός τόσο ακριβού πλοίου να συνδέεται και με την τεράστια τουριστική αυτή επένδυση.

Link to comment
Share on other sites

Μια διόρθωση ΣΕΙΡΙΕ. Εδώ και αρκετές μέρες εμφανίζεται στο ais το νέο όνομα και η σημαία Ιορδανίας.

Φίλε George πρώτη φορά το είδα σήμερα, και ως γνωστός AIS maniac που είμαι, υπέθεσα πως θα ήτο η παρθενική του εμφάνισις. :rolleyes::P Τέλος πάντων, μικρό έως απειροελάχιστο το κακό. ;)

Link to comment
Share on other sites

Πάντως το πλοίο θα υποστεί κάποια μετασκευή που εάν έχω καταλάβει καλά θα κλείσει εντελώς ο ημίκλειστος χώρος στις μπαντες του πλοίου και θα γίνει ενιαίο με το σαλόνι, όπως και το ανοικτό κατάστρωμα στη πρύμη, που υπάρχει το μπαρ θα κλείσει και αυτό για να γίνει σαλόνι

Για να γίνουν αυτές οι μετατροπές στο εσωτερικό του πλοίου είχε ως συνέπεια να ξηλωθεί όλο το εσωτερικό του πλοίου!!! (ακόμα δεν έχουν ξηλωθεί οι καμπίνες των επιβατών). Τα σινιάλα της Nova Ferries στις τσιμινιέρες και στις μπάντες ακόμα υπάρχουν ενω το όνομα του πλοίου έχει σβηστεί πλωρα δεξιά και δεν έχει γραφτεί ακόμα το νέο όνομα.

Ας δούμε το πλωριό σαλόνι στο κατάστρωμα Νο: 4 (παλιότερα γνωστό ως σαλόνι Ήφαιστος), το μεσαίο σαλόνι στο κατάστρωμα Νο: 4 (παλιότερα γνωστό ως σαλόνι Ιψαριον) και το πρυμνιό σαλόνι στο κατάστρωμα Νο: 4 (παλιότερα γνωστό ως σαλόνι Θεαγένης).

Εξωτερικά έχουν ξηλωθεί τα καθίσματα στα ημίκλειστα κατσαρώματα δεξιά και αριστερά από το σαλονι Θεαγένης, έτσι ωστε να ρίξουν τους μπουλμεδες από το σαλόνι για να μεγαλώσει το πλάτος αυτού του σαλονιού) ενώ στο πρυμνιό ανοικτό κατάστρωμα στο κατάστρωμα 5 (παλιότερα γνωστό ως Κάστρο) ξηλώθηκαν τα καθίσματα και τα σκίαστρα. Τέλος στη κόντρα γέφυρα στο κατάστρωμα 6 δεν έχει γίνει κάτι ακόμα.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ακριβώς ndimitr93 έχουν κλειστεί οι περατζαδες, είναι κάτι που έχουμε αναφέρει από την παράδοση του πλοίου στους νέους πλοιοκτήτες του.

Πάντως το πλοίο θα υποστεί κάποια μετασκευή που εάν έχω καταλάβει καλά θα κλείσει εντελώς ο ημίκλειστος χώρος στις μπαντες του πλοίου και θα γίνει ενιαίο με το σαλόνι, όπως και το ανοικτό κατάστρωμα στη πρύμη, που υπάρχει το μπαρ θα κλείσει και αυτό για να γίνει σαλόνι
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...