Jump to content
Shipfriends

Προσθήκη Βολβού!


Recommended Posts

Ερώτηση κρίσεως(!). Σε επιβατηγό πλοιάριο 40 μέτρων έχει τίποτα να προσφέρει η προσθήκη βολβού στους τομείς ταχύτητας-ευστάθειας-αύξησης πρωτοκόλλου? Όσων αφορά την ταχύτητα έχω ακούσει οτι ακόμα και οι πιο επιτυχημένοι βολβοί δεν θα δώσουν παραπάνω απο 7/10 του μιλίου, αληθεύει.

Τέλος πόσο περίπου στοιχίζει η όλη εργασία προσθήκης ενός βολβού (μελέτη-σιδηροκατασκευή-εργατικά?)

Η όποια πληροφορία θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα

Link to comment
Share on other sites

Για ενα βολβο γυρω στους 30 τονους υπολογισε καμμια 60αρια εκατομυρια δρχ. Βεβαια 30 τονοι για βαπορακι 40 μετρα ειναι πολλοι αλλα ετσι ενδεικτικα το ειπα.

Με τους βολβους ειναι λιγο περιεργα τα πραματα. Υπαρχουν προσθηκες επιτυχημενες (Ναιας ΙΙ) και αποτυχημενες (Σιφνος Εξπρες)

Στο ενα με λιγοτερη καταναλωση ειχαμε παραλληλα και αυξηση της ταχυτητας ενω στο αλλο απλα πολυ μικρη μειωση της καταναλωσης.

Επισης ρολο παιζει και η γαστρα του βαποριου. Σε ενα βαπορι σαν το Μπαρι Εξπρες μαλλον κακο θα του εκανες παρα καλο. Τωρα τελευταια μπαλα εχουνε μεχρι και τα Γεωργιος Μπρουφας. Αυτα μαλλον την εβαλαν για να μη βουτανε αποτομα παρα για λογους καταναλωσης και ταχυτητας.

Παντως οποιος κανει τη μελετη καλο ειναι να εχει μια εμπειρια γιατι και στο Μηλος Εξπρες βαλανε βολβο αλλα χωρις αποτελεσμα. Αμα τον εβλεπες θα καταλαβαινες το γιατι. Αντι να αντιγραψουνε ενα απο τους επιτυχημενους της σειρας Απολλων Εξπρες μιας και μιλαμε για την ιδια γαστρα σχεδον ειπαν σε ενα ναυπηγο να κανει ενα βολβο αλλα αυτος ποιο καλα ταιριαζε σε φορτηγο παρα σε ποσταλι.

Οπως επισης διαφορα εχει ο βολβος του Απολλωνα και του Πηνελοπη αλλα εκει η διαφορα ειναι πολυ μικρη και δε φαινεται.

Αν μας εδινες περισσοτερα στοιχεια του πλοιου και για ποιο σκοπο τον θες μπορει να βοηθουσαμε με περισσοτερες λεπτομεριες. Σε ενδιαφερει η καταναλωση η ταχυτητα η να μη βουταει η πλωρη μεσα;

Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν ευχαριστώ για την ταχύτατη απάντηση. Το βαποράκι σηκώνει υπερβολικά (για την κατηγορία του) απόνερα στην πλώρη και γενικά φαίνεται κάτι να το κρατάει πισω και να μην μπορεί να αναπτύξει την max ταχύτητα που θα μπορούσε. Ταχύτητα ειναι ο σκοπός εγκατάστασης του και δεν ξέρω αν θα βοηθήσει και στους διατοιχισμούς(?). H προσθήκη sponsors βοηθάει μήπως στην ταχύτητα?

Link to comment
Share on other sites

Οχι τα sponsons θα σου κοψουν λιγο ταχυτητα. Αυτα τα βαζουνε οταν υπαρχει προβλημα με τη μπαλα του πλοιου δηλαδη οταν με πληρες φορτιο το πλοιο ξεπερναει το μεγιστο επιτρεπτο του βυθισμα. Γι αυτο που μου λες ισως βοηθουσε ενας βολβος. Αυτος αλλωστε ειναι και ο σκοπος του. Η σχεση της τριβης με την επιφανεια που ειναι στο νερο να ειναι οσο μικροτερη γινεται. Αλλαζει και η υδροδυναμικη του βαποριου μετα. Θελει ομως μελετη και προσοχη και ισως ενα ομοιομα και ενα πειραμα αν δεν υπαρχει καποια παρομοια γαστρα γιατι καποια αποτυχημενη προσπαθεια ισως εχει αντιστροφως αναλογα αποτελεσματα απο τα επιθυμητα.

Link to comment
Share on other sites

Πρόσφατο είναι το παράδειγμα της προσθήκης βολβού στα ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΡΟΥΦΑΣ Ι & ΙΙ, όπου προστέθηκε όγκος προς τα πλώρα για να μην πηγαίνει το βαποράκι με έμπλωρη διαγωγή και να μην βουτάει υπερβολικά.

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή η λογική μου οτι τα sponsors θα ανασηκώσουν το σκαφος με αποτέλεσμα μικρότερη επιφάνεια του σκάφους κάτω απο το νερό = λιγότερη τριβή = μεγαλύτερη ταχύτητα....ειναι λανθασμένη έτσι? Κάτι τέτοιο δεν κάναν και στο πρώην SUPERCAT HAROULA για να πάρει δρόμο? Αυτό βέβαια ήταν καταμαράν αλλα....

Πόση επιπλέον ταχύτητα ,περίπου,θα μπορούσαμε να περιμένουμε απο ενα βολβό?

Σας ευχαριστώ για άλλη μια φορά όλους για το ενδιαφέρον που δείχνετε.

Link to comment
Share on other sites

Παντως οποιος κανει τη μελετη καλο ειναι να εχει μια εμπειρια γιατι και στο Μηλος Εξπρες βαλανε βολβο αλλα χωρις αποτελεσμα. Αμα τον εβλεπες θα καταλαβαινες το γιατι. Αντι να αντιγραψουνε ενα απο τους επιτυχημενους της σειρας Απολλων Εξπρες μιας και μιλαμε για την ιδια γαστρα σχεδον ειπαν σε ενα ναυπηγο να κανει ενα βολβο αλλα αυτος ποιο καλα ταιριαζε σε φορτηγο παρα σε ποσταλι.

Εννοείς ότι είναι μεγάλος σε μέγεθος; Γιατί από τη φωτογραφία (http://www.hhvferry.com/vort_beached_ext.jpg) εμένα μου φαίνεται τύπου Απόλλωνα. Όλος κάτω από το νερό και με σχετικά νορμάλ μέγεθος.

Link to comment
Share on other sites

Εννοω οτι ηταν πολυ φαρδυς. Πρεπει να τον δεις καταπλωρα για να καταλαβεις τι εννοω. Δεν εχω και φωτογραφια να βαλω απο κανενα δεξαμενισμο...

Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδια για κάθε πλοιο γινεται ξεχωριστη μελετη.Δεν μπορει η μπαλα που εχει ο Απολλωνας να κάνει για το Μηλος κτλ,όσο και να μοιαζουν οι γραμμές του πλοιου.Το οτι μοιαζει δεν παει να πει οτι ειναι και ιδιο.Μετά σε πολλά πλοία μπορει να μην δεινει ταχύτητα αλλα οικονομια.Η ταχύτητα που θα πάρει κάθε πλοίο έχει να κανει και με τπόσο γρήγορο ειναι.Πχ ένα πλοιο που παει 16 μιλια τι ταχυτητα να παρει;;Ενα που πάει 22 μπορει να παρει και 1 μιλάκι αν γινουν οι απαραιτητες μελέτες,αλλα τελικά παιζουν πολλά ρόλο ,απο το σαβούρωμα μέχρι και την φόρτωση

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Καλύτερα η ιδεα να εγκαλειφθεί για το απλο λόγο οτι προκειται περι πλοιαρίου 40 μετρων

Ο επιτυχημενος βολβός θα πρεπει να παντρευτει με το σχεδιο των ναυπηγικών γραμμων (lines plan) που μπορει να θεωρηθεί επιτυχημένος μια στις 100.

Θωρητικά πιθανόν να δινει μια αυξηση της ταχύτητας που για μενα ειναι αμελητέα αφου οσο μικρότερο ειναι το σκαφος τεινει να γινει μηδενική.

Ευσταθεια και πρωτοκολλο ξεχασε τα δεν εχουν καμια απολύτως σχεση με το βολβο, αλλου ειναι οι επεμβασεις (βυθισματα-κανονισμοί κ.λ.π.)

Ενα ναυπηγικο γραφειο με κστος γυρω στα 4-5000 ευρω θα σου πει ποσο μπορεις να αυξησης την ταχυτητα με αλλαγη μηχανών και διορθωση βηματος της ελικος ΑΝ ΦΥΣΙΚΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΕΚΕΙ

ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΛΕΙς ΣΤΟ ΜΑΙΛ ΜΟΥ

Ερώτηση κρίσεως(!). Σε επιβατηγό πλοιάριο 40 μέτρων έχει τίποτα να προσφέρει η προσθήκη βολβού στους τομείς ταχύτητας-ευστάθειας-αύξησης πρωτοκόλλου? Όσων αφορά την ταχύτητα έχω ακούσει οτι ακόμα και οι πιο επιτυχημένοι βολβοί δεν θα δώσουν παραπάνω απο 7/10 του μιλίου, αληθεύει.

Τέλος πόσο περίπου στοιχίζει η όλη εργασία προσθήκης ενός βολβού (μελέτη-σιδηροκατασκευή-εργατικά?)

Η όποια πληροφορία θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
ο βολβός είναι σύγχρονης προεξέχουσας μορφής παρόμοιος με αυτόν που διαθέτουν τα σύγχρονα πλοία μεγάλων ταχυτήτων,ελπίζω μόνο να ξέρουν γιατί τον έβαλαν,γιατί η φιλοσοφία του δεν τεριάζει με την υπόλοιπη γάστρα και τη ταχύτητα του πλοίου

Απ οτι εχω καταλαβει κατα καιρους,η προσθηκη βολβου σε πλοια γινεται για να παρουν 1-2 μιλια δρομο(ελπιζω να εχω καταλαβει σωστα)αν και εγω πιστευα το αντιθετο αλλα τελοσπαντων,με βαση τους νομους της φυσικης εχω καταλαβει τι γινεται πανω κατω.

Στο princess τωρα,η αλλαγη του σχηματος του βολβου,μηπως εγινε τελικα γιαυτο τον λογο,δηλαδη να αυξηθει στο ελαχιστο η ταχυτητα του πλοιου?Τουλαχιστον αυτο σκεφτομαι εγω,αφου πολλα πλοια εχουν μετασκευασει την πλωρη τους αλλα οχι τον βολβο.

Link to comment
Share on other sites

Βασικά αυτό που κάνει ο βολβός είναι να μειώσει την αντίσταση κυματισμού (την ενέργεια δλδ που δαπανά το πλοίο γαι να φτιάξει κύματα) αυτό γίνεται μέσω της αντισυμβολής των κυμάτων πλώρης και πρύμνης (μιας και ανέφερες τη φυσική)

απο εκεί και πέρα επειδή η αντίσταση είναι σχεδόν αντιστόφως ανάλογο μέγεθος με τη ταχύτητα,η μείωση της οδηγεί συνήθως σε αύξηση της ταχύτητας και λέω συνήθως επειδή επιδρούν και άλλοι παράγοντες.

τώρα το σχήμα του βολβού αν και δευτερέυσουσας σημασίας επηράζει και αυτό δλδ δυο βολβοί με διαφορετικό σχήμα κάνουν χοντρικά την ίδια δουλειά αλλά αυτός που έχει πιο βελτιστοποιημένο σχήμα κάνει καλύτερη,το πίο σχήμα είναι καλύτερο διαπυστώνεται μόνο σε πειρματική δεξαμενή.

πάντως δεν είναι τυχαίο πως όλα τα σύγχρονα ferries που λειτουργούν σε οριακές ταχύτητες για συμβατικά πλοία έχουν αυτό το τύπο προξέχοντος βολβού που΄λέγεται "goose neck"

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Δεν ξερω αν γραφω στο σωστο θεμα.

Δεν θυμάμαι να το έχει αναφέρει καποιος, αλλά το ενισχυτικό του βολβού είναι πρόσφατο απόκτημα ή πιο παλιά δουλειά;

Το ιδιο μαραφετι :P ειχα δει τον Αυγουστο στον βολβο του SUPERFAST XI.Αυτο που δεν καταλαβαινω ειναι γιατι στην πορεια ανακαλυπτουν οτι χρειαζεται περισσοτερη ενισχυση και οχι κατα τον αρχικο σχεδιασμο :huh: Επισης,αυτο το κομματι μεταλλου,εξασφαλιζει ας πουμε οτι δεν θα 'κοπει' ο βολβος σε εκεινο το σημειο?(εμενα παντως δεν μου γεμιζει το ματι,αν ειναι να 'φυγει' ο βολβος,θα το παρει μαζι του :D )Η μηπως η προσθηκη γινεται για λογους υδροδυναμικης?

post-2049-0-91784200-1299348617_thumb.jp

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

Από μακρυά φαίνεται σίγουρα πιο άσχημο στο μάτι. Ούτε για λόγους υδροδυναμικής μπορεί να γίνεται, γιατί αυτό το ενισχυτικό είναι ουσιαστικά ένα έλασμα που κόβει το νερό και έχει αμελητέα αντίσταση.

Το πιθανότερο είναι στο σημείο που υπάρχει η ένωση βολβού-πλώρης, όπου σχηματίζεται γωνία να έχουμε συγκέντρωση τάσεων που μπορουν να οδηγήσουν σε κρακ, οπότε ενισχυουμε το σημείο περιμετρικά για να είμαστε ήσυχοι.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

μάλλον έβαλε βολβό αργότερα,για αυτό και ο high speed type βολβος,αρχαίες γραμμές με high-tech βολβό ότι να'ναι

Μ'αρέσει που τα χώνεις πάντα! Περίμενα να σε ρωτήσω από κοντά, στο μεταξύ, συγκεκριμένα για το βολβό, τον έχω βγάλει και με zoom για να τον "αναλύσουμε". Είναι goose neck, τυπου, σωστά;

post-2195-0-66023000-1310771237_thumb.jp

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Δεν ξερω αν γραφω στο σωστο θεμα.

Το ιδιο μαραφετι :P ειχα δει τον Αυγουστο στον βολβο του SUPERFAST XI.Αυτο που δεν καταλαβαινω ειναι γιατι στην πορεια ανακαλυπτουν οτι χρειαζεται περισσοτερη ενισχυση και οχι κατα τον αρχικο σχεδιασμο :huh: Επισης,αυτο το κομματι μεταλλου,εξασφαλιζει ας πουμε οτι δεν θα 'κοπει' ο βολβος σε εκεινο το σημειο?(εμενα παντως δεν μου γεμιζει το ματι,αν ειναι να 'φυγει' ο βολβος,θα το παρει μαζι του :D )Η μηπως η προσθηκη γινεται για λογους υδροδυναμικης?

Aν και λίγο καθυστερημένα το πιθανότερο είναι να έχει μπει στην περίπτωση που βιράρει την άγκυρα κι η καδένα έχει καβαλήσει την μπάλα να μην σφηνώσει η άγκυρα και μετά δεν βγαίνει με τίποτα.Η ίδια προσθήκη έγινε φέτος και στο ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ γι αυτό ακριβώς τον λόγο.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Κάτι σαν αυτό που μας δείχνει ο Voyager παραπάνω... Οι νέοι τύπου βολβοί εξέχουν από το νερό, όπως τα BLUE STAR, τα ΝΗΣΟΣ και γενικά όλα τα νεότευκτα από τη δεκαετία του '90 και μετά. Οι παλιού τύπου βολβοί είναι αυτοί που δεν εξέχουν, είναι δλδ ολόκληροι στα ύφαλα, ούτε έχουν αυτό το "καρούμπαλο" προς τα πάνω... Όπως πχ το ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α, το SUPERFERRY 2 ως τώρα, και άλλα πλοία παρόμοιας ηλικίας... Χαρακτηριστικό παράδειγμα προσθήκης νέου τύπου βολβού είναι το ΠΑΝΟΡΑΜΑ, όπου αν το παρατηρήσουμε εξέχει από την επιφάνεια της θάλασσας, και έχει και ένα ελαφρύ "καρούμπαλο". Αυτός ο βολβός μπήκε στο Τρίνινταντ από την προηγούμενη πλοιοκτησία και είναι μια πετυχημένη προσθήκη. Αυτά τουλάχιστον μου εξήγησε ένας μηχανικός σε ένα πλοίο. Περισσότερες λεπτομέρειες δεν ξέρω, δεν είμαι και πολύ σχετικός με το θέμα, πάντως όταν ρώτησα τι διαφέρει ο παλιός βολβός από τον καινούριο, μου έδωσε αυτή την απάντηση... ;)

Link to comment
Share on other sites

Αδυνατω να πιστεψω οτι λογικος ανθρωπος παει να κανει τοση βαβουρα και τοσα εξοδα για 0.3 του μιλιου παραπανω η για 30 λιτρα την ωρα πετρελαιο.

Επειδή σε πρώτη ματιά φαίνεται μικρό το κέρδος σε κόστος καυσίμων, ακόμα και σε ετήσια βάση, μήπως ξέρουμε πόσο κοστίζει πάνω-κάτω μια αλλαγή του βολβού με νέου τύπου? Έτσι για να πάρουμε μια ιδέα σε πόσα χρόνια θα μπορούσε να αποσβεσθεί μια τέτοια επένδυση? Γιατί όπως και να το κάνουμε ο χρόνος απόσβεσης είναι σημαντικός όταν μιλάμε για ένα πλοίο 37 ετών.

Επίσης, θέλω να ρωτήσω εάν οι βολβοί νέου τύπου συνεργάζονται καλά και έχουν αποτελέσματα με όλους του τύπους γάστρας.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Χρόνια ίσως να μην χρειάζεται για την απόσβεση. Από εκεί και πέρα κι όσο αφορά το κόστος υπάρχουν πολλά δεδομένα που ανεβοκατεβάζουν το κόστος. Είναι η αμοιβή του ναυπηγού , κι η λαμαρινοδουλειά που εξαρτάται από τους τόνους σίδηρου που θα καλύψουν την κατασκευή της.

Μπορεί να ξυρίσουν όλο τον παλιό βολβό, μπορεί να τον κόψουν μέχρι ορισμένου σημείου και να ξεκινήσουν από εκεί τοπ χτίσιμο του καινουριου...πολλά μπορεί.

Και ένα θέμα που εξαρτάται κατά πολύ το κόστος είναι τι μελέτες θα γίνουν. Μια ασφαλή μελέτη είναι να τρέξεις στο πολυτεχνείο μοντελάκι στην δεξαμενή αλλά αυτό ανεβάζει πολύ το κόστος.Μια λιγότερο ασφαλή αλλά με αποτελέσματα τα οποία μπορεί να είναι κοντά στην πραγματικότητα και σαφώς πιο οικονομική λύση, είναι να τρέξεις τον πλοίο με το καινούριο βολβό σε ειδικά προγράμματα υπολογιστών που πάλι έχει το πολυτεχνείο.

Οπότε το κόστος για ένα καινούριο βολβό εξαρτάται από πολλά δεδομένα και δεν μπορεί να προσδιοριστεί το κόστος του έτσι απλά σαν μια ενδεικτική τιμή.

Πάντως στην Ελλάδα επιτυχημένες προσθήκες βολβού έχουμε πολύ λίγες , μια πρόχειρη που θυμάμαι είναι του ΝΑΙΑΣ ΙΙ. Αντίθετα αποτυχημένες έχουμε πολλές π.χ το ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ γιατί εκείνη την εποχή που ήταν της μόδας η προσθήκη μπάλας , οι μελέτες γίνονταν στο πόδι για να μην πω δεν γίνονταν καθόλου.

Edited by Earl Granville
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...