proud_ionian Posted September 15, 2005 Posted September 15, 2005 (edited) ST. TROPEZ Auctioned September 14: The 1975-built casino cruise ship ST. TROPEZ, (ex CASTALIA, SCANDIVANIA SAGA, PRIDE OF SAN DIEGO, TROPIC STAR II, EMERALD EMPRESS, SOFIA, ENCHANTED SUN, TALISMAN, MANISTAL) which ceased trading in May and has been anchored off Fort Lauderdale beach with occasional visits to Port Everglades since mid-June, was auctioned yesterday in the lobby of the Broward County Courthouse, Florida and fetched US$3.8 million. The ship was ordered sold at the courthouse to satisfy creditors. 26 crew remained on board while the auction was arranged, while the rest of the crew of about 140 were flown home to various foreign countries. Daniel Chui, a managing director of V. Ships Group, was the reported as the high bidder but declined to comment. V. Ships, best known for managing the marine and technical functions on ships, is not generally a ship owner of but has a division that buys, sells and charters ships on behalf of their clients. It was speculated the ship could be profitably repositioned to the New Orleans area, where the recent hurricane destroyed most of the floating casinos πηγη: maritime matters παραταση ζωης για εναν παλιο μας γνωριμο Edited February 12, 2018 by Nick the Greek tag
nautikos Posted January 28, 2006 Posted January 28, 2006 Το νεο ονομα του ειναι "Fortune Star", μαλλον σαν πλωτο καζινο θυμιζει το ονομα του...
Nick the Greek Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 Για να δουμε και τις εξελιξεις οσον αφορα το Κασταλια: Το ρεζουμε της παραπανω ιστοριας για οσους βαριουνται η δε την παλευουν με τα φραγκολεβαντινικα(που λεει κι ο Νηρεας ), ειναι οτι στο πληρωμα οφειλονται δεδουλευμενα πανω απο 200,000 USD με συνεπεια να προχωρησουν σε κατασχεση του πλοιου. Γιατι κατι μου λεει πως μεχρι εδω ηταν το Κασταλια?
proud_ionian Posted April 5, 2010 Author Posted April 5, 2010 συμφωνα με ποστ του (broker?) Tom Schneider, στο FoSE, το πλοιο πωλειται. (η ειδηση ειναι οτι υπαρχει ακομη) ειναι στο Freeport στις Μπαχαμες, πωλειται "ως εστι και ευρισκεται", επιπλωμενο, με εκατονταδες κουλοχερηδες, καζινομηχανες κλπ φορτωμενο. ο ΤS λεει οτι εχουν ξεκινησει διαδικασιες εναρμονισης με Solas 2010 και το 90% του ξυλου εχει... ξηλωθει. το πιο ωραιο ειναι οτι το καραβι παρακολουθειται απο τον Ελληνικο Νηογνωμωνα
Ermenegildo Posted May 1, 2010 Posted May 1, 2010 Πάει και αυτό.... πουλήθηκε στην Ινδία... winner...???? Κρίμα.......
Neptune Posted May 1, 2010 Posted May 1, 2010 Κριμα. Πολυ ομορφο καραβακι. Ισως απο τα ποιο ομορφα made in Greece. Και γω που νομιζα οτι τη γλιτωσε μετα το δεξαμενισμο του στο Freeport τον Ιουνιο.
gtogias Posted November 15, 2010 Posted November 15, 2010 (edited) Μια ακόμη φωτογραφία ενός από τα πιο όμορφα made in Greece πλοίων της δεκαετίας του 70, τραβηγμένη τον Ιανουάριο του 2010: http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1210826 Edited November 15, 2010 by gtogias
Panagia Ekatontapiliani Posted November 25, 2010 Posted November 25, 2010 winner...???? Με όνομα Royale έφτασε στην Alang στις αρχές Νοέμβριου. (Σύμφωνα με το Marittimematters)
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted December 1, 2010 Posted December 1, 2010 To ΚΑΣΤΑΛΙΑ ως Royale στις ακτές του Alang, 13 Νοεμβρίου 2010. Πηγή : maritimematters - midshipcentury.com Σημ. Aς μετακινηθεί το παρόν topic στο "Παλιά Κρουαζιερόπλοια και Υπερωκεάνεια".
pid137 Posted December 29, 2010 Posted December 29, 2010 Γνωρίζει κανεις τίποτα για την τύχη του αδελφού πλοιου (αν δεν κάνω λάθος) Acquarius? Και τα δυο ήταν από τα ποιο όμορφα πλοία που ναυπηγηθηκαν στην Ελλάδα και δούλεψαν στο Αιγαίο αλλα και σε όλους τους ωκεανούς.
proud_ionian Posted December 29, 2010 Author Posted December 29, 2010 σου απαντησαμε και στο θεμα του, οτι ταξιδευει
gtogias Posted March 24, 2011 Posted March 24, 2011 Ένα ακόμη δείγμα των δυνατοτήτων της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας. Κρίμα που τα οικονομικά δεδομένα της εποχής του το έδιωξαν από τα ελληνικά νερά νωρίς:
proud_ionian Posted March 24, 2011 Author Posted March 24, 2011 και η κακοδιοικηση και οι ατυχεις επιλογες της ΕΛΜΕΣ. χτιστηκε για μεικτο ρολο κρουαζιεροπλοιου και ferry και απετυχε και στα δυο. ηταν πολυ αργο (με το ζορι επιανε τα μιλια) και γενικως υστερουσε σε πολλα απεναντι στους ανταγωνιστες του
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted March 24, 2011 Posted March 24, 2011 Ήταν πάντως ένα πολύ όμορφο πλοίο, τουλάχιστον όσον αφορά τις ναυπηγικές του γραμμές. Προσωπικά, μαζί με το ΕΓΝΑΤΙΑ, τα θεωρώ ως τα ομορφότερα επιβατηγά που κατασκευάστηκαν ποτέ από "Ελληνικά χέρια".
proud_ionian Posted March 24, 2011 Author Posted March 24, 2011 το εγνατια κατασκευαστηκε απο γαλλικα χερια απο το πλαι ή απο πλωρα ηταν ωραιο, απο πρυμα ηταν δυσαναλογα φαρδυ
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted March 25, 2011 Posted March 25, 2011 Να αναφέρουμε οτι το ΚΑΣΤΑΛΙΑ κατασκευάστηκε στην Κυνόσουρα της Σαλαμίνας, όπως μπορούμε να διαβάσουμε από το βιβλίο του κ. Απόστολου Δόμβρου, "Ιστορίες από το Πέραμα". Το σκάφος χτίστηκε στα ναυπηγεία της Κυνόσουρας, τα Kynosoura Dockyards, επί το αγγλικότερο, που ανήκαν στο μεγαλοεπιχειρηματία και εφοπλιστή Διαμαντή, με συνεταίρους τους ναυπηγούς Ερμογένη και Νέγκα. Ο κ. Δόμβρος έχει συμπεριλάβει το πλοίο στο βιβλίο του, σε ένα κεφάλαιο υπό τον τίτλο "Παράξενες καθελκύσεις στο Πέραμα", όπου εκτός από την καθέλκυση του, αναφέρεται και σε αυτές των ΑΝΝΑ - ΜΑΡΙΑ και ΕΛΛΗ. Διαβάζουμε : Το Καστάλια, όπως και το Έλλη, ήταν καράβια που εξόπλισε το γραφείο μου, η Technoship, ενώ με το Άννα - Μαρία δεν είχε ασχοληθεί καθόλου, γιατί η κατασκευή του προηγήθηκε της ιδρύσεως του.Για να πάμε στο ναυπηγείο της Κυνόσουρας, πήραμε λάντζα από το Πέραμα. Ζυγώνοντας στο ναυπηγείο, λίγο πριν από την ώρα που ανέφερε το πρόγραμμα για την καθέλκυση, πέρασε πλάι μας ένα μισοτελειωμένο άβαφο καραβι. Δεν έδωσα σημασία. Όταν φτάσαμε όμως στο ναυπηγείο και το προς καθέλκυση σκάφος δεν υπήρχε πουθενά, καταλάβαμε όλοι ότι εκείνο που είχε περάσει πλάι μας ήταν το Καστάλια το οποίο φαίνεται ανυπόμονο, δεν μπορούσε να περιμένει την επίσημη τελετή της καθέλκυσης του και γλίστρησε μόνο του στη θάλασσα, μαλιστα χωρίς πρόβλημα. Όλοι οι καλεσμένοι ρίχτηκαν αμέσως στα στρωμένα τραπέζια και, τρώγοντας και πίνοντας, ευχήθηκαν στους πλοιοκτήτες Γιαννουλάτο και Ρίγκα καλορίζικο. Ο ναυπηγός, ο Ανδρέας Ερμογένης, λίγο χλωμός από το σοκ, δεν άργησε να βρει το κουράγιο του και να πει το περίφημο : "Tι να σας κάνω, αργήσατε !" Να σημειώσω τέλος στο ότι ο κ. Δόμβρος αναφέρει το πλοιο ως Καστάλια. Έχω την εντύπωση, ότι το σωστό είναι Κασταλία, όνομα που προέρχεται από την αρχαία πηγή στους Δελφούς.
proud_ionian Posted March 25, 2011 Author Posted March 25, 2011 οσο ταξιδευε εδω παντως κασταλία το προφεραν και πραγματι στην πηγη των δελφων οφειλε το ονομα του. η αληθεια ειναι παντως οτι για παρα πολλα πλοια, εχει επικρατησει ο λανθασμενος τονισμος, σαν "δανειο" απο την αγγλικη γλωσσα. (ιάλυσος, εξπρες ολύμπια, κλπ). (το εχουμε ξανααναφερει) στη γραμμη του brindisi το Κασταλία εκανε το μεσημεριανο δρομολογιο (αφιξη στην πατρα 13.00 και αναχωρηση 17.00 και αντιστοιχα απο brindisi) εναλλαξ με το appia. (τα βραδυνα τα εκαναν εγνατια και espresso grecia). ελεγαν τοτε (γυρω στο 80-85 που ερχοταν εδω), οτι τη ναυπηγηση του ειχαν αναλαβει οι ιδιοι ανθρωποι που ειχαν αναβαλβει και την αποπερατωση του "αργοστολι". το θυμαμαι να πρυμνιοδετει εξω απο τον σταθμο υποδοχης, στη "θεση του εγνατια", εκει που σημερα ειναι οι πλωρες των κοκκινων οταν δενουν στο 14. συνηθως φουνταρε και τις δυο "μουστακια". εμπαινε απο βορεια (στην αρχη η βορεια ηταν εκει που τωρα ειναι το εκκλησακι) φουνταρε πρωτα τη δεξια και στο κεφαλι του μωλου τριαντη (11) φουνταρε και την αριστερη. το χειμωνα 85-86 ξεχειμωνιασε στην πατρα παρεα με το ελλη του φραγκουδακη και εκ τοτε δεν το ξαναειδαμε εδω. να επαναλαβω κατι, που το εχουμε ολοι πει πολλες φορες. τη 10ετια 65-75, ναυπηγηθηκαν παρα πολλα μεγαλα (για τα δεδομενα της εποχης) ferries, στην ελλαδα και δρομολογηθηκαν σε γραμμες εσωτερικου ή διεθνεις με αφετηρια ελληνικα λιμανια. και τοτε η ελλαδα ηταν φτωχη και ο δανεισμος ακομη δυσκολοτερος. σημερα το κρατος μας επιδοτει σαραβαλα στις αγονες αντι να επιδοτησει ή να διευκολυνει την ναυπηγηση νεων πλοιων σε ελληνικα ναυπηγεια.
sasha Posted March 29, 2011 Posted March 29, 2011 Το βαπόρι ξέφευγε από την καθιερωμένες ναυπηγικές γραμμές των Ελληνικών ακτοπλοϊκών της δεκαετίας του 1970. Το δίδυμο Ερμογένης-Νέγκας σχεδίασε επίσης το Ακουάριους το οποίο μοιράζεται κάποια κοινά στοιχεία με το Κασταλία. Γνήσιο τέκνο της χρυσής εποχής των ναυπηγήσεων του Περάματος με καινοτομίες και ανέσεις κρουαζιερόπλοιου. Μόνο η τσιμινιέρα έδειχνε εντελώς παράταιρη με το υπόλοιπο σχέδιο. Ακολουθεί διαφήμιση Ινδικού χάλυβα ονομασίας προέλευσης Αλάνγκ. © Photos by Sameer Thakur
antonis molos Posted January 23, 2012 Posted January 23, 2012 Καμάρι της ελληνιΚής ναυπηγιΚής, τότε που μπορούσαν Και έχτιζαν πλοία στα ελληνιΚά ναυπηγεία οι έλληνες εργάτες με εξοπλισμό ελληνιΚής Κυρίως προέλευσης. εδώ στην Βενετία,μετά την πώληση του απο την ελ.μεσ ως Stena Arcadia.
polmyt Posted November 22, 2013 Posted November 22, 2013 Μια ομορφη φωτο του πλοιου στο Brindisi ανεβηκε στο flickr απο τον χρηστη jww2013 Εδω υπαρχει και σε πιο μεγαλη αναλυση
polmyt Posted March 28, 2021 Posted March 28, 2021 Ας αναβιωσουμε το θεμα με μια ομορφη φωτο ,με το πλοιο δεμενο στη Ροδο Ομορφο βαπορι και πραγματικα ειναι αποριας αξιο που χαθηκε ολη αυτη η τεχνογνωσια στο χτισιμο πλοιων και πλεον στην καλυτερη να φτιαξουμε καμια παντοφλα Το slide γραφει Σεπτεμβριος 1977
gtogias Posted March 28, 2021 Posted March 28, 2021 Πάντα το θεωρούσα ως το πιο όμορφο πλοίο που ναυπηγήθηκε στην Ελλάδα. Κρίμα που έμεινε μόνο λίγα χρόνια στα νερά μας. Πέρα από τα οικονομικά προβλήματα της ΕΛΜΕΣ που την υποχρέωσαν να δώσει τα "ασημικά" της, πρέπει να έπαιξε ρόλο και η μάλλον χαμηλή ταχύτητά του. Επιπλέον να πούμε ότι μπορεί και τα δυο πρώην Νήσος να είναι εξίσου όμορφα, αλλά το σχέδιο τους μας ήρθε απέξω. Ενώ το Κασταλία ήταν φουλ ελληνικό.
nomikos Posted March 29, 2021 Posted March 29, 2021 (edited) Για την εποχή του,1975 πρέπει να ήταν πολύ μπροστά.Και δεν είναι τυχαίο που μετά την ΕΛΜΕΣ έγινε κρουαζιερόπλοιο.Βλέπω είχε και καμπίνες κάτω από το γκαράζ.Η ντίσκο βρισκόταν πλώρα στο ντεκ 4 στο άνω κατάστρωμα του κυρίως γκαράζ.Πανέμορφο βαπόρι πραγματικά ενώ και η διαρρύθμιση των χώρων του μου άρεσε πολύ.Από ταχύτητα πιστεύω είχε τους 17 κόμβους,δεν ήταν και λίγο για την εποχή εκείνη.Ήταν το καλύτερο και μεγαλύτερο βαπόρι που ναυπηγήθηκε τη δεκαετία του 70 στην Ελλάδα. Και όπως πολύ σωστά είπε ο proud πριν καμιά 10αριά χρόνια(που να ψάχνω τώρα το ποστ) έπρεπε το κράτος αντί να επιδοτεί δρομολόγια,να επιδοτεί ναυπηγήσεις.Και δουλειά θα υπήρχε στο κατασκευαστικό κλάδο και η Ελλάδα θα ναυπηγούσε βαπόρια. Βάζω και το deckplan να υπάρχει από το φίλο @hhvferry Edited March 29, 2021 by ΝΟΜΙΚΟΣ
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now