Jump to content
Shipfriends

Ποιό ferry μας αρέσει περισσότερο; Ευρωπαϊκό, Ιαπωνέζικο ή κάτι άλλο;


Απ'τα ferries που μας εχουν ερθει την τελευταια 20 ετια, τι μας αρεσει περισσοτερο;  

4 members have voted

  1. 1. Απ'τα ferries που μας εχουν ερθει την τελευταια 20 ετια, τι μας αρεσει περισσοτερο;

    • Τα ευρωπαικα 60s & 70s που εκαναν εδω δευτερη καριερα
    • Τα γιαπωνεζικα 70s & 80s που μετασκευαστηκαν εδω
    • Τα βορειοευρωπαικα (γερμανια, φινλανδια) νεοτευκτα απο το 95 και μετα
    • Τα νεοτευκτα made in Italy της ιδιας περιοδου
    • Ολα τα κλειστα made in Greece των 70s-80s
    • Τα ελληνικα νεοτευκτα (μικρα και μεγαλα) της τελευταιας 10 ετιας
    • Τα κορεατικα νεοτευκτα (σειρες ithaki & prometheus)
    • Τα ταχυπλοα της austal
    • Tα ταχυπλοα Corsaire
      0
    • Τα αμφιπλωρα made in Greece

This poll is closed to new votes


Recommended Posts

Εγώ με αρκετή πείρα στο αθλημα θα σου πω ενα πράγμα μόνο,το οποίο αν ασχολήσε με τα καράβια θα το θυμηθής πολλές φορές.Οτι πλήρωσαν αυτό ακρηβώς και αγόρασαν...Δεν σού χαρίζη ποτέ κανένας τίποτα !!! για αυτόν ακρηβώς τον λόγο τα πούλαγε πάντα πιό ακρηβά απο οσο του είχαν κοστίση να χτιστούν.))

Link to comment
Share on other sites

Φίλε μου συμφωνώ απόλυτα μαζί σου και την γνώμη σου που μας εξέφρασες πριν την έχω εκφράσει κι εγώ κατά το παρελθόν εδώ μέσα.

Τα σουπερφαστ ήταν τα πιο πλήρης ,τα πιο προσεγμένα,και τα πιο μελετημένα νεότευκτα που ήρθαν στον Ελληνικό στόλο.

Ακόμα και στα πιο απλά πράγματα που μπορεί να δει ένας επιβάτης είναι ορατές οι λεπτομέρειες που τα κάνουν να ξεχωρίζουν

Γι αυτό κι όπως πολύ σωστά είπες πούλησε τα πλοία του παραπάνω από όσο κόστισαν.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 5 months later...

Ta parapano legomena mu epiveveonoun tin entyposi pou exo oti genika ploia pou exun xtisti stin Italia ysteroun safos se poiotita apo antistoixa vorio-evropaika akoma kai iaponika kai fysika xoris kamia amfivolia ine poli asxima. Genika mu fenetai oti to na paris ploio apo tin Italia ine sa na agorazis Roumaniko aftokinito. Oso gia tin eksoteriki tous emfanisi (an ontos tha ine idia me ta Roma/Barcelona) mia sigrisi me to Color Fantasy, pu ine sta idia kyvika, nomizo ta lei ola. Kamia fantasia, miden style, miden finetsa. Telika o monos tropos gia na ta dis omorfa ine me mia kouta sto kefali gia na mi fenontai...

Edited by proud_ionian
link
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ απολύτως με τον προλαλήσαντα.Γι αυτό άλλωστε ο Παναγόπουλος στα 12 κοκκινα βαπόρια που έφτιαξε δεν πλησίασε στην Ιταλία αν και οι τιμές είναι πιο προνομιακές.

Πήγε Γερμανία και Φινλανδία γι αυτό τα πουλούσε μετά παραπάνω από όσο του κόστισαν.Διότι ποιοτικά και design δεν είχαν ουδεμία σχέση με τα ιταλικά ναυπηγήματα.

Και με το Color Fantasy δεν συγκρίνονται τα cruise , και για να πάμε και σε μικρότερο size (8m διαφορά έχουν μόνο) δεν υπάρχει συγκριση μεταξύ Moby Aki που ναυπηγήθηκε στα Fincantieri της Ancona με το Pont Aven που ναυπηγήθηκε στο Papenburg (εκεί που 30 χρόνια πριν κατασκευάστηκε το ΟΛΥΜΠΙΑ:D).

Πολύ ανώτερο κι ομορφότερο το Pont Aven

Και μου κάνει εντύπωση που τουλάχιστον σε design οι Ιταλοί στα περισσότερα δημιουργήματά τους είναι άπαιχτοι ενώ στα βαπόρια έχουν μια έφεση στο απόλυτο κουτί.

Τα Cruise εκτός από το γιγάντιαιο μέγεθός (που κι αυτό μπορεί να αποδειχτεί πρόβλημα από θέμα κάλυψης ενός ικανού μεταφορικού έργου που θα τα κάνει βιώσιμα) τους πιστεύω δεν έχουν κάτι παραπάνω να πουν στα νεότευκτα που κατασκευάστηκαν για τις Ελληνικές εταιρίες την 7ετια 1995-2002.

Link to comment
Share on other sites

Οτι πληρωσεις παιρνεις.

Βαπορι αυτου του μεγεθους για να γινει και ποιοτικα αξιολογο θα πρεπει να κοστισει τα διπλασια. Γι αυτο και εχουμε αυτο το αποτελεσμα.

Αν και δεν ειμαι υπερ της πολυτελειας αλλα της καθαριοτητας της πρακτικοτητας και της ταχυτητας ενος πλοιου.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνω και εγω με τις παραπανω γνωμες.Μαλιστα ολα τα 'προιοντα' της fincantieri ειναι σκετα κουτια κ δεν νομιζω να εχει κανεις αντιθετη αποψη γιαυτο.Ενα ναυπηγειο διαφορετικο(Apuania)εβγαλε πλοια διαφορετικης 'κοπης'(SUPERFAST I)αλλα και τα συγκεκριμενα υστερουν αρκετα σε ολα,με τα ευρωπαικα πλοια που φτιαχνονται τωρα.

Εγω θα ελεγα να περιμενουμε λιγο για το τελικο αποτελεσμα του EUROPA,εχω την εντυπωση πως θα εχει αρκετες διαφορες με τα αδερφα του(περισσοτερο εσωτερικα παρα εξωτερικα βεβαια).Η αληθεια παντως ειναι,οτι δεν πρεπει να ειμαστε κ πολυ αισιοδοξοι:D

Link to comment
Share on other sites

ωραια ολα αυτα που λετε αλλα τα σχεδια τα εγκρινουν οι εταιριες κ οχι τα ναυπηγεια!στα ναυπηγεια τα δινεις κ αυτα αρχιζουν κ τα χτιζουν...(οταν οι αλλοι φτιαχνανε πλοια ο παναγοπουλος εφτιαξε τα σουπερφαστ!!!)

Link to comment
Share on other sites

Σωστό αυτό που λέει ο margaritis. Ότι πληρώσεις (και ότι παραγγείλεις) παίρνεις.

Δεν νομίζω ότι τίθεται θέμα ναυπηγείων. Τα στάνταρ και την τελική εμφάνιση την καθορίζει ο εντολέας της ναυπήγησης.

Link to comment
Share on other sites

πέραν του ότι μπορείς να κάτσεςι να σχεδιάσεις ένα βαπόρι με το δικό σου επιτελείο, ή να το δώσεις να στο σχεδιάσουν σε μια εταιρία τα περισσότερα ναυπηγεία όπως και τα ιταλικά προτείνουν δικά τους τα οποία ήδη έχουν σχεδιάσει και τα προτείνουν στους πελάτες .

Link to comment
Share on other sites

Ναι αλλα μη ξεχνατε οτι το ιδιο βαπορι με τα ιδια σχεδια και υλικα απο αλλα χερια θα ηταν εντελως διαφορετικο. ;) Πολλα τα παραδειγματα της καθημερινοτητας (ρουχα, αυτοκινητα, ηλεκτρονικα)

Αλλοι οι Γερμανοι αλλο οι ισπανοι. Αλλοι οι Ιαπωνες αλλο οι Κινεζοι

Ξεφευγουμε λιγακι ομως.

Link to comment
Share on other sites

το thread ειναι πολυ παλιο, απο τα πρωτα μας και το θυμηθηκα σημερα με αφορμη τα ποστ για τις ναυπηγησεις γενικως, στο thread του νεου cruise (roma?), που μετακομισαν εδω και αυτα.;)

παλιο το thread, νεο το gallup: 10 επιλογες, πολυσταυρια, διαφανης ψηφος:P και off we go.

Link to comment
Share on other sites

Aker yards δαγκωτο και φυσικα ολα της γερμανιας που εφτιαξαν τα κοκκινα στολιδια;)Επισης Skaramagas και Elefsis:D Αεροδυναμικοι καθρεφτες,μαυρη γραμμη στα παραθυρα,εντυπωσιακες στιμινιερες ,χρωματα και σχεδιασμοι που εντυπωσιαζουν:)

Link to comment
Share on other sites

Εγώ ψηφισα τα ευρωπαικά των 60s & 70s και τα νεότευκτα του 95 και μετα.

Για την πρώτη επιλογή θα πω ότι πορτάδες όπως αυτή του ΟΛΥΜΠΙΑ με τα αδελφια του:D, όπως τα ΓΕΩΡΓΙΟΣ/ΜΠΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ, οι Απολλωνες, τα ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ/ΔΗΛΟΣ, τα ΝΑΙΑΣ ΙΙ/ΓΚΟΛΝΤΕΝ ΒΕΡΓΙΝΑ δεν θα ξαναβγούν ποτέ τέτοια αληθινά σκαριά.

Τότε στην ευρώπη επικρατούσε μόνο η ναυπηγική τέχνη στην κατασκευή του πλοίου ενώ τώρα επικρατούν κι άλλοι παραγοντες, όπως η εμπορικότητα, η απόλυτη εκμεταλλευση χώρων,η υπερβολή,...

Και τα νεότευκτα που ηρθαν κυρίως στην πάτρα αν εξαιρεσω τα ιταλικά παλάτια , όλα τα άλλα παρά τον γιγαντισμό τους διατήρησαν κάποιες κλασσικές βαπορισιες γραμμές. Όλα τα κόκκινα και τα 5 συνολικά φοσενακια που ήρθαν μπορεί να είναι μεγαθήρια αλλά θυμίζουν βαπόρια.

Πιο πολύ όμως θα σταθω στα κόκκινα που ήταν ο απόλυτος συνδυασμός της συγχρονης ναυπηγικής με την διατήρηση κλασικών γραμμών, την ποιότητα, την ταχύτητα...

Link to comment
Share on other sites

Ψήφισα κι εγώ τα ευρωπαικά των 60s & 70s για τους λόγους που αναφέρει ο Earl Granville αλλά μ' αρέσουν και τα Ιαπωνικά από τα 70ς μέχρι σήμερα.

Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε όμως οτι δεν έχει τόση σημασία (για την εξωτερικη εμφάνιση) το που χτίζεται ένα πλοίο αλλά από ποιούς σχεδιάζεται. Αλλωστε υπάρχουν αρκετά παραδείγματα αδελφών πλόιων που χτιστηκαν σε διαφορετικες χωρες οπως τα NORSUN - NORSEA τα SEAFRANCE RODIN - SEAFRANCE BERLIOZ και η σειρά MOBY WONDER

Link to comment
Share on other sites

Εγώ επέλεξα ευρωπαϊκά 60s-70s, ιαπωνικά 70s-80s, βορειοευρωπαϊκά από το 95 και μετά και ελληνικά της τελευταίας 10ετίας.

Κατά τη γνώμη μου, οι δύο πρώτες κατηγορίες με έκαναν να λατρέψω το μέσο που με ταξίδευε από μικρή ηλικία κάθε καλοκαίρι σε μέρη ονειρευόμουν όλο τον χειμώνα...Με άλλα λόγια, αυτά τα πλοία με οδήγησαν στην παρέα των shipfriends.

Τα βορειοευρωπαϊκά από το 95 και μετά με τις γραμμές τους, το ταξίδεμά τους, με εντυπωσίασαν, σε μια εποχή που είδαμε να έρχονται στα νερά μας σκαριά άλλα πιο τετραγωνισμένα, άλλα από αλλουμίνιο που μείωσαν το χρόνο του ταξιδιού αλλά μας στρίμωξαν στο εσωτερικό τους και στα μικρά τους καταστρώματα.

Τέλος, τα ελληνικά πλοία της τελευταίας 10ετίας, εννοώντας κυρίως τα αδελφά της Hellenic, μου έδειξαν ότι μπορούμε να χτίσουμε πλοία αντάξια πιστεύω των ευρωπαϊκών, πλοία με γραμμές σύγχρονες και είναι πλοία που ενίσχυσαν με την κατασκευή τους την οικονομία μας.

Link to comment
Share on other sites

Εμενα μ αρεσουν τα ευρωπαικα 60-70-80 που αποδειχτηκαν υποδειγματικα για την ακτοπλοια μας και γι αυτο τα ψηφισα κιολας. :D

Απο κει και περα οι ευρωπαιοι καπου εχασαν τον προσανατολισμο τους αυξηθηκε η κινηση στις γραμμες τους με αποτελεσμα να φτασουμε σε ωραια βαπορια μεν γιγαντες δε. Γι αυτο απο τα μεσα του 80 και μετα προτιμω τα γιαπωνεζικα που δεν υπαρχουν στη ψηφοφορια. Δειτε τι μας εχει ερθει (αριαδνη, ελυρος, σοφοκλης, και απο μικρα Θεολογος Π, Αικατερινη Π, Νεφελη κτλ) και θα δειτε οτι μας ταιριαζουν απολυτα και καλυπτουν τις αναγκες μας. ;)

Link to comment
Share on other sites

Πέρα από την αδιαμφισβήτη υπεροχή των υπέροχων βαποριών του 60-70...εμένα μου αρέσουν και η σειρά των ΝΗΣΟΣ. Πιστεύω ότι είναι ιδανικά για τις περισσότερες Ελληνικές γραμμές, ευέλικτα, γρήγορα και καλόγουστα. Θα μπορούσαν βέβαια να έχουν λίγο καλύτερη ποιότητα. Επίσης, έριξα και μια ψήφο στη σειρά Ιθάκη (ναι, μη κράζετε) γιατί παρ' όλα όσα τους σούρνουμε, είναι οι πρόδρομοι των ΝΗΣΟΣ και κυρίως απέδειξαν ότι μπορούν να εξυπηρετούν με τον καλύτερο τρόπο τις Κυκλάδες (μιλάω για την σημερινή εποχή). Έχουν αποδειχθεί ακούραστοι εργατες στις πιό δύσκολες γραμμές. Ε, εάν είχαν και καλύτερη ποιότητα και μικρότερο πρωτόκολλο, θα ήταν όλα καλύτερα.

Τα μεγάλα, δεν μπορώ να πω ότι δεν είναι καλά, αλλά στα μάτια μου ξεφεύγουν από την κλίμακα των νησιών. Και όσο και όμορφο να είναι...δεν μπορεί ποτέ να είναι καλλίγραμμο. Όπως και μια νταρντάνα, όσο και καλλίγραμμη να είναι...ποτέ δεν θα την πεις γαζέλα.:D Χώρια που σε δύσκολες εποχές...δύσκολα δεν θα πουληθούν.;)

Τελος, να πω ότι εάν είχαν λίγο (όχι πολύ) μυαλό οι κυβερνώντες (οι εκάστοτε), οι τραπεζίτες, το Πολυτεχνείο, τα ναυπηγεία και οι εφοπλιστές...όλος μας ο στόλος θα αποτελούνταν από ΝΗΣΟΣ με ποιότητα Απόλλωνα και φτιαγμένα σε ελληνικά ναυπηγεία...εάν υπήρχε λίγο μυαλό. Βέβαια εάν...μάλλον θα είμασταν και άλλο κράτος γενικώτερα.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ θα ψηφίσω τα Ευρωπαϊκά 60s & 70s που έκαναν εδώ δεύτερη καριέρα, γιατί είναι τα πλοία που μεγάλωσα μαζί τους. Τα ελληνικά νεότευκτα (μικρά και μεγάλα) της τελευταίας 10 ετιας, γιατί είναι πλοία που φτιάχνονται από Ελληνικά χεριά για τα δικά μας μέτρα και σταθμά. Τα Γιαπωνέζικα 70s & 80s που μετασκευάστηκαν εδώ, που μπορεί να ήταν ατσουμπαλα πριν έρθουν στην Ελλάδα αλλά μερικά από αυτά έγιναν κούκλες όταν ήρθαν στην Ελλάδα. Και τέλος το βορειοευρωπαικα που τουλάχιστον εξωτερικά είναι πολύ όμορφα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

εμενα παλι μ'αρεσουν αυτα που με ταξιδεψαν και θα με ταξιδευουν στη συνεχεια και μου εχουν αφησει και θα μου αφησουν τις καλυτερες αναμνησεις απο το ταξιδι και τους ανθρωπους που γνωρισα μεσα!!!

κυριως το Δημητρουλα και τα παλατια της minoan .

με τετοια εχω ταξιδεψει αυτα μπορω να ψηφισω

Α!!!! να μη ξεχασω και τις παντοφλες της θασου που με ταξιδευαν απο παιδι και καθε χρονο συνεχιζουν .Γνωριζει κανεις σας τον περιφημο ΑΓΙΟ ΝΙΚΟΛΑΟ που εκανε δρομολογιο Κεραμωτη -Θασο τη δεκαετια του 80;

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Αφού κάνω μία (μάλλον περιττή :D) διευκρίνιση, ότι δηλαδή η ερώτηση της δημοσκόπησης είναι "Ποιό ferry μας αρέσει περισσότερο;" και όχι "Ποιό ferry μας αρέσει ;" ;), θα πω ότι ψήφισα "Τα βορειοευρωπαικα (γερμανια, φινλανδια) νεοτευκτα απο το 95 και μετα" και "Ολα τα κλειστα made in Greece των 70s-80s".

Μου αρέσουν πάρα πολύ οι γραμμές των Olympic Champion και Hellenic Spirit, όπως επίσης αγαπώ πολύ το "στυλ" των (απρόσωπων λόγω ονοματοδοσίας :()Superfast's.

Όσον αφορά την δεύτερη επιλογή μου, το αίμα νερό δεν γίνεται, ούτε και η καρδιά μας πέτρα. Τα "καραβάκια" που μας ταξίδεψαν στα παιδικά μας χρόνια, είναι και θα είναι πάντα εδώ, και θα μας ταξιδεύουν στα όνειρα μας. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Άμα έχεις μάθει για χρόνια σε ταχύτητες καπτά Μάκη και ΣΑΟΣ...μέχρι και ο Θεόφιλος σου φαίνεται πύραυλος.:rolleyes:
[...]Ετσι, η Θεσσαλονίκη θα συνδέεται καθημερινά με τα νησιά των Β. Σποράδων, τρεις φορές την εβδομάδα με Λέσβο και Χίο, δύο φορές με Λήμνο και Σάμο και μία φορά με Κάλυμνο, Κω και Ρόδο.

«Είναι θετικό το γεγονός της σύνδεσης με καταμαράν με τις Β. Σποράδες, καθώς οργανώνονται πακέτα εκδρομών για τα νησιά αυτά, καθώς και ότι τα τρία πλοία (''Διαγόρας'', ''Λισσός'' και ''Θεόφιλος'') είναι αρκετά καλά και γρήγορα. Το αρνητικό είναι ότι δεν έχουμε σύνδεση με τις Κυκλάδες και την Κρήτη», σημείωσε ο Δημήτρης Μαντούσης, πρόεδρος της Ενωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας-Θράκης.

http://agelioforos.gr/archive/article.asp?date=6/4/2009&page=15

Εγω παλι τα αγουδημοπλοια τα θεωρω πυραυλακια:D

διοτι οι τιμες των αλλων με κανουν πυραυλο :eek:απο το να μην παω καθολου διακοπες ......"απ το ολοτελα καλη κι Παναγιωτενα "λενε

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Τα Γιαπωνεζικα απο την δεκαετια του 70 μεχρι και την δεκαετια του 90 ειναι κορυφη.Αλλα και τα ευρωπαικα απο το 1995 και μετα ειναι αστερια .γρηγορα καλοταξιδα κ.α

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...