Jump to content
Shipfriends

Πολεμικά Πλοία: Νέα, Κινήσεις, Απορίες, κλπ


ΝΗΡΕΑΣ
 Share

Recommended Posts

Επειδή, ως γνωστόν, η πολεμική βιομηχανία είναι πρωτοπόρα στην τεχνολογική έρευνα και η πολεμική τεχνολογία θεωρείται η κατ΄εξοχήν «τεχνολογία αιχμής», καλό είναι να μαθαίνουμε τι μας επιφυλάσσει το μέλλον.

Η Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA), που είναι η Αμερικανική Υπηρεσία που ασχολείται με την ανάπτυξη των νέων στρατιωτικών τεχνολογιών, το 2005 ανακοίνωσε το πρόγραμμα «Underwater Express program» με αντικείμενο την κατασκευή ενός υποβρυχίου ειδικών αποστολών (μεταφοράς προσωπικού ή φορτίων) με την τεχνολογία Supercavitation και το οποίο θα αναπτύσσει ταχύτητα (σε κατάδυση)….100 κόμβων!!!

Το σχετικό ερευνητικό πρόγραμμα ανατέθηκε τον Νοέμβριο 2006 σε έναν από τους κολοσσούς του χώρου, την Northrop Grumman .

Δείτε σχετικά: Northrop Grumman Team Selected to Evaluate Supercavitation-Based Underwater Naval Transport

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Πωλούνται οι κλάσης jaguar τορπιλάκατοι του ναυτικού μας.Έφτασαν αισίως τα 50 χρόνια ζωής.

Ανακοινώνεται ότι την 18 Μαΐου 2009 ημέρα Δευτέρα και ώρα 09:00 θα διενεργηθεί, στα γραφεία της Ανώτατης Επιτροπής Προμηθειών Δημόσιος Ανοικτός Πλειοδοτικός Διαγωνισμός με έγγραφες ενσφράγιστές προσφορές, ο οποίος θα συνεχισθεί με προφορικές προσφορές, για την Εκποίηση «ως έχουν» στον χώρο που βρίσκονται των πρώην Τ/Α ΤΥΦΩΝ (P 56)Τ/Α ΚΥΚΛΩΝ (P 53)Τ/Α ΛΑΙΛΑΨ (P 54)Τ/Α ΕΣΠΕΡΟΣ (P 50) με τιμή εκκίνησης το ποσό των ενενήντα χιλιάδων Ευρώ 90.000,00 €

Από το ΠΝ.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Ένα ενδαφέρον θέμα αναδεικνύει το σημερινό ΕΘΝΟΣ. Μιλάει για την ύπαρξη αμιάντου σε παλαιά πλοία του ΠΝ και τις τυχόν αποζημιώσεις που μπορούν να διεκδικήσουν όσοι έχουν υποστεί βλάβη της υγείας τους. Προσωπικά όμως δεν μπορώ να καταλάβω πως μπορεί να αποδειχθεί ότι ένα πρόβλημα υγείας οφείλεται στο ότι κάποιος υπηρέτησε πριν 30 χρόνια στον ΑΕΤΟ ή στο ΛΕΩΝ (το πείραμα της Φιλαδέλφειας μας μάρανε)? Εκτός βέβαια από όσες ασθένειες συσχετίζονται αποκλειστικά με τον αμίαντο.

Μάχες για τον αμίαντο

Ανοίγει ο δρόμος για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων όσων στρατιωτικών έχουν υποστεί βλάβες στην υγεία τους από την έκθεση στον αμίαντο.

Καθυστερημένα μεν, αλλά με πολλές πιθανότητες επιτυχίας, όσοι υπηρέτησαν σε πλοία του Πολεμικού Ναυτικού τα οποία είχαν αγοραστεί ή παραχωρηθεί από τις ΗΠΑ, και αποδεδειγμένα είχαν εξοπλισμό αμιάντου, και υπέστησαν βλάβες διεκδικούν αποζημιώσεις μέσω δικηγορικών γραφείων των ΗΠΑ.

Το πρόβλημα των βλαβών από αμίαντο στις ΗΠΑ έχει κριθεί δικαστικά κι έτσι οι διαδικασίες διεκδίκησης αποζημίωσης είναι τυποποιημένες. Προβλήματα ωστόσο παρουσιάζονται επειδή πολλές από τις κατασκευάστριες εταιρείες των πλοίων είτε έχουν κλείσει είτε έχουν πτωχεύσει.

Οι Ελληνες είναι από τους τελευταίους διεθνώς που καταφεύγουν σε διεκδικήσεις αποζημιώσεων, κάτι που στις άλλες χώρες και κυρίως σε ΗΠΑ και Βρετανία έγινε μαζικά.

Τα πλοία που από κατασκευής είχαν πολλά μέρη από αμίαντο σε συνδυασμό με κλειστούς χώρους, και που θα μπορούσαν να προκαλέσουν βλάβες στην υγεία όσων υπηρέτησαν σε αυτά, είναι τα περισσότερα που δόθηκαν ως αμερικανική βοήθεια προς τη χώρα μας.

Πρόκειται κυρίως για τα αντιτορπιλικά «Θεμιστοκλής» D-120, «Μιαούλης» D-211, «Ασπίς» D-06, «Βέλος» D-16 (το πλοίο είναι σήμερα μουσείο αντιδικτατορικού αγώνα), «Λόγχη» D-56, «Σφενδόνη» D-85, «Θύελλα» D-28, «Ναυαρίνο» D-63, «Κανάρης» D-212, «Κουντουριώτης» D-213, «Σαχτούρης» D-214, «Τομπάζης» D-215, «Αετός» D-01, «Ιέραξ» D-031, «Λέων» D-54, «Πάνθηρ» D-67, «Κριεζής» D-217, «Νέαρχος» D-65, «Κίμων» D-218, «Δόξα» D-20, «Νίκη» D-63, «Νέαρχος» D-219, «Φορμίων» D-220 και «Θεμιστοκλής» D-221.

Η κυριότερη ασθένεια που εμφάνισαν όσοι εργάστηκαν σε περιβάλλον αμιάντου είναι το «μεσοθηλίωμα», νόσημα το οποίο προκαλείται από τον αμίαντο. Ωστόσο δεν είναι το μόνο. «Πολλοί παρουσιάζουν αναπνευστικά προβλήματα, διάφορες μορφές καρκίνων, προβλήματα σε στομάχι, οισοφάγο κ.λπ. και στρέφονται έπειτα από 20, 30, 40 ή και περισσότερα χρόνια κατά των εταιρειών ζητώντας αποζημίωση», υποστηρίζει η δικηγόρος Σιλίνα Παυλάκη, που έχει ασχοληθεί με το θέμα.

Υπαιτιότητα

Οσον αφορά τις αποζημιώσεις για βλάβες στην υγεία από παράνομες αφαιρέσεις αμιάντου στα στρατόπεδα (θέμα που αποκάλυψε το «Εθνος») και την πιθανότητα διεκδίκησης αποζημίωσης από στρατιωτικούς και στρατιώτες που βρέθηκαν σε στρατόπεδα όπου έγινε παράνομη αφαίρεση αμιάντου, η κ. Παυλάκη υποστηρίζει ότι στην Ελλάδα για να κερδηθεί αγωγή αποζημίωσης πρέπει να αποδειχθεί υπαιτιότητα.

Ωστόσο, η φετινή απόφαση του Πρωτοδικείου Αθηνών (169/2009) που καταδίκασε εργοδότρια εταιρεία για τον θάνατο εργαζομένου από αμίαντο, επιδικάζοντας 600.000 ευρώ αποζημίωση στην οικογένειά του, αναμένεται να αποτελέσει «χρήσιμο εργαλείο» για μελλοντικές νομικές διεκδικήσεις ανθρώπων που, ακόμα και σήμερα, εκθέτουν τον εαυτό τους σε σοβαρούς κινδύνους στον χώρο εργασίας τους.

Ιωάννα Ηλιάδη

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=8230883

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Παροπλισμος Κανονιοφόρων ΔΟΞΑ και ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

1. Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι την Πέμπτη 22 Απριλίου 2010 πραγματοποιήθηκε στον Ναύσταθμο Κρήτης η επίσημη τελετή υποστολής σημαίας των Κανονιοφόρων «ΔΟΞΑ» και «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ».

2. Η Κ/Φ ΔΟΞΑ (Ρ 63) ήταν το πρώην NAJADE (Ρ 6054) τύπου Τhetis του Ομοσπονδιακού Δημοκρατικού Γερμανικού Ναυτικού. Ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία ROLAND WERFT της Βρέμης στη Γερμανία, καθελκύστηκε την 6 Νοεμβρίου 1960 και εντάχθηκε στο Γερμανικό Ναυτικό την 12 Μαΐου 1962. Η παραλαβή του πλοίου και η ύψωση της Ελληνικής Σημαίας έγινε την 6 Σεπτεμβρίου 1991 στο Ναύσταθμο Κρήτης.

3. Η Κ/Φ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ (Ρ 64) ήταν το πρώην TRITON (P 6055) τύπου Thetis του Ομοσπονδιακού Δημοκρατικού Γερμανικού Ναυτικού. Ναυπηγήθηκε από την ROLAND WERFT της Βρέμης στη Γερμανία. Καθελκύστηκε την 5 Αυγούστου 1961 και εντάχθηκε στο Γερμανικό Ναυτικό την 10 Νοεμβρίου 1962. Η παραλαβή του πλοίου και η ύψωση της Ελληνικής Σημαίας έγινε την 7 Σεπτεμβρίου 1992 στο Ναύσταθμο Κρήτης.

Link to comment
Share on other sites

Όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες, σύντονα το παλιό λιμάνι της Γένοβα θα διαθέτει το δικό του υποβρύχιο, προσβάσιμο και επισκέψιμο απο το κοινό υπο την αιγίδα του Μουσείου Galata. Ήδη οι ετοιμασίες βρίσκονται σε εξέλιξη και ελπίζω σε μια από τις επόμενες επισκέψεις μου να το θαυμάσω απο κοντά, αν χωράω να κατέβω από το άνοιγμα:D:D.

Πρόκειται για το Nazario Sauro το οποίο πήρε το ονομα του απο αυτον εδω τον κύριο και πρόσφατα παραχωρήθηκε απο το Ιταλικό Ναυτικό στο Μουσείο. Must visit για όποιον βρεθεί στην περιοχή.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Παροπλισμός Ναρκαλιευτικού ΚΙΣΣΑ (M 242)

1.Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι την Δευτέρα 21 Ιουνίου 2010 πραγματοποιήθηκε στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας η επίσημη τελετή υποστολής σημαίας του Ναρκαλιευτικού ΚΙΣΣΑ. Στην τελετή παρέστη ο Αρχηγός Στόλου Αντιναύαρχος Γ. Δημητριάδης ΠΝ.

2.Το πλοίο ναυπηγήθηκε στο STARGEON BAY της πολιτείας WISCOSIN των ΗΠΑ στα ναυπηγεία της εταιρείας PETERSON BUILDERS CORP και καθελκύστηκε την 7 Δεκεμβρίου 1963. Η επίσημη παραλαβή του πλοίου από την Αμερικάνικη Κυβέρνηση και η ύψωση της Ελληνικής Σημαίας πραγματοποιήθηκε στο Ναύσταθμο της Βοστώνης των ΗΠΑ την 3 Οκτωβρίου 1964. Το πλοίο κατέπλευσε στην Ελλάδα την 6 Μαρτίου 1965.

DSC_5565_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Συμφωνα με το ιταλικο υπουργειο αμυνας :P ονομαζεται PONZA και ναυπηγηθηκε σε κατι μικρα ναυπηγεια στην Ανκονα το 1988 μαζι με αλλα 4 αδερφακια(Τavolara A 5367, Palmaria A 5368, Levanzo A 5366, Procida A 5383).Εχει αποκλειστικο ρολο τον ελεγχο/συντηρηση φαρων και τσαμαδουρων σε διαφορα ιταλικα λιμανια αλλα και την μεταφορα νερου σε απομακρυσμενα νησακια.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

για ποιο άραγε παροπλισμένο ναρκαλιευτικό έχουν βλέψεις στην Kύπρο για να το βυθίσουν για επισκέψιμο τεχνητό ναυάγιο?

[...]μια εντυπωσιακή και ελκυστική πρόταση, που τέθηκε στη συζήτηση, ήταν και η αγορά και βύθιση ενός πεπαλαιωμένου ελληνικού πολεμικού πλοίου. πρόκειται για ναρκαλιευτικό πλοίο που κατασκευάστηκε πριν από πολλές δεκαετίες και το οποίο, λόγω ηλικίας, παραχωρείται από την ελλάδα.
Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

πάντως αν είναι για ναρκαλιευτικό το ναυάγιο δεν θα κρατήσει πολύ μια και τα ναρκαλιευτικά τα παλιά είναι φτιαγμένα από ... ξύλο :P

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Τι εγινε με τη φρεγατα Σαλαμις στην ανατολικη μεσογειο; Στο δελτιο ειδησεων του ΑΝΤ1 ελεγαν οτι στο τσακ απεφυγε ισραηλινο πυραυλο θαλασσης θαλασσης.

Κατα τους Ισραηλινους επλεε εντος πεδιου βολης, κατα τους δικους μας, σε μη δεσμευμενα υδατα.

Ο αξιωματικος φυλακης μετα το γεγονος επαθε (κατα τον ΑΝΤ1) ισχαιμικο επεισοδιο

Link to comment
Share on other sites

Το ΓΕΝ διαψεύδει κατηγορηματικά.

 

Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού διαψεύδεται κατηγορηματικά το ότι βραδυνές ώρες 9η Απριλίου 2014 κατευθυνόμενο βλήμα παρολίγο να πλήξει τη Φρεγάτα ΣΑΛΑΜΙΣ, στην περιοχή ανοιχτά της Χάιφα, Ισραήλ. Η Φρεγάτα ΣΑΛΑΜΙΣ ουδέποτε διέτρεξε σε κίνδυνο από κατευθυνομενο βλήμα.
Mέλος του πληρώματος της Φρεγάτας μεταφέρθηκε εκτάκτως βραδυνές ώρες 9η Απριλίου 2014 σε νοσοκομείο της Χάιφα για λόγο, που ουδεμία σχέση έχει με το πιθανολογούμενο συμβαν.

 

 

Ανάλογα με το που διαβάζει κανείς την είδηση, μόνο ότι ο αξιωματικός άνοιξε την πόρτα της γέφυρας και ο πύραυλος πέρασε από μέσα δεν έγραψαν.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 7 months later...

...καιρός δεν είναι το Ιόνιο να αποκτήσει μόνιμη ναυτική βάση; Ελικόπτερα από Αθήνα, πολεμικά από Σαλαμίνα..

 

Επι δεκαετίες υπήρχε Ναυτική Διοίκηση Ιονίου, στολίσκος αντιτορπιλλικών, υποναύαρχοι, αρχιεπιστολείς, οπλονόμοι, κλπ. Τώρα πλέον πλοία, προσωπικό (καί υλικά <_<), μόλις επαρκούν για το κυρίως πεδίο, το Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο ως Καστελλόριζο, για Ιόνιο ψάχνουμε;

Link to comment
Share on other sites

υπαρχει ακομη η Ναυτικη Διοικηση Ιονιου στην ενδοξη και αποστολικη πολη των... Πατρων, για να κανουν ησυχα και αμεριμνα την θητεια τους οι γονοι των καλων πατρινων οικογενειων

Link to comment
Share on other sites

τα ναρκαλιευτικά (θεός ΄χωσεστα) και τα ναρκοθυρευτικα έκαναν στο ιόνιο σκοπούν. πλοιάρια με δυνατότητες μικρού ρ/κ, καλύτερα που λείπανε θα είχαμε περισσότερα θύματα :ph34r: 

Link to comment
Share on other sites

Στην Κέρκυρα πάντως πέρα από τα 3 ( ; ) CB90 δεν σταθμεύει τίποτις και αναρωτιέμαι ποιος είναι ο αντικειμενικός σκοπός ενός πλοίου που φεύγει από Σαλαμίνα για περιστατικό που συμβαίνει στο Ιόνιο και κάθε λεπτό που περνά μπορεί να αποβεί και μοιραίο; Για περιπολίες και νηοψίες φυσικά ούτε λόγος

Edited by corfu
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Ενδιαφέρουσα είναι η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Μεγίστης, σχετικά με το θόρυβο που δημιουργεί το πολεμικό πλοίο που είναι δεμένο στο λιμάνι του νησιού.

Εδώ και αρκετούς μήνες το Πολεμικό Πλοίο υπό τα στοιχεία <Ρ27 ΞΕΝΟΣ> ναυλοχεί και είναι δεμένο στην προβλήτα όπου δένουν τα ιδιωτικά σκάφη στο λιμάνι. Διαθέτει γεννήτριες οι οποίες λειτουργούν επί 24ωρου βάσεως προκαλώντας πολύ δυνατό θόρυβο και μόλυνση της ατμόσφαιρας από τις εκπομπές των καυσαερίων λειτουργώντας προφανώς με μη συμβατό τρόπο προς τους ισχύοντας κανόνες. Ιδιαίτερα κατά την διάρκεια της νύκτας ο ισχυρός θόρυβος πολλαπλασιάζεται από την αμφιθεατρική μορφολογία του λιμανιού καθιστώντας αδύνατο τον ύπνο εκατοντάδων πολιτών. Η κατάσταση αυτή είναι ανυπόφορη και πέρα από κάθε σεβασμό προς τους κανόνες και κανονισμούς της ζωής των πολιτών προκαλώντας οικονομική και ηθική ζημιά. Τα δικαιώματα των κατοίκων, των ιδιοκτητών ξενοδοχείων,ξενώνων,εστιατορίων και τουριστών υποβαθμίζονται διότι ουδείς έρχεται σε αυτό το υπέροχο νησί για να εμποδίζεται στον ύπνο του. Ακολουθούν υπογραφές κυρίως επισκεπτών παρά μόνιμων κατοίκων Το Δημοτικό Συμβούλιο μετά από διαλογική συζήτηση και αφού έλαβε υπόψιν του τα του Νόμου και την ανάγνωση από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. Ραφτή Ελευθέριο του Αιτήματος που είχε κατατεθεί από πολίτες και που αφορά τον θόρυβο που δημιουργείται με την παρουσία στο λιμάνι του πολεμικού πλοίου <Ρ27 ΞΕΝΟΣ >

 

Α π ο φ α σ ί ζ ε ι Ομόφωνα

Για λόγους Εθνικούς διαφωνούμε για την διαμαρτυρία των πολιτών και το Πολεμικό Πλοίο ανήκει στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

 

Link to comment
Share on other sites

 

Πάλι καλά. Συνήθως η παρουσία και οι δραστηριότητες των ενόπλων δυνάμεων στα νησιά είναι αιτία καυγά τα καλοκαίρια. Το χειμώνα η μοναξιά είναι σκληρή..

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Πάλι καλά. Συνήθως η παρουσία και οι δραστηριότητες των ενόπλων δυνάμεων στα νησιά είναι αιτία καυγά τα καλοκαίρια. Το χειμώνα η μοναξιά είναι σκληρή..

 

Δεν θέλω να γίνω σκληρός, αλλά να, το καλοκαίρι υπάρχει πολυκοσμία και το χρήμα ρέει ευκολότερα. Το χειμώνα το χρήμα στρατεύσιμων και μόνιμων έχει διαφορετική αξία.

 

Τώρα επί του προκειμένου με τους επισκέπτες του Καστελλορίζου που εμποδίζεται ο γαλήνιος ύπνος τους: Θα ήθελα να παρακολουθούσα την αντίδρασή τους αν και όταν συνέβαινε το απευκταίο με τους απέναντι (που έχουν λίγο brut τρόπους). Τέλος πάντων, η αντίδραση του Δ.Σ. είναι παρήγορη και θεσμικώς ορθή. 

(Αν και θα ήθελα να δω από μια μεριά τον Παπά-Γιώργη να σχολιάζει τα τεκταινόμενα, αργά το βράδυ, εκεί στο "Μικρό-Παρίσι" ;)

Link to comment
Share on other sites

Κλασική περίπτωση σε όλα τα νησιά (δυστυχώς). Το χειμώνα καλώς τα παιδιά (και τα πορτοφόλια τους), το καλοκαίρι έχουμε τους τουρίστες (που αφήνουν πιο πολλά). Περιστατικά πολλά και σε πολλές κατηγορίες "επαγγελματιών" και με όλα τα όπλα. 

Αν το ΞΕΝΟΣ ήταν το κότερο του Αλή Μπαμπά Ιμπ Σαούντ και είχε γεννήτριες σαν της ΔΕΗ στην Πτολεμαΐδα θα μιλάγανε?  :mad:

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι την Πέμπτη 23 Ιουνίου 2016, παρουσία της Α.Ε. Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλου, πραγματοποιήθηκε η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης Σημαίας των υποβρυχίων ΜΑΤΡΩΖΟΣ-S122 και ΚΑΤΣΩΝΗΣ-S123 στις εγκαταστάσεις των ΕΝΑΕ στο Σκαραμαγκά.  Ανάδοχος του υποβρυχίου ΜΑΤΡΩΖΟΣ ήταν ο Αντιναύαρχος ε.α. Βαρδής Βαρδινογιάννης ΠΝ και του υποβρυχίου ΚΑΤΣΩΝΗΣ ο Γενικός Διευθυντής της HELMEPA Πλοίαρχος ΠΝ σε πολεμική διαθεσιμότητα κ. Δημήτριος Μητσάτσος.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • Nick the Greek changed the title to Πολεμικά Πλοία: Νέα, Κινήσεις, Απορίες, κλπ
  • Nick the Greek pinned this topic
  • Nick the Greek unpinned and pinned this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...