Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Και Ραφήνα-Μύκονος πλέον στα 42€, προσφορά που δεν νομίζω πως υπήρχε πέρσι σε αντίθεση με αυτήν της Τήνου. Στις επιστροφές από Τήνο το εισιτήριο έχει 42€ και από Μύκονο 55€. Κρίμα πάντως γιατί αφού τις ρίξανε που τις ρίξανε τις τιμές, θα μπορούσαν να έχουν δωρεάν διαφήμιση για τις προσφορές με τόσα άρθρα που γράφτηκαν.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Τώρα που ηρέμησαν τα πράγματα, ας δούμε λίγο την κατάσταση με αριθμούς, χωρίς να αναπαράγουμε δημοσιογραφικές κραυγές ή ευσεβείς πόθους πολιτικών.

Οικονομική κατάσταση εταιρειών

Η οικονομική κατάσταση των εταιρειών μετά το 2019 είναι τραγική, όπως φαίνεται από τα παρακάτω στοιχεία της τελευταίας 4ετίας (2019-2022)

Attica Group

Κύκλος εργασιών:              405 εκ / 290 εκ / 248 εκ / 530 εκ

EBITDA:                                78 εκ / 40 εκ / 42 εκ / 58 εκ

Καθαρά αποτελέσματα:     21 εκ / -49 εκ / -13 εκ / 17 εκ

Συσσωρευμένες ζημιές -126 εκ

Minoan Lines

Κύκλος εργασιών:              92 εκ / 57 εκ / 68 εκ / 93 εκ

EBITDA:                                9 εκ / 2,2 εκ / 1,5 εκ / 2,3 εκ

Καθαρά αποτελέσματα:    -8 εκ / -15 εκ / -19 εκ / -18 εκ

Συσσωρευμένες ζημιές -62 εκ

ANEK Lines

Κύκλος εργασιών:               174 εκ / 125 εκ / 150 εκ / 180 εκ

EBITDA:                                26 εκ / 7 εκ / 7 εκ / 1 εκ

Καθαρά αποτελέσματα:       4 εκ / -14 εκ / -40 εκ / -20 εκ

Συσσωρευμένες ζημιές -168 εκ

Συνεπώς όσοι αναφέρθηκαν σε υπερκέρδη ή άφησαν να εννοηθεί πως υπάρχει περιθώριο μείωσης των τιμών κατά 20-30% δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Αλλά ούτε με τα μαθηματικά: Οι τιμές το 2022, με 3 αν θυμάμαι καλά διαδοχικές αυξήσεις αυξήθηκαν σχεδόν σε όλες τις γραμμές κατά 35% σε σχέση με το 2021. Αν γινόταν μείωση κατά 30% αυτό θα οδηγούσε σε τιμές 5,5% χαμηλότερες από το 2021!!

Επιπλέον να σημειώσουμε πως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι αυτές που θα πρέπει να σηκώσουν το βάρος της πράσινης μετάβασης, συνεπώς θα πρέπει να έχουν ισχυρή κερδοφορία για να στηρίξουν νέες ναυπηγήσεις.

Τιμές καυσίμων

Λόγω των διαφορετικών ειδών καυσίμου αλλά και της εποχικότητας στην κατανάλωση δεν είναι πολύ εύκολο να βγάλει κανείς έναν αντιπροσωπευτικό μέσο όρο τιμών/μεταβολής. Σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει μείωση τιμών καυσίμων κατά 45%, αυτό μπορεί να αφορούσε μόνο τον Ιούνιο και όχι το επτάμηνο, ενώ οι τιμές είναι ακόμα σημαντικά αυξημένες σε σχέση με το 2021. Επιπλέον τα πάντα είναι πολύ ρευστά, για παράδειγμα από αρχές Ιουλίου που ήρθε το θέμα στην επικαιρότητα, έως σήμερα, οι τιμές έχουν ανέβει κατά 28%, καταλαβαίνουμε πόσο αλλάζει τα δεδομένα της συζήτησης αυτή η μεταβολή?

Τιμές εισιτηρίων

Οι τιμές δεν μπορούν να μειωθούν σημαντικά για τους παρακάτω λόγους:

·         Μπορεί πέρσι η αύξηση να ήταν περίπου 35%, όμως δεν ήταν ικανή για να μετακυλήσει το σύνολο της αύξησης του κόστους των τιμών των καυσίμων

·         Τα οικονομικά αποτελέσματα όπως είδαμε οδηγούν σε πενιχρή κερδοφορία ή και σε ζημιογόνες χρήσεις.

·         Υπάρχει σειρά άλλων εξόδων (μισθοί, ασφάλειες, επισκευές κλπ) που έχουν αυξηθεί καθώς και η έκρηξη του euribor από 0% σε 3,6% που εκτόξευσε το χρηματοοικονομικό κόστος όλων των εταιρειών.

Τιμές αεροπλάνων vs πλοίων

Στα μάτια των επιβατών πρόκειται για δύο υποκατάστατα προϊόντα, από πλευράς όμως οικονομικής εκμετάλλευσης διαφέρουν σημαντικά. Η επίδραση του κόστος των καυσίμων είναι αρκετά  μικρότερη στα αεροπλάνα (ως ποσοστό επί του κόστους λειτουργίας τους), ενώ η φύση του προϊόντος αλλά και το θεσμικό πλαίσιο που λειτουργούν τους δίνει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούν καλύτερα το στόλο τους και να έχουν πληρότητες μη συγκρίσιμες με τα πλοία της ακτοπλοΐας. Επίσης η σύγκριση τιμών που πολλές φορές επιχειρείται είναι χωρίς ουσία λόγω της δυναμικής τιμολόγησης που χρησιμοποιούν εδώ και πολλά χρόνια οι αεροπορικές.

Τιμές Κρήτης vs Β.Α. Αιγαίου

Η έλλειψη ανταγωνισμού παίζει κάποιο ρόλο αλλά κατά την γνώμη μου όχι τον μεγαλύτερο. Το μεταφορικό έργο δεν είναι αρκετό για να στηρίξει τα πλοία που είναι ήδη δρομολογημένα, πόσο μάλλον να προκαλέσει και το ενδιαφέρον νέων παικτών. Αυτό σε συνδυασμό με το ύψος της επένδυσης που απαιτείται για να μπει νέα εταιρεία στη γραμμή (χρειάζεται 2 μεγάλα πλοία, δεν είναι πχ όπως η Ραφήνα/Δυτικές που με ένα μεσαίο ημερόπλοιο μπορείς να είσαι ανταγωνιστικός), δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας για το άμεσο μέλλον.

Χομπίστες ακτοπλόοι

Μπορεί οι Αφοι Στεφάνου να είναι πολλές φορές γραφικοί και υπερβολικοί όμως και από την άλλη, όποιος θεωρεί πως οι επενδύσεις τους χρηματοδοτούνται από την ακτοπλοΐα είναι γελασμένος. Όπως και άλλες εταιρείες (πχ ASL) αντιμετώπισαν σημαντικές ζημιές, αποεπένδυσαν μερικώς και  τώρα προσπαθούν να ξαναβρούν το βηματισμό τους στηριζόμενοι οικονομικά κυρίως στις υπόλοιπες δραστηριότητές τους. Αμφιβάλλω αν θα μπορέσει η GSF να αποσβέσει τις επενδύσεις της στη Ραφήνα ή η ASL στις Δυτικές που δυστυχώς μάλιστα, ξεκίνησε με γκολ από τα αποδυτήρια.

Φαίνεται πάντως πως το «μικρόβιο» του σινιάλου, είναι πολύ ισχυρό αφροδισιακό!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Η seajet κανει τρελό πόλεμο στην αττικα στις τιμες. Κοιταω πειραιας-παρος 54,90 chj1 50 τα δηλος ναξος. Μετά στο αμάξι 116 τα δηλος/ναξος 79,80 το chj1. 
Τα ίδια και για σύρο με μολις 20€ διαφορά του wchj απο τα μυκονος/παρος.

Βγαίνουν με αυτές τις τιμές τα ταχύπλοα; 
Πάντως πρεπει να έχουν μαζέψει πολύ κόσμο…ενδεικτικά στη μεγάλη επιστροφή μόνο το highspeed 4 έχει κενό για αμάξια σε αντίθεση με όλα τα υπολοιπα που εχουν εξαντληθεί.

Link to comment
Share on other sites

Το εισιτήριο του Champion Jet μέχρι τώρα έχει 59,70 αλλά φαίνεται πως τώρα που πέφτει η κίνηση από Πειραιά θα το κατεβάσουν λίγο ακόμα. Επίσης η Attica έχει την έκπτωση seasmiles για τα αυτοκίνητα οπότε το αυτοκίνητο για Πάρο εν τέλει βγαίνει στα 81. 

Δεν βλέπω πάντως κάποια διαθεσιμότητα για αυτοκίνητα στο Highspeed στις επιστροφές.. 18, 19, 20, 21, 25, 26 και 27 του μήνα που κοίταξα είναι γεμάτο όλες τις ημέρες.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Συνεχίζει τα 35 € το Superexpress golden star και fast ferries σεπτέμβρη και οκτώβρη κάνουν έκπτωση 30% στα εισιτήρια της επιστροφής,να δούμε αν θα προχωρήσει και η seajets σε εκπτώσεις ή θα παραμείνει στις υπάρχον τιμές.

Link to comment
Share on other sites

Μόλις έκλεισα εισιτήριο διακεκριμένης θέσης μάλιστα με το ενδοκυκλαδικό από Πάρο για Σίφνο μόνο στα 9,20 € Και αναρωτιέμαι διακεκριμένη θέση στα ενδοκυκλαδικά ;
Ζήτω η νέα εποχή στην ακτοπλοΐα μας….

Εντάξει υπάρχει κι αυτό το φτηνό με  5,40 € Και ένα ενδιάμεσο μου είπε ο πράκτορας αλλά μάλλον αυτά θα εξαντλούνται γρήγορα,  αυτό που δε μου είπε είναι αν όντως θα έρθει πλοίο για να κάνει το δρομολόγιο…!!!!

Link to comment
Share on other sites

Δεν καταλαβαινω γιατι να μην υπαρχει η επιλογη για διακεκριμενη στα ενδοκυκλαδιτικα;

ΟΚ συνηθως δεν χρειαζεται προφανως μιας και ο κοσμος ειναι λιγος ,αλλα αν καποιος θελει γιατι οχι;

Link to comment
Share on other sites

Σιγά μην πετάξω τσάμπα λεφτά να πάω σε διακεκριμένη. Δεν ξέρω τι μπορεί να έχει συμβεί σε καράβι που είναι σχεδόν άδειο ειδικά αυτή την περίοδο τι μπορεί να παίζεται μεταξύ πρακτορείου και εταιρείας.

Link to comment
Share on other sites

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ: Δεν είναι μόνο η βενζίνη, που όπως σας ενημερώσαμε χθες, κάνουμε πρωταθλητισμό ακρίβειας. Η χώρα μας «κατέκτησε» μία θέση στο βάθρο και σε ότι αφορά τις αυξήσεις στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η εταιρεία Mabrian, σε παγκόσμια κλίμακα οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο 31,2% τα τελευταία δύο χρόνια. Στη μεσογειακή «γειτονιά» μας, οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις έχουν καταγραφεί στη Πορτογαλία. Ακολουθεί η Ισπανία και στην τρίτη θέση βρίσκεται η Ελλάδα. Τουρκία και Ιταλία έπονται.

Ενδιαφέρον έχει, πάντως και η διαφορά που εντοπίζεται στις αυξήσεις των εισιτηρίων μεταξύ των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους και των παραδοσιακών, αφού οι τιμές των πρώτων εμφανίζονται αυξημένες κατά 40%, ενώ των low cost αεροπορικών μόλις κατά 6%

euro2day

Link to comment
Share on other sites

Ενδοκυκλαδικά οπου μόλις έμαθα ότι  από Πάρο για Μήλο η τιμή διπλασιάστηκε πήγε από 12 στα 24 € ενώ η τιμή για Σίφνο μέχρι στιγμής παραμένει ίδια στα 5,20 €… Και ας μη βιαζόμαστε…

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 8/17/2023 at 2:34 AM, HS_4 said:

Το wchj για παρασκευη το πειραιας-συρος το εβαλαν 49,70 ενω η αττικα 45,50!!

Το ταχύπλοο έχει παγιώσει την τιμή καθημερινά από/προς Σύρο, προφανώς προσπαθούν να τραβήξουν τον κόσμο της Σύρου και να γεμίσουν ότι θέσεις μένουν κενές από τις υπόλοιπες στάσεις (πχ Μύκονο, Σαντορίνη που ακόμα τραβάνε κόσμο και διατηρούν την ίδια τιμή). Επί της ουσίας είναι πιο φτηνό από τα μπλουστάρια, αφού εκεί το αριθμημένο κοστίζει 50,50.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Μείωση έως και 60% στα εισιτήρια των πλοίων Μητσόπουλου!

Quote

Από σήμερα 25 Νοέμβρη και για όλη τη διάρκεια της Χειμερινής περιόδου η εταιρία του Γιάννη Μητσόπουλου μειώνει τις τιμές όλων των εισιτηρίων.

Η μείωση ως 60% αφορά τα πλοία της εταιρίας -κόκκινα φέρι μποτ- στη γραμμή της Κεραμωτής. Για τα δρομολόγια στη γραμμή του Πρίνου θα γνωρίζουμε τον Φεβρουάριο αφού τότε μπαίνουν για να κάνουν δρομολόγια πλοία της ίδιας εταιρίας. Για τα δεδομένα της εποχής τόσο μεγάλη μείωση δεν έχει ξαναγίνει.

Να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης οι τιμές το καλοκαίρι ήταν 5,00€ το ατομικό, 3,00€ το παιδικό, 20,00€ το ΙΧ1, 25,00€ το ΙΧ2, 5,00€ το ΔΚ1, 6,00€ το ΔΚ2, 23,00€ το ΦΓ μέχρι 5 μέτρα και πάνω από 5,50 μέτρα πήγαινε η τιμή 5,50€ ανά μέτρο.

IMG_7614.jpg

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Από την Δευτέρα 11 Μαρτίου το εισιτήριο του Σποράδες Σταρ από Βόλο για τα νησιά των Σποράδων αυξάνεται κατά 1 ευρώ. Για Σκιάθο από 31 στα 32 και για Σκόπελο, Αλόννησο από τα 38 στα 39.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...