Jump to content
Shipfriends

Γεώργιος Εξπρές (IMO 6510851)


Recommended Posts

Θα ήθελα να μου επιτρέψετε ένα τελευταίο σχόλιο. Παρατηρώ ότι η συζήτηση έχει πάρει πλέον δυαδική μορφή –υπέρ ή κατά. Και ναι μεν η ψηφιακή μας εποχή βασίζεται στο δυαδικό σύστημα, ακόμα και αυτό το μέσον που επικοινωνούμε εκεί βασίζεται, όμως ο δημόσιος λόγος και αντίλογος δεν πρέπει να εκπέσει σε επίπεδο δυαδικό. Υπέρ ή κατά, 0 ή 1, άσπρο ή μαύρο. Στο ζήτημα του ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ έχουμε πλέον φθάσει στο επίπεδο του «υπέρ ή κατά»…«όποιος δεν είναι μαζί μας, είναι εναντίον μας» κλπ.. Τα γιατί, ποιος, που, πως, ουδόλως ενδιαφέρουν και ουδόλως συζητούνται. Θα συζητηθούν εκ των υστέρων...

Επειδή, πλέον τα «στρατόπεδα» είναι διαμορφωμένα…δεν έχω να πω κάτι περισσότερο. Και μέχρι να οριστικοποιηθεί η τύχη του πλοίου δεν θα επανέλθω σε αυτό το θέμα, γιατί όπου νάναι όσους προβάλλουμε ενστάσεις και θέτουμε εύλογα ερωτήματα θα μας πούνε και…εμπαθείς και ότι έχουμε προηγούμενα με το βαπόρι.

Επειδή όμως το θέμα της πολιτιστικής κληρονομιάς και της διάσωσης ιστορικών μνημείων είναι κάτι που απασχολεί την Ελληνική (και όχι μόνον) κοινωνία, καλό θα ήταν να το συζητήσουμε αναλυτικά στο θέμα των Preservation Societies , όπου πιστεύω θα μπορούμε να δούμε καθαρότερα τα πράγματα, απαλλαγμένοι από το άγχος και την ένταση του ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ, και να αναπτυχθεί ένας πραγματικός διάλογος με επιχειρήματα και όχι με συνθήματα.

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Νηρέα ακολουθεί ένα κείμενο που έχει γραφτεί από ένα άτομο που αγαπά πάρα πολύ τα καράβια και έχει δεθεί πάρα πολύ με το "Γεώργιος Εξπρές". Δεν έχει γραφτεί από μένα, αλλά το ανεβάζω κατόπιν συννενόησης με το συγκεκριμένο άτομο άλλά και και με άλλους φίλους.

Δεν υπάρχει καμία αντιπαράθεση. Αυτή τη στιγμή γίνεται μια προσπάθεια και η προσπάθεια αυτή βρίσκεται κυριολεκτικά στο κόκκινο. Αργότερα που θα έχουμε καιρό μπορούμε να δούμε όλα αυτά τα σημαντικά που αναφέρεις.

Εκ μέρους , λοιπόν, αρκετών φίλων ακολουθούν τα παρακάτω:

S.O.S.

Για το F/B «Γεώργιος Εξπρές»

Όποιος επιθυμεί πραγματικά να συμβάλλει έμπρακτα στην προσπάθεια που καταβάλουμε για τη διάσωση έστω ενός ιστορικού και αγαπημένου πλοίου της ακτοπλοΐας μας (τιμής ένεκεν για όλα τα άλλα που χάθηκαν τόσο άδικα στα διαλυτήρια) ώστε να γίνει το πρώτο πλωτό Ναυτικό Μουσείο για την Ελληνική Ακτοπλοΐα ας τηλεφωνήσει ή ας γράψει επωνύμως τώρα στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, καθώς και στον Ευάγγελο Βεντούρη, όπως έχουν κάνει ήδη κάποιοι από μας.

Στη συνέχεια θα προσπαθήσουμε να συγκεντρώσουμε υπογραφές για τη διάσωση του πλοίου, οι οποίες θα σταλούν στο ΥΕΝ και στους αρμόδιους φορείς.

All (εμείς) for one («Γεώργιος Εξπρές»)

αnd one for all (τα χαμένα πλοία της ακτοπλοΐας)

Όσο περισσότεροι το απαιτήσουμε, τόσες περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας έχουμε. Κάθε ώρα και μέρα που περνά είναι πολύ κρίσιμη.

Ας συσπειρωθούμε προτού χάσουμε όλα τα πλοία της καρδιάς μας.

Τα υπόλοιπα είναι απλώς ηττοπάθειες, μοιρολατρίες, μιζέριες και αερολογίες για ευρεία κατανάλωση.

Γενικό Προσκλητήριο

In Memoriam:

«Μπάρι Εξπρές»

«Εξπρές Ολύμπια»

«Εγνατία»

«Ναϊάς ΙΙ»

«Εξπρές Ποσειδών»

«Επτάνησος»

«Δήλος»

«Νάξος» (:D

«Ιαλυσός»

«Κάμιρος»

«Παναγία Τήνου»

«Όμηρος»

«Νήσος Χίος»

«Φαιστός»

«Αλκαίος»

«Σαπφώ»

«Μήλος Εξπρές»

…………………………

και η λίστα τελειωμό δεν έχει

Για όλα εκείνα τα καράβια που επί των ημερών μας κάποιοι αγνώμονες, ανερμάτιστοι, και άναυτοι αμνήμονες αρέσκονται να τα αποκαλούν συλλήβδην και απαξιωτικά «σαπιοκάραβα» παραβλέποντας το γεγονός ότι αυτά τα πλοία «σάπισαν» υπηρετώντας ως στυλοβάτες, ακούραστα και μέχρι τελικής τους πτώσεως, την Ελληνική Ακτοπλοΐα επί δεκαετίες ολόκληρες.

Κατά τα άλλα θέλουμε να ισχυριζόμαστε ότι είμαστε ναυτικός λαός ………. Ίσως, αλλά σίγουρα με Alzheimer

Αρκετά έως εδώ.

Η σιωπή είναι συνενοχή.

S.O.S - Save Our Ships

Tο e-mail του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας είναι : [email protected]

Η διέυθυνση της Ventouris Sea Lines είναι:

Για τον κύριο Ευάγγελο Κ. Βεντούρη

Νοταρά 67

185 35 ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Τήλ.: 210 4114911

FAX : 2104114915

Web : www.VentourisSeaLines.gr

e-mail : [email protected]

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητοί φίλοι

Στα πλαίσια της προσπάθειας για τη διάσωση του γεώργιος εξπρές η συλογη υπογραφών γίνεται πραγματικότητα.

Για το λόγο αυτό σχεδιάζουμε μία συνάντηση αυτή την κυριακή 13 του μήνα και ώρα 12:00 ώς 14:00 το μεσημέρι στον σταθμό του ηλεκτρικού στον πειραιά. Σημείο συνάντησης είναι το κιόσκι που πουλάει εφημερίδες και βρίσκεται μέσα στο σταθμό. Όποιος φίλος θέλει να βοηθήσει επώνυμα και να ενώσει την φωνή του με όλες τις υπόλοιπες μπορεί να έρθει και να συνυπογράψει το κείμενο για τη διάσωση του πλοίου. Ενημερώνω λέγοντας πως το υπουργείο είναι ήδη ενήμερο για την προσπάθεια διάσωσης του και για την πρόταση μας να γίνει το πρώτο πλωτό μουσείο της ελλάδας και είναι αρκετά θορυβημένο απο τις τελευταίες αντιδράσεις όλων σας.. Επίσης ενδιφέρον για το θέμα εξεδήλωσε και η εφημερίδα "ελεύθερος τύπος", και υπάρχει έμπρακτη υποστήριξη και απο κάποιους πλοιάρχους.. Πίστη θέλει αδέλφια. Πίστη και να μήν το βάζουμε κάτω.

Συγχωρήστε το κάπως "πρόχειρο" της οργάνωσης, όμως υπο την πίεση του χρόνου δέν ξέρω πώς θα μπορούσε να οργανωθει καλύτερα. Γνωρίζω πως πολλοί ή οι περισότεροι έχουν κάποιες υποχρεώσεις όμως καλό θα είναι να μαζευτούμε όσο το δυνατόν περισότεροι γιατι..

η ισχύς εν τη ενώση....

το ωφείλουμε στο πλοίο που αγαπήσαμε και που μας ξυπνά αναμνήσεις απο άλλες εποχές. ίσως όλα αυτά να ακούγονται ρομαντικά, όμως για πείτε μου,

γίνεται να είσαι καραβολάτρης χωρίς να είσαι ρομαντικός;

Σας περιμένουμε την κυριακή....

Ευχαριστώ εκ των προτέρων....

Με εκτίμηση

Γεώργιος Μακρής

Edited by giorgos....
Link to comment
Share on other sites

Συνεχίζοντας την δημόσια έκληση του giorgos... για υπογραφές κι επειδή για πολλούς Κυριακή μεσημέρι θα είναι δύσκολο να παραβρεθούν στην συνάντηση για όποιον θέλει να συμβάλει ας υπογράψει επώνυμα το παρακάτω κείμενο και ας το αποστείλει αφού το σκανάρει πρώτα στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected]

Η προσπάθεια που γίνεται είναι πρωτοφανής και είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι πολλά ενεργά μέλη της ακτοπλοίας και κατ'επέκταση της ναυτιλίας συντάσονται με την κίνηση διάσωσης του ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ

Link to comment
Share on other sites

Η κινητοποίηση είναι σημαντική.

Κάτι που ξεκίνησε ως μια απέλπιδα προσπάθεια, αρχίζει να αποκτά αξιοσημείωτη δυναμική.

Ας συμβάλλει ο καθένας με όποιον τρόπο μπορεί.

Link to comment
Share on other sites

Kαι βεβαια η προσπαθεια μεγαλωνει. Το καναλι Τηλεαστυ, συμφωνα με αποκλειστικες μου πληροφοριες (:P ), αναφερθηκε στο θεμα καλωντας μαλιστα και κοσμο στην σημερινη συγκεντρωση προκειμενου να υπογραψει το κειμενο!

Αντε να το σωσουμε αυτο τουλαχιστον και να μας μεινει και κατι!

Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν υπέγραψα και εγώ το χαρτί και το έστειλα ηλεκτρονικά. Όσο για τη συνάντηση η ώρα δε βόλευε. Ελπίζω να μην είναι αργά. :confused:

Link to comment
Share on other sites

Ολοι αυτο ελπιζουμε..Για να λεμε την αληθεια λιγες ειναι οι ελπιδες αλλα εστω και για αυτες ας παλαιψουμε...Στο κατω κατω τωρα μας εχει αναγκη ενα απο τα "κατασκευασματα" που τοσο λατρευουμε...Ας ειμαστε εκει...:confused:

Και φυσικα και υπεγραψα κι εγω στον Ηλεκτρικο!

Link to comment
Share on other sites

Θα πρέπει να ευχαριστήσουμε όλους όσους ήρθαν σήμερα στον Ηλεκτρικό Σταθμό για να υπογράψουν για τη διάσωση του "Γεώργιος Εξπρές".

Θα πρέπει να ευχαριστήσουμε και όλους όσους ήθελαν να έρθουν, αλλά για πρακτικούς λόγους δεν μπορούσαν να έρθουν.

Η προσπάθεια είναι πολύ δύσκολη, αλλά η όλη κινητοποίηση είναι ιδιαίτερα σημαντική. Ακόμα και αν δεν επιτευχθεί ο επιδιωκόμενος στόχος θα έχουν μπει οι βάσεις για να σωθεί το επόμενο πλοίο.

Θα αναφέρω χαρακτηριστικά ότι σε κάποια στιγμή έρχεται στο σημείο συνάντησης ένας γερμανός και αρχίζει να μας ρωτάει για το πλοίο.

Ο άνθρωπος αυτός αφού υπέγραψε μας εξήγησε ότι είναι δημοσιογράφος από ένα πολύ γνωστό ξένο περιοδιοκό για ferries. Μας μίλησε αναλυτικά για το τι χρειάζεται να γίνει, σύμφωνα με την εμπειρία του, προκειμένου να σωθεί ένα πλοίο.

Χρειάζεται, λοιπόν, πολύ μεγάλη και συντονισμένη προσπάθεια από πολλούς ανθρώπους. Όποιος, λοιπόν, θέλει η προσπάθεια αυτή θα συνεχιστεί και για το "Γεώργιος Εξπρές", αλλά και για το επόμενο πλοίο που θα χρειαστεί .....

Link to comment
Share on other sites

Nα πω συμπληρονοντας αυτο που ειπε ο cortomaltese για τη συνεχιση της προσπαθειας πως στην υπογραφη μου ηδη παρχει η διευθυνση ενος blog στο οποιο υπαρχει μια συντομη αναρτηση για το πλοιο και ενα email ετσι ωστε οποιος θελει να στειλει και ηλεκτρονικα την υπογραφη του (αλλα δεν εχει τροπο) να μπορεσει να το κανει.

Link to comment
Share on other sites

Το τίμημα του καραβιού είναι $1.100.000 και η πώληση σε ινδική Εταιρεία scrap έχει ήδη ολοκληρωθεί, εφόσον μάλιστα ήδη κατεβλήθη η προκαταβολή. Η συναλλαγή υλοποιήθηκε μέσω περιφερειακού υποκαταστήματος μικρής Τράπεζας. Full stop.

Link to comment
Share on other sites

Χτες παντως παρα τον ασχημο καιρο υπηρχε δραστηριοτητα πανω στο πλοιο το οποιο ειχε αναμενα φωτα.

Παντως σαν να ειναι πολυ κοντα στον καμενο διαχωριστη

φωτογραφια του πλοιου στις 05/4. καταπελτης ανοιχτος, ενα φως στα decks και ανθρωποι μεσα παρα την κακοκαιρια.

αληθεια που βρισκεται το θεμα;

Link to comment
Share on other sites

Έχω την αίσθηση (όχι αυτή της Κωλέτσα βέβαια:D ) ότι κάτι πρέπει να έχει στραβώσει τελικά με την όλη ιστορία...

Δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά αλλά κάτι...γλάροι μου είπανε πως ο Βεντούρης είναι λίγο σπασμένος και έχει να κάνει με αυτή την ιστορία μάλλον....

Link to comment
Share on other sites

Η αληθεια ειναι οτι το πλοιο εχει πουληθει στους διαλυτες. Δεν εχει στραβωσει τιποτα. Οπως αληθεια ειναι οτι στην εταιρια εχουνε φτασει αρκετες επιστολες για το θεμα. Ομως η εταιρια πλεον δε μπορει να κανει κατι γιατι τυπικα δεν της ανηκει το πλοιο. Οποτε μαλλον οποιος θελει να κανει καποια κινηση θα πρεπει να παει με ζεστο χρημα στους Ινδους και να διαπραγματευτει μ αυτους. Δηλαδη αντιο Γεωργιε. :(

Link to comment
Share on other sites

Ακριβώς αυτό. Είναι πια μάταιο να συζητάμε περί επανάκτησης του πλοίου. Για να επιστραφεί το πλοίο πρέπει οι Ινδοί να ακούσουν τα διπλάσια λεφτά σχεδόν για να το σκεφτούν και άμα το δεχτούν. Δυστυχώς έτσι είναι από τη στιγμή που το πήραν οι Ινδοί έχει γίνει ήδη η ζημιά.

Link to comment
Share on other sites

Τώρα είναι αργα.. δυστυχώς κύριοι όταν υπήρχαν κάποιοι τρελοί-φαιδροί που φώναζαν και προσπαθούσαν για το θέμα του γεώργιος εξπρές εδώ και 1,5 μήνα, ήταν απελπιστικά μόνοι τους. τώρα (τις τελευταίες 2-3 μέρες) που ξαναεμφανήστηκαν κάποιοι είναι αργά. στην αρχή χρειαζόταν η βοήθεια.. για τον επικήδειο λόγο του γεώργιος εξπρές δέν χρειάζεται βοήθεια.. αφήστε (άν τελικά χρειαστεί) να το κάνουν οι ίδιοι άνθρωποι που προσπάθησαν και προσπαθούν να το σώσουν απο το θάνατο..

Edited by giorgos....
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Η υποθεση καπου εχει κολλησει και το πλοιο δεν μπορει να αναχωρησει αμεσα για Ινδια. Πολλα τα σεναρια. Απο το οτι θα καταληξει στη νησιδα Αγιος Γεωργιος στην Κιμωλο εως και οτι θα παει ρυμουλκουμενο στην Τουρκια τελικα.:(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Μια και το ειδα σημερα απο κοντα μου γεννηθηκε μια απορια. Οπως φαινεται η ιστορια εχει σκαλωσει γερα. Γιατι οσοι κινητοποιηθηκαν για να το σωσουν εχουν εξαφανιστει? :rolleyes: Τωρα που γλιτωσε προσωρινα του Χαρου τα δοντια δεν ειναι καλη ευκαιρια να γινει κατι καλο?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Σύμφωνα με πληροφορίες το Υπουργείο πολιτισμού έχει ενδιαφερθεί έντονα για την υπόθεση της διασωσής του κι έτσι την Τρίτη το πρωί ,αντιπροσωπεία από τα μέλη που ενεργούν για την διάσωσή του θα πάνε στο υπουργείο κατόπιν πρόσκλησης και θα έχουν συνάντηση με την επιτροπή για την διατήρηση των ιστορικών μνημείων όπου θα συζητηθεί και θα αναληθεί το θέμα σε βάθος.

Παράλληλα πριν δυο εβδομάδες η γνωστή δημοσιογράφος Θεοδοσία Κοντζόγλου το μεγαλύτερο μέρος της εκπομπής της στο SKY 100,4 το αφιέρωσε για την διάσωση του ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Στον μικρό μόλο του διαλυτηρίου της περιοχής Βλύχα Ελευσίνας δεσπόζει το σκαρί του επιβατικού- οχηματαγωγού «Γεώργιος Εξπρές». Από το πλοίο, που τη δεκαετία του ΄70 έκανε δρομολόγια στις Κυκλάδες, έχει μείνει μόνο το κέλυφος.

Από το εσωτερικό του έχουν αφαιρεθεί τα πάντα. Πόρτες, αλουμίνια, ξύλινες επενδύσεις, ξενοδοχειακός εξοπλισμός δεν υπάρχουν.

το μαθαμε και αυτο. στην ουσια δε μιλαμε για preservation, αλλα για restoration, για να μην πουμε για πληρη ανακατασκευη του πλοιου, οποτε το κονδυλι μεγαλωνει αφανταστα (σε περιπτωση που οι προσπαθειες που γινονται στο παρασκηνιο εχουν αποτελεσμα).
Link to comment
Share on other sites

Εξαρτάται από που προέρχονται οι πληροφορίες. Επειδή πολύ αμφιβάλω αν πήγαν και πήραν άδεια από την VSL για να μπουν μέσα και να διαπιστώσουν οι ίδιοι το τι λείπει από το βαπόρι τότε έχω κάποιες επιφυλάξεις στο αν οι ελείψεις αυτές είναι αληθείς ή όχι.

Αν είναι αληθείς τότε δυσκολεύει η κατάσταση μιας και το ποσό ανεβαίνει πολύ.:(

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Ο συγκεκριμενος χαρτης υπαρχει σε καποιο απο τους διαδρομους του ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ(τουλαχιστον υπηρχε μεχρι το 2005 που ταξιδεψα με το βαπορι).Επειδη δεν ταξιδεψα ποτε με το βαπορι να φανταστω οτι υπηρχε στο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ οσο ταξιδευε.

Αληθεια ξερει κανεις σε τι φαση ειναι η προσπαθια διασωσης?Εννοω αν εχουμε καμια εξελιξη περαν της συλλογης υπογραφων και της προσπαθιας που γινοταν πριν απο κανα τριμηνο.Το βαπορι πριν απο 2 βδομαδες ηταν στην ιδια κατασταση που περιγραφει ο proud μερικα ποστ πιο πανω

Link to comment
Share on other sites

ΕΓ/ΟΓ, ΦΓ/ΟΓ, Ταχύπλοα κάθε είδους και γενικά κάθε πλοίο που έκανε ακτοπλοϊκή καριέρα και πλέον είναι οριστικά εκτός δράσης.
απο τοτε που υπαρχει το subforum υποθετω. να ειναι οριστικα εκτος δρασης λεει, οχι να εχουν παει για διαλυση;)
Link to comment
Share on other sites

Ο συγκεκριμενος χαρτης υπαρχει σε καποιο απο τους διαδρομους του ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ(τουλαχιστον υπηρχε μεχρι το 2005 που ταξιδεψα με το βαπορι).Επειδη δεν ταξιδεψα ποτε με το βαπορι να φανταστω οτι υπηρχε στο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ οσο ταξιδευε.

Bέβαια ήταν στον δεξιό διάδρομο, μετά την reception, στον αριστερό μέρος και νομίζω ότι κύτταζε σε τυφλό σημείο (όχι σε παράθυρο/φινιστρίνι)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...