Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • Replies 555
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Εξαρχής η επιλογή του πλοιου ήταν λάθος. Όταν έχεις χτίσει ένα όνομα με τα ταχύπλοα τόσα χρόνια και με αξιοπιστία στα δρομολόγια, αν μη τι άλλο φέρνεις ένα πιο σύγχρονο πλοίο που αναβαθμίζει πρακτικά την γραμμή και ματώνεις μέχρι να καθιερωθείς ξανά σαν brand name.

Link to comment
Share on other sites

Ας εφερναν ενα ταχύπλοο μικρότερο αν δεν έβγαιναν. Το συγκεκριμένο πλοιο είναι τεράστιο για δυτικές κυκλάδες. 

Αλήθεια γιατί πούλησαν το ταχύπλοο που τους είχε μείνει; Τόσο καλή ήταν η προσφορά; 

Edited by polmyt
quote
Link to comment
Share on other sites

On 1/31/2024 at 6:29 PM, George...f said:

Εξαρχής η επιλογή του πλοιου ήταν λάθος. Όταν έχεις χτίσει ένα όνομα με τα ταχύπλοα τόσα χρόνια και με αξιοπιστία στα δρομολόγια, αν μη τι άλλο φέρνεις ένα πιο σύγχρονο πλοίο που αναβαθμίζει πρακτικά την γραμμή και ματώνεις μέχρι να καθιερωθείς ξανά σαν brand name.

Πού θα βρεθεί το πιο σύγχρονο πλοίο κατάλληλο γιά τα νησιά;;

Link to comment
Share on other sites

Ακόμη και το πάλαι ποτέ δικό μας Ιθάκη, σκαριά μαϊτζέβελα, γρήγορα, δοκιμασμένα, ευκίνητα στα ανύπαρκτα λιμάνια μας. Ωραία σαλόνια έχουν όλα μετά από ανακαίνιση. 

Link to comment
Share on other sites

Όλα αυτά φίλτατοι θέλουν λεφτά! Τουλάχιστον πολύ παραπάνω από αυτά που υπολόγιζαν να ξοδέψουν με την αγορά&ανακαίνιση του Άνεμος. Εδώ, ακόμα και εσωτερικά, το πάνε σαλόνι-σαλόνι... 

Link to comment
Share on other sites

Αυτό αναφέρουμε όμως, ότι όλες αυτές οι κινήσεις δεν θα ωφελήσουν το μέλλον της εταιρίας στην γραμμή. Έφεραν ένα πλοίο μεγάλης ηλικίας, το αφησαν στα ίδια χρώματα ακριβώς, αλλάζοντας απλά το σινιάλο, ακόμη και τα καταστρώματα εμειναν πράσινα. Και ξεκίνησαν να το ανακαινίζουν σταδιακα. Δεν προσφέρει τιποτα παραπάνω από τον βασικο παίκτη και ανταγωνιστή της γραμμής, και ο συνδιασμος πλοιου, προχειρότητας σινιάλων, και δρομολογίων στην γραμμή δημιουργεί αίσθημα αρπαχτής & δεν πρόκειται να δημιουργήσει καμία εμπιστοσύνη στους νησιώτες ώστε να το επιλέξουν. Αν ερχόταν 20 χρόνια πριν ίσως ήταν αλλιώς τα δεδομενα, αλλά για το σήμερα το πλοίο είναι παρωχημένο για τις ανερχόμενες Δυτικές Κυκλάδες.

Link to comment
Share on other sites

Δε νομίζω ότι χωράει σύγκριση το Runner σε σχέση με τον Άνεμο. Σαφώς υποδεέστερο πλοίο ο Άνεμος κατ εμέ. Η εταιρεία τόσα χρόνια με τα ταχύπλοα είχε χτίσει ένα όνομα στις Δυτικές και την στήριζαν ιδιαίτερα, μιας και ήξεραν ότι από αρχές Απριλίου μέχρι τέλη Οκτωβρίου θα εκτελούσε δρομολόγια και θα ήταν δίπλα τους. Η μετάβαση από το Runner στον Άνεμο μου θυμίζει τις σπασμωδικές κινήσεις της golden όταν μαινόταν η μάχη της Ραφήνας με αγορές ταχυπλόων κάτω του μετρίου. Για το αν η εταιρεία μπορούσε να σταθεί με το Runner μόνη της δε το βλέπω μιας και η Seajets θα έβαζε 3 πλοία για Δυτικές και έτσι άσκησε πίεση στην Aegean και αγόρασε το Runner. Αν είχε αγοράσει ένα πλοίο σαν το Madelleine και το δρομολογούσε το καλοκαίρι 4 φορές την εβδομάδα Σέριφο Σίφνο Μήλο και 3 Σέριφο Σίφνο Ίο Σαντορίνη (φτάνοντας πριν το Δηλος Σαντορίνη) θα έκανε πάταγο τόσο σε κόσμο όσο και σε ΙΧ, φορτηγά με την προυπόθεση να έμενα και τον χειμώνα. Το θέμα είναι ότι αν δε μπει βαθιά το χέρι στη τσέπη από κάποιον ακτοπλόο να αγοράσει νέα βαπόρια , και ας "ματώσει" στην αρχή, δύσκολα θα δούμε πρόοδο στην ακτοπλοΐα μας και συνεχώς θα βλέπουμε αγορές υπερήλικων πλοίων... 

Link to comment
Share on other sites

Εκεί είναι η ουσία θα δώσεις παραπάνω αλλά δουλεύοντας το πχ το Madeleine στο 100% των δυνατοτήτων του η,απόσβεση δεν θα αργήσει συν του ότι θα υπάρχει και αυτή επιδότηση καθώς είναι πολύ νεότερο του Σολωμού.Το θέμα είναι θέλεις να δουλέψεις αργά και σταθερά η αρπακολα

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς οι περισσότερες εταιρείες πλέον δίνουν το αίσθημα αρπακόλλα όσον αφορά τις κινήσεις τους. Από τις εποχές του ερχομού των νεότευκτων Blue Star ,Highspeed και τότε Νήσος έχουμε φτάσει 24 χρόνια μετά να δρομολογούνται συνεχώς στην Ελλάδα πλοία που είναι 20 χρόνια παλαιότερα από αυτά και να παίζουν ύμνοι με ρίψη βεγγαλικών στα Μ.Μ.Ε για το νέο πλοίο της γραμμής λες και ήρθε από ναυπηγείο της Κορέας όπως το Δήλος. Τροφή για σκέψη όλα αυτά αν μας διαβάζουν από τις εν Ελλάδι εταιρείες... 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Champion Jet_2 said:

Δε νομίζω ότι χωράει σύγκριση το Runner σε σχέση με τον Άνεμο. Σαφώς υποδεέστερο πλοίο ο Άνεμος κατ εμέ. Η εταιρεία τόσα χρόνια με τα ταχύπλοα είχε χτίσει ένα όνομα στις Δυτικές και την στήριζαν ιδιαίτερα, μιας και ήξεραν ότι από αρχές Απριλίου μέχρι τέλη Οκτωβρίου θα εκτελούσε δρομολόγια και θα ήταν δίπλα τους. Η μετάβαση από το Runner στον Άνεμο μου θυμίζει τις σπασμωδικές κινήσεις της golden όταν μαινόταν η μάχη της Ραφήνας με αγορές ταχυπλόων κάτω του μετρίου. Για το αν η εταιρεία μπορούσε να σταθεί με το Runner μόνη της δε το βλέπω μιας και η Seajets θα έβαζε 3 πλοία για Δυτικές και έτσι άσκησε πίεση στην Aegean και αγόρασε το Runner. Αν είχε αγοράσει ένα πλοίο σαν το Madelleine και το δρομολογούσε το καλοκαίρι 4 φορές την εβδομάδα Σέριφο Σίφνο Μήλο και 3 Σέριφο Σίφνο Ίο Σαντορίνη (φτάνοντας πριν το Δηλος Σαντορίνη) θα έκανε πάταγο τόσο σε κόσμο όσο και σε ΙΧ, φορτηγά με την προυπόθεση να έμενα και τον χειμώνα. Το θέμα είναι ότι αν δε μπει βαθιά το χέρι στη τσέπη από κάποιον ακτοπλόο να αγοράσει νέα βαπόρια , και ας "ματώσει" στην αρχή, δύσκολα θα δούμε πρόοδο στην ακτοπλοΐα μας και συνεχώς θα βλέπουμε αγορές υπερήλικων πλοίων... 

Κατ' αρχάς μη συγκρίνουμε ταχύπλοα με συμβατικά. Είναι μια παντελώς άτοπη σύγκριση γενικώς. Η σύγκριση καλό είναι να γίνεται μεταξύ συμβατικών όπως ο Άνεμος και το Διονύσιος Σολωμός. Και ο Άνεμος υπερέχει σε αρκετά σχεση με το Σολωμό (ειδικά στους χώρους). Επιπλέον είναι ένα εξαιρετικά καλοδιατηρημενο πλοίο 

Edited by pilot
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ ως προς τη μη σύγκριση ταχυπλόων και συμβατικών διότι αποτελούν διαφορετικό τύπο πλοίου. Το θέμα δεν είναι συμβατικό η ταχύπλοο…Η εταιρεία είχε χτίσει ένα σοβαρό όνομα στις δυτικές με την αξιοπιστία της τόσα χρόνια. Το ότι πουλήθηκε το Runner λίγο το κακό. Την κίνηση της να αγοράσει ένα πλοίο 40+ ετών δεν μπορώ να καταλάβω. Μη ξεχνάμε ότι κάποτε η εταιρεία είχε 3 Runner στα καλά της όταν η seajets είχε τα δυο μικρά και το Mega Jet. Από το να τα είχε ντανιασμενα στην Ελευσίνα γιατί δε τα δρομολογούσε Κρήτη Κυκλάδες (Πειραιά) μια γραμμή χρυσωρυχείο τότε που δεν υπήρχε κανένας παίκτης στη γραμμή. Θα μπορούσε πολύ εύκολα να ήταν αυτή στη θέση της Seajets σήμερα…Προσπάθησε ένα φεγγάρι αν θυμάμαι το σκέλος Ηράκλειο Σαντορινη αλλά χωρίς να μείνεις λίγο για να σε μάθουν δύσκολα θα κανείς κάτι. Από τα 3 Runner κατελειξε στον Άνεμο ο οποίος Άνεμος δούλεψε Δυτικές 2 μήνες το καλοκαίρι και μια αρπαχτή για τις γιορτές. Τι να το κάνει ο κάθε νησίωτης και κάθε επιβάτης άμα υπερέχει στους χώρους αλλά δε ταξιδεύει. Και ιδιαίτερα όταν δε ταξιδεύει με συνέπεια… Τη μια μέρα βγάζουμε ανακοινώσεις ότι σας στηρίζουμε που θέλετε δεύτερο πλοίο, την άλλη ότι τελικά το δρομολογούμε άλλου και ο Άνεμος άφαντος στις Δυτικές…

Edited by Champion Jet_2
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, allk said:

Hjatland,Madeleine II, υπάρχουν σκαριά αρκεί να θέλεις 

Πουλιούνται ;;; Το μεν πρώτο γνωρίζω οτι ανήκει στην Royal Bank of Scotland και τρέχει ένα πολυετές συμβόλαιο με την εταιρεία που το διαχειρίζεται υπο μορφής leasing . 
Το άλλο πλοίο έχει κυκλοφορήσει καμία αγγελία απο brokers που να Πουλιέται ;;

Περαν αυτών μπορείς να μας πεις τον τροπο με τον οποίο θα γίνει απόσβεση τέτοιες επενδύσεις απο την Σεριφο και την Σιφνο των συνολικά 6500 κατοίκων ;;; γιατί την Μήλο ξέχασε την τώρα με τις Μινωϊκές . 
 

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

Με επιδότηση και συνδιασμό δρομολογίων, κάτι κάνεις. Πέρα από αυτό, να σας πω την αλήθεια...όταν είδα τις εικόνες να κάνουν παρέλαση, και τις μεγαλόστομες υποσχέσεις πως ήρθε για μείνει, και τα πλακάτ πως σε βλέπουν από τον παράδεισο, κτλ, είπα πως άκλαφτο θα πάει το εγχείρημα. Μου θύμισε αγώνες του Ολυμπιακού που έλεγαν οι δημοσιογράφοι πως "στο τάδε γήπεδο δεν έχει χάσει ποτέ" ή "με Αυστριακές πχ ομάδες έχει μόνο νίκες", κτλ... ε..,η ομάδα είχε χάσει από τ'αποδυτήρια..! 

Link to comment
Share on other sites

Συνεπώς καταλήγουμε και στην επιδότηση , στο δημόσιο χρήμα δηλαδή  .

Απο την άλλη  πως θα στηριχτεί ένας επιχειρηματίας και στην βοήθεια της επιδότησης για ένα τόσο μεγάλο εγχείρημα όταν οι συμβάσεις είναι μονοετής και οι προκυρηξεις συνήθως φωτογραφικές ;; 

Οταν θα έρθει το καλοκαίρι και θα πηγαίνει ένα ταχύπλοο μπροστά και ένα πίσω του ;;; 

κι αυτο με την δεκάμηνη δρομολόγηση θα βαράει κούφια δρομολογια μεσουσης του χειμώνα ;;

Δεν είναι τόσο εύκολο όσο καμιά φορα το σκεφτόμαστε .

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

To ότι οι συμβάσεις είναι μονοετής δεν πάει να πει απολύτως τίποτα ως προς το πλοίο που επιλέγουν να αγοράσουν όμως. Αν αγοράσεις ένα καινούριο σχετικά πλοίο είναι σχεδόν σίγουρο πως θα αναλάβει την επιδοτούμενη αφού υπερτερεί όσον αφορά το θέμα της ηλικίας και συνεπώς την κατηγορία. Αν είχαν αγοράσει ένα πλοίο του 2000 νομίζω πως ο Σολομός δε θα ήταν στη γραμμή αυτή τη στιγμή. Για μένα όπως προείπα, η κίνηση αγοράς του Άνεμος αποτελεί σπασμωδική κίνηση. Το καλύτερο που θα μπορούσε να κάνει η εταιρεία αφού αποφάσισε να αφήσει τον τομέα τον ταχυπλόων, είναι να περιμένει λίγο μέχρι να βρει ένα κατάλληλο και σύγχρονο πλοίο με ταχύτητα στα 22 μίλια δημιουργώντας πλεονέκτημα έναντι του Ανταγωνισμού και όχι να αγοράσει ένα συμβατικό 40 χρονών που δεν προσφέρει τίποτα ξεχωριστό από τον ανταγωνισμό. Αν ήταν έτσι η Παροναξία έπρεπε να είχε το Πρεβελης να κάνει δρομολόγια. Όσα ταχύπλοα και βάλουν Παροναξία το Δήλος γεμάτο θα είναι. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και στις Δυτικές μέχρι Σαντορίνη. Αν δεν δημιουργήσεις κάτι καινούριο και να το στηρίξεις μέχρι τέλους όσο και αν δυσκολευτείς στην αρχή, πως περιμένεις να κερδίσεις το επιβατικό κοινό και πρωτίστως τις μεταφορικές που αποτελούν και τη κύρια πηγή εσόδων τον Χειμώνα; Αν βρεθεί να παίξει κάποιος έξυπνα με δρομολόγια/κινήσεις ματ, προσφορές στις χαμηλές περιόδους και νέες παροχές θα πάει μπροστά. Δυστυχώς η σκέψη των ακτοπλόων μου φαίνεται πως έχει μείνει στα 90's. Δείτε για παράδειγμα το Site μιας ξένης εταιρείας σε σύγκριση μιας ελληνικής. Η διαφορά τεράστια...

Καμία φορά η επιθετική πολιτική είναι αυτή που κερδίζει. Το βλέπουμε τόσα χρόνια με την Seajets. Aegean Speed Lines, Panellenic Lines , ταχύπλοο Minoan Lines και δυστυχώς βλέπω κι άλλες να έρχονται σύντομα στο στόχαστρο της εταιρείας. Και αυτό έχει να κάνει με τις επιλογές που έκανε. Αγορά Worldchampion για παράδειγμα. Όλοι έλεγαν καίει πολύ, δε βγάζει κέρδος, θα μπαίνει μέσα και τώρα ο Ηλιόπουλος τους βλέπει πάνω από το World να κατεβάζει 1000 και να ανεβάζει άλλους τόσους μέσα Οκτωβρίου στη Σαντορίνη και στη Μύκονο σε κάθε Άφιξη και γελάει . Φανταστείτε τι κάνει το καλοκαίρι. Μιλάμε για μεγάλες περιληπτικές. Ένας να βρεθεί να βάλει στο νερό 4-5 ταχύπλοα δυνατοτήτων World με ή χωρίς Gas Turbine θα κάνει πάταγο είτε λέγεται Aegean Sea Lines είτε Fast είτε Golden και πάει λέγοντας... Το ίδιο ακριβώς μπορεί να γίνει και στα συμβατικά αρκεί να γίνει ένας σωστός προγραμματισμός και κυρίως μια εταιρεία που θέλει να ασχοληθεί να έχει όραμα...

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Annivas said:

Πουλιούνται ;;; Το μεν πρώτο γνωρίζω οτι ανήκει στην Royal Bank of Scotland και τρέχει ένα πολυετές συμβόλαιο με την εταιρεία που το διαχειρίζεται υπο μορφής leasing . 
Το άλλο πλοίο έχει κυκλοφορήσει καμία αγγελία απο brokers που να Πουλιέται ;;

Περαν αυτών μπορείς να μας πεις τον τροπο με τον οποίο θα γίνει απόσβεση τέτοιες επενδύσεις απο την Σεριφο και την Σιφνο των συνολικά 6500 κατοίκων ;;; γιατί την Μήλο ξέχασε την τώρα με τις Μινωϊκές . 
 

Τότε τι συζητάμε,,, ας μην παραπονιομαστε που έρχονται πλοία 35+ χρόνων.Απο όσα γνωρίζω τα πάντα πουλιούνται τα πάντα αγοράζονται. 

Link to comment
Share on other sites

Όχι φίλε δεν πουλιούνται πλέον τα πάντα και συνεπώς δεν αγοράζονται τα πάντα . 
Σύγχρονα πλοία μεγέθους ταιριαστού για τις κυκλαδες υπάρχουν ελάχιστα στην παγκόσμια αγορά και δεν πουλιούνται καθώς η πλειοψηφία αυτών ναυπηγήθηκαν για ειδικούς σκοπούς και συγκεκριμένες γραμμές.
Για να πουλήσουν θα πρέπει να έχουν στο πρόγραμμα τον αντικαταστάτη του που δεν υπάρχει διαθέσιμος στην αγορά άρα θα πρέπει να έχουν ήδη προβεί σε νέα ναυπήγηση . 

Ούτε όλα αγοράζονται καθώς δεν υπάρχουν πολλοί που θα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουνε μεγάλες υπεραξίες για να δελεαστεί κάποιος και να πουλήσει . 
 

αυτά ειναι απόψεις περασμένων δεκαετιών που είχαν εφαρμογή σε αρκετές περιπτώσεις και ιδιαίτερα στην ποντοπόρο ναυτιλία . Πλέον στην ακτοπλοΐα δεν ισχύει κάτι τέτοιο .  

Link to comment
Share on other sites

Τότε ας αφήσουμε τον χρόνο και το σκεπτικό των εταιρειών να δούμε που θα καταλήξουμε 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Όπως έχουμε ήδη δει στις ετήσιες δηλώσεις δρομολόγησης για το 2024- 2025, έχει μόνο δρομολόγια για τα 3 νησιά των δυτικών (Σέριφος- Σίφνος- Μήλος). Επίσης στα δρομολόγια που έχουν μπει στο σύστημα κρατήσεων της εταιρίας, για μέχρι τον Απρίλιο, φαίνονται ομοίως μόνο αυτοί οι 3 προορισμοί. Υπάρχει αραγε περίπτωση να το ξαναδούμε το καλοκαίρι που μας έρχεται και σε Ιο- Σαντορίνη οπως πέρσι? Γνωρίζει κάποιος κάτι? Ή είχε πάει τελείως "άπατο" πέρσι το συγκεκριμένο δρομολόγιο?

Edited by pilot
Link to comment
Share on other sites

Με το Σεριφο Σιφνο Μηλο πάντως μοιαζει να πετανε λευκη πετσέτα. Με τα παλατια να σκουπιζουν τον κόσμο της Μηλου και το σολωμο τις νταλικες, δεν ξερω τι περισσοτερο θα βρουν απο τη μηλο σε σχεση με Ιο Σαντορινη. Και φυσικα αν δεν ματωσεις δουλεια δεν γινεται. Ειχε ενα χειμωνα να δειξει οτι θα ειναι εκει για να κερδισει τον κοσμο. Και μονο εκει δεν ηταν…

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

https://ellinikiaktoploia.net/ektos-dromologion-to-anemos-2/

Σύμφωνα με αυτά τα δρομολόγια που έχει στο λινκ πάλι τα ίδια νησιά θα δούμε να πιάνει το πλοίο,Αν μείνουν όπως είναι και δεν προσθέτουν αλλά δεν το βλέπω να στέκεται στην γραμμή για πολύ ξανά

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...