Jump to content
Shipfriends

Οικονομικές καταστάσεις εταιριών


Recommended Posts

Βελτίωση των καθαρών αποτελεσμάτων των Μινωικών, η οποία όμως οφείλεται κυρίως στα κέρδη 2,2 εκ. από την πώληση του Πασιφάη αλλά και στη σημαντική μείωση του χρηματοοικονομική κόστους (λόγω της μείωσης του δανεισμού, αλλά και της πτώσης των επιτοκίων).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 605
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ζημιές 5,5 εκ. ευρώ για τη ΝΕΛ καθώς εκτός από την επιδείνωση των λειτουργικών της αποτελεσμάτων, σημειώνεται και σημαντική αύξηση των αποσβέσεων και του χρηματοοικονομικού κόστους, απόρροια της επανένταξης των πλοίων Αίολος Κεντέρης και Red Sea II στο στόλο της εταιρείας. Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Δημοσιεύθηκαν σήμερα τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για το 2008. Ο κύκλος εργασιών σημείωσε σημαντική αύξηση κατά 21% (221,2 εκ. vs 182,3 εκ.), ενώ τα αποτελέσματα EBITDA μειώθηκαν κατά 5% (31,5 εκ. vs 33,0).

Όπως φαίνεται όμως και από τα αναλυτικά στοιχεία, οι αυξημένες αποσβέσεις καθώς και η αύξηση του χρηματοοικονομικού κόστους μείωσαν κατά 38% τα κέρδη της εταιρείας (10,7 εκ. vs 17,4 εκ.). Στα τελικά αποτελέσματα περιλαμβάνονται και έκτακτα κέρδη ύψους 5,1 εκ. από την πώληση μετοχών των Μινωικών Γραμμών (στα πλαίσια υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης για την αγορά μετοχών που κατέθεσε ο όμιλος Grimaldi).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, η μη έγκαιρη δημοσίευση των αποτελεσμάτων οφείλεται σε τεχνικό πρόβλημα…

Τελικά τα οικονομικά αποτελέσματα, από τα οποία προκύπτει μείωση του κύκλου εργασιών κατά 10% (21,0 εκ. vs 23,4 εκ.) και τριπλασιασμός των ζημιών (-22,4 εκ. vs -7,6 εκ.), δημοσιεύθηκαν με 3 μήνες καθυστέρηση,

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Ζημιές 7,1 εκ. ευρώ παρουσίασε η εταιρεία για το πρώτο εξάμηνο του έτους (vs 11,6 εκ. για το αντίστοιχο περσινό διάστημα). Εκτός από την επιδείνωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων, η κατάσταση επιδεινώνεται από την αύξηση των αποσβέσεων και του χρηματοοικονομικού κόστους, απόρροια της επανένταξης των πλοίων Αίολος Κεντέρης και Red Sea II στο στόλο της εταιρείας.

Την παρτίδα σώζουν κάποια έκτακτα κέρδη που προέρχονται από την αντιστροφή πρόβλεψης απομείωσης του Θεόφιλου (3,3 εκ. ευρώ) καθώς και αποζημίωση ύψους 1,7 εκ. ευρώ για το ίδιο πλοίο.

Link to comment
Share on other sites

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Attica Group ανακοινώνει τα αποτελέσματα του α. εξαμήνου 2009 τα οποία παρουσιάζουν ενοποιημένες Πωλήσεις Ευρώ 139,93 εκατ. (Ευρώ 156,48 εκατ. το α. εξάμηνο 2008) και Ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) Ευρώ 13,65 εκατ. (Ευρώ 22,21 εκατ.). Τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group, παρουσιάζουν Ζημίες Μετά από Φόρους Ευρώ 11,36 εκατ. στις οποίες περιλαμβάνονται μη επαναλαμβανόμενες ζημίες Ευρώ 4,38 εκατ. από χρηματοοικονομικά παράγωγα ασφάλισης κινδύνου για το πετρέλαιο. Στα αντίστοιχα αποτελέσματα του α. εξαμήνου 2008 που ανήλθαν σε Κέρδη Ευρώ 9,62 εκατ. περιλαμβάνονται Έκτακτα κέρδη Ευρώ 9,65 εκατ. από την πώληση τεσσάρων πλοίων RoRo.

Αν εξαιρέσουμε τα έκτακτα αποτελέσματα και για τις δύο χρονιές, προκύπτει μια επιδείνωση των αποτελεσμάτων κατά 7 εκ. ευρώ, εξέλιξη ιδιαίτερα αρνητική για ένα διάστημα που τα καύσιμα παρουσίασαν σημαντικότατη πτώση. Τις αιτίες τις έχουμε επισημάνει από το πρώτο τρίμηνο:

Αυτό το διάστημα οι εταιρείες έχουν δύο συμμάχους: τη σημαντική μείωση των τιμών των καυσίμων (περίπου κατά 35-40%) και τη μείωση των επιτοκίων. Συνεπώς θα περίμενε κανείς πως θα παρουσίαζαν σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας τους. Αυτό όμως δεν συνέβη λόγω της σημαντικής μείωσης της κίνησης (ειδικά στην Αδριατική η μείωση παίρνει δραματικές διαστάσεις), της μείωσης των τιμών των εισιτηρίων, αλλά της αύξησης του μεταξύ τους ανταγωνισμού.

Link to comment
Share on other sites

Η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης Α.Ε. ανακοινώσε τα οικονομικα αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου 2009 που παρουσιασε ζημιες. Ομοιως και η ΜΙΝΟΑΝ LINES ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα του Α’ εξαμήνου του 2009 που παρουσιασε ζημιες

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
για δευτερη φορα σε λιγους μηνες εχουμε απληρωτα πληρωματα και προβληματα στις σχεσεις πληρωματος/εταιρειας. η ΑΝΜΕΖ δεν μας ειχε συνηθησει σε τετοια στο ιονιο. φοβαμαι πως η "περιπετεια" στο αιγαιο θα βασανιζει την εταιρεια για πολυ καιρο

Μετά την Kallisti Ferries, την Ga Ferries και την Saos Ferries βλέπουμε ότι άλλη μια μικρή εταιρεία η οποία μέχρι προ διετίας είχε ρευστό τώρα δυσκολεύεται να καλύψει ακόμη και τις μισθοδοσίες σε μια εποχή που μόλις έχει περάσει το καλοκαίρι κι υποτείθεται ότι έχεις ρευστο ακόμα για φάγωμα.

Αν βάλουμε ότι και κανα δυο ακόμη μικροί έχουν αρχίσει να ζορίζονται οικονομικά (με καθυστερήσεις πληρωμών, με μακρές ακινησίες πλοίων...) τότε αντιλαμβανόστε ότι η οικονομική κατάσταση για τους μικρούς είναι πολύ ζόρικη κι ήδη έχει αρχίσει να τρώει έναν έναν.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Θεωρώ λογικό να μην επιβάλλεται ΦΠΑ στα αεροπορικά ταξείδια για δύο λόγους. Ο ένας είναι ότι το κόστος καυσίμου στα αεροπλάνα είναι υπέρογκο. Αν διαμαρτύρονται οι ακτοπλόοι για την τιμή του πετρελαίου (ήμαρτον) τότε τί να πουν και οι αεροπορικές εταιρείες;

Το κόστος καυσίμων ως ποσοστό επί του λειτουργικού κόστους είναι σημαντικά μεγαλύτερο στα πλοία από ότι στα αεροπλάνα. Με απλά λόγια οι τιμές των καυσίμων επηρεάζουν πολύ περισσότερο το κόστος των ακτοπλοϊκών πλοίων από ότι αυτό των αεροπλάνων.

Ο άλλος λόγος είναι το κόστος συντήρησης και λειτουργίας όπως και το κόστος απόσβεσης και αγοράς αεροσκαφών. Θα ήταν άδικο, χωρίς να θέλω να υποστηρίξω τους ιδιοκτήτες των αεροπορικών εταιρειών, αυτές να επωμιστούν και το ΦΠΑ όταν τα κόστη για να αγοραστεί, να λειτουργήσει με ασφάλεια και να συντηρηθεί ένα αεροπλάνο είναι δυσθεώρητα σε σχέση πάντα με τα αντίστοιχα των πλοίων.

Δεν έχω πρόχειρα συγκριτικά στοιχεία, αλλά τι ακριβώς εννοείς; Δεν είναι εύκολη μια τέτοια σύγκριση. Ένα νεότευκτο πλοίο ακτοπλοΐας για παράδειγμα μπορεί να κοστίζει περίπου 50-80 εκ. ευρώ, (εξαιρώ πλοία Δωδεκανήσων και Κρήτης), ενώ και οι τιμές των αεροπλάνων κυμαίνονται σε αυτά τα επίπεδα, αλλά αυτή η σύγκριση από μόνη της, δεν λέει και πολλά.

Να σημειώσουμε ότι σε περίπτωση που ένα αεροπλάνο υποστεί σοβαρό ατύχημα τότε η εταιρεία που το έχει βάζει σοβαρή υποψηφιότητα για να κλείσει. Ας θυμηθούμε την κυπριακή εταιρεία Ήλιος για του λόγου το αληθές. Ποιος επιβάτης θα ήθελε να ταξιδεύει με μία τέτοια εταιρεία;

Πολλές αεροπορικές εταιρείες είχαν πολύ σοβαρά δυστυχήματα αλλά συνέχισαν κανονικά τη λειτουργία τους. Το παράδειγμα της Ήλιος δεν είναι αντιπροσωπευτικό γιατί υπήρχαν πολλά άλλα προβλήματα στην εταιρεία, πριν και μετά το δυστύχημα.

Edited by Orestis
Link to comment
Share on other sites

Όσο για το τελευταίο πολλές ακτοπλοικές μετά από ένα ναυάγιο ήρθε και το λουκέτο. Παραδειγματα έχουμε. Ο Πολέμης έβαλε λουκέτο λίγο μετά το ναυάγιο του ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ κι η Ατμοπλοία του Τυπάλδου κατρακύλησε μετά το ναυάγιο του ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ.

Μόνο η ΑΝΕΖ άντεξε στο ναυάγιο του ΖΑΚΥΝΘΟΣ κι η HSW στο ναυάγιο του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ.Κι αυτές όμως πέρασε αρκετός χρόνος μέχρι να συνέλθουν από το σοκ.

Γενικότερα πάντως οποιαδήποτε συγκριση κόστους χρήσεως μεταξύ αερόπλανου και ακτοπλοικού αν κι ανήκουν και τα δύο στον τομέα των μεταφορών , είναι πολύ δύσκολο να γινει.

Link to comment
Share on other sites

Ανακοινώθηκαν σήμερα τα αποτελέσματα εννιαμήνου της Attica. Τα οικονομικά μεγέθη παρουσίασαν σημαντική κάμψη τόσο σε επίπεδο κύκλου εργασιών (μείωση 8%), όσο και σε επίπεδο κερδοφορίας, αφού τα αποτελέσματα EBITDA ανήλθαν σε 39,3 εκ. ευρώ από 50,3 εκ. την περσινή αντίστοιχη περίοδο (-22%). Τα δε καθαρά κέρδη του ομίλου φτάνουν μόλις τα 2,2 εκ. ευρώ κάτι που δείχνει πως στο σύνολο της χρήσης του 2009 τα αποτελέσματα θα είναι ζημιογόνα.

Link to comment
Share on other sites

H NEL LINES ανακοινώσε τα οικονομικά αποτελέσματα του εννιαμήνου 2009

O κύκλος εργασιών του Ομίλου διαμορφώθηκε στο ποσό των 30,6 εκατ. ευρώ και εμφανίζεται αυξημένος σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγουμένης χρήσεως κατά 6,4 %. Η αύξηση αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των διακινηθέντων επιβατών και οχημάτων ανά μίλι που διανύθηκε κατά 6,8% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγουμένης χρήσεως. Η βελτίωση του μικτού κέρδους κατά 8,3 εκατ ευρώ οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των πωλήσεων καθώς και στην μείωση κατά 19,55 ευρώ του μέσου κόστους καυσίμων και υλικών ανά μίλι που διανύθηκε σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Η βελτίωση όμως που επιτεύχθηκε στα λειτουργικά αποτελέσματα αντισταθμίσθηκε από την αύξηση των αποσβέσεων κατά 1,8 εκατ ευρώ καθώς επίσης από την αύξηση του χρηματοοικονομικού κόστους κατά 2,7 εκατ. συνεπεία της ενσωμάτωσης στο στόλο της εταιρείας νέων πλοίων περί το τέλος της προηγούμενης χρήσης τα οποία δεν δραστηριοποιήθηκαν στη παρούσα χρήση λόγω εξωγενών παραγόντων που καθιστούσαν την εκμετάλλευσή τους αντιπαραγωγική. Τα καθαρά αποτελέσματα σε επίπεδο Ομίλου τόσο της προηγούμενης όσο και της παρούσης χρήσεως διαμορφώθηκαν σε παραπλήσια επίπεδα εξαιρουμένων των αποτελεσμάτων αναπροσαρμογής καθώς και κερδών από την πώληση μετοχών. Πέραν τούτων η Διοίκηση του Ομίλου έδωσε μεγάλη βαρύτητα στη βελτίωση της χρηματοοικονομικής θέσης του Ομίλου. Η ορατή βελτίωση της ρευστότητας του Ομίλου κατά την 30.9.09 σε σχέση με την 31.12.08 είναι το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας.
Link to comment
Share on other sites

1. Μικρή βελτίωση σημείωσαν τα αποτελέσματα της ΑΝΕΚ, η οποία όμως δεν είναι αρκετή ώστε να ελπίζει σε κερδοφορία για το σύνολο του έτους.

2. Απογοητευτικά τα αποτελέσματα των Μινωικών Γραμμών καθώς στα τελικά κέρδη ύψους 56,5 εκ. ευρώ περιλαμβάνονται έκτακτα κέρδη 58,8 εκ. από την πώληση της Hellenic Seaways και 2,2 εκ. από την πώληση του Πασιφάη, συνεπώς τα καθαρά αποτελέσματα χωρίς τα έκτακτα είναι περίπου -4,5 εκ. ευρώ vs κερδών 4,3 εκ. το αντίστοιχο διάστημα του 2008.

Link to comment
Share on other sites

Κέρδη ύψους 4,4 εκατ. ευρώ, είχε η Sea Star στο εννιάμηνο του τρέχοντος έτους, ενώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα είχε ζημίες 3,0 εκατ. ευρώ, Αυξημένα ήταν και τα κέρδη, στο τρίτο τρίμηνο, δεδομένου ότι διαμορφώθηκαν στα 17,4 εκατ. ευρώ, έναντι 15,02 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008.

Link to comment
Share on other sites

απο οτι φαίνεται ολες οι ακτοπλοικες πηγαν χαλια οικονομικά φετος.

Λειτουργική κερδοφορια είχε καμια?

Τι γίνεται με τα αποτελεσματα της HELLENIC SEAWAYS και της AEGEAN SPEED LINES? Ξέρουμε τίποτα?

http://peiratikoreportaz.blogspot.com/2009/12/blog-post_1157.html

Τι καινουργιο ειναι παλι αυτο? Εχει σχέση με την δυσκολη οικονομικη κατασταση των ακτοπλοικων ή σχετιζεται με συγχωνευσεις κλπ που λεει ο δημοσιογραφος στο peiratiko blog?

Edited by polmyt
2 σε 1
Link to comment
Share on other sites

απο δανεισμους τι γινεται; γιατι κερδη και τζιρους βλεπω σε ολους, αλλα κανεις δε μιλα για τα φεσια

Τα συνολικά δάνεια του κλάδου δεν παρουσίασαν κάποια σημαντική μεταβολή από πέρσι, ο συνολικός δανεισμός των τεσσάρων εισηγμένων εταιρειών ανέρχεται σε 1,1 δις ευρώ μειωμένος κατά 5% σε σχέση με το 2008.

Το θέμα είναι πως βάσει των αποτελεσμάτων του εννεαμήνου εκτιμώ πως και οι 4 εταιρείες θα κλείσουν τη χρήση με ζημιές (η Minoan θα έχει κέρδη αλλά θα οφείλονται στην πώληση της HSW) και όλα αυτά σε μια χρονιά που το πετρέλαιο ήταν σε λογικές τιμές. Αν συνυπολογίσουμε και το γεγονός πως φέτος είχαμε και 3 εταιρείες που έβαλαν λουκέτο, γίνεται κατανοητό πως το 2009 ήταν μια δύσκολη χρονιά για τον κλάδο.

Link to comment
Share on other sites

Αληθεια εχουμε καμια εικονα για τα αποτελεσματα της εταιρειας? Θα δημοισευσουν αποτελεσματα εννιαμηνου?

H HSW ως μη εισηγμένη δημοσιεύει αποτελέσματα μόνο στο τέλος του χρόνου, συνεπώς δεν υπάρχουν αναλυτικά στοιχεία παρά μόνο αυτά που αναφέρονται στα αποτελέσματα της Sea Star.

Από εκεί προκύπτει πως τα καθαρά κέρδη της εταιρείας κινήθηκαν σε αντίθετη πορεία από αυτά των υπολοίπων εταιρειών του κλάδου, σημειώνοντας αύξηση κατά 40% (23,2 εκ. ευρώ ως 16,5 εκ.).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Και για να καταλάβουν και οι αδαείς:rolleyes:...πόσα λεφτά από το τίμημα έμειναν τελικά στο ταμείο της εταιρείας?

H λογιστική ζημιά αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας (άλλο το cash flow και άλλο τα οικονομικά αποτελέσματα). Στα βιβλία της εταιρείας, η αναπόσβεστη αξία του πλοίου τη στιγμή της πώλησης του, θα είναι περίπου 85 εκ. ευρώ, συνεπώς στα αποτελέσματα της εταιρείας θα προκύψει μια λογιστική ζημιά 3,5 εκ. ευρώ. Αναλυτικά για αυτές τις περιπτώσεις έχουμε αναφερθεί παλαιότερα.

Μια και το έφερε η κουβέντα, ας εξηγήσουμε λίγο και γιατί η αξία του πλοίου στα βιβλία της εταιρείας θα είναι περίπου 85 εκ.

Το πλοίο αγοράστηκε 112,5 εκ. ευρώ το 2000. Σύμφωνα με τον τρόπο απόσβεσης που ακολουθεί η εταιρεία, το πλοίο στο τέλος της ζωής του θα έχει υπολειμματική αξία ίση με το 20% της αξίας κτήσης (22,5 εκ. ευρώ). Άρα το 80% της αξίας του (90 εκ.) θα πρέπει να αποσβεστεί σε 30 χρόνια. Συνεπώς οι ετήσιες αποσβέσεις του πλοίου θα είναι 3,0 εκ. ευρώ.

Στο τέλος του 2009 η αξία του πλοίου θα είναι ίση με την αρχική μείον τις αποσβέσεις 9 ετών (112,5 μείον 9 έτη x 3,0 εκ. = 85,5 εκ.). Αφού η ετήσια απόσβεση του πλοίου είναι 3,0 εκ., η μηνιαία θα είναι το ένα δωδέκατο, δηλαδή 250.000 ευρώ. Αφού το πλοίο θα πουληθεί τέλος Φεβρουαρίου, για το 2010 θα υπολογιστούν αποσβέσεις 2 μηνών (0,5 εκ.), συνεπώς η αναπόσβεστη αξία του πλοίου τη στιγμή της πώλησης θα είναι 85 εκ. ευρώ.

Edited by Orestis
Link to comment
Share on other sites

Μόνο που το πλοίο αγοράστηκε για 112,5 εκ $ και όχι για 112,5 εκ euro. Με την πτώση του $ έναντι του ευρώ όλα αυτά τα χρόνια δεν έπρεπε να τους είχε κοστίσει ουσιαστικά πολύ φθηνότερα από τα 81,5 εκ ευρώ που πουλήθηκε?

Δεν είμαι ειδικός αλλά αν δανειστώ τώρα σε δολλάρια πχ 1500$=1000 ευρώ (με ισοτιμία 1,5 περίπου) και αύριο η ισοτιμία είναι στο 2$ ανά ευρώ τότε δεν πάει να πει ότι αύριο θα χρωστάω 1500$=750 ευρώ αφού το ευρώ θα κερδίσει σε ισοτιμία?Θα έχω κερδίσει δηλαδή με την πτώση του δολλαρίου.

Αντίθετα αν είχα καταθέσεις σε δολλάρια θα είχα χάσει γιατί έχασα σε συναλλαγματική αξία?

Link to comment
Share on other sites

...άλλο το cash flow και άλλο τα οικονομικά αποτελέσματα...για αυτές τις περιπτώσεις έχουμε αναφερθεί παλαιότερα.
Και για να μιλάμε την ίδια γλώσσα:rolleyes:...ποιά είναι περίπου η "επίδραση στα χρηματικά διαθέσιμα" από αυτή την πώληση?
Link to comment
Share on other sites

Μόνο που το πλοίο αγοράστηκε για 112,5 εκ $ και όχι για 112,5 εκ euro. Με την πτώση του $ έναντι του ευρώ όλα αυτά τα χρόνια δεν έπρεπε να τους είχε κοστίσει ουσιαστικά πολύ φθηνότερα από τα 81,5 εκ ευρώ που πουλήθηκε?

Δεν είμαι ειδικός αλλά αν δανειστώ τώρα σε δολλάρια πχ 1500$=1000 ευρώ (με ισοτιμία 1,5 περίπου) και αύριο η ισοτιμία είναι στο 2$ ανά ευρώ τότε δεν πάει να πει ότι αύριο θα χρωστάω 1500$=750 ευρώ αφού το ευρώ θα κερδίσει σε ισοτιμία?Θα έχω κερδίσει δηλαδή με την πτώση του δολλαρίου.

Αντίθετα αν είχα καταθέσεις σε δολλάρια θα είχα χάσει γιατί έχασα σε συναλλαγματική αξία?

Το ποσό της συμφωνίας μπορεί να ήταν σε $ αλλά σημασία έχει (Orestis διορθωσε με αν κανω λάθος) οτι στα βιβλία της εγγραφεται αυτόματα στην αντίστοιχη αξία σε ευρω εκείνης της εποχης, μιλάμε αν θυμαμαι καλα για την προ ευρω εποχη... Το ποσο που καταγράφηκε ήταν όντως καπου στα €110.

Link to comment
Share on other sites

Μόνο που το πλοίο αγοράστηκε για 112,5 εκ $ και όχι για 112,5 εκ euro. Αντίθετα αν είχα καταθέσεις σε δολλάρια θα είχα χάσει γιατί έχασα σε συναλλαγματική αξία?

Από πού προκύπτει το στοιχείο σχετικά με τα 112,5 εκ. $; Δεν νομίζω πως ισχύει κάτι τέτοιο, δεν έχω πρόχειρη την ισοτιμία δολαρίου/δραχμής πριν από 9 χρόνια, αλλά τα πλοίο είχε κοστίσει περίπου 37 δις δρχ. Επίσης αφού το πλοίο πουλήθηκε 81,5 εκ. ευρώ και η λογιστική ζημιά είναι 3,5 εκ. ξεκινάμε με το δεδομένο πως η αξία στα βιβλία της εταιρείας είναι 85 εκ. όσα ακριβώς προκύπτουν και από τον παραπάνω συλλογισμό.

Με την πτώση του $ έναντι του ευρώ όλα αυτά τα χρόνια δεν έπρεπε να τους είχε κοστίσει ουσιαστικά πολύ φθηνότερα από τα 81,5 εκ ευρώ που πουλήθηκε?

Όχι και ο marioskef εξηγεί το γιστί:

Το ποσό της συμφωνίας μπορεί να ήταν σε $ αλλά σημασία έχει (Orestis διορθωσε με αν κανω λάθος) οτι στα βιβλία της εγγραφεται αυτόματα στην αντίστοιχη αξία σε ευρω εκείνης της εποχης, μιλάμε αν θυμαμαι καλα για την προ ευρω εποχη... Το ποσο που καταγράφηκε ήταν όντως καπου στα 110.

1. Τα λογιστικά βιβλία οποιασδήποτε εταιρείας τηρούνται βάσει ενός και μόνο νομίσματος (δρχ τότε, ευρώ τώρα). Οποιοδήποτε πάγιο και αν αγοραστεί, καταγράφεται στα πάγια της εταιρείας βάσει της ισοτιμίας που ίσχυσε τη στιγμή της αγοροπωλησίας. Συνεπώς οποιαδήποτε μεταβολή του νομίσματος από εκεί και πέρα, δεν αλλάζει σε τίποτα την αξία του παγίου.

2. Η περίπτωση στην οποία μπορεί να συμβεί αυτό που αναφέρεις είναι αν η ισοτιμία μεταβληθεί από τη στιγμή της υπογραφής μιας ναυπηγικής σύμβασης, μέχρι τη στιγμή της παράδοσης και εξόφλησης. Αν λοιπόν σήμερα παραγγείλεις ένα νεότευκτο πλοίο 100 εκ. δολ, το οποίο αποπληρώσεις τμηματικά κατά τη διάρκεια της ναυπήγησης του (για πχ 24 μήνες) και σε αυτό το διάστημα αλλάξει σημαντικά η ισοτιμία (για πχ από 1,5 σε 1,2), τελικά το πλοίο αντί να σου στοιχήσει 66,6 εκ. ευρώ, θα σου στοιχήσει 83,3 εκ. ευρώ. Αλλά από τη στιγμή που θα το παραλάβεις και θα το εξοφλήσεις, οποιαδήποτε μεταβολή της ισοτιμίας δεν επηρεάζει πλέον την αξία του παγίου σου. Για να μην υπάρχουν τέτοιοι κίνδυνοι από τη μεταβλητότητα της ισοτιμίας κατά τη διάρκεια της ναυπήγησης, οι εταιρείες μπορούν είτε να κάνουν hedging ισοτιμιών είτε να μετατρέψουν ευρώ σε δολάρια την εποχή της υπογραφής ώστε να διασφαλίσουν από την αρχή το κόστος της επένδυσης τους.

Και για να μιλάμε την ίδια γλώσσα:rolleyes:...ποιά είναι περίπου η "επίδραση στα χρηματικά διαθέσιμα" από αυτή την πώληση?

Αυτό το στοιχείο δεν προκύπτει από την ανακοίνωση της εταιρείας καθώς δεν ξέρουμε το υπόλοιπο του δανείου για το συγκεκριμένο πλοίο, πιστεύω πάντως πως θα ενισχυθούν σημαντικά.

Edited by Orestis
Link to comment
Share on other sites

<<Από πού προκύπτει το στοιχείο σχετικά με τα 112,5 εκ. $; Δεν νομίζω πως ισχύει κάτι τέτοιο, δεν έχω πρόχειρη την ισοτιμία δολαρίου/δραχμής πριν από 9 χρόνια, αλλά τα πλοίο είχε κοστίσει περίπου 37 δις δρχ>>

Από το WWW.SHIPPAX.SE και ειδικά από εδώ που το αναφέρει ως είδηση Brittany Ferries acquires SUPERFAST V

In a surprise move, Brittany Ferries has acquired the Greek ferry SUPERFAST V from Attica Holding. With her service speed capability (28 knots ), it seems logical if she in the first place will be used on the route to Santander, where the company has lately developed considerable freight volumes.

The vessel was delivered in 2000 at Howaldtswerke in Kiel in a package consisting of 2+4 vessels with two different configurations, of which the latter four have already been disposed of to Tallink and SeaFrance. SUPERFAST V has a capacity of 1,608 passengers of which 842 in beds, and 712 cars or 1,926 lanemetres. She was built at a cost of USD 112.5 million. The price Brittany Ferries had to pay for SUPERFAST V has not been made official.

Superfast Ferries have acquired two Apuania-built ropax vessels recently and with falling volumes on the Adriatic Sea, the removal of yet another ferry can be seen as a consolidation though at the same time, competitor Minoan Lines has added ferry capacity...

,

όπως επίσης και από ένα Ferry Shipping Report

Trends and Development 2005 αρχείο pdf του VFF (VERBAND DER FAHRSCHIFFAHRT & FAHRTOURISTIK E.V.) που λέει μεταξύ άλλων ειδικών θεμάτων πόσο κόστισαν τα Ferry-Ro-Ro newbuildings on German shipyards στην σελίδα 20 από το 1995 που έχει στοιχεία. (Αν θέλεις μπορώ να σου το στείλω με ε-μαιλ είναι λίγο μεγάλο περίπου 6 MB)

Συμφωνώ μαζί σου ότι η αξία του πλοίου δεν μεταβάλεται με τις συναλλαγματικές ισοτιμίες, η αξία των δανείων όμως που συνάπτει μία εταιρία μεταβάλλεται? Όπως επίσης δε μεταβάλλεται και με τις διαφορές στα επιτόκια των δανείων που σύναψε?

Επιγραμματικά να πω ότι τα SF1 και 2 κόστισαν όπως λέει το πιο πάνω αρχείο 17,5 BGRD δις δρχ.

Υ.Γ. Πως κάνουμε QUOTE και πολλαπλό Quote?

Link to comment
Share on other sites

Συγνώμη γιά την παρέμβαση αλλά νομίζω ότι δεν μπορούν να βγούν ασφαλή συμπεράσματα για πολλούς και διαφόρους λόγους και για να γίνω πιό συγκεκριμένος

Η λογιστική εικόνα εμπεριέχει και κάποιες παραδοχές όπως ειπώθηκε και παραπάνω (π.χ. αποσβέσεις-υπολειμματική αξία). Ακόμη μπορεί να υπάρχουν στοιχεία τα οποία μπορεί να έχουν διαφοροποιηθεί για κάποιους λόγους (όχι απαραίτητα σε πλήρη αντιστοιχία με την πραγματικότητα) π.χ. αναπροσαρμογή αξίας κάποιων περιουσιακών στοιχείων. Έτσι λοιπόν το ότι η αναπόσβεστη αξία εμφανίζεται 85 εκ. ευρώ ενώ η τιμή πωλήσεως είναι κατά 3,5 εκ. λιγότερη μάλλον δεν λέει πολλά πράγματα.

Όσον αφορά στην πραγματική εικόνα (κέρδος-ζημία) της συναλλαγής δεν μπορούν επίσης να βγούν ασφαλή συμπεράσματα δεδομένου ότι - οι περισσότεροι ή και κανένας από μας - δεν γνωρίζουμε πολλές από τις παραμέτρους και για να το εξηγήσω παραπέρα:

1- Δεν γνωρίζουμε την συμφωνία αποπληρωμής των ναυπηγίων (πόσα πληρώθηκαν με την παραγγελία, την παράδοση, δάνεια και δόσεις κ.λ.π.)

2- Δεν γνωρίζουμε τους όρους δανεισμού (επιτόκια σταθερά -μάλλον- ή κυμαινόμενα, νόμισμα -ή τυχόν ρήτρες νομίσματος, ελλαστικότητα ή μη τρόπου εξόφλησης κ.λ.π)

Το πλέον λογικό είναι βέβαια να υποθέσουμε ότι όλες οι συμφωνίες ήταν σε δολλάρια και ότι με την πώληση σε ευρώ η εταιρεία είχε όφελος (η τιμή πώλησης υπερκαλύπτει σε δολλάρια την αρχική τιμή κτήσεως). Αν ακόμη θεωρήσουμε ότι το πλοίο εξυπηρετούσε τόσα χρόνια τις δανειακές του υποχρεώσεις τότε προκύπτει ένα σημαντικό -πραγματικό- όφελος για την εταιρεία (ασχέτως λογιστικής αποτύπωσης).

Όσον αφορά στην τιμή πωλήσεως ΙΜΗΟ δεν πρέπει να συγκρίνεται με αυτή των αδελφών του διότι άλλες οι τότε συνθήκες και άλλες οι τώρα. Ας μην ξεχνάμε ότι το Zeus και το Ikarus εφέροντο να τα ζητάει ο Grimaldi 65 και 75 εκ. αντίστοιχα, με το πρώτο να πωλείται (έστω σε θυγατρική) 60 εκ.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...