Jump to content
Shipfriends

Οικονομικές καταστάσεις εταιριών


Recommended Posts

  • Replies 605
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 month later...
Καλα γιατι παλι εγιναν αυξησεις:confused: Το πετρελαιο μηπως.....η θελουν να μην πηγαινει κανεις με το Ν.ΧΙΟΣ ωστε να το βγαλουν μια και καλη τον Σεμπτεμβριο.....

Το εχω ξαναπει καπου αλλα περασε στα ψιλα.. Οι εταιριες και κατ επεκταση οι μετοχοι βλεπουν οτι δε μπορουν να κερδισουν με το να λειτουργουν τα πλοια τους υπο αυτες τις συνθηκες (εποχικοτητα γραμμων, ανοδος τιμων πετρελαιου κτλ) οποτε κανουν οτι μπορουν για να δειξουν στο τελος της χρονιας κερδη ωστε να μπορεσουν να πουλησουν ακριβοτερα απ οτι αγορασαν. Πως θα γινει αυτο; Βαρα στο ψαχνο τα εισιτηρια τωρα το καλοκαιρι και ο θεος βοηθος. Θα πουλησουν και κανενα πλοιο αν δε βγαινει ο ισολογισμος και ολα ομορφα. Το αλλο κολπο ειναι να κανουν επενδυσεις. Και ετσι ανεβαινει η τιμη της μετοχης... ;) Και νομιζαμε οτι εχει περασει η εποχη της φουσκας. Απλα πλεον δεν ακουγεται το μπαμ οταν σκαει. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Την τελευταία ημέρα προθεσμίας που ορίζει ο νόμος για τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων των εισηγμένων εταιρειών, επέλεξαν όλες οι ακτοπλοϊκές για να ανακοινώσουν τα αποτελέσματα τους, γεγονός που από μόνο του, προμήνυε τις επιδόσεις τους για το πρώτο εξάμηνο του 2008

ANEK

Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 3% (117,4 εκ. ευρώ vs 113,5 εκ. τo 2007), καταποντισμός των αποτελεσμάτων EBITDA (-1,9 εκ ευρώ vs 13,9 εκ. το 2007) και τελικό αποτέλεσμα εξαμήνου -14,9 εκ. ευρώ vs -2,3 εκ. το 2007.

Minoan Lines

Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 13% (94,9 εκ. ευρώ vs 84,0 εκ. τo 2007), μείωση κατά 31% των αποτελεσμάτων EBITDA (12,6 εκ ευρώ vs 18,2 εκ. το 2007) και σημαντική διεύρυνση των ζημιών του α’ εξαμήνου που έκλεισε στα -12,7 εκ. ευρώ από -1,6 εκ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Blue Star

Απροσδόκητα “θετικά” τα αποτελέσματα της εταιρείας αφού ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 12% φτάνοντας τα 86,7 εκ. ευρώ (vs 77,5 εκ. το 2007), το αποτέλεσμα EBITDA παρουσίασε μείωση κατά 7% (19,2 εκ. vs 20,7 εκ.), ενώ τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα 8 εκ. ευρώ σημειώνοντας πτώση κατά 16,7% σε σχέση με το 2007 (9,6 εκ. ευρώ).

Link to comment
Share on other sites

Τα υπό ναυπήγηση πλοία δεν επηρεάζουν σε τίποτα τα οικονομικά αποτελέσματα μιας εταιρείας. Αν παρατηρήσεις τα νούμερα που παραθέτω, το πρόβλημα για την ΑΝΕΚ είναι η ελάχιστη αύξηση του κύκλου εργασιών της, μόλις 3% σε σχέση με το 12-13% των Μινωικών – Blue Star.

Αυτό κατά τη γνώμη μου οφείλεται στο γεγονός πως η ΑΝΕΚ όχι μόνο δεν έκανε αυξήσεις τιμών στο μεγαλύτερο διάστημα του α’ εξαμήνου, αλλά στα μεν Χανιά είχε τιμές του 2006 (αφού ούτε το 2007 είχε κάνει αυξήσεις), ενώ στο Ηράκλειο συνέχισε την έντονη εκπτωτική πολιτική που είχε ξεκινήσει από το φθινόπωρο του 2007.

Έτσι ενώ η επίπτωση του κόστους των καυσίμων ήταν περίπου ίδια για όλες τις εταιρείες, η Blue Star (κυρίως) και οι Μινωικές (σε πολύ μικρότερο βαθμό), κατάφεραν να ισοσκελίσουν μέρος των απωλειών μέσω της αύξησης των εσόδων τους.

Link to comment
Share on other sites

Nαι για το 3% το κατάλαβα και το εξηγείς καλά, αλλά ρωτώ αν στα αποτελέσματα (όχι στα έσοδα) έχουν μπει πληρωμές για τ Ελυρος, πράγμα που θα εξηγούσε αυτό το καταποντισμό σε τόσο μεγάλο βαθμό.

Γιατί έστω και με μόνο 3% αύξηση στα έσοδα, δεν μπορώ να καταλάβω τον καταποντισμό στα EBITDA (έχω την εντύπωση πως στο EBITDA δεν μπαίνουν χρηματοοικονομικά άρα λογικά (?) και οι πληρωμές για τον Ελυρος (ή οι πληρωμές δεν μπαινουν στα χρηματοοικονομικά)

Link to comment
Share on other sites

Γιατί έστω και με μόνο 3% αύξηση στα έσοδα, δεν μπορώ να καταλάβω τον καταποντισμό στα EBITDA

Η εξήγηση είναι πολύ απλή: οφείλεται στα καύσιμα…. Όταν το κόστος λειτουργίας των πλοίων αυξάνεται κατά 19,4 εκ. ευρώ (από 82,5 εκ. σε 101,9 εκ. ) και τα έσοδα έχουν αυξηθεί μόλις κατά 4 εκ. ευρώ, το αποτέλεσμα είναι αναπόφευκτο. Αν και τα στοιχεία δεν είναι ιδιαίτερα αναλυτικά, εκτιμώ πως το επιπλέον κόστος των καυσίμων λόγω της αύξησης των τιμών, ξεπερνάει τα 15 εκ. ευρώ.

έχω την εντύπωση πως στο EBITDA δεν μπαίνουν χρηματοοικονομικά άρα λογικά (?) και οι πληρωμές για τον Ελυρος (ή οι πληρωμές δεν μπαινουν στα χρηματοοικονομικά)

Όπως έγραψα και παραπάνω, τα υπό ναυπήγηση πλοία δεν επηρεάζουν τα οικονομικά αποτελέσματα. Οι δαπάνες/επενδύσεις που γίνονται επηρεάζουν μόνο τις ταμειακές ροές (cash flow) της εταιρείας, άρα δεν απεικονίζονται και δεν επηρεάζουν τις οικονομικές καταστάσεις στις οποίες αναφερόμαστε.

Link to comment
Share on other sites

Ίδια γεύση και για την ΝΕΛ η οποία ανακοίνωσε ζημιές 11,6 εκ. ευρώ για το πρώτο εξάμηνο του 2008 όταν την αντίστοιχη περσινή περίοδο είχε κέρδη 0,2 εκ. ευρώ.

Τα αποτελέσματα και των δύο χρήσεων επηρεάζονται και από έκτακτα κέρδη & ζημιές (πωλήσεις πλοίων, μετοχών, απομειώσεις αξίας πλοίων κλπ) τα οποία αθροιστικά μπορεί να “αδικούν” σε ένα βαθμό τη σύγκριση με την περσινή χρήση, αλλά και χωρίς αυτά, η τάση των αποτελεσμάτων παραμένει ξεκάθαρα αρνητική.

Link to comment
Share on other sites

H HSW ως μη εισηγμένη δημοσιεύει αποτελέσματα στο τέλος του χρόνου, συνεπώς δεν υπάρχουν αναλυτικά στοιχεία, παρά μόνο αυτά που αναφέρονται στα αποτελέσματα των Μινωικών Γραμμών.

Από εκεί προκύπτει πως ο κύκλος εργασιών έφτασε τα 84,6 εκ. ευρώ (από 66,5 εκ. το 2007) σημειώνοντας αύξηση 27% αλλά στα καθαρά αποτελέσματα η εταιρεία κατέγραψε σημαντικές ζημιές ύψους 12,6 εκ. σε σχέση με κέρδη 0,7 εκ. που είχε την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Link to comment
Share on other sites

Πάνω κατω δηλαδή στις εταιρείες αυτού το μεγέθους (τις μεγάλες) και στο πρώτο εξάμηνο μόνο (οπότε και τα δρομολόγια είναι σχετικά μειωμένα) η άνοδος το καυσίμων κόστισε γύρω στα 10-15 εκ. €...

Αν δηλαδη παραμείνουν ψηλά οι τιμές (ευτυχώς έχουν πέσει κάπως) μιλάμε για ένα extra κόστος άνω τον 30 εκ ανά εταιρεία!!!!

Link to comment
Share on other sites

Πολύ σωστή η παρατήρηση σου. Αν ο μέσος όρος των τιμών των καυσίμων στο σύνολο του έτους κλείσει στο 50% (στο εξάμηνο έκλεισε περίπου στο 60%), τότε αν οι εταιρείες δεν αλλάξουν ριζικά τα δρομολόγια τους (αν κάνουν δηλαδή τις ίδιες καταναλώσεις με το 2007), το επιπλέον κόστος θα είναι:

Blue Star 20 εκ.

ANEK: 37 εκ.

Minoan: 28 εκ.

Link to comment
Share on other sites

Από τα δημοσιευμένα αποτελέσματα της εταιρείας προκύπτει πως για το πρώτο εξάμηνο του έτους ο κύκλος εργασιών έφτασε τα 8,8 εκ ευρώ (αύξηση 12%), αλλά παρουσιάστηκε διεύρυνση των ζημιών από 3,7 εκ. σε 4,5 εκ. (21%).

Link to comment
Share on other sites

Την παρτίδα για την Attica τη σώζουν τα καλά αποτελέσματα της Blue Star (τα οποία ενοποιούνται) καθώς η κερδοφορία σε επίπεδο EBITDA των Souperfast σημειώνει μείωση κατά 55%.

Τα τελικά κέρδη του ομίλου ανέρχονται σε 9,6 εκ. ευρώ μέσα στα οποία περιλαμβάνονται 9,6 εκ. από τις πωλήσεις των 4 Ro-Ro, με άλλα λόγια τα αποτελέσματα του ομίλου, αφαιρουμένων των εκτάκτων αποτελεσμάτων, είναι μηδενικά.

Link to comment
Share on other sites

Ζημιές ύψους 18,1 εκατ. €υρώ και για την Sea Star

Παρά το γεγονός ότι στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Κύπρου Sea Star, των εφοπλιστών κ. Γιάννη Σ. Βαρδινογιάννη και κ. Βίκτωρα Ρέστη κατέγραψε ζημίες ύψους 18 εκ. ευρώ, δηλώνουν στην διοίκηση του ΧΑΚ με επιστολή τους και προς τους μετόχους της εταιρείας ότι στο τέλος του έτους η εταιρεία θα είναι κερδοφόρα.

ΠΗΓΗ: Greek Shipping News.gr

[/Quote]

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Τι γίνεται τώρα βρε παιδιά με την χρηματιστηριακή κρίση? Απ' ό,τι βλέπω έχει επιπτώσεις στις ναυτιλιακές της Wall Street και στους ναύλους. Φαντάζομαι ότι το ίδιο αρνητικές θα είναι οι επιπτώσεις και στις ακτοπλοϊκές εταιρείες...δυσκολότερος και ακριβότερος δανεισμός κλπ. Καλά τα φαντάζομαι ή μήπως είναι ρόδινα τα πράγματα?:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που πλήττει περισσότερο αυτή τη στιγμή τις ναυτιλιακές είναι η πτώση μέχρι και 70% των ναύλων, κάτι που δεν επηρεάζει την ακτοπλοΐα.

Τρείς είναι οι σημαντικότερες εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία που αφορούν τον ακτοπλοϊκό κλάδο το τελευταίο διάστημα: Η αποκλιμάκωση των τιμών του πετρελαίου, η αύξηση των επιτοκίων και το κλείσιμο της κάνουλας των τραπεζικών χρηματοδοτήσεων.

Η πρώτη εξέλιξη είναι θετική για όλες τις εταιρείες του κλάδου, η δεύτερη είναι αρνητική και το μέγεθος των συνεπειών είναι ανάλογο του βαθμού της έκθεσης της κάθε εταιρείας στον τραπεζικό δανεισμό ενώ η τρίτη επηρεάζει περισσότερο τις εταιρείες που έχουν (ή είχαν) σκοπό να πραγματοποιήσουν νέες επενδύσεις.

Link to comment
Share on other sites

Η τριτη κατα την προσωπικη μου αποψη, μεσο-μακροπροθεσμα θα αποβει θετικη ειδικα για ορισμενες κατηγοριες πλοιων που απειλουνταν σοβαροτατα με μεγαλο overcapacity. Γενικα σε τετοιες περιπτωσεις, παιζει ρολο και τι κομποδεμα υπαρχει στην ακρη για να σε συντηρησει σαν εταιρεια σε μια δυσκολη περιοδο.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Το χορό των οικονομικών αποτελεσμάτων του εννιαμήνου άνοιξε σήμερα η ΑΝΕΚ. Παρά την αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9% (225,4 εκ. vs 205,9 εκ.), η αύξηση του λειτουργικού κόστους κατά 28% (κατά 37 εκ. ευρώ περίπου) είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση των αποτελεσμάτων EBITDA κατά 37% (30,1 εκ. vs 47,7 εκ.).

Αντίστοιχα μειώθηκαν και τα καθαρά κέρδη του ομίλου κατά 58% (10 εκ. vs 23,5 εκ.)

Ελπίδα ανάκαμψης των αποτελεσμάτων αποτελεί για την εταιρεία το τελευταίο τρίμηνο του έτους όχι μόνο λόγω της μεγάλης πτώσης τιμών των καυσίμων (που θα ευνοήσει ολόκληρο τον κλάδο), αλλά και λόγω του γεγονότος πως την περσινή αντίστοιχη περίοδο, ο ανταγωνισμός στα Χανιά είχε δημιουργήσει μεγάλη αιμορραγία στα οικονομικά της εταιρείας.

Link to comment
Share on other sites

παρουσιασαν κερδη κ καλα μαλιστα..

Τα "καλά κέρδη" είναι σχετική έννοια!

Τα καθαρά κέρδη του Ομίλου έφτασαν τα 32 εκ. ευρώ μειωμένα κατά 57% σε σχέση με την περσινή χρονιά (74,7 εκ.). Επειδή όμως και στις δύο χρήσεις υπάρχουν αρκετά έκτακτα αποτελέσματα, είναι ορθότερο να σταθούμε στη λειτουργική κερδοφορία του ομίλου: Τα αποτελέσματα EBITDA έφτασαν τα 50,3 εκ. ευρώ μειωμένα κατά 28% σε σχέση με το 2007 (69,6 εκ.).

Στυλοβάτης των αποτελεσμάτων του ομίλου είναι με διαφορά η ακτοπλοΐα, η οποία παρά τη μικρή (και αναμενόμενη λόγω καυσίμων) υποχώρηση, τρέχει με ένα EBITDA margin 30% όταν το αντίστοιχο margin της Αδριατικής είναι μόλις 13%.

Edited by Orestis
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...