Jump to content
Shipfriends

Οικονομικές καταστάσεις εταιριών


Recommended Posts

  • Replies 605
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

δε νομιζω τακη, που λεει και η διαφημιση.:rolleyes:

οι αιτιες που γονατιζουν οι εταιρειες στην αδριατικη δεν ειναι τοσο η συνθεση των πληρωματων, οσο ο υπερδανεισμος τους και λανθασμενες επιλογες του παρελθοντος. (αποδειξη το ποσα περισσευαν να πανε λιβυη).

εκτος απο την attica και την ανεκ, ποια αλλη εχει ελληνικη σημαια;

ο βεντουρης; ο μιμμης;

απλα βρηκαμε παπα να θαψουμε

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

γνωριζουμε στοιχεια για τον τραπεζικο δανεισμο των εισηγμενων ακτοπλοϊκων και της HSW? ποια εταιρεια χρωστα σε ποιες τραπεζες και ποσα;

το γνωριζουμε ειναι υποθετικο, γιατι ειναι υποχρεωμενες να δημοσιευουν. απλα επειδη βαριεμαι να ψαχνω:D, αλλα ειμαι και περιεργος, θελω να δω ποιοι ειναι τα πραγματικα αφεντικα των ακτοπλοϊκων.

(πχ οπως ξερουμε για την πειραιως και τη HSW)

Link to comment
Share on other sites

Η μετοχική σχέση της Πειραιώς με την HSW δεν προέκυψε από το δανεισμό της HSW προς την τράπεζα, αλλά από το δανεισμό της Sea Star προς την Πειραιώς.

Link to comment
Share on other sites

το γνωριζω φιλτατε. ισως ηταν ατυχες το παραδειγμα.

η ουσια της αποριας ειναι αλλη. οταν χρωστας πολλα (καλη ωρα η ψωροκωσταινα) κουμαντο κανουν οι δανειστες σου.

στις ακτοπλοϊκες ποιοι κανουν το κουμαντο; ποιες τραπεζες εχουν δανεισει την καθε εταιρεια;

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με την ετήσια μελέτη της XRTC για τον ακτοπλοϊκό κλάδο, βάσει των στοιχείων του 2009, ο συνολικός δανεισμός του κλάδου (4 εισηγμένες & HSW), ανερχόταν σε 1,2 δις ευρώ, από τα οποία το 53% έχει δοθεί από ελληνικές τράπεζες:

Πειραιώς: 210 εκ.

Εθνική: 168 εκ.

Εμπορική: 100 εκ.

Alpha Bank: 100. εκ

FBB: 41 εκ.

Eurobank: 35 εκ.

Link to comment
Share on other sites

ντανκεσεν;)

υπαρχει και ανα εταιρεια;

βασικα με ενδιαφερει ποσο χρωστα η καθε εταιρεια και σε ποιες τραπεζες, για να δω τις προνομιακες σχεσεις

btw τη millenium δεν την αναφερει η εκθεση;

Link to comment
Share on other sites

Υποθέτω πως η millenium συμπεριλαμβάνεται στο 47% (τράπεζες του εξωτερικού). Άλλες τράπεζες του εξωτερικού είναι σίγουρα η KfW (Γερμανία), η Natixis (Γαλλία) και η Citibank.

Τα δάνεια ανά εταιρεία και ανά τράπεζα δεν είναι γνωστά καθώς ο επιμερισμός ανά τράπεζα για τα ομολογιακά δάνεια δεν εμπεριέχεται στις οικονομικές καταστάσεις.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Αν ακουγες το νουμερο που ακουσα εγω χθες που λεει ποσο μεσα εχει μπει ο ομιλος Αττικα μεχρι τωρα για το ετος 2011 θα απορουσες πως ταξιδευουν ακομα τα πλοια τους και οχι γιατι πανε κομμενα B)

Λογικα απο οσο λενε οτι η ζημιες θα ξεπερασουν τα 300 εκ. ευρω για ολη την ακτοπλοια τοτε μπορουμε να αντιληφθουμε ευκολα το μεγεθος.

Νομιζω οτι ειναι καιρος για ολες τις εταιρειες να κατσουν σε ενα τραπεζι ολοι μαζι και να τα βρουν..Βεβαια αυτο δεν μας συμφερει σαν επιβατες αλλα απτο να εχεις πλοιο καθε μερα πρεπει να τα υποστεις ολα.Καλως η κακως για τα νησια η ακτοπλοια ειναι η κινητηριος δυναμη των τοπικων οικονομιων.

Βεβαια αν η κατσταση χειροτερεψει περισσοτερο προβλεπω επιστροφη πλοιων τυπου νταλιανα,μαρινα και παει λεγοντας.Να μπαινεις ξυρισμενος και να βγαινεις παπας απο μεσα..

Link to comment
Share on other sites

Αν το κράτος κάνει 8-9 μήνες να πληρώσει τις επιδοτήσεις καταλαβαίνουμε όλοι σε τί άσχημο επιχειρηματικό πλαίσιο λειτουργούν οι εταιρίες της ακτοπλοίας. Η ΑΤΤΙΚΑ είναι ο μόνος όμιλος που συνεχίζει να ποντάρει σε νεότευκτα και ελπίζω να αντέξει. Τα κέρδη από την πώληση του Σουπερφερρυ (γύρω στα 4 εκατομ ευρώ αν δεν κάνω λάθος) έχουν μπει στη χρήση του 2010. Για το 2011 ίσως να ευελπιστούν σε πώληση του παλαιότερου πλοίου του ομίλου του 24χρονου ΗΟRΙΖΟΝ εφόσων είναι εφικτό κάτι τέτοιο.

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς το κράτος στο οποίο όλοι(ή μάλλον εμείς τα κορόιδα :angry: ) τσακιζόμαστε να πληρώσουμε τους φόρους μας και επιπλέον αντιμετωπιζόμαστε και σαν κλέφτες, είναι ο μεγαλύτερος μπαταξής εδώ και χρόνια! :angry: Και τώρα πια έχει απογίνει το πραγμα! Και φυσικά δεν είναι μόνο ο τομέας της ακτοπλοϊας που υποφέρει από αυτή την πρακτική! Όπου και να κοιτάξουμε το κράτος χρωστάει. <_<

Βέβαια η οικτρή οικονομική κατάσταση των εταιρειών δεν οφείλεται ΜΟΝΟ στις ολιγωρίες του κράτους (σε πολλά θέματα) αλλά επίσης και σε σωρεία άλλων παραγόντων που αφορούν τις ίδιες τις εταιρείες (αποτυχημένες επιλογές, ανηλεής ανταγωνισμός που στο τέλος όλοι χάνουν κλπ)

Γενικά το θέμα είναι πολυεπίπεδο, απλά είναι θλιβερό το γεγονός ότι οι ακτοπλοϊκες έχουν τον ασσυμάζευτο οικονομικά κάτι το οποίο φυσικά εχει τρομακτικό αντίκτυπο στο παρεχόμενο έργο... :(

Link to comment
Share on other sites

Τα κέρδη από την πώληση του Σουπερφερρυ (γύρω στα 4 εκατομ ευρώ αν δεν κάνω λάθος) έχουν μπει στη χρήση του 2010. Για το 2011 ίσως να ευελπιστούν σε πώληση του παλαιότερου πλοίου του ομίλου του 24χρονου ΗΟRΙΖΟΝ εφόσων είναι εφικτό κάτι τέτοιο.

Τα κέρδη ή οι ζημιές από πωλήσεις πλοίων, μικρό ρόλο παίζουν, αφού αποτελούν “λογιστικό” και μόνο χρήμα και δεν επηρεάζουν το cash flow. Όταν με τα σημερινά δεδομένα οι εταιρείες έχουν πλέον αρνητικό EBITDA (δηλαδή η λειτουργία των πλοίων τους είναι ζημιογόνος πριν καν αφαιρεθούν τα χρηματοοικονομικά έξοδα, οι αποσβέσεις κλπ), κατανοούμε πως οι κατάσταση είναι άκρως ανησυχητική.

Edited by Orestis
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Από τις ζημίες της ΑΝΕΚ μπορούμε να αφαιρέσουμε και 47,5 εκ που της κόστισε η ιστορία με την HELLENIC. Μπορούμε να ελπίζουμε επίσης σε μια τόνωση των κερδών λόγω της υπόθεσης "Λιβύη". Πάντως τόσο για την ΑΝΕΚ όσο και για τη ΜΙΝΟΑΝ αλλά και για το σύνολο των ακτοπλοϊκών εταιρείων που αυτή τη στιγμή έχουν προβλημα, είναι διακριτή η καταβαράθρωση των κερδών τους. Τα πράγματα είναι πάρα πολύ ανησυχητικά το δε μέλλον δεν φαίνεται ευοίωνο... :(

Link to comment
Share on other sites

Για να γίνει αντιληπτή η μαύρη εικόνα του κλάδου, θα πρέπει να αντιληφθούμε το εξής. Όλες οι εταιρείες είχαν αρνητικό EBITDA κάτι που σημαίνει πως τα έσοδα τους δεν ήταν αρκετά για να καλύψουν τα έξοδα λειτουργίας τους (δεν μιλάμε καν για χρηματοοικονομικά έξοδα, έκτακτα και αποσβέσεις).

Με απλά λόγια, για κάθε 100 ευρώ που πλήρωνε ένας επιβάτης φέτος για να ταξιδέψει, οι εταιρείες έβαζαν ακόμα 7 ευρώ για να τον μεταφέρουν στον προορισμό του. Τόσο απλά, τόσο ανησυχητικά…

Link to comment
Share on other sites

το πετρελαιο εχει ξεσκισει τα παντα και καπακι ερχεται η μειωση της εμπορικης και επιβατικης κινησης να δεσει το γλυκο.

περα απο πωλησεις πλοιων (αρκετων πλοιων) που ολοι τις επιθυμουν, αλλα δυσκολο να τις επιτυχουν σε τιμες αξιοπρεπεις, θα πρεπει οι εταιρειες να εξετασουν σοβαρα το ενδεχομενο παροπλισμου καποιων πλοιων (ακομη και νεων πλοιων ενδεχομενως) απο τις πιο ζημιογονες γραμμες. (αν γινοταν και κατοπιν συνεννοησεως ακομη καλυτερα).

αρχη (κατα την ταπεινη μου γνωμη) πρεπει να γινει απο την αδριατικη και την κρητη.

Link to comment
Share on other sites

Δυστηχώς τα καύσιμα και η υπέρμετρη φορολογία τους (σε συνδυασμό με τις έτσι κι αλλιώς ψηλές διεθνείς τιμές) επιβαρύνουν τους πάντες και την ναυτιλία πολύ. Ο επόμενος χειμώνας θα είναι δύσκολος και σίγουρα θα παίξει αυτό που λέει ο proud με προσωρινούς παροπλισμούς κλπ. Επίσης περικοπές δρομολογίων (όπως έκανε το προηγούμενο δίμηνο η ΑΤΤΙΚΑ σε Παροναξια και Ηράκλειο) και μείωση ταχύτητας (πχ μεγάλα μπλε στα Δωδεκάνησα). Το μόνο θετικό σημάδι είναι πως αναμένουν φέτος το καλοκαίρι μικρή αύξηση των αφίξεων τουριστών από εξωτερικό (άμα περιμένουν από Έλληνες σώθηκαν!). Ίσως η καλοκαιρινή σεζόν που έρχεται να μαζέψει ένα μέρος των σπασμένων.Μακάρι..

Link to comment
Share on other sites

το ναυτιλιακο καυσιμο φορολογειται;

οι ξενοι τουριστες που αναμενονται, θα ειναι περισσοτερο με πακετα και τσαρτερ. δε βλεπω φως για τους ακτοπλοους.

εννοουσα παντως παροπλισμο μεχρι πωλησεως και οχι για 6-7 εβδομαδες

Link to comment
Share on other sites

εννοουσα παντως παροπλισμο μεχρι πωλησεως και οχι για 6-7 εβδομαδες

Ήδη γίνεται αυτό με το ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ και ελπίζω να μην επεκταθεί ως φαινόμενο. Για φορολόγιση καυσίμων ναυτιλίας δεν γνωρίζω, φορολόγιση βενζίνης εννούσα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Με απλά λόγια, για κάθε 100 ευρώ που πλήρωνε ένας επιβάτης φέτος για να ταξιδέψει, οι εταιρείες έβαζαν ακόμα 7 ευρώ για να τον μεταφέρουν στον προορισμό του. Τόσο απλά, τόσο ανησυχητικά…

Εριξα μια ματια τι γινονταν περσι τετοια εποχη με τις διαφημισεις του HORIZON στα Χανια και λιγο αργοτερα του Ν.ΡΟΔΟΣ στα δωδεκανησα :rolleyes::lol:

Ναι μεν πετρελαιο και οικονομικη κριση επηρεασαν αρνητικα τις εταιριες αλλα οπως εχω ξαναπει,οι ιδιες εκαναν πολυ σημαντικα λαθη που τις οδηγησαν γρηγοροτερα στην οικονομικη 'αιμοραγια'

Για τον ομιλο της ΑΝΕΚ-HSW μαλιστα ηταν διπλο το λαθος αφου πληρωσε και την μετασκευη του ΡΟΔΟΣ για να το δουλεψει 3-4 μηνες και απο κει κ περα να μην ξερει τι να το κανει(παροπλισμενο στο Περαμα).

Σχεδον ιδιου μεγεθους ηταν και το λαθος της ΑΤΤΙΚΑ με το HORIZON,οταν τα προηγουμενα χρονια εχει δει τριτος στα Χανια δεν χωραει,ποσο μαλλον σε μια περιοδο που επιβατικη κινηση αρχιζε να περιοριζεται λογω της οικονομικης κρισης.

Τελος η ΜΙΝΟΑΝ δεν ανοιξε καινουργιες γραμμες αλλα θα μπορουσε να περιορισει καποια δρομολογια(η εστω ταχυτητες)στην γραμμη του Ηρακλειου και να μην παρουσιασει μεγαλες οικομικες απωλειες εστω κ με την ΑΤΤΙΚΑ να την πιεζει με το ΧΙΙ.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...