Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Δεν ξέρω αν είναι το κατάληλο τόπικ, ούτε αν έχει προταθεί στο παρελθόν το παρακάτω.
Ενας χώρος με κρεβάτια κάψουλες δεν θα μπορούσε να έχει ζήτηση σε γραμμές Κρήτης, Δωδεκανήσων, Βορείου Αιγαιου κλπ? Στην λογική ότι μπορείς να χωρέσεις αρκετό κόσμο σε λίγο χώρο προσφέροντάς μια παροχή που αρκετοι θα προτιμήσουν με μία μικρότερη αυξηση στην τιμή του εισιτηρίου αντί για το σχετικά ψηλότερο κόστος που έχει το κρεβάτι σε καμπίνα.

capsule.jpg

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Το αείμνηστο Πάτμος της ΔΑΝΕ είχε.

Κατά τη γνώμη μου σίγουρα θα είχαν ζήτηση το θέμα είναι πόσο οι εταιρείες θέλουν να τα τοποθετήσουν.

Link to comment
Share on other sites

Θα δείτε ότι κάποια στιγμή θα τις επαναφέρουν. 

Για παράδειγμα είναι αρκετοί με οικονομικό εισιτηριο σε γραμμή όπως Πειραιά Ηρακλείου να την βγάζουν κοιμισμένοι στα σαλόνια και στα πατώματα...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dormitories, είχε και το πρώτο Αριάδνη των Μινωικών. Το θυμάμαι καλά, μια και είχα ταξιδέψει με αυτό στα Χανιά. Βέβαια, για να προλάβεις, μια και δεν τα χρέωναν επιπλέον, έπρεπε να πήγαινες στο πλοίο σχεδόν με την έναρξη της επιβίβασης.

Για να ξαναπιάσει κάτι τέτοιο, πιστεύω ότι θα πρέπει να είναι όντως στη λογική της κάψουλας, να εξασφαλίζεται δηλαδή η ιδιωτικότητα.

Στο YouTube έχει πολλά βίντεο με κάψουλες, ειδικά σε γιαπωνέζικα τρένα και σε κάποιο αεροδρόμιο, που δεν θυμάμαι πιο είναι.

Link to comment
Share on other sites

Πολλα πλοια ειχαν ,και ο ΘΕΟΦΙΛΟΣ ειχε.

Δεν θεωρω οτι χρειαζεται να παρεχουν ιδιωτικοτητα (πχ καψουλα).Ετσι κι αλλιως ο κοσμος πλεον κοιμαται και στα αριθμιμενα καθισματα διπλα σε αλλους.Το θεμα ειναι οτι κατι τετοιο μαλλον δεν ειναι στην κουλτουρα τη δικη μας και των ευρωπαιων γενικοτερα.Θα συμφωνησω και με τον @gtogias, οτι για να τις εχουν καταργησει ολοι μαλλον κατι λλει

Link to comment
Share on other sites

Μήπως υπάρχουν κανονισμοί που δεν τα επιτρέπουν τα τελευταία χρόνια στην εσωτερική ακτοπλοΐα ;Γιατί στην Αδριατική τα είχαν όντως τα φαστ.Του Θεόφιλου τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιούνταν;

Εγώ πιστεύω πως θα δούλευαν απλά δεν έχουν γίνει γνωστά στο κόσμο,στους νησιώτες δηλαδή και δεν υπάρχουν σε κανένα εν ενεργεία βαπόρι βέβαια.Επίσης η τιμή της κλίνης έχει γίνει ιδιαίτερα αλμυρή(όπως λέει και ο Βαφειάς :) )

Άλλωστε είναι καλύτερα οι επιβάτες να κοιμούνται στα πατώματα;Εν έτη 2022.

Edited by nomikos
Link to comment
Share on other sites

Τα dormitories (όσο χρησιμοποιήθηκαν στην Ελλάδα) αν θυμάμαι καλά δεν είχαν εξτρα χρέωση αλλά δεν είχαν και παροχές. Η κατάσταση κάθε άλλο παρά ευχάριστη ήταν οπότε δεν είναι παράξενο που "ξηλώθηκαν". Αν πάλι υπάρξουν παροχές με χρέωση θα υπάρχει ενδιαφέρον? Καί πόση θα είναι η εύλογη χρέωση (όταν σε κάθε berth αντιστοιχούν αρκετά καθίσματα)?

Link to comment
Share on other sites

Στο μυαλό μου, η μόνη χρησιμότητα των dormitories στην σήμερον εποχή στην Ελλάδα είναι πιθανών στις γραμμές τις Ιταλίας, για να κοιμουνται οι οδηγοί των φορτηγών αντί να τους βάζουν να κοιμούνται στις καμπίνες των φορτηγών τους στα γκαράζ. Με μια μπρίζα και Wi-Fi πιστεύω πως δεν είναι χαμένος χώρος στα πλοία. 

Link to comment
Share on other sites

Με 10-15€ νομιζω ειναι vfm να προσφερεις ιδιωτικοτητα , κρεβατι , μπριζες και wifi. Την ωρα που μονο για το wifi καποιες εταιρειες χρεωνουν 3€ το τριωρο και την αεροπορική πλεον να τσουζει. Ως προς το χωρο που χρειαζονται λογω του οτι ειναι στοιβαγμενες διώροφες χωρις κενα χανεις πολυ λιγοτερο χωρο απο καμπινες. Ετσι κι αλλιως δεν λεμε να ξηλωθει ολοκληρο deck. Αλλα ακομη κι ενα κομματι σαν της φωτογραφιας παραπανω μπορει να παρει ευκολα 40 κρεβατια. Ενας μικρος διαδρομος. 20 κρεβατια δεξια, 20 αριστερα. Στο περιπου 25μ X 7μ.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Strofalos said:

Στο μυαλό μου, η μόνη χρησιμότητα των dormitories στην σήμερον εποχή στην Ελλάδα είναι πιθανών στις γραμμές τις Ιταλίας, για να κοιμουνται οι οδηγοί των φορτηγών αντί να τους βάζουν να κοιμούνται στις καμπίνες των φορτηγών τους στα γκαράζ. Με μια μπρίζα και Wi-Fi πιστεύω πως δεν είναι χαμένος χώρος στα πλοία. 

Οι οδηγοί έχουν δωρεάν κρεβάτι και φαγητό. Και είναι και μόνοι τους στην καμπίνα όταν δεν έχει κόσμο.

Στις καμπίνες των φορτηγών τους πάνε αν το επιθυμούν οι ίδιοι.

Link to comment
Share on other sites

Σαφώς και είναι γνωστό πως τους παρέχεται δωρεάν κρεβάτι απλά το αναφέρω σαν έξτρα επιλογή από το να πάνε στα γκαράζ για υπνο. Ή λ.χ. σε πλοία σαν το μακαρίτικο Euroferry Olympia που δεν φτάναν τα κρεβάτια για όλους ή μένανε πολλοί στις καμπίνες, σε έναν χώρο να υπήρχαν μερικά dormitories με μπρίζα και Wi-Fi. Αυτό εννοώ, σαν κάτι extra. 

Link to comment
Share on other sites

On 2/6/2023 at 8:21 PM, margaritis24 said:

Κ το Ροδος ειχε κ το Superfast iii&iv,dormitor ονομαζονταν

Nτορμίτες λέγονται από το αγγλικό dormitory Είχε κ το Sf XII (λογικά κ το Sf XI) αλλά στη γραμμή του Ηρακλείου όταν ταξίιδεψα ήταν κλειστοί
Απ΄όσο θυμάμαι,είχε ο Ευθυμιάδης στα ΦΑΙΣΤΟΣ,ΜΙΝΩΣ,ΣΟΦΙΑ,ΑΙΟΛΙΣ  Με εισιτήριο Γ' θέσης όποιος προλάβαινε έστρωνε κ την άραζε!

On 2/7/2023 at 9:06 AM, polmyt said:

Πολλα πλοια ειχαν ,και ο ΘΕΟΦΙΛΟΣ ειχε.

Δεν θεωρω οτι χρειαζεται να παρεχουν ιδιωτικοτητα (πχ καψουλα).Ετσι κι αλλιως ο κοσμος πλεον κοιμαται και στα αριθμιμενα καθισματα διπλα σε αλλους.Το θεμα ειναι οτι κατι τετοιο μαλλον δεν ειναι στην κουλτουρα τη δικη μας και των ευρωπαιων γενικοτερα.Θα συμφωνησω και με τον @gtogias, οτι για να τις εχουν καταργησει ολοι μαλλον κατι λλει

Όλα τα γιαπωνέζικα έχουν κοιτώνες κ tatami (αίθουσες με στρώματα) που εννοείται στην Ελλάδα ξηλώνονται Τελευταίο απομεινάρι ήταν το 8κλινο του Ν ΡΟΔΟΣ  Στα νεότευκτα αντικαθίστανται με κάψουλες.

Edited by ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ
Link to comment
Share on other sites

Δεν μπορω να θυμηθώ σε ποιό πλοίο ή σε ποιά γραμμή (εσωτερικού) αλλά έτυχε σε κάποιο σουλάτσο μου να βρεθώ σε ένα dormitory. Πιθανόν να ήταν κάποιο από τα Κύδων/Ρέθυμνο/Κάμιρος/Αριάδνη ή κάποιο άλλο. Πάντως οι συνθήκες στον κοιτώνα ήταν χειρότερες από στρατιωτικό θάλαμο και αν θυμάμαι καλά δεν ήταν καν γεμάτος. Ισως αυτό να εξηγεί γιατί δεν ήταν ιδιαίτερα δημοφιλείς ακόμη και σε πλοία που είχαν.

Link to comment
Share on other sites

Το ΑΡΙΑΔΝΗ, προ μετασκευής του 1989, είχε dormitories, τα θυμάμαι πάρα πολύ καλά. Ειδικά την καλοκαιρινή περίοδο ήταν πάντα γεμάτα, κυρίως από ηλικιωμένους που αντί να κάθονται σαλόνι προτιμούσαν αυτά.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, pathfinder said:

Δεν μπορω να θυμηθώ σε ποιό πλοίο ή σε ποιά γραμμή (εσωτερικού) αλλά έτυχε σε κάποιο σουλάτσο μου να βρεθώ σε ένα dormitory. Πιθανόν να ήταν κάποιο από τα Κύδων/Ρέθυμνο/Κάμιρος/Αριάδνη ή κάποιο άλλο. Πάντως οι συνθήκες στον κοιτώνα ήταν χειρότερες από στρατιωτικό θάλαμο και αν θυμάμαι καλά δεν ήταν καν γεμάτος. Ισως αυτό να εξηγεί γιατί δεν ήταν ιδιαίτερα δημοφιλείς ακόμη και σε πλοία που είχαν.

Η εξέλιξη τους κατάργησε, αν κ πιστεύω σε οικονομική κρίση σαν αυτή που περνάμε θα γέμιζαν Κάποιος φίλος πιό πάνω μίλησε γιά έλλειψη ιδιωτικότητας Εκείνο που θυμάμαι ότι τουλάχιστον στου Ευθυμιάδη οι ντορμίτες χωρίζονταν σε ανδρών κ γυναικών.

Link to comment
Share on other sites

On 2/11/2023 at 1:27 AM, pathfinder said:

Πάντως οι συνθήκες στον κοιτώνα ήταν χειρότερες από στρατιωτικό θάλαμο και αν θυμάμαι καλά δεν ήταν καν γεμάτος. Ισως αυτό να εξηγεί γιατί δεν ήταν ιδιαίτερα δημοφιλείς ακόμη και σε πλοία που είχαν.

 

Νομίζω αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα, εγώ θα προτιμούσα ολονύχτια καρέκλα παρά τος μυρωδιές ενός τέτοιου χώρου χωρίς φυσικό εξαερισμό. 

Link to comment
Share on other sites

Ολα λύνονται, η όποια χρέωση θα μπορει να επιστρέφει στις καψουλες την κατάλληλη καθαριότητα.
Απ' όσο διαβάζω παραπάνω τα dormitories δεν ειχαν έξτρα χρέωση τουλάχιστον όχι όλα, κι έπαθαν ότι παθαίνει στον κόσμο, κάθε αγαθό υγιεινής που προσφέρεται δωρεάν...
Στο εξωτερικό, 0,5€ για να πας σε δημόσια τουαλέτα και έχουν μια βασική καθαριότητα. 
Με ένα Χ ποσό λοιπόν θα είναι οπως πρέπει και οι κάψουλες.

Link to comment
Share on other sites

On 2/6/2023 at 11:55 PM, Z.Gk. said:

Στο YouTube έχει πολλά βίντεο με κάψουλες, ειδικά σε γιαπωνέζικα τρένα και σε κάποιο αεροδρόμιο, που δεν θυμάμαι πιο είναι.

Λοιπόν, έψαχνα να βρω το βίντεο για να θυμηθώ το αεροδρόμιο και είναι αυτό της Μπανγκόκ στην Ταϊλάνδη. 

Εντάξει, είναι αρκετά μπροστά η όλη φάση, αλλά έχει, πιστεύω, ενδιαφέρον να το δείτε, αν διαθέτετε περίπου 12 λεπτά από το χρόνο σας. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...