SuperRunner Posted June 27 Posted June 27 (edited) Να πας σε κάποιο ταχύπλοο, να πιάσεις έναν μηχανικό και έναν λογιστή, και να ρωτήσεις αν με τις ήδη υπάρχουσες τιμές των εισιτηρίων, βγαίνει χωρίς επιδότηση το δρομολόγιο, μαζί με τους μισθούς των πληρωμάτων και το κόστος των πετρελαίων. Edited June 27 by polmyt
hayabusagr Posted June 27 Posted June 27 Καλά προφανώς δεν θα έπρεπε να δίνεται επιδότηση εν μέσω καλοκαιρινής περιόδου. αλλά ειναι πολύ μεγάλη κουβεντα αυτή.
SuperRunner Posted June 27 Posted June 27 (edited) Αν θέλετε να το πάμε έτσι το έργο, σε καμία γραμμή, καμία εταιρεία, καμία επιδότηση Γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο πολλές φορές να λέμε κάτι ή να συζητάμε χωρίς να γνωρίζουμε τα πραγματικά γεγονότα. Όποιος θέλει να μάθει, να πάει να ρωτήσει στη πηγή, για να έχει μία πιο έγκυρη εικόνα. Εγώ από το 2021 κι έπειτα που δρομολογήθηκε ταχύπλοο στη γραμμή Θεσσαλονίκης - Σποράδων ρωτάω κάθε χρόνο όποιον αξιωματικό έχω γνωρίσει. Η απάντηση που παίρνω είναι η ίδια. Χωρίς επιδότηση δεν βγαίνει! Σε κάποιους από εσάς μπορεί να μην αρέσει αυτή η απάντηση. Όπως πληρώνουμε φόρους στο κράτος που αυτά τα χρήματα πηγαίνουν και για άλλες άγονες γραμμές, το ίδιο πληρώνουμε και για της Θεσσαλονίκης. Δεν αλλάζει κάτι. Edited June 27 by polmyt
iord Posted June 27 Posted June 27 (edited) 9 hours ago, SuperRunner said: Η απάντηση που παίρνω είναι η ίδια. Χωρίς επιδότηση δεν βγαίνει! Σε κάποιους από εσάς μπορεί να μην αρέσει αυτή η απάντηση. Όπως πληρώνουμε φόρους στο κράτος που αυτά τα χρήματα πηγαίνουν και για άλλες άγονες γραμμές, το ίδιο πληρώνουμε και για της Θεσσαλονίκης. Δεν αλλάζει κάτι. Συγνώμη τώρα, εξισώνουμε το να επιδοτείται μια άγονη γραμμή όπως του Καστελόριζου, των μικρών Κυκλάδων με το να επιδοτείται το Θεσσαλονίκη - Σποράδες για καλοκαίρι? Αν δεν βγαίνει οικονομικά να μην επιδοτηθεί. Σύνδεση για τις Σποράδες υπάρχει από Βόλο, Εύβοια και Αγ. Κωνσταντινο υπάρχει. Αν δεν είναι αρκετό το ενδιαφέρον από βόρεια Ελλάδα για Σποράδες ώστε να βγει με καλοκαίρινη δρομολόγηση να μην δρομολογηθει Edited June 27 by polmyt
hayabusagr Posted June 27 Posted June 27 (edited) θα ήθελα να καταλάβω αν η εποχική (καλοκαιρινή συγκεκριμένα) σύνδεση των Σποράδων με τη Θεσσαλονίκη είναι το ίδιο σημαντική με τη σύνδεση ενός ακριτικού νησιού με την πρωτεύουσα του νομού του ή τον Πειραιά. το καλοκαίρι έχει δρομολόγια γιατι προφανώς υπάρχει και κίνηση. αν δεν υπήρχαν εισητήρια ειναι προφανες οτι δεν θα εβαζαν ουτε βαρκα με εξωλέμβια. Δεν καταλαβαίνω λοιπόν για ποιο λόγο πρέπει να επιδοτείται καλοκαιριάτικα μια γραμμή. αν δεν βγαινει προφανώς δεν υπάρχει και λόγος να γίνονται δρομολόγια. Edited June 27 by polmyt
SAMAINA Posted June 27 Posted June 27 Τα έχουμε πει 500 φορές. Αν δεν βγαίνει χωρίς επιδότηση, να μην σώσει και μπεί. Το να επιδοτείται δρομολόγιο (με ταχύπλοο παρακαλώ) κατακαλόκαιρο, την στιγμή που υπάρχει πρόσβαση στις Σποράδες από Βόλο, από Άγιο Κων/νο και από Μαντούδι και να το πληρώνει ο φορολογούμενος, είναι από μόνο του σκάνδαλο. Όσο για το αν βγαίνει, με την τιμή του εισιτηρίου που έχει ως επιδοτούμενο φυσικά και δεν βγαίνει. Θα βγαίνει όμως μια χαρά με τιμή που λαμβάνει υπόψη τα κόστη του πλοίου, όπως σε οποιαδήποτε άλλη (πλην επιδοτούμενων) γραμμή. Κερδισμένοι οι επιβάτες της γραμμής που δεν πληρώνουν το αναλογούν εισιτήριο, οι επαγγελματίες των Σποράδων που έχουν αυξημένη πελατεία, οι κάθε φύσεως αιρετοί που πουλάνε μούρη και εισπράτουν ψηφαλάκια, φυσικά πρώτα από όλους ο εφοπλιστής που τα τσεπώνει από τον κρατικό προυπολογισμό και χαμένοι όλοι οι υπόλοιποι που πληρώνουμε τζερεμέδες που λένε και στο χωριό μου. Το να συγκρίνουμε την γραμμή αυτή με τις άλλες επιδοτούμενες, προκαλεί σε πρώτη φάση τον γέλωτα! Και για να το καταλάβει κάποιος ας φανταστει αυτό που είδα και εγώ στην άγονη Πυθαγόρειο - Κάλυμνος με το ΣΤΑΥΡΟΣ να έχει καταχείμωνο 5 όλους και όλους επιβάτες και 1 αυτοκίνητο σε νησιά που φυλάνε Θερμοπύλες και ας το συγκρίνει με την μεταφορά 500-600-800 επιβατών καθημερινά που απλά διακοπάρουν. ΥΓ. Φυσικά δεν είναι η μόνη σκανδαλώδης παραφωνία, αλλά και αυτή του Βορειου Αιγαίου (το καλοκαίρι) που δεν φτάνουν τα 3 επιδοτούμενα του ΔΙΑΓΟΡΑ αλλά βάζουν και εξτρά ελευθερο δρομολόγιο από Καβάλα μέχρι Μυτιλήνη για να καλυψουν την κίνηση!
Nikos_Chania Posted June 27 Posted June 27 (edited) @SuperRunner δεν θα μπω στη διαδικασία να επαναλαμβανομαι. Χαλάρωσε λοιπόν, διότι δεν μπορείς να μας επιβάλλεις την άποψή σου, την οποία φυσικά χάριν δημοκρατίας σου επιτρέπεται (ή επιβάλλεται) να την εκφράζεις αλλά με πληθώρα επιχειρημάτων έχουμε καταρρίψει πολλάκις. Ούτε καν με το εξορθολογισμένο επιχείρημα του "επιδοτώ την χαμηλή περίοδο και όχι την υψηλή " δεν αποδέχεσαι. Οπότε πήγαινε στον μηχανικό και τον λογιστή, παρέθεσε τα δεδομένα που επικαλείσαι, να παραθέσουμε και εμείς τα επιχειρήματά μας ξανά, για να λήξουμε το παραμύθι που πρέπει να πετάμε (Ναι πετάμε) 2,5 εκατομμύρια σε μια τουριστική γραμμή. Edited June 27 by polmyt
NOMIKOS LINES Posted June 27 Posted June 27 Άσχημη τροπή παίρνει η συζήτηση πολύ άσχημη! Ο superrunner σας λέει με επιείκεια ότι σας λέει! Γιατί δεν θέλετε να το καταλάβετε; Και όποιος πραγματικά είναι γνώστης ας ξεκινήσει ένα καινούργιο θέμα επιδοτούμενες 2025 εταιρείες - δρομολόγια μαζεμένα να δούμε όλες τις επιδοτούμενες τις καλοκαιρινεσ. Η Θεσσαλονίκη είναι το πρόβλημα; Το σάιτ λέγεται shipfriends Γιαυτο όλοι βρισκόμαστε εδώ. Ο καθένας με τις γνώσεις του. ΑΓΑΠΗ ΜΟΝΟ ΠΑΙΔΕΣ❤️🤣😂❤️
SuperRunner Posted June 27 Posted June 27 (edited) 8 hours ago, SAMAINA said: Αν δεν βγαίνει χωρίς επιδότηση, να μην σώσει και μπεί. Το να επιδοτείται δρομολόγιο (με ταχύπλοο παρακαλώ) κατακαλόκαιρο, την στιγμή που υπάρχει πρόσβαση στις Σποράδες από Βόλο, από Άγιο Κων/νο και από Μαντούδι και να το πληρώνει ο φορολογούμενος, είναι από μόνο του σκάνδαλο. Ούτε στο Καστελόριζο να μπει. 7 hours ago, Nikos_Chania said: Ούτε καν με το εξορθολογισμένο επιχείρημα του "επιδοτώ την χαμηλή περίοδο και όχι την υψηλή " δεν αποδέχεσαι. Συμφωνώ εν μέρη. 9 hours ago, hayabusagr said: δεύτερον θα ήθελα να καταλάβω αν η εποχική (καλοκαιρινή συγκεκριμένα) σύνδεση των Σποράδων με τη Θεσσαλονίκη είναι το ίδιο σημαντική με τη σύνδεση ενός ακριτικού νησιού με την πρωτεύουσα του νομού του ή τον Πειραιά. Για κάποιους είναι σημαντική και για κάποιους άλλους δεν είναι. Για εσένα π.χ. δεν είναι, για εμένα είναι. Για τον επιχειρηματία που περιμένει όλο το χρόνο να δουλέψει είναι. Edited June 27 by polmyt
iord Posted June 27 Posted June 27 (edited) 5 hours ago, SuperRunner said: Ούτε στο Καστελόριζο να μπει. Το ότι δεν θα με ρωτήσετε (δικαιολογείται πληθυντικός εδώ άραγε 🤔), είναι σχετικό, ότι έχω άποψη γιατί είναι λεφτά Έλληνα φορολογούμενου άρα και δικά μου είναι δεδομένο. Το ότι κατάφερες στο μυαλό σου να εξισώσεις το ζήτημα επιβίωσης του Καστελόριζου, με το ότι μια μερίδα ανθρώπων θα αναγκάζεται να οδηγήσει 1:30 ώρα για να πάει στο λιμάνι για τις διακοπές του, η ότι η ίδια μερίδα ανθρώπων θα χρειαστεί να πληρώσει 15-20€ παραπανω εισητηρίο για να βγει το δρομολογιο που πληρώνουν έτσι και αλλιώς όλοι οι υπόλοιποι οι οποίοι χρησιμοποιούν ταχύπλοο είναι εντυπωσιακο και παράλληλα τρομαχτικό σαν σκέψη. Edited June 27 by polmyt
hayabusagr Posted June 27 Posted June 27 53 minutes ago, SuperRunner said: Για τον επιχειρηματία που περιμένει όλο το χρόνο να δουλέψει είναι Σε ένα κανονικό περιβάλλον οποιοσδηποτε επιχειρηματιας δεν εβγαινε χωρις επιδότηση ή περιμενε το καλοκαιρι για να δουλεψει (και καλα) θα ειχε αναζητήσει καποια αλλη δουλεια. Βασικο στοιχειο του επιχειρειν ειναι το ρισκο. Οποιος δεν ειναι διατεθιμενος να το αναλαβει ή δεν αντεχει το στομαχι του, δεν ανοιγει μαγαζι (οποιασδηποτε φυσεως). Απλα ειναι τα πραγματα.
ΕΥΔΟΞΟΣ Posted June 27 Posted June 27 Αν είναι δυνατόν να εξομοιώνουμε το Καστελόριζο με τις Σποράδες. Τι άλλο κουφό θα ακούσουμε!!!
nomikos Posted June 27 Posted June 27 Δε θέλω να σχολιάσω αυτά που γράφτηκαν παραπάνω. Όμως θα με ενδιέφερε να με ενημερώσει κάποιο μέλος τις τιμές των ναύλων στη συγκεκριμένη γραμμή. Αφού είναι επιδοτούμενη,λογικά θα είναι χαμηλές οι τιμές.Πόσο;;
HS_4 Posted June 27 Posted June 27 (edited) 36,70 για Σκιαθο, 40,30 για Σκοπελο 48 Αλοννησος. Αυτή η τιμή ειναι για τις λιγες θεσεις που βγαζει η εταιρεία και εχουν αρχίσει να εξαντλούνται σε πολλές ημερομηνιες! Αλλιως εχουμε: Σκιαθο 56,60 Σκοπελο 57,60 Αλοννησο:58,60 Edited June 27 by HS_4
Gpla Posted June 27 Posted June 27 Προσωπικά πιστεύω πως η επιδότηση στην γραμμή αυτή γίνεται καθαρά και μόνο γιατί και από το πρόσφατο παρελθόν (τα τελευταία 10 χρόνια) η γραμμή δεν επιλέγεται από τις εταιρείες. Δεν είναι απαραίτητο να μην ‘’ βγαίνουν ‘’ οικονομικά οι εταιρείες και κυνηγούν την επιδότηση. Απλά προτιμούν να βάζουν ένα έξτρα καράβι στις Κυκλάδες ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό. Επίσης στις κυκλαδες ,αν και δεν ασχολούμαι πολλά χρόνια με την ναυτιλία , νομίζω πως τα δρομολόγια είναι κατά κύριο λόγο sold out και αν όχι τότε πάντα έχουν ικανοποιητικό αριθμό επιβατών. Για την seajets δεν μπορώ να μιλήσω εφόσον πρακτικά ο ανταγωνισμός της είναι ελάχιστος και έχει έξτρα καράβια για να δώσει και στην γραμμή αυτή άλλο που προτιμάει τα τελευταία χρόνια χρόνια να μην τα αξιοποιεί ( caldera, Naxos , ακόμα και το paros) Οτι και να λέμε εμείς εδώ. Θέλουμε δεν θέλουμε η επιδότηση έχει μπει Το αν θα ξαναμπεί και του χρόνου πιστεύω πως ναι θα ξαναμπεί και θα ήμαστε πάλι ολοι μαζί εδώ να λέμε τα ίδια και τα ίδια. Προσωπικά αν μπορούσα δεν θα επιδοτούσα αυτήν την γραμμή απλά θα επιδιώκα να την ‘’ δώσω " σε μια εταιρεία για αρκετά έτη.
NOMIKOS LINES Posted June 27 Posted June 27 Θα έχει ΤΕΡΑΣΤΙΟ ενδιαφέρον σε ένα καινούργιο τοπικ να αναρτηθούν οι επιδοτησεις(χρήματα) οι εταιρείες και τα δρομολόγια. Δεν θα επανέλθω .
pilot Posted June 27 Posted June 27 Και να προσθέσω επίσης: Εάν η Seajets θέλει σώνει και καλά την επιδότηση στο Θεσσαλονίκη- Σποράδες, ας εξυπηρετήσει τη γραμμή σε ετήσια βάση, να πηγαίνει ακόμα και το Γενάρη! Αλλά δεν τολμά κανείς στο υπουργείο να της το πει Επίσης τί πάει να πει ότι έχει κάποια εισιτηρια π.χ. για Σκιάθο στα 36 ευρώ, τα οποία εξαντλουνται γρηγορα και μετά πάει στα 56. Όταν είναι επιδοτούμενο ένα δρομολόγιο δεν πρέπει η τιμολόγηση του να είναι σταθερή? Συγγνώμη αλλά ως Έλληνας φορολογούμενο όλα αυτά με προσβάλουν!
hsw Posted Monday at 12:55 AM Posted Monday at 12:55 AM Φαντάσου δηλαδή να μην είχαν ανακοινωθεί τα δρομολόγια και 10 μέρες πριν τι κίνηση θα είχε η γραμμή, που κατά τα άλλα δεν βγαίνει χωρίς επιδότηση, ακόμα και στο πρώτο δρομολόγιο.. Ειλικρινά είμαι περίεργος ποια θα ήταν η κίνηση αν η εταιρεία ανακοίνωνε τα δρομολόγια τον Οκτώβριο όπως κάνει με αυτά των Κυκλάδων. Επίσης σχετικά με κάτι που ειπώθηκε, αν ξέρουν (και βασικά κανονίζουν) ότι θα επιδοτηθεί η γραμμή για ποιον λόγο να ενδιαφερθούν οι εταιρείες να δρομολογήσουν πλοίο στη γραμμή σε ελεύθερη δρομολόγηση;; Μερικοί μαλλον δεν έχετε καταλάβει (ή βασικά δεν θέλετε να καταλάβετε) τι σημαίνει άγονη γραμμή και γιατί κάποιες συνδέσεις πρέπει να επιδοτούνται. Και απ' ότι φαίνεται μερικοί νησιώτες (και πλοιοκτήτες φυσικά) έχουν μπερδευτεί σχετικά με το το πώς γίνονται οι επιχειρήσεις. Όσο κι αν προσπαθείτε να μας πείσετε, ούτε μπορεί να γίνει ένας αυτοκινητόδρομος για κάθε χωριό στην ηπειρωτική χώρα, ούτε μπορεί να έχει το κάθε νησί τις συνδέσεις που θέλει με ταχύπλοο για τουριστική και μόνο ανάπτυξη). Και αν θέλετε να αποδείξετε κάποιο επιχείρημα κάνοντας σύγκριση ή ανάλυση των επιδοτήσεων που δίνονται σε άλλες γραμμές (γιατί δεν έχω καταλάβει τι θέλετε να αποδείξετε και που θέλετε να καταλήξετε αλλά θα'θελα να μάθω), μπορείτε να το κάνετε οι ίδιοι αντί να πετάτε γενικόλογα και υπονοούμενα παρακινώντας άλλους να το κάνουν. Θα είχε σίγουρα ενδιαφέρον να δούμε τα ευρήματα! Και μόνο το γεγονός ότι η Seajets εφευρίσκει ECO θέση και μάλιστα για περιορισμένο αριθμό εισιτηρίων σε όλα τα πλοία της αλλά μόνο για τις άγονες γραμμές, είναι ενδεικτικό του δουλέματος που πέφτει, και απο την εταιρεία αλλά και από το υπουργείο, αλλά βρίσκουν και τα κάνουν. Σχετικά με τα περί κοψίματος επιδοτήσεων για ακριτικά νησιά που ειπώθηκαν επειδή κάποιοι διαφωνούμε με την επιδότηση για να κάνουν οι τουρίστες διακοπές με φτηνότερα εισιτήρια, ειλικρινά μου προκαλούν ντροπή (ευελπιστώ και σε εσάς), οργή και τρόμο. Δεν καταλαβαίνω πώς περιμένετε να λάβουμε στα σοβαρά τα όποια επιχειρήματα όταν λέγονται τέτοια πράγματα.
Nikos_Chania Posted Monday at 07:42 AM Posted Monday at 07:42 AM On 6/27/2025 at 10:34 PM, NOMIKOS LINES said: Θα έχει ΤΕΡΑΣΤΙΟ ενδιαφέρον σε ένα καινούργιο τοπικ να αναρτηθούν οι επιδοτησεις(χρήματα) οι εταιρείες και τα δρομολόγια. Δεν θα επανέλθω . Υπαρχει εδώ και χρόνια θέμα που αναρτώνται κατά καιρούς όλες οι αποφάσεις για τις προκυρήξεις/κατακυρώσεις γραμμών μέσω διαύγειας.
polmyt Posted Monday at 08:30 AM Posted Monday at 08:30 AM Καταρχας να πω οτι δεν μπορουμε να συγκρινουμε μια αγονη που περναει απο ενα μικρο νησι βαπορι 1-2 φορες τη βδομαδα με μια αγονη η οποια απλα προσθετει εξτρα θεσεις σε καποια νησια που εχουν ηδη πολυ καλη συγκοινωνια.Ειναι τελειως ατοπη μια τετοια προσεγγιση στο θεμα Απο κει και περα ,προφανως ενα δρομολογιο απο Θεσσαλονικη θα βοηθησει επιπλεον τα νησια και θα φερει καποιο εξτρα κοσμο, ο οποιος δεν θα ξεβολευοταν για να παει απο Βολο, Μανουδι ή απο οπου αλλου.Αξιζει ομως να επιδοτουμε ενα τετοιο δρομολογιο ,οταν υπαρχουν τοσες πολλες εναλλακτικες; Και μαλιστα αν δεχτουμε σαν επιχειρημα οτι το βαπορι θελει επιδοτηση γιατι δεν γεμιζει και αρα δεν βγαζει τα εξοδα του περα απο καποιες μερες,τοτε ισως να μην χρειαζεται καν αυτο το δρομολογιο.Μπακαλιστικα να το δουμε ειναι 300-400 επιβατες τη μερα ,καποιους απο τους οποιους θα πηγαιναν ετσι κι αλλιως απο αλλο λιμανι.Ενα καθαρα εποχιακο δρομολογιο σε τουριστικους προορισμους με τοσες επιλογες προσβασης ,απλα δεν πρεπει να ειναι επιδοτουμενο.Ή υπαρχει αναγκη δρομολογιου για 2-3 μηνες και μπαινει εξτρα δρομολογιο ή δεν υπαρχει.Το υπαρχει για καποιες μερες αλλα επειδη τις υπολοιπες παμε και ερχομαστε μισογεματοι στο δικο μου το μυαλο μοιαζει σαν αχρειαστο δρομολογιο. Ειναι σαν να ζηταει φουλ επιδοτηση πχ η Αττικα για το εξτρα δρομολογιο του Σαββατου για Χιο Μυτιληνη ,επειδη απο τα 8 δρομολογια που θα κανει ολο το καλοκαιρι θα ειναι γεματα τα 2. Πιο πολυ θα εξηπερετουσε ,και τους κατοικους θεωρω ,με αυτα τα χρηματα να επιδοτηται ενα υποχρεωτικο πρωινο δρομολογιο το χειμωνα απο τα νησια προς το Βολο πχ που ειναι και το διοικητικο κεντρο των Σποραδων ,παρα ενα ταχυπλοο απο Θεσσαλονικη. Επισης επειδη βλεπω μπολικη γκρινια για τον αποκλεισμο της Θεσσαλονικης κλπ.Δεν ειμαστε οπαδικο φορουμ εδω να μιλαμε για κακους βορειους ,κρατος της Αθηνας κλπ.Αν το καλοσκεφτουμε 2.5 ωρες θελει ο Αθηναιος μεχρι το Μαντουδι ,2.5 ωρες θελει και ο Θεσσαλονικιος να παει Βολο.
Villandry Posted Monday at 09:03 AM Posted Monday at 09:03 AM 29 minutes ago, polmyt said: Επισης επειδη βλεπω μπολικη γκρινια για τον αποκλεισμο της Θεσσαλονικης κλπ.Δεν ειμαστε οπαδικο φορουμ εδω να μιλαμε για κακους βορειους ,κρατος της Αθηνας κλπ.Αν το καλοσκεφτουμε 2.5 ωρες θελει ο Αθηναιος μεχρι το Μαντουδι ,2.5 ωρες θελει και ο Θεσσαλονικιος να παει Βολο. Συμφωνώ μέχρι κεραίας με τα περισσότερα, ωστόσο αυτό το επιχείρημα δεν το θεωρώ ισχυρό. Για έναν λόγο, η Αθήνα λόγω Πειραιώς, Ραφήνας και Λαυρίου έχει όλο σχεδόν το Αιγαίο για ταξίδι, ο Θεσσαλονικεύς έχει περιορισμένες επιλογές.
Gpla Posted Monday at 09:09 AM Posted Monday at 09:09 AM Συμφωνώ με τον polmyt απλά λέω πως αν το δεις γεωγραφικά το πράγμα η Θεσσαλονίκη βολεύει περισσότερο από ότι ένα λιμάνι της αττικής για σποραδες Να μην ξεχνάμε όμως ότι και η Εύβοια δεν έχει και το καλύτερους δρόμους αλλά αυτό είναι μια μεγάλη κουβέντα που κατά πάσα πιθανότητα δεν οδηγεί και πουθενά για εμένα θα βόλευε ένα ταχύπλοο τύπου elite από Μαντούδι και ένα τύπου andros ή ακόμα και power jet εφόσον δεν έχουμε andros πλέον από Θεσσαλονίκη
polmyt Posted Monday at 09:13 AM Posted Monday at 09:13 AM Δεν μιλησα για δρομολογιο απο Αθηνα.Συνεκρινα απλα τις αποστασεις απο τα δυο μεγαλα αστικα κεντρα προς τα λιμανια που εξυπηρετουν τις Σποραδες ,που ειναι ιδιες για να τις κανει καποιος οδικως. Σιγουρα δεν εχει τοσες επιλογες η Θεσσαλονικη, αλλα αυτο ειναι σε συναρτηση και με τη γεωγραφικη της θεση.Δεν ειναι τυχαιο που πλεον προτιμαται η Καβαλα για το Β.Αιγαιο σε σχεση με τη Θεσσαλονικη.
Nikos_Chania Posted Monday at 10:31 AM Posted Monday at 10:31 AM Επειδή κάποιοι δεν θέλουν να τεκμηριώσουν το "δεν βγαίνει, το θέλουμε, θα το έχουμε, θα το επιδοτήσουμε, πήγαινε ρώτα", έκανα εγώ την "δύσκολη" δουλειά να καταρρίψω τα έωλα επιχειρήματα, να λήξει αυτή η κουβέντα όσο το δυνατόν πιο τεκμηριωμένα γίνεται. Οι υπολογισμοί βασίζονται σε δεδομένα που άντλησα από διάφορες πηγές με την βοήθεια των ψηφιακών βοηθών, με επιπλέον διασταύρωση δεδομένων και γεναιόδωρο υπολογισμό στο εξοδολόγιο του δρομολογίου. Ο υπολογισμός έγινε με καταναλώσεις για ταχύτητα 34 κόμβων, με τιμή καυσίμων την υψηλότερη που καταγράφηκε τις τελευταίες 14 ημέρες. Το πλήρωμα εκτιμήθηκε στα 28 άτομα, χωρίς να μπορώ να εντοπίσω ακριβή αριθμό, ωστόσο συνέλλεξα δεδομένα για την επάνδρωση από την ελληνική νομοθεσία και την εμπειρία μου. Quote Καθαρός χρόνος ταξιδιού: 8 ώρες (34kt) --> 3,7t/hr --> 29,6t * 680€/t --> 20128€ Χρόνος αναμονής σε λιμάνια: 0,8 ώρες --> 1t/hr --> 0,8t * 680€/t --> 544€ Ηλεκτρομηχανή (παραμονή λιμάνι): 15,2 --> 0,1t/hr --> 1,5t * 680€/t --> 1020€ Πλήρωμα 28 ατόμων: Ημερήσιο κόστος 2350€ Σύνολο ημερήσιων εξόδων: 24042€ Τιμές Εισιτηρίων: Skiathos PAX:56,6 CAR:83,3 - Skopelos PAX:57,6 CAR:98,4 - Alonnissos PAX:57,6 CAR:107,1 Σύμφωνα με τα δεδομένα του πρώτου δρομολογίου: Από τους 431 επιβάτες του πρώτου δρομολογίου, σύμφωνα με τον κ. Καραχαρίση, οι 186 είχαν προορισμό τη Σκιάθο, οι 153 τη Σκόπελο και οι 92 την Αλόννησο, ενώ στο πλοίο επιβιβάστηκαν συνολικά 61 οχήματα. Σε αναλογία οχημάτων βάσει των επιβατών έχουμε: Σκιάθος: 186*56,6 + 26*83,3 = 10527,6 + 2165,8 = 12693,4 Σκόπελος: 153*57,6 + 22*98,4 = 8812,8 + 2614,8 = 10977,6 Αλόννησος: 92*57,6 + 13*107,1 = 5299,2 + 1392,3 = 6691,5 Σύνολο Εσόδων μονής διαδρομής = 30362,5€ Εισφορές, ΦΠΑ, λιμενικά τέλη: Μεσοσταθμικά 26% --> 30362,5/1,26 = 6265,3€ Καθαρά Έσοδα μονής διαδρομής: 24097,2€ Έστω δρομολόγιο επιστροφής την ίδια ημέρα με 50% λιγότερη κίνηση Καθαρά Έσοδα επιστροφής: 12048,6€ Συνολικά Καθαρά Έσοδα Κυκλικού Δρομολογίου: 36145,8€ Διαπιστώνουμε ότι από το πρώτο δρομολόγιο, μεσαία πληρότητας, και μόνο με τον φθηνότερο ναύλο στον υπολογισμό, το πλοίο είχε κέρδος περίπου 30%. Δηλαδή η επιδότηση των 55000€ για αυτό το δρομολόγιο μπήκε πεντακάθαρη στα ταμεία της εταιρείας. Φυσικά στους υπολογισμούς δεν έχουν μπει εισιτήρια από hopping μεταξύ των νησιών. Κοινώς το δρομολόγιο (πήγαινέλα) αφήνει κέρδος ακόμα και με 500 επιβάτες και 70 ΙΧ.
Champion Jet_2 Posted Monday at 10:35 AM Posted Monday at 10:35 AM Πολύ σωστά τα λέει ο polmyt και θα συμφωνήσω μαζί του. Η γραμμή τόσα χρόνια έχει δείξει ότι έχει δυναμική. Δεν είναι μεν Κυκλάδες που έχει πολλά νησιά και συνδέσεις, με το island hopping να αποτελεί το μεγαλύτερο κέρδος για τα ταχύπλοα, άλλα το συγκεκριμένο δρομολόγιο έχει αποδείξει δε πως έχει το κοινό του. Είναι γεγονός ότι από το 2016 που δρομολόγησε η HSW το Flyingcat 4 ,ανευ επιδότησης, υπήρχαν αναφορές ότι το πλοίο έκανε αρκετά καλές περιλιπτικές και μερικές φορές έπιανε ακόμα και πρωτόκολλο. Η συνέχεια της γραμμής με τις επιδοτήσεις είναι γνωστή. Αρκετοί εδώ στο Forum έχετε αναφερθεί ότι ο κόσμος το προτιμάει για τα χαμηλά εισητιρία που προσφέρει λόγω της επιδότησης. Θα ήθελα σας υπνεθυμήσω ότι αυτός ο αριθμός εισιτηρίων είναι αρκετά περιορισμένος και για παράδειγμα το επόμενο ΣΚ όλες οι θέσεις αυτές είναι εξαντλημένες, επομένως ο κόσμος που θα ταξιδέψει με το πλοίο για τα νησιά αυτά θα πληρώσει τον κανονικό ναύλο και όχι τον μειωμένο λόγω επιδότησης. Ακόμα και το βαθύ καλοκαίρι έχει αποδειχθεί ότι το πλοίο αρκετές φορές πιάνει πρωτόκολλο, που σημαίνει ότι αρκετοί πληρώνουν ακόμα και Club,Platinum θέσεις για να ταξιδέψουν με το πλοίο. Αυτό από μόνο του καθιστά γεγονός ότι η γραμμή έχει δυναμική και μπορεί να στηριχτεί μόνη της και ο κόσμος την προτιμάει,όπως και ότι σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα από την ανακόινωση των δρομολογίων κατάφερε να έχει πληρότητα 50%. Το κράτος στήριξε για χρόνια τη γραμμή και ο κόσμος πλέον την έμαθε. Η επιδότηση πλέον δε χρειάζεται και μοιάζει περισσότερο με ξέπλυμα χρήαμτος. Αν κρίνουν εκεί στην Seajets ότι δεν μπορεί να σταθεί ένα εκ των Runner μόνο του στη γραμμή διαθέτουν ευρύ στόλο από ταχύπλοα, είτε Ε/Γ-Ο/Γ είτε αμιγώς Ε/Γ, πολύ πιο οικονομικά από τα Runner που μόνα τους μπορούν να σταθούν και να γεμίζουν συνεχώς, που για μένα με το σωστό συνδυασμό δρομολογίων-τιμών ακόμα και το Runner μπορεί να σταθεί στη γραμμή αυτή. Παράλληλα η άποψη μου είναι ότι η επιδότηση, με την όλη αναμονή για τον διαγωνισμό και την ανάρτηση δρομολογίων, αποτελεί πλέον τροχοπέδη για την ανάπτυξη της γραμμής. Αν η ανακοίνωση των δρομολογίων γινόταν παράλληλα με την ανακοίνωση των δρομολογίων για Κυκλάδες, δηλαδή νωρίς από την προηγούμενη σεζόν, η γραμμή θα είχε πολύ περισσότερο κόσμο και τουρίστες, που σημαίνει αυτομάτως μεγαλύτερη σεζόν για τα νησιά και καλύτερες περιλιπτικές για την εταιρεία. Στο γεγονός ότι συγκρίνεται η γραμμή αυτή με άγονες ζωτικής σημασίας για αρκετά από τα απομακρισμένα νησιά μας, θα το αφήσω ασχολιάστο καθώς σαν επιχείρημα το θεωρώ άτοπο.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now