Jump to content
Shipfriends

Crown M (IMO 6609834)


Recommended Posts

Παντως τα τελευταια χρονια σαν CROWN M. kai BYBLOS εκανε καποιες αποστολές

π.χ. στην Γενοβα μονο με ρυμουλκο και οχι αυτόνομο απο μηχανικης πλευρας.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Έλεος ρε παιδιά, αφήνουν τέτοιο βαπόρι να γίνει καρφίτσες??? Είναι ντροπή. Το αδερφό του BLACK PRINCE δηλαδή πως ταξιδεύει ακόμα??? Και μετά σου λένε περι "ναυτικού λαού" και "ναυτικής χώρας" κτλ. Αν αρχίσω και τα λέω θα βγώ εκτός θέματος.....Κρίμα πάντως :(

Link to comment
Share on other sites

Ενταξει το ενα δεν εχει σταματησει να ταξιδευει οποτε εναρμονιζεται συνεχεια με τους νεους κανονισμους ενω το αλλο ειναι εκτος εδω και πολλα χρονια. Η ακινησια δεν κανει καλο. Εδω εχουν φυγει αλλα και αλλα σ αυτο θα στεναχωρεθουμε?

Link to comment
Share on other sites

Neptune, κάθε λιμάνι είχε και μια σειρά πλοίων τα οποία φρόντισαν κατα καιρούς να το ομορφύνουν. Η Ραφήνα για παράδειγμα είχε το ΜΠΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ, ο Πειραιάς είχε το ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ ή το ΠΑΡΟΣ κτλ. Έτσι λοιπόν, η Ηγουμενίτσα ή η Πατρα είχανε τα ΦΑΙΣΤΟΣ/ΚΝΩΣΣΟΣ, το ΚΑΣΤΑΛΙΑ ή το CROWN M. Κάθε ένας απο μας στεναχωριέται για τον χαμό του πλοίου που έχει μεγαλώσει μαζί του. Δεν υπάρχουν μέτρα και σταθμά για το ποιο πλοίο έπρεπε να γίνει καρφίτσες ή όχι.

Link to comment
Share on other sites

το crown ηταν εντυπωσιακο και πανεμορφο σκαρι, με τσιμινιερα που γεμιζε το χωρο. η μονη ασυμμετρια ηταν η πλωρη που ηταν λιγο χαμηλη σε σχεση με τον υπολοιπο ογκο. στα τελη της 10ετιας του 80 που πρωτορθε ηταν μαζι με το Partas Express απο τα πιο αντιπροσωπευτικα και αναλοιωτα (εξωτερικα) βορειοευρωπαικα σκαρια.

η ατυχια του σε σχεση με το αδερφο του, ειναι οτι απο τοτε που κατεβηκε στα μερη μας ειχε μονο εποχιακη απασχοληση. ταξιδευε 2-3 μηνες το καλοκαιρι, αντε και καμια ναυλωση και μετα 9 μηνες ντανα. 10 χρονια λοιπον ταξιδευε 3 μηνες και καθοταν εννια και αλλα δεκα εμεινε ντανα, λογικο ειναι να εχει τετοιο τελος σε αντιθεση με το αδερφο του που ταξιδευει συνεχεια και μαλλιστα το εχει σοβαρη εταιρεια.

ΥΓ: δεν ξερω αν το αδερφο θα την βγαλει καθαρη με solas etc, που ηδη στελνουν πολλα κρουαζιεροπλοια των 60s στα διαλυτηρια.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
λογικο ειναι να εχει τετοιο τελος σε αντιθεση με το αδερφο του που ταξιδευει συνεχεια και μαλλιστα το εχει σοβαρη εταιρεια.

ΥΓ: δεν ξερω αν το αδερφο θα την βγαλει καθαρη με solas etc, που ηδη στελνουν πολλα κρουαζιεροπλοια των 60s στα διαλυτηρια.

Τελευταία χρονιά το 2009 και για το αδερφό του, και η σοβαρή εταιρεία που το έχει διοργανώνει αποχαιρετιστήριες κρουαζιέρες (pdf, 2 MB) το φθινόπωρο.

Κάθε σύγκριση με τα εγχώρια είναι άτοπη.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 years later...

Να δούμε και λίγο από το συναρπαστικό παρελθόν αυτού του πλοίου, με τη μορφή 2 cartes postales εποχής, βγαλμένες από το σκληρό δίσκο του υπογράφοντος. Στην πρώτη κάρτα βλέπουμε το πλοίο με το όνομα Jupiter και τα σινιάλα της Fred Olsen Lines, σε τοποθεσία που πιθανολογώ πως είναι ο Τάμεσης, κάπου κοντά στο Tilbury ίσως. Λέω Τάμεσης γιατί τότε το πλοίο έκανε για τους χειμερινούς/ανοιξιάτικους μήνες δρομολόγια-κρουαζιέρες από το Λονδίνο για τη Μαδέιρα και τα Κανάρια Νησιά, μια ρουτίνα που κράτησε με διακοπές κοντά 20 χρόνια. Το αξιοσημείωτο είναι πως για όσο καιρό δούλευε για την Fred Olsen μετονομαζόταν σε Black Watch για να ταιριάζει με την ταυτότητα εκείνης της εταιρείας, εδώ όμως ο φωτογράφος το έχει πιάσει με το όνομα Jupiter.

 

Τι έκανε κατά τους καλοκαιρινούς μήνες? Ονομαζόμενο Jupiter έκανε δρομολόγια ανάμεσα στη Νορβηγία και την Αγγλία, πιο συγκεκριμένα Bergen - Newcastle. Με τα χρώματα της Norway Line λοιπόν, εταιρείας που μετά το 1986 ήταν ο πλοιοκτήτης του, βλέπουμε το Jupiter εν πλώ. Καταλαβαίνει κανείς πως τα δρομολόγια της Αδριατικής που έκανε το πλοίο επί Marlines, μάλλον σαν Πέραμα - Παλούκια φάνταζαν σε σύγκριση με την καριέρα του στη Βόρειο Θάλασσα και τον Ατλαντικό. Είχε φάει πολλές και πολύ χοντρές θάλασσες. 

Link to comment
Share on other sites

Στιβαρό αμπάσο γερμανικό πλοίο ναυπηγημένο στο Lubeck.Πρέπει να είχε και ταχύτητα γύρω στους 20 κόμβους αλλά και μεγάλο γκαράζ βλέποντας το Deadweight του.

Link to comment
Share on other sites

Τι είπες ρε φίλε, αμπάσο, πόσα χρόνια είχα ν' ακούσω αυτή τη λέξη. Για να συμπληρώσουμε και τα χαρακτηριστικά του είναι 141.6 μέτρα μήκος, 20 πλάτος και γκαράζ για πάνω από 200 ΙΧ το οποίο ήταν μονωμένο για έλεγχο της θερμοκρασίας του. Οι 2 του μηχανές ήταν Ottenser Eisenwerk που για υπηρεσιακή ταχύτητα 22 κόμβων έκαιγαν 64 τόνους το 24ωρο. Χτισμένο το 1996 στο Lubecker Flender(560).

 

Και με τη βοήθεια του @FHFerry να διορθώσω τον εαυτό μου όσον αφορά την πρώτη φωτογραφία. Κοιτώντας ξανά κάποιες λεπτομέρειες έπρεπε να είχα δεί πως επρόκειτο όχι για τον Τάμεση αλλά για το Cuxhaven της Γερμανίας, στην είσοδο του ποταμού Elbe. Βλέπει κανείς την περατζάδα στα αριστερά με φόντο το ποτάμι και το μικρό εμπορικό λιμανάκι στο βάθος. Οπότε χρονολογικά μιλάμε για την περίοδο που το πλοίο τα καλοκαίρια έκανε ταξίδια από το Bergen για το Cuxhaven και το Αμβούργο, αντί για το Newcastle. Επίσης τα σινιάλα δεν είναι της Fred Olsen αλλά αυτά της Det Bergesnske D/S που ομολογουμένως σε μπερδεύουν.

Link to comment
Share on other sites

Με αφορμή τις φώτο του @FHFerry τον οποίο και ευχαριστούμε πολύ,παρατηρούμε πως το βαπόρι είχε φιλιστρίνια κάτω από το γκαράζ.Ψάχνοντας να βρω το deckplan του διαπιστώνουμε πως είχε καμπίνες κάτω από το γκαράζ(λογικά πληρώματος αφού δεν εικονίζονται στο deckplan) και ντίσκο.Ενώ στο κυρίως γκαράζ πλώρα στα δύο καταστρώματα είχε καμπίνες επιβατών.

Η φώτο από εδώ.Την ανεβάζω για να υπάρχει.

http://hhvferry.com/blackprince_dpx.jpg

20210314_205824.jpg

Link to comment
Share on other sites

Η αναλυση δεν βοηθαει αλλα στο Α deck ,που ειναι μαλλον κατω απο το νερο, φαινονται καμπινες.Αυτες πρεπει να ειναι επιβατων λογικα

Link to comment
Share on other sites

Το A Deck είναι το πρώτο κάτω από το Main Deck που ήταν το κυρίως γκαράζ. Λογικά σημαντικό μέρος του ήταν έξω από το νερό και το υπόλοιπο μέσα στο νερό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τουλάχιστον με βάση το συγκεκριμένο GA plan, έπαιρνε φορτηγά μόνο στο 1/3  του μήκους του. Γιατί το Upper Deck που ήταν το πάνω μισό του ύψους για φορτηγά, στα πλωριά 2/3  είχε καμπίνες.

Ωραίο βαπόρι, στιβαρό. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...