Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • Replies 500
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Εντάξει τώρα, εκεί που είναι τα 10 είναι και τα 14. Και πέρυσι εμείς νομίζαμε για το Navigator και αυτοί εννοούσαν το Αρκάδι. Εάν όμως μιλάνε για το Ελλη, ήθελα να ρωτήσω εάν έχει λυθεί το οικονομικό ζήτημα, γιατί πέρυσι τέτοια εποχή που ήθελαν να πάρουν το Αρκάδι, λέγανε ότι είχαν λιγότερα από 700 χιλ. Κι από τότε έχουν μεσολαβήσει 2 μνημόνια.

Γυρω στα 5,5εκ ευρω η τελευταια τιμη που ακουσα.. Οποιος τα χει το παιρνει.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Σε δοσεις θα αγοραστει το πλοιο και για την πρωτη τα λεφτα φτανουν και περισευουν και 200χιλιαρικα..Απο κει και περα ολα ειναι αναλογα της αντιδρασης του επιβατικου κοινου!

Link to comment
Share on other sites

Βάσει των χαρακτηριστικών που δίνονται (πέραν του ότι ήρθε στην Ελλάδα την τελευταία δεκαετία), είναι το "Έλλη Τ."

το ελλη ηρθε το 98, αρα εχει 14 χρονια

Aυτό εννόησα, ότι έχει λίγο πάνω από δεκαετία.

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

Διαβάζοντας τα σχετικά στο Goodnet του Ρεθύμνου, επιβεβαιώνονται μεν οι (όποιες) διαπραγματεύσεις, αλλά δεν μου φαίνεται ότι υπάρχει κάτι οριστικό ακόμη. Και διαβάζω επίσης ότι δεν έχει λυθεί ακόμη το γνωστό ζήτημα με την συμμετοχή των ΟΤΑ στο συνεταιρισμό.

Link to comment
Share on other sites

μηπως η ολη φημολογια και ονοματολογια ειναι κραχτης για να μαζευτει χρημα;

και καλα βρηκαμε πλοιο, μας κανει αλλα δεν μας φτανουν για την προκαταβολη. τσονταρετε κατι ακομη να ξεκινησουμε.

αν τελικα αγοραστει και σε "δοσεις", τοτε ολοι ειναι ευχαριστημενοι. ο τωρινος πλοιοκτητης θα παρει μπροσταντζα και θα ανασανει (αν τελικα προχωρησει το θεμα), θα το δουλεψουν μια σαιζον κατω και αν τελικα δεν παει καλα το project παιρνει πισω το πλοιο του, κρατα την προκαταβολη σα ναυλο και ολα καλα ολα ανθηρα.

Link to comment
Share on other sites

Χρήμα έτσι κι αλλιώς ζητάνε. Τώρα που βρήκαν και το πλοίο, ένας λόγος παραπάνω να πιέσουν... Η πλοικτήτρια εταιρεία πάντως φαίνεται πως έχει ήδη συμφωνήσει στους όρους της συμφωνίας ;)

Link to comment
Share on other sites

Για το Έλλη αναφέρεσαι; Αν είναι αυτό, μου φαίνεται κουφό να ξεκινήσει η εταιρεία με αγορά ενός πλοίου 36 χρόνων για 2-3 χρόνια μόνο. Προτιμότερη είναι η μίσθωση ενός νεότερου (τύπου Πρέβελης, Διαγόρα κλπ) Και πιο ελκυστικό θα είναι (και με τέτοιο ανταγωνισμό στα γύρω λιμάνια) αλλά και θα βάλει καλύτερες οικονομικές βάσεις για το ξεκίνημα.

Edited by Global_Creta
Link to comment
Share on other sites

Αφ' ενός η ΑΝΕΚ δεν νομίζω ότι προτίθεται να το πουλήσει και αφ' ετέρου δεν πιστεύω ότι θα έκανε μια τέτοια κίνηση η οποία θα έθιγε τα συμφέροντά της στην Κρήτη. Και μιλάω για μίσθωση γιατί η τιμή για αγορά ενός πλοίου 25-30 ετών και 19 + κόμβων θα ήταν απαγορευτική για τα δεδομένα της Κρέταν.

Link to comment
Share on other sites

To Έλλη (σε περίπτωση που προχωρήσει η πώληση), είναι αξιοπρεπέστατο, παρά την όποια ηλικία του. Η εταιρεία του το πρόσεχε και μην ξεχνάμε τις βελτιώσεις που έγιναν στο accommodation πριν ενάμιση χρόνο.

Link to comment
Share on other sites

Το σάιτ της εταιρείας του γράφει 20 κόμβους. Σε άλλα που κοίταξα υπάρχει μεγάλη απόκλιση από 16 μέχρι 20,5 :confused: ενώ κάπου αναφέρεται ότι έχει 2 μηχανές των 11.700 hp περίπου. Σύμφωνα πάλι με το σάιτ που μας δίνει παραπάνω ο proud Ionian η ίδια η Κρέταν λέει ότι το πλοίο που έχει κατά νου θα κάνει το δρομολόγιο σε 10:30. Όσο για το σχόλιο που έκανα παραπάνω για την ηλικία του Έλλη (και οποιουδήποτε άλλου επίδοξου Ρεθεμνιώτη :D) δεν αμφισβητώ την αξιοπλοΐα του (μην ξεχνάμε ότι είναι πλοίο διεθνών πλοών) αλλά αναφέρομαι στα επικοινωνιακά οφέλη ή επιπτώσεις, βασικό παράγοντα για μια τέτοια κίνηση. Γιαυτό άλλωστε, εκεί κάπου δικαιολογείται και η περσινή κίνηση με το συγχωρεμένο το Αρκάδι. Τέλος πάντων, η συνέχεια επι του πελάγους.

Edited by Global_Creta
Link to comment
Share on other sites

...βρηκαμε πλοιο, μας κανει αλλα δεν μας φτανουν για την προκαταβολη. τσονταρετε κατι ακομη να ξεκινησουμε.

αν τελικα αγοραστει και σε "δοσεις", τοτε ολοι ειναι ευχαριστημενοι. ο τωρινος πλοιοκτητης θα παρει μπροσταντζα και θα ανασανει (αν τελικα προχωρησει το θεμα), θα το δουλεψουν μια σαιζον κατω και αν τελικα δεν παει καλα το project παιρνει πισω το πλοιο του, κρατα την προκαταβολη σα ναυλο και ολα καλα ολα ανθηρα.

στο goodnet μιλα για τιμη €3,4εκ. με... διακανονισμο. προσωπικα αυτο μου ενισχυει την υποψια μου οτι ολη η συμφωνια ειναι στη λογικη, δωστε κατι τωρα (τα €500χιλ που γραφτηκε), παρτε το να το δουλευετε και αν σας βγαινει το κρατατε και αποληρωνετε τις "δοσεις", αν δε σας βγει, κραταω οτι μου εχετε δοσει και το ξαναπαιρνω πισω.

λεπτομερειες για το πλοιο, εντος ;)

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Σε δοσεις θα αγοραστει το πλοιο και για την πρωτη τα λεφτα φτανουν και περισευουν και 200χιλιαρικα.

200.000 δεν φτάνουν ούτε για τα έξοδα/χασούρα του πρώτου μήνα.

Γενικά αν τελικά αποκτηθεί από την Κρέταν πιστεύω ότι μπορεί να πετύχει στη γραμμή. Και ειδικά αν καταφέρει να βγάλει το δρομολόγιο σε λιγότερο από 9,5 ώρες (γιατί 10,5 τις θεωρώ πολλές).

Ποια θα είναι τα πλεονεκτήματα του πλοίου? Η ταχύτητα, η ηλικία, οι νέες ώρες δρομολογίου, η τακτική σύνδεση ή η στήριξη από τους μεταφορείς? Αυτή τη στιγμή παρά την τρομακτική μείωση των δρομολογίων στις γραμμές της Κρήτης (40% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο), οι εταιρείες βλέπουν τις πληρότητες τους να είναι περίπου στα περσινά επίπεδα.

Την εποχή που οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αποδρομολογούν πλοία, τα παροπλίζουν, καταργούν γραμμές και μειώνουν ταχύτητες, θεωρώ πως είναι εντελώς αδύνατο να υπάρξει βιώσιμο πλοίο στην Κρήτη.

Link to comment
Share on other sites

η εταιρεια πιστευω οτι στηριζεται πολυ στο αισθημα τοπικισμου, το οποιο ομως μπορει τελικα να μην ειναι τοσο ισχυρο οσο παρουσιαζεται. αλλο ανταγωνιστικο πλεονεκτημα δεν μπορω να δω.

Link to comment
Share on other sites

Ορεστη,

Μη βιαζομαστε τοσο πολυ να προδικασουμε καταστασεις.Καταρχην δεν ξερουμε-και πιθανον δεν θα μαθουμε-τους ακριβεις ορους της συμφωνιας αγορας.Ο Τζανετατος για να δινει το πλοιο του προφανως ξερει σε τι ακριβως κατασταση βρισκεται το ταμειο της Cretan και ποιοι επιχειρηματιες και μη τη στηριζουν.Επισης για τα εξοδα που αναφερθηκαν παραπανω και παλι δεν μπορουμε να προδικασουμε καταστασεις απο τη στιγμη που δεν γνωριζουμε πως θα διαμορφοθουν τα δρομολογια,ουτε ποσο θα εχει το βαρελι σε 1 χρονο.

Για τις μεταφορικες του Ρεθυμνου για προφανεις λογους(ειναι πιο τοπικιστες κι απ τους Χανιωτες εκει περα)θεωρω δεδομενο εκτος συγκλονιστικου απροοπτου οτι θα προτιμησουν το οποιο πλοιο αναχωρει απο το Ρεθυμνο,μην ξεχναμε και ποσα πετρελαια θα γλυτωνουν απο το να πηγαινουν στα Χανια.Δεδομενου λοιπον οτι το Ρεθυμνο βγαζει 15-20 φορτηγα ημερησιως και ελαχιστο 200 επιβατες τη χειμερινη περιοδο η κινηση θα ειναι αξιοπρεπης και με σωστη συνενοηση για την αποπληρωμη του πλοιου η κινηση αυτη μπορει να καταστει βιωσιμη.

Η ακτοπλοικη απομονωση του Ρεθυμνου,Ορεστη δεν ηταν μια τοσο αθωα υποθεση ουτε κατι που μπορει να ερμηνευτει απο δεικτες οικονομικης καταστροφολογιας.Η ΑΝΕΚ οταν επαψε να ειναι εταιρεια λαικης βασης ηταν αναμενομενο οτι θα εκανε κατι τετοιο οταν ειχε 2 πλοια της να αναχωρουν ημερησιως απο τα γειτονικα λιμανια.Κι εγω αν ημουν εγκεφαλος της ΑΝΕΚ θα προτιμουσα να εφευγε γεματο το πλοιο απο τη Σουδα και οχι ενα μισογεματο απο Χανια και ενα μισογεματο απο το Ρεθυμνο και θα εκανα το ιδιο πραγμα.Αρα ναι,για τα οικονομικα της ΑΝΕΚ η διατηρηση πλοιου στο Ρεθυμνο δεν ηταν συμφερουσα.

Υπενθυμιζω αλλωστε οτι περα απο τους αριθμους υπαρχει και η ιστορια.Παρομοιο ξεκινημα(ισως και με χειροτερα πλοια για την εποχη εκεινη)ειχε κανει και η ΑΝΕΚ και οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ πριν 40 χρονια και σε συνθηκες που η κινηση επιβατων και ειδικα φορτηγων δεν ειχε καμια σχεση με αυτη των 90's η' των 00's.Δεν θεωρω οτι το εγχειρημα θα πιασει στα σιγουρα,αλλα δεν το θεωρω και απιθανο,αλλωστε και τα καυσιμα ακομα που σημερα ειναι πανακριβα και δεν βγαινει κανεις δεν μπορουμε να τα λαμβανουμε ως το απολυτο κριτηριο..Του χρονου μπορει να χει πεσει και στα 50 δολ.το βαρελι ποιος ξερει...

Link to comment
Share on other sites

“Βιαστικό” θα μπορούσες να με πεις όταν έλεγα ακριβώς τα ίδια το 2008, όχι τώρα που έχουν περάσει 4 χρόνια και ακόμα συζητάμε τα ίδια θέματα, χωρίς κανένα αποτέλεσμα.

Έχεις διαβάσει τη μελέτη σκοπιμότητας που έγινε το 2009 από την εταιρεία? Ρίξε μια ματιά, αναπροσάρμοσε τους αριθμούς με τα σημερινά δεδομένα και τα ξαναλέμε!

Θα κλείσω με το περσινό μου σχόλιο:

Τo 2008 που ξεκίνησε αυτό το εγχείρημα, το είχα χαρακτηρίσει για γέλια. Σήμερα, με όλα όσα έχουν μεσολαβήσει και αλλάξει στην οικονομία αλλά και στον ακτοπλοϊκό κλάδο δεν μπορώ καν να το χαρακτηρίσω… Ας σοβαρευτούμε λίγο.

Link to comment
Share on other sites

Για να ειμαι ειλικρινης, πολυ θα ηθελα να δω παλι καραβι στο Ρεθυμνο, αλλα...

Συμφωνα με οσα εγραψε ο MILTIADIS 15-20 φορτηγα και 200 επιβατες, τι εσοδο εξασφαλιζουν; Βγαινουν τα νουμερα, τα οποια (οταν ειναι πραγματικα και μουσαντενια) λενε παντα την αληθεια. Ο δε Τζανετατος γιατι να ενδιαφερεται ποιος ειναι απο μπρος η απο πισω; Αμα πεσουν ζεστα τα 500, buenas nocces mi amor.

Link to comment
Share on other sites

Κατ΄αρχήν νομίζω ότι υπάρχει χώρος για ένα οικονομικό πλοίο στο Ρέθυμνο από μια εταιρεία που δεν έχει και άλλα συμφέροντα στα γειτονικά λιμάνια…αρκεί να μην υπάρχουν προσδοκίες για μεγάλα ή μικρά κέρδη. Και από την στιγμή που δεν υπάρχουν κεφάλαια είναι μονόδρομος κάποιο πλοίο που να τα έχει τα χρονάκια του. Βεβαίως ένα τέτοιο πλοίο μπορεί να μην είναι και τόσο δελεαστικό για τον επιβάτη, αλλά μην παραβλέπουμε και τόσο την ευκολία να είναι το καράβι «κάτω από το σπίτι σου». Και αυτό δεν έχει να κάνει με τοπικισμούς, αλλά με την ευκολία που παρέχει. Όπως και σε πολλά νησιά της άγονης προτιμούν το αγονόπλοιο για Πειραιά, παρά να πάνε στο γειτονικό νησί και να πάρουν ένα πολύ καλύτερο πλοίο…κι ας κάνουν περισσότερες ώρες. Τώρα εάν αρκούν αυτοί οι επιβάτες για να είναι βιώσιμο το πλοίο δεν μπορώ να το ξέρω. Και όσον αφορά τους μεταφορείς κρατάω μικρό καλάθι, καθώς η στάση τους εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Όλα αυτά βέβαια θα τα δείξει ο χρόνος, καθώς εξαρτώνται και από την συνολική διαχείριση του πλοίου και από την αντίδραση του ανταγωνισμού.

Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα που εντοπίζω είναι στην ίδια την δομή της εταιρείας, που λόγω της μορφής του συνεταιρισμού έχει μια γραφειοκρατική δομή και της λείπει η απαραίτητη ευελιξία. Εάν θυμάμαι καλά, είχαμε πει ότι η μορφή του συνεταιρισμού επιτρέπει την αγορά πολλών μερίδων, αλλά σε κάθε εταίρο αντιστοιχεί μία ψήφος στη ΓΣ. Μία ψήφο αυτός που έχει 1.000 μερίδες και έχει βάλει 100 χιλ ευρώ, μία ψήφος και αυτός που έχει πάρει μία μερίδα των 100 ευρώ. Αυτό όμως, ναι μεν αποτρέπει το ενδεχόμενο κάποιος να αποκτήσει τον απόλυτο έλεγχο της εταιρεία, αλλά τον αποτρέπει και να βάλει κεφάλαια. Και ο χρόνος έδειξε ότι δεν αρκεί το κατοστάρικο από το υστέρημα του κάθε Ρεθυμνιώτη ή οι αποφάσεις για αγορά μεριδίων από τους ΟΤΑ. Χρειάζονται και κεφαλαιούχοι, οι οποίοι και στην δύσκολη στιγμή θα ξαναέβαζαν το χέρι στην τσέπη. Τώρα όμως γιατί να το κάνουν? Και δύσκολες στιγμές στην ακτοπλοϊα υπάρχουν πολλές, ιδιαίτερα εάν το πλοίο οδεύει για τα δεύτερα –άντα. Και στην εποχή μας οι τράπεζες είναι πλέον «κλειστές». Προσωπικά, πολύ περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας του εγχειρήματος θα έβλεπα, εάν είχαν βρεθεί 10 Ρεθυμνιώτες που θα έβαζαν από 500 χιλ και θα έφερναν ένα καράβι. Το βέβαιο είναι ότι υπάρχουν τουλάχιστον 10 Ρεθυμνιώτες που έχουν αυτή την δυνατότητα, το ερώτημα είναι γιατί δεν το τόλμησαν τόσα χρόνια.

Link to comment
Share on other sites

Και τι νοιαζει τον κοσμο, αν εκτελει το δρομολογιο σε 10 ωρες αντι για 7 ή 8 οπως στα γειτονικα λιμανια? Βραδυνο θα ειναι αλλωστε το δρομολογιο, διαθεσιμοτητα σε κλινες να υπαρχει και ολα λυνονται... Γιατι να φτανει στις 5 το πρωι? Ας φτανει στις 6:30. Το προβλημα θα υφισταται μονο αμα θελησει η εταιρεια να βαλει και κανα ημερησιο δρομολογιο τα καλοκαιρια. Εκει οντως θα ειναι πιο αισθητη η διαφορα στην διαρκεια ταξιδιου...

Link to comment
Share on other sites

Ας φτάσει μέχρι εκεί με το καλό, γιατί ακόμα ο δρόμος είναι μακρύς και δύσκολος.

Και όπως δείχνουν μερικές κινήσεις έχουν και άγνοια κινδύνου σε πάρα πολλά θέματα...

Link to comment
Share on other sites

... Γιατι να φτανει στις 5 το πρωι? Ας φτανει στις 6:30....

Μεγάλη αλήθεια. Τι να κάνεις στις 5 το πρωϊ στο Ηράκλειο ή στα Χανιά εκτός από το να φάς μπουγάτσα στον Κρικόρ ή στον Κτιστάκη; Μιά χαρά είναι το 06.30. Για δουλειά ή για διασκέδαση να πάς, το πολύ στις 07.30 είσαι στη νότια άκρη του Νομού. Αφήνω που αν ο επιβάτης μείνει 10 ώρες στο καράβι όλο και κάτι περισσότερο θα καταναλώσει, στο bar ή στο εστιατόριο.

Ας μην είναι φούσκα και ιδεοληψία και μακάρι να γίνει.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...