polmyt Posted September 9, 2008 Posted September 9, 2008 (edited) Σε ενα παλαιοπολειο στη Μυτιληνη βρηκα σε καδρο την φωτογραφια του ΑΔΩΝΙΣ. Με τα παλια βαπορια δεν ειμαι και τοσο σχετικος και για να ειμαι ελικρινην δεν θυμαμαι να ποτε.Μηπως ξερει κανεις την ιστορια του και να μας δωσει καμια πληροφορια παραπανω? Edited April 15, 2020 by polmyt
Ermenegildo Posted September 9, 2008 Posted September 9, 2008 einai ena ek ton trion pou irthan apo italia... to deftero itan to stella oceanis kai to trito to iason tis epirotikis.. se kapoia fasi apektise garage kai den thymamai kapou mesa sto 80.. epiase fotia...
Hastaroth Posted March 17, 2009 Posted March 17, 2009 Θυμάμαι οτι είχα ταξιδέψει μ'αυτό από την Χίο γιά Πειραιά,γύρω στά τέλη τού '60/αρχές '70 καί μού είχε κάνει εντύπωση η πολυτέλειά του,σπάνιο πράγμα εκείνη την εποχή γιά πλοίο ακτοπλοϊας-καί ειδικά τού Αιγαίου.Είχε μάλιστα και πισίνα (που όμως όταν ταξίδεψα εγώ ήταν άδεια και κλεισμένη από πάνω μέ ένα δίχτυ).
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted May 1, 2010 Posted May 1, 2010 ...se kapoia fasi apektise garage kai den thymamai kapou mesa sto 80.. epiase fotia... Μιας και δεν το έχουμε αναφέρει μέχρι τώρα, να πούμε βέβαια ότι πρόκειται για το μετέπειτα κρουαζιερόπλοιο ΑΤΛΑΝΤΙΣ του Καβουνίδη. Το πλοίο έπιασε φωτιά τον Μάρτιο του 1983 στο λιμάνι του Πειραιά και βγήκε ολική απώλεια. Κόπηκε αν δεν κάνω λάθος ένα - δύο χρόνια αργότερα. Το είχα επισκεφθεί κάπου στο 1980, όταν και ήταν για επισκευή στον ΝΜΔ, μιας και είχα ...μέσον τότε κάποιο μέλος του πληρώματος.
gtogias Posted May 1, 2010 Posted May 1, 2010 Ο Άδωνις ήταν μαζί με το Αιολίς τα πρώτα καθαρόαιμα ferry που δρομολογήθηκαν στο Αιγαίο. Όταν ξεκίνησαν στο Βόρειο Αιγαίο ήταν πραγματική επανάσταση συγκρινόμενα με τα μέχρι τότε δρομολογημένα ιταλιάνικα. Και βέβαια το μόνο από τα τρία αδερφάκια που πέρασε από την ακτοπλοϊα που ήταν και ο σκοπός για τον οποίο παραγγέλθηκαν από τον ΕΟΤ.
georgios express Posted May 1, 2010 Posted May 1, 2010 Σε ενα παλαιοπολειο στη Μυτιληνη βρηκα σε καδρο την φωτογραφια του ΑΔΩΝΗ...Μηπως ξερει κανεις ... να μας δωσει καμια πληροφορια παραπανω? Ο γηράσκων άνθρωπος, θυμάται τα παλαιότερα και λησμονεί τα πρόσφατα. Η ίδια φωτογραφία υπήρχε σε ένα τυροπιττάδικο (δεν υπάρχει πλέον ), γωνία Τσαμαδού και Πραξιτέλους στον Πειραιά. Το ίδιο το καράβι πλαγιοδετούσε μπροστά στον Άγιο Σπυρίδωνα με την πρύμη προς την Αγία Τριάδα. Άστραφτε το εκθαμβωτικό λευκό του και φάνταζε θεόρατο. (Και ως ένδειξη σεβασμού στην μνήμη του, γράφετέ το 'Άδωνις", και αφήστε τις δημοτικές )
Hastaroth Posted May 2, 2010 Posted May 2, 2010 Ο Άδωνις ήταν μαζί με το Αιολίς τα πρώτα καθαρόαιμα ferry που δρομολογήθηκαν στο Αιγαίο. Όταν ξεκίνησαν στο Βόρειο Αιγαίο ήταν πραγματική επανάσταση συγκρινόμενα με τα μέχρι τότε δρομολογημένα ιταλιάνικα.Και βέβαια το μόνο από τα τρία αδερφάκια που πέρασε από την ακτοπλοϊα που ήταν και ο σκοπός για τον οποίο παραγγέλθηκαν από τον ΕΟΤ. Δέν νομίζω ότι τό Αιολίς ήταν "καθαρόαιμο" ferry γιατί,απ'όσο θυμάμαι (είχα ταξιδέψει και μ'αυτό στην Χίο μερικές φορές) τό "σουλούπι" του έδειχνε γιά μετασκευασμένο τάνκερ (κάτι σάν το "Κύδων" δηλαδή). Οσο γιά τό Αδωνις,έχω την εντύπωση ότι δέν είχε κάν καταπέλτη,γιατί την μοναδική φορά που ταξίδεψα μ'αυτό,από την Χίο,δέν θυμάμαι να είδα να μπαίνουν μέσα αυτοκίνητα). Συγκριτικά πάντως θυμάμαι ότι εσωτερικά τό Αδωνις ήταν πιό "πολυτελές" από το Αιολίς καί βέβαια,όπως έχω ξαναπεί,υπήρχε η περίφημη πισίνα (στην πρύμνη,άν θυμάμαι καλά).Κι'επειδή εκείνες τίς εποχές όση "χλίδα" και να είχε ένα ταξίδι μέ πλοίο στά νησιά,δέν ήταν και κρουαζιέρα,να μείνη κανείς πάνω από μιά μέρα μέσα,έχω την εντύπωση ότι ο λόγος που υπήρχε η πισίνα ήταν πως το πλοίο προοριζόταν εξαρχής γιά κρουαζιερόπλοιο καί τά ακτοπλοϊκά δρομολόγια τά έκανε ώς "αρπαχτή".
gtogias Posted May 2, 2010 Posted May 2, 2010 (edited) Καλησπέρα φίλε Hastaroth. Και το Αιολίς και το Άδωνις ήταν κατασκευασμένα ως ferry boat. Το μεν Αιολίς ήταν το πρώτο γιαπωνέζικο που ήρθε στη Μεσόγειο ενώ στην προηγούμενη του καριέρα ήταν τρενάδικο. Το Άδωνις ένα από τα τρία που παραγγέλθηκαν από την Ελληνική κυβέρνηση (με ενδιάμεσο τον ΕΟΤ) για την ενίσχυση της ακτοπλοϊας. Μπορούσε να μεταφέρει συνολικά 40 ΙΧ με πλαϊνό καταπέλτη. Edited May 2, 2010 by proud_ionian quote
gtogias Posted May 3, 2010 Posted May 3, 2010 Σχετικό με τα τρία αδερφάκια του ΕΟΤ δημοσίευμα όταν έφτασε το πρώτο εκ των τριών, το Αφροδίτη, με φωτογραφίες και χαρακτηριστικά όπου φαίνεται και το γκαράζ και οι δυνατότητες αυτού από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο της 24ης Ιουνίου 1965:
polmyt Posted May 14, 2010 Author Posted May 14, 2010 Το πλοίο έπιασε φωτιά τον Μάρτιο του 1983 στο λιμάνι του Πειραιά και βγήκε ολική απώλεια. Κόπηκε αν δεν κάνω λάθος ένα - δύο χρόνια αργότερα. Ανακαλυψα και μερικες φωτογραφιες με το βαπορι καμενο στην ντανα. Προτιμαω φυσικα να το βλεπω οπως ηταν πριν την καταστροφικη πυρκαγια Αυτο που δεν εχω καταλαβει ειναι απο που φορτωνε τα ΙΧ.Σε καμια απο τις φωτο δεν διακρινεται καταπελτης.Εκτος και αν μετεπειτα ο καταπελτης κλειστικε που ειναι και το πιο λογικο Οι φωτογραφιες ειναι του A.SCRIMALI απο εδω
gtogias Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 (edited) Καρτ ποστάλ του πλοίου τα χρόνια που έκανε ακτοπλοϊα στο λιμάνι της Χίου. Είναι από τη μεριά της θάλασσας οπότε πάλι δε φαίνεται ο πλαϊνός του καταπέλτης. Edited September 15, 2023 by polmyt new link
georgios express Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 (edited) gtogias said: Καρτ ποστάλ του πλοίου τα χρόνια που έκανε ακτοπλοϊα στο λιμάνι της Χίου. Είναι από τη μεριά της θάλασσας οπότε πάλι δε φαίνεται ο πλαϊνός του καταπέλτης. Αν δεν με απατά η μνήμη μου (που μπορεί και να με απατά μετά από 35 χρόνια ), ήταν ένας μικρός καταπέλτης-μπαρκαρίζο, κάτω από το αριστερό φτερό της γέφυρας. Edited September 15, 2023 by polmyt new link
marittimo Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 Το καράβι, αγαπητοί φίλοι, προ της μετασκευής του σε κρουαζιερόπλοιο, διέθετε πρυμνιό καταπέλτη για την φορτοεκφόρτωση των ΙΧ αυτοκινήτων που μπορούσε να φορτώση στο μικρό γκαράζ του. Με την μετασκευή του όμως άλλαξε η πρύμνη και καταργήθηκε το γκαράζ. Ο καταπέλτης του δε ήταν μικρός στο ύψος, γύρω στα 2.50 μέτρα.
gtogias Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 Φίλε marittimo μου κάνει εντύπωση αυτό που λες μιας και σε όλες τις φωτογραφίες/καρτ ποστάλ που έχω δει το πλοίο ως Άδωνις ο τρόπος με τον οποίο έδενε (ιδιαίτερα στη Χίο) δεν επέτρεπε τη χρήση πρυμνιού καταπέλτη. Χώρια που σε καμμιά από αυτές τις φωτογραφίες δε φαίνεται τέτοιος. Αντίθετα πιο πιθανή φαίνεται η ύπαρξη πλαϊνού.
marittimo Posted May 17, 2010 Posted May 17, 2010 Αγαπητέ gtogias Μία φωτογραφία από το Ιταλικό site ''museo della cantieristica'' με την καθέλκυση του ΑΔΩΝΙΣ στο Monfalcone τον Απρίλιο του 1964. Κοίταξε την καλά και θα ανακαλύψεις και τον πρυμνιό καταπέλτη αλλά και τον πλευρικό αριστερό. ( Δυστυχώς η φώτο είναι σε χαμηλή ανάλυση ). Είναι αλήθεια ότι ο πρυμνιός παρέμενε ανενεργός ενώ δούλευαν οι δύο πλευρικοί και αυτό γιατί η αποεπιβίβαση των επιβατών γίνοταν από τον γκανγκουέ και όχι από την πρύμη όπως γίνεται σήμερα. Έτσι βόλευε το πλευρικό άραγμα και η χρήση των πλευρικών καταπελτών και όχι του πρυμνιού.
polmyt Posted May 18, 2010 Author Posted May 18, 2010 Ενα επιπλεον λογος που δεν χρησιμοποιουσε τον πρυμνιο καταπελτη ισως να ηταν και το μικρο μηκος του.Με τοσο μικρο καταπελτη φανταζομαι οτι θα ηταν ιδαιτερως δυσκολη η φορτωση απο πρυμα
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted October 11, 2012 Posted October 11, 2012 (edited) Αν κ συνήθως χρησιμοποιύσε τον πρυμιό καταπέλτη γιά εξαερισμό (με τα νύχια σηκωμένα) υπήρχαν ελάχιστες φορές που τον χρησιμοποίησε αναγκαστικά λόγω πρυμνοδέτησης. Το είχα δει 2 φορές μιά στου Τζελέπη στη γωνία που είναι δεμένο το HS4 κ την άλλη στη Χίο. Κάπου στα 1966-67 είχε συνωστισμό στο λιμάνι του νησιού κ έδεσε πρυμάτσες παράλληλα με την θέση που πέφτουν τα ΕΓ/ΟΓ σήμερα όπου όμως τότε στη λεγόμενη "φτωχειά" προκυμαία δεν συνηθίζοταν. Edited October 11, 2012 by ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ
ΟΡΙΩΝ Posted April 15, 2020 Posted April 15, 2020 (edited) 1 hour ago, polmyt said: Αλλη μια φωτο του πλοιου στο λιμανι του Πειραια, πιθανοτητα τον πρωτο καιρο που ηταν στην Ελλαδα μιας και δεν βλεπουμε το σινιαλο της ΝΕΛ στην τσιμινιερα Ομορφο βαπορι αλλα και ατυχο Ευχαριστούμε για την φωτογραφία! Το μικρό κρουαζιερόπλοιο κάτω αριστερά ποιό είναι; Edited April 15, 2020 by polmyt μεταφορα ποστ
pavlos Posted April 15, 2020 Posted April 15, 2020 53 minutes ago, ΟΡΙΩΝ said: Ευχαριστούμε για την φωτογραφία! Το μικρό κρουαζιερόπλοιο κάτω αριστερά ποιό είναι; Είναι το Άδωνις του Καβουνιδη. Στο βάθος φαίνεται και η πλώρη του Αθενς Εξπρές
ΟΡΙΩΝ Posted April 15, 2020 Posted April 15, 2020 Έχεις δίκο, αυτό πρέπει να είναι. Σ΄ευχαριστώ. Βέβαια πρέπει τότε να είχε ήδη μετονομαστεί σε Ατλαντίς...
polmyt Posted April 15, 2020 Author Posted April 15, 2020 (edited) Αφου πρωτα ευχαριστησω τον @pavlos για την αναγνωριση ας συνεισφέρω στο θεμα μια φωτογραφια του πλοιου σαν ΑΝΤΛΑΝΤΙΣ εν πλω Edited May 2, 2022 by polmyt
ΟΡΙΩΝ Posted April 15, 2020 Posted April 15, 2020 Super! Σπανιώτατη και πολύ δυναμική η φωτογραφία. Ευχαριστώ!
Svo Posted April 16, 2020 Posted April 16, 2020 Το πλοίο δεν το γνώριζα μέχρι εχθές, αλλά παρατηρώντας την παραπάνω φωτογραφία διαπιστώνω πως έχει σχεδόν ίδιες ναυπηγικές γραμμές με το Εξπρές Πήγασος . Έχουν κάποια σχέση ?
Nick the Greek Posted April 16, 2020 Posted April 16, 2020 Ο Άδωνις στο Monfalcone(ναυπηγείο Adriatico, 1881), ο Πήγασος στο Livorno(ναυπηγείο Luigi Orlando, 145) Για την ιστορία, να τι λένε οι Lloyds για την φωτιά που το καταδίκασε: Quote CAUGHT FIRE IN PASSENGER ACCOMMODATION WHILST REPAIRING AT PIRAEUS AT 1940 HRS ON 7/3/83. TOWED FROM BERTH AT 0230 HRS ON 8/3/83 AND BEACHED AT KAMATERO, SALAMIS ISLAND, WHERE FIRE BURNT ITSELF OUT. ALL ACCOMMODATION AND SHELL PLATING TO WATERLINE HEAT AFFECTED. PORT BRIDGE AND PORT SIDE OF FUNNEL DECK COLLAPSED. DURING NIGHT OF 25-26/3/83 IN HEAVY WEATHER, VESSEL REFLOATED AND DRIFTED BUT WAS SUBSEQUENTLY REBEACHED IN FORMER POSITION.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now