Jump to content
Shipfriends

Καπετάν Αλέξανδρος (IMO 5092888)


Recommended Posts

Το πλοίο έχει έρθει εδώ και μήνες στο Πέραμα με την προοπτική για μακρα ξεκούραση η οποία ενδεχομένως να ήταν μέχρι την άνοιξη.

Τώρα με την βλάβη του ΙΟΝΙΑΝ ΣΠΙΡΙΤ :( ίσως να θέλουν να το στείλουν επάνω για την σκάντζα όπως είπε κι ο Π100 οπότε θα έβαλαν μπρος την επισκευή του γι αυτό θα έκανε εκπομπή το ΑΙΣ.

Παρεπιπτόντως πλοίαρχος στον μοναδικό ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ είναι ο εξαιρετικός Μάκης Κουρτέσης από την Άνδρο.

Link to comment
Share on other sites

Για να είναι ο πλοιοκτήτης του το απόγευμα της παραμονής Χριστουγέννων στο Καπεταν Αλέξανδρος Α, μάλλον δείχνει ότι το βιάζονται το βαπόρι για να ξεκινήσει.

Να προσθέσω ότι μετά από καιρό είδα να είναι αναμμένο το πλοίο και να υπάρχει αρκετός κόσμος στο πλοίο.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ηρθε και εδεσε το Κερατσινι εκει που ηταν η Πηνελοπη Α.

Πλωρα εχει ελαφρως τα χαλια του. Σημαδια απο τις αλυσιδες σε ολη την πλωρη που εχουνε κιτρινισει και φαινεται χειροτερα απο το Ορεστης που ηταν παροπλισμενο χροοοονια στο Μπαρι.. :(

Link to comment
Share on other sites

Με αφορμη το ρετρό σκαναρισμα της μπροσουρας του 1991(για αλλη μια φορα μπραβο συντροφε sasha) του Καπεταν Αλεξανδρος, μου ηρθαν κι εμενα ορισμενα πραγματα στο μυαλο σχετικα με το πλοιο. Νομιζω πως τα πρωτα του χρονια στην Ελλαδα τα περασε στα χερια του αγλαους Γιαννουλάτου και της Libra Maritime(καποια στιγμη πρεπει να στηθει ενα μνημειο στην Ακτη Μιαουλη που θα παρουσιαζει ενα ναυτικο με 8άρα στολη και φεσι στο κεφαλι, εις μνημην των φεσιων που φορεσε σε πολυ κοσμο αυτη η εταιρεια) κυριως σε δρομολογια στην Αδριατικη.

Αν δεν με απατουν η μνημη μου και οι πληροφοριες μου, ηδη απο τα μεσα της δεκαετιας του 80 η εταιρεια ειχε βαλει στο ματι τη γραμμη της Ραφηνας Ανδρου - Τηνου -(Συρου) - Μυκονου η οποια δουλευε καλα με το πρωτο ρο-ρο Μυκονος και πιστευαν οτι με ενα καλυτερο και μεγαλυτερο πλοιο θα μπορουσαν να παρουν ενα κομματι της πιτας. Για να ειμαι ειλικρινης δεν θυμαμαι αν τελικα εστω και για λιγο εκανε καποια δρομολογια με τα χρωματα της Libra στη γραμμη, νομιζω ομως πως οντως δουλεψε καποιο διαστημα. Τελικα στη Ραφηνα βρεθηκε λιγο αργοτερα μετασκευασμενο πια σε επιβατηγο/οχηματαγωγο για λογαριασμο του Μιμη Αγουδημου.

Και αυτο αλλα και το αδελφο του Σιφνος Εξπρες ηταν ασχημα βαπορια αλλα για καποιο περιεργο λογο σου κινουσαν την προσοχη και εμενες να τα κοιτας και να προσπαθεις να αποφασισεις αν σου φαινεται συμπαθητικο, ή το βρισκεις αποκρουστικα ασχημο:D. Εντυπωση τοτε μου εκανε επισης το βαθυ μπλε του χρωμα(μονο το Επτανησος ειχαμε στο Αιγαιο τοτε με αυτο το χρωμα) αλλα και το σινιαλο του Μιμη που τοτε φανταζε εξωτικο:P. Το θυμαμαι να το πετυχαινω εν πλω συνηθως εξω απο την Ανδρο πανω στο Επτανησος που επεστρεφε απο Μυκονο. Η μπροσουρα επιβεβαιωνει τη μνημη μου πως επιανε Παρο και Ναξο, εχω ομως την εντυπωση πως τουλαχιστον σε ορισμενα δρομολογια επιανε Ανδρο και σιγουρα Συρο. Νομιζω επισης πως οσο βρισκοταν στην Ραφηνα, πλοιαρχος του ηταν ο εξαιρετικος καπετανιος και ανθρωπος, Γιώργος Μπαφαλούκος.

Τα μετεπειτα λιγο ως πολυ τα ξερουμε ή μπορουμε να τα φανταστουμε. Για την τωρινη κατασταση του πλοιου δεν χρειαζεται να πουμε πολλα, ουτε πρεπει να εισαι ειδημων για να καταλαβεις ορισμενα πραγματα. Ουτως ή αλλως ομως το γεγονος οτι στα 47(!!) του χρονια ταξιδευει ακομα σε διεθνη γραμμη, το καθιστα αυτοματα αξιοσημειωτο και δινει πραγματικα ευσημα σε αυτους που το εχτισαν πριν απο μισο αιωνα περιπου. Ισως ενα ταξιδακι μαζι του το καλοκαιρι να αποτελει μια ανεπαναληπτη εμπειρια..

Link to comment
Share on other sites

Στην αρχή όταν πρωτοδρομολογήθηκε το βαπόρι στην Ραφήνα ανήκε ακόμα στην Libra και έφερε το όνομα ΑΤΛΑΣ ΙΙ (ΑΤΛΑΣ Ι ήταν το αδερφάκι του,ο Ζολώτας).Πρέπει να ήταν το 1984 όταν διέλυσε η εταιρεία του Πολέμη και είχε ορφανέψει για τα καλά η γραμμή Ανδρος-Τήνος-Μύκονος.

Πλοίαρχος τότε ο καπτα Κώστας Τζώρτζης με ύπαρχο τον καπτα Γιώργη τον Μπαφαλούκο κι έπειτα απο λίγους μήνες ο καπτα Κώστας πήγε να ξεκινησει το ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ κι έτσι παρέδωσε στον Τάκη Δελούση.

Στο κυρ Μίμη πουλήθηκε το 1988 αν δεν κανω λαθος ο οποίος το ονόμασε αρχικά ΑΛΕΚΟΣ και συνέχισε τα δρομολόγιά του

Στην αρχή ήταν αμετασκευαστο και το κομοδέσιο του εκτεινόταν μέχρι τα μέσα του πλοίου αλλά λίγους μήνες αργότερα το 1989 ο κυρ Μίμης προχώρησε στην μετασκευή του πλοίου και πλέον το κομοδέσιο ήρθε μέχρι την πρύμη. Βγαίνοντας από την μετασκευη το πλοίο επαναδρομολογήθηκε στην Ραφήνα με το όνομα ΚΑΠΕΤΑΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ και πλοίαρχο τον Γιώργη τον Μπαφαλούκο στην πρώτη του πλοιαρχία.

Το βαπόρι κάθισε στην Ραφήνα μέχρι την άφιξη του διαδόχου του ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α το 1992 κι έπειτα μετατέθηκε στην γραμμή Ηγουμένιτσα-Μπρίντιζι επίσης με πλοίαρχο τον Γιώργο Μπαφαλούκο.

Επί Μίμη το πλοίο όντως έκανε και Παροναξία ενώ κάποια εποχή αν δεν κάνω λάθος πρέπει να έκανε και Φώκλαντς.

Edited by Earl Granville
Link to comment
Share on other sites

Έτυχε να ταξιδέψει με το Άτλας, αρκετές φορές, κάποιο μέλος της οικογένειας μου επί Libra από Ραφήνα στο μεσημεριανό δρομολόγιο για Πάρο. Όταν δε βόλευαν οι απογευματινές αναχωρήσεις από Πειραιά, το Άτλας ήταν μιαν καλή εναλλακτική λύση τις Παρασκευές, έστω και από Ραφήνα. Το ΑΤΛΑΣ ήταν τα ζώα μου αργά. Η κρουαζιέρα μπορεί να περιελάμβανε ανέσεις όπως κουβερτωμένα καταστρώματα, πλωριό μπαλκονάκι, μακαρονάδες και πιλάφια διαστάσεων scania :P κι όμως, οι ώρες δεν περνούσαν. Αν δεν είχες οπλιστεί με ιώβεια υπομονή, το ταξίδι ήταν ατελείωτο για τα δεδομένα της εποχής. Ιστορίες για αγρίους και φορτηγατζήδες... Κι όμως, μερικοί άντεξαν ταξίδι από Πειραιά μέχρι Σμύρνη και έγραψαν για την μοναδική εμπειρία τους (εις Γερμανικήν).

Πέρα από την ακαταμάχητη ταχύτητα του πλοίου, μου έχει μείνει αξέχαστη η περίεργη σιλουέτα του γκριζωπού σκαριού να περνάει νωχελικά πίσω από τον Άγιο Φωκά και με φόντο τον ήλιο να βασιλεύει πάνω από τις πόρτες. Θυμάμαι μάλιστα να περιμένουμε το βράδυ στην Παροικιά να τελειώσει το αργό ρεμέτζο του για να παραλάβουμε τον κουρασμένο επιβάτη της κρουαζιέρας από Ραφήνα. :)

Σαν ανάμνηση μου έχει μείνει πιο πολύ ως Άτλας και Αλέκος παρά σαν Καπετάν Αλέξανδρος. Ίσως επειδή, ως ρορό είχε προκαλέσει μια ιδιαίτερη εντύπωση, πριν η Agoudimos Lines χτίσει το κομοδέσιο. Να μην ξεχνάμε, επίσης, ότι εκείνη την εποχή η Ραφήνα είχε σπέσιαλ αγάπες με την Παροναξία, βλέπε και το ΔΗΛΟΣ του Στρίντζη. Από Παριανούς και Αξώτες της Βορειοανατολικής Αττικής, είχαμε ακούσει τα καλύτερα λόγια για το καινούργιο ξενοδοχείο του πλοίου σε σύγκριση πάντα με το άλλο μπλε της γραμμής. ;)

Να προσθέσω, επίσης, ότι τα φορτηγά ανεβοκατέβαιναν με το περίφημο

(Youtube) που συζητήσαμε για το AΓΙΟΣ ΡΑΦΑΗΛ. Μάλιστα, το μεγαλύτερο παράπονο για όσους το ταξίδευαν τις Παρασκευές ήταν οι καθυστερήσεις στη φόρτωση από Ραφήνα λόγω της αργής υδραυλικής ράμπας.
Link to comment
Share on other sites

Παντως για να πω την κακιουλα μου μπορει τα "σαλόνια που αστράφτου"ν και να εχει "ολοκαίνουργιο ξενοδοχείο" οπως αναφερει ο φιλος shasa στο σχολιο του στην μπροσουρα αλλα το αποτελεσμα ειναι αρκετα χειροτερο απο αυτο που θα περιμενε καποιος σε μια μετασκευη-ανακαινηση.

Απο τις δυο φωτο που υπαρχουν μου θυμιζει το ΣΑΠΦΩ πριν την ανακαινηση.Καναπεδες με πλαστικο στην μια φωτο και τραπεζια με ενσωμετωμενα τα καθισματα παρομοιας ποιοτητας στην αλλη.Αν δει καποιος μετασκευες εκεινης της εποχης(πχ ΜΥΤΙΛΗΝΗ,ΠΡΕΒΕΛΗΣ κλπ) θα διαπιστωσει τεραστια διαφορα

Σιγουρα απο δυο φωτο δεν μπορεις να βγαλεις ολοκληρωμενο αποτελεσμα αλλα υποτιθεται οτι στα φυλαδια βαζεις τα καλυτερα σημεια

Link to comment
Share on other sites

Ηρθε και εδεσε το Κερατσινι εκει που ηταν η Πηνελοπη Α.

Πλωρα εχει ελαφρως τα χαλια του. Σημαδια απο τις αλυσιδες σε ολη την πλωρη που εχουνε κιτρινισει και φαινεται χειροτερα απο το Ορεστης που ηταν παροπλισμενο χροοοονια στο Μπαρι.. :(

Τα είπε όλα περιγραφικότατα ο φίλος Neptune για την κατάσταση του πλοίου, η οποία βέβαια οφείλεται και στο ότι είχε αναχωρήσει εσπευσμένα από το Πέραμα πριν την ολοκλήρωση της ετήσιας του συντήρησης για να αντικαταστήσει το IONIAN SPIRIT.

Μένει λοιπόν μόνο να δείξουμε και τα πειστήρια για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Με αφορμή αυτό, θυμήθηκα ένα περιστατικό που θυμίζει παρόμοιο ανέκδοτο. Είμαστε στη χρυσή δεκαετία του 1980, και συγκεκριμένα Πασχαλιά του 1987. Καυτή περίοδος για την ναυτιλία με τις απανωτές απεργίες της ΠΝΟ, κλείσιμο λιμανιών, με άλλα λόγια ο εφιάλτης του ταξιδιώτη. Πανδαιμόνιο και ορυμαγδός στον Πειραιά και ούτε να σκεφτεί κανείς να ταξιδέψει για τις Πασχαλινές διακοπές εν μέσω των έντονων κινητοποιήσεων. Αποφασίζει ο πάτερ φαμίλιας να ταξιδέψουμε από το μαγευτικό ψαροχώρι της Ραφήνας. Έχουμε στα χέρια εισιτήρια αυτοκινήτου/επιβατών με το ΔΗΛΟΣ γιατί μερακλωνόμασταν οικογενειακά από τότε με τη Γαλλίδα στάρλετ. :D

Άφιξη μεσημέρι στη Ραφήνα των απελευθερωμένων πλοίων. Περιμένουμε καρτερικά στην ουρά οχημάτων προς επιβίβαση (Ευρωπαίοι γαρ), όπου μας πληροφορεί ο πράκτορας ότι surprise :D, έχουμε πρόβλημα overbooking με τα αυτοκίνητα. Δεν περιμέναμε «τέτοια έκπληξη» με υπερκρατήσεις θέσεων/αυτοκινήτων, ειδικά εκείνη την εποχή και εν μέσω απεργίας της ΠΝΟ. :D Ο χρόνος πιέζει αφού το πλοίο έχει σχεδόν άμεσο απόπλου με το πέρας της φόρτωσης. Ακολουθούν σκηνές απείρου κάλους στον καταπέλτη και στο λιμάνι, με το γνωστό φαινόμενο γιωταχήδων, πολυτάλαντων στην πολυγλωσσία, που το πλοίο άφησε αμανάτι.

Απόφαση αστραπή και κλείσιμο εισιτηρίων με τον έτερο Καππαδόκη της Ραφήνας που ήταν ντυμένος στα γκρι. Επιβίβαση της μισής οικογένειας στο ΔΗΛΟΣ και της υπόλοιπης ομάδας με το αυτοκίνητο στο ΑΤΛΑΣ της υπομονής.

Είκοσι δύο χρόνια μετά από αυτή την τραυματική εμπειρία, είναι να μην βλέπεις εφιάλτες με την ράμπα/ασανσέρ του ΑΤΛΑΣ... :D:p

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

χαμογελούσα χτες, διβάζοντας στο τεύχος 100, σελ.74 (αυγουστος 2001, σχεδον 8 χρόνια πριν δηλαδη) σε συνέντευξη του Γιώργου Γιαννουλάτου (ΕΛΜΕΣ) :

"Το έχει ακόμα (σσ ο Δ, Αγουδημος το ΚΑΠΕΤΑΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ), αλλά δεν μπορεί πια το καημένο το ΑΤΛΑΣ. Όλα έχουνε τα όριά τους."

Μπράβο λοιπόν στο εργαλείο και κυρίως στον κο Αγούδημο !

(κι ας με κατηγορήσει το κοινό! )

Link to comment
Share on other sites

Κι όμως μάλλον πέφτουν οι τίτλοι τέλους για το όμορφα βαποράκι έπειτα από 48 χρόνια. Δεν θα ξαναδουλέψει στην Αλβανία οπότε πλησιάζει κι ο τελευταίος προορισμός.:(

Link to comment
Share on other sites

Κι εγώ άκουσα ότι πουλήθηκε για σκραπ στην Τουρκία. Να με συγχωρέσουν οι υπόλοιποι φίλοι, αλλά ταπεινή μου άποψη: Καιρός ήταν...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Το 2009 δεν είναι η χρονιά του Καπεταν Αλέξανδρος Α. Μετά το παροπλισμό του πλοίου, δυστυχώς θα ακολουθήσει τη μοίρα του Γεώργιος Εξπρές. Διότι το πλοίο πουλήθηκε από την εταιρεία του για scrap.

Link to comment
Share on other sites

Αν δεις λιγο παραπανω, 2 μηνες νωριτερα αυτο λεγαμε. Ηδη εχουν αρχισει ξηλωματα στο βαπορι. Ο,τι μπορει να αποδειχτει χρησιμο για τα αλλα βαπορια του στολου θα μεινει στις αποθηκες της εταιριας ;)

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Γεώργιε ευχαριστούμε για την ενημέρωση.

Αν και την πορεία του ρυμουλκού που μου κίνησε την προσοχή την είδα κι εγώ στο marinetraffic, δεν είχα δει την φωτογραφία με το Καπετάν Αλέξανδρος. Και φυσικό είναι βέβαια γιατί αλλιώς δεν θα αναρωτιόμουν αν βρίσκεται ακόμα στο Κερατσίνι.

Όσο αφορά το ...ρόδι της Πρωτοχρονιάς :), δεν είναι θέμα μαντεψιάς ή γρουσουζιάς :P. Μετά τα τελευταία ποστ στο παρόν θέμα του πλοίου (πουλήθηκε για σκραπ - έχουν αρχίσει ξηλώματα στο πλοίο), ο καθένας που θα έβλεπε στο AIS το παρακάτω screenshot με την πορειά ενός ρυμουλκού με προορισμό το Aliaga και γνώριζε και την θέση που βρισκόταν το πλοίο στο Κερατσίνι, την ίδια με εμένα ασφαλή (σχεδόν) υπόθεση θα έκανε.

post-929-128326982382_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Από 26 Ιουλίου το πλοίο βρίσκεται στην Aliaga αλλά επειδή έχει πέσει δουλειά στο διαλυτήριο έχει ακόμα περίπου έναν μήνα ζωής μέχρι να "εξαφανιστούν" τα προπορευόμενα.

Link to comment
Share on other sites

Ας δούμε και μια φωτογραφία που συμπυκνώνει τα όσα είπε ο George. Στο βάθος (διακρίνονται η γέφυρα και η τσιμινιέρα) το πλοίο περιμένει να αδειάσει θέση. Δεν χρειάζεται βεβαίως να πούμε ποιος είναι ο φωτογράφος.:rolleyes:

748-Aliaga-a.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...