Jump to content
Shipfriends

Η Ναύλωση/Πώληση/Ακινησία (?) των ταχυπλόων της ΝΕΛ στην Ερυθρά


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Φρέσκα νέα..

Το Κεντέρς δεν έχει πουληθεί (ακόμα). Είναι ναυλομένο (τα δρομολόγεια δεν τηα κάνει η ΝΕΛ η ίδια) και μάλιστα με πολύ καλό τίμημα οπότε δεν προβλέπετε να επιστρέφει σύντομα...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
τροτουαρ και κονσομασιον ηταν

Μα ποιος ειναι, η Μπριτζιτ Μπαρντο η Καλντεριμιτζου?(που ελεγαν κι οι Ασημακης Γιαλαμας-Κωστας Πρετεντερης);)

Περα απο την πλακα, πιστευω οτι ηταν μεγαλη επιτυχια που τον ξεφορτωθηκε η ΝΕΛ, μαζι και ενα απο τα κοκκινα. Αν φυγει και το αλλο κοκκινο(οχι οτι θα τους χαλουσε πιστευω να φυγει και κανενα απο τα μικρα Αιολακια), πιστευω θα ειναι ακομη καλυτερα ωστε να επικεντρωθει στα του οικου της και να γινουν οι κινησεις που πρεπει οσον αφορα το συμβατικο στολο.

Link to comment
Share on other sites

Τα ίδια όσα αναφέρει και ο φίλος Α377 στο σχετικό post

(http://www.shipfriends.gr/forum/showthread.php?t=232&page=31)

και κάπως πιο "ποιητικά" οι φίλοι proud και nick στα προηγούμενα μηνύματα.

Σκοπός του επαναληπτικού post: επανάληψη μητηρ μαθήσεως.

Για όσους τους φαίνεται ακόμα αδιανόητο να μας αποχαιρετάει έτσι ένας θρύλος...και χωρίς την ευκαιρία να του κουνήσουν το μαντήλι από το μώλο...;)

Πηγή:

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=783248&lngDtrID=251

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της Ναυτεμπορικής πουλήθηκε ο ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ μαζί με το ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΟΥ!!!!!!!! Στο δημοσίευμα δεν αναφέρεται ο αγοραστής, μήπως είναι η εταιρία που τα είχε ναυλώσει? Πραγματικά πολύ κρίμα που φεύγει ένα τέτοιο πλοίο από την ακτοπλοία μας;):D:confused:

Link to comment
Share on other sites

Αυτή η κίνηση της ΝΕΛ είναι προς τη σωστή κατεύθυνση αφού δεν υπήρχε γραμμή στην Ελλάδα που θα μπορούσε να δρομολογηθεί με οικονομική επιτυχία ο Κεντέρης.

Αυτό που πραγματικά ξαφνιάζει είναι το τίμημα της πώλησης, αφού προσεγγίζει την αξία κτήσης του πλοίου το 2001, κάτι δυσανάλογο με τις εκτιμήσεις και τις συνθήκες της αγοράς, αλλά και την ιστορία/συμπεριφορά του συγκεκριμένου πλοίου.

Αν πάντως ολοκληρωθεί η πώληση με αυτό το τίμημα, μαγκιά τους!

Το ουσιαστικό ερώτημα βέβαια είναι ποια θα είναι η επόμενη κίνηση, που θα καταλήξουν δηλαδή τα 85 εκατ. “Η γωνιά του κουτσομπόλη” περιμένει τις ιδέες σας… ;)

Υ.Γ. Φήμες που αναφέρουν πως μετά από αυτή την εξέλιξη, η Austal ετοιμάζεται να διπλασιάσει τις τιμές της, εξετάζονται ως αναληθείς :D

Link to comment
Share on other sites

Τελικά ποιός είναι ο αγοραστής? Υπάρχει κάτι επίσημο...? :eek:

Φαίνεται πως δεν είσαι ο μόνος με αυτή την απορία :confused:

Μήπως έχουν χαλαρώσει τώρα τελευταία οι Αρχές αναφορικά με τις διευκρινίσεις που ζητούν από τις εισηγμένες; Πρόσφατα είχαμε αναφέρει την περίπτωση της Πετζετάκις που ανακοίνωσε την πώληση θυγατρικής και κάποια στοιχεία σε σχέση με το τίμημα, χωρίς όμως να αναφέρει ποιος ήταν ο... αγοραστής!

Προ ημερών είχαμε το δεύτερο και ίσως σημαντικότερο κρούσμα.

Η ΝΕΛ ανακοίνωσε ότι έχει υπογράψει προσύμφωνο για την πώληση των πλοίων ”Αίολος Κεντέρης” και ”Παναγία Πάρου” αναφέροντας ότι το τίμημα θα ανέλθει σε περίπου 85 εκατ. ευρώ, δεν θεώρησε όμως σκόπιμο να αναφέρει την ταυτότητα των αγοραστών.

Να σημειώσουμε σχετικά μιας και το κοιτάξαμε, ότι σε όσες περιπτώσεις πώλησης πλοίων έχουν υπάρξει από πλευράς Μινωικών, Attica και Blue Star μαζί με το τίμημα της εκάστοτε συμφωνίας αναφερόταν και η ταυτότητα του εκάστοτε αγοραστή.

Υπάρχει άραγε κανένα ”σύμφωνο εμπιστευτικότητας” μεταξύ της ΝΕΛ και των ”προσυμφωνημένων” αγοραστών;

Γιατί εάν υποθέσουμε ότι είναι έτσι, τότε δεν υπήρχε κανένας λόγος να βιαστεί η εταιρία να ανακοινώσει τα περί πώλησης και κυρίως τα περί τιμήματος, πριν ολοκληρώσει τη συμφωνία της.

www.euro2day.gr

Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν !! Σας διαβάζω όλους τόσο καιρό και πραγματικά αναρωτιέμαι: Σε κανένα δεν έκανε εντύπωση το τίμημα της "φερόμενης" ως πώλησης ??? Κάτι χλιαρό έγραψε ο Ορέστης, ότι και καλά το τίμημα φαίνεται να προσεγγίζει την αξία κτήσης κλπ κλπ.

Ρε παιδιά, το τίμημα της φερόμενης ως πώλησης είναι ΕΞΩΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ !!!. Τι λέμε τώρα δηλαδή. Αδελφό του ΚΕΝΤΕΡΗ, έχει φτάσει να πωλείται 20 εκατομ. και ο ΚΕΝΤΕΡΗΣ θα πουληθεί 60 ??

Λοιπόν, θυμηθήτε: Ή υπάρχει πώληση αλλά σε άλλες τιμές, ή, και κατά τη γνώμη μου το πιθανότερο, δεν υπάρχει καθόλου πώληση, ούτε προσύμφωνα, ούτε τίποτα. Κι όλα τα υπόλοιπα είναι για εσωτερική κατανάλωση.

Εδώ είμαστε και θα δούμε.

Link to comment
Share on other sites

Φαίνεται πως δεν είσαι ο μόνος με αυτή την απορία :confused:
Εννοείται πως η απορία μου είναι από καθαρή περιέργεια και δεν έχει καμία σχέση με το δημοσίευμα που ακολουθεί. Ουδεμία σχέση έχω με τα χρηματιστηριακά και τα λοιπά εταιρικά παιχνίδια και παρασκήνια. Αυτά προς αποκατάσταση της τάξης!
Υπάρχει άραγε κανένα ”σύμφωνο εμπιστευτικότητας” μεταξύ της ΝΕΛ και των ”προσυμφωνημένων” αγοραστών;
Πρόσφατα είχαμε μιά αντίστοιχη περίπτωση με την πώληση του Spirit of Tasmania στην Corsica Ferries, όπου η ΤΤΤ Lines, αν και κρατική εταιρεία, στην αρχή αρνήθηκε να αποκαλύψει τον αγοραστή επικαλούμενη την συμφωνία εχεμύθειας.
Λοιπόν, θυμηθήτε: Ή υπάρχει πώληση αλλά σε άλλες τιμές, ή, και κατά τη γνώμη μου το πιθανότερο, δεν υπάρχει καθόλου πώληση, ούτε προσύμφωνα, ούτε τίποτα.
Αγαπητέ μου, είναι πολύ βαρύ αυτό που λες και δεν το συμμερίζομαι καθόλου.
Link to comment
Share on other sites

όταν επιτυγχάνεται μια συμφωνίας πώλησης πλοίου υπογράφεται το ΜΟΑ το οποίο είναι κάτι σαν προσύμφωνο.Πιθανότατα αυτό να έχει υπογραφεί και να μην έχει έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες πώλησης ακόμα.

Τώρα δεν ξέρω κι εγώ τι ακριβώς έχει γίνει αλλά σίγουρα όταν εμπλέκεται το χρηματιστήριο στην μέση περιθώρια για παραμύθια δεν υπάρχουν πολλά.

Το τίμημα συμφωνώ ότι είναι ιδιαίτερα υψηλό αλλά δεν υπάρχουν και χειροπιαστές αποδείξεις περί του αντιθέτου.

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα σε ολους...Διαβάζω σχεδόν καθημερινά τα όσα γράφονται στα διάφορα θέματα και έχω να κάνω μία διαπίστωση.

Υπάρχουν άτομα εδώ μέσα που έχουν πολλές γνώσεις για τα ναυτιλιακά θέματα.Δεν χρειάζεται να αναφέρω ποια (το ξέρουν και οι ίδιοι).Άλλοι όμως είναι παντελώς άσχετοι με αυτά.Καλά κάνουν και λένε την γνώμη τους, όμως μερικές εκφράσεις όπως του DIDO πιο πάνω είναι για να χτυπάς το κεφάλι σου...

Τι θα πει ΕΞΩΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ το τίμημα?Όλα ειναι βάση της προσφοράς και της ζήτησης.(Ποιο αλήθεια είναι το αδερφό του Κεντερη?:D) Και η τιμή που πουλήθηκε το ΜΟΒΥ ΤΟΜΜΥ ήταν πολύ υψηλή.:confused: (Όλα τα νεότευκτα της MINOAN (τα 7) κόστησαν 650 εκ $).

Στο internet πωλούνται τα ταχύπλοα της TERRENIA προς 55 εκ euro έκαστο χρονολογίας 1998.Για τον ΚΕΝΤΕΡΗ του 2001 με τις νέες μηχανές είναι μία καλή τιμή.(Η αρχική αξία του ΚΕΝΤΕΡΗ ήταν 71.2 εκ euro).Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΟΥ κόστησε στον Βεντρούρη 15.5 εκ euro το 2005.Παίρνοντας υπ' όψη ότι όλοι οι δείκτες ναυλαγοράς τα τελευταία χρόνια κάνουν ράλι ανόδου (όπως και τα χρηματηστήρια) δεν νομίζω ότι ειναι ΕΞΩΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ η τιμή που μπορεί να πωληθούν.Για αυτό άλλωστε η ΝΕΛ θα εμφαίσει μόνο 3.9 εκ euro κέρδη στον ισολογισμό της.

Στο θέμα που αναφέρει και το euro2day, να μην ξεχνάμε ότι ζούμε σε έναν ανταγωνιστικό κόσμο και υπάρχουν πολλοί ΄΄καλοθελητές΄΄ που μπορεί να σου χαλάσουν την δουλειά την τελευταία στιγμή.Με βάση τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα είναι υποχρεωμένη η εταιρία (ΝΕΛ) να αναφέρει και την πιθανή μελλοντική μεταβολή στις οικονομικές καταστάσεις της,(προβλέπεται και από το Χρηματηστήριο με μεγάλα πρόστιμα αν δεν το κάνει μία εταιρία). Αυτό έκανε ο Βεντούρης όπως ήταν υποχρεωμένος να το κάνει.

Συγνώμη αν σας κούρασα και αν ξέφυγα από το θέμα...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Μέχρι και τα νέα ονόματα μάθαμε, αλλά όχι και το όνομα των αγοραστών. Βέβαια, αυτή την εβδομάδα μας τελειώνει ο Μάρτιος και προφανώς θα μάθουμε την ολοκλήρωση της πώλησης και το όνομα των νέων ιδιοκτητών. Και μιάς και τελευταία μας πάει ρέντα στις προβλέψεις, ας κάνουμε άλλη μία: Arab Bridge Maritime ή κάποια άλλη νέα εταιρεία την οποία δεν την έχουμε ξανακούσει. Είμαι fifty-fifty στις πιθανότητες, αλλά εάν έπρεπε να ποντάρω κάπου, θα έπαιζα 51% την νέα εταιρεία και 49% την ΑΒΜ.

Link to comment
Share on other sites

Εμενα αυτο που μου κανει εντυπωση ειναι το γεγονος οτι οπως βλεπουμε και στο θεμα του Ταξιαρχη, παει και αυτος προς τα κατω. Και επειδη σαν πολλα πρωην και νυν πλοια της ΝΕΛ μαζευονται εκει, για σκεφθειτε και το εξης σεναριο: Μηπως ο αγοραστης των πλοιων ειναι μια εταιρεια συμφεροντων Αποστολου Βεντουρη(προσωπικα), η συμφεροντων ΝΕΛ η ακομα και μια εταιρεια-συμπραξη με καποιον Αιγυφτιο οπου η ΝΕΛ η ο Αποστολος Βεντουρης θα εχουν καποιο μεγαλο ποσοστο?

Κατι παρομοιο εχει ξαναγινει(εξαγορα C-Link απο τη ΝΕΛ), οποτε δεν μπορει να αποκλειστει κατα τη γνωμη μου σαν σεναριο. Οποτε θα προκειται μεν για πωληση αλλα κατ' ουσιαν για μεταφορα χρηματων απο τη μια τσεπη στην αλλη. Δεν θα το ελεγα αυτο αν ειχαμε μεινει στην πωληση του Κεντερη και του Παρου αλλα με το που ακουσα και για τον Ταξιαρχη, ηταν σαν να μου τραγουδησε στ' αυτι ο μεγας Τολης Βοσκοπουλος "ψυλλοι στ' αυτια μου μπηκανε βρε ποπο, πως καποιος αλλος(δεν) ητανε". Τι στο καλο, εχουν αναγκη απο βαπορια στην ειδυλλιακη Safaga και αγοραζουν μονο απο τη ΝΕΛ? Τα 3/4 των ταχυπλοων στην Ευρωπη(και ειδικα στην Βορεια) ειναι προς πωληση(αν οχι σκοτωμα) και θυμηθηκανε το Παναγια Παρου?

Ξαναλεω πως δεν εχω καμια σχετικη πληροφορηση, απλως παραθετω ορισμενες ιδεες σαν τροφη για σκεψη. Αλλωστε δεν υπαρχει τιποτα πιο αφροδισιακο για το μυαλο, απο μια καλη θεωρια συνωμοσιας:)

Link to comment
Share on other sites

Και μιάς και τελευταία μας πάει ρέντα στις προβλέψεις, ας κάνουμε άλλη μία: Arab Bridge Maritime ή κάποια άλλη νέα εταιρεία την οποία δεν την έχουμε ξανακούσει. Είμαι fifty-fifty στις πιθανότητες, αλλά εάν έπρεπε να ποντάρω κάπου, θα έπαιζα 51% την νέα εταιρεία και 49% την ΑΒΜ.

Eγώ θα πόνταρα αποκλειστικά στο σενάριο μιας νέας εταιρίας.

Αρχική δημοσίευση από Neptune

Σε λιγο καιρο δε θα λεμε Αιολος Κεντερης και Παναγια Παρου αλλα RED SEA I και RED SEA II

Όχι ότι μας πέφτει λόγος για το τι θα κάνει ο νέος πλοιοκτήτης, αλλά η ταύτιση (μέσω του ονόματος) αυτών των δύο πλοίων δεν μου φαίνεται ορθολογική κίνηση.

Εκτός αν μπουν σε διαφορετικές γραμμές ή σε γραμμές χωρίς ανταγωνιστές.

Link to comment
Share on other sites

Με την ανακοίνωση της, η εταιρία βάζει στη θέση τους όλους όσους τις προηγούμενες εβδομάδες άφηναν υπονοούμενα γι αυτή την αγοροπωλησία. Όλους όσους απόρησαν από την μυστικοπάθεια σχετικά με το θέμα του αγοραστή και από το ύψος του τιμήματος.

Με απόλυτη σαφήνεια και διαφάνεια η εταιρία έδωσε όλες τις απαιτούμενες απαντήσεις σε αντίθεση με άλλες εταιρίες που φροντίζουν όχι μόνο να ανακοινώσουν τους αγοραστές των πλοίων τους, αλλά και τον τρόπο που γίνεται η αποπληρωμή του τιμήματος.

Link to comment
Share on other sites

Πράγματι, έχεις δίκαιο εκ πρώτης άποψης, αλλά δεν είναι όλα έτσι όπως τα λες.

Αν διάβαζες τον ισολογισμό της ΝΕΛ του 2006 θα έβλεπες αναλυτικά τις απαντήσεις σε ορισμένες από τις ''απορίες'' σου.

Όπως για παράδειγμα ότι τα 85 εκ ευρώ αναλύωνται ως εξής:67 εκ για τον Κεντέρη και 18 εκ για την Παναγία.

Το τίμημα είναι σε μετρητά. Τα δάνεια των πλοίων 51,1 εκ (39 και 12.1 αντίστοιχα) εξοφλούνται άμεσα και μένουν 33,9 εκ ρευστό στα ταμεία της.

Για τον αγοραστή τώρα δεν έχει ανακοινώθεί τίποτα, αλλά σε μερικές μέρες νομίζω τα ενημερωτικά site θα το έχουν βγάλει ως είδηση.

Ελπίζω να σε ενημέρωσα για τις απορίες σου.Φιλικά, Δημήτρης

Link to comment
Share on other sites

Δεν διατύπωσα καμία απορία σχετικά με το πώς γίνεται ο καταμερισμός του τιμήματος.

Στη σελίδα 31 του των Ενοποιημένων Οικονομικών Καταστάσεων καθώς και στη σελίδα 12 της Έκθεσης του Διοικητικού Συμβουλίου που γίνεται αναφορά στην υπογραφή του προσυμφώνου πώλησης των πλοίων, δεν αναφέρεται ούτε ο αγοραστής ούτε ο τρόπος καταβολής του τιμήματος.

Συνεπώς, αν και διάβασα όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες, δεν βρήκα απάντηση σε καμία από τις δύο απορίες μου.

Φαντάζομαι πως κάποια στιγμή, έστω και καθυστερημένα, θα πρέπει να δοθούν οι απαιτούμενες διευκρινήσεις (από την εταιρία και όχι από τα ενημερωτικά sites).

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Ορέστη, στη σελίδα 31 των ενοποιημένων οικονομικών καταστάσεων αναφέρεται η ρύθμιση των τραπεζικών δανείων με την calyon, για την εξόφληση των εν λόγω δανείων.Στη σελίδα 7 αναφέρονται τα υπόλοιπα των δανείων των πωληθέντων πλοίων (51,1 εκ) σαν Βραχυπρόθεσμες Υποχρεώσεις για την εξόφλησή τους.Άρα είτε με μετρητά θα γίνει είτε με επιταγές εισπρακτέες άμεσα.

Επίσης πολλές εταιρίες δημοσιεύουν τις ανακοινώσεις τους προς το ΧΑΑ με λακωνικό τρόπο.Συμφωνώ ότι καλύτερο θα ήταν η ΝΕΛ να έβγαζε μια αναλυτική ανακοίνωση, με ότι αφορά την πώληση των πλοίων της, αλλά για να μην το κάνει μάλλον δεν είναι υποχρεωμένη...(Χωρίς να θέλω να δικαιολογήσω την ΝΕΛ).

<<Αυτό που με παραξένεψε είναι ότι από το ποσό των 10 εκ ευρώ από την αποζημίωση από την PIELSTICK, εμφανίζονται μόνο τα 5,26 εκ (σελίδα 31).

Θυμίζω ότι η συμφωνία ήταν η άμεση καταβολή στην ΝΕΛ του ποσού αυτού.>>

Link to comment
Share on other sites

νομιζω πως ξεφυγαμε λιγο. η απορια μας δεν ειναι ο ισολογισμος της ΝΕΛ. τα εχουμε ξαναπει αυτα.

το ερωτημα ειναι γιατι σε αυτη τη λιτη ανακοινωση δεν αναφερεται το ονομα του αγοραστη και ο τροπος καταβολης του τιμηματος. ολες οι εισηγμενες το εχουν κανει σε παρομοιες περιπτωσεις. πχ αγοραστης ειναι η new arab shipping και το τιμημα κατεβληθη τοις μετρητοις ή κατεβληθη το 50% και το αλλο 50 σε ενα μηνα.

αυτη η εμμονη να μην ανακοινωνεται ο αγοραστης γαργαλα την περιεργεια ολων:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...