JohnR730 Posted April 5, 2021 Posted April 5, 2021 To EEMSLIFT HENDRIKA βρίσκεται σε κίνδυνο να ανατραπεί ανοιχτά της Νορβηγίας. Εδώ μπορείτε να δείτε και μια φωτογραφία από το περιστατικό.
Annivas Posted April 5, 2021 Posted April 5, 2021 Έχει έρθει αρκετές φορές Λαύριο και αν δεν κάνω λάθος αυτό ήταν που έφερε το Supercat των Στεφάνου.
Panagia Ekatontapiliani Posted April 5, 2021 Posted April 5, 2021 Όντως αυτό είχε φέρει το Supercat και μπορούμε να το δούμε σε φωτογραφία στην άφιξη του τότε στο Λαύριο.
nomikos Posted April 5, 2021 Posted April 5, 2021 Βλέπω ότι γύρισε όρτσα στο καιρό.Υποθέτω πως για να γίνει η μετατόπιση φορτίου ταξίδευε το καιρό στη μπάντα.
Annivas Posted April 5, 2021 Posted April 5, 2021 Το περιστατικό φαίνεται αρκετά σοβαρό . Σύμφωνα με το link που μας παρέθεσε ο φίλος JohnR730 απο τα 12 μέλη πληρώματος τα 8 έχουν εγκαταλείψει το πλοίο με το ελικόπτερο και τα υπόλοιπα 4 παραμένουν ακόμη επάνω μήπως καταφέρουν και σώσουν το βαπόρι . Ισως προσπαθούν να ορτσαρουν το βαπόρι στο καιρό και να γεμίσουν double bottom ώστε να χαμηλώσουν το κέντρο βάρους και να βελτιώσουν την ευστάθεια του πλοίου απο την παρούσα κατάσταση .
Panagia Ekatontapiliani Posted April 6, 2021 Posted April 6, 2021 Φαίνεται ότι και τα τέσσερα τελευταία μέλη του πληρώματος εγκατέλειψαν το Eemslift Hendrika λόγω της κλίσης 30 μοιρών
Petros P Posted April 6, 2021 Posted April 6, 2021 Στο φορτιο πάνω υπάρχει στους ιμάντες κάποιες ανεπιστροφη βαλβίδα σε περίπτωση βύθισης να ανοίξουν και σωθεί/επιπλεύσει?
Neptune Posted April 6, 2021 Posted April 6, 2021 Hydrostatic release εννοεις μαλλον 😛. Η ανεπιστροφη κάνει άλλη δουλειά. Ξαναέλα το Σεπτέμβρη μια βόλτα να ξαναδωσεις εξετάσεις. Δεν πρέπει να υπάρχει κάτι τέτοιο πάντως. Αυτά είναι συνήθως για πιο μικρά φορτία δε νομίζω ότι μπορεί τέτοιος μηχανισμός να κρατήσεις τόσο βαρύ φορτίο με ασφάλεια. Όποτε αν δεν τη γλιτώσει το καραβάκι κάποιος θα τα κλαίει.
Petros P Posted April 6, 2021 Posted April 6, 2021 Μπα,το έγραψα για να μη δώσω λευκή κόλλα 😛 Αυτο εννοούσα . #ταλεμεσεπτεμβρη Ελπίζω να σωθούν πάντως
Neptune Posted April 6, 2021 Posted April 6, 2021 Πάντως βλέπω και γυρνάει η προπέλα. Το εγκατέλειψαν όλοι και απλά το παρακολουθούν να πηγαίνει? Πολύ περίεργο 🤔
JohnR730 Posted April 6, 2021 Author Posted April 6, 2021 @Neptuneαυτό ακριβώς παρατήρησα και εγώ και μου έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση και βλέπω πως έχει και μια ταχύτητα γύρω στους 3,6 κόμβους η οποία βέβαια μπορεί να οφείλεται και στον υψηλό κυματισμό! Να πούμε πως στην περιοχή αυτή την ώρα πνέουν άνεμοι ταχύτητας 42-43 κόμβων ενώ κοντά στο πλοίο πρέπει να πηγαίνει σκάφος της Νορβηγικής Ακτοφυλακής.
Neptune Posted April 6, 2021 Posted April 6, 2021 Εντάξει το άφησαν να πηγαίνει με μια ταχύτητα μάλλον τη χαμηλότερη που τιμονευει για να μένει κόντρα στον καιρό και όταν φτιάξει βλέπουμε ανάλογα σε τι κατάσταση θα είναι. Κάπως έτσι το βλέπω εγώ. Απλά μου κάνει εντύπωση που το άφησαν έτσι χωρίς έστω ένα άνθρωπο πάνω. Θα μου πεις εσύ θα έμενες πάνω μόνος σου 🤣
Nikos_Chania Posted April 6, 2021 Posted April 6, 2021 Το βίντεο πρέπει να είναι από την εγκατάλλειψη των πρώτων 8 μελών. Στο κείμενο στο άρθρο, επικαλούνται πληροφορίες που λένε οτι αργότερα εγκατέλλειψαν και οι υπόλοιποι 4. Δεν συνεπάγεται οτι το εγκατέλλειψαν με την μηχανή να δουλεύιε απαραίτητα.
Shippihs Posted April 6, 2021 Posted April 6, 2021 Την μηχανή την έχασε τα ξημερώματα διάβασα και γι αυτό το εγκατέλειψε όλο το πλήρωμα
pathfinder Posted April 6, 2021 Posted April 6, 2021 "Παίζει" και αυτό. Το πλοίο κατευθύνεται νότιο/νοτιοανατολικά με τον καιρό να το σπρώχνει προς τα παράλια. (αν μάλιστα το AIS καταγράφει την πορεία με βάση τα όργανα του πλοίου τότε έχοντας τον καιρό πρύμα/δευτερόπρυμα). Ο καιρός χθές τη νύκτα πρέπει να ήταν 9άρι-10 (γύρω στους 50 κόμβους αέρας και πάνω από 10-11 μ κύμα). Κοντά στην ακτή και ανατολικότερα έδειχνε να κόβει αρκετά. Ίσως -αν δουλεύει η μηχανή- να το κρατάει κάπως για να μην είναι τελείως ξυλάρμενο και να σκέπτονται (αν τα καταφέρει και είναι ασφαλές) να ξαναστείλουν μερικούς ανθρώπους όταν πλησιάσει την ακτή. Χθές έκανα την σκέψη ότι επειδή τα πλοία αυτού του τύπου έχουν συνήθως πλευρικά τάνκια και ισχυρές αντλίες για να αντισταθμίζουν την κλίση όταν σηκώνουν βαρύ φορτίο με τα κρένια τους, ίσως αυτοί που έμειναν πίσω να επιχειρούσαν -με σημαντικό κίνδυνο βεβαίως- να μειώσουν κάπως έτσι την κλίση. Γιατί αν έχει μετατοπιστεί φορτίο σε τέτοιες συνθήκες είναι αδύνατο να κάνουν κάτι. Το βαποράκι έχει ένα πολύ μεγάλο μειονέκτημα για μια τέτοια κατάσταση. Είναι μονάμπαρο με ότι αυτό συνεπάγεται σε περίπτωση εισροής ύδατος. ΄Όσο για τα μεταφερόμενα σκάφη, σε περίπτωση που δεν τα καταφέρει το βαποράκι, είναι σε συντριπτικό ποσοστό καταδικασμένα. Η συνήθης πρακτική είναι οι βάσεις των σκαφών να ποντάρονται και ασφαλίζονται στο deck, τα δε σκάφη να "δένονται" (με φασκιές/ιμάντες) τόσο στις βάσεις τους όσο και απευθείας σε lashing points (μάπες) του πλοίου. Βέβαια αν η κλίση οφείλεται σε μετατόπιση κάποιου μεγάλου σκάφους (που σημαίνει ότι δεν είναι πλέον τόσο καλά ασφαλισμένο) ίσως αυξάνονται ένα κλικ οι πιθανότητές του να την "σκαπουλάρει". Υ.Γ. Ας με ενημερώσει όποιος γνωρίζει παρακαλώ αν η πορεία στο AIS καταγράφεται με βάση δεδομένα των οργάνων του πλοίου ή βασει των εκπεμπομένων στιγμάτων. Είναι πάντα χρήσιμη η γνώση
Nikos_Chania Posted April 6, 2021 Posted April 6, 2021 Το AIS είναι ένας πομποδέκτης. Τα δεδομένα που εκπέμπει είναι από αλλά όργανα, δεν μετράει μόνο του την ταχύτητα ή την πορεία. Η ταχύτητα και το στίγμα προέρχονται από το gps, η πορεία απο την πυξίδα (heading όχι COG) κλπ. Τα στατικα δεδομένα του πλοίου οπως imo, mmsi, call sign κλπ ειναι περασμένα μέσα στην συσκευή από τεχνικό, δεν λαμβάνονται απο αλλη συσκευή. Συνεπώς βλέπεις τα στίγματα του πλοίου βάσει του gps του πλοίου.
pathfinder Posted April 6, 2021 Posted April 6, 2021 (edited) Ευχαριστώ πολύ για την διευκρίνηση. Προσπαθούσα να εκτιμήσω αν το πλοίο είναι ξυλάρμενο ή κρατάει κάπως πορεία και φυσικά το αν το AIS εκπεμπει ένδειξη gyro για heading η COG είναι σημαντικό. Βέβαια το πιό απλό ήταν τελικά να διαβάσω τα νεώτερα. Το πλοίο είναι ξυλάρμενο, έχασε ένα μεγάλο σκάφος αξίας 6.6 εκ. από αυτά που μετέφερε (αυτό ίσως είναι καλό για το ίδιο το πλοίο) ντριφτάρει προς τις ακτές και οι αρχές εκπονούν σχέδιο να αποφύγουν ναυάγιο και ρύπανση. Edited April 6, 2021 by pathfinder
Nikos_Chania Posted April 6, 2021 Posted April 6, 2021 Το βασικό είναι να μπορέσουν να πιάσουν το πλοίο ρυμουλκά. Και ρυμουλκό δεν βλέπω στα περιξ.. Αύριο φαίνεται να βελτιώνονται οι συνθήκες και ελπίζω να το προσπαθήσουν.
JohnR730 Posted April 7, 2021 Author Posted April 7, 2021 Από ότι φαίνεται δίπλα στο πλοίο έφτασαν μερικά πλοία υποστήριξης εξέδρων πετρελαίου μάλλον για ρυμούλκηση όπως το NORMAND DROTT και το BB OCEAN.
Shippihs Posted April 7, 2021 Posted April 7, 2021 Εχασε και ένα πλοιο-φορτίο αλλά και μισι κρενι το πλοιο.Για την ώρα δε φαίνεται να υπάρχει βελτίωση.Ξερει καποιος αν είναι φορτωμένο και από κάτω?
Annivas Posted April 7, 2021 Posted April 7, 2021 όντως σε σύγκριση με τα προηγούμενα βίντεο από τις πρώτες στιγμές του συμβάντος και της εγκατάλειψης από το πλήρωμα, φαίνεται να έχει φύγει από την κουβέρτα του ένα πράσινο πλοίο , πιθανότατα ρυμουλκό/ supply vessel, το οποίο αν και φαινόταν του κουτιού θα αναπαύεται εν ειρήνη.
express adonis Posted April 7, 2021 Posted April 7, 2021 Απο κατω στο αμπαρι παλι σκαφη εχει αραγε???
nomikos Posted April 7, 2021 Posted April 7, 2021 (edited) Καλή η ερώτηση.Μάλλον δεν είχε τίποτα μόνο σαβούρα.Με το ρυμουλκο και τα υπόλοιπα σκάφη το κέντρο βάρους του ήταν πολύ ψηλό.Ίσως το ρυμουλκό όντας το πιο βαρυ του φορτίο το "ρίξανε" σκόπιμα στη θάλασσα μπας και επανέλθει λίγο να σωθεί το βαπόρι και γλυτώσουν τα υπόλοιπα σκάφη. Edited April 7, 2021 by ΝΟΜΙΚΟΣ
Nikos_Chania Posted April 7, 2021 Posted April 7, 2021 Εντοπίστηκε και ρυμουλκείται το απωλεσθέν φορτίο του EEMSLIFT HENDRIKA Πρόκειται για το AQS TOR, του οποίου η αξία υπολογίζεται σε 6.6 εκ ευρώ.
pathfinder Posted April 7, 2021 Posted April 7, 2021 Συμφωνώ με @ΝΟΜΙΚΟΣ ότι πιθανόν το πλοίο της ιχθυοκαλλιέργιας να "διευκολύνθηκε" στο να βρεθεί στην θάλασσα για να σωθεί το πλοίο (jettison). Αυτός ο τύπος πλοίων χρειάζεται μεγάλα ballast tanks αλλά κάπου διάβασα βύθισμα 5,8 (με max 6.1) οπότε είναι αρκετά πιθανό να είχε στο αμπάρι και άλλο φορτίο (ή ίσως μικρότερα σκάφη). Διάβασα ότι θα προσπαθούσαν σήμερα να κατεβάσουν με ελικόπτερα 4 άτομα για να πάρουν ρυμούλκιο αλλά αναβλήθηκε για αύριο. Ο καιρός νωρίτερα το ξέσερνε παράλληλα με τις ακτές όμως απ το AIS βλέπω ότι ΄τωρα μάλλον γύρισε ΒΔ οπότε αν δεν το "πιάσουν" μπορεί να πάει προς την ακτή.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now