Jump to content
Shipfriends

Παρά λίγο βύθιση Eemslift Hendrika || 05.04.2021


Recommended Posts

To EEMSLIFT HENDRIKA βρίσκεται σε κίνδυνο να ανατραπεί ανοιχτά της Νορβηγίας. Εδώ μπορείτε να δείτε και μια φωτογραφία από το περιστατικό.

Link to comment
Share on other sites

Το περιστατικό φαίνεται  αρκετά σοβαρό . Σύμφωνα με το link που μας παρέθεσε ο φίλος JohnR730 απο τα 12 μέλη πληρώματος τα 8 έχουν εγκαταλείψει το πλοίο με το ελικόπτερο και τα υπόλοιπα 4 παραμένουν ακόμη επάνω μήπως καταφέρουν και σώσουν το βαπόρι . 
 

Ισως προσπαθούν να ορτσαρουν το βαπόρι στο καιρό και να γεμίσουν double bottom ώστε να χαμηλώσουν το κέντρο βάρους και να βελτιώσουν την ευστάθεια του πλοίου απο την παρούσα κατάσταση .

Link to comment
Share on other sites

Στο φορτιο πάνω υπάρχει στους ιμάντες κάποιες ανεπιστροφη βαλβίδα σε περίπτωση βύθισης να ανοίξουν και σωθεί/επιπλεύσει?

Link to comment
Share on other sites

Hydrostatic release εννοεις μαλλον 😛. Η ανεπιστροφη κάνει άλλη δουλειά. Ξαναέλα το Σεπτέμβρη μια βόλτα να ξαναδωσεις εξετάσεις.

Δεν πρέπει να υπάρχει κάτι τέτοιο πάντως. Αυτά είναι συνήθως για πιο μικρά φορτία δε νομίζω ότι μπορεί τέτοιος μηχανισμός να κρατήσεις τόσο βαρύ φορτίο με ασφάλεια. Όποτε αν δεν τη γλιτώσει το καραβάκι κάποιος θα τα κλαίει.

Link to comment
Share on other sites

@Neptuneαυτό ακριβώς παρατήρησα και εγώ και μου έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση και βλέπω πως έχει και μια ταχύτητα γύρω στους 3,6 κόμβους η οποία βέβαια μπορεί να οφείλεται και στον υψηλό κυματισμό! Να πούμε πως στην περιοχή αυτή την ώρα πνέουν άνεμοι ταχύτητας 42-43 κόμβων ενώ κοντά στο πλοίο πρέπει να πηγαίνει σκάφος της Νορβηγικής Ακτοφυλακής. 

Link to comment
Share on other sites

Εντάξει το άφησαν να πηγαίνει με μια ταχύτητα μάλλον τη χαμηλότερη που τιμονευει για να μένει κόντρα στον καιρό και όταν φτιάξει βλέπουμε ανάλογα σε τι κατάσταση θα είναι. Κάπως έτσι το βλέπω εγώ. Απλά μου κάνει εντύπωση που το άφησαν έτσι χωρίς έστω ένα άνθρωπο πάνω. Θα μου πεις εσύ θα έμενες πάνω μόνος σου 🤣

Link to comment
Share on other sites

Το βίντεο πρέπει να είναι από την εγκατάλλειψη των πρώτων 8 μελών. Στο κείμενο στο άρθρο, επικαλούνται πληροφορίες που λένε οτι αργότερα εγκατέλλειψαν και οι υπόλοιποι 4. Δεν συνεπάγεται οτι το εγκατέλλειψαν με την μηχανή να δουλεύιε απαραίτητα.

Link to comment
Share on other sites

"Παίζει" και αυτό. Το πλοίο κατευθύνεται νότιο/νοτιοανατολικά με τον καιρό να το σπρώχνει προς τα παράλια. (αν μάλιστα το AIS καταγράφει την πορεία με βάση τα όργανα του πλοίου τότε έχοντας τον καιρό πρύμα/δευτερόπρυμα). Ο καιρός χθές τη νύκτα πρέπει να ήταν 9άρι-10 (γύρω στους 50 κόμβους αέρας και πάνω από 10-11 μ κύμα). Κοντά στην ακτή και ανατολικότερα έδειχνε να κόβει αρκετά. Ίσως -αν δουλεύει η μηχανή- να το κρατάει κάπως για να μην είναι τελείως ξυλάρμενο και να σκέπτονται (αν τα καταφέρει και είναι ασφαλές) να ξαναστείλουν μερικούς ανθρώπους όταν πλησιάσει την ακτή. Χθές έκανα την σκέψη ότι επειδή τα πλοία αυτού του τύπου έχουν συνήθως πλευρικά τάνκια και ισχυρές αντλίες για να αντισταθμίζουν την κλίση όταν σηκώνουν βαρύ φορτίο με τα κρένια τους, ίσως αυτοί που έμειναν πίσω να επιχειρούσαν -με σημαντικό κίνδυνο βεβαίως- να μειώσουν κάπως έτσι την κλίση. Γιατί αν έχει μετατοπιστεί φορτίο σε τέτοιες συνθήκες είναι αδύνατο να κάνουν κάτι. Το βαποράκι έχει ένα πολύ μεγάλο μειονέκτημα για μια τέτοια κατάσταση. Είναι μονάμπαρο με ότι αυτό συνεπάγεται σε περίπτωση εισροής ύδατος. ΄Όσο για τα μεταφερόμενα σκάφη, σε περίπτωση που δεν τα καταφέρει το βαποράκι, είναι σε συντριπτικό ποσοστό καταδικασμένα. Η συνήθης πρακτική είναι οι βάσεις των σκαφών να ποντάρονται και ασφαλίζονται στο deck, τα δε σκάφη να "δένονται" (με φασκιές/ιμάντες) τόσο στις βάσεις τους όσο και απευθείας σε lashing points (μάπες) του πλοίου. Βέβαια αν η κλίση οφείλεται σε μετατόπιση  κάποιου μεγάλου σκάφους (που σημαίνει ότι δεν είναι πλέον τόσο καλά ασφαλισμένο) ίσως αυξάνονται ένα κλικ οι πιθανότητές του να την "σκαπουλάρει".

Υ.Γ. Ας με ενημερώσει όποιος γνωρίζει παρακαλώ αν η πορεία στο AIS καταγράφεται με βάση δεδομένα των οργάνων του πλοίου ή βασει των εκπεμπομένων στιγμάτων. Είναι πάντα χρήσιμη η γνώση

Link to comment
Share on other sites

Το AIS είναι ένας πομποδέκτης. Τα δεδομένα που εκπέμπει είναι από αλλά όργανα, δεν μετράει μόνο του την ταχύτητα ή την πορεία. 

Η ταχύτητα και το στίγμα προέρχονται από το gps, η πορεία απο την πυξίδα (heading όχι COG) κλπ. 

Τα στατικα δεδομένα του πλοίου οπως imo, mmsi, call sign κλπ ειναι περασμένα μέσα στην συσκευή από τεχνικό, δεν λαμβάνονται απο αλλη συσκευή. 

Συνεπώς βλέπεις τα στίγματα του πλοίου βάσει του gps του πλοίου. 

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ πολύ για την διευκρίνηση. Προσπαθούσα να εκτιμήσω αν το πλοίο είναι ξυλάρμενο ή κρατάει κάπως πορεία και φυσικά το αν το AIS εκπεμπει ένδειξη gyro για heading η COG είναι σημαντικό. Βέβαια το πιό απλό ήταν τελικά να διαβάσω τα νεώτερα. Το πλοίο είναι ξυλάρμενο, έχασε ένα μεγάλο σκάφος αξίας 6.6 εκ. από αυτά που μετέφερε (αυτό ίσως είναι καλό για το ίδιο το πλοίο) ντριφτάρει προς τις ακτές και οι αρχές εκπονούν σχέδιο να αποφύγουν ναυάγιο και ρύπανση.

Edited by pathfinder
Link to comment
Share on other sites

Το βασικό είναι να μπορέσουν να πιάσουν το πλοίο ρυμουλκά. Και ρυμουλκό δεν βλέπω στα περιξ.. Αύριο φαίνεται να βελτιώνονται οι συνθήκες και ελπίζω να το προσπαθήσουν. 

Link to comment
Share on other sites

Από ότι φαίνεται δίπλα στο πλοίο έφτασαν μερικά πλοία υποστήριξης εξέδρων πετρελαίου μάλλον για ρυμούλκηση όπως το NORMAND DROTT και το BB OCEAN.

Link to comment
Share on other sites

Εχασε και ένα πλοιο-φορτίο αλλά και μισι κρενι το πλοιο.Για την ώρα δε φαίνεται να υπάρχει βελτίωση.Ξερει καποιος αν είναι φορτωμένο και από κάτω?

Link to comment
Share on other sites

όντως σε σύγκριση με τα προηγούμενα βίντεο από τις πρώτες στιγμές του συμβάντος και της εγκατάλειψης από το πλήρωμα, φαίνεται να έχει φύγει από την κουβέρτα του ένα πράσινο πλοίο , πιθανότατα ρυμουλκό/ supply vessel, το οποίο αν και φαινόταν του κουτιού θα αναπαύεται εν ειρήνη.

Link to comment
Share on other sites

Καλή η ερώτηση.Μάλλον δεν είχε τίποτα μόνο σαβούρα.Με το ρυμουλκο και τα υπόλοιπα σκάφη το κέντρο βάρους του ήταν πολύ ψηλό.Ίσως το ρυμουλκό όντας το πιο βαρυ του φορτίο το "ρίξανε"  σκόπιμα στη θάλασσα μπας και επανέλθει λίγο να σωθεί το βαπόρι και γλυτώσουν τα υπόλοιπα σκάφη.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ με @ΝΟΜΙΚΟΣ ότι πιθανόν το πλοίο της ιχθυοκαλλιέργιας να "διευκολύνθηκε" στο να βρεθεί στην θάλασσα για να σωθεί το πλοίο (jettison). Αυτός ο τύπος πλοίων χρειάζεται μεγάλα ballast tanks αλλά κάπου διάβασα βύθισμα 5,8 (με max 6.1) οπότε είναι αρκετά πιθανό να είχε στο αμπάρι και άλλο φορτίο (ή ίσως μικρότερα σκάφη). Διάβασα ότι θα προσπαθούσαν σήμερα να κατεβάσουν με ελικόπτερα 4 άτομα για να πάρουν ρυμούλκιο αλλά αναβλήθηκε για αύριο. Ο καιρός νωρίτερα το ξέσερνε παράλληλα με τις ακτές όμως απ το AIS βλέπω ότι ΄τωρα μάλλον γύρισε ΒΔ οπότε αν δεν το "πιάσουν" μπορεί να πάει προς την ακτή.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...