Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
Posted

Συμφωνα με επιβεβαιωμενες πληροφοριες τανκερ εταιριας ελληνικων συμφεροντων εχει να επικοινωνησει με την εταιρια του απο χθες το μεσημερι. Εκτοτε οσες προσπαθειες και αν εγιναν για επικοινωνια με το πλοιο ειτε απο δω ειτε απο τον πρακτορα του απεβησαν ακαρπες, Η εταιρια στελνει εκκληση σε οσες εταιριες εχουν πλοια αυτες τις μερες στη Νιγηρια να κανουν προσπαθειες να επικοινωνησουν με το πλοιο αλλα φοβουνται οτι εγινε καποια αποπειρα πλιατσικου και οτι κατι δεν παει καλα. Ας ευχηθουμε να πανε ολα καλα. Το πλοιο δεν εχει ελληνικη σημαια αλλα δεν αποκλειεται να εχει μεσα και μερικους Ελληνες... :(

Posted (edited)

Και η επισημη ανακοινωνση

Gunmen boarded the MT Halifax off Port Harcourt, the main city in the oil-rich Niger Delta, they said.

The owners of the vessel lost contact with the tanker on 30 October, according to the International Maritime Bureau (IMB).The UN this week urged West African nations to increase naval patrols following a surge of pirate attacks.The IMB says the crew of 25 are being held by the pirates, who are expected to steal the oil in the ship's hold.In West Africa, crews are generally released unharmed after the crude oil is stolen from the ships, unlike in Somalia, where crews and their ships are held until ransoms are paid - often after several months.The nationalities of those onboard are thought to be Filipino and Indian, with an Italian ship master.Commodore Kabir Aliyu, a spokesman for Nigeria's navy, declined to comment.Oil products tankers carry both crude and refined oil.The pirates are thought to have sailed into the Gulf of Guinea, according to security officials.The Halifax is owned by the Greek-based Ancora Investment Trust Inc and is flagged out of Malta.West Africa has seen a growing number of oil tanker hijackings in recent months as pirates target oil shipments from Nigeria, one of the world's biggest producers.On Monday, a top UN official, Taye-Brook Zerihoun, said that Somali pirates were inspiring copycat attacks in other parts of Africa.The warning came as the UN Security Council called on West African nations to step up navy patrols and other measures to counter a new front in the piracy war.

Αυτο μας ελειπε να αναπτυχθει και δευτερος πειρατικος πυρηνας

Edited by Neptune
Posted

Συνηθως ανεβαινανε στα βαπορια για πλιατσικο (στορια, μπογιες κτλ) Τωρα αμα ανακαλυψανε και τις ενοπλες επιθεσεις σωθηκαμε :o

  • 5 months later...
Posted

Εμένα μου άρεσαν οι οχυρωμένες βαρδιόλες με τα σακιά με άμμο. Την ουσία βέβαια του βίντεο την δίνει η περιγραφή του περιεχομένου (Description: Warning shots thru the brain is very effective.) :rolleyes:

Το πρόβλημα είναι ότι διαβάζοντας ορισμένα από τα σχόλια για το βίντεο, άρχισαν να μου γίνονται συμπαθείς μέχρι και οι πειρατές. Τι είναι τούτοι εδώ, από την Λεγεώνα των Ξένων το έσκασαν αυτοί οι σχολιαστές? B)

Posted

Το πρόβλημα είναι ότι διαβάζοντας ορισμένα από τα σχόλια για το βίντεο, άρχισαν να μου γίνονται συμπαθείς μέχρι και οι πειρατές. Τι είναι τούτοι εδώ, από την Λεγεώνα των Ξένων το έσκασαν αυτοί οι σχολιαστές? B)

Αυτό ήθελα να σχολιάσω από την ώρα που το διάβασα, μάλλον τίποτα πεζοναύτες αμερικάνοι ή ειδικοδυναμίτες θα είναι :lol: μιλάμε για ΤΟ πολεμόχαρο κοινό :D αλλά στο ιντερνέτ βέβαια ο καθείς μπορεί να γράψει την άποψή του

Posted

Και είδα ΕΝΑΝ (1) που λέει το αυτονόητο, δηλαδή ότι ενώ μέχρι τώρα πλην ελαχίστων εξαιρέσεων οι πειρατές φέρθηκαν καλά στους στα αιχμάλωτα πληρώματα, αυτή η κλιμάκωση της βίας θέτει σε κίνδυνο μελλοντικούς ομήρους...

  • 4 months later...
Posted

Η αλήθεια είναι πάντως πως τον τελευταίο καιρό, μέσα στο 2012 συγκεκριμένα ο αριθμός των πειρατειών έχει μειωθεί αρκετά διότι η μεγάλη πλειοψηφία των πλοίων που περνάνε από την περιοχή αυτή είναι εφοδιασμένη με ένοπλους φρουρούς που τελικά είναι ομολογουμένως μεγάλος ανατρεπτικός παράγοντας. Αξιοσημείωτο δε πως κανένα πλοίο που είχε ένοπλους φρουρούς δεν έχει μέχρι τώρα αιχμαλωτιστεί. Οπότε δουλειά γίνεται. Το άλλο αξιοσημείωτο που άκουσα είναι πως στην παροχή αυτου του είδους των υπηρεσιών υπάρχουν πια περίπου 160 εταιρείες για όλα τα γούστα. Μάλιστα έχει δημιουργηθεί και ένωση αυτών των εταιρειών που εφαρμόζει πια κανόνες ποιότητας και πιστοποιεί τα μέλη της.

Ενδεικτικά για να πάρουμε μια γεύση των οικονομικών μεγεθών, να πούμε πως για ένα ταξίδι από τη Βραζιλία στον Περσικό όπου οι ένοπλοι φρουροί θα επιβιβαστούν στο Port Louis του Αγίου Μαυρικίου(βοήθειά μας) και θα αποβιβαστούν στο Muscat, το κόστος είναι περίπου 4-6 χιλιάδες δολλάρια την ημέρα για 4 φρουρούς, ανάλογα με την εθνικότητα και την εταιρεία. Σε αυτό προσθέστε τα πρακτορειακά έξοδα στα 2 σημεία(συνολικά 5-7 χιλιάδες δολλάρια), κόστος εισιτηρίων και διαμονής των φρουρών και φυσικά την επιπλέον ασφάλιση για War Risks, Loss of Hire και Kidnap & Ransom.

  • 3 weeks later...
Posted (edited)

Οταν ήμουν μικρός,είχα δανειστεί από την βιβλιοθήκη τού σχολείου μου ένα βιβλίο με τίτλο "Οι Μπαρμπερίνοι πειρατές" (το οποίο έχω ακόμη,καθώς ο διδάσκαλός μας ουδέποτε θυμήθηκε να μού το ζητήση και τώρα πλέον δέν μπορεί,από εκεί που βρίσκεται).Σ'αυτό εξιστορούνται οι προσπάθειες που έγιναν κατά τον 19ο αιώνα γιά την εξουδετέρωση τών πειρατών που επί αιώνες ελυμαίνοντο την Μεσόγειο.Τελικά,οι -νεοσύστατες τότε- ΗΠΑ έστειλαν στόλο που κατάφερε,με αποκλεισμό τών παραλίων τής Αλγερίας και τού Μαρόκου (απ΄όπου ξεκινούσαν οι πειρατές) και με συνεχείς επιθέσεις στά κράτη αυτά,να εξαλείψη το φαινόμενο τής πειρατείας.Φαίνεται όμως πως η Ιστορία επαναλαμβάνεται και πως πάλι είναι απαραίτητο η λύση να δοθή κυρίως με στρατιωτικές μεθόδους.

ΥΓ.Εντύπωση μού κάνει το πάθημα τών δύο Ισραηλινών εφοπλιστών,αφού λογικά θα έπρεπε να ήταν οι πρώτοι που θα έβαζαν ένοπλους φρουρούς στά πλοία τους,διδασκόμενοι από τους sky marshals τής EL-AL.

Edited by Hastaroth
  • 3 weeks later...
Posted

το energy centurion, συμφεροντων Ρεστη, ηταν το πιο προσφατο θυμα. περιεργη πειρατια. δεν πηραν λυτρα, αλλα βουτηξαν τα τιμαλφη του πληρωματος και κανα 3.000 πετρελαιο

Τώρα μου θύμησες το εξής περιστατικό Proud. Μια-δυό μέρες μετά από την πειρατεία στο Energy Centurion και ενόσω το πλοίο βρισκόταν ακόμα στα χέρια των πειρατών, ήμουν παρών σε μια παρουσίαση σχετικά με τις υπηρεσίες μιας εκ των τριών μεγαλύτερων εταιρειών του χώρου προστασίας, που ξεκίνησε σαν εταιρεία προστασίας υψηλών προσώπων και επεκτάθηκε και στο χώρο της ναυτιλίας, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά και μόνο πρώην Βρεταννούς στρατιωτικούς. Στην μεγάλη συζήτηση που ακολούθησε την παρουσίαση που έγινε από πρώην υψηλόβαθμο στρατιωτικό του Βασιλικού Ναυτικού με πολευτή εμπειρία στο ΝΑΤΟ, τον ρώτησα αν αυτή η πειρατεία στη Δυτική Αφρική δείχνει πως οι Σομαλοί βρίσκου μιμητές. Εκείνος απάντησε πως οι Νιγηριανοί είναι απλά κλέφτες και το πλοίο θα το αφήσουν να φύγει αφού το ξαφρίσουν, όπως και έγινε το ίδιο απόγευμα :). Οπότε ο ανθρωπος αυτός ήταν πραγματικά γνώστης, οι πειρατές της Δυτικής Αφρικής έχουν διαφορετικό business model :D από τους Σομαλούς.

Πέρα από αυτό όμως, έμαθα και διάφορα άλλα ενδιαφέροντα πράγματα. Οι δυνάμεις του ΝΑΤΟ στην περιοχή, αριθμούν νομίζω συνολικά 18 πλοία εκ των οποίων το 1/3 είναι πάντα σε κατάσταση επισκευής, επίσκεψης στην ξηρά ή ανεφοδιασμού. Μένουν τα άλλα 2/3, εκ των οποίων τα περισσότερα πλοία μένουν κοντά στο διάδρομο του Κόλπου του Άντεν συνοδεύοντας πλοία και μόνο 3 πλοία περιπολούν στην υπόλοιπη περιοχή. Συνήθως αυτά τα 3 περιπλέουν τις ακτές της Σομαλίας αλλά μιλάμε ότι ψάχνουν πραγματικά ψύλλους στα άχυρα αφού ακόμα κι όταν θεαθεί κάποιο πειρατικό στην περιοχή, η έκταση του θαλάσσιου χώρου καθιστά τον εντοπισμό μάλλον θέμα τύχης. Κατά τα άλλα επιβεβαίωσε αυτά που ξέρουμε κι εμείς, ότι δηλαδή ούτε το ΝΑΤΟ σαν οργανισμός αλλά ούτε και οι επιμέρους χώρες ενδιαφέρονται πραγματικά να καθαρίσουν την περιοχή. Ειδικά οι ΗΠΑ έχουν στην ευρύτερη περιοχή του Κόλπου 3 aircraft carrier battlegroups τα οποία άνετα θα μπορούσαν να σαρώοσυν τις ακτές της Σομαλίας και να τελειώνει το πανηγύρι αλλά... Οι τακτικές συναντήσεις δε των χωρών που είτε στα πλαίσια του ΝΑΤΟ, είτε μεμονωμένα έχουν παρουσία στην περιοχή, γίνεται περισσότερο σαν ανεπίσημο διπλωματικό φόρουμ(μια και σε κανονικές συνθήκες όλες αυτές οι χώρες δεν κάθονται στο ίδιο τραπέζι), παρά σαν ένα εργαλείο λήψης αποφάσεων και καταπολέμησης της πειρατείας.

Επίσης καταρρίφθηκε ο μύθος των βαρέως οπλισμένων πειρατών, τουλάχιστον μέχρι στιγμής δεν έχει θεαθεί κάποιο βαρύ όπλο για τον απλούστατο λόγο πως εφ' ενός πρέπει τα όπλα να είναι μικρά ώστε μπορούν να κρυφτούν σε περίπτωση επιθεώρησης(τα πειρατικά καμουφλάρονται σαν ψαράδικα), αφ' ετέρου δεν είναι πρακτικό για τους πειρατές να έχουν κάτι τέτοιο αφού λόγω των συνθηκών και του κυματισμού τους είναι δύσκολο να στοχεύσουν ακόμα και με τα ΑΚ-47 που οι περισσότεροι έχουν. Για το τέλος να χαιρετήσω την ανύπαρκτη πολιτική ηγεσία της πρώτης ναυτιλίας του κόσμου και το πανάθλιο Σώμα Ασφαλείας που την υποστηρίζει, που εξ' όσων γνωρίζω ακόμα δεν έχει υιοθετήσει νομοθετικά και επιτρέψει πρακτικά τα πλοία που φέρουν τη σημαία της να επιβιβάζουν ενόπλους φρουρούς για την προστασία των ναυτικών. Μπουρλόοοτοοοο.

Posted (edited)
δεν έχει υιοθετήσει νομοθετικά και επιτρέψει πρακτικά τα πλοία που φέρουν τη σημαία της να επιβιβάζουν ενόπλους φρουρούς για την προστασία των ναυτικών.

νομοθετικα εχει ρυθμιστει απο την κυβερνηση παπαδημου την περασμενη ανοιξη. εδω ειναι η σχετικη νομοθεσια. (ειχε προηγηθει και μια κλωτσοπατιναδα μεταξυ των τοτε συναρμοδιων υπουργων παπουτση, Μιχαλη Goldon κλπ). τωρα το κατα ποσο υλοποιειται και ειναι εφαρμοσιμο ειναι αλλο θεμα.

Edited by proud_ionian
  • 2 weeks later...
Posted

Επανέρχομαι στο συγκεκριμένο θέμα φίλε Proud, ψάχνωντάς το λίγο παραπάνω αυτό που έμαθα είναι πως ψηφίστηκε ο νόμος μεν, η ταμπακιέρα δε βρίσκεται στο Άρθρο 2, παράγραφος 1(γ) όπου αναφέρεται πως οι εταιρείες που θα παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες πρέπει να είναι πιστοποιημένες με ISO. Ο νόμος δεν το αναφέρει ρητά αλλά υποθέτω πως υπάρχει κάποιο επεξηγηματικό έγγραφο που διευκρινίζει πως ο νόμος αναγνωρίζει εταιρείες που θα είναι πιστοποιημένες με την επόμενη έκδοση του ISO για το συγκεκριμένο τομέα και όχι με την ισχύουσα, γι' αυτό και καθυστερεί το πράγμα, προφανώς μέχρι να οργανωθεί στο συγκεκριμένο τομέα κανένας ημέτερος.

Posted

Ομως φίλτατε εγκάθετε,ο νόμος οφείλει να ορίζη βάσει ποιάς έκδοσης ISO πρέπει να είναι πιστοποιημένες οι εταιρείες-π.χ.ISO9001:2008 κλπ-και όχι απλώς να λέη "οι εταιρείες πρέπει να έχουν ISO".Εξ άλλου,η "επόμενη έκδοση" μπορεί να ισχύση σε δυό,τρία ή περισσότερα χρόνια διότι απλώς ακόμη...δέν υπάρχει.Αν ισχύη αυτό που λές,πρόκειται σαφώς γιά διαπλοκή καθώς οι αρμόδιοι υπουργοί εμποδίζουν ήδη πιστοποιημένες (αλλά όχι "ημέτερες") εταιρείες να δραστηριοποιηθούν στον χώρο......

Posted

Συμφωνώ, θα έπρεπε. Το παραπάνω μου μετεφέρθη από άνθρωπο ο οποίος στην εταιρεία του είναι επιφορτισμένος με το να κανονίζει τέτοιου είδους προστασίες για τα πλοία του στόλου.

  • 5 months later...
Posted

ελληνας πλοιαρχος στα χερια νιγηριανων ενοπλων.
 
 

Στα χέρια Νιγηριανών ενόπλων βρίσκεται ο έλληνας καπετάνιος του μικρού δεξαμενοπλοίου Tulip.
Το πλοίο ανήκε στην Aegean Oil, η οποία ως γνωστόν σταματά τις δραστηριοτήτες της στην Γκάνα έχοντας πουλήσει τα πλοία που δραστηριοποιούνταν στην περιοχή.
Το πλοίο μεταβιβάστηκε σε τοπικά συμφέροντα. Στο πρώτο του ταξίδι στην Νιγηρία δέχθηκε την επίθεση ενόπλων και ο έλληνας καπετάνιος του, ο οποίος είχε προσωρινά παραμείνει στο πλοίο μέχρι να βρεθεί αντικαταστάτης του, βρέθηκε στα χέρια της ένοπλης συμμορίας.

Πηγή:www.reporter.gr
 

  • 8 months later...
Posted

Ένα πρόσφατο ρεπορταζ του ABC για την πειρατεία, με αφορμή την γνωστή ταινία και τον Captain Fillips. Περιλαμβάνει μέρος και αυτού του βίντεο όπου ιδιωτική ασφάλεια αμερικανικού πλοίου "γαζώνει" τους πειρατές. Σχετικά με τον καπετάνιο Phillips, υπάρχει η άποψη ότι εσφαλμένα ηρωοποειται, αφού αψήφισε προειδοποιήσεις και έπλευσε σε επικίνδυνη θαλάσσια περιοχή για λόγους οικονομίας.

  • 4 weeks later...
Posted

Εκδήλωση ένοπλης επίθεσης στο M/T Althea στη Γουινέα 

Ενημερώθηκε πρωινές ώρες την Τριτη 17/12/13, το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής για περιστατικό εκδήλωσης ένοπλης επίθεσης στο Μ/Τ «ALTHEA» σημαίας Νήσων Μάρσαλ, στη θαλάσσια περιοχή 35 ν.μ. νότια της Γουινέας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δήλωση του εκπροσώπου της πλοιοκτήτριας εταιρείας, δεκαμελής ομάδα ατόμων επιβιβάστηκε στο πλοίο και απήγαγε τον αλλοδαπό Πλοίαρχο και τον 65χρονο Έλληνα Α΄ Μηχανικό, τους οποίους και μετέφερε σε άγνωστο μέχρι στιγμής σημείο. Στο πλοίο επέβαιναν συνολικά δεκαοχτώ (18) μέλη πληρώματος.

Το Μ/Τ «ALTHEA» παραμένει ασφαλώς αγκυροβολημένο στην ανωτέρω περιοχή με τα δεκαέξι (16) μέλη του πληρώματος καλά στην υγεία τους.

Εξελίξεις θα αναφερθούν με νεότερο δελτίο τύπου.

 

Πηγη: ΥΕΝ

  • 3 weeks later...
Posted

Απελευθέρωση απαχθέντων ναυτικών (Συνέχεια ενημέρωσης για την ένοπλη επίθεση σε Δ/Ξ πλοίο ξένης σημαίας στη Γουινέα την 17-12-2013) 

Σχετικά με την ένοπλη επίθεση στο Δ/Ξ «ALTHEA» σημαίας Νήσων Μάρσαλ στη θαλάσσια περιοχή 35 ν.μ. νότια της Γουινέας και την απαγωγή του αλλοδαπού Πλοιάρχου και του 65χρονου Έλληνα Μηχανικού, σύμφωνα με επιστολή της πλοιοκτήτριας εταιρείας προς την αρμόδια Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, ανακοινώνεται ότι οι δύο ναυτικοί ελευθερώθηκαν και ότι ο Έλληνας Μηχανικός αναμένεται να αφιχθεί σήμερα στην Αθήνα.

Πηγη: ΥΕΝ

  • 2 weeks later...
Posted

Στα χαμηλότερα επίπεδα των έξι τελευταίων ετών έπεσαν οι πειρατικές επιθέσεις σε όλο τον κόσμο κατά τη διάρκεια του 2013. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του International Maritime Bureau (IMB), πέρυσι καταγράφηκαν 264 περιστατικά, μειωμένα κατά 40% σε σχέση με το 2011.

Πιο συγκεκριμένα, το 2012 έγιναν 297 επιθέσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, το 2011 είχαν φτάσει τις 439, ενώ το 2008 καταγράφηκαν 293 περιπτώσεις πειρατικών επιθέσεων σε πλοία σε όλο τον κόσμο. Την ίδια χρονιά «φούντωσε» και το φαινόμενο των πειρατικών επιθέσεων στη Σομαλία, οι οποίες έφτασαν τις 111 σημειώνοντας μία αύξηση κατά 200% σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο.

Ωστόσο, πέντε χρόνια μετά, το 2013, έγιναν μόλις 15 επιθέσεις, ενώ το 2012 είχαν πέσει στις 75, έναντι 237 που είχαν καταγραφεί το 2011.

 

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...