Jump to content
Shipfriends

Πειρατικές επιθέσεις


Recommended Posts

  • 1 month later...

Την απελευθέρωση του γερμανικού φορτηγού πλοίου Hansa Stavanger και του πληρώματός του, που κρατούνταν επί τέσσερις μήνες από Σομαλούς πειρατές, έπειτα από την καταβολή των λύτρων, ανακοίνωσε η διεθνής αποστολή νηοπροστασίας Αταλάντη.

Σύμφωνα με τις γερμανικές αρχές, ένα αεροσκάφος άφησε χθες το μεσημέρι πάνω από το σκάφος λύτρα 2,75 εκατ. δολαρίων (1,9 εκατ. ευρώ).

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Την προσπάθεια πειρατών στον κόλπο του Άντεν να καταλάβουν ένα τουρκικό πλοίο απέτρεψε ένα ελικόπτερο του γερμανικού πολεμικού ναυτικού.

Το τουρκικό πλοίο MS Elgiznur Cebi εξέπεμψε σήμα κινδύνου όταν το πλησίασε ένα ταχύπλοο με έξι επιβαίνοντες.

Στο σήμα ανταποκρίθηκε το γερμανικό ελικόπτερο, το οποίο απογειώθηκε από το πολεμικό πλοίο Bremen που συμμετέχει σε αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την καταπολέμηση της πειρατείας και το ελληνικό πολεμικό πλοίο HS Navarinon.

Το ελικόπτερο, αφού πέταξε πάνω από το ταχύπλοο και διαπίστωσε ότι στο εσωτερικό του υπήρχαν ανεμόσκαλες, έριξε προειδοποιητικές βολές εναντίον του ταχυπλόου. Το ταχύπλοο σταμάτησε και στη συνέχεια το ελληνικό πλοίο πραγματοποίησε έρευνα στο εσωτερικό του, όπου εντοπίστηκαν όπλα.

zougla.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Σκότωσαν τον καπετάνιο γιατί δεν υπάκουσε. :(

Τον καπετάνιο ενός πλοίου που είχαν καταλάβει σκότωσαν πειρατές στη Σομαλία, όταν εκείνος αρνήθηκε να απομακρύνει το πλοίο από το λιμάνι του Μογκαντίσου.

Ο υπουργός Ναυτιλίας της Σομαλίας δήλωσε ότι αστυνομικοί προσπάθησαν να προσεγγίσουν –κατά τη συνήθη τακτική - το πλοίο, όταν αυτό πλησίαζε το λιμάνι, όμως ήδη το είχαν καταλάβει πειρατές, οι οποίοι άνοιξαν πυρ εναντίον τους.

Από την ανταλλαγή πυρών τραυματίστηκε ένας αστυνομικός, ενώ χάρη στην επέμβαση της σομαλικής αστυνομίας και των ανδρών του ειρηνευτικού σώματος της Αφρικανικής Ένωσης το πλοίο και το πλήρωμα σώθηκαν.

Πηγή : zougla.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Συμφωνα με τη zougla συντομα θα απελευθερωθει το ελληνικών συμφερόντων πλοίο Ariana αφου υπηρξε συμφωνια με τους πειρατες

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η συμφωνία με τους Σομαλούς πειρατές και σύντομα θα απελευθερωθεί το ελληνικών συμφερόντων πλοίο «MT Ariana», το οποίο βρισκόταν στα χέρια των πειρατών από τον Μάιο.

«Συμφωνήσαμε να λάβουμε 3,5 εκατομμύρια δολάρια λύτρα για να ελευθερώσουμε το ελληνικό πλοίο. Περιμένουμε τα χρήματα», δήλωσε τηλεφωνικά στο πρακτορείο Reuters ο πειρατής Hassan, ενώ συμπλήρωσε: «Θα αποβιβαστούμε από το πλοίο μέσα στις επόμενες 48 ώρες, αν όχι νωρίτερα. Δηλαδή αμέσως μόλις πάρουμε τα χρήματα». Επίσης, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, το πλήρωμα είναι καλά στην υγεία του.

Το πλοίο είχε καταληφθεί στις 2 Μαΐου βόρεια της Μαδαγασκάρης, ενώ έπλεε από τη Βραζιλία για τη Μέση Ανατολή, με 24μελές ουκρανικό πλήρωμα.

Το MT Ariana, υπό σημαία Μάλτας, ανήκει στην ελληνική εταιρεία All Oceans

.
Link to comment
Share on other sites

Απόπειρα πειρατείας σε δύο διαφορετικά πλοία ελληνικών συμφερόντων, μέσα σε διάστημα λίγων μόλις ωρών. Ο θάλαμος επιχειρήσεων του ΥΕΝ, ενημερώθηκε πριν λίγο για τα δύο περιστατικά.

Το πρώτο αφορά στο πλοίο «Θεοφόρος 1», σημαίας Παναμά, το οποίο ανήκει στην εταιρεία Good Fair Shipping. Ενώ έπλεε στον κόλπο του Άντεν, Σομαλοί πειρατές πλησίασαν το πλοίο και αποπειράθηκαν να το κουρσέψουν, ωστόσο τα μέλη του πληρώματος απώθησαν τους πειρατές πετώντας εναντίον τους νερό με μάνικες. Το «Θεόφιλος 1» είναι σε καλή κατάσταση, όπως και όλα τα μέλη του πληρώματος, από τα οποία κανείς δεν είναι Έλληνας. Συνοδεία δύο πολεμικών πλοίων συνεχίζει τον προορισμό του.

Λίγο νωρίτερα, το ελληνόκτητο πλοίο Delvina εξέπεμψε σήμα κινδύνου ενώ έπλεε 285 ναυτικά μίλια ανατολικά της Τανζανίας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι και σε αυτή την περίπτωση πειρατές επιχείρησαν να κουρσέψουν το πλοίο, χωρίς επιτυχία. Το Delvina, έμφορτο με σιτηρά, είχε ξεκινήσει από τη Μεσόγειο με προορισμό την Μομπάσα.

zougla.gr

Link to comment
Share on other sites

Το ελληνικό φορτηγό πλοίο «Φιλίτσα», το οποίο μετέφερε χημικά από το Κουβέιτ προς τη Νότια Αφρική, κατελήφθη από Σομαλούς πειρατές στον κόλπο του Άντεν.

Στο πλοίο, σημαίας των Νησιών Μάρσαλ, επιβαίνουν τρεις Έλληνες αξιωματικοί και άγνωστος αριθμός Φιλιππινέζων, μελών του πληρώματος.

Την είδηση μετέδωσε το πρακτορείο Reuter, ωστόσο το ελληνικό υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει την είδηση

zougla.gr

Ενα ακομα δυστυχως :(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Πειρατές επιτέθηκαν σε δεξαμενόπλοιο που μετέφερε πετρέλαιο στα ανοικτά του Μπενίν, σκότωσαν έναν Ουκρανό, μέλος του πληρώματός του, κι έκλεψαν το περιεχόμενο του χρηματοκιβωτίου του σκάφους, ανακοίνωσε ο επικεφαλής του πολεμικού ναυτικού της χώρας της Δυτικής Αφρικής χθες Τρίτη.

Το Cancale Star, μήκους 230 μέτρων, υπό Λιβεριανή σημαία, μετέφερε 89.000 μ.3 αργού πετρελαίου από τη Νιγηρία όταν πειρατές έκαναν επιδρομή σ' αυτό σε απόσταση 18 μιλίων από τις ακτές του Μπενίν, δήλωσε ο Μαξίμ Αχογιό στους δημοσιογράφους.

Link to comment
Share on other sites

Το Ελληνικο πλοιο ειναι το Maran Centaurus συμφωνα με τη zougla και πλεον εχει φτασει στις ακτες της Σομαλιας

Στις σομαλικές ακτές έφθασε το ελληνικό σούπερ τάνκερ Maran Centaurus, το οποίο κατέλαβαν την Κυριακή Σομαλοί πειρατές στον Ινδικό Ωκεανό, 600 ναυτικά μίλια βορειανατολικά των Σεϋχελλών.

Η ανακοίνωση έγινε από την αποστολή της Ε.Ε. για την καταπολέμηση της πειρατείας στα ανοικτά της Σομαλίας.

Το δεξαμενόπλοιο, το οποίο δύναται να μεταφέρει 300.000 τόνους αργού πετρελαίου, είναι το δεύτερο μεγαλύτερο σκάφος που καταλαμβάνουν πειρατές στα ανοικτά της Σομαλίας.

Στην ανακοίνωση της EU NAVFOR αναφέρεται ότι το πλοίο αγκυροβόλησε στο λιμάνι Χόμπιο, καταφύγιο των πειρατών και ότι το πλήρωμά του αποτελείτο από 16 Φιλιππινέζους, εννέα Έλληνες, ένα Ρουμάνο και δύο Ουκρανούς.

Το δεξαμενόπλοιο είχε αποπλεύσει από την Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, κατευθυνόταν στις ΗΠΑ και πιθανολογείται ότι το πετρέλαιο που μετέφερε ήταν περίπου όσο και η χωρητικότητά του, πλησιάζοντας σε αξία τα 150 εκατομμύρια δολάρια.

Το μεγαλύτερο πλοίο που έχει κατασχεθεί μέχρι σήμερα -το σαουδαραβικό σούπερ τάνκερ Sirius Star, το οποίο μετέφερε δύο εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου, αξίας περίπου 100 εκατομμυρίων δολαρίων τότε- αφέθηκε ελεύθερο στο τέλος του περασμένου χρόνου, αφού καταβλήθηκαν στους πειρατές λύτρα ύψους τριών εκατομμυρίων δολαρίων.

Αξιωματούχος του Διεθνούς Γραφείου Ναυτιλίας στο Λονδίνο δήλωσε προς το Γερμανικό Πρακτορείο ότι μέχρι τις 30 Νοεμβρίου είχαν σημειωθεί συνολικά 204 επιθέσεις από ύποπτους Σομαλούς πειρατές, από τις οποίες οι 42 ήταν επιτυχείς.

Σημειώνεται ότι 11 πλοία και πάνω από 200 μέλη πληρωμάτων βρίσκονται ακόμη σε χέρια πειρατών

.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Σομαλοί πειρτές απλευθέρωσαν σήμερα το ελληνικό σούπερ τάνκερ «Maran Centaurus», μετά την καταβολή λύτρων πολλών εκατομμυρίων δολαρίων, μετέδωσαν τα ξένα πρακτορεία ειδήσεων.

Το «Maran Centaurus» είχε πέσει θύμα πειρατείας στις 29 Νοεμβρίου 2009, ενώ έπλεε έμφορτο, περίπου 700 ν.μ. ανατολικά των ακτών της Σομαλίας, έχοντας αποπλεύσει από Κουβέιτ με προορισμό τον Κόλπο του Μεξικού.

Την απελευθέρωση του δεξαμενοπλοίου επιβεβαίωσε και το Λιμενικό Σώμα Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, τα 28 μέλη του πληρώματος, μεταξύ των οποίων και εννέα Έλληνες, είναι καλά στην υγεία τους και το πλοίο κατευθύνεται προς το λιμένα Ντέρμπαν Νοτίου Αφρικής, προκειμένου να ανεφοδιαστεί.

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξερω αν εχει αναφερθει και αλλου αλλα μιλαμε για λυτρα 6-7 εκατομμυρια δολλαρια τα οποια και ερριφθησαν απο αερος στις αγκαλες των πειρατων μεσω Ηνωμενων Αραβικων Εμιρατων. Η πλακα ειναι πως με το που επεσαν τα λεφτα, αρχισαν να πολεμουν οι διαφορες συμμοριες μεταξυ τους με αποτελεσμα να εχουμε 4 νεκρους και πολλους τραυματιες. Καταλαβαινετε τι γινεται λοιπον. Οι τελευταιες επιθεσεις ειναι πια πιο κοντα στην Ινδια παρα στην Σομαλια με συνεπεια η "διακεκαυμενη ζωνη" για τον διαπλου της οποιας να απαιτειται απο τα πλοια επιπλεον έκτακτη ασφαλιστικη εισφορα, να αγγιζει πλεον μια ακτινα 1000 ναυτικων μιλιων απο τις ακτες της Σομαλιας. Πλεον οχι μονο τα πλοια που διαπλεουν τον Κολπο του Άντεν, αλλα και αυτα που κατευθυνονται απο Βραζιλια προς Περσικο Κόλπο επιζητουν εξτρα ασφαλεια επιβιβαζοντας ομαδες ασφαλειας στον Αγιο Μαυρίκιο(Port Louis ειναι το λιμανι) και αποβιοβαζοντας τες στην Fujairah(ή το αναποδο). Το κοστος μιας ομαδας ασφαλειας και αναλογα με τη διαρκεια παραμονης στο πλοιο, σημεια απο/επιβιβασης και αριθμο συμμετεχοντων μπορει να ειναι οτιδηποτε απο 25 εως 75 χιλιαδες δολλαρια. Σας αφηνω να φανταστειτε τι μπιζνα εχει γινει με ολην αυτη την ιστορια και ποσο ανεβαινει το κοστος της μεταφορας.

Το βραβειο γκαντεμιας πηγαινει στην εταιρεια Zodiac των Ισραηλινων Ofer Brothers της οποιας αιχμαλωτιστηκαν 2 πλοια(ενα τανκερ κα ενα αυτοκινηταδικο) μεσα σε διαστημα 3 ημερων. Πληροφοριες που φερουν τον Sami Ofer να εχει επισκεφθει πολυ προσφατα γνωστο αρχοντικό της Παλαιοχώρας Χανίων με 40 καμπινέδες, ελέγχονται ως συκοφαντικός δάκτυλος απο το περιβάλλον του Αντώνη Σαμαρά.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
στο σκαϊ τωρα εχει μια εκπομπη με θεμα τις διαπραγματευσεις πειρατων/πλοιοκτητων.

το πιο ενδιαφερον σημειο ηταν ο επιλογος. η διαπιστωση του τελλογλου οτι αρκετοι απο τους πειρατες εχουν διασυνδεσεις σε ναυτιλιακα και ναυλομεσιτικα γραφεια της ευρωπης, τα οποια παιρνουν και ενα μερος των λυτρων. θα επανελθει στο ζητημα αυτο σε επομενη εκπομπη. παρολο που εχουν γινει κατα καιρους υπαινιγμοι για inside information των πειρατων, πρωτη φορα ακουω τοσο ξεκαθαρη συσχετιση των πειρατων με τους ναυτιλιακους κυκλους.

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με πρόσφατες εκθέσεις ναυτιλιακών οργανισμών εκτιμάται ότι το 2009 καταβλήθηκαν για την απελευθέρωση εμπορικών πλοίων λύτρα της τάξης των 60 εκατ. δολαρίων. Το 2008 είχαν καταγραφεί στην περιοχή του Κέρατος της Αφρικής και του Κόλπου του Αντεν 111 περιστατικά πειρατείας, εκ των οποίων 40 κατέληξαν σε ομηρία. Στη συγκεκριμένη περιοχή, η αύξηση των περιστατικών είναι της τάξης του 200% σε σχέση με τα προηγούμενα έτη.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Εκδήλωση πειρατείας σε Φ/Γ πλοίο με Έλληνες ναυτικούς.

Σήμερα στις 09:00, το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Λιμενικού Σώματος, ενημερώθηκε για εκδήλωση πειρατείας στο Φ/Γ πλοίο «ΕΛΕΝΗ Π.», σημαίας Λιβερίας, ενώ έπλεε περίπου 620 ναυτικά μίλια ανατολικά των ακτών της Σομαλίας, με πλήρωμα είκοσι τρεις (23) ναυτικούς, εκ των οποίων δύο (02) Έλληνες (Πλοίαρχος και Α’ Μηχανικός).

Το πλοίο, είχε αποπλεύσει από την Ουκρανία με τελικό προορισμό την Κίνα, μεταφέροντας σιδηρομετάλλευμα.

Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες όλοι οι ναυτικοί είναι καλά στην υγεία τους.

Τυχόν εξελίξεις θα γνωστοποιηθούν με νεότερο δελτίο τύπου.

Πηγή : YEN

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

συμφωναμε το ΑΠΕ και τη Ναυτεμπορικη, ελληνικο δεξαμενοπλοιο, δεχτηκε επιθεση αλλα τη σκαπουλαρε

Απετράπη πειρατεία στο δεξαμενόπλοιο «Απολλώνεια» νηολογίου Πειραιά, το οποίο έπλεε 1.100 ναυτικά μίλια ανατολικά της Μαδαγασκάρης. Δύο μικρά σκάφη από πειρατές προσπάθησαν να πλησιάσουν το δεξαμενόπλοιο, το οποίο μετέφερε πετρέλαιο και είχε αναχωρήσει από τον Περσικό Κόλπο με προορισμό τις ΗΠΑ. Ωστόσο, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή δεν κατάφεραν να το προσεγγίσουν.

Το δεξαμενόπλοιο διαθέτει 28μελες πλήρωμα - 14 Έλληνες, 13 Φιλιππινέζους και ένα Ρώσο- και ανήκει στην εταιρεία NEDA.

Για το συμβάν ενημερώθηκε ο θάλαμος επιχειρήσεων του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιεία

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

οι πειρατες οσο πανε και γινονται και πιο τολμηροι. τελευταια λεια, το ελληνικο (ελληνοκτητο/ ελληνικη σημαια) Irene SL, που κατεληφθη απο σομαλους πειρατες, ανοικτα του ομαν. πηγαινε απο το κουβειτ στον κολπο του μεξικο.

ενδεικτικα δυο δημοσιευματα απο και καθημερινη.

post-1817-0-49247800-1297292886_thumb.jp

post-1817-0-52885600-1297292893_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Πειρατεία στο ελληνόκτητο MV Dover στα ανοιχτά του Ομάν:

"Πειρατές κατέλαβαν τη Δευτέρα το ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο MV Dover, σημαίας Παναμά, λαμβάνοντας ομήρους τα 23 μέλη του πληρώματος στα ανοικτά του Ομάν. Ανάμεσα στο πλήρωμα δεν υπάρχουν Έλληνες.

Όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα η NavFor, η ναυτική δύναμη της ΕΕ στη Σομαλία για την καταπολέμηση της πειρατείας, το πλοίο κατελήφθη από πειρατές ενώ έπλεε περίπου 260 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά του Ομάν στη βόρεια Αραβική θάλασσα.

Η επικοινωνία με το πλοίο έχει χαθεί, όπως ανέφερε η δύναμη της ΕΕ. Το πλοίο είχε αποπλεύσει από το Πακιστάν και είχε προορισμό την Υεμένη.

Το πλήρωμά του αποτελείται από τρεις Ρουμάνους έναν Ρώσο και 19 Φιλιππινέζους".

Πηγή: in.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Έφθασε στ΄αυτιά μου προχθές μια φρικιαστική ιστορία(δυστυχώς πέρα για πέρα αληθινή) που συνετελέσθη σε πλοίο που κρατήθηκε από τους πειρατές. Ονόματα κλπ δεν έχουν σημασία, το θέμα είναι πως ένα εκ των μελών του πληρώματος ήταν γυναίκα. Σας αφήνω να φανταστείτε τη συνέχεια. Σαν συνέπεια άλλα πλοία με γυναίκες στα πληρώματα έχουν αρχίσει να τις αποβιβάζουν πρίν μπούν στην επικίνδυνη ζώνη.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Με ιδιωτικούς στρατούς αντιμετωπίζουν την πειρατεία

Η μία μετά την άλλη οι ευρωπαϊκές χώρες προσαρμόζουν τη νομοθεσία τους, επιτρέποντας την επάνδρωση των πλοίων που ανήκουν στη σημαία τους με οπλισμένους άνδρες. Πρόκειται για το ύστατο μέτρο αντιμετώπισης της πειρατείας που εκδηλώνεται κυρίως στον Ινδικό Ωκεανό και ανοικτά των ακτών της Σομαλίας και η οποία έχει στοιχίσει, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, τη ζωή 62 ναυτικών, ενώ περισσότεροι από 3.500 ναυτικοί είναι ή ήταν κάποια στιγμή όμηροι.

Τελευταία, στον κατάλογο των χωρών - μελών της Ε.Ε. που διαμορφώνουν μία νέα νομοθεσία για την αντιμετώπιση της πειρατείας προστέθηκε η Κύπρος. Εντός του επόμενου μήνα, αναμένεται η Κυπριακή Βουλή να ψηφίσει νόμο που θα αφήνει στη διακριτική ευχέρεια του πλοιοκτήτη την επάνδρωση του πλοίου του με οπλισμένους άνδρες.

Το θέμα συζητήθηκε και στη γενική συνέλευση της Ενωσης Κυπρίων Πλοιοκτητών (Cyprus Union Of Shipowners-CUS), που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Η Κυπριακή Ενωση Πλοιοκτητών είναι σε συζητήσεις με την κυβέρνηση και, ειδικότερα, με το Τμήμα Εμπορικής Ναυτιλίας, προκειμένου να συνταχθεί ο νέος νόμος, που θα επιτρέπει την παρουσία ένοπλων φρουρών επί των πλοίων με κυπριακή σημαία.

Τι προβλέπει ο νόμος

Σύμφωνα με στελέχη της CUS, ο νόμος θα αφήνει στον πλοιοκτήτη το δικαίωμα να επιλέξει εάν θα επανδρώσει το πλοίο του με οπλισμένους άνδρες ιδιωτικών εταιρείες ασφαλείας. Ομως οι εταιρείες αυτές, που ασχολούνται με τη συγκρότηση και διαχείριση οπλισμένων ομάδων ασφαλείας, θα πρέπει να είναι πιστοποιημένες για το σκοπό αυτό από την κυπριακή κυβέρνηση.

Η επιλογή της εταιρείας, που θα διαθέτει τους ένοπλους άνδρες, θα είναι από έναν κατάλογο επιχειρήσεων που θα έχει εγκρίνει το Τμήμα Εμπορικής Ναυτιλίας της Κύπρου. Ο κατάλογος των χωρών, που με τη νομοθεσία τους δίνουν τη δυνατότητα επάνδρωσης των πλοίων με ιδιωτικά στρατιωτικά σώματα, μακραίνει.

Στην ψήφιση ανάλογης νομοθεσίας έχουν προχωρήσει ήδη η Δανία και η Φινλανδία, οι οποίες επιτρέπουν κατά περίπτωση τη χρήση οπλισμένων ανδρών. Ανάλογη νομοθεσία έχει υιοθετήσει και η Νορβηγία. Στη Σουηδία, το θέμα βρίσκεται υπό διαβούλευση, όπως επίσης και στην Ιταλία, την Πορτογαλία και την Ισπανία. Στη Μεγάλη Βρετανία έχει ήδη ψηφισθεί η σχετική νομοθεσία, ενώ βρίσκεται τώρα στο στάδιο της περαιτέρω βελτίωσής της.

Το μέτρο της επάνδρωσης των πλοίων που διέρχονται από τον Ινδικό Ωκεανό και ανοικτά των ακτών της Σομαλίας με στρατιωτικά σώματα έχει απασχολήσει τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα και το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ). Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει ενιαία παγκόσμια αντιμετώπιση στο ζήτημα. Οπως προαναφέρθηκε, ορισμένες χώρες επιτρέπουν τη αξιοποίηση οπλισμένων ομάδων, άλλες όχι.

Οι Ελληνες εφοπλιστές

Στη χώρα μας, η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών μελετά το όλο θέμα και, προς το παρόν, έχει ταχθεί υπέρ των μέτρων που έχει υιοθετήσει ο IMO

Στο σύνολό της, πάντως, η ναυτιλιακή κοινότητα ζητεί τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων από τη διεθνή κοινότητα για την αντιμετώπιση του φαινομένου της πειρατείας, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η αύξηση της ναυτικής στρατιωτικής παρουσίας στην περιοχή, η οικονομική ενίσχυση της Σομαλίας και η εμπέδωση στη χώρα ενός σταθερού πολιτικού καθεστώτος, η τροποποίηση του διεθνούς δικαίου, ώστε οι πειρατές να δικάζονται και να καταδικάζονται κ.ά.

Επίσης, ο ΙΜΟ έχει διαμορφώσει ένα πλαίσιο πρακτικών, το οποίο πρέπει να εφαρμόζουν τα πλοία που διέρχονται από επικίνδυνες περιοχές. Ωστόσο, σε ό,τι αφορά την επάνδρωση των πλοίων με οπλισμένους άνδρες, δεν έχει λάβει σαφή θέση, καθώς το αφήνει αυτό στο κάθε κράτος - μέλος να το επιλέξει ως λύση.

Ωστόσο, υπέρ του μέτρου της επάνδρωσης των πλοίων με στρατιωτικό σώμα φαίνεται να συνηγορεί και το στοιχείο ότι κανένα πλοίο που νομίμως ή «παρανόμως» αξιοποιεί οπλισμένους άνδρες για προστασία του πληρώματος δεν έχει καταληφθεί από πειρατές, οι οποίοι εντείνουν συνεχώς τη δράση τους.

Στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2011, σύμφωνα με τα στοιχεία του International Maritime Bureau (IMB), είχαμε νέο ρεκόρ πειρατικών επιθέσεων. Ειδικότερα, καταγράφηκαν 142 περιστατικά πειρατείας, σε σύγκριση με τα 67 που είχαν διαπιστωθεί την ίδια περίοδο πέρυσι. Από τα 142 περιστατικά, τα 97 πραγματοποιήθηκαν στα ανοιχτά της Σομαλίας. Η συνολική οικονομική ζημιά της παγκόσμιας κοινότητας υπολογίζεται στα 7-12 δισ. δολ., σε ετήσια βάση.

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...