Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Γενικά η όλη ιστορία έχει πολλά κενά, τα οποία δεν εξηγούνται ούτε από μια μικρής έκτασης φωτιά 🔥, ούτε από τις δυνάμεις της ντόπιας και ξένης αντίδρασης που τρομοκρατήθηκαν από τον σκανδιναβό γέροντα που θα έρθει να τους πάρει την κίνηση.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 591
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, SAMAINA said:

Πάντως είναι απορίας άξιο πως ένα πλοίο που ήταν σε δρομολόγια σε χώρα της ΕΕ μέχρι την πώληση του, να χρειάζεται τόσες επεμβάσεις για να επαναδρομολογηθεί. Μόνη λογικη εξήγηση να έληγαν πιστοποιητικά, ή να αλλαζει νηογνώμονα.

Θα προσπαθήσω να σου εξηγήσω σύντομα και όσο πιο απλά γίνεται.

Το συγκεκριμένο πλοίο έφερε σκανδιναβική σημαία από αρχής εξ αρχής και νηογνώμονα DNV. Το συγκεκριμένο πλοίο είχε επιθεωρηθεί εξ ολοκλήρου είχε πιστοποιηθεί και είχε αναγνωριστεί από την σημαία του το 1980 όταν ξεκίνησε τα δρομολόγιά του. Από τότε το πλοίο παρέμεινε στον ίδιο πλοιοκτήτη και στην ίδια σημαία , δεν έγινε καμία μετασκευή, οπότε το πλοίο από τότε μέχρι και τον Φεβρουάριο θεωρείτο υπάρχον πλοίο για την σημαία και οι επιθεωρήσεις στις οποίες υπόκειτο ήταν βάση ενός αποδεκτού και υπάρχον πλοίου.

Τώρα που το πλοίο αλλάζει νηογνώμονα και μπαίνει σε άλλη σημαία , τότε αυτή η σημαία για να το πιστοποιήσει και να το αναγνωρίσει το πιάνει εξ αρχής και εκεί προκύπτουν πολλά θέματα εναρμονισμών κυρίως σε θέματα πυροπροστασίας και πυρασφάλειας.

Επίσης οι σκανδιναβικές σημαίες μπορεί να ανήκουν στην ευρωπαική ένωση και σε προηγμένα κράτη και θα μπορούσε πολύ εύκολα να θεωρήσει κάποιος ότι είναι "δράκοι" , όμως η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική. Έχουν ένα δικό τους ξεχωριστό union και δίνουν πολύ εύκολα εξαιρέσεις και αποδοχές οι οποίες στις περισσότερες περιπτώσεις είναι πολύ δύσκολο να ακολουθήσουν το πλοίο και στην Ελληνική Σημαία , για να μην πω αδύνατον.

Κατά αυτό τον τρόπο λοιπόν το πλοίο χρειάστηκε πολλές επεμβάσεις , οι περισσότερες εξ αυτών προέκυπταν κατά την διάρκεια των εργασιών , των επιθεωρήσεων και της έγκρισης σχεδίων. Ως εκ τούτου οποιοσδήποτε αρχικός προγραμματισμός δεν ήταν δυνατόν να τηρηθεί. 

Το μόνο σίγουρο λοιπόν είναι ότι το πλοίο όταν με το καλό ξεκινήσει τα δρομολόγιά του, θα είναι πολύ καλύτερο σε όλους τους τομείς και κυρίως στο safety, από την προγενέστερη κατάστασή του, όταν ταξίδευε στη Σκανδιναβία.

 

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι δυνατόν να τα γνωρίζει τουλάχιστον τα περισσότερα από την στιγμή που:

οι σκανδιναβικές σημαίες τις περισσότερες φορές , για τις εξαιρέσεις , τις ισοδυναμίες και τις αποδοχές που δίνουν δεν κάνουν τον κόπο να τις κοινοποιήσουν ως οφείλουν στο gisis του ΙΜΟ ή στην Emsa. Πολλές εταιρείες που έχουν ψωνίσει από τα βόρεια έχουν έρθει αντιμέτωπες με το ίδιο θέμα.

Πολλά πράγματα από αυτά για να διαπιστωθούν είτε θα έπρεπε να προβαίνουν σε αποξηλώσεις είτε να στέλνουν δείγματα για χημική ανάλυση είτε θα έπρεπε να διεξαχθεί ένα survey από τον νέο νηογνώμονα που γνωρίζει τα θέματα και τα requirments της νέας σημαίας, είτε ... που αυτά τα πράγματα σε καμία αγοραπωλησία δεν θα συναινέσει ο πωλητής να συμβούν. O σύνηθες όρος στις αγοραπωλησίες των ποσταλιών είναι as is where is.

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

Στην πράξη όταν αρχίζεις και σκαλίζεις, βγαίνουν πράγματα. Κι από τη στιγμή που ξεκίνησαν να σκαλίζουν σημαία και Κλάση βγήκαν κάμποσα, πολλά παραπάνω από αυτά που περίμεναν οι πλοιοκτήτες. Αυτό που τελικά έχει σημασία είναι πως στα 12 εκατομμύρια που ήταν η τιμή αγοράς και ήταν ήδη αρκετά υψηλή, προσετέθησαν ο ερχομός στην Ελλάδα, όοοολες οι εργασίες που συνεχίζουν να γίνονται εδώ, λαμαρίνες, ηλεκτρολογικά, κυλυόμενες σκάλες, εσωτερικοί χώροι, δεξαμενισμοί, βαψίματα κι ένας Θεός ξέρει τι άλλο. Προσθέστε την ημερήσια ναύλωση του Πρέβελης που κατά τα φαινόμενα θα είναι κάμποσες εβδομάδες, προσθέστε τα καύσιμα του Πρέβελης, προσθέστε ότι το φιλέτο της σεζόν είναι κατά πάσα πιθανότητα χαμένο και η χειμερινή εκμετάλλευση του πλοίου θα είναι ζημιογόνος λογικά, όλα αυτά είναι κάμποσα εκατομμύρια επιπλέον του αρχικού προυπολογισμού. Πόσα ακριβώς το γνωρίζει η εταιρεία προφανώς, μπακάλικα εγώ λέω κανένα ταλιράκι. Το πλοίο είναι 43 ετών, κάντε τον υπολογισμό σας για το τι ετήσιο κέρδος χρειάζεται να αφήσει και σε τι βάθος χρόνου για να πεί κανείς πως γίνεται απόσβεση της επένδυσης και βγαίνει και ένα λογικό κέρδος, σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα.    

Link to comment
Share on other sites

Εγώ απορω που η τωρινή εταιρία του ενώ είχε ένα σύγχρονο προφιλ, επέλεξε ένα συμβατικό τόσο μεγάλης ηλικίας. Θεωρούσα ότι θα κάνει την κίνηση στην επιστροφή της στην ακτοπλοΐα με ένα πλοίο τυπου Blue Star Ithaki. Μεγαλύτερο το κόστος αγοράς, αλλά μεγαλύτερες ευκαιρίες εκμετάλλευσης από πολλές απόψεις.

 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Annivas said:

Το συγκεκριμένο πλοίο έφερε σκανδιναβική σημαία από αρχής εξ αρχής και νηογνώμονα DNV.[...]

Τώρα που το πλοίο αλλάζει νηογνώμονα και μπαίνει σε άλλη σημαία , τότε αυτή η σημαία για να το πιστοποιήσει και να το αναγνωρίσει το πιάνει εξ αρχής και εκεί προκύπτουν πολλά θέματα εναρμονισμών κυρίως σε θέματα πυροπροστασίας και πυρασφάλειας.

Aν δεν άλλαζε νηογνώμονα, θα απέφευγαν αυτόν τον εκτροχιασμό προϋπολογισμού και προγραμματισμού ή και ο DNV είχε ζητήσει συγκεκριμένες δαπανηρές παρεμβάσεις στο πλοίο, από την προηγούμενη πλοιοκτησία και γι'αυτό πουλήθηκε χωρίς να αντικατασταθεί;

Link to comment
Share on other sites

Ο DNV δεν αναλαμβάνει ακτοπλοϊκά πλοία υπό Ελληνική Σημαία . Γι αυτο ενω για το single voyage μέχρι την Ελλάδα το λογικό και πιο σύντομο ήταν να ερχόταν εδώ με DNV πιστοποιητικά και να άλλαζε φορέα πιστοποίησης στην Ελλάδα εν τούτοις αναγκαστικά έγινε  επάνω η αλλαγή . 
 

Ομοίως λίγους μήνες αργότερα και το Golden Princess με την αγορά του άλλαξε στη Σουηδία κατευθείαν φορέα πιστοποίησης / νηογνώμονα απο DNV σε RINA . 
 

Τωρα αν είχε ζητήσει ο DNV τις ανάλογες επεμβάσεις θεωρώ οτι αν τις είχε ζητήσει δεν θα είχε εκδόσει πιστοποιητικά πριν γίνουν αυτές η θα τις είχε ρεπορταρει στο class status με προθεσμία συμμόρφωσης οπότε θα γινόταν γνωστές στους αγοραστές από την αρχή . Θεωρώ λοιπόν οτι ο DNV δεν είχε κάνει τίποτα απολύτως . 

Link to comment
Share on other sites

Έχω κάποια καλή γνωριμία στη Corsica Ferries που, οπός ξέρετε, έφερε πολλά πλοία από Σκανδιναβίας, και της τελευταίες δυο από Viking Line.

Δεν μπορώ να πω πολλά εδώ, αλλά αυτές γνωριμίες μου είπαν ότι, οπός λέμε εδώ στην Ιταλία, «ότι λάμπει δεν είναι πάντα χρίσω».

Link to comment
Share on other sites

On 7/17/2023 at 5:18 PM, Metal maniac said:

Για το πλοίο ακούγεται ότι πέρα από αμίαντο έχουν γραφτεί και αρκετές παρατηρήσεις(45 σελίδες).Οποτε νομίζω θα έχει αρκετό σίριαλ ακόμη.Σας τα μεταφέρω με κάθε επιφύλαξη δεν ξέρω αν ισχύουν 100%

Μήπως οι φήμες που είχα γράψει τελικά δεν ήταν τόσο φήμες;

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Το Άνεμος επιστρέφοντας από το δεύτερο δοκιμαστικό έξω από το λιμάνι του Πειραιά, περιμένοντας να ανέβει ο πλοηγός. Θα κάνω μια πρόβλεψη ότι δύσκολα θα είναι έτοιμο πριν το 15 Αύγουστο.

Link to comment
Share on other sites

Όπως όλα δείχνουν, άνεμος γίνονται οι ελπίδες των νησιωτών στις Δυτικές Κυκλάδες, καθώς το πλοίο «Άνεμος» της εταιρείας Aegean Sea Lines παραμένει εκτός γραμμής, με ότι σημαίνει αυτό για το επιβατικό κοινό και κυρίως για μας τους νησιώτες των Δυτικών Κυκλάδων.

 

Από το ξεκίνημα της χρονιάς, όλα τα τοπικά ΜΜΕ, καθώς και το Milos Voice, είχαν αναφέρει σε άρθρα τους με ενθουσιασμό τον ερχομό του νεοαποκτηθέντος από την ναυτιλιακή εταιρεία Aegean Sea Lines, συμβατικού πλοίου «Άνεμος».

 

Η είδηση μάλιστα είχε φέρει τότε, έναν αέρα ελπίδας για τα νησιά Μήλος, Σίφνος και Σέριφος, καθώς όλοι περίμεναν το πλοίο με προσδοκίες κι ενθουσιασμό, καθώς θα «έλυνε τα χέρια των κατοίκων», ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες, διότι όπως είχαμε πληροφορηθεί, θα συνέχιζε τα δρομολόγιά στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων και τους δύσκολους μήνες του χειμώνα.

 

Το πλοίο όμως, δυστυχώς μέχρι και σήμερα, ύστερα από συνεχόμενες αναβολές στη δρομολόγησή του, είναι εκτός γραμμής με αποτέλεσμα, οι ελπίδες και οι προσδοκίες των νησιωτών αντί να παίρνουν σάρκα και οστά, να εξανεμίζονται και τη θέση τους να παίρνει η απελπισία και η απογοήτευση.

 

Το αναμφίβολα όμορφο και αξιόπλοο σκαρί, θα έπρεπε ήδη να εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή, τουλάχιστον από τις αρχές του Ιουνίου του 2023 . Από αναβολή σε αναβολή, φτάσαμε Αύγουστο και δεν είναι τίποτα σίγουρο για το αν και πότε θα ξεκινήσει τα δρομολόγιά του. Από τη μια το επιβατικό κοινό έκλεινε εισιτήρια για να ταξιδέψει με το «Άνεμος» την περίοδο Ιούνιος-Αύγουστος, κι από την άλλη ταξίδευε με το «Πρέβελης».

 

Να θυμίσομε, επίσης ότι για το θέμα, τον περασμένο Φεβρουάριο περίπου, οι δήμαρχοι των νησιών Σίφνου, Μήλου και Σερίφου είχαν προσυπογράψει επιστολή μαζί με 5 τοπικά σωματεία και ενώσεις επαγγελματιών των νησιών, προς τον υπουργό και τους δυο γενικούς γραμματείς του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, τονίζοντας ότι υπήρχε «απόλυτη ανάγκη για την άμεση αποδοχή του αιτήματος (της εταιρείας AEGEAN SEA LINES ΝΕ) ώστε να λυθεί οριστικά το ακτοπλοϊκό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα νησιά μας με τα δρομολόγια των συμβατικών πλοίων».

 

Ας ελπίσομε ότι θα μπει τελικά το πλοίο στην «ταλαίπωρη» ακτοπλοϊκή γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων !

 

Για το Milos Voice

 

Θεμιστοκλής Παναγιώτου

Πηγή:Milos Voice

Link to comment
Share on other sites

Αλλαγή στο ais destination: Piraeus έγινε το μεσημέρι. Ελπίζω να ετοιμάζεται για την προσεχή εβδομάδα ……..όπως εμφανίζεται στο open seas…

Link to comment
Share on other sites

Ότι να ναι το παραπάνω άρθρο. Δηλαδή αν η εταιρεία είχε αγοράσει το Πρέβελης τι θα έλεγαν. Τότε δεν θα έλυνε το πρόβλημα με τα συμβατικά? Τότε θα γκρίνιαζαν? Η μήπως πιστεύουν ότι το Άνεμος ειναι νεότευκτο που θα αλλάξει όλο το τουριστικό γίγνεσθαι των νησιών, σαν ένα άλλο Blue Star. Ο φίλος @Annivas ανέλυσε παραπάνω τους λόγους που καθυστερεί το πλοίο. Και κάποια στιγμή θα ξεκινήσει. Το άρθρο όμως αφήνει να εννοηθεί πως δεν θα υλοποιηθεί η δρομολόγηση του πλοίου. 

Link to comment
Share on other sites

Πραγματικά όμως ότι να είναι . Το ότι αφήνει να εννοηθεί ότι δεν θα υλοποιηθεί πιθανολογώ ότι υπάρχει σκοπιμότητα , δεν νομίζω να είναι τόσο αφελές . 
Η εταιρεία ξεκινάει ένα νέο εγχείρημα , για κάποιους λόγους που προαναφέρθηκαν και δεν ήταν της απόλυτου ευθύνης της το εγχείρημα καθυστερεί να ξεκινήσει . Παραταύτα για να μην αφήσει ξεκρέμαστους τους πελάτες της ναύλωσε το Πρεβελης , ένα πλοίο υποδεέστερο μεν των προσδοκιών ,όμως το μόνο διαθέσιμο στην Ελληνική ακτοπλοΐα . Αυτό δείχνει αντανακλαστικά και μια υπεύθυνη στάση απέναντι στο επιβατικό κοινό που είχε δείξει την προτίμηση του απέναντι της και είχε εκδώσει εισιτήρια . 
Σίγουρα οι μήνες του καλοκαιριού είναι αυτοί με την μεγαλύτερη κίνηση και απο αυτούς τόσο οι τοπικές κοινωνίες προσδοκούν πολλά απο τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες όσο και οι εταιρείες προσδοκούν τα μέγιστα οικονομικά οφέλη . Όμως η αγορά ενός πλοίου και συγκεκριμένα του Άνεμος δεν έγινε για 1-1,5 δραστηριότητας , θα μπει με το καλό σε λίγες ημέρες και θα εξυπηρετεί τα νησιά με τον καλύτερο δυνατόν τροπο βάση των δυνατοτήτων του. 

Πως αλλάζουν όμως οι καιροί …. όταν πριν λίγους μήνες  αφαιρέθηκε απο το δρομολόγιο του Πρεβελης στην Κασοκαρπαθια η προσέγγιση στη Μήλο είχαν ξεσηκωθεί όλοι απο την Μήλο και φώναζαν …

Ξαφνικά μετά απο λίγους μήνες το βαπόρι έγινε ανεπιθύμητο έστω και για προσωρινό . 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...