Jump to content
Shipfriends

Οικονομικές καταστάσεις εταιριών


Recommended Posts

ορεστη η γραμμη της ancona φωναζει οτι 4 κοκκινα ειναι παρα πολλα. το μεγαλυτερο μερος του χρονου ουτε μισο γκαραζ δε γεμιζει το βραδυνο δρομολογιο.

γενικα στην αδριατικη υπαρχουν πολλα και πολυδαπανα πλοια που δε γεμιχουν αλλα η Attica εχει αμεσο προβλημα.

το αναφερω απλα σαν εμπειρικη επιβεβαιωση οσων λες. αλλα αν καποιος θελει να επεκταθει ας το δουμε στα τοπικ της γραμμης

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 605
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Οι Μινωικές Γραμμές ανακοινώνουν τα οικονομικά αποτελέσματα για το α΄ εξάμηνο του 2006.

- Αύξηση του Κύκλου Εργασιών κατά 2% παρά την δραστηριοποίηση της εταιρείας με ένα πλοίο λιγότερο.

- Ολοκλήρωση του φορολογικού ελέγχου για τις οικονομικές χρήσεις 2000 έως και 2005.

Οικονομικά Αποτελέσματα

Ο κύκλος εργασιών το α΄ εξάμηνο του 2006 ανήλθε σε € 84,8 εκατ., έναντι € 83,1 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του 2005, παρουσιάζοντας αύξηση 2%, παρά το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκαν συνολικά 92 ταξίδια λιγότερα, λόγω της απεργίας των ναυτικών διάρκειας μιας εβδομάδας και της μείωσης του στόλου της εταιρείας κατά ένα πλοίο μετά την πώληση του F/B ΔΑΙΔΑΛΟΣ.

Εντούτοις, η παρατεταμένη περίοδος της ανοδικής πορείας της τιμής των καυσίμων, που επιβάρυνε σημαντικά το κόστος λειτουργίας των πλοίων, (επιπλέον κόστος € 8,4 εκατ.) επέδρασε ανασταλτικά στη λειτουργική κερδοφορία της εταιρείας.

Η πρόσφατη ολοκλήρωση του φορολογικού ελέγχου, για τις χρήσεις 2000 - 2005, απέφερε συνολικό κέρδος για την εταιρεία € 595 χιλιάδες, το οποίο περιλαμβάνεται στις οικονομικές καταστάσεις του α΄ εξαμήνου 2006.

Συγκεκριμένα, ποσό € 860 χιλιάδες έχει μειώσει τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), ενώ ποσό € 1,45 εκατ. (κέρδος) επηρέασε θετικά τα κέρδη μετά από φόρους.

Τα αποτελέσματα της εταιρείας σε επίπεδο EBITDA, με βάση τα παραπάνω διαμορφώθηκαν σε € 12,1 εκατ. έναντι € 18 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου 2005.

Τα καθαρά αποτελέσματα εμφανίζουν ζημιά ποσού € 6,9 εκατ. έναντι € 4,9 εκατ. της περυσινής περιόδου. Στα ανωτέρω αποτελέσματα περιλαμβάνεται κέρδος ποσού € 1,4 εκατ. από την πώληση της συμμετοχής που κατείχε η εταιρεία στην Minoan Agencies.

Όμιλος

Τα ενοποιημένα αποτελέσματα μετά από φόρους εμφανίζουν ζημία € 7,5 εκατ. έναντι € 6,2 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του 2005 , ενώ τα λοιπά βασικά μεγέθη είναι στα ίδια επίπεδα με τα αντίστοιχα της μητρικής. Η διαφοροποίηση που παρατηρείται στα καθαρά αποτελέσματα του ομίλου σε σχέση με το καθαρό αποτέλεσμα της μητρικής, οφείλεται κυρίως, στα αποτελέσματα της συγγενούς εταιρείας Hellenic Seaways.

Η συγκεκριμένη εταιρεία πέτυχε, με την δρομολόγηση νέων πλοίων και τον εξορθολογισμό των δρομολογίων της, παρά το υψηλό κόστος της τιμής των καυσίμων, να μειώσει σημαντικά τη ζημιά, που λόγω εποχικότητας παρατηρείται πάντα αυτή τη περίοδο, σε € 1,2 εκατ. έναντι € 3,4 εκατ. του α’ εξαμήνου του 2005.

Μεταφορικό Έργο

Η εταιρεία δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές της Αδριατικής με πέντε πλοία και στις γραμμές της Ελληνικής ακτοπλοΐας με δύο πλοία, διατηρώντας την ηγετική της θέση και στις δύο αγορές.

Γραμμές Αδριατικής (Βόρεια Ιταλία)

Στις γραμμές της Βορείου Αδριατικής το πρώτο εξάμηνο, τα ταξίδια μειώθηκαν κατά 2,3%, με αποτέλεσμα να παρουσιασθεί ανάλογη μεταβολή στη συνολική μεταφορική κίνηση της εταιρείας η οποία όμως στις επιμέρους κατηγορίες των επιβατών και των φορτηγών, είναι μικρότερη της προαναφερόμενης μείωσης των ταξιδίων.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία κατά τη διάρκεια του α’ εξαμήνου μετέφερε, 188.305 επιβάτες (μερίδιο 35,5%), 46.987 Ι.Χ αυτοκίνητα (μερίδιο 37,0%) και 45.011 φορτηγά (μερίδιο 36,1%), έναντι 189.561 επιβατών, 49.940 Ι.Χ αυτοκινήτων και 45.947 φορτηγών του αντίστοιχου εξαμήνου του 2005.

Ελληνική Ακτοπλοΐα (Γραμμή Ηράκλειο – Πειραιάς)

Στη συγκεκριμένη γραμμή η εταιρεία κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου πέτυχε αύξηση, σε όλες τις κατηγορίες μεταφορικού έργου σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Συγκεκριμένα διακίνησε 403.071 επιβάτες έναντι 389.638 (αύξηση 3,4%), 46.829 Ι.Χ. έναντι 46.073 (αύξηση 1,6%) και 32.143 φορτηγά έναντι 31.238 (αύξηση 2,9%).

www.minoan.gr

Link to comment
Share on other sites

Μινωικές Γραμμές

Η νόσος του μαύρου χρυσού χτύπησε και τις Μινωικές Γραμμές. Με 92 δρομολόγια λιγότερα σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο, υπήρξε αύξηση κατά 38% στο κόστος των καυσίμων (30,5 εκ σε σχέση με 22,1 εκ το 2005). Έτσι παρά τη μείωση του κόστους πληρωμάτων και του κόστους επισκευών κατά 9% περίπου (κυρίως λόγω της αποδρομολόγησης του Δαίδαλος), το συνολικό κόστος εκμετάλλευσης αυξήθηκε κατά 12,6%.

Με τραπεζικές υποχρεώσεις κοντά στα 500 εκατ. €, η εταιρία επιβαρύνεται ετησίως με περίπου 25 εκατ. χρεωστικούς τόκους, κάτι που λειτουργεί ως τροχοπέδη στην προσπάθεια της, για ουσιαστική κερδοφορία. Σίγουρα τα έσοδα από την πιθανή πώληση της συμμετοχής της στην Hellenic Seaways, θα έλυναν σε κάποιο βαθμό (βραχυπρόθεσμα) την οικονομική της κατάσταση, αφού (ανάλογα με το τελικό ποσό της πώλησης) θα μείωναν τους ετήσιους χρεωστικούς τόκους (και συνεπώς θα ευνοούσαν τα οικονομικά αποτελέσματα) κατά 3,5 – 4,0 εκατ. €.

ΑΝΕΚ

Η ΑΝΕΚ εμφάνισε σημαντικά βελτιωμένα αποτελέσματα. Αυτό οφείλεται κατά τη γνώμη μου, σε δύο κυρίως λόγους. Στην αύξηση κατά 30% των ναύλων στη γραμμή των Χανίων (ενώ οι αυξήσεις των άλλων εταιριών κυμάνθηκαν μεταξύ 10-15%) και στο γεγονός πως πέρσι, λόγω αλλαγής του λογισμικού κρατήσεων της εταιρίας, τα πλάνα για το εξωτερικό είχαν αργήσει πολύ να ανοίξουν , με αποτέλεσμα να χαθεί μια σημαντική περίοδος κρατήσεων για την αγορά της Αδριατικής (η οποία φέτος αναπληρώθηκε).

Η βελτίωση όμως της κερδοφορίας προήλθε αποκλειστικά από την ακτοπλοΐα:

Σε ό,τι αφορά τη γεωγραφική δραστηριότητα σε επίπεδο εταιρείας, αξίζει να σημειωθεί ότι η ΑΝΕΚ εμφανίζει άνοδο πωλήσεων τόσο στο εσωτερικό όσο και στις γραμμές της Αδριατικής.

Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών στο εσωτερικό ανήλθε, στο εξάμηνο του 2006, στα 39,7 εκατ. ευρώ, έναντι 32,89 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2005, ενώ στις γραμμές της Αδριατικής ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε στα 50,6 εκατ. ευρώ, έναντι 47,45 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2005.

Ωστόσο, στα μεικτά αποτελέσματα εκμετάλλευσης, η εικόνα είναι διαφορετική, καθώς στις εσωτερικές γραμμές τα μεικτά κέρδη έχουν αυξηθεί στα 9,08 εκατ. ευρώ, έναντι 2,18 εκατ. ευρώ πέρυσι, ενώ στις γραμμές της Αδριατικής τα μεικτά κέρδη, ως αποτέλεσμα και του έντονου ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών στις τιμές, μειώθηκαν στα 6,4 εκατ. ευρώ, έναντι 10,7 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Πηγή: Ναυτεμπορική

Συμπέρασμα

Από τη μελέτη των αποτελεσμάτων της ΑΝΕΚ – Minoan – Supefast προκύπτει ένα συμπέρασμα: Όλες οι εταιρίες αντιμετωπίζουν σημαντικό πρόβλημα στην αγορά της Αδριατικής, η οποία αποτελούσε σημαντικό παράγοντα κερδοφορίας τις 2 προηγούμενες δεκαετίες, αλλά τώρα περνάει κρίση λόγω:

1. Της υπερβάλλουσας προσφοράς πλοίων και του έντονου ανταγωνισμού που αυτή συνεπάγεται.

2. Του ανταγωνισμού από τα χερσαία οδικά δίκτυα (που τις δεκαετίες 80-90 δεν προσφέρονταν για ασφαλείς μεταφορές).

3. Των υψηλών τιμών καυσίμου

Link to comment
Share on other sites

Η πρώτη ανάγνωση των αποτελεσμάτων της NEL είναι εντυπωσιακή. Τα τελικά κέρδη του α’ εξαμήνου είναι 37,35 εκατ. από ζημιές 7,07 εκατ. το 2005.

Στα αποτελέσματα αυτά όμως περιλαμβάνονται 2 έκτακτα κονδύλια:

1. +55,18 εκατ ευρώ από τη μείωση των υποχρεώσεων της απέναντι στην Calyon

2. -9,0 εκατ ευρώ από την απομείωση της αξίας πλοίων (προφανώς η λογιστική αξία κάποιων πλοίων δεν ανταποκρίνεται πλέον στην πραγματική τους αξία και έτσι η εταιρία προχώρησε στην μείωση της αξίας αυτών των παγίων).

Συνεπώς χωρίς τα παραπάνω έκτακτα, το αποτέλεσμα της χρήσης θα ήταν –8,8 εκατ ευρώ. Άσχετα όμως με τον τρόπο παρουσίασης των αποτελεσμάτων, η εικόνα του μικτού αποτελέσματος εκμετάλλευσης (έσοδα μείων έξοδα) δεν είναι ενθαρρυντική. Το αποτέλεσμα αυτό ήταν 2,35 εκατ ευρώ το 2005 και -1,38 εκατ. το 2006.

Συμπεράσματα για την μεταφορική κίνηση της εταιρίας δεν μπορούμε να έχουμε, αφού η ΝΕΛ είναι η μοναδική από της εισηγμένες ακτοπλοϊκές εταιρίες, που δεν αναφέρει στοιχεία του μεταφορικού της έργου κατά την παρουσίαση των ενδιάμεσων οικονομικών της καταστάσεων.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Οικονομικά Αποτελέσματα Εννεαμήνου 2006: Πολύ μεγάλη αύξηση 49,6% των καθαρών κερδών μετά από φόρους - Σημαντική αύξηση 20,7% του EBITDA - Αύξηση 11,7% του κύκλου εργασιών.

Η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης ΑΕ (ΑΝΕΚ) ανακοινώνει τα αποτελέσματα του εννεαμήνου της χρήσης 2006:

Τα βασικά οικονομικά μεγέθη της Μητρικής Εταιρείας έχουν ως εξής:

Αύξηση κατά 11,7% του κύκλου εργασιών για την περίοδο από 01.01.2006 έως 30.09.2006 ο οποίος ανήλθε σε ευρώ 176,6 εκατ. έναντι 158,1 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα της χρήσης 2005. Κατά το εννεάμηνο του 2006 η Εταιρεία δραστηριοποιήθηκε με 10 πλοία έναντι 11 κατά την περσινή περίοδο.

Σημαντική αύξηση κατά 20,7% των κερδών προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) τα οποία διαμορφώθηκαν σε ευρώ 41,8 εκατ. το εννεάμηνο του 2006 έναντι 34,6 εκατ. το εννεάμηνο του 2005, παρά την αύξηση του κόστους των καυσίμων.

Μεγάλη αύξηση των καθαρών κερδών μετά από φόρους από ευρώ 13,3 εκατ. το εννεάμηνο του 2005 σε ευρώ 19,9 εκατ. για την αντίστοιχη φετινή περίοδο.

Αντίστοιχα, τα βασικά οικονομικά μεγέθη του Ομίλου έχουν ως εξής:

Αύξηση κατά 16,0% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών ο οποίος ανήλθε σε ευρώ 201,6 εκατ. έναντι 173,9 εκατ. το εννεάμηνο του 2005.

Αύξηση κατά 20,9% των κερδών προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) τα οποία διαμορφώθηκαν σε ευρώ 46,7 εκατ. έναντι 38,7 εκατ.

Αύξηση κατά 52,6% των καθαρών κερδών μετά από φόρους από ευρώ 14,6 εκατ. το εννεάμηνο του 2005 σε ευρώ 22,3 εκατ. για την αντίστοιχη φετινή περίοδο. Τα κέρδη που κατανέμονται στους Μετόχους της Εταιρείας, μετά την αφαίρεση των δικαιωμάτων μειοψηφίας, ανέρχονται σε ευρώ 20,6 εκατ. για το εννεάμηνο του 2006 έναντι 13,9 εκατ. το εννεάμηνο του 2005.

Με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, και μετά τα πολύ καλά αποτελέσματα του εννεαμήνου, τα ετήσια αποτελέσματα για τη χρήση 2006 αναμένονται να είναι σημαντικά βελτιωμένα συγκριτικά με τα αντίστοιχα της χρήσης 2005.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Blue Star: Ενίσχυση κερδοφορίας στο εννεάμηνο

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ ON LINE

Σε 113,28 εκατ. ευρώ ανήλθε στο εννεάμηνο του 2006 ο κύκλος εργασιών του Ομίλου Blue Star Ναυτιλιακή παρουσιάζοντας αύξηση 4,6% σε ετήσια βάση.

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν στα 6,25 εκατ. ευρώ από 34,40 εκατ. ευρώ (αύξηση 5,4%) ενώ τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 22,41 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 16,5% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2005.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε η σημαντική βελτίωση των πληροτήτων στις γραμμές των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων όπου εκτελώντας κατά 20,4% λιγότερα δρομολόγια σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, το μεταφορικό έργο ανά δρομολόγιο αυξήθηκε σημαντικά τόσο στους επιβάτες και τα ΙΧ οχήματα όσο και στα φορτηγά αυτοκίνητα.

Στη βελτίωση των κερδών μετά από φόρους συνέβαλαν, πέραν των ανωτέρω, η διατήρηση των χρηματοοικονομικών εξόδων, μετά την επιτυχή αναχρηματοδότηση των δανειακών υποχρεώσεων τον Ιούνιο του 2005, στα ίδια περίπου επίπεδα με το εννεάμηνο του 2005, παρά την αύξηση των επιτοκίων, καθώς και το κέρδος ύψους περίπου 1,3 εκατ. ευρώ από την πώληση των πλοίων Seajet 2, Πάτμος και Ρόδος.

Η διοίκηση του Ομίλου κρίνοντας από τις υψηλές πληρότητες των πλοίων καθώς και από την έγκαιρη δρομολόγηση του πλοίου Διαγόρας στις γραμμές των Δωδεκανήσων, προσβλέπει σε βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της τρέχουσας χρήσης σε σύγκριση με τη χρήση 2005.

Σχέδια για νέες γραμμές

Τέλος, η διοίκηση του Ομίλου ανακοίνωσε ότι εξετάζει προσεκτικά τις εξελίξεις της ακτοπλοϊκής αγοράς και μελετά την ανάπτυξη νέων γραμμών, εφόσον οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέψουν, μέσω αγοράς ή ναυπήγησης σύγχρονων συμβατικών πλοίων υψηλών προδιαγραφών.

Link to comment
Share on other sites

Η πρώτη εικόνα διαβάζοντας τα αποτελέσματα της εταιρείας είναι η στρεβλή εικόνα που παρουσιάζουν τα ίδια τα νούμερα με την εταιρεία να έχει αρνητικά μικτά αποτελέσματα και από την άλλη κέρδη.

Δεν νομίζω άλλη εταιρεία του κλάδου να έχει τόσο ανησυχητικά αποτελέσματα.

Link to comment
Share on other sites

Και η προσέγγιση του euro2day για τα αποτελέσματα της ΝΕΛ.

"Πολλές φορές έχουμε γράψει για τη σημασία που έχει η προσεκτική παρατήρηση των αναλυτικών δημοσιευμένων αποτελεσμάτων μιας εισηγμένης εταιρίας, από την πλευρά του επενδυτή.

Διότι η απλή ανάγνωση του τελικού αποτελέσματος μιας λογιστικής κατάστασης μπορεί να κρύβει εκπλήξεις.

Ως ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιας περίπτωσης θα αναφέρουμε τη ΝΕΛ.

Η διοίκηση της εταιρίας κατάφερε να ρυθμίσει τα τραπεζικά δάνεια που βάρυναν την εταιρία, αλλά και να αποσπάσει αποζημίωση από τον κατασκευαστή για τις μηχανές των ταχυπλόων ΑΙΟΛΟΣ, κι έτσι βελτίωσε αισθητά τη χρηματοοικονομική εικόνα της ΝΕΛ.

Οι υποχρεώσεις μειώθηκαν σε περίπου 93,2 εκατ. ευρώ από 145,7 που ήταν το 9μηνο του 2005, ενώ ενίσχυσε σημαντικά και την ”ονομαστική” τελική κερδοφορία, μέσω αυτών των ”έκτακτων” περιστατικών.

Ωστόσο, η εικόνα της τελικής κερδοφορίας είναι εντελώς διαφορετική από την εικόνα της... λειτουργικής κερδοφορίας.

Τα προ φόρων κέρδη φτάνουν τα 40 εκατ. ευρώ, όμως το ”λειτουργικό” EBITDA από επαναλαμβανόμενα έσοδα είναι, σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, αρνητικό κατά σχεδόν 3 εκατ. ευρώ, ενώ αν αφαιρεθούν και οι αποσβέσεις, το αρνητικό αποτέλεσμα φτάνει τα -7,9 εκατ. ευρώ, πριν υπολογιστούν οι χρεωστικοί τόκοι, ύψους 3,47 εκατ. ευρώ.

Κι όλα αυτά δεν γίνονται άμεσα αντιληπτά από τον επενδυτή που όταν κοιτάει τη λογιστική κατάσταση 9μήνου της ΝΕΛ βλέπει ότι υπάρχει ένα κονδύλι ”άλλα έσοδα εκμεταλλεύσεως”, ύψους… 62,84 εκατ. ευρώ, ενώ οι πωλήσεις είναι μόλις 24,1 εκατ. ευρώ.

Μόνον όταν (και αν) ανατρέξει στις εκτενείς σημειώσεις αντιλαμβάνεται πλήρως πώς προκύπτει η εικόνα.

Βεβαίως το καλοκαίρι που πέρασε το ΚΕΝΤΕΡΗΣ έχασε το μεγαλύτερο μέρος της ”σεζόν”, ενώ τα άλλα δύο ΑΙΟΛΟΣ δεν δούλεψαν καθόλου, πράγμα που σίγουρα είχε επίπτωση στα αποτελέσματα της εταιρίας.

Οπότε, ουσιαστικά θα πρέπει να περιμένουμε το 2007 για να δούμε ποια θα είναι η λειτουργική εικόνα της ΝΕΛ.

Αντίστοιχες περιπτώσεις, όχι τόσο μεγάλου μεγέθους, υπάρχουν σε πληθώρα εισηγμένων, γι’ αυτό και η ανάγνωση των λογιστικών καταστάσεων θα πρέπει να γίνεται με προσοχή και σε όλες τις σελίδες τους. Όχι απλώς στα αριθμητικά αποτελέσματα."

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ενα ωραίο άρθρο από τη Ναυτεμπορική:

ΜE THN ΑΝΕΚ να ξεχωρίζει σε τζίρο, την ΝΕΛ στη μείωση δανεισμού και την Attica Group σε πωλήσεις πλοίων και επιχειρηματικές κινήσεις μεγάλης εμβέλειας ολοκληρώθηκε με την δημοσίευση των εννεάμηνων των εισηγμένων εταιρειών ένας κύκλος στην ακτοπλοΐα και ανοίγει βέβαια ένας νέος.

Μπορεί οι μεγάλες ανατροπές να μην έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής ωστόσο οι επιμέρους κινήσεις που έχουν ήδη καταγραφεί είτε μετοχικές, είτε επιχειρησιακού τύπου αλλάζουν σταδιακά το προφίλ του κλάδου αλλά και των εταιρειών, με κατεύθυνση μονόδρομο όπως φαίνεται την περαιτέρω μεγέθυνση.

Η ενίσχυση θέσης του κ. Π. Λασκαρίδη στην Hellenic Seaways και της Attica Group στις Μινωικές Γραμμές ήταν οι σημαντικότερες κινήσεις σε μετοχικό επίπεδο. Σε επιχειρησιακό επίπεδο καταγράφηκαν κινήσεις όπως η αγορά νέου πλοίου (Αριάδνη, πρώην Χιμούκα) και κατασκευή ενός ακόμη (Νήσος Χίος) από Hellenic Seaways, η αγορά πλοίου από την Saos η πώληση πλοίου από τις Μινωικές (Αριάδνη) ενώ η ΑΝΕΚ βρίσκεται σε αναζήτηση νέων πλοίων να είναι κοντά αν δεν έχει ολοκληρωθεί ήδη στην αγορά πλοίου.

Ενδιαφέρον ωστόσο παρουσιάζει και η εικόνα που εμφάνισαν οι εισηγμένες εταιρείες κατά την διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2006, ειδικά στην εσωτερική αγορά, αφού αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό μέρος της δραστηριότητας των ακτοπλοϊκών λόγω εποχικότητας και ήταν το πρώτο τρίμηνο που η εγχώρια ακτοπλοΐα λειτούργησε σε καθεστώς απελευθερωμένων ναύλων.

Από τα στοιχεία που άντλησε η «Ν» μέσα από τις οικονομικές καταστάσεις μόνο η ΑΝΕΚ από όλες τις εισηγμένες εμφανίζει μία πολύ σημαντική αύξηση στα έσοδα του τρίτου τριμήνου στην εσωτερική αγορά και με ένα πλοίο λιγότερο σε σχέση με πέρυσι.

Η ΑΝΕΚ στις γραμμές εσωτερικού στο τρίτο τρίμηνο είχε έσοδα 42,06 εκατ. ευρώ έναντι 25,1 εκατ. ευρώ το 2005 μία αύξηση δηλαδή κατά 67,1% όταν στις γραμμές εξωτερικού τα έσοδα της ήταν 56,8 εκατ. ευρώ έναντι 50,6 εκατ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο του 2005, δηλαδή μία αύξηση 12,25%. Το συμπέρασμα που μπορεί να εξαχθεί είναι ότι η εταιρεία κέρδισε κάποια μερίδια αγοράς στις γραμμές Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου, αλλά επωφελήθηκε και από τις αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων. Σημειώνεται ότι στα Χανιά και πέρυσι στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου όπως και φέτος δρομολογήθηκε από την Hellenic Seaways το Highspeed 4.

Επίσης η ΑΝΕΚ πέρυσι είχε δρομολογημένο στις γραμμές του εσωτερικού και το «Απτερα» το οποίο πούλησε τον Νοέμβριο του 2005. Πάντως να σημειωθεί ότι η εταιρεία δεν δίνει αναλυτικά στοιχεία για το μεταφορικό της έργο από τις οικονομικές της καταστάσεις

Οι Μινωικές αντίστοιχα στο τρίτο τρίμηνο του 2006 είχαν στο εσωτερικό έσοδα ύψους 24,8 εκατ. ευρώ έναντι 26,3 εκατ. ευρώ στο τρίτο τρίμηνο του 2005 και στο εξωτερικό είχαν έσοδα 55,5 εκατ. ευρώ έναντι 54,8 εκατ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο του 2005. Στο τρίτο τρίμηνο του 2005 η εταιρεία διατηρούσε και το πλοίο «Δαίδαλος» στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Ηράκλειο το οποίο παρέδωσε στο νέο ιδιοκτήτη του τον Οκτώβριο του 2005. Σημειώνεται ότι στο εννεάμηνο του 2005 τα έσοδα του «Δαίδαλος» ήταν περί τα 10 εκατ. ευρώ.

Φέτος στο εσωτερικό οι Μινωικές Γραμμές δραστηριοποιήθηκαν μόνο στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο όπου σύμφωνα με όσα προκύπτουν από τις αναλυτικές καταστάσεις το μεταφορικό της έργο αυξήθηκε ελαφρά στο τρίτο τρίμηνο φέτος σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Ειδικότερα στο τρίτο τρίμηνο του 2006 η εταιρεία μετέφερε 368.000 επιβάτες, 55,2 χιλιάδες Ι.Χ. και 17,9 χιλιάδες φορτηγά, έναντι 360.000 επιβατών, 54.000 ΙΧ και 14,8 χιλιάδων φορτηγών πέρυσι.

Η Blue Star αντίστοιχα είχε έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2006 στα 37,2 εκατ. ευρώ έναντι 37,4 εκατ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο του 2005 και για το εξωτερικό είχε έσοδα 13,8 εκατ. ευρώ έναντι 15,6 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2005. Συνολικά είχε έσοδα 51 εκατ. ευρώ έναντι 53 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2005. Η εταιρεία αποδίδει τη μείωση των εσόδων στην πώληση του catamaran Seajet ΙΙ η οποία έγινε στο τέλος Μαρτίου του 2005 ωστόσο εκτιμάται ότι τα έσοδα επηρεάσθηκαν και από την παρουσία του «Αίολος Κεντέρης» της ΝΕΛ κυρίως στα ενδιάμεσα δρομολόγια των Κυκλαδίτικων νησιών. Οι επιπτώσεις αντισταθμίστηκαν από τις αυξήσεις των εισιτηρίων, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι από 12/8 ξεκίνησε και το Διαγόρας στα Δωδεκάνησα.

Ειδικότερα το μεταφορικό έργο της εταιρείας για το τρίτο τρίμηνο του 2006 από τις οικονομικές καταστάσεις προκύπτει μειωμένο στην εσωτερική ακτοπλοΐα και συγκεκριμένα το τρίτο τρίμηνο του 2006 η εταιρεία μετέφερε 1.176.700 επιβάτες, 140.859 ΙΧ και 24.430 φορτηγά έναντι 1.389.466 επιβάτες, 156.000 ΙΧ και 21.969 φορτηγά το αντίστοιχο τρίμηνο του 2005.

Η ΝΕΛ είχε έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2006 (στις εσωτερικές γραμμές καθώς δεν διαθέτει πλοία σε γραμμές του εξωτερικού) 13,1 εκατ. ευρώ έναντι 16,6 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2005. Η ΝΕΛ στο τρίτο τρίμηνο του 2005 είχε δρομολογημένο τον «Κεντέρη» στο Βόρειο Αιγαίο μέχρι 7/9/2005 ενώ στο τρίτο τρίμηνο του 2006 ο «Κεντέρης» δρομολογήθηκε στις 27/7/2006. Ένα μέρος της μείωσης των εσόδων εκτιμάται ότι οφείλεται στην παρουσία του «Νήσος Μύκονος» της Hellenic Seaways, μείωση που αντισταθμίστηκε ως ένα βαθμό από τον ερχομό του «Κεντέρη» στις Κυκλάδες αλλά και τις αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων. Η εταιρεία δεν δίνει στοιχεία από τις αναλυτικές καταστάσεις για το μεταφορικό της έργο.

Στο εννεάμηνο

Στο εννεάμηνο ξεχωρίζει αναμφίβολα η μεγάλη μείωση του δανεισμού της ΝΕΛ και της Αttica Group, Η πρώτη λόγω διακανονισμού χρεών μείωσε τον δανεισμό της από 123, 7 εκατ. ευρώ σε 67,7 εκατ. ευρώ ενώ η δεύτερη λόγω πώλησης πλοίων από 80,2 εκατ. ευρώ σε 447 εκατ. ευρώ. Επίσης η σημαντική βελτίωση (αύξηση 2.564%) έδειξε η ΝΕΛ στα EBITDA λόγω βέβαια των άλλων εσόδων εκμετάλλευσης που ενέγραψε λόγω μείωσης των δανείων. Βελτίωση στα EBITDA είχε και η ΑΝΕΚ (20,8%) και η Blue Star (5,41%) ενώ οι υπόλοιπες (Attica και Μινωικές) είχαν μείωση στα EBITDA λόγω καυσίμων.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Επειδή από οικονομικά είμαι «κουμπούρας» (τι είναι επιτέλους αυτό το EBITDA?)

Αλλά αφού είχε τόσο υψηλό EBITDA το Superfast X, γιατί το πούλησαν??

Το ΕΒΙTDA επ ακριβώς εννοεί Earnig Before Interest, Taxes Depreciation and Amortization. Στην περιπτωσή μας χοντρικά εννοεί τα έσοδα του πλοίου μείον τα άμεσα έξοδα του (πετρέλαια κλπ) κατι σαν μικτό αποτέλεσμα στα ελληνικά λογιστικά.

Προφανώς η τιμή στην οποία πωλήθηκε το Superfast X ήταν τέτοια ώστε η εταιρεία διέκρινε μεγάλη υπεραξία (και έτσι έγινε).

Link to comment
Share on other sites

Αρχική Δημοσίευση από Panagia Ekatontapiliani

Επειδή από οικονομικά είμαι «κουμπούρας» (τι είναι επιτέλους αυτό το EBITDA?)

Μια μικρή εισαγωγή στην ανάγνωση των οικονομιών αποτελεσμάτων για να μπορείς να παρακολουθείς καλύτερα τις εξελίξεις. Παρακάτω αναφέρονται οι βασικότερες έννοιες της Κατάστασης Αποτελεσμάτων Χρήσης και παραδείγματα για τις ακτοπλοϊκές εταιρίες.

1. Κύκλος εργασιών ή τζίρος ή έσοδα: Το σύνολο των εσόδων από τη δραστηριότητα μιας εταιρίας (ναύλοι εισιτηρίων, έσοδα από καταστήματα / κυλικεία, έσοδα από ναυλώσεις / επιδοτήσεις κλπ).

2. Κόστος εκμετάλλευσης: Οτιδήποτε έχει σχέση με το κόστος λειτουργίας των πλοίων (κόστος πληρώματος, κόστος καυσίμων, επισκευές, ασφάλειες, έξοδα λιμένων κλπ).

3. Μικτό αποτέλεσμα: (1) - (2)

4. Έξοδα διάθεσης & διοίκησης: Οτιδήποτε έχει σχέση με την διοίκηση της εταιρίας και την προώθηση των προϊόντων της (προμήθειες πρακτορείων, έξοδα διαφήμισης, κόστος προσωπικού γραφείων, κόστος διανομής, ενοίκια κλπ).

5. Αποτέλεσμα EBITDA: (3) - (4) Πολύ βασικός δείκτης, δείχνει αν μια εταιρία μπορεί να έχει κέρδος από την λειτουργία της, ανεξάρτητα από άλλους έκτακτους ή περιστασιακούς παράγοντες. Περιθώριο (%) EBITDA: Αποτέλεσμα EBITDA / Κύκλο εργασιών.

6. Χρηματοοικονομικά έξοδα: Αφορούν κυρίως το σύνολο των χρεωστικών τόκων που καταβάλει μια εταιρία τη συγκεκριμένη περίοδο.

7. Έκτακτα έσοδα & Έκτακτα έξοδα: Αυτή η κατηγορία μπορεί να περιλάβει πολλές περιπτώσεις. Οι πιο συνηθισμένες για τον κλάδο είναι τα κέρδη ή ζημιές από πωλήσεις πλοίων (ή γενικά παγίων), τα κέρδη ή ζημιές από συμμετοχή σε άλλες επιχειρήσεις (πχ η Attica στην HSW ή οι Μινωικές στη Forthnet), κέρδη ή ζημιές από αποτίμηση χαρτοφυλακίου που διατηρεί μια εταιρία, συναλλαγματικές διαφορές κλπ

8. Αποσβέσεις: Αντιπροσωπεύουν την ετήσια μείωση της αξίας των παγίων (κυρίως των πλοίων).

9. Καθαρά κέρδη (5) – (6+7+8)

Tip 1 Σημαντικότερος δείκτης λοιπόν είναι το αποτέλεσμα (περιθώριο) EBITDA. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στην εξέταση των έκτακτων αποτελεσμάτων. Και αυτό γιατί μπορεί να αλλάξουν εντελώς την εικόνα μιας εταιρίας (και προς το καλύτερο και προς το χειρότερο) αφορούν όμως μία συγκεκριμένη περίοδο και δεν είναι κάτι που θα επαναληφθεί. Για παράδειγμα τα αποτελέσματα εννεαμήνου της Attica δεν ήταν καθόλου θετικά. Επειδή είχαν όμως έκτακτα κέρδη από την πώληση των superfast και από την πώληση της συμμετοχής στην HSW, τα τελικά αποτελέσματα εμφανίζονται πολύ βελτιωμένα. Αυτά τα έκτακτα κέρδη όμως δεν θα υπάρχουν του χρόνου. Αντίθετα τα αποτελέσματα της Blue Star ήταν σημαντικά βελτιωμένα και αυτό αποτυπώθηκε και σε επίπεδο EBITDA.

Tip 2 Για να έχεις μια καλύτερη εικόνα των αποτελεσμάτων μιας εταιρίας, δεν ελέγχεις μόνο την Κατάσταση Αποτελεσμάτων Χρήσης αλλά και τα στοιχεία του ισολογισμού. Από εκεί μπορείς να δεις το σύνολο της αξίας των παγίων, το σύνολο των υποχρεώσεων, των δανείων κλπ. Αλλά εκεί τα πράγματα είναι λίγο πιο σύνθετα.

Αυτά τα ολίγα, ελπίζω να μην σε κούρασα!

Link to comment
Share on other sites

8. Αποσβέσεις: Αντιπροσωπεύουν την ετήσια μείωση της αξίας των παγίων (κυρίως των πλοίων).

Ποιός καθορίζει τον ρυθμό της ετήσιας μείωσης της αξίας των παγίων (για τα πλοία μιλάω μόνο)? Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος κανόνας ή κάθε Εταιρεία εφαρμόζει τις δικές της παραδοχές? Μπορεί η ίδια Εταιρεία μία χρονιά να εφαρμόσει έναν συγκεκριμένο τύπο υπολογισμού της απόσβεσης και την επόμενη να τον αλλάξει? Στον υπολογισμό των αποσβέσεων, πού γίνεται το μεγάλο κακό: Στις εισηγμένες ή τις μη εισηγμένες :D?

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιούν όλες οι εταιρίες την ίδια μέθοδο απόσβεσης. Εάν όμως δεν συντρέχουν ιδιαίτεροι λόγοι, είναι σημαντικό να χρησιμοποιούν τις ίδιες παραδοχές κάθε χρόνο. Στα ετήσια δελτία χρήσης, όλες οι εταιρίες αναφέρουν τον τρόπο απόσβεσης (Blue Star / σελ. 42 – Minoan σελ. 23).

Ο πιο συνηθισμένος τρόπος είναι αυτός των σταθερών αποσβέσεων (ίση απόσβεση κάθε χρόνο).

Σημαντικοί λόγοι που θα επέτρεπαν την αλλαγή της μεθόδου απόσβεσης (από την ίδια εταιρία) μπορώ να σκεφτώ την θεσμική αλλαγή στο όριο ηλικίας των πλοίων που έγινε φέτος (έτσι για παράδειγμα η Blue Star που αποσβένει τα συμβατικά της πλοία σε 30 χρόνια, μπορεί πλέον να αλλάξει τον χρόνο απόσβεσης και συνεπώς να μειώσει τις ετήσιες αποσβέσεις της), ή την υιοθέτηση των ΔΛΠ που επιφέρουν κάποιες αλλαγές στον υπολογισμό των αποσβέσεων.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

ΑΥΞΗΜΕΝΑ KEΡΔΗ για τη χρήση του 2006 αναμένουν από την Blue Star οι χρηματιστηριακοί αναλυτές ενώ εκτιμούν ότι οι προοπτικές για το 2007 είναι θετικές λόγω μείωσης του κόστος καυσίμων και της απλευθέρωσης των ναύλων.

Ειδικότερα σε έκθεσή της η Citigroup εκτιμά ότι για το σύνολο της χρήσης τα καθαρά κέρδη της εταιρείας αναμένεται να διαμορφωθούν στα 21 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 23% σε σύγκριση με πέρυσι. Επίσης τα EBITDA θα διαμορφωθούν στα 40 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 6% ενώ οι πωλήσεις θα φθάσουν στα 140 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 5% σε σύγκριση με την περυσινή χρονιά.

Ειδικά για το τέταρτο τρίμηνο του 2006 ο οίκος αναμένει ότι η Blue Star θα ανακοινώσει πωλήσεις 27 εκατ. ευρώ (αυξημένες κατά 6% σε σύγκριση με πέρυσι) EBITDA 3,9 εκατ. ευρώ (αύξηση 20%) και ζημίες 0,8 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 1,9 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Η Citigroup η οποία διατηρεί την τιμή-στόχο των 3,7 ευρώ για τη μετοχή της εταιρείας, επισημαίνει ότι τα αποτελέσματα του τετάρτου τριμήνου είναι παραδοσιακά μικρής σημασίας λόγω εποχικότητας του κλάδου, ωστόσο είναι και αυτά σαφώς βελτιωμένα με την προηγούμενη χρονιά.

Ο οίκος κάνει λόγο για τις σημαντικές προοπτικές που ανοίγονται για την εταιρεία το 2007. Οι θετικές προοπτικές στηρίζονται στη δρομολόγηση ενός πλοίου Blue Star από την Αδριατική στη Βόρειο Θάλασσα από το κατά 20% χαμηλότερο κόστος καυσίμων καθώς και τα πρόσθετα οφέλη από τη δρομολόγηση του πλοίου «Διαγόρας» στα Δωδεκάνησα, τις θετικές προσδοκίες που έχουν διατυπωθεί για την πορεία του ελληνικού τουρισμού και τέλος τα οφέλη που προκύπτουν από την απελευθέρωση των ναύλων που δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία να διαμορφώσει μία ευέλικτη και πιο κερδοφόρα τιμολογιακή πολιτική.

Για το σύνολο της χρήσης του 2007 η Citigroup αναμένει ότι η Blue Star θα φθάσει τα 150 εκατ. ευρώ έσοδα (+7%) αύξηση EBITDA κατά 27% στα 51 εκατ. ευρώ και κέρδη 33 εκατ. ευρώ (αύξηση 50%). Τέλος η έκθεση κάνει λόγο στα σενάρια περί εξαγορών και συγχωνεύσεων στην ακτοπλοΐα τα οποία «εμπλέκουν» και τη Blue Star. Η Blue Star θα ανακοινώσει αποτελέσματα στις 21 Φεβρουαρίου.

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

Τα οικονομικά αποτελέσματα της Attica Group

Η Blue Star και τα έκτακτα έσοδα (13,3 εκατ. κέρδη από πωλήσεις πλοίων και 7,1 εκατ από την πώληση της συμμετοχής στην HSW) έσωσαν την παρτίδα καθώς τα κόκκινα δεν τα πήγαν ιδιαίτερα καλά (όπως άλλωστε είχε διαφανεί από τα αποτελέσματα των προηγούμενων τριμήνων).

Link to comment
Share on other sites

Μερικές επεξηγήσεις για την κατανόηση της επίδρασης των πωλήσεων πλοίων στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιριών (θέμα επίκαιρο λόγω των πωλήσεων πλοίων από τις Μινωικές, την Attica και τη ΝΕΛ).

Κάθε πώληση πλοίου έχει 3 αποτελέσματα: Το τίμημα της πώλησης, το λογιστικό κέρδος ή ζημιά από την πώληση και το αποτέλεσμα στα χρηματικά διαθέσιμα (cash flow) της εταιρίας. Ο καλύτερος τρόπος για την κατανόηση των παραπάνω είναι ένα παράδειγμα:

Εταιρία αγοράζει το 2000 πλοίο αξίας 100 εκ. από τα οποία τα 70 τα χρηματοδοτεί με δάνειο, το οποίο εξοφλεί σε 10 χρόνια (7 εκατ. ανά έτος) και 30 εκατ. από τα δικά της κεφάλαια (ίδια κεφάλαια).

Έστω πως οι ετήσιες αποσβέσεις του πλοίου (η αξία που χάνει δηλαδή κάθε χρόνο το πλοίο λόγω παλαιότητας) είναι 2,5 εκατ.

Έστω πως η εταιρία πουλάει το πλοίο τον Ιανουάριο του 2007 και το τίμημα της πώλησης είναι 90 εκατ. Τότε θα έχουμε:

Έσοδα από πώληση: 90 εκατ.

Λογιστικό κέρδος: Τίμημα πώλησης μείον (αρχική Αξία του πλοίου μείον αποσβέσεις 6 ετών) = 90 εκατ μείον (100 εκ. μείον 6 x 2,5 εκατ) = 90 εκ μείον 85 εκα = 5 εκ.

Επίδραση στα χρηματικά διαθέσιμα: Τίμημα πώλησης μείον υπόλοιπο δανείου = 90 μείον (αρχικό δάνειο μείον αποπληρωμές 6 ετών) = 90 εκατ. μείον 28 εκατ = 62 εκατ.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ισχυρή αύξηση της τάξης του 465% σημείωσαν τα ενοποιημένα μετά φόρων κέρδη της Hellenic Seaways το 2006, ενώ ανοδικά κινήθηκαν τόσο ο κύκλος εργασιών όσο και τα EBITDA.

Αναλυτικότερα τα ενοποιημένα μετά φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν στα 11,3 εκατ. ευρώ, έναντι 2 εκατ. ευρώ το 2005, ενώ τα EBITDA ενισχύθηκαν κατά 55%, προσεγγίζοντας τα 26,1 εκατ. ευρώ.

Ο κύκλος εργασιών της HSW κατέγραψε άνοδο κατά 17,3% διαμορφούμενος στα 165,4 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι για τα αποτελέσματα του 2006 η HSW χρησιμοποίησε τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα ενώ το 2007 θα εφαρμόσει για πρώτη φορά τα ΔΛΠ. Με βάση τα ΔΛΠ τα ενοποιημένα μετά φόρων κέρδη του 2006 θα διαμορφώνονταν στα 10 εκατ. ευρώ.

Η έκρηξη στην κερδοφορία της HSW αποδίδεται στην αναδιάρθρωση των δρομολογίων της εταιρίας, στην απελευθέρωση του ναυλολογίου αλλά και στη δρομολόγηση των πλοίων ”High Speed 5” και ”Μύκονος”.

Επιπλέον η αύξηση των κερδών πραγματοποιήθηκε εν μέσω ανόδου των διεθνών τιμών των καυσίμων κατά περίπου 20% το 2006.

euro2day.gr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...