proud_ionian Posted April 8, 2017 Author Share Posted April 8, 2017 ενα καλο βιντεακι περι αγκυροβολιας και αποφυγης απροοπτων (απωλεια αγκυρας κλπ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
proud_ionian Posted September 14, 2019 Author Share Posted September 14, 2019 αλλο ενα ενδιαφεον βιντεο περι αγκυροβολιας και αγκυρων Link to comment Share on other sites More sharing options...
proud_ionian Posted November 8, 2019 Author Share Posted November 8, 2019 21 hours ago, proud_ionian said: εχασε την αριστερη αγκυρα πείρος μυρίζει και για να καταλαβαινομαστε καλυτερα, δειτε το βιντεακι, ειδικα μεταξυ 1.40' και 2.08. στα ημετερα ferries που δουλευονται συνεχεια οι αγκυρες, ειναι η νο 1 αιτια απωλειας. Link to comment Share on other sites More sharing options...
proud_ionian Posted April 29, 2020 Author Share Posted April 29, 2020 6 hours ago, Villandry said: Δεδομένου ότι τα πλοία έχουν νομίζω 8 κλειδιά, που στα Ιαπωνικά το κάθε κλειδί αντιστοιχεί σε 22,5 μέτρα, ενώ στα Ευρωπαϊκά 25 μέτρα μπερδεμενα μας τα λες γεροντα. τοσα χρονα ξεραμε οτι το καθε κλειδι ειναι 15 οργιες On 6/11/2006 at 11:58 AM, proud_ionian said: 2 αγκυρες και 12 κλειδια καδενας για καθε αγκυρα (1κλειδι=15 οργιες=27.5μετρα). Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgios express Posted April 29, 2020 Share Posted April 29, 2020 Σύμφωνα με αξιόπιστη πηγή μου (που ελπίζω να έχει δίκιο, αλλιώς κλάφτα), 1 κλειδί=22,5 μέτρα, με εξαιρέσεις όμως, αναλόγως του μεγέθους του πλοίου. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafina-lines Posted April 29, 2020 Share Posted April 29, 2020 Εμένα πλοίαρχος της ακτοπλοΐας μου έχει πει πως 1 κλειδί = 15 οργιές, και κάθε πλοίο έχει 12 κλειδιά χωρίς εξαιρέσεις... Βέβαια εννοούμε πλοία, όχι τπτ μικρά σκάφη, ή άλλα βοηθητικά πλεούμενα... Αυτά δεν τα διευκρίνησε... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annivas Posted April 29, 2020 Share Posted April 29, 2020 Εγω απο όσα γνωρίζω τουλάχιστον για τα ακτοπλοϊκά το ένα μήκος καδένας (κλειδί) αντιστοιχεί σε 27,5μ. Για το μήκος δεν υπαρχει σταθερο για ολα τα βαπόρια . Κάθε πλοιο εχει μια μελέτη (μελέτη αρματωσιας) την αναφέρει η ελληνική σημαία σύμφωνα με την οποία βάση τύπων βγαίνει το ελάχιστο μήκος και πάχος της καδένας που θα πρεπει να ειναι εφοδιασμένο κάθε πλοιο . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nereus Posted April 29, 2020 Share Posted April 29, 2020 Σε μεγάλα εμπορικά (φορτηγά) συνήθως είναι 23,5 κλειδιά έως 25. Κοινώς 23.5x27.4m=643.9 η 25x27.4m=685 Ο Γενικός κανόνας είναι ότι πρέπει να έχεις αλυσίδα ίση με 2 - 2.5 φορές το μήκος του πλοίου. Link to comment Share on other sites More sharing options...
proud_ionian Posted April 29, 2020 Author Share Posted April 29, 2020 (edited) δεν πρεπει να ειναι μονο η ελληνικη σημαια, αλλα τα προτυπα του IMO γενικοτερα On 6/16/2006 at 11:04 PM, scaner said: Τό πλοίο κατα την κατασκευή του παιρνει[...] ενα αλλον αριθμο που λέγεται EQUIPMENT NUMBER . ΒΑΣΕΙ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΑΓΚΥΡΩΝ ΚΑΙ ΑΛΥΣΕΩΝ. Υπάρχουν πίνακες οι οποίοι καθορίζουν ακριβώς βαρος αγκύρας και τυπο αλυσίδας μεχρι και τι στριφταρι θα μπει. Το πλοιο ειτε φορτηγο ειναι ειτε τανκερ ειτε επιβατηγό παιρνει ενα EQUIPMENT NUMBER ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΑ ΒΑΡΗ ΠΟΥ ΑΡΧΙΚΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΘΗΚΑΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΟΥ ΠΡΟΣΤΕΘΗΚΑΝ (HULL OUTFITTINGS) Οποιαδηποτε αλλη προσθεση αγκύρας πρυμα εξυπηρετει συγκεκριμενα γεωγραφικα πλατη και μηκη οπου η κατασταση των λιμανιων εχει ορισμενες ιδιαιτερότητες. τα 22,5 μετρα που αναφερθηκαν, πρεπει να εχουν να κανουν με τις 12 οργιες που ειναι το πρoτυπο του Βρετανικου Ναυαρχειου και εχουν τα βρετανικα (τουλαχιστον) πολεμικα πλοια. το προτυπο του ΙΜΟ για τα εμπορικα πλοια καθε ειδους ειναι 15 οργιες. 11 ή 12 κλειδια ειναι το πιο συνηθισμενο μηκος για τα ferries. ΥΓ: πολλα ειναι τα 23 κλειδια. δε νομιζω να παιζει πανω απο 14 σε ULCC. Edited April 29, 2020 by proud_ionian ορθογραφια Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nereus Posted April 29, 2020 Share Posted April 29, 2020 (edited) Το πρότυπο και ο κανόνας είναι 15 οργιες ανά κλειδί=27.43 μετρα Προσωπικά πέρα από αυτό που αναφέρεις για το admiralty δεν το έχω ξανακούσει. Αν ισχύει τότε ψηφίζω να καταργηθούν και οι χάρτες από το BA που μας κλέβει τόσα χρονια😂 Edited April 29, 2020 by Nereus Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgios express Posted April 29, 2020 Share Posted April 29, 2020 12 minutes ago, proud_ionian said: ...τα 22,5 μετρα που αναφερθηκαν...ειναι το πρoτυπο του Βρετανικου Ναυαρχειου και εχουν τα βρετανικα (τουλαχιστον) πολεμικα πλοια... Η πηγή μου εκεί ανεφέρετο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
proud_ionian Posted April 29, 2020 Author Share Posted April 29, 2020 To σχετικο φιρμανι του IACS σχετικα με το ζητημα. ura.pdf Εχει δικιο ο @Nereus σε μεγαλα equipment numbers δινει κοντα 700μ καδενα για το κλειδι οποια αναζητηση και να κανετε (schakle ειναι η αγγλικη λεξη), το δινει 15 οργιες ή 27,432 μετρα wiki για ευκολια Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annivas Posted April 29, 2020 Share Posted April 29, 2020 (edited) 23 minutes ago, proud_ionian said: δεν πρεπει να ειναι μονο η ελληνικη σημαια, αλλα τα προτυπα του IMO γενικοτερα τα 22,5 μετρα που αναφερθηκαν, πρεπει να εχουν να κανουν με τις 12 οργιες που ειναι το πρoτυπο του Βρετανικου Ναυαρχειου και εχουν τα βρετανικα (τουλαχιστον) πολεμικα πλοια. το προτυπο του ΙΜΟ για τα εμπορικα πλοια καθε ειδους ειναι 15 οργιες. 11 ή 12 κλειδια ειναι το πιο συνηθισμενο μηκος για τα ferries. ΥΓ: πολλα ειναι τα 23 κλειδια. δε νομιζω να παιζει πανω απο 14 σε ULCC. Ειναι class item ολα αυτα απλα εγω το ανέφερα οπως το αναφέρει η Ελληνική σημαία στην Ελληνική διάλεκτο για να γινει περισσοτερο κατανοητό απο όλους. Ο φίλος scanner πολυ σωστα είχε αναφέρει οτι βάση του equipment number υπολογίζεται η το μήκος και το πάχος της καδένας , το βάρος των αγκυρών , το στριφταρι , τα κεντερς κλπ. Για το ένα μήκος της καδένας ( shackle η length of chain) ειναι 100% βέβαιο οτι ειναι 27,5μ η με περισσότερη ακρίβεια 27,432μ . 34 minutes ago, Nereus said: Σε μεγάλα εμπορικά (φορτηγά) συνήθως είναι 23,5 κλειδιά έως 25. Κοινώς 23.5x27.4m=643.9 η 25x27.4m=685 Ο Γενικός κανόνας είναι ότι πρέπει να έχεις αλυσίδα ίση με 2 - 2.5 φορές το μήκος του πλοίου. Ακριβώς στην μελέτη αρματωσιας προσμετράται και το μήκος της πλευρικής επιφάνειας του πλοίου . Edited April 29, 2020 by Annivas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nereus Posted April 29, 2020 Share Posted April 29, 2020 @AnnivasΣτην Ικαρία παλαιότερα συνήθιζαν οι καπετάνιοι να κανουν άγκυρες τους κάβους 😁 Δένεις, προσω γειά σας Link to comment Share on other sites More sharing options...
Villandry Posted April 30, 2020 Share Posted April 30, 2020 13 hours ago, proud_ionian said: μπερδεμενα μας τα λες γεροντα. τοσα χρονα ξεραμε οτι το καθε κλειδι ειναι 15 οργιες Όντως, τα μπέρδεψα. Το παραδέχομαι, αν δε το έκανα θα μπορούσα να χαρακτηριστώ αφελής. Τώρα, θυμάμαι ότι είχε πει για 25 και 27,50 μέτρα ανά κλειδί. Στο πλήθος των κλειδιών, έχασα τα αβγά και τα πασχάλια. Ευχαριστώ, πάντως για τις σαφείς και τεκμηριωμένες απαντήσεις και την πληροφόρηση επί του θέματος αυτού, όλα τα μέλη! Το μόνο που μπέρδεψα (ή είναι μπερδεμένο πλέον) είναι η ιστορία με την Ικαρία, αν θέλουν τα δύο μέλη να μας την εξηγήσουν κι εμάς, προφανώς όχι σε αυτό το θέμα γιατί θα βγούμε οφφ τοπικ. Έχουν ενδιαφέρον τέτοιες παλιές ιστορίες. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikos_Chania Posted May 1, 2020 Share Posted May 1, 2020 On 4/29/2020 at 10:44 PM, proud_ionian said: To σχετικο φιρμανι του IACS σχετικα με το ζητημα. ura.pdf 501.22 kB · 2 downloads Εχει δικιο ο @Nereus σε μεγαλα equipment numbers δινει κοντα 700μ καδενα για το κλειδι οποια αναζητηση και να κανετε (schakle ειναι η αγγλικη λεξη), το δινει 15 οργιες ή 27,432 μετρα wiki για ευκολια Το κοντά 700 μετρα καδένα, αφορά συνολικά, και δεξιά και αριστερά. Γενικώς, το Total length που βγαίνει από τους υπολογισμούς αφορά και τις δύο άγκυρες, όχι καθε μία ξεχωριστά. Δεν υπάρχει κανένα πλοίο που να έχει σε μία άγκυρα 25 κλειδιά Στα μεγάλα γκαζάδικα vlcc και τα cape size bulkers συνήθως είναι 14 κλειδιά. Όπου κλειδί πάντα εννοουμε 15οργιές ή 27.5μέτρα περίπου. Το τι μετράνε στην αγγλία δεν μας αφορά, κάνανε και brexit Link to comment Share on other sites More sharing options...
proud_ionian Posted May 1, 2020 Author Share Posted May 1, 2020 καλο μηνα. ευχαριστουμε για τις επεξηγησεις. On 4/29/2020 at 10:26 PM, proud_ionian said: δε νομιζω να παιζει πανω απο 14 σε ULCC. για 14 κλειδια max ηξερα με 11-12 σε ferries, handies κλπ, αλλα με το pdf του iacs ψαρωσα Link to comment Share on other sites More sharing options...
proud_ionian Posted September 22, 2020 Author Share Posted September 22, 2020 16 hours ago, ΝΟΜΙΚΟΣ said: Μόνο που όλα τα άλλα έχουν όκιο και στο μέσον της πρύμνης. εκτος απο τα οκια για τις αγκυρες υπαρχουν και αλλα; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Zoo Posted September 22, 2020 Share Posted September 22, 2020 (edited) Τα όκια των καβων εννοούν. Δες εδώ, τον κάβο που δίνει από την μέση του ρεμετζου της πρύμης Edited September 22, 2020 by Mr_Zoo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annivas Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 Πάναμα λέγεται και βοηθά πολύ στις προσδέσεις με πλάγιους ανέμους για καλύτερη σταθεροποίηση της πρύμης. Π.χ το Πρέβελης που δεν έχει , ένας από τους λόγους που χρησιμοποιεί κάποιες φορές διαγώνιο κάβο προς την προσήνεμη πλευρά είναι αυτός. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Zoo Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 (edited) Απ το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, του ΥΠΕΠΘ, στα Διδακτικά Βιβλία Τομέα Ναυτικού- Ναυτιλιακού Κύκλου και συγκεκριμένα στο Κεφάλαιο 2 που αναφέρετε στην Ορολογία-Ονοματολογία-Διαστάσεις του πλοίου, και ειδικότερα στη σελίδα 28, παράγραφος 2.2 στο πρώτο σχήμα, στην σημείωση με τον αριθμό 5, τα αναφέρει ξεκάθαρα σαν "Όκια κάβων". Τώρα αν κάποιοι θέλετε να τα λέτε "Πάναμα", "Σουέζ", "Γιβραλτάρ", "Κώστα", "Βαγγέλη", "Μήτσο" ή "Γιώργο", δεν πάει να πει ότι είναι και σωστό.... By the way, κανένας μα κανένας από τους ναυτικούς της οικογενείας μου(από τον πατέρα μου, μέχρι τον πιο μακρινό μου θείο), δεν μου τα ανέφερε ποτέ σαν "Πάναμα" Edited September 23, 2020 by Mr_Zoo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annivas Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 Μην αρπάζεσαι . Όκια λέγονται, απλά στην καθομιλουμένη των ναυτικών στην ακτοπλοία η πρόσδεση από το μεσαίο όκιο αναφέρεται έτσι. Πολλές φορές συμβαίνει αυτό χάριν συντομίας έναντι της περιγραφικής αναφοράς ενός πράγματος. Όπως και τα όκια στην πρύμη κοντά στις δύο άκρες θα τα ακούσεις καμιά φορά να τα αποκαλούν και "μάτια" , ορολογία που δεν θα βρείς σε κανένα λεξικό. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nomikos Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 Το ίδιο πράγμα λέμε όλοι.Οι λέξεις αλλάζουν. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nomikos Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 1 hour ago, Nikos_Chania said: Στο Πρέβελης ακόμα και να δημιουργούσαν όκιο στη μέση, δεν θα ήταν χρήσιμο γιατί ο κάβος θα έβρισκε στην γωνία της εσοχής του καταπέλτη. Πιστεύω πως εκεί που δείχνει το βέλος αν τοποθετούνταν κάποιο όκιο οι κάβοι δεν θα έβρισκαν. Η φώτο του @Nick the Greek από το shipfriends!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikos_Chania Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 Σαφώς, υπό την προυπόθεση οτι δεν γίνεται χρήση του καταπέλτη επιβατών, ο οποίος απ ότι κατάλαβα απο το ταξίδι μου, δεν χρησιμοποιείται πλέον καθόλου, προφανως για να διευκολύνεται η χρήση των διαγωνιων. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now