Jump to content
Shipfriends

csst9728

eMembers
  • Content count

    768
  • Joined

  • Last visited

About csst9728

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  1. Οταν "σφιξουν τα γάλατα" και η Πειραιώς αναγκαστει να βγαλει προς πωληση τις μετοχες, κανεις δεν ξερει πως υπο ποιες συνθηκες θα γινει αυτο. Ο δε γκριμαλντι (που φαινεται να εχει αρκετες ακρες στην ΕΕ) φανταζομαι πως θα δελεαστει πολυ στην ιδέα να χτισει ενα σχεδον μονοπωλιο στο Αιγαίο κ την Αδριατική (σιγουρα περισσότερο απο την απόκτηση μονο της hsw) υγ: δεν θεωρω πιθανο το σεναριο, αλλα δεν μπορω να το αποκλεισω
  2. Τα "πρόχειρα μαθηματικά" είναι σωστά. Όμως είναι τεράστιο ερωτηματικό αν μετά την ΑΜΚ η τιμή της μετοχής της Attica θα αυξηθεί ή θα μειωθεί. Και φυσικά, ποιά θα είναι η τιμή του deal ανά μετοχή όταν η Πειραιώς θα αναγκαστεί (όπως έχει αναφερθεί στο κατάλληλο thread λόγω ΕΚΤ και κανονισμών) να "σπρώξει" τις μετοχές της Attica (δικαιώνοντας ή όχι την απόρριψη των τελευταίων προσφορών). Προς το παρόν ο Grimaldi φαίνεται να "τρώει πόρτα" στην hsw. Αλλά υπάρχει ο κίνδυνος να βάλει χέρι (αν διαθέτει τη ρευστότητα) στην Attica (που εν τω μεταξύ θα έχει και την hsw). Με λίγα λόγια, η Πειραιώς απλά αποφάσισε να συνεχίσει το σήριαλ (και να προσπαθήσει να βάλει επιπλέον εμπόδια στον Grimaldi).
  3. Οριστική πόρτα στον Grimaldi (?) H Attica εξαγοράζει το 50,3% της hsw http://www.euro2day.gr/news/enterprises/article/1559688/attica-group-exagorazei-to-5030-ths-hsw.html υγ: αυτό που μου φαίνεται ύποπτο είναι πως στην ανακοίνωση δεν βλέπω αποτιμήσεις.. επίσης πως η πειραιώς με 30εκ ρευστό (συν τις μετοχές μετά την αμκ) φαίνεται ικανοποιημένη..
  4. Με πολύ φτηνό εισιτήριο το jewel θα είναι αξιόλογη εναλλακτική με μπουνάτσα, αλλά άμα έχει καιρό λυπάμαι τη τζάμπα ταλαιπωρία του πληρώματος, γιατί ο ντόπιος που το γνωρίζει από παλιά δεν πρόκειται να μπει μέσα για 10-12€ διαφορά. Απορώ, πιστεύει πως θα ανταγωνιστεί με το jewel το superferry?
  5. Το Ιθάκη δεν γέμισε τότε γιατί οι υπόλοιποι (Αγούδημος-Στεφάνου-Παναγιωτάκης) έριξαν την τιμή του ΙΧ στα 30€ (για Τήνο-Μύκονο), αν θυμάστε.
  6. Φημες (που ελέγχονται για την αξιοπιστία τους) ελεγαν πως μεχρι πριν λιγες μερες οι κοκκινοι δεν εδειχναν καμμια διαθεση για συννενοηση.
  7. Ομολογω παντως πως βασει της ρητορικης (και πρακτικης) "πολεμου μεχρις εσχατων" δεν περιμενα να αρχισουν να "μοιράζονται τα κουκια" πριν τα τελη Αυγούστου. Αναπαντεχο δειγμα ωριμοτητας (για την παρτη τους φυσικα) . τελικα η απειλη του 20€ για Τηνο (πραγματωμενη απο τους γκρινιαρηδες) ηταν η αφορμη γι αυτο. Φαίνεται εξυπνη κινηση. Να περιμένουμε μειωση δρομολογιων και απο τους κοκκινους (με επιστροφη του θεολογου το απογευμα) ;
  8. Αισθάνομαι πως τα γεγονότα επιβεβαιώνουν αυτό που έβλεπε το μάτι μου (με τη μόνη διαφορά τα ζημιογόνα δρομολόγια να μην ήταν 1-2 τις καθημερινές αλλά 3 - που βέβαια είναι πιθανό απλά να κάνουν εξοικονόμηση πετρελαίων πχ την Πέμπτη στριμώχνοντας την κίνηση στα υπόλοιπα δρομολόγια). Την πρωινή κίνηση του καινούργιου superferry τρίτη-τετάρτη-πέμπτη θα την απορροφήσει superruner και superferry ii (κυρίως το 2ο μιας και το superrunner έρχεται ήδη πατημένο όσο δεν πάει στην Τήνο). Οπότε το καινούργιο superferry θα κάνει μόνο 4 επιπλέον δρομολόγια τη βδομάδα σε σχέση με πέρυσι (αντί για 7) (εννοείται πως δεν μετράμε αυτά του superrunner). Η FastFerries παραμένει (προς το παρόν) με 7 επιπλέον δρομολόγια ανά βδομάδα σε σχέση με πέρυσι. Ομοίως και η SeaJets (TeraJet). Το 20€ για Τήνο με συμβατικό αφορά όλα τα δρομολόγια απ' ότι φαίνεται στα site των εταιρειών. Βάσει της τρέχουσας τιμής του πετρελαίου, προσωπικά το θεωρώ πολύ καλή ρεαλιστική τιμή (και όχι super προσφορά) - εν αντιθέσει με το αίσχος του 19€ για Άνδρο. Σιγά-σιγά και με αργά βήματα, το πράγμα εξορθολογίζεται. υγ: τι να κάνει το υπουργείο; Να απαγορέψει δρομολόγια ή τη μείωση των τιμών των εισιτηρίων; Γιατί οι γκρινιάρηδες δεν επικαλούνται ή δεν στέλνουν αναφορά στην επιτροπή ανταγωνισμού για έρευνα της γραμμής; Τι φοβούνται; υγ2: ξέρουμε τι φοβούνται, κανα τυχαίο έλεγχο στην τιμολογιακή πολιτική των προηγούμενων χρόνων που θα αναδείξει λαβράκια (και καμπάνες)
  9. Ορθώς! (γμτ μπλεκω παλιες με νεες νομοθεσιες). Ιδου η ροδος λοιπον! Να δω πως θα κινειται τις καθημερινές του Μαη ή του Οκτώβρη καποιος που θα χαρισει τα φορτηγα στον αντιπαλο. Μην κοροϊδευομαστε. Με τις τιμες του πετρελαιου στα τρεχοντα επιπεδα δεν προκειται να αφησει κανενας "συμβατικος" το χειμωνα. Τωρα αν αυτο ξαναπαει στα 100$ το πραγμα αλλαζει εντελως ολα τα δεδομένα. Polmyt μεχρι τις πολυ αρχες Ιουλιου μπορει να ακουγες ελαχιστους νησιωτες να φοβουνται για το χειμωνα. Πλεον οχι απλα δεν ακους κανεναν, αλλα αντιθετως ευγνομωνουν την τωρινη κατάσταση ανεξαρτητως συνεπειων (αντε, ισως κανας πρακτορας να γκρινιαξει λογω των χαμηλοτερων εσοδων, χωρις βεβαια να εχει συμβει σε μενα προσωπικά ).
  10. Η δική μου εικόνα, που πέραν της "λιμανίσιας οπτικής" έκανα και μία βόλτα με το superruner Τήνο-Νάξο, είναι η εξής: Συνολικά η κίνηση προς τα νησιά είναι αρκετά αυξημένη (δεν μπορώ να πω ποσοστό, αλλά στο νησί ζούμε μέρες απίστευτης κίνησης που δύσκολα θυμόμαστε αντίστοιχη την τελευταία 10ετία). Τα συμβατικά δουλεύουν με χαμηλότερες πληρότητες σε σχέση με πέρυσι, αλλά αυτές δεν είναι καθόλου κακές. Μπορεί ελάχιστα (1-2) μεσοβδόμαδα δρομολόγια να έχουν λίγο κόσμο, αλλά η κίνηση του ΠΣΚ, όπου χτυπάνε πληρότητες που πλησιάζουν ή πιάνουν πρωτόκολλο, καλύπτει άνετα και βγάζει καλό θετικό πρόσημο στην εβδομαδιαία σούμα. Εννοείται πως αν δεν γινόταν οι μάχες των ταχυπλόων και των υπερβολικών δρομολογίων (δηλ. τα διπλά δρομολόγια του superferry και της fast ferries) θα υπήρχε πολύ μεγάλη δυσκολία να βρεις εισιτήριο για τη γραμμή ακόμα και τις καθημερινές. Το superruner δουλεύει εξαιρετικά και από Ραφήνα και ενδονησιωτικά. Στο ταξίδι προς Νάξο που έκανα ήμασταν στα όρια του πρωτοκόλλου από Ραφήνα μέχρι Νάξο, ενώ μεγάλος αριθμός επιβατών ανανεωνόταν σε κάθε λιμάνι που πιάναμε. Στην επιστροφή η πληρότητα ήταν χαμηλότερη (γύρω στο 50-60%) αλλά με ρυθμό ανανέωσης επιβατών άνω του 10% σε κάθε λιμάνι. Το tera jet φαίνεται να παίρνει αντίστοιχο κόσμο με το superrunner από Ραφήνα (με περισσότερα έξοδα/πετρέλαια όμως), αλλά στα ενδονησιωτικά όντας δεύτερο παίρνει πολύ λιγότερο κόσμο (στην ουσία πήρε ότι άφησε έξω το superrunner). Μου έκανε εντύπωση ο πολύς κόσμος που πήρε το Champion Jet 1(το οποίο έφτασε αργότερα από εμας) στη Μύκονο. Σημάδι πως η πληρότητά του από Πειραιά για Νάξο ήταν σχετικά χαμηλή, αλλά και πως πήρε πολύ κόσμο που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το TeraJet. H FastFerries παραμένει βασίλισσα των φορτηγών, όμως η GoldenStar έχει αποσπάσει σημαντικό μερίδιο της πίτας (πχ στην Τήνο πλησιάζει στο 60-40) Το πρωινό δρομολόγιο της GoldenStar και το επιπλέον απογευματινό δρομολόγιο της FastFerries κάνουν ζημιά είτε στον εαυτό τους ή στα ομόσταυλά τους . Με αυτά σαν δεδομένα, καταλήγουμε πως: Η GoldenStar έβαλε χοντρό χέρι στην παραδοσιακή πίτα των άλλων 2 - δηλ. στα φορτηγά της FastFerries (με τα πολλά δρομολόγια) και την ενδονησιωτική μετακίνηση που ήταν σχεδόν αποκλειστικό κομμάτι SeaJets (με το superruner). Λογικό δεν είναι να τους "εκνευρίσει"; Τα έσοδα/έξοδα/κέρδη των εταιρειών σίγουρα δεν είναι αυτά που είχαν προϋπολογίσει κατά την έναρξη της σαιζόν, λόγω των πολλών δρομολογίων για τα οποία ευθύνονται όλοι. H FastFerries πρόσθεσε ένα διπλό δρομολόγιο καθημερινά όπως και η Golden Star, ενώ η SeaJets πρόσθεσε επιπλέον το TeraJet. Αυτό δεν σημαίνει όμως πως η γκρίνια τους περί καταστροφής ισχύει. Αντιθέτως, κέρδη συνεχίζουν να έχουν, όμως πολύ χαμηλότερα σε σχέση με πέρυσι ή με τον αρχικό προγραμματισμό τους. Η μάχη θα συνεχιστεί μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου, εκτός αν κάποιος αποφασίσει να κάνει πρώτος το βήμα προς τα πίσω για να ακολουθήσουν οι άλλοι, ώστε να ξαναστηθεί το "καρτέλ". Τα νησιά και οι νησιώτες ευγνομωνούν τη μάχη των εταιρειών και ελπίζουν να συνεχιστεί (που δεν πρόκειται καθώς κάπως θα τα βρουν για του χρόνου). Όποιος εκ των GoldenStar ή FastFerries βγάλει πλοίο το χειμώνα αυτόματα θα χάσει μεγάλο μέρος του μερίδιου του στα φορτηγά όλη τη χρονιά. Και μην ξεχνάτε πως 4-5 φορτηγά τις καθημερινές Νοέμβρη έως Μάρτη καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος των λειτουργικών εξόδων του πλοίου. Δηλαδή θα αποχωρήσει η GoldenStar δύο μήνες (γιατί βάσει 10μηνης δρομολόγησης δεν μπορεί περισσότερο) και θα μείνει τους άλλους τρεις χειμωνιάτικους μήνες χωρίς το βασικό της έσοδο των φορτηγών; υγ: αναφέρομαι σε εταιρείες και όχι σε εφοπλιστές, γιατί έλεος πια με τη γκρίνια τους (συγκεκριμένα ενός, μιας και οι άλλοι ενώ βρίσκονται σε αντίστοιχη δύσκολη θέση δε φαίνεται να γκρινιάζουν δημοσίως). Για όλα τους φταίει ο άλλος, ενώ δεν κοιτάνε την καμπούρα τους πως όλοι τους πρόσθεσαν δρομολόγια. πχ ο Στεφάνου μας έπρηξε με το κακό TeraJet και τις τιμές του κάνοντας γαργάρα το δίπλωμα των δρομολογίων του superferry υγ2: είναι πολύ περίεργο να βλέπεις επιβάτες (?) που ενώ αδιαφορούσαν για τις αδικαιολόγητες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων τα προηγούμενα χρόνια να γκρινιάζουν για τα φετινά μικρότερα κέρδη της τσέπης των εφοπλιστών φέρνοντας την καταστροφή.
  11. Συγγνώμη, το Νήσος Μύκονος πού κολλάει;
  12. Neptune, ξεχνάς την τελευταία χρονιά της Ποπάρας και πρώτη του Αικατερίνη (νομίζω το 2013) όπου το αυτοκίνητο έκανε 30€ (ή αλλιώς 54€ αυτοκίνητο και οδηγός μαζί). Όσο για τον κυρ Μίμη (και την υπόλοιπη οικογένεια μιας και ο ίδιος ήταν αρκετά μεγάλος), τα υπερκέρδη που έβγαζε από τη γραμμή αντί να τα επανεπενδύσει εδώ αντικαθιστώντας το Πηνελόπη με κάτι πιο ανταγωνιστικό τα "πέταγε" στην Αδριατική.
  13. Δεν ήταν "περίοδος", αλλά κανόνας μέχρι προ διετίας το ένα πλοίο το χειμώνα. Για την ακρίβεια μέχρι την έλευση του καινούργιου superferry μέναμε τουλάχιστον 1.5 μήνα (έως και 3) με ένα πλοίο. Το ίδιο συνέβαινε και τις χρονιές που ταξίδευε η πηνελόπη καθώς το superferry ii μετακόμιζε στον Πειραιά, οπότε κάποια στιγμή αναγκαστικά είτε θεολόγος είτε πηνελόπη έβγαινε σε ακινησία (συνήθως προ Χριστουγέννων και μετά). Μόνο τα τελευταία 2 χρόνια έχουμε σταθερά τουλάχιστον 2 δρομολόγια το χειμώνα.
  14. Καλά, 1 δρομολόγιο. Άλλωστε όλοι αυτοί έπεσαν με αλεξίπτωτο καθώς και το υπόλοιπο καλοκαίρι δεν είχε ούτε θα έχει κίνηση. Ας χαλαρώσουμε λίγο με τη γκρίνια. Τα πλοία δουλεύουν, σίγουρα δεν μπαίνουν μέσα - άλλωστε όπου συνέβη αυτό κόπηκε άμεσα πχ. βραδυνή προσέγγιση του σφ στην Τήνο- απλά τα κέρδη σίγουρα δεν ανέρχονται στα αστρονομικά ποσά των προηγούμενων χρόνων. Και αν τύχει να μπει κάποιο μέσα σε 1-2 δρομολόγια η εβδομαδιαία σούμα είναι θετικότατη (σίγουρα όχι τόσο όσο παλαιότερα αλλά μην ανησυχείτε - δεν θα πέσουν έξω). Όσο για τις τιμές των εισιτηρίων; Υπενθυμίζω πως το Ραφήνα-Τήνος έγινε 24€ με τη δικαιολογία του πετρελαίου στα 150$. Έγινε 27€ το 2015 με τη δικαιολογία της αλλαγής του ΦΠΑ από 13->23% (ενώ θα γινόταν 26.13€) και "απορρόφησαν" την αλλαγή του ΦΠΑ από 23->24% (το 24€ με 13% φπα γίνεται 26,34€ με 24% φπα). Και φυσικά εκτός προσφοράς παραμένει στα 27€. Κοινώς, χαλαρώστε, η κανονική τιμή περιέχει βαρβάτο καπέλο που καλύπτει τις προσφορές. *δεν είδα κάποιον επιβάτη να γκρινιάξει για τα καπέλα στην τιμή του εισιτηρίου όλα αυτά τα χρόνια.
  15. Γκρίνια, γκρίνια, όμως πατωμένοι όλοι στη χθεσινή επιστροφή από Τήνο. Αν δεν χτυπήσαμε πρωτόκολλο φτάσαμε οριακά σε αυτό. Το μόνο που δούλεψε λιγότερο (δηλ δεν ξεπατώθηκε) ήταν το τέρα.
×