Jump to content
Shipfriends

Ανθρωποκτονία με θύμα επιβάτη του Blue Horizon || 05.09.2023


Recommended Posts

Στα προηγούμενα - εύστοχα - σχόλια να προσθέσω οτι η (όποια) ευθύνη της εταιρείας τείνει προς υποβάθμιση τουλάχιστον στον έντυπο τύπο της Κυριακής. Μόνο ο πρώην ΔΟΛ δείχνει να ασχολείται κάπως περισσότερο με τον εκτελεστικό πρόεδρο, μάλλον υπάρχουν προηγούμενα από την εποχή Βγενό. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 291
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ο οποίος στις δηλώσεις που έκανε μεταξύ άλλων κατηγόρησε την Blue Star: 

"Σε καμία περίπτωση δεν ξέπλυνα τις ευθύνες που έχει η πλοιοκτήτρια εταιρεία, τις οποίες ακόμα αρνείται να αναλάβει."

θα πάει μακριά η βαλίτσα..

Link to comment
Share on other sites

Αναμενόμενη εξέλιξη.

@CATHA

Και protothema/newmoney, ασχολούνται με τις ευθύνες της εταιρίας γενικώς και τον πρόεδρο ιδιαιτέρως.

Η λογική λέει ότι αν η εταιρία, όπως ανήγγειλε, σταθεί οικονομικά στην οικογένεια του θύματος και δεν τους έχει απέναντι της, δύσκολα θα έχει περαιτέρω ποινικές συνέπειες.

Δεν μπορώ να φανταστώ όμως ότι δεν θα αναγκαστεί να προβεί σε περαιτέρω διοικητικές αλλαγές, με την τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα. 

Link to comment
Share on other sites

@proud_ionian συμφωνώ απολύτως, από τις δηλώσεις του δικηγόρου της οικογένειας πάντως απουσιάζει η αναφορά στην εταιρεία... η αίσθησή μου είναι το οικονομικό κομμάτι θα καλυφτεί πλήρως από την Αττικα και το θέμα (για την εταιρεία) θα κλείσει κάπου εκεί. 

Τραγωδία στο Blue Horizon - Απόστολος Λύτρας: «Κάποιοι προσπάθησαν να κουκουλώσουν το θέμα - Ευτυχώς υπάρχουν τα βίντεο» (parapolitika.gr)

Εννοείται οτι θα υπάρξουν αλλαγές όταν αναλάβει ο νέος CEO... 

Link to comment
Share on other sites

Ούτε κι αυτό που λες για να ισχύσει είναι τόσο απλό, πρέπει να αποδειχθεί πως ήξερε/ενεθάρρυνε αυτή την πρακτική το ασφαλισμένο entity. Αλλά ας μην αρχίσουμε το legal argument, δε θα τελειώσουμε πουθενά. Έστω και λόγω του μεγέθους του στόλου τους, είναι εξαιρετικά απίθανο να αρνηθεί το Club την κάλυψη.

Link to comment
Share on other sites

To Πρώτο Θέμα, σταχυολογεί κάποιες απο τις αντιφάσεις στις καταθέσεις του πλοιάρχου και του υπάρχου.

Quote

Ανακολουθίες από τον ύπαρχο

Η αρχή γίνεται με τα όσα είπε ο ύπαρχος του Blue Horizon κατά την απολογία του στην οποία υποστήριξε πως αναλαμβάνει την ευθύνη για ό,τι συνέβη, αλλά δεν αποδέχεται το νομικό χαρακτηρισμό της πράξης ανθρωποκτονία από ενδεχόμενο δόλο. «Πάτησε στο νύχι του καταπέλτη. Γλίστρησε κι αυτός κι εγώ. Εκείνος έπεσε. Ήθελα να πέσω να βοηθήσω, αλλά είχε ήδη απομακρυνθεί το πλοίο» φέρεται να ισχυρίστηκε ο ίδιος στην απολογία του. Πρόσθεσε μάλιστα ότι όταν γύρισε προς τα πίσω για να πάρει σωστικό μέσο, «ο άνθρωπος είχε πνιγεί από την περιδίνηση».

Όπως όμως προκύπτει από το βίντεο, τη στιγμή της πτώσης και τα δύο μέλη του πληρώματος δεν δείχνουν διάθεση να σώσουν τον άτυχο Αντώνη. Ο ύπαρχος που τον έσπρωξε φαίνεται καθαρά, στα βίντεο που έχουν δημοσιευθεί, να στέκεται και να τον βλέπει να πνίγεται χωρίς να ψάχνει να βρει σωσίβιο, ενώ ο άλλος με αργό βηματισμό κατευθύνεται στο εσωτερικό του πλοίου. Ο ίδιος δε ενώ υποστηρίζει ότι ο 36χρονος άνδρας έπεσε μόνος του, φαίνεται ξεκάθαρα στο βίντεο πως τον σπρώχνει επανειλημμένα με αποτέλεσμα τελικά να βρεθεί στη θάλασσα.

Την ίδια ώρα, αποκαλυπτική είναι η εικόνα που καταγράφηκε κατά την συνεννόηση του πληρώματος με τον πλοίαρχο αμέσως μετά τον θάνατο του Αντώνη και ενώ το πλοίο είχε ξεκινήσει και θα ταξίδευε τελικά για την επόμενη σχεδόν ώρα.

Ο ύπαρχος όπως υποστήριξε ενημέρωσε τον πλοίαρχο πως υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα, ωστόσο δεν του μετέφερε την πραγματικότητα του γεγονότος, πως δηλαδή υπήρξε συμπλοκή. Αντιθέτως ο ίδιος εμφανίζεται σε ηχητικό ντοκουμέντο να του λέει πως στην προσπάθειά του να ανέβει στον καταπέλτη τελικά έπεσε.

Quote

Ανακολουθίες και από τον πλοίαρχο

Όμως οι ανακολουθίες συνεχίζουν στην υπόθεση, αφού από την μία ο πλοίαρχος εμφανίζεται να ενημερώνει το Λιμενικό Σώμα πως υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα, αλλά τελικώς το Blue Horizon δεν φαίνεται να έκανε τίποτα για να σώσει τον άτυχο Αντώνη.

«Περί τις 21.14 μμ άκουσα τον ευρισκόμενο στην πρήμνη ύπαρχό μου να φωνάζει έντονα μέσω vhf "κάπτεν, κάπτεν", κατάλαβα ότι κάτι ασυνήθιστο συμβαίνει στην πλευρά της πρήμνης του καραβιού, εντελώς ανακλαστικά κοίταξα την οθόνη που απεικονίζει τον καταπέλτη (μόνιτορ 13) και το μόνο πράγμα που ίσα - ίσα, ελάχιστα πρόλαβα να δώ, ήταν ένα άνθρωπο να πέφτει στη θάλασσα», λέει και συνεχίζει πως έδωσε εντολή να μειώσει ταχύτητα το πλοίο και στη συνέχεια ανέμενε οδηγίες από το Λιμενικό ζητώντας, παράλληλα, μέσω ασυρμάτου από τους αξιωματικούς στον καταπέλτη διευκρινίσεις για το θλιβερό συμβάν, για το οποίο δεν γνώριζε.

Από τα όσα λέει όμως, προκύπτουν συγκεκριμένες ανακολουθίες. Αρχικά ο ίδιος σημειώνει πως «ίσα ίσα» πρόλαβε να δει τον Αντώνη Καργιώτη να πέφτει στη θάλασσα από τις κάμερες και δεν θα μπορούσε να γνωρίζει όλα όσα έγιναν γιατί παράλληλα κατά τον απόπλου ασχολείται με μία δαιδαλώδη διαδικασία. «Σας δηλώνω υπεύθυνα ότι εγώ, απασχολούμενος με την διαδικασία απόπλου του πλοίου, η οποία είναι πολυσύνθετη και δαιδαλώδης, αναγκάζομαι να κοιτάω - και μόνο - την πλώρη του πλοίου και να συντονίζω ταυτόχρονα το προσωπικό της γέφυρας, έχοντας εμπιστοσύνη ότι το μεν τα εμπειρότατα στελέχη μου (πρήμνης, καταπέλτη, καταστρώματος) θα πράξουν τα δέοντα», λέει χαρακτηριστικά στην απολογία του.

Ο πλοίαρχος ωστόσο κατά την απολογία του ενημερώνει πως έλαβε γνώση για όσα έγιναν από τον ύπαρχό του ενώ δηλώνει πως δεν γνώριζε τι έχει συμβεί. «Ακαριαία έδωσα εντολή στον ανθυποπλοίαρχό μου κ. Δ. Μ. να μειώσει ταχύτητα και ισχύ μηχανών στην απειροελάχιστη πηδαλιουχική δύναμη (αναλύω παρακάτω τους λόγους) και να ενημερώσει ΆΜΕΣΑ μέσω vhf ch 13 το Piraeus Marine Traffic και ταυτόχρονα να καλέσει και τηλεφωνικά το Α’ Λιμενικό Τμήμα του Λιμεναρχείου Πειραιά, ως επιτάσσεται από το πρωτόκολλο ενεργειών, πράγμα το οποίο έγινε, ενώ μίλησα και ο ίδιος τηλεφωνικά με το παραπάνω τμήμα. Ειλικρινά, Σας διαβεβαιώ ότι μέχρι εκείνη την στιγμή ΔΕΝ γνώριζα τι ακριβώς είχε συμβεί και μάλιστα φώναζα στο vhf στους ευρισκόμενους στον καταπέλτη αξιωματικούς 'Ρε παιδιά τι γίνεται εκεί…;'», λέει.

Αυτά όμως έρχονται σε αντίθεση με όσα ακούγεται να λέει ο ίδιος κατά την ενημέρωση που κάνει στο Λιμεναρχείο Πειραια. Ο πλοίαρχος δίνει λεπτομερή περιγραφή σημειώνοντας πως ο 36χρονος γλίστρησε και έπεσε. «Πιάστηκε από τον καταπέλτη, δεν πάτησε μόνο έβαλε το πόδι του για να ανέβει αλλά γλίστρησε και ο καταπέλτης ήταν σηκωμένος. Την ώρα που είχαμε πάρει άδεια κανονικά για να ξεκινήσουμε, αμολήσαμε, σηκώσαμε τον καταπέλτη από το έδαφος ξαφνικά είδα έναν επιβάτη που προσπάθησε να μπει μέσα στο πλοίο και γλίστρησε. Είχε, δεν είχε εισιτήριο, δεν την ξέρω αυτή την λεπτομέρεια. Από την κάμερα τον είδα εγώ αλλά την ώρα που τον είδα είχαμε φύγει. Προσπάθησε να μπει στο βαπόρι που είχε ξεκινήσει και έπεσε στη θάλασσα. Παραπέρα δεν ξέρω την κατάστασή του γιατί», αναφέρει.

Σε άλλη ανάρτηση βλέπουμε τον δικηγόρο της οικογένειας, να επιμένει στο αρχικό επιχείρημα ότι υπήρχε πρόθεση να συγκαληφθεί η πράξη και ότι εκτός των κατηγορουμένων, ήταν και άλλα άτομα παρόντα (στο ντόκο).

Quote

«Σας είχα πει πως στο βίντεο 5 άτομα κοιτάνε και κάποιοι από αυτούς δεν είναι κατηγορούμενοι. Θεωρώ πως πήγαν να κουκουλώσουν το όλο θέμα. Γι’ αυτό και το πλοίο έφυγε. Δεν υπάρχει καμία λογική εξήγηση να φύγει ένα πλοίο και να επιστρέψει μετά από 45 λεπτά, από εισαγγελική καταγγελία. Ο καπετάνιος έχει την ευθύνη όλων και είναι υποχρεωμένος να παρακολουθεί τις κάμερες. Από αυτό που έχω πληροφορηθεί σε ηχητικό ντοκουμέντο, του λέει ο ύπαρχος “μπλέξαμε”. Άρα γνώριζε»

«Υπάρχουν μάρτυρες που πήγαν να τον βρουν στη γέφυρα και δεν τους άνοιγε την πόρτα. Εγώ είμαι σίγουρος πως θα υπάρχει δίωξη και για τους λιμενικούς. Ούτε καν ενημέρωσαν ούτε πέταξαν ένα σωσίβιο. Τίποτα απολύτως. Πέντε άνθρωποι ήταν εκεί και προφανώς μετά από συνεννόηση, έφυγε το πλοίο. Εάν δεν υπήρχε το βίντεο θα υπήρχε μεγάλο πρόβλημα», πρόσθεσε.

 

Link to comment
Share on other sites

Σε άλλο ηχητικό που κυκλοφορεί, ο Πλοίαρχος συμβουλεύει τον Υπάρχο: "πάρε τον τάδε να ενημερώσεις, μην του πεις πολλά".

Έχουμε να δούμε και να ακούσουμε πολλά ακόμη.

Link to comment
Share on other sites

Ο ύπαρχος ισχυρίζεται ότι ρώτησε τον Αντώνη στη μπίντα τη στιγμή πριν λύσει το κάβο αν ταξιδεύει.Και εκείνος απάντησε όχι και μετά πήγε να μπουκάρει τρέχοντας.

Link to comment
Share on other sites

Ας δούμε λίγο και πως βλέπουν οι άλλοι το έγκλημα. Όταν λέω άλλοι, εννοώ έξω από τον μικρόκοσμο των καραβολατρών και της ακτοπλοΐας.

Τα έξι λεπτά που "σκότωσαν" την ακτοπλοΐα.

Ένα άρθρο γνώμης του Γιώργου Σκορδίλη, στο Liberal.

Quote

Μόλις έξι λεπτά της ώρας χρειάστηκαν για να κλονιστεί συθέμελα η εικόνα του μεγαλύτερου ακτοπλοϊκού ομίλου της χώρας, της Attica Group και ενός από τους μεγαλύτερους του κόσμου.

Τόσο χρειάστηκε για να χάσει τη ζωή του ο άτυχος Αντώνης Καρυώτης, από τη στιγμή που βρέθηκε στο νερό μεταξύ της προβλήτας και των απόνερων του Blue Horizon, σπρωγμένος από τον Ύπαρχο του πλοίου, σε ένα πρωτοφανές περιστατικό που όμοιό του δεν έχει ζήσει ποτέ ως σήμερα η ελληνική ακτοπλοΐα.

Στην περίπτωση του Αντώνη, κανένας άγραφος ή γραπτός νόμος της θάλασσας δεν τηρήθηκε. Απλά αφέθηκε μόνος του να παλεύει με τους ισχυρούς κυματισμούς που προκάλεσαν οι προπέλες του Blue Horizon χωρίς καμιά τύχη.

Το χειρότερο όλων; Η εγκατάλειψη του.

Δεν γίνεται καμιά απολύτως διαδικασία διάσωσης του. Απλά ο πλοίαρχος του Blue Horizon ενημερώνει το Λιμεναρχείο ότι υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα και συνεχίζει το ταξίδι του. Τελικά, σχεδόν μια ώρα αργότερα λαμβάνει την εντολή από το Λιμενικό Σώμα να επιστρέψει πίσω στον Πειραιά.

Βλέποντας κανείς τις αποκρουστικές εικόνες που είδαμε όλοι μας στα βίντεο που κυκλοφόρησαν στα κοινωνικά δίκτυα δεν μπορεί παρά να αναρωτηθεί πως είναι δυνατόν να έχει συμβεί κάτι τέτοιο.

Και όμως, είναι. Και η εξήγηση βρίσκεται στην κουλτούρα που αρκετές εταιρείες του κλάδου καλλιεργούν στα πληρώματα τους εδώ και χρόνια και η απάντηση στην ερώτηση γιατί κάτι ανάλογο δεν έχει συμβεί ξανά είναι μία. Συμβαίνει και συμβαίνει κυρίως από τις νεότερες γενιές ναυτικών.

Το ότι δεν είχαμε θρηνήσει ως τώρα και άλλους Αντώνηδες οφείλεται στους παλιούς του κλάδου που κρατάνε με μεγάλη προσπάθεια σε καταστολή την λανθάνουσα κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι νεότεροι.

Στα παλαιότερα χρόνια η περιβόητη ναυτοσύνη των Ελλήνων ήταν μια τέχνη με αναγεννησιακά χαρακτηριστικά που περνούσε από τον δάσκαλο στον μαθητή και αφορούσε ένα ευρύ πλέγμα κανόνων που είχαν ως στόχο να διατηρούσαν αλώβητη την σχέση των Ελλήνων με την θάλασσα στην ολότητα της.

Στις μέρες μας η ναυτοσύνη των Ελλήνων περιορίζεται αποκλειστικά και μόνον στο πόσο είναι σε θέση ένας ναυτικός να κρατά το πλοίο όσο γίνεται περισσότερο σε κίνηση.

Κρατώ το πλοίο σε διαρκή κίνηση σημαίνει πως επεκτείνω τον χρόνο της δραστηριότητας του. Και όσο επεκτείνω την δραστηριότητα του τόσο αυξάνω τον κύκλο των εργασιών του.

Παλιά το πλοίο ήταν, χωρίς υπερβολή, το πρώτο σπίτι των ναυτικών. Σήμερα είναι απλά μια μηχανή που παράγει χρήμα.

Οι παλιοί εφοπλιστές επίσης ήξεραν που βρίσκεται και η τελευταία βίδα μέσα στα πλοία τους. Αυτό το μοντέλο διαχείρισης όμως τείνει να εκλείψει.

Σήμερα πολλές σύγχρονες ναυτιλιακές εταιρίες είναι απρόσωπες. Δεν υπάρχει αφεντικό και τα στελέχη τους καλούνται να επεξεργαστούν επιχειρηματικά σενάρια που φτάνουν ακόμη ως του σημείου που ένα πλοίο παίρνει φωτιά και γίνεται παρανάλωμα του πυρός.

Και κάπως έτσι επιστρέφουμε στην αρχή.

Έχει ευθύνη η Blue Star Ferries σε ό,τι συνέβη στον Πειραιά και στο πλοίο της;

Εκ πρώτης όψεως δεν έχει. Αυτή όμως είναι η μισή αλήθεια.

Η άλλη μισή είναι πως ένας ναυτικός της σπρώχνει στο νερό έναν άτυχο επιβάτη, γνωρίζοντας τους πιθανούς κινδύνους μιας τέτοιας κίνησης.

Ένας παλιός ναυτικός της ακτοπλοΐας θα τράβαγε αυτόν τον επιβάτη μέσα στο πλοίο και όταν θα έκλεινε η ράμπα θα του έψελνε τον εξάψαλμό για την αποκοτιά του.

Ένας νέος ναυτικός όμως δεν έχει αυτό στο νου του γιατί έχει «εκπαιδευτεί» ότι το συμφέρον της εταιρίας προέχει. Και το συμφέρον της εταιρίας επιβάλει να φύγει το πλοίο άρον – άρον χωρίς καμιά καθυστέρηση.

Για αυτό άλλωστε και κατά τον απόπλου του Blue Horizon παραβιάστηκαν συλλήβδην όλες οι διεθνείς συνθήκες και κώδικες ασφάλειας, ακόμη και η κοινή λογική.

Αλλά για να είμαστε ακριβοδίκαιοι, αυτό που έκανε το Blue Horizon συνιστά εδώ και πολλά χρόνια μια κοινή πρακτική στην Ελληνική ακτοπλοΐα.

Σπάνια θα δει κανείς πλοίο της ακτοπλοΐας να αποπλέει τηρώντας τους κανονισμούς ασφαλείας.

Οι εταιρίες ξέρουν πολύ καλά τι γίνεται. Όπως και το Λιμενικό Σώμα άλλωστε.

Δεν επικροτούν ανοικτά αυτή την πρακτική αλλά δεν την έχουν απαγορεύσει και ποτέ ρητά και ξεκάθαρα.

Πέραν όμως από τις εταιρίες και τις πρακτικές τους και οι διεθνείς συνθήκες δεν έχουν καταφέρει ως σήμερα να επιλύσουν σοβαρά ζητήματα ασφαλείας.

Παραδείγματος χάριν η στοιβασία των οχημάτων που όλοι μας έχουμε διαπιστώσει στα πλοία της ακτοπλοΐας και η οποία μας προκαλεί δικαιολογημένα τρόμο δεν είναι παράνομη.

Οι διεθνείς συνθήκες δεν καθορίζουν με ρητό και ξεκάθαρο τρόπο την απόσταση που πρέπει να έχει το ένα αυτοκίνητο από το άλλο. Αντίθετα, καθορίζουν την απόσταση που πρέπει να έχουν τα αυτοκίνητα περιμετρικά από τα πλευρικά τοιχώματα του πλοίου.

Αυτό συμβαίνει γιατί τον νομοθέτη δεν τον απασχολεί η πυρκαγιά που μπορεί να προκληθεί στο γκαράζ ενός πλοίου μιας και θεωρεί ότι το σύστημα πυρόσβεσης που υποχρεούται να έχει το πλοίο επαρκεί.

Αντίθετα, τον απασχολεί η ευστάθεια του και για αυτό ζητά να κρατούνται περιμετρικά του γκαράζ συγκεκριμένες αποστάσεις από τα τοιχώματα του, ώστε τα σταθμευμένα αυτοκίνητα να συγκροτούν έναν συμπαγή όγκο.

Δεν είναι τυχαίο που όλες αυτές οι – ας τις πούμε κομψά – παραδοξότητες συμβαίνουν μόνο στην ακτοπλοΐα και όχι σε άλλους κλάδους της ναυτιλίας των Ελλήνων, όπως πχ η ποντοπόρος ναυτιλία.

Δεν υπάρχει σήμερα κανένα στέλεχος σε εταιρία με δεξαμενόπλοια, ή πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου ή πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που να διανοείται να κάνει εκπτώσεις στα θέματα ασφάλειας ή έστω τα στραβά μάτια.

Τα πάντα στους παραπάνω κλάδους γίνονται by the book και οι διεθνείς συνθήκες ασφάλειας τηρούνται από όλους - και στο γραφείο και στο πλοίο - με θρησκευτική ευλάβεια.

Γιατί υπάρχει αυτή η διαφορά;

Ο πρώτος και ο βασικότερος λόγος αφορά την πρόσβαση των εταιρειών αυτών στα στρατηγικά φορτία τρίτων χωρών. Για να μπορείς να διεκδικήσεις μερίδιο στις αγορές αυτές τα πλοία σου πρέπει να είναι απόλυτα ασφαλή όχι μόνο στα χαρτιά, αλλά και στην πράξη.

Στην ποντοπόρο ναυτιλία οι ναυτικοί όλων των βαθμίδων και των ειδικοτήτων εκπαιδεύονται και επενεκπαιδεύονται συνεχώς ώστε η κουλτούρα της ασφάλειας να γίνει ένα με το dna των ναυτικών.

Στην ακτοπλοΐα η λέξη εκπαίδευση είναι άγνωστη. Δεν εκπαιδεύει κανείς κανέναν.

Οι περισσότερες εταιρίες της ακτοπλοΐας θεωρούν ότι η υποχρεωτική εκπαίδευση που έχουν λάβει οι ναυτικοί προκειμένου να λάβουν ναυτικό φυλλάδιο ώστε να μπορέσουν στη συνέχεια να ναυτολογηθούν είναι αρκετή. Σε κάθε περίπτωση και κάτι να συμβεί το Κράτος έχει την ευθύνη μιας και αυτό έχει πιστοποιήσει την επάρκεια του ναυτικού στα ζητήματα ασφάλειας.

Τι θα κάνει η Blue Star Ferries

Μετά τον θάνατο του άτυχου Αντώνη Καρυώτη η Blue Star Ferries δεν θα είναι πια η εταιρία που όλοι ξέραμε και καθώς η έρευνα συνεχίζεται στην περίπτωση που διαπιστωθεί οτιδήποτε συνδέεται με την εταιρία τα πράγματα θα γίνουν ακόμη χειρότερα.

Ήδη το πλοίο απομακρύνθηκε από την γραμμή της Κρήτης, ενώ η παραίτηση του Σπύρου Πασχάλη, Διευθύνοντα Συμβούλου του Ομίλου Attica στον οποίο ανήκει η Blue Star Ferries, δεν είναι ικανή από μόνη της να βοηθήσει με κάποιο τρόπο.

Κατά την άποψη αρκετών θα ακολουθήσουν και άλλες παραιτήσεις, αλλά το ερώτημα που προκύπτει αβίαστα είναι το τι θα προσφέρουν οι παραιτήσεις αυτές.

Θα ικανοποιηθεί το περί δικαίου αίσθημα; Μάλλον όχι. Θα γίνει η Ελληνική ακτοπλοΐα καλύτερη; Σίγουρα όχι. Θα διασώσουν την εικόνα της Blue Star Ferries; Ούτε κατά διάνοια. Η ζημιά έχει γίνει και είναι ανεπανόρθωτη.

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός. Αρκεί να ανατρέξει στο πρόσφατο, αλλά και στο παλαιότερο παρελθόν για να δει τι συνέβη στις εταιρίες της ακτοπλοίας που εμπλέκονταν σε περιστατικά που είχαν προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις της κοινής γνώμης.

Μπορεί αυτό που συνέβη στην περίπτωση της Blue Star Ferries να μην έχει καμιά απολύτως σχέση με αυτό που συνέβη στην περίπτωση του «Εξπρες Σαμίνα» της Minoan Flying Dolphins, ή του «Ηράκλειον» της Typaldos Lines, αλλά ο αντίκτυπος είναι εξίσου ισχυρός αν όχι ισχυρότερος.

Στις δύο προηγούμενες περιπτώσεις η κοινωνία βίωσε δύο τραγικά ναυτικά ατυχήματα. Δεν τα είδε, αλλά τα έπλασε στο νου της από τις μαρτυρίες και τις καταθέσεις των διασωθέντων.

Στην περίπτωση του Blue Horizon όμως είδε, παρολίγον live, ναυτικούς οι οποίοι αντί να προσφέρουν την βοήθεια τους σε έναν να ανήμπορο άνθρωπο, να τον σπρώχνουν με μανία στον θάνατο.

Αυτές οι εικόνες θα στοιχειώνουν για πάντα την Blue Star Ferries.

 

Ξεχωρίζω τρία αποσπάσματα που για μένα είναι η ουσία του προβλήματος.

Quote

...Το ότι δεν είχαμε θρηνήσει ως τώρα και άλλους Αντώνηδες οφείλεται στους παλιούς του κλάδου που κρατάνε με μεγάλη προσπάθεια σε καταστολή την λανθάνουσα κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι νεότεροι.

Στα παλαιότερα χρόνια η περιβόητη ναυτοσύνη των Ελλήνων ήταν μια τέχνη με αναγεννησιακά χαρακτηριστικά που περνούσε από τον δάσκαλο στον μαθητή και αφορούσε ένα ευρύ πλέγμα κανόνων που είχαν ως στόχο να διατηρούσαν αλώβητη την σχέση των Ελλήνων με την θάλασσα στην ολότητα της[...]

Βλέποντας κανείς τις αποκρουστικές εικόνες που είδαμε όλοι μας στα βίντεο που κυκλοφόρησαν στα κοινωνικά δίκτυα δεν μπορεί παρά να αναρωτηθεί πως είναι δυνατόν να έχει συμβεί κάτι τέτοιο.

Και όμως, είναι. Και η εξήγηση βρίσκεται στην κουλτούρα που αρκετές εταιρείες του κλάδου καλλιεργούν στα πληρώματα τους εδώ και χρόνια και η απάντηση στην ερώτηση γιατί κάτι ανάλογο δεν έχει συμβεί ξανά είναι μία. Συμβαίνει και συμβαίνει κυρίως από τις νεότερες γενιές ναυτικών.

Το ότι δεν είχαμε θρηνήσει ως τώρα και άλλους Αντώνηδες οφείλεται στους παλιούς του κλάδου που κρατάνε με μεγάλη προσπάθεια σε καταστολή την λανθάνουσα κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι νεότεροι[...]

Στην ποντοπόρο ναυτιλία οι ναυτικοί όλων των βαθμίδων και των ειδικοτήτων εκπαιδεύονται και επενεκπαιδεύονται συνεχώς ώστε η κουλτούρα της ασφάλειας να γίνει ένα με το dna των ναυτικών.

Στην ακτοπλοΐα η λέξη εκπαίδευση είναι άγνωστη. Δεν εκπαιδεύει κανείς κανέναν.

Οι περισσότερες εταιρίες της ακτοπλοΐας θεωρούν ότι η υποχρεωτική εκπαίδευση που έχουν λάβει οι ναυτικοί προκειμένου να λάβουν ναυτικό φυλλάδιο ώστε να μπορέσουν στη συνέχεια να ναυτολογηθούν είναι αρκετή. Σε κάθε περίπτωση και κάτι να συμβεί το Κράτος έχει την ευθύνη μιας και αυτό έχει πιστοποιήσει την επάρκεια του ναυτικού στα ζητήματα ασφάλειας.

 

Link to comment
Share on other sites

On 9/12/2023 at 6:10 PM, proud_ionian said:

Νέο ηχητικό απόσπασμα. Αποκλειστικότητα του ΜEGA που αναμεταδίδει το Enikos. Μαλάκας, παλαβός, μαύρος, Πακιστανός... Χαρακτηρισμοί του Υπάρχου για το θύμα.

Αυτός εκτός από δολοφόνος είναι και ρατσιστής και άμα ήταν Πακιστανός ή μαύρος ή και χαζός όπως είπε θα τον πέταγες στην θάλασσα; 

Δηλαδή εντάξει και εισιτήριο να μην είχε ρε παιδιά λίγο ανθρωπιά άμα ο άλλος σου έλεγε ότι δεν είχε λεφτά και πάει στην οικογένεια του δεν θα τον έβαζες δηλαδή εκτός από όλα ας είμαστε άνθρωποι δηλαδή αυτός θα την έσωνε την Αττικά ;

Γιατί η Αττικα δεν έχει λεφτά και όλας 

Link to comment
Share on other sites

Από την αρχή γράφεται, το είχε αναφέρει και εδώ ο @stamatisvoya, ότι στην δικαστική εξέλιξη της υπόθεσης μπορεί να διωχθούν και για φόνο με ρατσιστικά κίνητρα.

Σήμερα βγήκαν και άλλα ηχητικά. Στο MEGA

Ενώ το πλοίο επιστρέφει Πειραιά, μετά από την εισαγγελική εντολή, ο πλοίαρχος δίνει οδηγίες στο υπόλοιπο πλήρωμα, για το τί θα πούν στο ανακριτικό κλιμάκιο του λιμενικού.

Ένα απομαγνητοφωνημένο απόσπασμα (από το Ποντίκι).

Quote
  • Πλοίαρχος: Έχουμε κάνει ανακοίνωση ότι κατόπιν εντολής του λιμεναρχείου Πειραιώς, το πλοίο επιστρέφει στο λιμάνι.  Σε πέντε λεπτά φτάνουμε. Είχε εισιτήριο μου λέει και βγήκε έξω κάτι να πάρει, έτσι μου είπε τώρα ο λογιστής. Δεν ξέρω τι… δεν έχω στοιχεία, δεν μπορώ να ξέρω τι είδα…εγώ αυτό τους έχω πει. Πρέπει να τακτοποιηθεί…να το δούμε.
  • Πλοίαρχος: Με το που θα μπουν μέσα εδώ θα πάμε κατευθείαν για ανάκριση.
  • Πλοίαρχος: Με το που ανοίγουμε τον καταπέλτη, θα φτάσουν τα κλιμάκια κατευθείαν από το λιμεναρχείο. Σίγουρα θα είσαι εσύ- εσύ, ποιος άλλος ήταν εδώ;
  • Πλήρωμα: Ο Β… είχε φύγει.
  • Πλοίαρχος: Γ… θα πάμε για κατάθεση. Αυτό που θα πείτε… ότι το πλοίο είχαμε αμολήσει, είχαμε σηκώσει τον καταπέλτη και ξαφνικά τον είδαμε και ήρθε, ερχότανε… να μπει
  • Πλήρωμα: Τον απωθήσαμε…
  • Πλοίαρχος: Όχι τον σπρώξαμε, με φωνές (σ.σ. τον απωθήσατε). Το πλοίο έφευγε και καθώς προσπάθησε να μπει μέσα…σηκωθήκαν τα πέδιλα. Ήταν ο ύπαρχος, ο ναύκληρος εκείνη την ώρα και ο αξιωματικός που ήταν από πάνω και έβλεπε που κάναμε τις κινήσεις για να φύγουμε. Προσπαθώ να μη σας απολύσουν.

Φαίνεται πλέον ξεκάθαρα ότι γνώριζαν ότι το θύμα είχε εισητήριο, ενώ είναι ξεκάθαρο ότι οι καταθέσεις του υπάρχου μετά τη σύλληψη, κινούνται στα πλαίσια της συμφωνημένης γραμμής (δεν τον σπώξαμε, τον απωθήσαμε λεκτικά, κρέμασαν τα νύχια και γλύστρησε κλπ).

Θα έχει ενδιαφέρον να μάθουμε, αν μάθουμε, με ποιους μίλησε ο πλοίαρχος και πως προσπάθησε να μην απολύσουν τους εμπλεκόμενους στο έγκλημα. (φαντάζομαι μέχρι να στραγγίξει ο Θεσσαλικός Κάμπος, θα έχουμε και άλλες διαρροές υλικού της δικογραφίας:rolleyes:).

Θεωρώ πιθανό να δούμε να απαγγέλονται και άλλες κατηγορίες, σχετικά με την προσπάθεια συγκάλυψης και και εξαπάτησης των ανακριτικών αρχών.

Link to comment
Share on other sites

Κάθε λίγη ώρα βγαίνουν νέοι διάλογοι στη δημοσιότητα και  όσο πάει γίνεται και χειρότερο. Πραγματικά δεν μπορώ να φανταστώ τι θα είχαν πλασαρει σαν ιστορία αν δεν υπήρχε το βίντεο 

 

https://www.protothema.gr/greece/article/1412191/blue-horizon-den-tha-peite-oti-ton-sproxate-eipe-o-ploiarhos-gia-ton-36hrono-adoni-nea-ihitika-dokoumeda/

Link to comment
Share on other sites

Τον Πλυτζανόπουλο τον κάρφωσε ο μάγειρας του Γαρυφαλλιά που δεν άντεξε τις τύψεις για το έγκλημα του.

Εδώ μίλησαν οι κάμερες ασφαλείας, τα κινητά των επιβατών και τώρα το VDR. Το πλήρωμα omerta....

Link to comment
Share on other sites

Τα ακους και πραγματικα δεν πιστευεις αυτα που ακους

Εντωμεταξυ σου δινουν την εντυπωση οτι δεν εχουν συναισθηση της καταστασης και του τι εγινε.Η συνομιλια εναι του στυλ "εσπασα το βαζο και πρεπει να καλυψω τον κωλο μου", οποτε πρεπει να συνενοηθουμε και οχι σκοτωθηκε ενας ανθρωπος.Απιστευτο πραγματικα

Αναρρωτιεμαι δε αν ειναι τοσο σιγουροι οτι δεν θα γινει τιποτα ή ειναι σε πανικο γιατι για να υπαρχει η συνομιλια προφανως εγινε και στη γεφυρα που υπαρχει το VDR και οχι καπου αλλου οπου δεν θα καταγραφοταν τιποτα.

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, gtogias said:

Το πλήρωμα omerta....

Ο πλοιάρχος λέει  ευθέως "προσπαθώ να μη σαν απολύσουν"!!!

Με ποιους προσπαθεί; 

19 minutes ago, polmyt said:

Αναρρωτιεμαι δε αν ειναι τοσο σιγουροι οτι δεν θα γινει τιποτα ή ειναι σε πανικο γιατι για να υπαρχει η συνομιλια προφανως εγινε και στη γεφυρα που υπαρχει το VDR και οχι καπου αλλου οπου δεν θα καταγραφοταν τιποτα.

Και τα δύο ενδεχόμενα είναι εξ ίσου πιθανά.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...