Jump to content
Shipfriends

Η προσάραξη του combi carrier Grande Senegal σε ύφαλο στο Μεξικό ll 22.7.2023


Recommended Posts

Ακόμη ένα συμβάν που σχετίζεται με την ασφάλεια στο Libro d’ Oro της Grimaldi Lines και πιο συγκεκριμένα στο κομμάτι των car carriers. Αυτήν τη φορά το Grande Senegal φαίνεται να προσέκρουσε και να καρφώθηκε σε ύφαλο ανοιχτά της χερσονήσου του Yukatan, στο Μεξικό. Αυτό συνέβη στις 22 του μήνα, το περασμένο Σάββατο δηλαδή και σύμφωνα με το ρούφ το πλοίο πρέπει να έχει μείνει καρφωμένο στον ύφαλο. Κατά τα φαινόμενα το πλοίο έπλεε με ταχύτητα 18 κόμβων με το συμβάν να λαμβάνει χώρα στις 0435 τα ξημερώματα, τοπική ώρα. Οι τοπικές αρχές φοβούνται πως ο ύφαλος έχει υποστεί σοβαρές ζημιές, εδώ που τα λέμε το κάθε Κράτος σε κάτι τέτοια συμβάντα κάνει την τρίχα-τριχιά και προσπαθεί να αντλήσει όσα περισσότερα χρήματα μπορεί από τους ασφαλιστές. Όπως φαίνεται και στην εφημερίδα, έχουν πάρει χαμπάρι και το συμβάν στο Grande Costa dAvorio, οπότε η θέση του κατηγορουμένου είναι ακόμη πιο δυσχερής.

 

Το ρεζουμέ είναι πως αν είσαι εξωτερικός παρατηρητής που ρίξει μια ματιά από ψηλά στην εταιρεία, από την μία θα δείς 1 δισεκατομμύριο δολλάρια κέρδ και ένα τεράστιο δίκτυο, από την άλλη θα δείς πως αυτήν τη στιγμή ο όμιλος έχει στο δυναμικό του 2 καμμένα πλοία, το ένα με νεκρούς επιβάτες, το άλλο με νεκρούς πυροσβέστες και 1 πλοίο καρφωμένο σε ύφαλο. 

Link to comment
Share on other sites

Όλα τα mainstream μέσα ενημέρωσης πια πήραν χαμπάρι την ιστορία, οπότε έχουμε μεγάλη φωταψία στο συμβάν. Οι περισσότεροι συνδέουν -δικαίως ή αδίκως- και το συμβάν στο Grande Costa d' Avorio οπότε καταλαβαίνετε το κλίμα. Να και μια εικόνα από το πλοίο από το Maritime Executive:

F2AsM9iWAAEyvtS?format=jpg&name=small

 

Τα νέα είναι πως το πλοίο παραμένει κολλημένο χωρίς να έχει καταστεί δυνατό μέχρι στιγμής να αποκολληθεί, παρά την αρχική προσπάθεια από ρυμουλκά. Η κατάσταση δε είναι τέτοια που η Grimaldi αναγκάστηκε να υπογράψει Lloyd's Open Form(LOF) με τους διασώστες, οπότε το κόστος θα ανέβει πάρα πολύ. Σα να μην έφτανε αυτό, φαίνεται πως ο συγκεκριμένος ύφαλος είναι κοραλλιογενής και αποτελεί τόσο δημοφιλέστατο τουριστικό προορισμό στην περιοχή, όσο και ένα σημείο που αναπαράγονται πολλά είδη ψαριών σύμφωνα με τους ντόπιους. Κολοσσιαίο claim μου μυρίζεται. Όπως και να έχει το πράγμα, φαίνεται πως η αποκόλληση του πλοίου θα είναι σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες και θα χρειαστεί μεγάλη επιχείρηση.

 

Τέλος, πέρα από το Grande Costa d' Avorio, η Tradewinds αναφέρει πως εκκρεμεί εναντίον της Grimaldi μία ακόμη δικαστική υπόθεση που αναφέρεται στην φωτιά στο Hoegh Xiamen, στα ανοιχτά της Florida το 2020. Η Grimaldi ήταν ο ναυλωτής αυτού του πλοίου.

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με όλα αυτά τα δεδομένα που μας παρέθεσε ο Nick ούτε ψύλλος στο κόρφο του P&I Club που καλύπτει την αστική ευθύνη του πλοίου. 

Αφού από την αρχή δεν μπόρεσε να κατέβει, πιθανότατα έχει καβαλήσει καλά τον ύφαλο , οπότε η υπογραφή LOF με εταιρεία salvage ήταν μονόδρομος. Γιατί δεν είναι μόνο που πρέπει να αποκολληθεί , θα πρέπει αμέσως μετά την αποκόλλησή του να διασφαλιστεί και η πλευστότητα του πλοίου.

Και για να μην λέμε μόνο για το P&I , καβάλημα με 18 μίλια δρόμο σε κοραλλιογενή ύφαλο σημαίνει ότι η τεκμαρτή ολική απώλεια (CTL) φαντάζει πιθανό σενάριο, οπότε και οι undewriters του Hull Machinery που ασφαλίζει την αξία του πλοίου θα κληθούν κατά πάσα πιθανότητα να βάλουν το χέρι στην τσέπη να το πληρώσουν. Σίγουρα οι επιβαρύνσεις για το P&I Club θα είναι πολύ υψηλότερες κατά τα φαινόμενα, αλλά κι αυτοί ενδεχομένως να χρειαστεί να πληρώσουν το μέγιστό που προβλέπει το συμβόλαιο που είναι η ασφαλιστική αξία του σκάφους.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Εγώ βλέπω να έχει τα βράχια στο ύψος της γέφυρας, αν αυτό το τιρκουάζ κάτω από το Lines είναι τα βράχια. Μιλάμε πως έχει ανεβάσει πάνω από 100 μέτρα κύτους στον βράχο!!! Δεν έκατσε με την πλώρη, όπως το μπλου σταρ Πάτμος στην Ίο, για να ξεκολλήσει ευκολα. Βασικά, έτσι όπως το βλέπω, δεν το κόβω να ξεκολλάει κιόλας... 

Link to comment
Share on other sites

Από μία τοπική μεξικάνικη εφημερίδα, περισσότερες και κοντινές φωτογραφίες από το συμβάν. Εμένα μου φαίνεται πως έχει καβαλήσει ολόκληρο το πλοίο τον ύφαλο και για να ελευθερωθεί πρέπει να ελαφρώσει πολύ. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Μάλλον ευχάριστα τα νέα εδώ για την Grimaldi. Το πλοίο παραμένει μεν αγκυροβολημένο σε κάποιο αγκυροβόλιο της περιοχής, αλλά εκ πρώτης όψεως ο ισπανόφωνος τύπος λέει ότι δεν υπάρχει κάποια σοβαρή ζημιά στον ύφαλο. Όπως είπαμε και παραπάνω βέβαια, οι τοπικές αρχές και παράγοντες συνήθως βρίσκουν παπά που να θάψει 5-6 σε τέτοιες περιπτώσεις οπότε να δούμε τι θα βγεί. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...