Jump to content
Shipfriends

Ζητήματα Ναυτικής Εκπαίδευσης


proud_ionian
 Share

Recommended Posts

Παραμένει απογοητευτική η Nαυτική Eκπαίδευση στη χώρα μας

Γράφονται και ακούγονται συχνά πυκνά για τη ναυτιλία μας, διθύραμβοι, απόψεις «ειδικών», σοφιστείες με πολιτικές συνήθως αποχρώσεις, ομού μετά εξαγγελιών περί εκσυγχρονισμού, αναβαθμίσεως και «ανωτατοποίησης» (τι όρος κι αυτός) της Ναυτικής Εκπαιδεύσεως και άλλα ηχηρά παρόμοια. Ενώ δε μεγάλη είναι η ποικιλία στίχων και στιχουργών, ο σκοπός παραμένει πληκτικά μονότονος και οι οργανοπαίκτες ατάλαντοι αλλά πιστοί εκτελεστές των ρυθμών και των φθόγγων μιας συγκεκριμένης συντεχνίας.

Διαβάζουμε ότι, το εισαγόμενο ναυτιλιακό συνάλλαγμα «σώζει» το ισοζύγιο εξωτερικών πληρωμών, ότι φτάσαμε τα 3.338 μεγάλα ελληνόκτητα ωκεανοπόρα (το 16,5% του παγκόσμιου τονάζ (D/W) –πρώτη παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη η χώρα μας– συγκλονιστικό επίτευγμα), ότι το 80% του πετρελαίου που εισάγει η Κίνα μεταφέρεται με ελληνικά πλοία και άλλα που θα έπρεπε να ενθουσιάζουν τους πολίτες, τουλάχιστον όσο οι ποδοσφαιρικοί μας θρίαμβοι.

Παγκοσμιοποίηση

Η ναυτιλία αποτελεί το εθνικό μας συγκριτικό πλεονέκτημα, διατηρεί σταθερή θέση –την πρώτη– και αντιμετωπίζει με άνεση τις κλιμακούμενες προκλήσεις στον παγκόσμιο οικονομικό στίβο.

Αλλά ό,τι το κοινό περί ναυτιλίας γνωρίζει, το οφείλει στην προβολή της δίκης του «Εξπρές Σαμίνα» και άλλων, του αυτού σκηνοθετικού ή δημοσιογραφικού ζήλου προβολών και παρουσιάσεων. Παρόλα αυτά, οι απλοί πολίτες της μικρής μας χώρας –των σοφιστών και «ειδικών» μη εξαιρουμένων– αντιλαμβάνονται ότι, ναυτιλία, πρώτα και κυρίως, είναι ο κόσμος που ταξιδεύει, χειρίζεται και διαχειρίζεται τα βαπόρια.

Ο κόσμος αυτός φυσικά δεν μπορεί να αποτελείται αποκλειστικά από Eλληνες αφού η αγορά ναυτικής εργασίας είναι έντονα παγκοσμιοποιημένη, άριστα οργανωμένη, οι δε χώρες «εξαγωγής» (Φιλιππίνες, Aν. Ευρώπη, Ινδία κ.λπ.) διαρκώς βελτιώνουν το επίπεδο σε αριθμούς και ποιότητα των προσφερόμενων ναυτικών. Ευάριθμοι εξάλλου εμείς, δεν επαρκούμε ώστε να καλύψουμε πλήρως τις ανάγκες της υπερμεγέθους ναυτιλίας μας αποκλειστικά με Eλληνες ναυτικούς· ένα μίνιμουμ όμως 50% Eλλήνων αξιωματικών αποτελεί τη στοιχειώδη προϋπόθεση που διασφαλίζει την ελληνικότητα της βιομηχανίας. Το τρέχον σύστημα παραγωγής αξιωματικών (Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού) παράγει πτυχιούχους εκ των οποίων μόνο ένα μέρος (το 30% βασίμως υπολογίζεται ότι) ακολουθεί τη ναυτική σταδιοδρομία. Το σύστημα έχει διαμορφωθεί κατά τα συμφέροντα και τις προτιμήσεις της συντεχνίας των καθηγητών, είναι σπάταλο, χρονοβόρο (4 χρόνια εκπαιδευόμενος δόκιμος) και αναποτελεσματικό· χίλιοι περίπου αξιωματικοί, τα τελευταία δέκα χρόνια, συνταξιοδοτούνται κατ’ έτος – περίπου 300 νέοι τούς αντικαθιστούν…

Κατόπιν αυτού και όπως είναι φυσικό, ο Eλληνας αξιωματικός αποτελεί «είδος» απειλούμενο με εξαφάνιση, όπως γενικά άλλωστε η Ε.Ε. χαρακτηρίζει τον Eυρωπαίο αξιωματικό του εμπορικού ναυτικού. Μόνο που οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες αντιμετωπίζουν το πρόβλημα ανοίγοντας διάφορες πύλες εισόδου στο επάγγελμα, με ανάλογες διαδικασίες εξέλιξης. Η Νορβηγία (πληθυσμός 4,5 εκατομμύρια) ελέγχει το 9% του παγκόσμιου τονάζ και εξασφαλίζει 80.000 θέσεις εργασίας στον τομέα (Maritime Cluster)· διαθέτει δε δύο ισχυρά P&I Clubs και σοβαρή ασφαλιστική αγορά H&M. Κυρίως διαθέτει ναυτιλιακή πολιτική. Περί τους 80 νέους ετησίως εισάγονται στην τριτοβάθμια ναυτική εκπαίδευση και 400 στην αντίστοιχη επαγγελματική· οι απόφοιτοι της πρώτης κατηγορίας αναζητούν θέσεις στην ξηρά, όπου και απασχολούνται σε ποσοστό 60%, ενώ το 90% των αποφοίτων της δεύτερης κατηγορίας ακολουθεί τη ναυτική σταδιοδρομία.

Oι «αναβαθμίσεις»

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης πριν αποφασίσει –αν όντως προτίθεται να αποφασίσει– περί της τύχης της Ναυτικής Εκπαιδεύσεως, ας ρωτήσει τις υπηρεσίες του (Δ/νση Εκπαίδευσης Ναυτικών και Υπηρεσία Ναυτικών Μητρώων) πόση ήταν η διαρροή των αποφοίτων τότε, όταν η Ν.Ε. είχε επαγγελματικό χαρακτήρα (ήταν 10%) και πόση είναι σήμερα, μετά τις διάφορες «αναβαθμίσεις» (είναι 60%). Οι περί ων ο λόγος «αναβαθμίσεις» δεν ήσαν και δεν είναι τίποτε περισσότερο από κλαδικές διεκδικήσεις που ικανοποιήθηκαν, υπό καθεστώς συντεχνιακού μαρξισμού, εις βάρος της ναυτιλίας. Αλλά στην εικοσαετία του ΠAΣOK η ναυτιλία εγκλωβίστηκε σε λαβύρινθο συντεχνιακών πρακτικών και νοοτροπίας – όπου το κράτος είχε αποφασιστική παρέμβαση. Ναυτική Εκπαίδευση – ΝΑΤ. Eχουν αμφότερα θεαματικά χρεοκοπήσει!

Ξεπερασμένη ύλη

Θα κλείσουμε με τον ρόλο των επίμονων και ανιδιοτελών ραψωδών περί νέου «εκσυγχρονισμού» και περαιτέρω «ανωτατοποίησης»· συγγραφείς οι ίδιοι εκπαιδευτικών κειμένων, ουδέποτε ενδιαφέρθηκαν για τον εκσυγχρονισμό της διδασκόμενης ύλης και των δικών τους «συγγραμάτων» και θα αναφέρουμε ένα κραυγαλέο παράδειγμα. Το εγκεκριμένο κείμενο «Ναυτιλία» –περισσότερες από 1.000 σελίδες–, αφιερώνει 160(!) σελίδες στην περιγραφή ναυτικών χαρτών και μαγνητικών πυξίδων, λέξη όμως δεν αναφέρει για τους σύγχρονους ηλεκτρονικούς χάρτες και τη δορυφορική ναυτιλία. Η κατάσταση στις σχολές μηχανικών είναι ακόμη χειρότερη, αυτά δε άριστα και από ετών τα γνωρίζουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΕΝ – Ναυτική Εκπαίδευση-Εργασία. Iσως τα γνωρίζει και ο υπουργός. Το νέο αίτημα του κλάδου είναι: πανεπιστημιακοί διά νόμου – διατήρηση του μονοπωλίου. Τι θα γίνει, όμως, σε λίγα χρόνια, που δεν θα υπάρχουν πλέον μαθητές στις «Ακαδημίες»;

http://www.kathimerini.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Αγαπητα μελοι του Shipfriends.gr Χαιρεται,

Θα ηθελα να ρωτησω αν σαν δοκιμος στις ΑΕΝ κανω τα εκπαιδευτικα μου ταξιδια σε Ε/Γ-Ο/Γ η κρουαζιεροπλοιο και σαν ανθιποπλοιοαρχος συνεχισω στου ιδιου τυπου πλοια,αν μετα θελησω να δουλεψω σε φορτηγο η τανκερ μπορω να βρω ευκολα εταιρια η θα υπαρχει προβλημα?

Ευχαριστω.

Link to comment
Share on other sites

Τα πράγματα είναι δύσκολα για τους Έλληνες αξιωματικούς, άσχετα με αυτά που διαφημίζει του ΥΕΝ για να κεντρίσει το ενδιαφέρον των νέων για να ασχοληθούν με το επάγγελμα!! Στην Ελληνική ακτοπλοΐα είναι λιγάκι δύσκολο να βρεις δουλειά, εάν δεν έχεις κάποιο μέσο (και όμως συμβαίνει και εδώ), εκτός εάν είναι είσαι τόσο καλός στη δουλειά σου!!! Που πράγμα δύσκολο σήμερα!!! Γιατί όσους δόκιμους έχω γνωρίσει είναι πιο πολύ το μυαλό τους πως θα καμάκωσαν καμία επιβάτισσα παρά να μάθουν πέντε πράγματα που θα πρέπει!! Εάν ξεκινήσεις στην ακτοπλοΐα θα κανείς τις γνωριμίες σου με εταιρίες και θα είναι δύσκολο να πας μετά στα φορτηγά όπως και το αντίθετο είναι ακόμα πιο δύσκολο!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

παρουσιαστηκε απο τον ΥΕΝ το νεο σχεδιο νομου για τη ναυτικη εκπαιδευση.

ετσι μια γευση απο τη ναυτεμπορικη

Τo σχέδιο νόμου που βρίσκεται στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και αναμένει την υπογραφή του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, πραγματοποιεί μια βαθιά τομή στη ναυτική εκπαίδευση της χώρας μας είπε χθες ο κ. Κεφαλογιάννης δίνοντας στη δημοσιότητα την αιτιολογική έκθεση που το συνοδεύει και όχι το ίδιο το σχέδιο νόμου.

Επιβεβαιώνοντας πλήρως το σχετικό δημοσίευμα της «Ν» το νομοσχέδιο καθιστά τα πτυχία των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ), ισότιμα με τα πτυχία των ΤΕΙ στον καταληκτικό βαθμό Α' τάξεως και έπειτα από θαλάσσια υπηρεσία 5 ετών. Επίσης προβλέπει την ίδρυση Ναυτικών Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης (ΝΕΚΕ) από ιδιωτικά κεφάλαια.

Παρουσιάζοντας τις βασικές διατάξεις του σχεδίου νόμου ο κ. Κεφαλογιάννης υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι «η ποιοτική ναυτιλία, το μέλλον της ναυτιλίας χρειάζεται και ποιότητα στο ανθρώπινο δυναμικό, στους Ελληνες ναυτικούς οι οποίοι όλα αυτά τα χρόνια στήριξαν την εμπορική ναυτιλία, τον μεγαλύτερο κλάδο της ελληνικής οικονομίας. Ήρθε λοιπόν η ώρα να γίνει αυτή η μεταρρύθμιση, να αναβαθμίσουμε τις Σχολές του Εμπορικού Ναυτικού και να προσφέρουμε ακόμα πιο ποιοτικές υπηρεσίες στο χώρο της ναυτικής εργασίας».

δεν βαζω τα αρθρα. οταν ψηφιστει με το καλο το βαζουμε στις "νομοθεσιες"

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Λίγο παλιό, αλλά πολύ καλό!

Από το "Έθνος" (9/11/2005)

Συνελήφθη πλοίαρχος με πλαστό δίπλωμα

Eξι ολόκληρους μήνες αρμένιζε ως καπετάνιος σε δεξαμενόπλοιο με σημαία ευκαιρίας (παναμαϊκή) ο 55χρονος I.K. με πλαστό δίπλωμα α πλοιάρχου. Tην αποκάλυψη της πλαστότητας έκανε προσωπικό του Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης, όπου κατέπλευσε το ελληνόκτητο τάνκερ «Tρίτων» για να ξεφορτώσει πετρέλαιο.

«Περιστατικά του είδους όχι μόνο θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια του πληρώματος, του πλοίου και το θαλάσσιο περιβάλλον, αλλά μας εκθέτουν και διεθνώς σαν χώρα με τη μεγαλύτερη ναυτιλία και τους ικανότερους ναυτικούς στον κόσμο», δήλωσε στο «Eθνος» ο πρόεδρος της Eνωσης Πλοιάρχων (ΠEΠEN) Bαγγ. Kούζιλος.

Tο «Tρίτων», με καπετάνιο τον I.K. και πλήρωμα 18 Φιλιππινέζους, είχε ξεφορτώσει το πετρέλαιο και ζήτησε άδεια απόπλου από το Λιμεναρχείο. Eλέγχοντας όμως τα ναυτιλιακά έγγραφα και τα αποδεικτικά ναυτικής ικανότητας, οι λιμενικοί διαπίστωσαν ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με το δίπλωμα του καπετάνιου. Παρατήρησαν, δηλαδή, πως το δίπλωμα α πλοιάρχου ήταν σε φωτοτυπία, που έφερε πιστοποίηση από παναμαϊκή αρχή και όχι ελληνική.

Tελικά, διαπιστώθηκαν τα εξής:

- Tο δίπλωμα α πλοιάρχου ήταν πλαστό.

- O I.K. διέθετε γνήσιο δίπλωμα γ πλοιάρχου, που το πήρε μετά από το αντίστοιχο του πρακτικού πλοιάρχου.

Aυτό σημαίνει πως ο συγκεκριμένος ναυτικός ουδέποτε είχε φοιτήσει σε Aκαδημία Eμπορικού Nαυτικού. Συνεπώς, δεν είχε την απαιτούμενη θεωρητική κατάρτιση.

Oπως μας είπαν από το Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης, στο «Tρίτων», μεταφορικής ικανότητας 7.260 τόνων, ο 55χρονος ανέλαβε την πλοιαρχία τον περασμένο Mάιο. Aπό τότε, μέχρι τον κατάπλου του στη συμπρωτεύουσα, το τάνκερ πραγματοποίησε αρκετά ταξίδια στο εξωτερικό, χωρίς να προσεγγίσει σε ελληνικό λιμάνι.

O ψευτοπλοίαρχος συνελήφθη, σχηματίστηκε σε βάρος του ποινική δικογραφία, αλλά με εισαγγελική εντολή αφέθηκε ελεύθερος.

Φυσικά έμεινε εκτός πλοίου, τη διακυβέρνηση του οποίου ανέλαβε «γνήσιος» πλοίαρχος.

«Απαραίτητοι οι έλεγχοι»

Mε αφορμή το παραπάνω περιστατικό, ο κ. Kούζιλος υπογραμμίζει: «Oι έλεγχοι κυριότητας των πιστοποιητικών ναυτικής ικανότητας σε όλα τα πλοία, που προσεγγίζουν στη χώρα μας, ιδιαίτερα σ' αυτά με τις λεγόμενες "σημαίες ευκαιρίας" πρέπει όχι μόνο να συνεχιστούν, αλλά και να εντατικοποιηθούν».

-Eχουμε πολλά παρόμοια περιστατικά;

-Aργά και που, έχουμε. Θέλω να επισημάνω ότι δεν είναι μόνο οι αρχές παγκοσμίως που οφείλουν να ελέγχουν. Στο κάτω κάτω μόνο δειγματοληπτικούς ελέγχους μπορούν να κάνουν στα δεκάδες χιλιάδες διπλώματα και πιστοποιητικά. Eίναι και οι πλοιοκτήτριες εταιρείες που έχουν υποχρέωση να ελέγχουν πρωτογενώς τη γνησιότητα των διπλωμάτων ή πιστοποιητικών και ιδιαίτερα των αξιωματικών.

http://www.ethnos.gr/print.asp?catid=5348&subid=20110&pubid=16045

Μετά κάθεστε και ασχολείστε με την Ναυτική Εκπαίδευση!

Τι να τα κάνετε τα πτυχία, όταν αρκεί μιά φωτοτυπία με Παναμαϊκή θεώρηση!!

Link to comment
Share on other sites

Κατ' αρχην το οτι καποιος δεν εχει φοιτησει σε ΑΕΝ, δε συνεπαγεται οτι δεν εχει τη θεωρητικη καταρτιση. Υπαρχουν παρα πολλοι "πρακτικοι" που ειναι σημερα αξιωματικοι και δεν εχουν τιποτα να ζηλεψουν απο τους αποφοιτους των ΑΕΝ, εκτος πια κι αν εχει ανεβει το επιπεδο των ΑΕΝ τοσο και δεν το πηραμε χαμπαρι. Χωρια δε που οι "πρακτικοι" περνανε κανονικα τους κυκλους του ΚΕΣΕΝ και δινουν εξετασεις απο διπλωμα σε διπλωμα.

Το σχολιο μου διευκρινιζω πως ειναι γενικοτερο. Προφανως και το συγκεκριμενο περιστατικο ειναι ποινικα κολασιμο.

Link to comment
Share on other sites

Εδώ σηκώνει ένα σχόλιο.

1. Το κράτος της σημαίας τον είχε αποδεχθεί, με το συγκεκριμένο πιστοποιητικό.

2. Από τον Μάιο έχει πιάσει πολλά λιμάνια που το ήλεγξαν, και δεν βρήκαν κάτι..

3. Εχω παράδειγμα όπου πλοίο με Ελληνική σημαία, στην Ελλάδα ο Πλοίαρχος είναι παράνομος, και διεθνώς είναι νόμιμος.

Όποιος θέλει γελάει, εγώ έχω κλάψει ...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Κατατέθηκε στη Βουλή σχέδιο νόμου του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για την αναβάθμιση και αναδιάρθρωση της ναυτικής εκπαίδευσης. Το εν λόγω σχέδιο περιλαμβάνει επίσης διατάξεις που έχουν σχέση με την ακτοπλοΐα και τον τρόπο υπολογισμού της συντάξεως των ναυτικών από το ΝΑΤ. Σε ότι αφορά τη ναυτική εκπαίδευση στο σχέδιο νόμου αναφέρεται ότι οι ιδιώτες θα μπορούν να ιδρύσουν σχολές εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των ναυτικών. Θα παρέχεται δηλαδή η δυνατότητα ίδρυσης ιδιωτικών σχολών επαγγελματικής κατάρτισης και επιμόρφωσης που θα έχουν τα αρχικά «ΝΕΚΕ». Η φοίτηση στις ΝΕΚΕ θα διαρκεί τέσσερα εξάμηνα θεωρητικής διδασκαλίας και δύο εξάμηνα εκπαίδευσης στο πλοίο έτσι ώστε να καλύπτονται και οι απαιτήσεις της Διεθνούς Σύμβασης για τα ελάχιστα επίπεδα ναυτικής εκπαίδευσης. Οι απόφοιτοι των ΝΕΚΕ μπορούν να αποκτήσουν το βαθμό του Πλοιάρχου ή Μηχανικού Δευτέρας τάξεως. Τέλος να σημειωθεί ότι οι ΝΕΚΕ δεν θα ανήκουν σε εκπαιδευτική βαθμίδα. Αναλυτικότερα το νομοσχέδιο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις ενότητες οι οποίες και ορίζουν:

Οι σπουδές στις ΑΕΝ

-Το δίπλωμα του Εμπορικού Ναυτικού Α΄ τάξης καθίσταται ισότιμο με το πτυχίο των ΤΕΙ. Η διάταξη ισχύει για τους εισακτέους στις ΑΕΝ κατά το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 και εφεξής.

-Το χορηγούμενο από τις Α.Ε.Ν. πτυχίο Πλοιάρχου ή Μηχανικού Γ΄ τάξης αντίστοιχα, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών, αποτελεί τυπικό προσόν εξέλιξης του κατόχου του μέχρι την απόκτηση του διπλώματος εμπορικού ναυτικού Α΄ τάξης, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη νομοθεσία που ισχύει κάθε φορά.

-Η διάρκεια σπουδών στις Α.Ε.Ν. είναι οκτώ εξάμηνα και περιλαμβάνει έξι εξάμηνα θεωρητικής διδασκαλίας και δύο εξάμηνα πρακτικής άσκησης επί πλοίου...

Πηγή:www.portnet.gr

Link to comment
Share on other sites

Eπίσης με το νέo νομοσχέδιο ρυθμίζονται και τα εξείς:

Σύμπραξη ΑΕΝ με τα Πανεπιστήμια για Μεταπτυχιακές Σπουδές

-Τη σύμπραξη από κοινού με τα Πανεπιστήμια, για την διοργάνωση Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) και τη διεξαγωγή έρευνας σε τομείς ενδιαφέροντος της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας.».

-Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται μετά από πρόταση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Εμπορικής Ναυτιλίας και με τη σύμφωνη γνώμη των ενδιαφερομένων Πανεπιστημίων, μπορεί να οργανώνονται και να λειτουργούν, να συγχωνεύονται, να μετονομάζονται ή να καταργούνται Π.Μ.Σ. σε γνωστικά αντικείμενα σχετικά με τις εκπαιδευτικές, ερευνητικές και λειτουργικές ανάγκες της εμπορικής ναυτιλίας. Τα Προγράμματα αυτά οργανώνονται από τα Πανεπιστήμια σε συνεργασία με τις Α.Ε.Ν. Την αρμοδιότητα χορήγησης μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών έχουν τα Πανεπιστήμια».

Ιδιωτική Ναυτική Επαγγελματική Κατάρτιση Επιμόρφωση (Ν.Ε.Κ.Ε.)

-Στις Ν.Ε.Κ.Ε. κατάρτισης, οι οποίες δεν εντάσσονται στο εκπαιδευτικό σύστημα και δεν ανήκουν σε καμία εκπαιδευτική βαθμίδα, η φοίτηση είναι τριετής και αποτελείται από τέσσερα εξάμηνα θεωρητικής διδασκαλίας και δύο εξάμηνα κατευθυνόμενης εκπαίδευσης επί πλοίου.

-Στις Ν.Ε.Κ.Ε. κατάρτισης μπορούν να εγγραφούν για φοίτηση κάτοχοι απολυτηρίου Ενιαίου Λυκείου ή άλλου ισότιμου τίτλου ή κάτοχοι πτυχίου του ενιαίου τριετούς κύκλου σπουδών Ναυτικού και Ναυτιλιακού τομέα ή Β΄ κύκλου σπουδών Τ.Ε.Ε., οι οποίοι αποδεικνύουν προηγουμένως την υγειονομική τους καταλληλότητα σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες αντίστοιχες διατάξεις για τους σπουδαστές των Α.Ε.Ν τηρουμένων και των λοιπών προϋποθέσεων εγγραφής σε αυτές.

-Στις Ν.Ε.Κ.Ε. επιμόρφωσης, οι οποίες επίσης δεν εντάσσονται στο εκπαιδευτικό σύστημα και δεν ανήκουν σε καμία εκπαιδευτική βαθμίδα, μπορούν να εγγραφούν για φοίτηση σε θεματικά αντικείμενα επιμόρφωσης υποψήφιοι για απόκτηση αποδεικτικών ναυτικής ικανότητας.

-Οι Ν.Ε.Κ.Ε. υπάγονται στην εποπτεία του Υ.Ε.Ν.

-Η φοίτηση στις Ν.Ε.Κ.Ε κατάρτισης καταλήγει σε χορήγηση τίτλου αποφοίτησης που δίνει τη δυνατότητα περαιτέρω απόκτησης διπλώματος μέχρι Πλοιάρχου ή Μηχανικού Β΄τάξης Ε.Ν. αντίστοιχα, εφόσον πληρούνται και οι λοιπές προϋποθέσεις της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας.

Συντάξεις ΝΑΤ

-Για τον υπολογισμό των συντάξεων όλων των ναυτικών δεν προσμετρώνται τα εκ του νόμου προβλεπόμενα πάσης φύσεως επιδόματα και δώρα εορτών και αδείας, ακόμη κι αν αυτά ενσωματώνονται στο βασικό μισθό όπως ορίζεται στις Συλλογικές Συμβάσεις Ναυτικής Εργασίας.

-Η σύνταξη των δικαιούχων προσώπων της οικογένειας του ασφαλισμένου ή συνταξιούχου ναυτικού αρχίζει από την πρώτη του μήνα μετά το θάνατό του, υπό την προϋπόθεση της υποβολής της αιτήσεως για συνταξιοδότηση εντός ενός έτους από το χρόνο του θανάτου.

Σε κάθε άλλη περίπτωση η σύνταξη αρχίζει από την πρώτη του επόμενου μήνα από την υποβολή της αιτήσεως για συνταξιοδότηση.

-Συντάξεις κύριες και επικουρικές, εφάπαξ αποζημιώσεις ή έκτακτα επιδόματα μη εισπραχθέντα εντός δύο (2) ετών από τότε που ήταν πληρωτέα παραγράφονται υπέρ του Ν.Α.Τ. ή του Κεφαλαίου Επικουρικής Ασφάλισης Ναυτικών κατά περίπτωση.

-Επίσης, εξαιρούνται από την διενέργεια του προληπτικού ελέγχου και οι εντολές πληρωμής των εξόδων που χορηγούνται σε όσους έχουν επιμεληθεί για την κηδεία συνταξιούχων του Ν.Α.Τ.

-Ο Οίκος Ναύτου καταβάλλει σε άνεργους ναυτικούς, οικονομική ενίσχυση κατά την περίοδο των εορτών του Πάσχα και των Χριστουγέννων, από το Κεφάλαιο Ανεργίας και Ασθενείας Ναυτικών (ΚΑΑΝ). Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας μετά από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οίκου Ναύτου, καθορίζονται η έννοια του ανέργου ναυτικού για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής, το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης, οι όροι και οι προϋποθέσεις για την καταβολή της και κάθε σχετική λεπτομέρεια.

Πηγή:www.portnet.gr

Link to comment
Share on other sites

Mε 48ωρη απεργία (16-17 Φεβρουαρίου) απαντούν οι ναυτεργάτες στη «φαιά προπαγάνδα και στους ελιγμούς του υπουργού Nαυτιλίας των εφοπλιστών». Tην απόφαση πήρε χθες η ΠNO, διεκδικώντας:

Tην άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου (σ.σ. «Aναβάθμιση ναυτικής εκπαίδευσης κ.λπ.») και την ικανοποίηση των εκρηκτικών προβλημάτων που βιώνουν οι ναυτεργάτες. H απεργία θα πραγματοποιηθεί σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με πιθανότητα κλιμάκωσης.

Πηγή:www.ethnos.gr

Link to comment
Share on other sites

Συνεχίζεται η αντίδραση της ΠΝΟ για το νέο σχέδιο νόμου ζητώντας την άμεση απόσυρσή του εξηγώντας τους λόγους.

Η ΑΜΕΣΗ απόσυρση του νομοσχεδίου για την «αναβάθμιση και αναδιάρθρωση της ναυτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», αποτελεί προτεραιότητα της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.

Το σχέδιο νόμου αποκλίνει σοβαρά από τις θέσεις της Ομοσπονδίας, αγνοεί την εκπαίδευση και μετεκπαίδευση των κατωτέρων πληρωμάτων, αναθέτει την επαγγελματική κατάρτιση και επιμόρφωση των αξιωματικών ακόμη και σε φροντιστήρια.

Τη θέση αυτή υποστηρίζει η ΠΝΟ η οποία προσθέτει ότι τα διαλαμβανόμενα στο σχέδιο νόμου προγράμματα σπουδών δεν ανάγουν σε εκπαιδευτικά ιδρύματα υψηλού κύρους, τα πτυχία περιγράφονται ως τυπικού και μόνο περιεχομένου, δεν κατοχυρώνεται ουσιαστικά, αντιθέτως υποβαθμίζεται η δημόσια εκπαίδευση προς όφελος της ιδιωτικής και σε κάθε περίπτωση δεν επιτυγχάνεται μέσω του νομοσχεδίου ο στόχος της αναβάθμισης και αναδιάρθρωσης της ναυτικής εκπαίδευσης.

«Για να μη λάβουν ανεξέλεγκτες και εκρηκτικές διαστάσεις οι ήδη δικαιολογημένες αντιδράσεις των ναυτεργατών, και την αδυναμία επίτευξης του επιδιωκόμενου στόχου αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης, επιβάλλεται η άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου».

Τα έξι σημεία

Επίσης στις θέσεις της ΠΝΟ εντάσσονται και άλλα έξι σημεία που αφορούν τις άλλες διατάξεις του νομοσχεδίου.

- Το πρώτο σημείο είναι το άρθρο 28 του σχεδίου νόμου. «Για τον υπολογισμό σύμφωνα με τα παραπάνω των συντάξεων όλων των ναυτικών δεν προσμετρώνται τα εκ του νόμου προβλεπόμενα πάσης φύσεως επιδόματα και δώρα εορτών και αδείας, ακόμη κι αν αυτά ενσωματώνονται στο βασικό μισθό όπως ορίζεται στις Συλλογικές Συμβάσεις Ναυτικής Εργασίας», αναφέρει. Σύμφωνα με την ΠΝΟ η τροποποίηση αυτή οδηγεί άμεσα όχι στην αύξηση των συντάξεων αλλά αντιθέτως στην απαράδεκτη από κάθε άποψη μείωσή τους.

Στο σημείο αυτό ο ΥΕΝ Μανώλης Κεφαλογιάννης, ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται θέμα μείωσης των συντάξεων σε καμία περίπτωση και έχει καλέσει την ΠΝΟ να προσθέσει στο σχέδιο νόμου οποιαδήποτε διατύπωση επιθυμεί για να διαφυλαχθούν οι συντάξεις.

- Το δεύτερο σημείο αφορά το ενδεικτικό δίκτυο στην ακτοπλοΐα

«Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 4 του άρθρου δεύτερου του ν. 2932/2001 (Α΄145) αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«Οι θαλάσσιες ενδομεταφορές τακτικών γραμμών εκτελούνται από επιβατηγά και οχηματαγωγά, επιβατηγά ή φορτηγά, πλοία που δρομολογούνται σε γραμμή ή γραμμές του ενδεικτικού γενικού δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που καλύπτει τους λιμένες όλων των νησιών», αναφέρεται στο σχέδιο νόμου.

Η ΠΝΟ υποστηρίζει ότι με τον τρόπο αυτό αντικαθίσταται το γενικό δίκτυο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών από ενδεικτικό δίκτυο. «Από σταθερά προσδιορισμένο εξ υπαρχής σύστημα υιοθετείται ένα απροσδιόριστο σύστημα το οποίο θα προκαλέσει στην πράξη παρενέργειες και αναστάτωση με συνακόλουθη κατάργηση της έννοιας των τακτικών γραμμών ενδομεταφοράς.

-Το τρίτο σημείο αφορά την αστική ευθύνη των πλοιοκτητών.

Στο άρθρο 25 του σ/ν αναφέρεται: «Η περίπτωση (ε) της παραγράφου 2 του άρθρου τρίτου του ν. 2932/2001 αντικαθίσταται ως ακολούθως: «Ο πλοιοκτήτης να έχει καλύψει την αστική ευθύνη του από απαιτήσεις που έχουν αιτία ή αφορμή την απώλεια ζωής ή σωματική βλάβη ή απώλεια ή ζημία πράγματος που έλαβε χώρα πάνω σε πλοίο ή σχετίζεται άμεσα με την εκμετάλλευση πλοίου, σε ασφαλιστικές επιχειρήσεις ή αλληλασφαλιστικούς οργανισμούς.

Με κοινή απόφαση των υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, έπειτα από γνώμη του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, ρυθμίζονται νέοι ασφαλιζόμενοι κίνδυνοι, τα ελάχιστα απαιτούμενα ασφαλιστικά ποσά καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια που αφορά στα παραπάνω καθώς και στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις ή τους αλληλασφαλιστικούς οργανισμούς».

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία με το επιχείρημα ότι η αγορά αδυνατεί να καλύψει όλο το φάσμα των ασφαλιστικών εισφορών περιορίζεται δραστικά η αστική ευθύνη.

«Με τη νέα διατύπωση καθίστανται τελείως επισφαλής απαιτήσεις από παροχή θαλάσσιας αρωγής, ένα σύνθετο δικαίωμα στο οποίο μπορεί να συμμετέχει και ο ναυτεργάτης»

- Το τέταρτο σημείο είναι κατάργηση του άρθρου 3 παράγραφος 1 του 2932/01. Σύμφωνα με την ΠΝΟ «ακόμη και στις πολύ λίγες περιπτώσεις κάλυψης ασφαλιστικών κινδύνων (μόνο για απώλεια ζωής ή σωματικής βλάβης σχετιζόμενης μόνο άμεσα με την εκμετάλλευση πλοίου), όπως τόσο περιοριστικά το νομοσχέδιο αναφέρεται, η ασφαλιστική κάλυψη είναι τελείως αμφιβόλου ποιότητας, αφού δεν προσδιορίζεται ούτε ένα αναγκαίο στοιχείο αξιοπιστίας κύρους και φερεγγυότητας.

- Το πέμπτο σημείο αφορά το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου τέταρτου του ν. 2932/2001 αντικαθίσταται ως ακολούθως: «Αν έχει έδρα ή κατοικεί σε άλλο κράτος -μέλος, αναγράφει και ότι έχει κατά νόμο διορίσει εκπρόσωπο, διαχειριστή και αντίκλητο εγκατεστημένο στην Ελλάδα καθώς και τα στοιχεία του διορισμού αυτού».

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία αυτό θα έχει ως συνέπεια την κατάργηση θέσεων εργασίας, την πρόκληση δικονομικών και όχι μόνο δυσχερειών στη δικαστική επιδίωξη απαιτήσεων.

- Το έκτο σημείο αφορά το πέμπτο άρθρο πέμπτο του ν. 2932/2001, όπως έχει τροποποιηθεί με το άρθρο 26 του ν. 3153/2003 και το άρθρο 19 του ν. 3409/2005 (Α' 273), το αντικαθίσταται ως ακολούθως: « Άρθρο πέμπτο Μεταβολή πλοιοκτήτη: «Σε περίπτωση μεταβολής του προσώπου του πλοιοκτήτη κατά τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου, ο νέος πλοιοκτήτης συνεχίζει την εκτέλεση των δρομολογίων με τους ίδιους όρους, εφόσον υποβάλλει σχετική δήλωση και συντρέχουν στο πρόσωπό του οι προϋποθέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου τρίτου. H παράγραφος 8 του άρθρου έκτου του ν. 2932/2001 καταργείται».

Η ΠΝΟ υποστηρίζει ότι αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την πλήρη κατάργηση όλων των εγγυήσεων και παραβόλων δρομολόγησης. Δεν διασφαλίζεται πλέον η ακριβής εκτέλεση των δρομολογίων».

Πηγή:www.naftemporiki.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

o γνωστος μας Δ Καπρανος στην Καθημερινη ξεχ###ι την αποφαση του ΥΕΝ για ιδρυση Ινστιτουτου Ναυτικης Καταρτισης. Επειδη το θεμα δεν το γνωριζω (οπως και οι περισσοτεροι απο εμας), μηπως θα μπορουσε καποιος να μας πει λιγα πραγματα για το τι ακριβως συμβαινει?

Η ναυτική εκπαίδευση στην Ελλάδα σε νέες περιπέτειες...

«Η παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό και παρέχεται δωρεάν», «η παιδεία αποτελεί την πιο αποδοτική επένδυση», «η παιδεία αναγνωρίζεται ως θεμελιώδης εθνικός πλούτος». Αυτά, και ου μόνον, είναι τα κοινότοπα κλισέ που η κοινή γνώμη τα έχει ήδη ξεπεράσει, ενώ οι βολεμένοι εξακολουθούν να τα καλλιεργούν και προβάλλουν.

«Βολεμένος», κατά τον πρόεδρο του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού και τ. πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών Γ. Μπαμπινιώτη (Νέο Λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας) είναι «εκείνος που έχει εξυπηρετηθεί με πλάγια μέσα, άγει όλβιον βίον και αντιδρά διά κινητοποιήσεων σε κάθε πρόταση ή προοπτική μεταρρύθμισης, που θα μπορούσε ν’ αμφισβητήσει τη βολή του».

Παράγει σήμερα το σύστημα πτυχιούχους, των οποίων ο τίτλος ορίζει επαγγελματικά δικαιώματα, δεν πιστοποιεί απαραιτήτως γνώσεις, δεξιότητες ή και επιστημονική κατάρτιση, αλλά αποτελεί προσόν διορισμού στο Δημόσιο· εις δε τούτο ακριβώς, για τους πολλούς, έγκειται η αξία του. Αλλά στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, του ανταγωνισμού και των ραγδαίων εξελίξεων το άξιο ανθρώπινο δυναμικό είναι εκείνο που μπορεί να εξασφαλίσει παραγωγή αγαθών και υπηρεσιών επιπέδου. Και είναι πικρή η διαπίστωση ότι ο Ρωμιός διαπρέπει και πρωτεύει εκτός χωρικών υδάτων και αν θέλετε συγκρίνετε την ωκεανοπόρο ναυτιλία με την ακτοπλοΐα ή… έστω την Ολυμπιακή. Κι αυτό γιατί στο μοιραίο ερώτημα «ποιος κυβερνά αυτή τη χώρα», η μοιραία απάντηση είναι «οι παντός καιρού βολεμένοι», κι όταν απειληθούν οι βολές τους, θα κατεβάσουν στους δρόμους τις γνωστές «επαναστατικές» μειοψηφίες, ενώ οι σιωπηλές πλειοψηφίες θα λιμνάζουν -πλην σπανιοτάτων εξαιρέσεων- στη μακαριότητά τους. Ποιο ήταν το αποτέλεσμα του κύματος (τσουνάμι λαϊκισμού) των εικονικών «ανωτατοποιήσεων» των Τεχνικών-Επαγγελματικών σχολών; Παράγουν οι τριτοβάθμιες(;) αυτές σχολές πράγματι επαγγελματίες τεχνικούς;

Δεδομένου ότι η στήλη ρέπει στον εξωκεανισμό, για μίαν έτι φορά θ’ αναφερθεί στη ναυτιλία και τον εκβαρβαρισμό της. Ο Ελληνας αξιωματικός του Εμπορικού Ναυτικού είναι είδος υπό εξαφάνιση και ουδείς προβληματίζεται. Οι ναυτεργατοπατέρες, βολεμένοι κι αυτοί, αδιαφορούν, οι εφοπλιστές έχουν εθιστεί στους Φιλιππινέζους, αφού τα σωματεία άγονται και φέρονται από το ΚΚΕ και ο επιχειρηματίας δεν θέλει να «έχει μπελάδες στο κεφάλι του». Είναι θαύμα που, ακόμη, βρίσκεται μια μαγιά ιθαγενών και διατηρεί στο πλοίο την, όποια, ελληνικότητα.

Οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού υποτίθεται ότι είναι τριτοβάθμιες αλλά δεν είναι και οι σπουδαστές υποτίθεται ότι θ’ ακολουθήσουν καριέρα στη θάλασσα αλλά ελάχιστοι μπαρκάρουν. Εχει κατ’ επανάληψη ζητήσει η στήλη στοιχεία. Ποιο είναι το κόστος λειτουργίας των ΑΕΝ, ποιο το αποτέλεσμα, ποιες οι ανάγκες της ναυτιλίας μας, ποιο το επίπεδο σπουδών, ποια η ποιότητα των εκπαιδευτικών βιβλίων. Φυσικά επί ματαίω.

Η τελευταία πράξη στο θέατρο του παραλόγου, που σκηνοθετείται από το υπουργείο έχει τίτλο «Ιδρύεται το Ινστιτούτο Ναυτικής Κατάρτισης», τρέξατε, τρέξατε! Το εν λόγω ΙΝΚ θα έχει τη μορφή Α.Ε., θα είναι «ο τελικός δικαιούχος ε π ι δ ο τ ο ύ μ ε ν η ς κατάρτισης ναυτικών» και θα έχει στόχο την «αναβάθμιση της ποιότητας των στελεχών του Εμπορικού Ναυτικού». Αλλ’ ακριβώς αυτό έχει υποχρέωση να το κάνει το υπουργείο, κι αν δεν το κάνει, οφείλει να μας πει γιατί δεν το κάνει. Μήπως λόγω πλήρους απασχόλησης περί την Ακτοπλοΐα; Ή μήπως δεν επαρκεί το πλήθος των υπαλλήλων και στελεχών του δημοσίου τομέα; Προτίθεται, άραγε, η κυβέρνηση να μειώσει το μεγάλο κράτος, ή να το κάνει μεγαλύτερο;

Μέτοχοι της υπό ίδρυση εταιρείας ΙΝΚ θα είναι το Δημόσιο, τα δε έσοδά της θα προέρχονται:

— Από την ετήσια επιχορήγηση από το κράτος.

— Από τα περιουσιακά της στοιχεία.

— Από την παροχή υπηρεσιών και την εκτέλεση εργασιών.

— Από τα δικαιώματα χορήγησης πιστοποιητικών.

— Από εισφορές τακτικές ή έκτακτες.

— Από τα δίδακτρα, που θα προκύπτουν από εθνικά και κοινοτικά προγράμματα.

— Από το Εθνικό Κέντρο Ανάπτυξης Λιμένων.

Επίσης προβλέπονται και έκτακτα έσοδα τα οποία αφορούν:

— Χρηματοδοτήσεις από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

— Ειδικές χρηματοδοτήσεις από τη συμμετοχή σε προγράμματα.

— Πρόσθετες χρηματοδοτήσεις από εκπλήρωση υποχρεώσεων προς το ελληνικό Δημόσιο.

Την ίδρυση της εν λόγω Α.Ε. πρέπει να την ξανασκεφτεί η κυβέρνηση ώστε να μην εκτίθεται σε τέτοιο βαθμό προκειμένου να εξασφαλίσει πρόσθετη απασχόληση και επιμίσθια σε ομάδα καθηγητών – που όμως από μακρού, όπως οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνωρίζουν, πιέζουν τη θύρα της ναυτικής εκπαίδευσης, ενώ ελάχιστα έως ουδέν γνωρίζουν από πλοία και θάλασσα.

Αλλά, ως γνωστόν, το πρόβλημα επάρκειας εθνικών αξιωματικών για τη μεγάλη μας ναυτιλία, δεν είναι κλαδικό. Είναι εθνικό. Θα έχετε αντιληφθεί ότι οι ναυτικοί αποτελούν ευλογία για τις πατρίδες τους· μια ακόμα Οινούσσα, π.χ. αν είχαμε θα ήμασταν Ελβετία. Μην πνίγετε, κύριοι της κυβερνήσεως, το πρόβλημα με θεατρικές κινήσεις ρουσφετολογίας ανωτάτου επιπέδου και λαϊκισμό κατωτάτου.

τα κοκκινα ειναι δικα μου.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Μιλτ.Βαρβιτσιώτης: Πρόταση βόμβα για άνοιγμα των ΑΕΝ στις ναυτιλιακές εταιρείες

Πηγή: MARINEWS

Το άνοιγμα των ναυτικών Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού στις μεγάλες ναυτιλιακές εταρείες αλλά και της ναυτικής επιμόφορφωσης στην ιδιωτική πρωτοβουλία πρότεινε ο βουλευτής της ΝΔ, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ανοίγοντας έναν μεγάλο κύκλο συζήτησης.

Πρόκειται για μία τοποθέτηση η οποία θα συζητηθεί έντονα. Ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης μιλώντας στο Navigator 8 επεσήμανε:

- Η ναυτιλία μας είναι οι άνθρωποί της και η τεχνογνωσία τους. Δική μας ευθύνη είναι ο συνεχής εκσυγχρονοισμός των υποδομών και των λειτουργιών, μέτρα στήριξηςκαι προσέλκυσης.

-Δυστυχώς οι Σχολές δεν έχουν την απαιτούμενη επαφή με την αγορά. Η γνώση που έχουν κακατήξσει οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν παρέχονται στις ΑΕΝ

-Οι σχολές έχουν ξεπερασμένο πρόγραμμα σπουδών, γηρασμένες υποδομές, μικρή επαφή με τη σύγχρονη τεχνολογία.

-Επιβάλλεται αν αανοίξουν οι σχολές στα μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες και να μεταφερθεί αμφίδρομα η γνώση που έχει κατακτηθεί.

-Παράλληλα το άνοιγμα της ναυτικής επιμόφορφωσής, που σήμερα καλύπτεται αο τα ΚΕΣΕΝ, στην ιδιωτική πρωτοβουλία είναι απαραίτητη.

-Τελος η ενίσχυση των πανεπιστημιακών σχολών που ασχολούνται με τη ναυτιλία είναι απαραίτητα για τη δημιουργία των νεών στελεχών της ναυτιλίας μας και προσέθεσε:

Η αξιολόγηση των Ελλήνων ναυτικών για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνεται με αποκλειστικό γνώμονα το κόστος της ναυτεργασίας. Σε αυτόν τον υπολογισμό είναι απαραίτητες, πιο σύνθετες και ταυτόχρονα πιο ορθολογικές προσεγγίσεις που να λαμβάνουν υποψη τους και τα ποιοτικα χαρακτηριστικά των ναυτικών, τα οποία, τελικά, διαμορφώνουν την παραγωγικότητα και τηναποτελεσματικότητά τους και συμβάλλουν στην μακροχρόνια απόδοση των πλοίων αλλά και των επιχειρήσεων.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Προώθηση της ναυτικής παιδείας: απάντηση της Ευρ. Επιτροπής στην ευρωβουλευτή της Ν.Δ., Μ. Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου

Τις ευρωπαϊκές δράσεις για την προώθηση και ανανέωση της ναυτικής παιδείας όλων των επιπέδων θέλησε να πληροφορηθεί η ευρωβουλευτής της ΝΔ, Μ.Παναγιωτοπούλου-Κασσιώτου, μέλος της Επιτροπής Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων του ΕΚ, με γραπτή ερώτηση που υπέβαλε στην Ευρ. Επιτροπή.

Η ευρωβουλευτής, έχοντας υπόψη τις ευρωπαϊκές δράσεις για τον εκσυγχρονισμό των εκπαιδευτικών συστημάτων και των ανώτερων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, ερώτησε ποιές συγκεκριμένες δράσεις, που αφορούν τη ναυτική παιδεία , έχουν εκτελεσθεί ή έχουν προταθεί στο πλαίσιο των προγραμμάτων της διά βίου μάθησης.

Ο αρμόδιος για θέματα Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Πολιτισμού και Νεολαίας Επίτροπος, κ. J . Figel , τόνισε ότι "η ναυτική εκπαίδευση στηρίζεται από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα δια βίου μάθησης, μέσω του προγράμματος Leonardo da Vinci, το οποίο περιλαμβάνει πολυμερή σχέδια, όπου συμμετέχουν εταίροι από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Τα εν λόγω σχέδια έχουν αναπτύξει καινοτόμα εκπαιδευτικά εγχειρίδια και μαθήματα στον χώρο της ναυτικής εκπαίδευσης και βοηθούν την προσαρμογή και τη μεταφορά τους στις διαφορετικές εθνικές καταστάσεις ".

Υπενθυμίζεται ότι η ναυτική εκπαίδευση και οι τρόποι προσέγγισης σ'αυτήν προσδιορίζονται από κάθε κράτος μέλος σύμφωνα με τις ανάγκες του και τα εθνικά συστήματα εκπαίδευσης. Η ΕΕ οφείλει να σέβεται πλήρως την αρμοδιότητα των κρατών μελών όσον αφορά το περιεχόμενο της διδασκαλίας και την οργάνωση των συστημάτων επαγγελματικής κατάρτισης και εκπαίδευσης.

Στην απάντηση του Επιτρόπου, αναφέρεται επίσης η χρηματοδότηση από την Ευρ.Επιτροπή συνόλου σχεδίων και προγραμμάτων στον τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και ασφάλειας, με στόχο τη διεθνοποίηση και την ενίσχυση της ναυτικής παιδείας, ώστε να διασφαλισθεί μια σύγχρονη και ανταγωνιστική ευρωπαϊκή ναυτιλία σε διεθνές επίπεδο.

Στα σχέδια αυτά περιλαμβάνονται:

- "Νέες μορφές, βασισμένες στο Διαδίκτυο και προϊόντα για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση , τη διά βίου μάθηση και την αξιολόγηση δεξιοτήτων για τους τομείς ναυτικών και λιμενικών δραστηριοτήτων". Το έργο στοχεύει στη βελτίωση των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων μέσω της ηλεκτρονικής μάθησης και της άμεσης κατάρτισης των πληρωμάτων των πλοίων και των εργαζομένων στα λιμάνια. ( www . e - marine - project . eu ).

- "Πλαστογράφηση πιστοποιητικών θαλάσσιας ικανότητας– η απειλή που υπονομεύει την ποιότητα της κατάρτισης". Επικεντρώνεται στη συνειδητοποίηση των προβλημάτων των πλαστών πιστοποιητικών, στα μέτρα καταπολέμησης της απάτης καθώς και στην αύξηση της αξιοπιστίας της διαδικασίας του πιστοποιητικού αναγνώρισης. ( http://www.marine-knowledge.net/getquality ).

- "Ανάπτυξη των δεξιοτήτων των εκπαιδευτών στον τομέα της ναυτιλίας". Υπάρχει επείγουσα ανάγκη για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης των αξιωματικών πλοίων, ώστε να αξιοποιηθούν οι γνώσεις και οι δεξιότητές τους και να ενισχυθεί η ευρωπαϊκή ανάπτυξη στον ναυτικό τομέα (www.maricomp-web.eu).

Σε κάθε κράτος μέλος, υπάρχει εθνικός οργανισμός, επιφορτισμένος με την υλοποίηση αποκεντρωμένων ενεργειών συγχρηματοδοτούμενων από το πρόγραμμα Leonardo da Vinci. Στην Ελλάδα, ο αρμόδιος οργανισμός είναι το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Η ΕΕΑ ζητεί την άμεση σύγκληση του ΣΕΝ για τις ΑΕΝ

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Προβλήματα στη ναυτολόγηση των σπουδαστών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού στα πλοία εντοπίζει η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας. Πρόκειται για δευτεροετείς σπουδαστές των ΑΕΝ, 150 το σύνολο, οι οποίοι σύμφωνα με την ΕΕΑ κινδυνεύουν να χάσουν τη χρονιά τους, και να εγκαταλείψουν στη συνέχεια τις σπουδές τους.

Όπως υπογραμμίζει στην επιστολή της με ημερομηνία 24 Σεπτεμβρίου 2009 προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Αναστάση Παπαληγούρα η Ένωση, το μεγαλύτερο μέρος των σπουδαστών απορροφάται κάθε χρόνο στα πλοία της ακτοπλοΐας. Φέτος όμως με τα πλοία να είναι λιγότερα υπάρχει πρόβλημα.

Μάλιστα η ΕΕΑ ζητεί το πρόβλημα αυτό να μην το επωμισθεί μόνη της η ακτοπλοϊκή οικογένεια, και να συγκληθεί άμεσα το Συμβούλιο Εμπορικού Ναυτικού ώστε να βρεθεί μια κοινά αποδεκτά λύση για το θέμα αλλά και για να καταγραφούν όλα τα προβλήματα και να γίνουν ριζικές αλλαγές στο τρόπο φοίτησης ώστε να υπάρχουν και αύριο Έλληνες πλοίαρχοι και α' μηχανικοί στα πλοία.

Η επιστολή

«Ήδη έχει αρχίσει η ναυτολόγηση δευτεροετών σπουδαστών ΑΕΝ σε πλοία και παρατηρούμε το φαινόμενο να υφίσταται ο κίνδυνος να χάσουν το έτος σπουδών τους και απογοητευμένοι να εγκαταλείψουν ολοκληρωτικά τις σπουδές τους, 150 και πλέον σπουδαστές μη δυνάμενοι να εκπληρώσουν την εν τοις πράγμασι ναυτολόγηση - φοίτηση σε πλοία ως δόκιμοι αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής», αναφέρει στην επιστολή που συνυπογράφουν ο πρόεδρος Απόστολος Βεντούρης και ο γενικός γραμματέας Εμμανουήλ Γαλανάκης, η Ένωση και προσθέτει:

«Η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας απορροφά ετησίως το μεγαλύτερο αριθμό σπουδαστών ναυτολογώντας τους στα επιβατηγά πλοία της ακτοπλοΐας, πλην όμως κατά τη παρούσα δρομολογιακή περίοδο με 20 λιγότερα επιβατικά πλοία δεν είναι δυνατή η απορρόφησή τους αποκλειστικά και μόνο στην ακτοπλοΐα. Οι υποκριτικές κραυγές αγωνίας από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για μη ύπαρξη Ελλήνων αξιωματικών Εμπορικού Ναυτικού δεν πείθουν πλέον κανένα. Έτσι σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά κρίνεται αναγκαία η ριζική αλλαγή του τρόπου φοίτησης στις ΑΕΝ (sandwish courses)», και καταλήγει:

«Παρακαλούμε όπως άμεσα συγκληθεί το Συμβούλιο Εμπορικού Ναυτικού ΣΕΝ προκειμένου από κοινού καταγραφούν τα προβλήματα και δοθούν από πολιτικής πλευράς οι αναγκαίες λύσεις. Ζητάμε διαφανή διαχείριση των κονδυλίων εκπαίδευσης για τις ΑΕΝ και ΚΕΣΕΝ και με κοινή πορεία να βρεθούν οι σωστές και εφικτές λύσεις για τη μόρφωση και επιμόρφωση τόσο των σπουδαστών ΑΕΝ όσο και των αξιωματικών Ε.Ν. αντίστοιχα. Για να υπάρξουν αύριο πλοίαρχοι και α΄μηχανικοί πρέπει σήμερα να ναυτολογηθούν όλοι οι δόκιμοι αξιωματικοί Ε.Ν. χωρίς όμως ολόκληρο το βάρος να το επωμισθεί η ακτοπλοϊκή οικογένεια.

Είμαστε στη διάθεσή σας προκειμένου μαζί με τη Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία να προτείνουμε ορθές και υλοποιήσιμες λύσεις».

Ως γνωστό οι πρωτοετείς είναι επιδοτούμενοι οπότε οι εταιρείες συνήθως παίρνουν και παραπάνω από όσους χρειάζεται ενώ τους δευτεροετείς τους πληρώνει η εταιρεία, όποτε είναι φειδωλοί!! Και κατά δεύτερον όταν εκλείπουν οι εταιρείες που έχουν συμβατικά πλοία, πως αναμένουμε να απορροφηθούν οι δευτεροετείς σπουδαστές τον ΑΕΝ??

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 months later...
  • 4 weeks later...

Θα ηθελα να ρωτησω εαν υπαρχει καποια σχολη (ιδιωτικη η κρατικη) που να μπορει να φοιτησει κανεις για να γινει μηχανικος του εμπορικου ναυτικου, εφοσον αυτος εχει υπερβει το οριο των 25 ετων που εχει τεθει στην Α.Ε.Ν.?

Μια προχειρη ερευνα που εκανα σχετικα με τα ναυτικα λυκεια, εδειξε οτι δεν μπορει καποιος να φοιτησει σε αυτα αν ηδη εχει απολυτηριο λυκειου απο παλιοτερα. Υπαρχει καποιος φορεας που να μπορει καποιος να ακολουθησει αυτο το επαγγελμα αν εχει ξεπερασει τα ορια ηλικιας, η πρεπει να το ξεχασει?

Αναρωτιεμαι γιατι υπαρχουν τοσο μικρα ορια ηλικιας για τις ΑΕΝ. Καποιος που μπορει να ειχε σοβαρες υποχρεωσεις σε μικρη ηλικια, η ξεκινησε σε καποιο αλλο επαγγελμα και δεν πηγε καλα, πρεπει να διαγραφεται δια παντως απο τον τομεα της ναυτιλιας αν πατησε τα 30-35 στην ηλικια, ακομα και αν νιωθει ελξη για αυτο?

Καθε βοηθεια σας ειναι πολυτιμη..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Τα τοπικά ΜΜΕ αναφέρουν ότι το ΚΕΣΕΝ παραμένει κλειστό λόγω έλλειψης αναπληρωτών καθηγητών, αφού αν συνέχιζαν να διδάσκουν συνταξιούχοι, έπρεπε να τους κόψουν την μισή σύνταξη. Οι κύκλοι ξεκινουσαν 03/09 και άντε να είσαι οικογενειάρχης από την επαρχία, να έχεις προγραμματίσει πότε θα ξεμπαρκάρεις για να είσαι έγκαιρα στα ΚΕΣΕΝ, να έχεις νοικιάσει σπίτι για να μένεις στην Αθήνα, και να σου λένε δεν έχουμε καθηγητές να σε διδάξουμε. Άσε τον στοιχειώδη προγραμματισμό που μπορεί καποιος να έχει κάνει για το πότε και που θα ξαναμπαρκάρει. Έλεος.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Απορίες λίγο πριν την κατάθεση μηχανογραφικού...

Στα εξάμηνα των ΑΕΝ που κάνουμε θαλάσσια υπηρεσία, με τι βαθμό είμαστε στο πλοίο και τι μισθό παίρνουμε;

Γιατί να προτιμήσω/μην προτιμήσω την ΑΕΝ Ασπροπύργου;

Link to comment
Share on other sites

Στα εκπαιδευτικά εξάμηνα ναυτολογούνται ως δόκιμοι οι σπουδαστές των ΑΕΝ. Ο μισθός εξαρτάται από τον τύπο του πλοίου που υπηρετείς και καθορίζεται από την συλλογική σύμβαση ναυτικές εργασίας που ισχύει για τον τύπο πλοίου που θα διαλέξεις.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...