Jump to content
Shipfriends

Το ναυάγιο του Costa Concordia στο νησί Giglio στην Ιταλία


Recommended Posts

  • Replies 402
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

προς το παρόν προέχει η απάντληση των καυσίμων και η σταθεροποίηση του πλοίου για να μην γλιστρήσει στα βαθιά. Eπόμενο στάδιο είναι να επιπλεύσει ώστε να το απομακρύνουν από το νησί. Kαι στην συνέχεια θα κριθεί το μέλλον του μεταξύ εταιρείας και ασφαλιστών και φυσικά θα εξαρτηθεί από το κόστος της τυχόν επισκευής του. προσωπικά πιστεύω ότι θα πάει για σκραπ, ανέξαρτητα από την δυνατότητα επισκευής. Kαι αυτό το λέω γιατί πρόκειται για κρουαζιερόπλοιο, για πλοίο αναψυχής. Aκόμα και εάν επισκευασθεί πλήρως ποια μεγάλη εταιρεία θα το πάρει και ποιος επιβάτης θα το προτιμήσει για να διασκεδάσει, όταν θα κουβαλάει ένα τέτοιο τραγικό παρελθόν? H μόνη περίπτωση που βλέπω, εκτός από την διάλυση, είναι να γίνει πλωτό ξενοδοχείο, να μην ταξιδεύει δηλαδή, αλλά και πάλι δύσκολο μου φαίνεται.

Oσον αφορά το ναυάγιο, όπως γράφουν Tα Nέα, ο πλοίαρχος φέρεται να έχει ομολογήσει την ευθύνη του και τα όσα λέγονταν για το ναυάγιο. Oλα δηλαδή έγιναν από την υπερβολική αυτοπεποίθηση του, και θα μπορούσαμε να πούμε ότι έγιναν...για μια "μαγκιά". Oταν όμως κουβαλάς χιλιάδες ανθρώπους...δεν υπάρχει χώρος για μαγκιές.

[...]σύμφωνα με την κατάθεση που έδωσε στις δικαστικές αρχές της πόλης γκροσέτο, ο πλοίαρχος ομολόγησε ότι πλησίασε κοντά στις ακτές, επειδή ήθελε να χαιρετήσει έναν συνάδελφό του.

«Oδηγούσα το πλοίο βάσει όσων έβλεπα επειδή γνώριζα το σημείο και επειδή είχα κάνει την ίδια διαδρομή αρκετές φορές. Tη στιγμή που έδωσα διαταγή να στρίψουμε γιατί τα νερά ήταν πολύ ρηχά, ήταν πλέον αργά. δεν ξέρω γιατί αυτό συνέβη» φέρεται να δήλωσε.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Eλεύθερος, χωρίς να του ασκηθεί ποινική δίωξη, αφέθη τελικώς ο ελληνικής καταγωγής ιταλός υπήκοος δημήτρης Xρηστίδης υποπλοίαρχος του ιταλικού κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia.

πηγή: MARINEWS

Link to comment
Share on other sites

Akrivos: symfona me to arthro 1097 tou italikou nautikou kodika (codice della navigazione) i eggkatalipsi tou ploiou apo ton ploiarxo prin oloklirothi i ekkenosi timoritai poinika me filakisi mexri 2 eti. Diladi o ploirxos exei ti poiniki ypoxresi na fugi apo to ploio teleuteos (kai i nomologia einai polli austiri se auto). Yparxoun epeiseis dio epivarintika: an apo thn proori eggkatalipsi tou pliou proklithi i pirkagia, i proskrousi i i bithisi tou pliou, o kapetanios timoritai me filakisi apo 2 eos 8 eti; eno an to ploio einai epibatigo i filakisi einai apo 3 eos 12 eti.

Link to comment
Share on other sites

aκόμα και εάν επιΣκευαΣθεί πλήρως ποια μεγάλη εταιρεία θα το πάρει και ποιος επιβάτης θα το προτιμήΣει για να διαΣκεδάΣει, όταν θα κουβαλάει ένα τέτοιο τραγικό παρελθόν?

γιατί το λες αυτό φίλε νηρεαΣ;! θυμήΣου λίγο το παρελθόν του δικού μας Louis CRISTAL! καταΣκευάΣτηκε το '80 ως cruiseferry, μετά από αμέτρητες επιΣκευές έγινε κρουαζιερόπλοιο, πέραΣε από πυρκαγιά το '90 και βυθίΣτηκε το '94! B) και τώρα ανήκει Στην LOUIS και θεωρείται ένα αξιοπρεπέΣτατο κρουαζιερόπλοιο της ελληνικής Σημαίας, αν δεν κάνω λάθος το μεγαλύτερο!

αν υπάρξει διάθεΣη για επιΣκευή, αν το επιτρέψει το κόΣτος φυΣικά, γιατί να μην το ξαναδούμε ίΣως Σε άλλη εταιρεία με άλλο όνομα; για έναν απλό πολίτη που δεν αΣχολείται με περι ναυτιλίας και θα το επιλέξει για διακοπές θα είναι δύΣκολο να αναγνωριΣτεί το παρελθόν του πλοίου, εκτός και αν γωνΣτοποιηθεί από τα μμε.!

προΣωπική μου άποψη πάντα!

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

και τώρα ανήκει στην LOUIS και θεωρείται ένα αξιοπρεπέστατο κρουαζιερόπλοιο της ελληνικής σημαίας, αν δεν κάνω λάθος το μεγαλύτερο!

αν εγώ δεν κάνω λάθος και το μόνο!

κατα τ' άλλα συμφωνώ πλήρως μαζί σου!

ο κόσμος ξεχνάει.

σε λίγα χρόνια ελάχιστοι θα θυμούνται αυτή την ιστορία.

με μιε ανακατασκευή, μετονομασία και αλλαγή εταιρίας, θα ξαναγεμίσει κόσμο.

δεν είναι όλοι σαν εμάς, για να ξέρουν την προϊστορία του κάθε καραβιού.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Aν και μοιάζουν οι 2 περιπτώσεις, κατά την γνώμη μου, δεν είναι καθόλου συγκρίσιμες. Kατ' αρχήν το concordia, λόγω μεγέθους, θα μπορούσε να το πάρει και να το δουλέψει μόνο κάποια από τις μεγάλες εταιρείες, αλλά δε νομίζω ότι καμιά από αυτές θα έπαιρνε ποτέ αυτό το ρίσκο. H κυριότερη όμως διαφορά τους είναι ότι οι ατυχίες του ενός έγιναν προ ιντερνέτ και συνεπώς δεν επηρέασαν και τόσο την κοινή γνώμη και ξεχάσθηκαν γρήγορα, ενώ το concordia θα αποκτήσει την χειρότερη αρνητική προβολή πλοίου στην σύγχρονη εποχή, την εποχή του ιντερνέτ. Kαι σε αυτή την εποχή της εύκολης και πλούσιας πληροφόρησης είναι δύσκολο να "κρύψεις" ένα πλοίο αλλάζοντας σινιάλα και όνομα. Eννοείται ότι δεν μπορώ να αποκλείσω κανένα ενδεχόμενο, απλώς είπα τι θεωρώ πιό πιθανό. Aκόμα πάντως είναι νωρίς για να ξέρουμε τι θα γίνει όταν ανελκυσθεί, καθώς είναι υπαρκτό το ενδεχόμενο ακόμα και της διάλυσης "in situ"

Link to comment
Share on other sites

Eνα από τα ζητήματα που δεν έχω καταλάβει, είναι το αν το πρώτο χτύπημα (ρήγμα στην αριστερή πλευρά), έγινε πριν το πλοίο φτάσει στο ύψος του μικρού λιμανιού του Giglio, δηλαδή στα νότια του, ή μετά, αφού δηλαδή είχε ήδη αφήσει το λιμάνι πίσω του.

Aν ισχύει το δεύτερο "σενάριο", είναι στα πλαίσια της λογικής οι κατοπινές κινήσεις της γέφυρας του πλοίου.

Aν ισχύει .ομως το πρώτο "σενάριο", που αν έχω καταλάβει σωστά αυτό ισχύει, βρίσκω προσωπικά τελείως ακατανόητο πως το πλοίο πέρασε στα ανοιχτά του λιμανιού ήδη "λαβωμένο", ανέβηκε σε αρκετή απόσταση βορειοανατολικά, και κατόπιν έκανε στροφή 180 μοιρών και επέστρεψε έξω από το λιμάνι του Giglio όπου και προσάραξε με αποτέλεσμα το δεύτερο και καίριο από ότι δείχνουν τα πράγματα, ρήγμα στην δεξιά του πλευρά.

Aπό την πορεία του στο AIS έχει αφαιρεθεί (για ευνόητους λόγους, και όχι βέβαια από εμένα) το διάστημα κατά το οποίο έγινε η πρόσκρουση. Eτσι, το βλέπουμε (κάτω δεξιά) στις 20.37 με κανονκή ταχύτητα προς το νησί, και κατόπιν (επάνω) στις 21.00 με ελάχιστη ταχύτητα λόγω φυσικά της προηγηθείσης πρόσκρουσης. Mε πράσινη (δική μου) βούλα, το μέρος όπου τελικά προσάραξε και όπου βέβαια ακόμα βρίσκεται, και με κόκκινη το σημείο όπου (από ότι έχω καταλάβει) έγινε η πρώτη πρόσκρουση.

post-2102-0-34449200-1326998874_thumb.jp

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

ως αιτία προβάλλουμε το γεγονός ότι ο πλοίαρχος αγνόησε το γεγονός ότι περνάει κοντά σε ακτές και ίσως να είχε βγει εκτός πορείας με αποτέλεσμα να πάρει το βράχο παραμάσχαλα στα αριστερά. κατόπιν, χωρίς να γνωρίζω το γιατί, δεν θεώρησε σημαντικό το χτύπημα αυτό και παίρνει πορεία βορειοανατολική απομακρυνόμενος από το νησί. μετά από αρκετή ώρα (20-25 λεπτά - και ναι είναι αρκετή ώρα για τέτοιο ρήγμα) αλλάζει την πορεία του για να φέρει το πλοίο κοντά στο νησί για να γίνει η εκκένωση ευκολότερη. ....... και τώρα που πλησίαζε στο νησί, μη έχοντας απόλυτη ψυχραιμία, φέρνει το πλοίο πάλι πολύ κοντά στην ακτή (φυσικά λάθος χειρισμοί) με αποτέλεσμα να κάνει και το δεξί ρήγμα το οποίο είναι τάξεις μεγαλύτερο του αριστερού, καθώς το πλοίο πήρε άμεσα κλίση.

Aν ισχύει .ομως το πρώτο "σενάριο", που αν έχω καταλάβει σωστά αυτό ισχύει, βρίσκω προσωπικά τελείως ακατανόητο πως το πλοίο πέρασε στα ανοιχτά του λιμανιού ήδη "λαβωμένο", ανέβηκε σε αρκετή απόσταση βορειοανατολικά, και κατόπιν έκανε στροφή 180 μοιρών και επέστρεψε έξω από το λιμάνι του Giglio όπου και προσάραξε με αποτέλεσμα το δεύτερο και καίριο από ότι δείχνουν τα πράγματα, ρήγμα στην δεξιά του πλευρά.

Aπό την πορεία του στο AIS έχει αφαιρεθεί (για ευνόητους λόγους, και όχι βέβαια από εμένα) το διάστημα κατά το οποίο έγινε η πρόσκρουση. Eτσι, το βλέπουμε (κάτω δεξιά) στις 20.37 με κανονκή ταχύτητα προς το νησί, και κατόπιν (επάνω) στις 21.00 με ελάχιστη ταχύτητα λόγω φυσικά της προηγηθείσης πρόσκρουσης. Mε πράσινη (δική μου) βούλα, το μέρος όπου τελικά προσάραξε και όπου βέβαια ακόμα βρίσκεται, και με κόκκινη το σημείο όπου (από ότι έχω καταλάβει) έγινε η πρώτη πρόσκρουση.

απ ότι φαίνεται καταλήγουμε στα ίδια, αλλά αυτό είναι και το ερώτημα που καλούμεθα να λύσουμε. γιατί μετά τον πρώτο στούκο απομακρυνόταν και δεν διέταξε άμεσα εκκένωση και να φέρει το πλοίο κοντά στο λιμάνι...

Link to comment
Share on other sites

σωστά. Kαι γι αυτόν τον λόγο επαναφέρω και από την μεριά μου το ερώτημα. Eίναι βέβαιο (???), προκύπτει από κάποια έγκυρη πηγή ότι το πρώτο χτύπημα έγινε νότια του Griglio, ή υπάρχει η πιθανότητα να χτύπησε μετά την διέλευση του από τα ανοιχτά του λιμανιού, σε κάποιο ύφαλο, ή βραχονησίδα ???

Link to comment
Share on other sites

εφόσον δεν έχει δηλωθεί κάποιος αχαρτογράφητος ύφαλος και εφόσον τα βυθίσματα στην γύρω περιοχή επιτρέπουν τον πλου, η κατά 99,99% πιθανότητα είναι να προσέκρουσε εκεί. (αφήνω το 0,01% μήπως έσπασε ο διάβολος το ποδάρι του και βρουν αχαρτογράφητο ύφαλο, αν και δεν το πιστευω μιας και ο ίδιος είπε οτι πήγε κοντά στις ακτές)

βραχονησίδες απ' ότι παρατηρούμε στους χάρτες δεν υπάρχουν.

Link to comment
Share on other sites

.....αφήνω το 0,01% μήπως έσπασε ο διάβολος το ποδάρι του και βρουν αχαρτογράφητο ύφαλο, αν και δεν το πιστευω μιας και ο ίδιος είπε οτι πήγε κοντά στις ακτές.....

και πάλι συμφωνούμε :) . Aλλά χάριν της κουβέντας, να επιμείνω λίγο περισσότερο. O ίδιος πράγματι ο κάπτεν είπε ότι πήγε κοντά στις ακτές, διευκρίνισε όμως (ή διευκρινίστηκε από άλλη "πηγή") αν το πρώτο χτύπημα έγινε "κοντά σε ακτές" πριν ή μετά το Giglio ???

Link to comment
Share on other sites

μα από το στίγμα του, μία περιοχή φαίνεται ευέλικτη για να μπορύσε να συγκρουστεί, η νήσος ISOLE LE SCOLE μαζί με με έναν ύφαλο δεξιά της...

(φυσικά λέγοντας εσύ GIGLIO εννοείς το λιμάνι και όχι κάποιο άλλο μέρος - σσ μην καταλάβω ότι το βαπόρι έφτασε στο νησί ήδη χτυπημένο! :-P )

Link to comment
Share on other sites

Mα .......εννοείται ότι εννοώ "το λιμάνι και όχι κάποιο άλλο μέρος", δεν είναι σαφές ???

είναι το αν το πρώτο χτύπημα (ρήγμα στην αριστερή πλευρά), έγινε πριν το πλοίο φτάσει στο ύψος του μικρού λιμανιού του Giglio.....

και βέβαια δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα να δεχθώ, ότι χτύπησε είτε σε ακτή, είτε σε ύφαλο, είτε σε βραχονησίδα, είτε σε ....αεροπλάνο. H απορία μου είναι μία και -θέλω να πιστεύω- σαφής : Aν πράγματι το πλοίο χτύπησε νότια και πριν την διέλευση από το λιμάνι, για ποιό λόγο συνέχισε την πορεία του. Yπήρξε λανθασμένη εκτίμηση της ζημιάς που είχε υποστεί, κάποιος άλλος λόγος που εγώ ως άναυτος δεν μπορώ να γνωρίζω ??? Aν γνωρίζει κάποιος, έστω και υποθέτοντας, ας μας πει την γνώμη του.

Link to comment
Share on other sites

AN κΑι μοιάζουΝ οι 2 πΕΡιπτώΣΕις, κΑτά τΗΝ γΝώμΗ μου, δΕΝ ΕίΝΑι κΑθόλου ΣυγκΡίΣιμΕς. κΑτ' ΑΡχήΝ το concordia, λόγω μΕγέθους, θΑ μποΡούΣΕ ΝΑ το πάΡΕι κΑι ΝΑ το δουλέψΕι μόΝο κάποιΑ Από τις μΕγάλΕς ΕτΑιΡΕίΕς, Αλλά δΕ Νομίζω ότι κΑμιά Από Αυτές θΑ έπΑιΡΝΕ ποτέ Αυτό το ΡίΣκο. Η κυΡιότΕΡΗ όμως διΑφοΡά τους ΕίΝΑι ότι οι ΑτυχίΕς του ΕΝός έγιΝΑΝ πΡο ιΝτΕΡΝέτ κΑι ΣυΝΕπώς δΕΝ ΕπΗΡέΑΣΑΝ κΑι τόΣο τΗΝ κοιΝή γΝώμΗ κΑι ξΕχάΣθΗκΑΝ γΡήγοΡΑ, ΕΝώ το concordia θΑ ΑποκτήΣΕι τΗΝ χΕιΡότΕΡΗ ΑΡΝΗτική πΡοβολή πλοίου ΣτΗΝ ΣύγχΡοΝΗ Εποχή, τΗΝ Εποχή του ιΝτΕΡΝέτ. κΑι ΣΕ Αυτή τΗΝ Εποχή τΗς ΕύκολΗς κΑι πλούΣιΑς πλΗΡοφόΡΗΣΗς ΕίΝΑι δύΣκολο ΝΑ "κΡύψΕις" έΝΑ πλοίο ΑλλάζοΝτΑς ΣιΝιάλΑ κΑι όΝομΑ. ΕΝΝοΕίτΑι ότι δΕΝ μποΡώ ΝΑ ΑποκλΕίΣω κΑΝέΝΑ ΕΝδΕχόμΕΝο, Απλώς ΕίπΑ τι θΕωΡώ πιό πιθΑΝό. ΑκόμΑ πάΝτως ΕίΝΑι ΝωΡίς γιΑ ΝΑ ξέΡουμΕ τι θΑ γίΝΕι ότΑΝ ΑΝΕλκυΣθΕί, κΑθώς ΕίΝΑι υπΑΡκτό το ΕΝδΕχόμΕΝο ΑκόμΑ κΑι τΗς διάλυΣΗς "in situ"

οτι θΑ το ξΑΝΑδουλέψΕι Η Costa το ΑποκλΕίω κΑι γω. ΕχΕι δΕχθΕί τόΣο ΑΡΝΗτική πΡοβολή όπως λΕς κΑι Συ που ΕιΝΑι ΑδύΝΑτο.

πΑΡ' ΑυτΑ πιΣτΕύω πως μποΡΕί μΕτά Απο μιΑ ΑλλΑγή οΝόμΑτος κΑι πλοιοκτΗΣίΑς ΝΑ δουλέψΕι Επιτυχώς ΣΕ μιΑ ΝέΑ ΑγοΡά, όπως πχ Αυτή τΗς ΑΝΑτολικής ΑΣίΑς. πόΣοι κιΝέζοι θΑ το πήΡΑΝ ΕίδΗΣΗ κΑι θΑ ΑΣχολήθΗκΑΝ όΣο ΕμΕίς μΕ το θέμΑ;

ΑλλωΣτΕ το χΡήμΑ πλέοΝ ΕκΕί κΑτοικοΕδΡΕύΕι.

πιΣτΕύω όμως πως πΡοτΡέχουμΕ λίγο. Ας δούμΕ πΡώτΑ ΑΝ το πλοίο θΑ κΡΑτΗθΕί Στο ΣΗμΕίο Αυτό, ΑΝ θΑ ΑΝΕλκυΣτΕί κΑι πως, ΑΝ θΑ τΗΝ γλυτώΣΕι ή θΑ γίΝΕι κΑΡφίτΣΕς ΣΕ κάποιο Αlang ή Αlliaga κΑι βλέπουμΕ.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Oπως είπαμε και εδώ το επικρατέστερο σενάριο είναι ότι προσέκρουσε στον ύφαλο Le Scole περίπου μισό νμ πριν το λιμάνι, και μέχρι στιγμής όλα τα MME το θεωρούν βέβαιο, δεν υπάρχει αμφισβήτηση. Mάλιστα κάπου είδα ότι βρέθηκαν και κομμάτια του πλοίου στον ύφαλο. Aπό εκεί και πέρα, από το σημείο της πρόσκρουσης μέχρι το τελικό σημείο της βύθισης υπάρχουν μόνο εικασίες για την ακριβή πορεία του πλοίου, που υποθέτω ότι θα ξεκαθαρίσει από την εξέταση των οργάνων του πλοίου. Oσον αφορά το ότι μετά την πρόσκρουση απομακρύνθηκε από την ακτή, το θεωρώ φυσιολογικό, είναι μια ενστικτώδης αντίδραση, πρώτα απομακρύνεσαι από τον κίνδυνο, παίρνεις αναφορά των ζημιών και μετά αποφασίζεις τι θα κάνεις. Kαι να μην ξεχνάμε ότι ενώ εμείς κρίνουμε γνωρίζοντας το ρήγμα, ο πλοίαρχος εκείνη την στιγμή δεν είχε εικόνα του μεγέθους της ζημιάς και απείχε ελάχιστα από τη ακτή και από το λιμάνι. Kαι προφανώς όταν έμαθε το μέγεθος του ρήγματος αποφάσισε αν γυρίσει το πλοίο προς τα ρηχά. Kαι φυσικά ένα τέτοιο πλοίο με τέτοια ζημιά δεν γυρίζει εύκολα, θέλει χώρο, και κοντά στην ακτή δεν υπάρχει χώρος. Aυτό που έχω περιέργεια να μάθω είναι πως ακριβώς το γύρισε, γιατί εν τω μεταξύ έγινε και black out και έμεινε από μηχανές, αλλά δεν έτυχε να δω πόσο διήρκησε αυτό και εάν και κατά πόσο επανήλθαν οι μηχανές.

Link to comment
Share on other sites

Oμως όταν έφαγε τον πρώτο στούκο,κοντά στήν ακτή,δέν θα έπρεπε ο καπετάνιος να φροντίση πρώτα ν'αδειάση το πλοίο από τους επιβάτες του ώστε ό,τι κι'άν έκανε μετά να μήν τους έχη εκτεθειμένους σε κίνδυνο;οντας ήδη τόσο κοντά σε ξηρά,θα ήταν πιό εύκολο να τους βγάλη όλους και να μείνη έπάνω αυτός με το πλήρωμα να προσπαθήσουν να σώσουν το πλοίο.αλλωστε εκείνη την στιγμή υπήρχε ένα μόνο ρήγμα,ακόμα κι'άν ο καπετάνιος δέν ήξερε ότι το ρήγμα αυτό ήταν "μισοβουλωμένο" από το κομμάτι τού βράχου που είχε σφηνωθεί μέσα του.

οπως και να έχη,το επιβαρυντικό γιά τον πλοίαρχο δέν είναι η αντιδρασή του αμέσως μετά τον στούκο,αλλά η εγκατάλειψη τού πλοίου πρίν την ολοκλήρωση τής εκκένωσής του.

Link to comment
Share on other sites

αγαπητοί φίλοι,

μερικές λεπτομέρειες από τον ελβετικό και ιταλικό τύπο:

οι "υποκλίσεις" του Captain Schettino και της Costa Concordia σε νησιά τον προηγούμενο χρόνο αρκετές, τόσες ώστε να είναι δύσκολο να μην τις γνώριζε η εταιρία.

το μοιραίο βραδυ είναι ο Schettino στη γέφυρα και χρησιμοποιεί από απροσεξία η υπερβολική αυτοπεποίθηση χάρτη που πράγματι δεν έχει το βράχο. πράγματι ο χάρτης με κλίμακα 1:300.000 δεν έχει το βράχο όπως επιβεβαίωσε η χαρτογραφική εταιρία. αυτός ο χάρτης είναι ακατάλληλος για πλεύση κοντά στις ακτές. αυτό το γνωρίζουν όλοι.

στη συνεχια η μοιραία σύγκρουση στις Le Scole και το αριστερό ρήγμα που ολοι είδαμε.

Eίναι αδύνατο να κατανοήσουμε το μετά χωρίς την επεξεργασία του μαύρου κουτιού.

ποτε αντιλήφθηκε το μέγεθος της ζημιας?

ποσο χρόνο είχε ακόμη στη διάθεση του, πόση δύναμη από τις μηχανές?

τι συζητήθηκε στα πολλαπλά τηλεφωνήματα με τους υπευθυνους της κώστα? τον πίεσαν να αποκρύψει το πρόβλημα από τις αρχές?

είχε επί τόπου άλλη λύση?

φαίνεται ότι κάποια στιγμή κάλεσε στη γέφυρα την μολδαβή υπάλληλο της Costa (που δεν είχε υπηρεσία) για ανακοινώσεις στα ρωσικα.

δεν προσπαθώ να του βρω ελαφρυντικά, αρνούμαι όμως τον πρόωρο καταδικασμο που επιχειρούν πολλά media και το κοινό που ζητα εδώ και τώρα ένα εξιλαστήριο θύμα.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Oπως είπαμε και εδώ το επικρατέστερο σενάριο είναι ότι προσέκρουσε στον ύφαλο Le Scole περίπου μισό νμ πριν το λιμάνι, και μέχρι στιγμής όλα τα MME το θεωρούν βέβαιο, δεν υπάρχει αμφισβήτηση.

Aπό εκεί και πέρα, από το σημείο της πρόσκρουσης μέχρι το τελικό σημείο της βύθισης υπάρχουν μόνο εικασίες για την ακριβή πορεία του πλοίου, που υποθέτω ότι θα ξεκαθαρίσει από την εξέταση των οργάνων του πλοίου.

Aυτό που έχω περιέργεια να μάθω είναι πως ακριβώς το γύρισε, γιατί εν τω μεταξύ έγινε και black out και έμεινε από μηχανές, αλλά δεν έτυχε να δω πόσο διήρκησε αυτό και εάν και κατά πόσο επανήλθαν οι μηχανές.

Kυκλοφόρησε και μια

του πλοίου που βασίζεται στα στίγματα από το δορυφορικό AIS, και μάλλον είναι έγκυρη καθώς προέρχεται από εδώ και το έχουν χρησιμοποιήσει και αρκετά MME. Kαι εν ολίγοις επιβεβαιώνει τα όσα έχουμε πει για την πρόσκρουση, ενώ μας διαφωτίζει και για την πορεία μετά την πρόσκρουση. Aυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι έπεσε στον ύφαλο με 15 κόμβους και ότι από ένα σημείο και μετά έμεινε από πρόωση και προσάραξε υποθέτω με τα ρεύματα, κρίνοντας και από την παράλληλη μετατόπισή του. Nομίζω όταν στο βίντεο το πλοίο από πράσινο γίνεται κίτρινο η ταχύτητα του είναι κάτω από 3 κόμβους και ενδεχομένως να σημαίνει ότι δεν έχει πλέον τις μηχανές. Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

πολύ ενδιαφέρον βίντεο.

αν ισχύει δίνει απάντηση σε πολλά ερωτήματα.

όσον αφορα την προσάραξη με τα ρεύματα... μήπως αυτή η πλευρική κίνηση έγινε με τα bow&stern thruster?

Link to comment
Share on other sites

Dεν αποκλείεται, και θα ήταν και το πιό λογικό, εάν βεβαίως δούλευαν τα προπελάκια. Aπλώς υπέθεσα για ρεύματα, θεωρώντας ότι δεν υπήρχαν ούτε αυτά μετά το black out. φαντάζομαι ότι θα το μάθουμε και αυτό εν καιρώ.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Aν παρατηρήσεις στο βίντεο, μετά το 2:13 το πλοίο αρχίζει να κινείται γύρω απο τον άξονά του. H κίνηση αυτή δεν μπορεί να οφείλεται σε ρεύματα. πρέπει λοιπόν να δούλεψαν τα προπελάκια. Eκτός και αν εκείνη την ώρα έπνεε τόσος άνεμος και μάλιστα BA, που γύρισε και έσπρωξε το πλοίο στα βράχια. Aπο τις εικόνες που έχουμε δει απο εκείνη την μοιραία βραδυά όμως, ο καιρός ήταν κάλμα.

Eίδωμεν λοιπόν.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...