Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted (edited)

Με αφορμη την πανεμορφη φωτο του ΦΑΙΣΤΟΣ που εβαλε ο ΝΗΡΕΑΣ, ας ανοιξουμε ενα θεμα για το πλοιο.

Ναυπηγηθηκε το 1966 με το ονομα SAGA,ενω στην Ελλαδα μας ηρθε το 1984.Σαν SAGA μαλιστα ειχε κρενια στην πλωρη οποτε φανταζομαι οτι θα ειχε αμπαρι οπως και το ΣΑΠΦΩ.Τα κρενια φυγανε παντως αρκετα χρονια πριν ερθει στην Ελλαδα.Στην Ελλαδα εμεινε μεχρι το 1998 που πουληθηκε και μετονομαστηκε σε CAPTAIN ZAMAN I

Οι προσωπικες μου αναμνησεις απο το καραβι ειναι εξαιρετικα λιγες.Το θυμαμαι παντως στον Πειραια να φορτωνει κοσμο απο την πλαινη σκαλα.Πρεπει να ειχε αναχωρηση κατα τις 6 το απογευμα αλλα η αληθεια ειναι οτι δεν περνω και ορκο γιαυτο.Κατα την αποψη μου απο τα πιο ομορφα πλοια που εχουν περασει απο τα Ελληνικα νερα

Edited by Nick the Greek
tag
Posted

τη 10ετια του 80 ηταν ταιρι του κνωσσος στη γραμμη πειραια ηρακλειο. μετα την καθοδο του καζαντζακη και του κινγκ μινως τα καλοκαιρια εκανε ancona ηρακλειο (μεσω ιονιων νησων πειραια. ενα καλοκαιρι το ειχε κανει και το el greco). νομιζω οτι μια χρονια εκανε μεχρι κουσαντασι αλλα δεν ειμαι σιγουρος.

μετα τη μεταδρομολογηση του αριαδνη στην παροναξια, το καλοκαιρι του '96 ηρθε στην αδριατικη κανοντας το κλασσικο δρομολογιο της ancona. μετα captain zaman I και στο τελος Sancak I οποτε καηκε (στην τουζλα νομιζω) και διαλυθηκε στο Aliaga.

μια φωτο στον πειραια τον ιανουαριο του 1995 κατα την ετησια του.

gallery_1817_325_207614.jpg

Posted

Mια μικρή λεπτομέρεια που το ξεχώριζες από το αδερφάκι του ήταν το καπέλο στην τσιμινιέρα που πήγαινε πρύμα το οποίο απουσίαζε από το ΦΑΙΣΤΟΣ

  • 4 months later...
Posted

Ενα πλοιο με το οποιο ειχα ταξιδεψει παμπολλες φορες οπως κ με το αδερφακι του το κνωσσος. Αν θυμαμαι καλα ειχε αναχωρησεις στις 6:30μμ, ενω στα ημερησια του στις 7πμ. Θυμαμαι χαρακτηριστικα τα καλοκαιρια ειχε τοσο πολυ κοσμο, που ακομα και απλες κουβερτες εστρωνε και δν μπορουσες να περασεις οχι μονο ουτε απο τα σαλονια, αλλα ουτε απο κατι εξωτερικα στεγαζομενα καταστρωματα. Επισης θυμαμαι για το πανω γκαραζ, η ραμπα εβγαινε εξω απο τον καταπελτη (οπως και σε ολα τα πλοια εκεινης της εποχης) και μαλιστα δεν ηταν καθολου αποτομη σε σχεση με κνωσσος, καντια κλπ

  • 1 year later...
Posted

Αυτό και το αδερφό του, ήταν το κάτι άλλο να τα ταξιδεύεις ... σε γυρνούσανε με θετικό τρόπο πολλά χρόνια πίσω ... πανέμορφα καράβια ...

  • 3 months later...
Posted

Για να δούμε και μερικές πληροφορίες σχετικά με το πλοίο στα πρώτα χρόνια της δραστηριοποίησής του. Πληροφορίες σε μεγάλο βαθμό από το βιβλίο TOR Line and the Battle of the North Sea.

 

Όπως έχουμε πεί, το Saga ήταν κομμάτι της κοινοπραξίας ανάμεσα σε Elerman Wilson(Spero - Σαπφώ), Stockholms Rederi AB Svea(Svea - Κνωσσός) και της Svenska Lloyd με το Saga - Φαιστός, για τις γραμμές Αγγλίας - Σουηδίας. Το ξεχωριστό με το Saga - Φαιστός ήταν πως το όλο σχέδιο του πλοίου είχε εμπνευστεί και εκτελέσει η ίδια η Svenska Lloyd, με μικρή βοήθεια από το διάσημο ναυπηγικό γραφείο Knud E. Hansen. Ήταν δε τόσο άρτιο που η Rederi Svea συμφώνησε να υιοθετήσει ακριβώς το ίδιο για το Svea - Κνωσσός. Η Ellerman Wilson δεν υιοθέτησε αυτό το σχέδιο στο Σαπφώ, πλήν όμως το πλοίο είχε τα ίδια βασικά χαρακτηριστικά. Εκεί που επέμεινε η Ellerman Wilson και επέβαλε τη γνώμη της στους συνεταίρους της, ήταν στο να έχουν τα πλοία ένα αμπαράκι στην πλώρη και ένα κρένι ώστε να δύνανται να μεταφέρουν γενικό φορτίο.

 

Το Saga χτίστηκε από το Lindholmens Varv(1093) στο Γκέτεμποργκ το 1966 με τέσσερις 6-κύλινδρες Pielstick που του έδιναν υπηρεσιακή ταχύτητα 18 κόμβων για ταξίδια ανάμεσα στο Goteborg της Σουηδίας και το Tilbury της Αγγλίας, λιμάνι που βρίσκεται κοντά στο Λονδίνο, στη βόρεια άκρη του Τάμεση. Περιστασιακά πρέπει να πήγαινε και στο Hull όπως και τα άλλα πλοία της κοινοπραξίας. Όλοι όσοι έχουν ταξιδέψει με το πλοίο, περιλαμβανομένου και του υπογράφοντος, θυμούνται το κλασάτο εσωτερικό που ακόμη και τη δεκαετία του 80 θύμιζε άλλη εποχή. Λογικό, μια και ο εσωτερικός διάκοσμός του ήταν βασισμένος στα παλιά liners της Svenska Lloyd που εξυπηρετούσαν τη γραμμή της βορείου Αμερικής.

 

Η κοινοπραξία που αναφέραμε πιο πάνω δεν κράτησε και πάρα πολύ λόγω του ανταγωνισμού της Tor Line και ήδη πρός το τέλος του 1968 αποτελούσε παρελθόν, με τις 3 εταιρείες να χάνουν λεφτά από την δραστηριότητα. Η Svenska Lloyd αποφάσισε να μονιμοποιήσει το πλοίο στη γραμμή του Tilbury ως το Φεβρυάριο του 1972 οπότε και αναγκάστηκε να πουλήσει το πλοίο στη Stena εν μέσω της μεγάλης κρίσης της εποχής. Η Stena προσέθεσε καμπίνες, μετονόμασε το πλοίο σε Stena Atlantica και το χρησιμοποίησε σε δρομολόγια από το Goteborg τόσο για το Κίελο της Γερμανίας, όσο και για την Κοπεγχάγη. Αυτό δεν κράτησε πάρα πολύ και το 1973 το πλοίο πέρασε στα χέρια της Finnlines η οποία το χρησιμοποίησε και σαν φέρρυ στη Βαλτική, αλλά και λόγω εσωτερικών χώρων σαν κρουαζιερόπλοιο για κάποιους μήνες του χρόνου.

 

Αυτό κράτησε μόνο για 3 χρόνια και το 1976 το πλοίο πέρασε στην Olau Line με τη μορφή ναύλωσης για τη γραμμή της Sheerness(Αγγλία) - Vlissingen(Ολλανδία) που τότε ήθελαν να προεκτείνουν μέχρι τη Δουνκέρκη. Με μακροχρόνια ναύλωση έγινε αυτή η κίνηση και το πλοίο ονομάστηκε Olau Finn. Στέριωσε στη γραμμή και ολοκλήρωσε τη ναύλωση το 1982 επιστρέφοντας στη Φινλανδία όπου και είχε μια σύντομη καριέρα σα Folkliner. Και μετά ήρθαν οι Μινωικές.

Posted

Πανέμορφα πλοία, εσωτερικά και εξωτερικά. 

Ευτυχώς που οι μεγαλύτεροι από εμάς τα προλάβαμε.

  • 10 months later...
Posted
On 6/7/2011 at 12:19 AM, proud_ionian said:

και στο τελος Sancak I

εδω στο brindisi, φωτογραφημενο απο τον @FHFerryτο τελευταιο του καλοκαιρι στην ενεργο δραση.

 

Posted (edited)

Τα φιλιστρίνια κάτω από το γκαράζ κοντά στην ίσαλο προδίδουν πως πρέπει να είχε καμπίνες κάτω από το γκαράζ πρύμνα από το μηχανοστάσιο αλλά και πολύ πιθανό και πλώρα. Χρησιμοποιήθηκαν ποτέ αυτές στη γραμμή του Ηρακλείου;Επίσης στο ντεκ που βρίσκεται κάτω από τη γέφυρα και πρύμνα είχε τοποθετηθεί μια μεγάλη τζαμαρία(αλα superfast).Ο χώρος από μέσα ήταν η ντίσκο;Με περατζάδες,με κουβερτωμένα καταστρώματα,με πολύ ξύλο μέσα και ζεστούς χώρους προίκα από τη Βόρεια Ευρώπη,ένα ταξίδι μαζί του πρέπει να ήταν μια μεγάλη εμπειρία.

Πάντως την εποχή που δρομολογήθηκε στο Ηράκλειο ταίριαζε γάντι για τη γραμμή και σίγουρα αυτός ήταν ένας λόγος της ανόδου των Μινωικών.

ΥΓ. Μοιάζει πολύ με το Prince του Αρκουμάνη πρέπει να ήταν 'συγγενείς' ..

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Posted

Το ειδαμε με το τελυταιο του ονομα,ας το δουμε και με το πρωτο μεσα απο μια φωτο απο το καλοκαιρι του 1975

Πανεμορφο πραγματικα

 

  • 10 months later...
Posted

Πρέπει να είναι το έτος 1996, το Φαιστός στην Αγκώνα.

Φαίνεται η προέκταση της ράμπας για το κρεμαστό άνω γκαράζ.

 

  • 1 year later...
Posted

Μεταφερομαστε στον Μαιο του 86 για να δουμε το πλοιο στην απογευματινη του αναχωρηση

Ακομα δεν εχει γραφτει το σινιαλο των Μινωικων στο πλαι ,αν και πρεπει να ειναι η εποχη που σιγα σιγα γραφανε το ονομα της εταιριας ,αν κρινουμε απο το πλοιο που βρισκεται πισω(πρεπει να ειναι το ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ ή το ΜΠΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ),ενω βλεπουμε και σημαδια απο μινιο ,πραγμα που δειχνει τη συντηρηση που γινοταν 

Διακρινουμε και τα φορτηγα που καταλαμβαναν εκεινη την εποχη την Ηετιωνια ακτη

Ομορφη και νοσταλγικη εικονα απο το μακρινο παρελθον

Posted (edited)
33 minutes ago, polmyt said:

αν κρινουμε απο το πλοιο που βρισκεται πισω(πρεπει να ειναι το ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ ή το ΜΠΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ)

Το Γεώργιος Εξπρές είναι.

 

Edited by proud_ionian
διπλο ποστ
  • 1 year later...
Posted

Μια πανεμορφη φωτογραφια του πλοιου ,μοιραζεται μαζι μας ο @ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ

Βρισκομαστε στο 1986 και μπορουμε να δουμε και την κλασικη σιδερενια σκαλα απο την οποια επιβιβαζονταν οι επιβατες στο πλοιο.Αρκετα αποτομη μεν ,αλλα πραγματικα αναρρωτιεμαι γιατι δεν χρησιμοποιειται και στις μερες μας καποια παρομοια μεθοδος.ΟΚ, φυσσουνες δεν εχουμε αλλα απο το χαμο που γινεται τωρα στους καταπελτες ,μαλλον καλυτερα θα ηταν

 

Posted

Πανέμορφη φωτογραφία ενός πανέμορφου καραβιού, εξωτερικά και εσωτερικά.

Για να απαντήσω στο ερώτημά σου, επειδή σα χώρα προχωράμε ολοταχώς προς τα πίσω αντί προς τα εμπρός.

Από την τηλεόραση σχηματίζει κανείς την άποψη πως είμαστε Σιγκαπούρη ενώ η πραγματικότητα είναι πως σε κατάσταση υποδομών και δημοσίων υπηρεσιών πολλές περιοχές της χώρας είναι στη χειρότερη κατάσταση από τη μεταπολίτευση και μετά.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...