Jump to content
Shipfriends

VDR


Recommended Posts

Καιρο ηθελα να ανοιξω αυτο το θεμα.

Τι εχετε να πειτε για τους ρουφιανους οπως τα αποκαλουν οι πλοιαρχοι?

Μια συντομη περιγραφη του τι κανει...

Καταγραφει και φυλαει στη μνημη του το τελευταιο 12ωρο που συμβαινει σε καθε πλοιο. Τα στοιχεια που καταγραφει ειναι:

Ολες οι κινησεις της μηχανης. (χειριστηρια και οργανα RPM και pitch)

Οι συνομιλιες μεσα στη γεφυρα και στο VHF

Ολα τα ALARM και τις ενδειξεις (υδατοστεγεις,πυροστεγεις,αλαρμ μηχανων)

Στιγμα απο GPS πορεια απο πυξιδα και εικονα απο Ρανταρ.

Στην ακτοπλοια φοριεται μονο σε ταχυπλοα ακομα και στα Blue Star 1&2 ολα της σειρας PALACE, και στης ΑΝΕΚ τα καινουρια. Σιγα σιγα θα εφαρμοστει και στα υπολοιπα πλοια. Ακομα υποχρεωτικο ειναι σε κρουαζιεροπλοια και σε πλοια που κανουν Ελλαδα-Ιταλια.

Οπως καταλαβαινετε σε αρκετες δυσκολες περιπτωσεις θα ειχαμε μια ποιο ξεκαθαρη αποψη για το τι εγινε.

Για παραδειγμα στο ναυαγιο του Εξπρες Σαμινα θα βλεπαμε την εικονα του Ρανταρ θα ακουγαμε τις συνομιλιες ακριβως και θα βλεπαμε και τους χειρισμους που εγιναν η δεν εγιναν. Αλλοι ισως γλιτωναν και αλλοι ισως εμπλεκαν περισσοτερο. Περιμενω και τη δικη σας γνωμη για το "ρουφιανο" και συνεχιζω για να μην κουραζω με μονολογους...

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Τι θα δυσκολευόμαστε που για να μπεις στα πλοία που ανέφερε ο @Neptune πρέπει να έχεις μέσον και παράλληλα να καταθέσεις πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων

Από την άλλη σίγουρα είναι πολύ χρήσιμο εργαλείο για τις δύσκολες περιπτώσεις αρκεί να αξιοποιηθεί σωστά και πάντα να βγαίνει η αλήθεια σε αυτές τις περιπτώσεις

Διότι στα αεροπλάν και ελικόπτερα που έχουν μαύρο κουτί όλα τα ατυχήματα αποδόθηκαν σε ανθρώπινο λάθος και σε κανένα σε μηχανική βλάβη.

Τα φορτώνουμε στον μακαρίτη δηλαδη που δεν μπορεί να μιλήσει και οι υπόλοιποι βγαίνουμε λάδι.

Οπότε αν πρόκειται να γίνεται τα ίδια και στα πλοία τότε μόνο για το θεαθήναι δεν αξίζει να το βάλεις.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Η προσβαση σ αυτα τα πλοια ειναι δυσκολη λογω εταιριας...

Και στο Ιθακη πχ ειναι δυσκολη αν και δεν εχει VDR. Αν πας ομως σε ενα EUROFAST η στο ELLI T ειναι σαφως πιο φιλικοι απ οτι στα Μπλου σταρ. Η ακομα και στο Σουπερφερρυ ΙΙ δε θα σε διωξουν αν ανεβεις. Αν βαλει αυριο ο Πηγασος VDR δε θα σ αφηνουν να ανεβεις που ξερεις το βαπορι καλυτερα απ αυτους???

Υπαρχει και η αλλη περιπτωση που κανενας δε σκεφτεται. Αμα κανεις προσω και δεν ακουσει το βαπορι και κανει αναποδα και βρεις στο μωλο... λες μετα κυριοι ελατε εδω... Οριστε. Εγω εκανα προσω και αυτο εκανε αναποδα τι αλλο να κανω εγω... Αλλωστε στα αεροπλανα καταγραφει συνομιλιες και τα βασικα οργανα. Ενω στα πλοια τα γραφει ολα.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Νεες εξελιξεις.. Μεχρι 30/4 πρεπει ολα τα πλοια B Κατηγοριας (ακτοπλοικα)

να εφοδιαστουν με VDR. Επισης οσα δεν εχουν AIS ειναι υποχρεωμενα να τοποθετησουν χωρις αλλη χρονικη προθεσμια. Και η πλακα ειναι οτι ενω ολοι το ξερανε κανανε την παλαβη μηπως και περασει και παει αλλα η επιθεωρηση μας που ειναι γατοι τους εβαλε χερι και τωρα τρεχουνε και δε φτανουνε...;):rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Υπό την διπλή μου ιδιότητα ώς shipfriend καί aircraft-friend έχω να κάνω κάποιες παρατηρήσεις:

1.Τό λεγόμενο "μαύρο κουτί" τών αεροπλάνων (που στην πραγματικότητα είναι..πορτοκαλί-γιά να είναι ευδιάκριτο σέ περίπτωση δυστυχήματος εν μέσω τών υπολοίπων συντριμμιών),το οποίο επισήμως αποκαλείται FDR (Flight Data Recorder) καταγράφει μόνο τίς παραμέτρους τής πτήσης και όχι τίς οιεσδήποτε συνομιλίες πιλότων και πύργου ελέγχου (υπάρχει άλλο σύστημα γι'αυτή τη δουλειά,το CVR,κοινώς Cockpit Voice Recorder).

Τά πρώτα χρόνια τής χρήσης του το εν λόγω FDR ήταν μιά σκληρή μεταλλικλη ταινία στην οποία μπορούσαν να καταγραφούν μέ ειδική διάταξη (παρόμοια μέ τού γραμμοφώνου) μόνο λίγες παράμετροι (ύψος,ταχύτητα,διεύθυνση καί μιά-δυό άλλες που δέν θυμάμαι).Σήμερα το FDR είναι μιά κανονική ηλεκτρονική "μνήμη" όπου καταγράφονται ψηφιακά σχεδόν όλα τά στοιχεία μιάς πτήσης,από την αρχή μέχρι το τέλος της.

Αντίθετα μέ τά όσα λέγει ο φίλος Ηλίας ο Ικαριώτης,υπήρξαν αρκετές περιπτώσεις αεροπορικών δυστυχημάτων (και ατυχημάτων,όπου ναί μέν συνέβη κάποια ανωμαλία,αλλά το αεροπλάνο προσγειώθηκε μέ ασφάλεια) όπου η ανάλυση τών ενδείξεων τού FDR έδειξε οτι οι πιλότοι δέν είχαν ευθύνη γιά το συμβάν αλλά είτε οφειλόταν σέ μηχανική βλάβη ή το ανθρώπινο σφάλμα εντοπιζόταν σέ πράξεις ή παραλείψεις άλλων (π.χ.μηχανικοί εδάφους,φορτοεκφορτωτές κλπ).

2.Επανερχόμενοι λοιπόν στο VDR (Vessel Data Recording),προφανώς θά έχη την ίδια χρησιμότητα (και πιστεύω οτι θα ακολουθηθούν διαδικασίες παρόμοιες μέ τίς αεροπορικές) σέ περίπτωση διερεύνησης ναυτικού ατυχήματος,ώστε νά εξακριβώνωνται τά πραγματικά αίτια.

3.Η παρουσία επιβατών στην γέφυρα απ’όσο ξέρω απαγορεύεται και τώρα,εκτός εάν δώση άδεια ο πλοίαρχος (και προφανώς εφ’όσον ξέρει τους επιβάτες αυτούς).Σαφώς όμως θά είναι πιό δύσκολο το να δώση αυτή την άδεια αφού πλέον μέ το VDR θά είναι εφικτό να διαπιστωθή σε περίπτωση ατυχήματος άν υπήρχε στη γέφυρα άτομο ξένο πρός την διακυβέρνηση τού πλοίου.Ωστόσο,υποθέτω οτι.όπως και στο CVR,έτσι και στο τμήμα καταγραφής φωνής τού VDR θά υπάρχη δυνατότητα να σβηστούν οι καταγραφές συνομιλιών μέ το πάτημα ενός κουμπιού,εφ’όσον συντρέχουν κάποιες προϋποθέσεις που να δείχνουν οτι το πλοίο έχει δέσει μέ ασφάλεια στο λιμάνι (π.χ.νά έχη φουντάρει τίς άγκυρες ή να έχουν δεθεί κάποιοι κάβοι).Πρός πληροφόρησιν,στο CVR μπορεί ο πιλότος να σβήση τίς συνομιλίες που καταγράφηκαν,μέ το πάτημα ενός κουμπιού,μόνον όταν και εφ’όσον το αεροπλάνο έχει σταματήσει στην θέση στάθμευσης και έχει ενεργοποιηθεί το parking brake (ελληνιστί χειρόφρενο).......

Link to comment
Share on other sites

Και για να ξέρουμε γιατί μιλάμε .... να μία φωτογραφία απο το VDR που είχε τοποθετηθεί στο Surperfast IV Λίγο πρίν αυτό πουληθεί στην Αυστραλία . Μιλάμε για μεγάλο κουτί και με "πλούσιο εσωτερικό κόσμο" :confused:

post-157-128326957006_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Εχω την απορία κατά πόσον αυτό το πράγμα είναι αρκετά ανθεκτικό ώστε να επιβιώση από ένα ναυάγιο,καθώς επίσης και κατά πόσον υπάρχει ανάγκη να είναι τόσο μεγάλο,αφού -όπως φαντάζομαι- όλες οι παράμετροι πλεύσης και λειτουργίας τού πλοίου αποθηκεύονται ψηφιακά...

Link to comment
Share on other sites

Hastaroth εδω γινεται η επεξεργασια μονο και μια προσωρινη αποθηκευση. Η βασικη αποθηκευση γινεται σε μια καψουλα (χρωματος πορτοκαλι στην κοντρα γεφυρα συνηθως που αντεχει σε 1000 βαθμους κελσιου και πανω απο 1000 μετρα βαθος

VDR_HVR.jpg

Link to comment
Share on other sites

η ενωση πλοιοκτητων πορθμειων σε μια ανακοινωση της που διαμαρτυρεται για πολλα και ζητα αυξησεις ανω του 12%, αναφερεται στην υποχρεωτικη εγκατασταση VDR στα πλοια Β & Γ κατηγοριας.

...Επίσης, η Ενωση υπογραμμίζει ότι το κόστος αγοράς και τοποθέτησης των συσκευών VDR στα πλοία των πορθμείων είναι απαγορευτικό και σε κάθε περίπτωση δεν έχει να προσφέρει τίποτα απολύτως στην πρόληψη πιθανού ατυχήματος και γενικά στην ασφάλεια των επιβατών και του πλοίου, καθ' όσον πρακτικά η προσφορά του είναι μετά το ατύχημα να παρέχει πληροφορίες για τις συνθήκες του ατυχήματος. Η Ενωση Πορθμείων αναφέρει ότι και άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν προχωρήσει σε εξαιρέσεις για τα πλοία τους και το ίδιο να γίνει για τα πλοία που εκτελούν πλόες Γ' και Δ' κατηγορίας, δηλαδή των πορθμείων που ταξιδεύουν σε προασπισμένες περιοχές...

ειναι υποχρεωτικο και αυτα (Γ & Δ) να βαλουν VDR?

Link to comment
Share on other sites

Πριν 2-3 χρόνια δέν ειχαμε ένα τρακάρισμα στο Ριο - Αντίριο , όταν κατα δήλωση των επιβατών στην γέφυρα δέν ήταν κανείς ..... σε αυτή την περίπτωση το VDR θα έλεγε πολλά καταγράφωντας την σιωπή ....

Link to comment
Share on other sites

Αυτη John Fox ειναι η μιση αληθεια. Η υπολοιπη θα μαθευτει αν εκτος απο τα πλοια μπει μαυρο κουτι και στα VTS ωστε να βλεπουμε και εκει ποιος βρισκεται και τι οδηγιες/πληροφοριες δινει στα διερχομενα πλοια.:o

Link to comment
Share on other sites

Στα VTS αλλά και στα κεντρικά Λιμεναρχεια , υπάρχει εδώ και χρόνια σύστημα καταγραφής εισερχώμενων κλήσεων (τηλέφωνα και Vhf ) Είχε γίνει πακέτο η προμήθεια για ΕΛΑΣ , ΕΚΑΒ, ΠΥ, ΛΣ . Τώρα εάν οι εργαζόμενοι εκει δεν το ξέρουν .... :o

Σίγουρα κακός ο "big brother" , αλλά δεν μπορούν να το παίξουν τρελίτσα μετά με το στυλάκι ειπά δεν είπα κτλ ...

Link to comment
Share on other sites

Εδω και ενα χρονο δουλευει κανονικα το Ραφηνα Τραφικ αλλα στο ατυχημα του Πηνελοπη Α με το Ευβοια Σταρ περυσι εκαναν την τρελη.

Μολις πηγαν εκει οι πλοιαρχοι αυτοι που δουλευαν στο Τραφικ ισχυριστηκαν οτι ειναι ακομα σε πειραματικο σταδιο και δεν κατεγραψαν τιποτα ωστε να βγαλουν την ουρα τους απεξω. Αλλα και παλι ολες οι συνομιλιες μεσω VHF καταγραφονται στα μαυρα κουτια. Οποτε εκει φαινεται καθαρα τι εγινε και τι ειπωθηκε πριν η μετα το ατυχημα...

Link to comment
Share on other sites

Και το Σαλάμ-Βοκάκιο είχε "μαύρο κουτί", αλλά αυτό δεν το εμπόδισε να πάρει 1000 ανθρώπους στον πάτο!

Δυστυχώς, αυτά τα συστήματα μπορεί να βοηθούν στην απόδοση (ή απόσειση) ευθυνών σε κάποιο ατύχημα, αλλά δεν μπορούν να το αποτρέψουν. Τουλάχιστον, στις περισσότερες των περιπτώσεων.

Πιστεύει κανείς ότι εάν υπήρχε "μαύρο κουτί" στο ΣΑΜΙΝΑ, δεν θα έπεφτε στις Πόρτες?

Πιστεύω ότι θα είχαν αποδοθεί δικαιότερα οι ευθύνες, αλλά το πλοίο θα είχε πέσει, και πάλι, στις Πόρτες!

Link to comment
Share on other sites

Η σκοπιμοτητα του μαυρου κουτιου για να το πω και τελειως ωμα ειναι να βοηθαει τις ασφαλιστικες εταιριες να κανουν μια realtime εκτιμηση ενος ατυχηματος. Και καποιες φορες και τους πλοιοκτητες. Κανενας δεν ειπε οτι το GMDSS η το VDR θα αποσωβησουν ενα ναυαγιο. Αν δεν ηταν ο ασυρματιστης στο Σαμινα να πει ''ειμαστε στις Πορτες βουλιαζουμε'' κανενας ψαρας απ αυτους που εσωσαν κοσμο και κοσμακι εκεινο το βραδυ δε θα μπορουσε να παει στο στιγμα που θα εδινε οποιος διαβαζε το σημα απο το GMDSS. Ετσι και με το VDR δεν μπορεις να προβλεψεις ουτε να αποφυγεις ενα ατυχημα.. Και το JET ONE ειχε VDR αλλα δεν τη γλιτωσε.

Ειδαν ομως τι εγινε και τι ειπωθηκε την ωρα του ατυχηματος. Ειδαν οτι η υδατοστεγης πορτα στην πλωρη ειχε μεινει ανοιχτη..

Link to comment
Share on other sites

Αυτη John Fox ειναι η μιση αληθεια. Η υπολοιπη θα μαθευτει αν εκτος απο τα πλοια μπει μαυρο κουτι και στα VTS ωστε να βλεπουμε και εκει ποιος βρισκεται και τι οδηγιες/πληροφοριες δινει στα διερχομενα πλοια.:D

Αν και οι συνομιλίες από τα VHF καταγράφονται στο VDR,ωστόσο είναι πράγματι αναγκαίο να υπάρχη καταγραφή και στα VTS,έστω καί σάν τρόπος διασταύρωσης τών στοιχείων.

Στήν αεροπορική εκδοχή τού όλου αυτού συστήματος,οι συνομιλίες πιλότων-ελεγκτών καταγράφονται ΚΑΙ στούς πύργους ελέγχου (και γενικώτερα στά Air Traffic Control Centers).

@Dinos:Η κύρια σκοπιμότητα τού VDR είναι να βοηθά τούς πραγματογνώμονες ατυχημάτων (accident investigators) νά βρούν τί προκάλεσε ένα ατύχημα ή δυστύχημα ώστε να παρθούν εκείνα τα μέτρα που θα αποτρέψουν την επανάληψή του.Βέβαια μαζί μέ τόν βασιλικό (δηλαδή τους πραγματογνώμονες) ποτίζεται και η γλάστρα (δηλαδή οι ασφαλιστικές εταιρείες,που έτσι εξακριβώνουν άν πρέπη να καταβάλουν αποζημιώσεις και σε ποιούς κλπ κλπ).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Οι μανδαρίνοι του Υπουργείου Ναυτιλίας αναυτοι κατα 99% αλλα και οι Τεχνικοί του απο τους οποίους περίμενε κανείς μεγαλύτερη σοβαροτητα στο θεμα του ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΑΞΙΔΕΙΟΥ(VDR) πήραν μια φυλλαδα του διεθνούς κανονισμού, τον οποίο οι Ελληνες ταγοι εκαναν νομο του κρατους, χωρίς να επεξεργασθουν την ουσια και το σκοπο της συσκευής(να μη ξεχναμε και την τεχνη του νομοθετειν)

Τωρα τι παιζεται εκει μεσα στο κουτί αυτο (το οποίο φροντισαν οι ηλεκτρονικοι να πιανει μιση καμπίνα σε ογκο) ειναι μια πονεμενη ιστοριούλα για για μικρα παιδιά.

Αφελεις και αξιοθρήνητες αντιλήψεις πρυτανεύουν στα κεφάλια των "αρμοδίων" διότι απλά μόνο αρμόδιοι δεν ειναι απλα ειναι νομοτηρητές.

Επειδή ομως με νόμους δεν δουλευει το ερμο το κουτι οπως και με εισαγγελεα στον καταπέλτη δεν ταξιδεύει παπόρι ας βάλουμε τα πραγματα στην σωστή τους θέση.

Μεχρι σήμερα εχουν υπολογισθεί οτι ενα επιβατηγό πλοίο εχει προς καταγραφη γυρω στα 4000 δεδομενα

Ενα δεξαμενόπλοιο διπλου τοιχωματος μεταφορας αργου πετρελαιου 3000 δεδομενα.

Ειδικα δεξαμενοπλοια μεταφορας παραγωγων,χημικα κλπ 3600 δεδομενα

τα δε υγραεριοφορα γυρω στα 4500 δεδομενα.

Αντιλαμβανεσθε οτι εαν δεν τοποθετηθει το συστημα απο κατασκευής του πλοίου ετσι που να εχει προβλεφθει οτι καθε ενδειξη(δεδομενο) θα εχει και τον καταλληλο αισθητηρα, ασχετα αν θα χρησιμοποιηθει η οχι,θα απαιτήσει πακτωλό χρημάτων προκειμένου να τοποθετηθει εκ των υστερων και ανυπολογιστες εργατωρες προκειμενου να καλυφθουν ολα τα δεδομένα.

Τι σκέφθηκε λοιπόν ο αναυτος και ατεχνος εισηγητης για τον νομο να πάρει ορισμένα δεδομένα αυτα που βολεύουν αυτόν και να τα κάνει υποχρεωτικά ανα κατηγορία πλοίου ,λές και αυτοί που επιβαίνουν ως πλήρωμα ειναι ασχετοι και δεν ερωτώνται. Λεω για τα δεδομενα που βολεύουν αυτόν γιατι στην Ελλαδα οι επιθεωρητές εχουν συνηθίσει να βαζουν το πλήρωμα να τρεχει ενω κανονικά θα επρεπε να τρεχουν αυτοί.

Τα πλοία που κατασκευαστηκαν απο το 1980 και μετά και μαλιστα στα Ιαπωνικά Ναυπηγεία ειχαν προβλέψει ειδικά στους πινακες ελεγχου του μηχανοστασιου κατασκευής της TERASSAKI και στην κονσολα της γεφύρας (DATA LOGGER) κατασκευής της SGINOMIYA και της OMRON να ειναι σε θεση να δεχθουν κεντρικο καταγραφεα κατα το 90% των ενδείξεων, με μονη την διαφορά οτι οι ηδη εγατεστημενοι ρουφιανοι τηλεγραφου και πορείας ησαν εκτος του συστηματος των πινάκων ελέγχου. Οσον αφορά τα Ρανταρ την εποχη εκεινη οι εγχρωμες οθονες ησαν πανακριβες και οι κανονισμοί πολυ ελαστικοί οσν αφορά την εμβελεια και τον αριθμό τους.

Οσες συσκευές εχουν εγκατασταθεί μεχρι σήμερα και υπερβαίνουν σε διαστασεις το 40Χ20Χ30 εχουν κριθεί ακαταλληλες ο δε χώρος που πρεπει να εγκαθιστανται συμφωνα με τις αρχικές οδηγίες πρεπει να τους επιτρέπει την αυτοματη απόσπαση τους απο το πλοίο μόλις το βαθος υπερβεί τα 80 μέτρα

Καταλαβαινετε τωρα οτι η φιλοσσοφια εγκαταστασης ηταν πανομοιοτυπη των αεροπλάνων αλλα το ελληνικό δαιμόνιο εβαζε οτιδηποτε αρκεί να καλύψουμε την απαιτηση του κανονισμού και οχι την ουσία δηλαδη ποια δεδομενα θα καταγράφουν και θα υπερβαίνουν το 45% των υπολογισθεντων.

Ουδεις απο τους νομοθέτες δεν σκεφθηκε το υψηλο κοστος και τις δυσκολίες καλυψης των απαιτησεων του συστήματος που σαφως σαφεστατα θα εδινε πολλα δεδομενα του συμβαντος ασχετα αν οι ασφαλιστικες εταιρίες θα περιμεναν σαν τους καρχαρίες για να μη πληρώσουν ερμηνευοντας κατα το δοκούν τον παραγοντα ανθρωπινο λαθος

Στο επομενο θα αναφερθούμε σε ορισμένες πρωτογενείς δυσκολίες εγκαταστάσης

Link to comment
Share on other sites

Για συνεχισε το γιατι μας εχεις μπερδεψει αρκετα...

Μιλας για VDR και S-VDR ή αναφερεσαι σε αλλη περιπτωση?

Επισης τα 4000 δεδομενα φαινονται πολλα για επιβατικο ποσο μαλλον για ενα δεξαμενοπλοιο

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Αυτα ειναι τα 3 ειδη καψουλας που συνανταμε συχνοτερα στα πλοια.

redproduct.jpg

L-3SVR.jpg

reclit1.jpg

Δε γνωριζω ποια ητανε στο Sea Diamond αλλωστε λιγη σημασια εχει.

Τα δεδομενα καταγραφονται και στον υπολογιστη αλλα και εδω ταυτοχρονα. Αν το πλοιο δε βυθιστει μετα το ατυχημα τοτε γινεται ανακτηση απο τον υπολογιστη αν βυθιστει τοτε ολα ανακτονται απο την καψουλα. Και στις 3 φαινονται τα σημεια απασφαλισης που διαφερουν απο συστημα σε συστημα. Στην πρωτη καψουλα αυτο το στρογγυλο μεσα στο ασπρο πλαισιο ειναι το acoustic beacon (μπικον και οχι μπεικον :( ) που βγαζει ηχο ωστε να το εντωπισει ευκολοτερα ο δυτης η το βαθυσκαφος με τον καταλληλο ανιχνευτη.

Link to comment
Share on other sites

Επειδη σε ολα τα δελτια το ακουσα και απο τα στοματα "ειδικων" θελω κατηγορηματικα να πω οτι.

Η ΚΑΨΟΥΛΑ ΤΟΥ VDR ΔΕΝ ΑΠΟΣΠΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΜΕΤΑ ΤΗ ΒΥΘΙΣΗ ΤΟΥ

Υπαρχουν τετοιες καψουλες αλλα δε χρησιμοποιουνται για 2 βασικους λογους. Ο ενας ειναι το κοστος που ειναι το διπλασιο απο την μη αποσπωμενη και ο δευτερος ειναι οτι αν αποσπαστει σε ενα ατυχημα μεσα σε τρικυμια τοτε αντε να βρεθει. Εκτος αυτου ειναι πρακτικα αδυνατο να επιπλευσει για κατασκευαστικους λογους. Ζυγιζει απο 5-15 κιλα αναλογα τον τυπο της και ειναι συμπαγης για να εχει αντοχες στο βαθος και στη φωτια. Δεν μπορει για κανενα λογω να επιπλευσει ουτε να αποσπαστει απο το πλοιο εκτος απο την περιπτωση που εχουμε πολυ βιαια συγκρουση με αναλογου βαρος αντικειμενο. Στη δικη μας περιπτωση ακουσα στις ειδησεις της κρατικης τηλεορασης οι οποιες πλεον ειναι οι μονες ανεκτες οτι το πλοιο απο τις τουμπες κατεβαινοντας εχει διαλυμενη γεφυρα αρα να υποθεσω και κοντρα γεφυρα και ιστο. Καπου μεσα στη μαζα υπαρχει η καψουλα. Οπως λεω και παραπανω λογω κατασκευης αντεχει σε μεγαλο βαθος μεγαλες θερμοκρασιες και μεγαλο βαρος και κακουχιες. Δηλαδη ακομα και αν εχει γυρισει το βαπορι και την εχει πλακωσει 90% ειναι σε κατασταση καλη για ανακτηση δεδομενων. Το θεμα ειναι οτι ειναι δυσκολο να εντοπιστει μεσα στη μαζα και ισως να ειναι δυσκολοτερο να απεγκλωβιστει απο κει με το ρομποτ.

Link to comment
Share on other sites

Μάλλον τη σύγχυση στους "ειδικούς" στα κανάλια τη δημιούργησε το EPIRB, το οποίο βάσει των προδιαγραφών θα έπρεπε να είναι float-free δηλαδή να απελευθερώνεται αυτόματα μόλις βρεθεί σε βάθος λίγων μέτρων.

Η συσκευή αυτή δεν περιέχει δεδομένα καταγραφής όπως το VDR.

Πληροφορίες για τις συσκευές εντοπισμού από την ακτοφυλακή των ΗΠΑ:

http://www.navcen.uscg.gov/marcomms/gmdss/epirb.htm

Φωτό με διάφορα EPIRB, ELT και PLB (πηγή ΝΟΑΑ):

post-596-128326963587_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

fwteiste me ton adah:

se ar8ro tou Ethnous (edw)

leei:

"...ωστόσο ουδείς αυτήν τη στιγμή δύναται να πει με βεβαιότητα αν θα δοθούν οι προσδοκώμενες απαντήσεις, ενώ προκύπτουν και άλλα κρίσιμα ερωτηματικά για το αν διασώθηκαν τα δεδομένα του σε σκληρό δίσκο και ποιος τον πήρε.

Κι αυτό, γιατί ο αρχιπλοίαρχος της εταιρείας τόνισε πως έδωσαν εντολή στον ασυρματιστή να «διαφυλάξει τα δεδομένα». "

an 8ymame kala apo mia nauphghsh enos allou megalyterou, h egkatastash autou tou sklhrou diskou, ka8ws kai to computer alla kai to password autou, einai fylasomenh kai access den exei oute o idios o kapetanios.

opote se ti mporei na anaferonte oi phges tou e8nous?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...