Jump to content
Shipfriends
.voyager

Design κι αρχιτεκτονική σχεδίαση πλοίων.

Recommended Posts

Λοιπόν, θα ήθελα απάντηση στην εξής απορία: αυτός που "εμπνέεται" το πως θα είναι ένα νεότευκτο εξωτερικά είναι ο ίδιος με αυτόν που αναλαμβάνει να κάνει τη μακέτα, το outline, το σχέδιο (όπως εμφανίζεται στις εικόνες που επισυνάπτω πιο κάτω) ενός πλοίου? Τι ειδικότητας είναι? Τί σπουδάζει? Τί πτυχίο παίρνει? Είναι ο ναυπηγός ή μήπως κάποιος που ειδικεύεται σε αυτό το είδος σχεδίου και μόνο? ;)

post-1257-128326973486_thumb.jpg

post-1257-128326973487_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επειδή το θέμα με έχει απασχολήσει και μένα,είχα μπερδευτεί μέχρι που ρώτησα τους κατάλληλους ανθρώπους.

το εξωτερικό design κατά ένα μεγάλο βαθμό είναι αποτέλεσμα της αρχιτεκτονικής μελέτης εσωτερικών χώρων που πλέον στα σύγχρονα ferries αναλαμβάνουν εξιδεικευμένα αρχιτεκτονικά γραφεία ο αρχιτέκτονας όμως δεν ενεργεί μόνος του αλλά σε στενή συνεργασία με τον ναυπηγό.Η αλληλουχία είναι η εξής

1)Ο πλοιοκτήτης στρέφεται στον αρχιτεκτονικό γραφείο το οποίο με βάση της απαιτήσεις για τη ποιότητα ενδιαίτησης και τον αριθμό επιβατών υπολογίζει το συνολικό εμβάδον που θα έχουν οι χώροι του πλοίου σαλόνια καμπίνες εξωτερικά καταστρώματα κλπ

2)Ο ναυπηγός με βάση το συνολικό εμβαδό υπολογίζει τον αριθμό των καταστρωμάτων που απαιτούνται δεδομένου ότι αυτός είναι υπεύθυνος για τη κατασκευαστική αντοχή του πλοίου

3)Ο αρχιτέκτονας επιστέφει και πραγματοποιεί μελέτη για το που θα μπεί ο κάθε χώρος σε ποιο deck πχ θα μπούν καμπίνες που θα είναι οι κοινόχρηστοι χώροι κλπ αλλά και εδώ συνεργάζεται άμμεσα με το ναυπηγό δεν μπορεί πχ να βάλει μια κουζίνα όπου θέλει γιατί πρέπει να πληρούνται προυποθέσεις πυρασφάλειας.

Όπως καταλαβαίνεις λοιπόν η μορφή του πλοίου εξωτερικά θα επηρεάζεται απο αυτές τις αποφάσεις πχ το πόσα θα είναι τα καταστρώματα,που θα μπούν τα φουγάρα,που θα είναι οι λέμβοι (που εξαρτάται και απο τη μελέτη εκκένωσης),ποιοι χώροι θα μείνουν ανοιχτοί κλπ,είναι λοιπόν μια συνεργατική δουλειά ναυπηγού αρχιτέκτονα χώρις η παρουσία του δεύτερου να είναι πάντα απαραίτητη ειδικά σε μικρές κατασκευές για μεγαλύτερα cruise ferries και κρουαζιερόπλοια φύσικα δεν το συζητάμε ότι υπάρχει αρχιτεκτονική μελέτη

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ένα εξειδικευμένο στα πλοία αρχιτεκτονικό γραφείο είναι το ιταλικό dejorio το οποίο σχεδίασε τους χώρους για τα παλλάς των μινωικών

Share this post


Link to post
Share on other sites

Νομιζω οτι ειναι η πρωτη φορα που βλεπουμε 3D σχεδια/μοντελα ενος πλοιου :blink:

Χωρις να ειμαι σιγουρος,πρεπει εδω και καμια δεκαετια(αν λαβουμε υποψην την ηλικια του SUPERFAST V)τα πλοια να σχεδιαζονται σε 3d μορφη(πιθανον με εξειδικευμενα προγραμματα)και εκει να γινονται ολες οι απαραιτητες αλλαγες(απο σαλονια,καμπινες γκαραζ,διαστασεις κλπ)μεχρι το πλοιο να παρει το ΟΚ για να ξεκινησει η ναυπηγηση.

Τα μοντελακια ειναι απιστευτα,εχω λολαθει :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

You are right, one of the first steps is creating the model in CAD to present the final design to the ship owner.

I am not sure if it's common for all new buildings...

post-3571-0-12327500-1297458477_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Νομιζω οτι ειναι η πρωτη φορα που βλεπουμε 3D σχεδια/μοντελα ενος πλοιου :blink:

Χωρις να ειμαι σιγουρος,πρεπει εδω και καμια δεκαετια(αν λαβουμε υποψην την ηλικια του SUPERFAST V)τα πλοια να σχεδιαζονται σε 3d μορφη(πιθανον με εξειδικευμενα προγραμματα)και εκει να γινονται ολες οι απαραιτητες αλλαγες(απο σαλονια,καμπινες γκαραζ,διαστασεις κλπ)μεχρι το πλοιο να παρει το ΟΚ για να ξεκινησει η ναυπηγηση.

Τα μοντελακια ειναι απιστευτα,εχω λολαθει :P

απο τότε που περάσαμε απο τα παραδοσιακό σχέδιο στο χαρτί στον υπολογιστή,άρχισε να εμφανίζεται η 3d μοντελοποίηση δλδ το λιγότερο εγώ θα έλεγα μια εικοσαετία ίσως και παραπάνω,απο τότε τα πλοία έπαψαν να σχεδιάζονται με το παραδοσιακό τρόπο που είναι η σχεδίαση σε 3 όψεις,με τομές τις γνωστές ναυπηγικές γραμμές.Σε όλα πλέον τα ναυπηγικά προγράμματα η γάστρα παράγεται σε 3D μορφή,και μέσα απο το παραγόμενο μοντέλο προχωρά η μελέτη του πλοίου και οι υπολογισμοί (πχ υδροστατική,ευστάθεια κ.α).Ενα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα της μεθόδου είναι ότι έχοντας το πλοίο 3D μπορείς πολύ εύκολα να αλλάξεις τα χαρακτηστικά του και να εξετάσεις διαφορετικές περιπτώσεις σχεδιάσης

Φυσικά εκτός απο τη μοντελοποιήση του πλοίου,υπάρχει και η μοντελοποίηση των υπερκατασκευών σε κάποιες περίπτώσεις,αλλά κυρίως σε πιο προχωρημένες φασεις του design,ένας λόγος για ακριβή μοντελοποίηση των υπερκατασκευών και των χώρων τους είναι η ανάλυση του evacuation και του χρόνου εγκατάλειψης πάλι μέσα απο εξειδικευμένα προγράμματα προσωμείωσης.

Τέλος να πώ ότι όταν έχεις ένα 3D σχέδιο είναι πολύ εύκολο να δώσεις εντολή στο πρόγραμμα να δημιουργήσει τομές ώστε να βγούν τα κλασσικά σχέδια 2d που όλοι

γνωρίζουμε.

Φυσικά δεν νοείται κανένας σοβαρός μελετητής να μη δουλεύει έτσι όσον αφορά ειδικά τα Ε/Γ-Ο/Γ

BULLDOG VERY NICE ATTACHΜΕΝΤ, THANK YOU

Edited by Nick the Greek
Attachment

Share this post


Link to post
Share on other sites

None Naval Architect use Autocad for 3D hull design because autocad is not a naval-architecture package,they use package such as MAXSURF,AUTOSHIP,NAPA ext,and in some cases RHINOCEROS,but anyway this may not concern this forum

Edited by Stefanos

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 Είναι αναμφίβολα, μαζί με Πάτμος, Δήλος, SFXI, ΧΙΙ και Έλυρος ότι πιο cool πλέει στα νερά μας όσον αφορά το εσωτερικό. 

 

κ η επιτυχια οφειλεται στον ιδιο ανθρωπο ο οποιος εχει σχεδιασει σε ολα αυτα πλοια την εσωτερικη διακοσμιση...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aκριβώς. Οπότε το να μιλάμε για απομιμήσεις και "κλεμμένα" στοιχεία είναι άκυρο. Η αισθητική είναι η ίδια, προσαρμοσμένη θεωρώ κάθε φορά.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πριν 2 μήνες περίπου ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στην Σχολή Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ, παρουσιάζοντας την διπλωματική μου εργασία. Το θέμα της ήταν η υπό αρχιτεκτονική σκοπιά μετασκευή ενός ΕΓ/ΟΓ πλοίου σε πλοίο - κέντρο υγείας για το Αιγαίο. Στην πορεία της εργασίας, και μετά από κατάλληλη έρευνα, κατέληξα πιο συγκεκριμένα στην μετασκευή του Άρτεμις της Hellenic Seaways. Εδώ μπορεί κανείς να δει και να διαβάσει το τεύχος της εργασίας αυτής, το οποίο κατατέθηκε στο ηλεκτρονικό αρχείο του ΕΜΠ και σε λίγες μέρες θα είναι και ελεύθερο προς downloading και αποθήκευση. Σειρά τώρα έχουν για μένα τα επόμενα.. :)

Για οποιεδήποτε περαιτέρω πληροφορίες για την εργασία ή οτιδήποτε άλλο θα χαρώ να απαντήσω είτε εδώ είτε μέσω pm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν είχα τον χρόνο να μελετήσω την εργασία σου αλλά δείχνει εξαιρετικά προσεγμένη. Τα συγχαρητήριά μου. Ίσως λόγω της ενασχόλησής σου με το θέμα θα γνωρίζεις -αλλά δεν χάνουμε τίποτα να το αναφέρουμε εγκυκλοπαιδικά- ότι έχει προηγηθεί ένα εγχείρημα πλοίου-νοσοκομείου επί κυβερνήσεως Μητσοτάκη.

Το 1992 νομίζω περίπου, το πλοίο "Ελλη" του 1967 αρχισε να μετασκευάζεται σε πλήρως εξοπλισμένο νοσοκομείο (με αστρονομικό κόστος για την εποχή ;) ) για να παροπλιστεί στην συνέχεια διότι όπως ανεφέρθη "απέτυχαν να εξασφαλίσουν το απαραίτητο προσωπικό". Το "Ιπποκράτης" όπως ονομάσθηκε, ήταν λίγο μικρότερο από το "Άρτεμις" το οποίο επέλεξες. http://www.shipfriends.gr/forum/topic/2616-%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%B7-%CE%B9%CE%BC%CE%BF-6813409/?hl=%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7#entry155639

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συγχαρητηρια απο εμενα.Γνωσεις πανω στο αντικειμενο δεν εχω,οποτε αυτο που μπορω να σου ευχηθω ειναι μια καλη σταδιοδρομια απο εδω και περα και οτι καλυτερο

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια! :) Pathfinder ναι το χω υπ όψιν μου, και ξέρω ότι αντίστοιχο project είχαν δρομολογήσει και οι γείτονές μας, αλλά δεν γνωρίζω το πώς έχει εξελιχθεί αυτό.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επειδή οι φωτογραφίες της νέας τσιμινιέρας του Cap Finistere μου έκατσαν λίγο περίεργα, είπα να ανεβάσω εδώ το αποτέλεσμα μερικών δοκιμών (μερικών εβδομάδων επίσης) με σκίτσα, Autocad και Rhino..  :)

 

post-6138-0-11875000-1426628042_thumb.jp

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σας ευχαριστώ πολύ! :) Ναι Stefanos, έχει παραχθεί μέσω του VRay for Rhino.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

3,5 χρόνια μετά την προηγούμενη διπλωματική, και 3 μετά το project του Cruise Ferry, θα θελα να μοιραστώ το project της διπλωματικής του μεταπτυχιακού που μόλις ολοκλήρωσα, και αφορά σε ένα 47μετρο ΕΓ/ΟΓ καταμαράν για τα ελληνικά νησιά, το book του οποίου μπορείτε να δείτε εδώ. Ελπίζω να σας αρέσει :).

Edited by Agrino

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ για την εξαιρετική σας εργασία !

Edited by proud_ionian
quote άντι reply

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συγχαρητηρια και από μενα.Εξαιρετικη δουλεια:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×