Jump to content
Shipfriends

Nαυάγιο ΕΓ/ΟΓ AL SALAM BOCCACCIO 98


Recommended Posts

Αγνοείται η τύχη αιγυπτιακού κρουαζιερόπλοιου, το οποίο αναχώρησε από το λιμάνι της Σαουδικής Αραβίας, Τζέντα, για τη Σαφαγκα στην αιγυπτιακή ακτή της Ερυθράς Θάλασσας.

Όπως έγινε γνωστό από αιγυπτιακές πηγές ασφαλείας, οι λιμενικές αρχές έχουν χάσει την επαφή με το πλοίο στο οποίο επέβαιναν 1.310 επιβάτες -κυρίως Αιγύπτιοι. Το πλοίο, το στίγμα του οποίου χάθηκε από τα ραντάρ από τη νύχτα της Πέμπτης, έπρεπε να είχε φθάσει στη Σαφαγκα στις 2π.μ. (τοπική ώρα) αλλά ακόμη δεν έχει φθάσει στο λιμάνι.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, πρόκειται για το «Al Salam 89» (6.650 τόνων), ιδιοκτησίας της αιγυπτιακής εταιρείας Εl-Salam Maritime Transport.

www.naftemporiki.gr

Link to comment
Share on other sites

φώτο του πλοίου στον Σουηδό.

http://www.faktaomfartyg.com/admiral_pacific_1978.htm

Πρόκειται για ro/ro ο οποίο κατόπιν πυρκαγιάς μετασκευάστηκε

Επειδή η ιστορία είναι πολύ σοβαρή δεδομένου ότι κουβαλάει 1310 άτομα ας ευχηθούμε την καλύτερη δυνατή έκβαση αυτής της ιστορίας.

Link to comment
Share on other sites

Πτώματα εντοπίστηκαν σήμερα από αιγυπτιακά ελικόπτερα στην Ερυθρά Θάλασσα, ανοικτά της πόλης Σαφάγκα, αρκετές ώρες αφού οι παράκτιοι σταθμοί έχασαν την επαφή με το κουαζιερόπλοιο «Αλ Σαλάμ 98» στο οποίο επέβαιναν 1.310 άτομα (επιβάτες και πλήρωμα).

Τα πτώματα εντοπίσθηκαν σε απόσταση 50 ναυτικών μιλίων από το λιμάνι της Σαφάγκα, 600 χιλιόμετρα νοτιο-ανατολικά του Καΐρου.

www.naftemporiki.gr

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα και με το BBC είναι το AL SALAM BOCCACCIO.

Να και η αναφορά στο γεγονός από το BBC:

Egyptian ferry sinks in Red Sea

The al-Salam Boccaccio 98 has a capacity of 1,400

An Egyptian ferry carrying more than 1,300 people has sunk in the Red Sea, Egyptian maritime officials say.

Lifeboats and bodies have been seen, the officials said.

The al-Salam Boccaccio 98 disappeared shortly after leaving the port of Duba in Saudi Arabia on Thursday evening, bound for Safaga in southern Egypt.

The ship was last recorded to be 100km (62 miles) from Duba. Rescue vessels and helicopters are searching the area, but the weather is said to be poor.

'No SOS'

Most of the passengers are said to be Egyptians working in Saudi Arabia but some are thought to be pilgrims returning from Mecca.

The 6,650-tonne al-Salam Boccaccio 98 is owned by the Egyptian company, el-Salam Maritime Transport.

The head of administration at el-Salam Maritime Transport, Adel Shukri, said he was not aware of any SOS from the crew.

The ship had been due to arrive at Safaga at about 0300 local time (0100 GMT).

Shipping expert Paul Beaver told the BBC that overloading would not have been a problem as the vessel had a capacity of 1,400.

There was a possibility one or more of the vehicles the ship was transporting could have moved, particularly in bad weather, he said.

A sister ship of the al-Salam 98 sank in the Red Sea in October after a collision. Two people were killed and 40 injured.

Το Αιγυπτιακό πρακτορείο ειδήσεων μεταδίδει ότι το πλοίο βυθίστηκε υπάρχουν όμως επιζώντες.

Και μία φώτο της περιοχής από το BBC

post-20-128326956829_thumb.gif

Link to comment
Share on other sites

Τελικά όντως είναι το AL SALAM BOCCACCIO που είπε κι ο φίλος SAMAINA μιας και οι reuters και η ναυτεμπορική που ανέφεραν ότι ήταν το 89 τώρα αναφέρουν ότι είναι το 98 οπότε τώρα όλες οι πηγές συμπίπτουν.

Μέχρι τώρα σύμφωνα με τα νεώτερα της ναυτεμπορικής έχουν ανασυρθεί 12 επιζώντες αλλά και δεκάδες νεκροί.

Πάντως η έκβαση της υπόθεσης ολόενα και γίνεται πιο τραγική.

Οι ισχυροί άνεμοι στην περιοχή που πνέουν αυτή την στιγμή σε συνδυασμό με το ότι η Ερυθρά Θάλασσα είναι γεμάτη από καρχαρίες τα πράγματα γίνονται πολύ δύσκολα.

Στο πλοίο επέβαιναν 1272 επιβάτες και 100 άτομα πλήρωμα.

Link to comment
Share on other sites

Απόσπασμα από τηλεγράφημα του AP (3/2/2006)

[...]David Osler of the London shipping paper Lloyds List said the ship passed a structural survey test conducted by the International Safety Management Code in June.

However, these so-called "roll-on, roll-off" ferries are not known for their stability.

"It would only take a bit of water to get on board this ship and it would be all over," Osler said.

"The percentage of this type of ferry involved in this type of disaster is huge."...

Μήπως μπορεί να μας πεί κάποιος σχετικά με τα "roll-on, roll-off" ferries ?

Και γιατί θεωρούνται ασταθή και, μάλλον, επικίνδυνα?

Link to comment
Share on other sites

Το πλοίο αυτό έχει προέρθει από μετασκευή. Ήταν Ro-Ro (συντομογραφία του roll-on, roll-off) και μετατράπηκε σε Pax-Ro. Στις φωτογραφίες του Σουηδού μπορείτε να δείτε το πλοίο πριν και μετά τη μετασκευή του. Πιστεύω (χωρίς να είμαι ειδικός) πως η αύξηση του ύψους του σε σχέση με τα αρχικές προδιαγραφές του, είναι ένας λόγος που το καθιστά ασταθές.

Link to comment
Share on other sites

Σϊγουρα τα συγκεκριμένα 5 αδελφά πλοία (μόνο ένα δεν μετασκευάστηκε) πρέπει να ήταν υποδείγματα κουνήματος μετά την μετασκευή που υπέστησαν στην Ιταλία.

Σύμφωνα με τον Σουηδό, κάποια στιγμή 2 από αυτά ήταν σε γραμμές που πέρναγαν από Κρήτη και Ρόδο. Ξέρει κανείς κάτι περισσότερο?

Link to comment
Share on other sites

Οπως φαίνεται στις φωτο απο το Φάκτα το πλοίο έχει υποστεί εκτεταμένη μετασκευή στα ντεκ, όπως και τα αδελφά του. Το ίδιο φαίνεται ότι έχει γίνει και σε πλοία αδελφά του δικού μας ΡΟΜΙΛΝΤΑ όπως είχα παρατηρήσει παλαιότερα σε πλοία που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή Αιγύπτου- Ερυθράς θάλασσας. Αν κάποιος γνωρίζει να μας πεί εάν οι παραπάνω μετασκευές (ταιρίαζει κατα την γνώμη μου ο όρος "εκτρώματα") έχουν συνέπειες στην ευστάθεια, την σταθερότητα στην πλεύση και γενικότερα στην ασφάλεια του πλοίου κάτω και από δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Τέλος εάν γνωρίζει κάποιος να μας ενημερώσει για τις καιρικές συνθήκες (πχ. άνεμο) που χαρακτηρίζουν την περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ ναυπηγός δεν είμαι αλλά από αυτά που ξέρω για τα βαπόρια είναι ότι μια εκτεταμένη μετασκευή-προσθήκη ντεκ και βάρη επηρεάζει την θαλάσσια συμπεριφορά του σκάφους εάν δε είναι σαν αυτό το κακούργημα του ΒΟΚΑΚΙΟΥ πολύ πιθανόν να επηρεάζει και την ευστάθεια μιας και το κέντρο βάρους έρχεται ψηλά ενώ το βύθισμα του πλοίου παραμένει το ίδιο.Μπορεί να έβαλαν και επιπλέον ερματισμό αλλά το βάρος της μετασκευής σε συνδυασμό με επιπλέον ερμα τότε δεν θα έπρεπε να παίρνει φορτία σχεδόν καθόλου ενώ και σε αυτή την περίπτωση η ευστάθεια δεν είμαι βέβαιος ότι θα παρέμενε ανεπηρέαστη.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι όλα τα πλοία της σειράς αυτής που υπέστησαν αυτή την μετασκευή ανάγκαστηκαν να βάλουν sponsons.Τους λόγους όλοι λίγο πολύ μπορεί να τους φανταστούμε.

Link to comment
Share on other sites

Μήπως μπορεί να μας πεί κάποιος σχετικά με τα "roll-on, roll-off" ferries ?

Και γιατί θεωρούνται ασταθή και, μάλλον, επικίνδυνα?

Οντως το RORO θεωρουνται επικινδυνα πλοια.Λογοι:υψηλο κεντρο βαρους λογω φορτωσης και μαλιστα μεγαλων βαρων σε μεγαλα υψη,πολυ "χαβαλες",δηλαδη εξαλα μεγαλα και βαρια(σαν κατασκευη),οπως επισης και ευπαθη σε δυνατους πλευρικους ανεμους,λογω της μεγαλης πλευρικης επιφανειας τους,που σε συνδιασμο με θαλασσοταραχη μπορει ευκολα να προκαλεσει ανατροπη του πλοιου.

Link to comment
Share on other sites

Roll on-roll off θεωρείται οποιοδήποτε πλοίο χρησιμοποιεί καταπέλτη για φορτοεκφόρτωση οχηματων. Το προβλημα με αυτά τα πλοια ειναι η μεγάλη ελευθερη επιφανεια του γκαραζ οπου μια μικρη ποσοτητα νερου στο χωρο αυτο ειναι αρκετη για να ανατρεψει το πλοιο.

Link to comment
Share on other sites

Εγω απορω και πως πηγαινε τοσο καριο αυτο το θεατρο. Ενα ακομα βιασμενο πλοιο της σειρας μας αφησε το 2002. Ανατραπηκε και στη συνεχεια βουλιαξε.. Μαλλον δεν ειχε θυματα γι αυτο και δεν εγινε τοτε μεγαλη φασαρια.

http://www.faktaomfartyg.com/petrarca_1971.htm

Επισης της ιδιας εταιριας πλοιο ηταν και το Pride of Al Salam 95 το οποιο βυθιστηκε σε συντομο χρονικο διαστημα μετα απο συγκρουση με το Jabal Ali

Link to comment
Share on other sites

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ"

Πλοία του τύπου του αιγυπτιακού οχηματαγωγού "Σαλάμ 98", ηλικίας 35 ετών, που ναυάγησε τα ξημερώματα στην Ερυθρά θάλασσα, παρουσιάζουν προβλήματα σταθερότητας, βεβαίωσε ο εμπειρογνώμονας Ντέϊβιντ Οσλερ της "Loyd's List", της ειδικευόμενης στα ναυτιλιακά ζητήματα βρετανικής εφημερίδας.

Ο ειδικός παρομοίασε τις συνθήκες του σημερινού ναυαγίου με εκείνες κάτω από τις οποίες βυθίστηκε κοντά στο Ζέερμπρίγκε στο Βέλγιο (06.03.87) το οχηματαγωγό "Herald of free Enterprise", παρασύροντας στο θάνατο 193 ανθρώπους.

Μικρή έστω ποσότητα ύδατος στο εσωτερικό του οχηματαγωγού του τύπου αυτού που έχει καταπέλτη και στην περιοχή της πλώρης (τα νεότερα δεν τον έχουν), των οχηματαγωγών "Roll on-Roll of": "Ro-Ro", μπορεί να προκαλέσει την αστάθειά του, η οποία στη διάρκεια του ταξιδιού γίνεται συνεχώς μεγαλύτερη, μέχρι να ανατραπεί το πλοίο, έκρινε ο ίδιος ειδικός.

Αραβικά δορυφορικά τηλεοπτικά δίκτυα μετέδωσαν ότι το πλοίο μπορεί να υπερφορτώθηκε με οχήματα. Ανέφεραν, επίσης, ότι το πλοίο πέρασε έλεγχο αξιοπλοϊας μόλις την προηγούμενη Τρίτη στην Αίγυπτο αλλά και τα τελευταία 24ωρα στη Σαουδική Αραβία.

ΑΠΕ-ΜΠΕ, Γαλλικό Πρακτορείο, Γερμανικό Πρακτορείο

Link to comment
Share on other sites

Το να βάζουμε τη λέξη "ευστάθεια" στην ίδια πρόταση με τη λέξη "Σαλάμ 98" είναι αμαρτία απο μόνο του.

Εχει (είχε) τοσο σχέση με την ευστάθεια όσο σχέση έχουν οι κυρίες Λουκά (ναι, η γνωστή καλή χριστιανή) και Μπελούτσι.

Εκ των πραγμάτων φαίνεται πως έπρεπε και οι εκεί χώρες να πάθουν το δικό τους Estonia για να βάλουν μυαλό, 12 χρόνια μετά απο την Ευρώπη.

Link to comment
Share on other sites

Κι αυτό το πλοίο για να μην προλάβουν να δώσουν mayday κάτι πολύ απρόοπτο πρέπει να συνέβει και να έφερε την ταχεία βύθισή του.

Προσωπικά πιστεύω ότι η πιο λογική εκδοχή είναι αυτή της ανατροπής δεδομένου ότι στο συγκεκριμένο σκάφος την μελέτη για την μετασκευή πρέπει να την έχει κάνει ο Κυριάκος Παπαχρόνης αλλά και με βάση την προιστορία όπου το αδελφό του μπατάρισε κι αυτό.

Αν τελικά η αιτία βύθισής του ήταν η ανατροπή τότε σύμπτωση επαναλαμβανόμενη παύει να είναι σύμπτωση.

Για να δούμε ελπίζω να μάθουμε τις επόμενες ημέρες.

Πάντως εκείνο που θέλω να τονίσω είναι ο ρατσισμός της τηλεόρασης.Ναι μεν ασχολήθηκαν τα διεθνή ΜΜΕ αλλά αυτό έγινε επιδερμικά και πολύ σύντομα σαν να βούλιαξε απλώς το πλοίο χωρίς νεκρούς.

Εδώ έτσι όπως πάει η δουλεια βρισκόμαστε μπροστά σε μία από τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες που αν συνέβαινε σε κάποια ευρωπαική χώρα θα είχαμε ολονύκτια ρεπορτάζ εκπομπές αναλύσεων ολοσέλιδα με το θέμα αυτό από εφημερίδες όλων των χωρών όπως είχε γίνει στο ΕΣΘΟΝΙΑ ή στο δικό μας ΣΑΜΙΝΑ.

Αλλά βλέπεις αυτό το βαπόρι μετέφερε μαύρους κι όχι ευρωπαίους ή Αμερικάνους

Link to comment
Share on other sites

Roll on-roll off θεωρείται οποιοδήποτε πλοίο χρησιμοποιεί καταπέλτη για φορτοεκφόρτωση οχηματων. Το προβλημα με αυτά τα πλοια ειναι η μεγάλη ελευθερη επιφανεια του γκαραζ οπου μια μικρη ποσοτητα νερου στο χωρο αυτο ειναι αρκετη για να ανατρεψει το πλοιο.

αυτο ειναι προβλημα που απασχολει ναυπηγους και ναυτικο κοσμο απο τοτε που υπαρχουν πλοια roro. εχουμε πικρη πειρα εδω απο το Ηρακλειο.

δεν ειναι τυχαιο οτι τα τελευταια χρονια (ειδικα μετα το ESTONIA), στην ΕΕ εχουν γινει πολυ αυστηροι οι κανονισμοι ευσταθειας των οχηματαγωγων. (a-max, στοκχολμη, θυρες στα γκαραζ που περιοριζουν τη μετατοπιση κλπ)

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με το BBC http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4679836.stm αλλά και με το reuters http://today.reuters.com/news/NewsArticle.aspx?type=newsOne&storyID=uri:2006-02-04T074201Z_01_L03606631_RTRUKOC_0_US-EGYPT-FERRY.xml&pageNumber=0&summit= καταγράφονται μαρτυρίες επιζόντων ότι στο πλοίο πριν βουλιάξει εκδηλώθηκε πυρκαγιά.

Link to comment
Share on other sites

Μαρτυρίες διασωθέντων λένε ότι το πλοίο έπλεε με κλίση για 2 ώρες πριν βυθισθεί, ενώ όλοι μιλάνε για καπνούς από το μηχανοστάσιο και συναγερμό του πληρώματος - αρκετή ώρα πριν βουλιάξει το πλοίο.

Οι αρχές υποστηρίζουν ότι δεν έλαβαν κανένα σήμα κινδύνου, αλλά ένα παραπλέον υποστηρίζει ότι έλαβε σήμα.

Μέχρι στιγμής αγνοούνται περ.900 επιβάτες.

Νομίζω ότι στην υπόθεση αυτή συνυπάρχουν όλα τα στοιχεία, τα οποία χαρακτηρίζουν μιά τριτοκοσμική κατάσταση.

Πλοίο - εταιρεία - πλήρωμα - αρχές.

Δυστυχώς, τέτοιες καταστάσεις υπάρχουν και σε μη τριτοκοσμικές χώρες! Σε χώρες του λεγόμενου ανεπτυγμένου κόσμου!

Δυστυχώς...δυστυχέστατα!

Link to comment
Share on other sites

H κλίση μέχρι ενός σημείου μπορεί να είναι δικαιολογημένη.

Μία ένδειξη για την γρήγορη αντίστροφη μέτρηση,μπορεί να είναι η παρακάτω μαρτυρία διασωθέντος, στο ΒΒΣι.

""He said the crew told passengers to go up onto the bridge so they could extinguish the blaze as the ship started to list dangerously.

"Everything happened very quickly. In less than 10 minutes the ship went upside down and we were in the water," he added. ""

Τα ερωτηματικά είναι πολλά, πιθανόν και με εύκολες απαντήσεις και είναι αυτό που κάνει το γεγονός τραγικό.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...