Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Εδω και καιρο εχει αρχισει και ακουγεται οτι τα υπο ελληνικη σημαια πλοια αργα η γρηγορα θα υποχρεωθουν να εχουν σταθμους φορτισης ηλεκτρικων οχηματων. Δε θελω να μπω ακομα σε λεπτομεριες καθως δεν εχει νοημα. Θα πεσει γελιο παντως. Εδω με τις πριζες για τα ψυγεια εχει γινει το σωσε, σκεψου να βαλουν κι αλλα στο κεφαλι τους...

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Και ενώ η Νορβηγία έχει γεμίσει ηλεκτρικά οχήματα ..... 

Η Νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Havila Kystruten δεν  επιτρέπει πλέον ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία της, σύμφωνα με τη νορβηγική τηλεόραση NRK. Οι συνέπειες μιας πυρκαγιάς ηλεκτρικού αυτοκινήτου θεωρούνται πολύ σοβαρές, αναφέρει η εταιρεία.

 Ο φόβος …. «Απελευθερώνονται τοξικά αέρια»

Στο εξής, ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υβριδικά αυτοκίνητα και επίσης αυτοκίνητα υδρογόνου δεν θα επιτρέπονται στο πλοίο.

Η ανάλυση κινδύνου βρήκε ότι οι μπαταρίες λιθίου είναι πολύ επικίνδυνες επί του πλοίου. 

Η απόφαση ελήφθη μετά από ανάλυση εξωτερικού αναλυτή κινδύνου για λογαριασμό της εταιρείας. Αυτό που διαπίστωσε , ήταν ότι οι πυρκαγιές σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα θεωρείται πιο δύσκολο να σβήσουν από τις αντίστοιχες πυρκαγιές σε αυτοκίνητα που κινούνται με βενζίνη και ντίζελ.

 "Μια πυρκαγιά σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο γίνεται πολύ ισχυρή από πλευράς Θερμοκρασίας και μπορεί να υπάρχει κίνδυνος έκρηξης όπου θα απελευθερωθούν τοξικά αέρια. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι πρέπει να εκκενώσετε το πλοίο αμέσως και στη χειρότερη περίπτωση μπορεί να προκληθεί ολική καταστροφή  του πλοίου".

Πηγή: https://ctif.org/news/norwegian-shipping-company-bans-electric-cars-board-classic-ferry-route

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Έχω την εξής απορία. Αφού οι μπαταρίες χρειάζονται ειδική μεταχείριση (αποθήκευση -χρήση-συντήρηση) τι θα ισχύει για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πλέον αυξάνονται και αποτελούν πλέον το 13% των νέων ταξινομημένων οχημάτων στην Ελλάδα αλλά και τι θα γίνει και με τα ηλεκτρικά πλοία ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες που στα γκαράζ των πλοίων αναπτύσονται υψηλές θερμοκρασίες.

Θα τηρούνται τα μέτρα ασφαλείας και η ναυτιλιακή  να αρνηθεί φόρτωση ηλεκτρικού οχήματος;

 

Link to comment
Share on other sites

Κανονικά αυτή η οδηγία δεν μπορεί να εφαρμοστεί εάν δεν αναβαθμιστούν και τα συστήματα κρατήσεων ώστε βάζοντας την πινακίδα να συνδέεται με την βάση δεδομένων του Υπ. Μετ. ώστε να μην υπάρχουν υπεράριθμα ηλεκτρικά-υβριδικά. Αυτό όμως είναι επιστημονική φαντασία μάλλον για την Ελλάδα 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Με αφορμή δημοσιεύματα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο κυρίως από ενημερωτικές ιστοσελίδες νησιών, για χτεσινό συμβάν κατά το οποίο απαγορεύτηκε η φόρτωση ηλεκτρικού αυτοκινήτου , αν και είχε εισιτήριο σε πλοίο, αξίζει να αναφέρουμε ότι η Ελληνική Σημαία στις 14 Νοεμβρίου 2023 εξέδωσε οδηγία / εγκύκλιο η οποία δεν επέχει θέση νόμου αλλά κατά κάποιο τρόπο σύσταση στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρει ότι αυτοκίνητα τα οποία χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα δεν μπορούν να μεταφέρονται ασυνόδευτα.

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε την οδηγία η οποία έχει ενδιαφέρον:

https://pepen.gr/sites/default/files/2023-11/Επιπρόσθετα μέτρα ΕΓ- ΟΓ πλοίων κατά την μεταφορά οχημάτων ΨΥ.pdf

 

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

Εγώ αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι η λογική που απαγορεύονται τα ασυνόδευτα. Δηλαδή αν συνοδεύεται το όχημα, θα βγάλουν ανακοίνωση τύπου «παρακαλείται ο ιδιοκτήτης του ΧΥΖ ηλεκτρικού ΙΧ να προσέλθει επειγόντως στο γκαράζ για να σβήσει τη φωτιά από το όχημά του»? Κατά τα άλλα, και με τις θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στην Ελλάδα το καλοκαίρι, ο κίνδυνος είναι υπαρκτός. Στην πράξη πως θα εφαρμοστούν αυτά που συστήνει η οδηγία, δεν μπορώ να φανταστώ. Θα περιμένει δηλαδή για παράδειγμα το Blue Star 1 να φορτώσει 200 ΙΧ σε επιστροφή Αυγούστου από τη Νάξο και θα κάτσουν να διαλέξουν ποιά ΙΧ είναι υβριδικά και ποιά όχι?

 

Σχετικό: στο σύστημα κρατήσεων υπάρχει πεδίο που να διαχωρίζει μεταξύ ηλεκτρικών/υβριδικών αυτοκινήτων και συμβατικών?

Link to comment
Share on other sites

  • Nick the Greek changed the title to Ηλεκτρικά οχήματα σε ΕΓ/ΟΓ πλοία

Προφανώς υπάρχουν πολλά διαχειριστικά θέματα γι αυτό τον λόγο ίσως την έβγαλαν σαν σύσταση και όχι σαν κανονισμό.

Ένα από όλα είναι ότι αυτοκίνητα εναλλακτικών καυσίμων (ηλεκτρικά, υβριδικά mild & plug in , υγραεριοκίνητα) κατέχουν μεγάλο πλέον μεγάλο ποσοστό , το οποίο συνεχώς αυξάνεται ταχύτατα και σε λίγα χρόνια θα είναι η συντριπτική πλειοψηφία . Τι θα γίνει τότε??

Επίσης κατά την φόρτωση υπάρχουν αντικρουόμενα θέματα. Το να τα μαζέψεις και να χαρακτηρίσεις ένα συγκεκριμένο τμήμα του γκαράζ για φόρτωση οχημάτων AFVs στο οποίο θα μπορείς να τα επιτηρείς εύκολα και να υπάρχουν αυξημένες περιπολίες ή και μόνιμος φύλακας,.... κλπ είναι ένα γεγονός κατά το οποίο η επιτήρηση θα γίνει πιο εύκολη και πιο επισταμένη . Από την άλλη αν αρπάξει μία φωτιά σέ ένα ηλεκτρικό και μεταδοθεί στο διπλανό που θα είναι υβριδικό και κ.ο.κ τότε δεν θα σβήσει ποτέ.

Από την μια θα πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμα , από την άλλη θα πρέπει να είναι μακριά από διαφυγές, από πυροστεγείς πόρτες κλιμακοστασίων , από την μια θα πρέπει να ελέγχεις αν είναι π.χ υβριδικά ή υγραεριοκίνητο  από την άλλη ο καθένας μπορεί εύκολα να το αποκρύψει (και ιδιαίτερα σε οχήματα που είναι παλαιάς τεχνολογίας και έχει μπει κατόπιν σύστημα υγραεριοκίνησης) ....

Από την άλλη η σύσταση μπορεί να μην επέχει θέση νόμου, όμως σε περίπτωση ατυχήματος κατά την οποία ανοίγουν οι ασκοί του αιόλου κανείς δεν μπορεί να προβλέψει την εξέλιξη του θέματος... το ίδιο συμβαίνει και με την περίπτωση των ασφαλιστών... Μπορούν πολύ εύκολα να σου πουν ότι από την στιγμή που υπάρχει αυτό το non paper από την Σημαία, την ακολουθείς σαν να είναι εθνικός κανονισμός γιατί αλλιώς δεν καλύπτεσαι από ανάλογο περιστατικό.

ΥΓ: Η φάση με το ασυνόδευτο ούτε εγώ μπορώ να την κατανοήσω. 

ΥΓ2: Με την εγκύκλιο μπαίνει ουσιαστικά ένα τέλος σχετικά με την φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων εντός πλοίων.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Συνέχεια προβληματισμών ! 

Αναζητείται λύση για τα ασυνόδευτα ηλεκτρικά στα πλοία 15/01/2024 10:30....

https://www.newsauto.gr/news/anazitite-lisi-gia-ta-asinodefta-ilektrika-sta-plia/

 ........εγώ προτείνω, τελευταία στην φόρτωση, και αν υπάρξει φωτιά, άνοιγμα καταπέλτη και, ΦΟΥΝΤΟ ! 😁μεταξύ σοβαρού και αστείου.

Link to comment
Share on other sites

Εκπαίδευση στα νέα δεδομένα, χρήση και κατανόηση νέων υλικών πυρόσβεσης (Στολές NOMEX , SCBA , Κουβέρτες πυρκαγιάς κλπ). Για αυτά τα αυτονόητα θα πρέπει να αγωνιστούμε όλοι μας!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Η ελληνική σημαία εξέδωσε νέα εγκύκλιο στην οποία δίνονται κατευθυντήριες οδηγίες για την φόρτωση και παραμονή των AFVs οχηματων επι των πλοιων με την οποία καταργείται η προηγούμενη .

https://www.caranddriver.gr/eidiseis/arthro/oi_proypotheseis_gia_ti_metafora_ton_ilektrikon_aytokiniton_sta_ploia_pote_apagoreyetai_h_eisodos-7831311/

Κι αυτή η εγκύκλιος έχει την μορφή σύστασης και δεν είναι δεσμευτική . 

Link to comment
Share on other sites

Γι αυτό ακριβώς τον λόγο και η εγκύκλιος της Ελληνικής Σημαίας , έχει χαρακτήρα σύστασης / κατευθυντήριες οδηγίες και δεν είναι δεσμευτική όπου θα προβλέπονταν κυρώσεις σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Χαράτσι για ηλεκτρικά και υβριδικά στα πλοία

Quote

Εμπρός σε δυσάρεστη έκπληξη βρίσκονται οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών και PHEV οχημάτων που καλούνται να πληρώσουν «καπέλο» σε σχέση με ένα συμβατικό.

Μετά το αλαλούμ που επικράτησε τις ημέρες του Πάσχα σχετικά με την ρύθμιση για το 40% φόρτισης των ηλεκτρικών που πρόκειται να ταξιδέψουν με τα πλοία της γραμμής, έρχεται μία ακόμα απόφαση για να προβληματίσει όσους προετοιμάζονται για τις καλοκαιρινές τους διακοπές.

Όπως φαίνεται κάποιες εταιρείες έχουν αποφασίσει να χρεώνουν έξτρα τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά, επιβαρύνοντας με ένα «καπέλο» 10 ευρώ τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα σε σχέση με τα αντίστοιχου μεγέθους συμβατικά.

Συγκεκριμένα, στην φωτογραφία βλέπουμε τη φόρμα για την κράτηση ενός ταξιδιού προς την Τήνο, όπου το συμβατικό κοστίζει 67 ευρώ ενώ τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά υποχρεώνονται να πληρώσουν 77 ευρώ.

Σε επικοινωνία που είχαμε με την Fast Ferries που δραστηριοποιείται με δρομολόγια από την Ραφήνα για τα νησιά του Αιγαίου, πληροφορηθήκαμε ότι το ποσό αυτό αφορά τα έξοδα που έχει κάνει η πλοιοκτήτρια εταιρεία ώστε να εξασφαλίσει υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας τα οποία απαιτούνται για την μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων. Χωρίς όμως να ξεκαθαριστεί ποια είναι αυτά.

Στην ίδια φόρμα παρατηρούμε επίσης ότι έχει «κλειδώσει» και το μέτρο του 40% φόρτισης ως υποχρεωτικό για την μεταφορά τέτοιου τύπου οχημάτων από τα φέρι-μποτ της χώρας μας.

Ως προς το τελευταίο, πληθαίνουν τα δημοσιεύματα στο εξωτερικό, τα οποία αναφέρονται σε αυτή την μάλλον παράλογη απόφαση. Και επισημαίνουν στους ξένους επισκέπτες της χώρας μας ότι πιθανόν θα αντιμετωπίσουν σημαντικά προβλήματα αν ταξιδέψουν στην Ελλάδα με το ηλεκτρικό τους.

Συγκεκριμένα, ο μεγάλος γερμανικός οργανισμός ADAC, ο οποίος έχει μεγάλη επιρροή στους ταξιδιώτες της χώρας και όχι μόνο, επισημαίνει σε ανάρτηση στην επίσημη ιστοσελίδα του ότι «αν θέλετε να επιβιβαστείτε με ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δεν έχετε άλλη επιλογή από το να προγραμματίσετε το ταξίδι σας και τις διαδικασίες φόρτισης έτσι ώστε να φτάσετε στον τερματικό σταθμό του πλοίου με επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας 30-40%».

Και σημειώνει ακόμα κάτι που πρέπει να προβληματίσει όλους. Ότι δηλαδή ο νέος κανονισμός είναι ενοχλητικός για τους Γερμανούς ταξιδιώτες με ηλεκτρικό αυτοκίνητο, καθώς το δίκτυο φόρτισης στην Ελλάδα είναι ακόμη συγκριτικά μικρό, καθώς υπάρχουν σήμερα περίπου 2.000 δημόσιοι σταθμοί φόρτισης.

Αυτοί βρίσκονται κυρίως στα νότια της χώρας, κατά μήκος των κύριων συγκοινωνιακών οδών και γύρω από τις μεγαλύτερες πόλεις, με τις περισσότερες επιλογές φόρτισης στην Αθήνα. Το δίκτυο είναι πολύ λιγότερο πυκνό στα νησιά.

Όμως το πιο σημαντικό είναι ότι οι εμπειρογνώμονες της ADAC δεν βλέπουν κανένα στοιχείο που να αποδεικνύει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιθανότερο να αποτελούν κίνδυνο πυρκαγιάς από ό,τι τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Φυσικά, ποτέ δεν μπορεί να αποκλειστεί εντελώς το ενδεχόμενο να αναφλεγεί ένα αυτοκίνητο λόγω ελαττώματος, αλλά αυτό ισχύει για όλους τους τύπους κίνησης.

Παρ’ όλα αυτά, η ADAC βλέπει ότι υπάρχει ανάγκη για δράση: Τα σενάρια πυρκαγιάς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των κινητήρων εσωτερικής καύσης διαφέρουν σημαντικά και πολλά πληρώματα πλοίων είναι άπειρα σε αυτό το θέμα. Ειδικά οι ασφαλιστές επισημαίνουν επανειλημμένα ότι εδώ πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά.

Σε κάθε περίπτωση η κατάσταση που επικρατεί στα πλοία με τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά πρέπει να προβληματίσει τα αρμόδια υπουργεία, καθώς όπως φαίνεται όλο αυτό κάνει κακό στην εικόνα της χώρας μας εν όψει της τουριστικής περιόδου.

Ενώ προβληματίζει και το γεγονός ότι ενώ σε άλλα σημεία τα ηλεκτρικά τυγχάνουν ελαφρύνσεων (όπως για παράδειγμα στη γέφυρα Ρίο-Αντίρριο), τα πλοία φαίνεται να ακολουθούν εντελώς αντίθετη πολιτική, κόντρα στις επιδιώξεις της κυβέρνησης για ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.

 

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...