Jump to content
Shipfriends

Οι επιπτώσεις της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, στην Παγκόσμια Ναυτιλία


Recommended Posts

To Yasa Jupiter χτυπήθηκε τα ξημερώματα από βλήμα Ρώσων ενω έπλεε ανοιχτά της Οδησσου. Το πλοίο φέρει σημαία Marshall και είναι Τουρκικών συμφερόντων. 

Η είδηση ήρθε τώρα στην επιφάνεια ενω το συμβάν μετράει 12 ώρες. 

Το πλοίο μετά απο αρκετές ώρες ακυβέρνητο συνεχίζει με μέγιστη ταχύτητα προς ρουμάνικα χωρικα ύδατα.

https://twitter.com/mavivatannet/status/1496856151652249604?t=zkivjCz64ADd8luAIf_Uhw&s=19

Edited by Nikos_Chania
Link to comment
Share on other sites

Το βλήμα που το έπληξε απ' ότι μαθαίνω στο ταράφι ήταν τελικά Ουκρανικό, κι όχι Ρώσικο. Το πλοίο είχε την ατυχία να βρίσκεται εκτός αγκυροβολίου γιατί πραγματοποιούσε ballast exchange και καθάριζε αμπάρια, προετοιμαζόμενο για φόρτωση. Οι Ουκρανοί προσπαθούσαν να πλήξουν Ρώσικα πολεμικά πλοία που έβαλλαν από απόσταστη 30 μιλίων μακριά από την Οδησσό, και στη διαδικασία αυτή έπληξαν το λάθος στόχο. Στην Τουρκία απ' ότι μαθαίνω έχει πάρει έκταση το θέμα γιατί ο πλοιοκτήτης(Yasa) είναι μεγάλος Τουρκικός όμιλος επιχειρήσεων.

Link to comment
Share on other sites

Χωριστό θέμα για τις επιπτώσεις της σημερινής Ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, στην παγκόσμια ναυτιλία και οχι μόνο.

Περα απο το Yasa Yupiter, οι όποιες κυρώσεις επιβάλουν οι Δυτικές Χώρες στη Ρωσία και τους δορυφόρους της, θα εχουν πολλαπλές επιπτώσεις στη ναυτιλία και την παγκόσμια οικονομία.

Οι ΗΠΑ και η Βρετανία ήδη ανακοίνωσαν το πρώτο πακέτο κυρώσεων. Για την ΕΕ θα περιμένουμε λίγο. Ακόμη δεν έχει καταλήξει στις κυρώσεις προς την Λευκορωσία για την απαγωγή μέσω αεροπειρατείας, διαφωνούντος δημοσιογράφου. Ισως προηγηθεί και η απόφαση για τη θερινή ώρα και μετά ασχοληθούν με το Ουκρανικό.

Από αυτά που μεταδίδουν τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία, θα αποκλεισθεί η Ρωσία από το Διεθνές Τραπεζικό Σύστημα και από το Διεθνές Εμπόριο. Αυτό πιθανόν να έχει άμεσες επιπτώσεις στη ναυτιλία. Όσοι φίλοι γνωρίζουν καλύτερα, ας μας τα πουν πιο αναλυτικά

Η Ρωσία και ο Πούτιν προσωπικά, επί σειρά ετών διασύρουν την Δύση με διάφορους τρόπους και σήμερα, "το τερμάτισαν".  Παρότι αναμενόταν από καιρό, δεν υπήρξε καμία αντίδραση. Η Ρωσία προέβη σε μία ευρείας κλίμακας εισβολή στην Ουκρανία, που θυμίζει την Γερμανική εισβολή στην Τσεχοσλοβακία λίγο πριν ξεκινήσει ο Β Παγκόσμιος Πόλεμος. Η Ουκρανία, την οποία η Δύση "ξεσήκωσε" να πάει κόντρα στη Ρωσία και να ενταχθεί στο ΝΑΤΟ, αφήνεται ως πρόβατο επί σφαγή. Οι χώρες που γειτονεύουν με τη Ρωσία και τους δορυφόρους της, δικαίως ανησυχούν, όπως δικαίως ανησυχούμε και εμείς για το τι θα γίνει αν η Τουρκία διαβεί τον Ρουβίκωνα.

Περιμένω πορείες στη Ρώσικη Πρεσβεία, κάψιμο Ρωσικών σημαιών, πύρινους λόγους κλπ, όπως θα γίνοταν αν εισέβαλαν οι ΗΠΑ στο Μεξικό, για να δημιουργήσουν buffer zone προκειμένου να ανακόψουν το μεταναστευτικό ρεύμα ή στην Κούβα για να εγκαταστήσουν ένα καθεστώς μαριονέτα. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Είναι πάρα πολύ νωρίς να κρίνει κανείς ποιές θα είναι οι επιπτώσεις, πρέπει πρώτα να σταθεροποιηθεί η κατάσταση. Υπάρχουν βέβαια ορισμένα πράγματα που θα γίνουν στο άμεσο μέλλον στα σίγουρα και γι αυτά δε χρειάζεται να περιμένουμε. Η προφανής επίπτωση στο άμεσο μέλλον είναι πως ένας ολόκληρος στόλος πλοίων που είχαν γίνει nomination για δουλειές από το εμπόλεμο κομμάτι της Μαύρης Θάλασσας, μένουν χωρίς δουλειά με δεδομένο ότι λόγω πολέμου θα σταματήσουν τα πάντα. Και φυσικά όλα τα συμβόλαια παροχής αγαθών από τα ίδια μέρη, θα μπούν στη διαδικασία force majeure, κάτι που θα έχει μεγάλες επιπτώσεις όχι μόνο στη ναυλαγορά αλλά και στο supply chain. Οπότε δεν είναι μόνο οι πλοιοκτήτες και οι operators που θα κλάψουν.

 

Το άλλο σχόλιο που μπορώ να κάνω είναι πως αυτήν τη στιγμή η κουβέντα περιστρέφεται γύρω από το ενεργειακό και το φυσικό αέριο. Αυτό όμως είναι μονάχα ένα από τα πράγματα που παράγει και εξάγει η Ρωσία και η Ουκρανία. Το άλλο μεγάλο προιόν τους είναι η τεράστια παραγωγή σε σιτηρά, θρέφουν δηλαδή ένα κομμάτι του πληθυσμού του πλανήτη. Με άλλα λόγια, είναι εύκολο εσύ σαν Δύση να μιλάς για κυρώσεις, οι χώρες όμως που χρειάζονται σιτηρά δε γίνεται να αφήσουν τον πληθυσμό τους να πεινάσει, ούτε να αγοράσουν από κάπου αλλού σε πολλαπλάσιες τιμές.

 

Πάρτε μια γεύση

Edited by Nick the Greek
Link
Link to comment
Share on other sites

Δύο ακόμη πλοία φαίνεται να έχουν χτυπηθεί στην περιοχή της Ουκρανίας, με το ένα εκ των δύο να βυθίζεται σύμφωνα με ουκρανικό site. 

Το φορτηγό NAMURA QUEEN δέχθηκε βολή με αποτέλεσμα τον τραυματισμό ενός μέλους του πληρώματος, ενω το δεξαμενοπλοιο MILLENIAL SPIRITI που δέχθηκε επίσης πυρα, φέρεται να βυθίζεται. 

Οι βολές είχαν στόχο μάλλον το δεξαμενοπλοι και το φορτηγό χτυπήθηκε στην προσπάθεια να χτυπηθεί το τανκερ. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, MILTIADIS said:

Πλωρη για τα 1000$ ανα τονο εχουν βαλει τα ναυτιλιακα καυσιμα στη σκια του πολεμου.

 

Κάτι το οποίο κάνει ακόμη πιο ελκυστικό -αν όχι μονόδρομο- την ελάττωση των στροφών στις μηχανές των πλοίων. Και αναφέρομαι σε πλοία παντός είδους. Αυτό θα έχει προφανώς επιπτώσεις σε ωράρια πλοίων και στη διαδικασία εφοδιασμού-μεταφορών.

Link to comment
Share on other sites

Ένα άλλο πρόσωπο όλης αυτής της κατάστασης είναι οι επιπτώσεις της επάνω στους ναυτικούς. Και αναφέρομαι σε ναυτικούς διαφόρων εθνικοτήτων, τα πλοία των οποίων είναι αποκλεισμένα σε Ουκρανικό έδαφος. Αναφέρομαι σε Ουκρανούς ναυτικούς που μπορεί να δουλεύουν επάνω σε πλοία Ρωσικής πλοιοκτησίας. Αναφέρομαι σε Ρώσους και Ουκρανούς ναυτικούς οι οποίοι μπορεί να δουλεύουν επάνω στο ίδιο πλοίο, τρίτης πλοιοκτησίας. Αναφέρομαι σε Ρώσους ναυτικούς οι οποίοι με όλες αυτές τις κυρώσεις που υφίσταται η χώρα τους, είναι πια εξαιρετικά δύσκολο να ξεμπαρκάρουν και να πάνε στα σπίτια τους. Είναι ασύλληπτο το δράμα όλων αυτών των ανθρώπων.

Link to comment
Share on other sites

Συν οτι Ρώσοι ναυτικοί δεν θα μπορούν ούτε να στείλουν έμβασμα λόγω εμπλοκής με το SWIFT. Νοικοκυριά ολόκληρα μπήκαν στον πάγο ενας θεός ξέρει μέχρι πότε και πως οι ναυτιλιακές εταιρείες θα πληρώσουν αυτούς τους ανθρώπους.

Edited by Nikos_Chania
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Nick the Greek said:

Πολύ εύστοχη η παρατήρησή σου. Και θα στο πάω και ακόμη πιο πέρα: ήδη στην περιοχή της Μεσογείου παρατηρείται έλλειψη σε MGO. Όσοι έχετε πλοία(ποντοπόρα εννοώ) θα συμβούλευα να κλείσετε ποσότητες. Το Πάσχα είναι μόλις 1.5 μήνα μακριά.

 

Βέβαια η λογική λέει πως μέχρι το καλοκαίρι θα έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση στην Ουκρανία και πιθανόν και οι τιμές. Αν δεν έχει συμβεί το πρώτο, θα έχουμε πολύ πιο σοβαρά πράγματα να ανησυχούμε από το αν θα βρεί καύσιμα για το Superjet ο Ηλιόπουλος.

Το μεγαλο αγκαθι ειναι οι κυρωσεις.Ακομα και αν με εναν μαγικο τροπο ο πολεμος σταματησει αυριο το πρωι οι κυρωσεις προς τη Ρωσια θα παρει καιρο για να αρθουν,σιγουρα θα περασουν μηνες για να επιστρεψει η ομαλοτητα στην αγορα των καυσιμων.Δεν ειναι τυχαιο το οτι σε ενα τετοιο θετικο σεναριο αμεσου τερματισμου του πολεμου σοβαροι παικτες του χωρου(πχ ο επικεφαλης της BP)βλεπουν διατηρηση των τιμων για το πετρελαιο στα σημερινα επιπεδα μεχρι το τελος του 2022 ενω σε περιπτωση που η ιστορια τραβηξει πανω απο μηνα ακομα πιθανον να χτυπησει και τα 150$.

Για το φυσικο αεριο ας μην μιλησουμε καν.

Πλεουμε σε αχαρτογραφητα νερα και καλο ειναι ολοι να παρουν τα μετρα τους οπως σωστα ειπες.

Link to comment
Share on other sites

Προς το παρόν, στο πεδίο που μπορώ να έχω πρόσβαση, δεν υπάρχει κάποια αλλαγή όσον αφορά την εξαγωγή πετρελαίου από Ρωσικά λιμάνια. Αν κάποιος έχει πληροφορίες οτι δεν κλείνονται ποσότητες ή ακυρώνονται ναύλα, ας μας πει.

Link to comment
Share on other sites

Μόλις άκουσα πως μεγάλη ελληνική εισηγμένη εταιρεία με τουλάχιστον 2 πλοία στην περιοχή, προβαίνει στο να αποβιβάσει όλο το πλήρωμα επάνω από τα πλοία και να αφήσει μόνο βατσιμάνηδες. Δεν ξέρω κατά πόσον αληθεύει. Επίσης έφτασε βιντεάκι στο κινητό μου, υποτίθεται από την Οδησσό, με 2 πλοία αγκυροβολημένα μπροστά σε κάτι αντίστοιχο της Κυνόσουρας, με μεγάλη έκρηξη να λαμβάνει χώρα ακριβώς από πίσω τους, σα να λέμε στην Κυνόσουρα.

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, Nikos_Chania said:

Προς το παρόν, στο πεδίο που μπορώ να έχω πρόσβαση, δεν υπάρχει κάποια αλλαγή όσον αφορά την εξαγωγή πετρελαίου από Ρωσικά λιμάνια. Αν κάποιος έχει πληροφορίες οτι δεν κλείνονται ποσότητες ή ακυρώνονται ναύλα, ας μας πει.

Ακόμα δεν υπάρχει κάτι επίσημο αλλά διάφοροι αγοραστές REBCO είτε από UST-LUGA είτε από Novorossiysk μειώνουν τις ποσότητες που αγοράζουν λόγω πιθανών κυρώσεων από τις χώρες της Δύσης. Το παρακάτω Άρθρο είναι στα δανέζικα αλλά σε ελεύθερη μετάφραση λέει για ένα πλοίο που φορτώνει από ένα λιμάνι γύρω απ την Αγία Πετρούπολη (ust-Luga) και στην μάλλον μικρή αλλά υπαρκτή πιθανότητα να κλείσει η Δανία τα ύδατα της για πλοία ρωσικών συμφερόντων. Χωρίς να υπάρχει κάτι επίσημο ακόμα είναι ενδεικτικό της χαοτικής κατάστασης που επικρατεί λόγω του πολέμου.

Να πούμε επίσης ότι τα ρωσικά πετρέλαια πωλούνται με τρομερές εκπτώσεις ενώ αντίθετα το Brent έφτασε τα 120 δολάρια το βαρέλι σήμερα.

Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με το CPC που είναι από το Καζακστάν αλλά εξάγεται και αυτό από το Novorossiysk.

Link to comment
Share on other sites

Καλά, το ποιανου συμφέροντα είναι, αλλάζει πανεύκολα. Δεν είναι ανασταλτικός παράγοντας για ενα ναυλοσυμφωνο αυτο. Όποιος θέλει να πάρει ρώσικο πετρέλαιο, θα πάρει, θα το δώσει sts, θα αλλάξουν οι φορτωτικές και μια χαρά. 

Το να φτάσουμε στο σημείο να μπλοκαριστεί το REBCO σαν REBCO ή το CPC δε νομίζω να είναι ένα εφικτό σενάριο, του στυλ "εχεις φορτώσει REBCO; δεν μπορεις να περασεις/δεν μπορεις να παρεις πιλοτο κ.ο.κ."

Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνήσω. Νομίζω ότι αυτά είναι πιο πολύ επικοινωνιακά τρικ των διαφόρων κυβερνήσεων αφού ξέρουν ότι στην πράξη κάτι τέτοιο είναι πολύ δύσκολο αν όχι ανέφικτο. Αυτό που βλέπω εγώ σαν πιο πιθανό σενάριο είναι την κατακόρυφη μείωση της ζήτησης του REBCO και των άλλων ρωσικών πετρελαίων λόγω του ότι αρκετά διυλιστήρια ειδικά δυτικών συμφερόντων δε θα μπορούν να τα δεχτούν και την αύξηση (ήδη συμβαίνει) της ζήτησης για τα grades της Βόρειας θάλασσας και άλλων προϊόντων. 

Το θέμα είναι πως θα καλυφθεί το κενό στην παραγωγή αφού ο OPEC δυσκολεύεται να καλύψει τα ήδη υπάρχοντα κενά και να ανταποκριθεί στις εξαγγελίες του

Link to comment
Share on other sites

Δυσκολη νυχτα η αποψινη με τους Ρωσους να σφυροκοπουν το μεγαλυτερο πυρηνικο εργοστασιο της Ευρωπης,αυτο του Ενερχονταρ, πολη η οποια βρισκεται κοντα στον ποταμο Δνειπερο.Συμφωνα με τους υπευθυνους του εργοστασιου αν δεν επεμβουν αμεσα ισχυρες πυροσβεστικες δυναμεις ειναι πολυ πιθανο να εχουμε ατυχημα αντιστοιχων διαστασεων με αυτο της Φουκουσιμα το 2011.

Ειναι να απορει κανεις με τα μυαλα ορισμενων ανθρωπων που κυβερνουν τον κοσμο.

Link to comment
Share on other sites

Το μεταφέρω με μεγάλη επιφύλαξη αλλά τέλος πάντων σε κάποια ναυτιλιακά γραφεία έχει κυκλοφορήσει η φήμη πως μέσα στο ΣΚ θα συμβούν μεγάλα γεγονότα στην Ουκρανία. Μάλιστα κάποια κλεισίματα έχουν πάρει μετάθεση για Δευτέρα, εν αναμονή εξελίξεων. Ακούστηκε δε πως Maersk και MSC έδωσαν οδηγίες στα πλοία τους να μείνουν εκτός Ρωσικών χωρικών υδάτων. Προσωπικά μου φαίνεται πως κάποιοι δραματοποιούν ακόμη περισσότερο μια ήδη δραματική κατάσταση δι' ίδιον όφελος, τέλος πάντων θα δούμε, οφείλω να αναφέρω τι μου μετεφέρθη πρίν λίγο.

 

Πάμε να δώσουμε τώρα ένα πρακτικό παράδειγμα για το ποιά είναι η επίπτωση των γεγονότων στη ναυλαγορά. Ένας μεγάλος όμιλος παραγωγής ατσαλιού στην Ευρώπη λοιπόν που παραδοσιακά αγόραζε ποσότητες πρώτης ύλης από Ρωσικών συμφερόντων εταιρεία που φόρτωνε από το Murmansk και την Ust Luga, λόγω των γεγονότων και του AWRP που έχει επιβληθεί, συνεχίζει μεν να αγοράζει από τη Ρωσικών συμφερόντων εταιρεία αλλά με φόρτωση από το Vanino. Που είναι το Vanino? Στον Ρωσικό Ειρηνικό. Και έχει βγεί στην αγορά για πλοία. Καταλαβαίνει κανείς και το κολοσσιαίο κόστος μεταφοράς αλλά και το ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μη σταματήσει η παραγωγή στα εργοστάσια λόγω έλλειψης πρώτης ύλης.

 

Την ίδια στιγμή αραβικά κράτη αλλά και άλλοι έμποροι σιτηρών έχουν βγεί στην αγορά και πληρώνουν όσα-όσα για κάποιο πλοίο που θα πάρει το ρίσκο να φορτώσει στάρι από τη Μαύρη Θάλασσα. Σε λίγες εβδομάδες έχουμε ραμαζάνι και το στάρι τελειώνει. Τι θα γίνει τότε? Αν μπορεί να καλυφθεί η ζήτηση από άλλες πηγές/παραγωγές όπως η Νότιος Αμερική και οι ΗΠΑ? Πρακτικά δεν γίνεται αυτό γιατί και οι ποσότητες είναι πουλημένες αλλά και γιατί δεν υπάρχουν slots για φόρτωση. Λένε αυτοί που ξέρουν πως αν φορτώνονται από ένα συγκεκριμένο τέρμιναλ 10 πλοία το μήνα, ε άντε να το πάνε πιο εντατικά και να φορτώσουν 11. Όπως καταλαβαίνει κανείς δεν σώζεται η κατάσταση. Ενδεικτικά επίσης να πω πως ανάλογα με την ασφαλισμένη αξία, το μέγεθος και την ηλικία του πλοίου, το ασφαλιστικό premium για τη Μαύρη Θάλασσα κυμαίνεται από 300 χιλιάρικα μέχρι 1 εκατομμύριο δολλάρια ανά 7 μέρες για dry πλοία. Αυτά όλα θα πάνε στον καταναλωτή. Σε μας δηλαδή. 

 

Τέλος πάντων εγώ πιστεύω πως έχει έρθει η ώρα να επέλθει μια εξομάλυνση γιατί αυτή η κατάσταση δε συμφέρει κανέναν οικονομικά. Οι Δυτικοί και οι σύμμαχοί τους χρειάζονται τις Ρωσικές πρώτες ύλες, οι Ρώσοι χρειάζονται τα χρήματα των Δυτικών.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Nick the Greek said:

 

Την ίδια στιγμή αραβικά κράτη αλλά και άλλοι έμποροι σιτηρών έχουν βγεί στην αγορά και πληρώνουν όσα-όσα για κάποιο πλοίο που θα πάρει το ρίσκο να φορτώσει στάρι από τη Μαύρη Θάλασσα. 

Προς επίρρωση των ανωτέρω να αναφέρουμε οτι για bulk μιας απο της πλέον γνωστές εταιρείες του κλάδου στην Ελλάδα , ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις απο τις 23k $ / day προκειμένου να παει να φορτώσει Grains απο Taman Ρωσίας και το bet έφτασε στα 40k $ / day για να πειστεί ο πλοιοκτήτης να το στείλει . 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ο ρωσικός νηογνώμονας πήρε πόδι απο τον ΙΑCS στα πλαίσια των διεθνών κυρώσεων κατα της Ρωσίας για την εισβολή στην Ουκρανία. 
 

Επισης κι ο βρετανικός νηογνώμονας Loyd’s , απέσυρε την κάλυψη του στα πλοία ρωσικών συμφερόντων .

 

https://limenikanea.gr/diethnis-enosi-niognomonon-diegrapse-ton-rosiko-niognomona-logo-oukranias/?fbclid=IwAR0ZNRLoCMbeu37iaq8zHgiAA9FuxliyepBArDR5dmiChXhbuNyY234k2ng

Link to comment
Share on other sites

Στο ίδιο πλαίσιο με τον Loyd's και ο ΑΒS αποσύρει την κάλυψή του από πλοία Ρωσικών συμφερόντων . Για τον λόγο αυτό πολλές εταιρείες Ρωσικών συμφερόντων ανοίγουν άρον άρον management companies στην αλλοδαπή.

Επίσης διαρρέεται ότι έχουν τραβηχτεί οι πιστοποιήsεις στα Ρωσικά steel mills .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Την περασμένη εβδομάδα υπήρξαν κάποιοι πλοιοκτήτες που αρνήθηκαν ναύλα με λιμάνια φόρτωσης μέσα στη Μαύρη Θάλασσα, όχι για Ρωσία ή Ουκρανία, με την αιτιολογία των Ουκρανικών ναρκών που έχουν ποντισθεί έξω από τα λιμάνια τους αλλά έχουν παρασυρθεί από τα ρεύματα. Μου φάνηκε αρχικά υπερβολική αυτή η διστακτικότητα, τα γεγονότα όμως μάλλον έρχονται να επιβεβαιώσουν τους προσεκτικούς. Μια πολύ επικίνδυνη εξέλιξη που θα επηρρεάσει ακόμη περισσότερο ένα προβληματικό supply chain από τη Μαύρη Θάλασσα.

 

Φυσικά υπάρχουν και οι κυνικοί που βλέπουν το μέλλον και σκέφτονται πως όταν τελειώσει ο πόλεμος, θα έχουμε μεγάλες εισαγωγές τσιμέντου με πλοία στην περιοχή εκείνη αλλά και μεγάλες εξαγωγές από scrap metal. Έτσι είναι όμως.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...