proud_ionian Posted June 17, 2017 Posted June 17, 2017 το συζητησαμε στο topic του ατυχηματος. 16 hours ago, proud_ionian said: οι χθεσινες φωτο με τον πολυ καπνο αυτη την εντυπωση εδιναν. 3 hours ago, proud_ionian said: σε αυτες τις ληψεις ειναι ξεκαθαρο οτι δεν υπηρχε φλογα εξωτερικα
Nick the Greek Posted June 18, 2017 Posted June 18, 2017 Υπάρχουν ορισμένοι κακεντρεχείς και διασπορείς ψευδών ειδήσεων , που λένε πως τάχα επειδή ξεπροβόδισα το Med Star την μέρα της τελευταίας του αναχώρησης από τον Πειραιά πρίν τη φωτιά, ευθύνομαι και για την πυρκαγιά. Κι ότι επειδή -ενώ εδώ το βλέπουμε και από πρύμα- σε κατ΄ ιδίαν συζητήσεις μου είχα εκφράσει την άποψη πως αν φέτος η Blue Star έχει κάποια σοβαρή βλάβη θα έρθει σε δύσκολη θέση όσον αφορά την εκπλήρωση των δρομολογίων, δεδομένων των πιεσμένων της καλοκαιρινών ωραρίων, γρουσούζεψα την εταιρεία. Άκουσον-άκουσον .
polmyt Posted June 21, 2017 Posted June 21, 2017 On 20/6/2017 at 4:55 PM, polmyt said: Το πλοιο εφτασε σημερα το μεσημερι στον Πειραια και πρεπει να πηγε στου Σπανοπουλου αν κρινω από την πορεια του ΦΩΤΕΙΝΗ Ζ Το πλοιο πραγματι είναι στου Σπανοπουλου δεμενο καθετα λιγο πιο διπλα από το ΙΟΝΙΣ
Molmed Posted June 22, 2017 Posted June 22, 2017 (edited) Αν η δεοντολογία επέτρεπε στον πλοίαρχο που έφερε το συγκεκριμένο πλοίο στην Ελλάδα να μας πει την ειλικρινή γνώμη του για την ποιότητα του σκάφους, τότε θα μαθαίναμε πολλά! Αλλά αυτό δεν πιστεύω πως μπορεί να γίνε ποτέ... Edited June 22, 2017 by proud_ionian quote άντι reply
Panagia Ekatontapiliani Posted June 25, 2017 Posted June 25, 2017 Ένα βίντεο από μια άφιξη του Med Star στη Κω
Petros P Posted November 21, 2017 Posted November 21, 2017 Κοντεύει η ώρα για το πλοιο αφου πρακτικά εδω και μερικές μέρες μπορεί να θεωρείται πουλημένο σε σκραπατζη της Τουρκίας Ηδη στη πλωρη του εχει σβήστει το Med
Panagia Ekatontapiliani Posted November 22, 2017 Posted November 22, 2017 Λίγο πολύ αναμενόμενο μιας και βγήκε CTL όπως είχα προϊδεάσει από τον Αύγουστο!! Και από τις δυο πλευρές της πλώρης του πλοίου είναι σβησμένο το Med αλλά στη πρύμη είναι ακόμα είναι ολόκληρο γραμμένο το Med Star.
Petros P Posted December 6, 2017 Posted December 6, 2017 Ετοιμάζεται να αναχωρήσει με το Χρηστος 24 το ρορο
Petros P Posted December 8, 2017 Posted December 8, 2017 Ετσι για την ιστορία έφυγε με σημαία Σιέρα Λεόνε
Panagia Ekatontapiliani Posted December 16, 2017 Posted December 16, 2017 Η πρώτη φωτογραφία του Star προσαραγμένο στην Αλιαγα.
Marios Superfast Posted December 28, 2017 Posted December 28, 2017 (edited) Και εδω άλλη μια,οπου πισω φαίνεται η τσιμινιερα του. Edited December 28, 2017 by Marios Superfast
Nick the Greek Posted September 21, 2023 Posted September 21, 2023 Να προσθέσουμε ένα κομμάτι στο πάζλ της ιστορίας του πλοίου λέγοντας πως και αυτό είχε λάβει ενεργότατο μέρος στον πόλεμο των Μαλβίνων νήσων😆 με το τότε του όνομα, Nordic Ferry. Παραθέτω το σχετικό απόσπασμα από τη Wikipedia: Quote Nordic Ferry was in Europoort on 3 May 1982, preparing to sail for Felixstowe, when she was taken up from trade by the British government for service in the Falklands War. She sailed for the UK and from 4–9 May underwent an extensive refit for service as a troop and stores ship.[6][5] Two 15-square-metre (160 sq ft) helipads were installed on her top deck, made from 12-millimetre (0.47 in) thick steel. Landing aids and 102 helicopter tying-down points were also installed. A replenishment at sea mast with a 6-inch (150 mm) fuel line was installed to her shelter deck, some of her bulwarks were removed and additional life rafts installed. Internally she was fitted with satellite communications with teleprinters, satellite navigation, additional galley equipment and a reverse osmosis freshwater plant.[5] She displaced 6,455 tons and was capable of making 17 knots (31 km/h; 20 mph).[7][2] Together with sister ship Baltic Ferry and Sealink's St Edmund she carried personnel and equipment of the 5th Infantry Brigade and associated logistics support units.[7] Her main deck was loaded with stores and equipment, at the bow were 15 rows of pallets of ammunition, stacked three-high, followed by six pallet rows of rations, eight of other equipment, containers of refrigerated goods and, at the stern, military vehicles. Since the stern door was the only access, almost everything else had to be unloaded to reach the ammunition.[8] Nordic Ferry carried approximately half of the stores and many of the personnel of 10 Field Workshop, a maintenance support unit.[8] The majority of their stores were never unloaded and remained on board for the duration of the war, the unit never being deployed in its main role and instead being used to guard Argentine prisoners of war.[8][9] With Nordic Ferry, Baltic Ferry and St Edmund removed from service, capacity on the Harwich/Felixstowe to Holland routes was greatly reduced and Townsend Thoresen chartered two replacement vessels.[10] Nordic Ferry sailed from Portsmouth on 9 May and carried out replenishment at sea and helicopter landing trials in The Solent.[11][12] She afterwards proceeded to Freetown, Sierra Leone, and sailed in company with Baltic Ferry.[2][11] The two vessels parted company on 29 May to proceed independently to the Falklands.[2] After unloading her stores she was escorted eastwards by the frigate Penelope.[13] On 8 July she picked up 85 Royal Marines from King Edward Point, South Georgia, taking them onboard from a tug backed up to her open stern ramp.[14] Nordic Ferry sailed for the UK on 29 July and upon her arrival was refitted for commercial use, returning to service at Felixstowe on 25 August.[6][2] In recognition of her service she was awarded the battle honour "Falkland Islands 1982".[15]
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now