Neptune Posted August 22, 2012 Posted August 22, 2012 οταν εχει πολυ αερα- και συνηθως εκει που παει εχει-, θελει πολυ προσοχη λογω του οτι ειναι υπερβολικα χτισμενο πρυμα και κανει πανι...φυσικα και δεν εχει σχεση με την ποπη...με την ποπη μπορεις να μπεις και με λιγοτερο δρομο, με το φερι οχι...λογω πολλων παραγοντων....αλλιως, στην μπουνατσα γυρναει καλα, αλλα και παλι καμια σχεση με την σειρα των ΑΠΟΛΛΟΝΩΝ........ Χτισμενο και το Ferry αλλα δεν ειναι και Θεολογος.... Ο Θεολογος θεωρητικα εχει πολυ δυσκολοτερο εργο στον καιρο.
Hastaroth Posted August 22, 2012 Posted August 22, 2012 Εγώ πάντως φρονώ (που έλεγε κι'ένας καθηγητής μας στο σχολείο) πως ένα από τά γρηγορώτερα συμβατικά "κλασσικά" βαπόρια στην μανούβρα είναι το ΑΡΤΕΜΙΣ (πρώην Γεώργιος 2).Εχω βρεθεί σε φάσεις να γυρνάη μέσα στον Πειραιά ακόμη και σε 1 λεπτό. Αναλόγων επιδόσεων είναι και το ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΛΛΑΣ. Βεβαίως αυτά αφορούν τον Πειραιά ή και τον Σαρωνικό εν γένει,που δέν βγάζει ιδιαίτερα περίεργους καιρούς,αλλά υποθέτω ότι π.χ. το ΑΡΤΕΜΙΣ θα έχη ικανοποιητική ευελιξία και στίς Κυκλάδες όπου δουλεύει τώρα.
kretanraki Posted August 16, 2020 Posted August 16, 2020 Έχει κάποια δυσκολία παραπάνω αν είναι αριστεροστροφη η δεξιόστροφη η μανούβρα στα λεμοναδικα;; η απλά είναι δύσκολο το σβουρισμα λόγω χώρου;;
margaritis24 Posted August 16, 2020 Posted August 16, 2020 (edited) Αμα κανεις αριστεργ βαζεις τηβπρυμνη μεσα στα λεμοναδικα κ εχεις πιο πολυ χωρο να γυρισεις πρυμα κ περναει η πλωρη απο το δοντι του Αι Διονυση κ μετα ερχεται παραλληλα με τηβπροβλητα κ συρταρωνει.Αν πας να κανεις δεξια θα γυρισεις αλλα η πλωρη θα φτασει στη θεση της πλωρης του Δηλος κ μετα θες αναποδα πολυ να ερθεις πρυμα κ αριστερα..αρα η αριστερη πιο ιδανικη!κ εαν θυμαμαι καλα απο τον Αι Διονυση εως τη πλωρη του Δηλος στα λεμοναδικα ειναι 220 μετρα αποσταση δοντι με δοντι Κ μια σβουρα παλια για να μαθαινουν οι νεοτεροι Edited August 16, 2020 by margaritis24
express adonis Posted September 22, 2020 Posted September 22, 2020 3 hours ago, ΝΟΜΙΚΟΣ said: Μόνο που όλα τα άλλα έχουν όκιο και στο μέσον της πρύμνης.Ενώ στο Πρέβελη υπάρχουν μόνο στα πλάγια.Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο διαγώνιος κάβος να επηρεάζει το καταπέλτη και τα συρματόσχοινα του ενώ κάποιες φορές να μην περνάνε νταλίκες λόγω χαμηλού ύψους του κάβου.Από άποψη ρεμέτζου πιστεύω ο διαγώνιος με τη μικρότερη γωνία όπως στον Πρέβελη σε σχέση με τη προβλήτα βαστάει πολύ καλύτερα και πιο σταθερά τη πρύμνη. βοηθαει και την πλωρη να στραφει στον αποπλου η οχι σημαντκα??
nomikos Posted September 22, 2020 Posted September 22, 2020 Η πλώρη έρχεται κυρίως με την άγκυρα,το προπελάκι και με πρόσω και τιμόνι.Πάντως όλοι οι συνδυασμοί κάβοι,άγκυρες,προσανάποδα,προπελάκια τιμόνια είναι πολύ δύσκολο να περιγραφούν.Βοηθάει στη κατανόηση όλων αυτών το κεφάλαιο της Φυσικής που αναφέρεται στις δυνάμεις.
express adonis Posted September 22, 2020 Posted September 22, 2020 (edited) το λεω επειδη το βαπορι πηγαινε χωρις προπελακι...στην ουσια την πρυμνη εφερνε ο διαγωνιος νομιζω δεν εκανε δουλεια στην πλωρη...αλλα το ειπες παραπανω κατανοητα... Edited September 22, 2020 by proud_ionian
margaritis24 Posted September 22, 2020 Posted September 22, 2020 Φουνταρεις την αγκυρα στα λιμανια κ με το αγανταριαμα της γυρναει η πλωρη μαζι με το προσαναποδα..μετα την μαζευεις παλι κ σου τραβαει τη πλωρη για να γυρισει..
Annivas Posted September 22, 2020 Posted September 22, 2020 2 hours ago, express adonis said: το λεω επειδη το βαπορι πηγαινε χωρις προπελακι...στην ουσια την πρυμνη εφερνε ο διαγωνιος νομιζω δεν εκανε δουλεια στην πλωρη...αλλα το ειπες παραπανω κατανοητα... Σωστά,ο διαγώνιος βοηθά στη πρύμη. Επειδή το pivot point του πλοίου δεν είναι στο μέσον του δεν στρέφει η πλώρη όσο στρέφει η πρύμη.
Nikos_Chania Posted September 22, 2020 Posted September 22, 2020 Ας προσθέσουμε άλλη μία δύναμη λοιπόν για να καταλάβετε πως με τον διαγώνιο μπορεί να στρέψει και η πλώρη. Το πλοίο έδινε και έναν πρυμνιό κάβο απ την ιδια μεριά με τον διαγώνιο, κάθετο στην πρύμνη. Με το πρόσω να δουλεύει ελαφρά , σιγά σιγά γυρνάει και η πλωρη.
Ocean_Explorer Posted September 22, 2020 Posted September 22, 2020 6 hours ago, Annivas said: Σωστά,ο διαγώνιος βοηθά στη πρύμη. Επειδή το pivot point του πλοίου δεν είναι στο μέσον του δεν στρέφει η πλώρη όσο στρέφει η πρύμη. Aκριβώς. Ολη η ιστορια στην συγκεκριμενη περιπτωση ειναι να μπορεσεις να ''κλεψεις'' τις πρωτες 40-50 μοιρες της στροφης, αφου διπλα σου ειναι το BS και απεναντι εχει ντοκο (Το βαπορι δεν εχει ζευγος να γυρισει σταματημενο στον αξονα του μονο με προσαναποδα) ωστε οταν πλεον μπορεις με το προσω της αριστερης να του δωσεις για να παρει λιγο δρομο και να ακουσει το τιμονι ωστε να εχεις ταχυτητα πηδαλιουχιας μεχρι τα φαναρια. Ασχολιαστο θα αφησω το γεγονος οτι ενα πλοιο με τετοιες ελικτικες ικανοτητες πραγματοποιει δρομολογια με το Bow Thruster εκτος λειτουργιας... Για αλλους ειναι το φιλοτιμο των Πλοιαρχων και για αλλους το ρισκο που κακως παιρνουν για να επιβιωσουν στις συνθηκες της ''Ελληνικης Ακτοπλοιας''. Take your pick που λενε και στο χωριο μου...
Neptune Posted September 22, 2020 Author Posted September 22, 2020 9 minutes ago, Ocean_Explorer said: με το Bow Thruster εκτος λειτουργιας... Καλά αυτό δεν το ξέρουμε. Αλλά και να δουλεύει στο συγκεκριμένο δεν έχει μεγάλη διαφορά.
Shippihs Posted November 5, 2020 Posted November 5, 2020 3 hours ago, Svo said: Ζορίζεται το πλοίο αυτή την ώρα στην Νάξο. Με αφορμή αυτό, αλλά και άλλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν κατά καιρούς πλοια όπως τα μικρά μπλου, τα οποία θεωρούνται κορυφή σε μανουβρα, τα παλιοτερα πλοια της ακτοπλοΐας (πχ παναγια τηνου το 1ο ,ναιας2 ,δηλος) επιχειρούσαν πρόσδεση με δυσκολο καιρό? Σκεπτόμενος πως τα περισσοτερα δεν είχαν pitch και τα bow thruster δεν ήταν σχεδιασμένα για τη χρήση που έκαναν στην Ελλάδα,πρακτικα κατι τετοιο δεν ηταν αδυνατο?Από την άλλη, τα νησιά σε περιόδους πολυήμερής κακοκαιρίας έμεναν αποκομμένα?
Neptune Posted November 5, 2020 Author Posted November 5, 2020 Ε καλά το Ναιας 2 και το Δήλος για την εποχή τους δεν τα λες και γαϊδούρια. Θα πέσει φωτιά να μας κάψει. Από κει και πέρα είναι τα λιμάνια, οι συνθήκες (και δεν εννοώ μόνο τις καιρικές) και φυσικά ο πλοίαρχος. Ότι τα σημερινά βαπόρια έχουν μεγάλες ιπποδυνάμεις, δυνατά προπελακια, δυνατές μπόμπες, σαφώς τους δίνει τεράστιο πλεονέκτημα σε σχέση με τα παλιά αλλά με 9 αέρα στη Νάξο ή την Τήνο, τίποτα δεν είναι εύκολο.
Annivas Posted November 5, 2020 Posted November 5, 2020 Στην προκειμένη περίπτωση με το Χιος αν ήταν πχ το Ναιας ΙΙ η το Δηλος που προανέφερες,θα μπορούσε να παει στον νότια όπου θα είχε τον βοριά στην πρυμη και θα ήταν πολυ πιο εύκολη η πρόσδεση . Ομως το Χιος λόγω βυθισμάτων είναι πολύ παρακινδυνευμένο να πάει σε αυτή τη θέση και ειδικά με κακοκαιρία , οποτε αναγκάστηκα εχει μια επιλογή στο κεφάλι . Σε αυτή την θεςη ομως τον βοριά τον εχει στην μπάντα οποτε με δυνατές ριπές η πρόσδεση δυσκολεύει παρά πολυ.
Shippihs Posted November 5, 2020 Posted November 5, 2020 Πιο πολύ το ρώτησα με τη λογική αν επιχειρούσαν να δέσουν σε 7-8αρι τότε ,ή αν ήταν εκτός των δυνατοτήτων τους
margaritis24 Posted November 5, 2020 Posted November 5, 2020 Ολα τα χρονια εδεναν ολοι κ ολα!απλα καμια φορα ειναι κ θεμα εκεινης της στιγμης που φυσαει ο αερας η ο κυματισμος της θαλασσας..μπορει να πας κ να γινεται χαμος κ να κανεις προσπαθειες κ να φυγεις κ να παει ο αλλος μετα απο 15 λεπτα κ να δεσει! Οσο για τα παλια εαν ειχα καλυτερη μανουβρα απο τα καινουργια,καποια ναι κ καποια οχι μπορω να σου πω... Το σιγουρο ειναι ομως οτι το πλοιο το κανει να γυριζει Αυτος που κραταει τα χειρηστηρια κ δω ειναι το χασμα αναμεαα στις γενεες...
Villandry Posted November 6, 2020 Posted November 6, 2020 Δε νομίζω πως φταίει εν προκειμένω το βύθισμα, να μην ψάχνουμε συνέχεια δικαιολογίες. Το παρόμοιων διαστάσεων και ελικτικων δυνατοτήτων Δήλος, δένει απροβληματιστα στο κεφάλι τόσο καιρό. Δε μιλάμε για πρόσδεση στο κεφάλι υπό αυτές τις συνθήκες του Πρέβελης ή του Ποσειδών Εξπρές ή του Ροδάνθη, αλλά για το Χίος. Στο ερώτημα παλιά ή καινούργια, είναι πολύπλοκα τα πράγματα κι όπως σωστά λέει ο @margaritis24ειναι και το χάσμα γενεών, αλλού είναι συνηθισμένοι οι μεν κι αλλού οι δε. Ωστόσο πλοία όπως το Ναϊάς 2, το Απόλλων, το παλιό Δήλος, Ναϊάς εξπρές σίγουρα ήταν πολύ καλά στη μανούβρα αν και υστερούσαν στην ιπποδύναμη μηχανών και bow thruster σε σχέση με τους αντικαταστάτες τους. Από κει και πέρα πολλά άλλα ήταν πραγματικά δύσκολα πλοία που ανάλογα τους δεν κυκλοφορούν τώρα στην Ελλάδα (τουλάχιστον).
Svo Posted November 6, 2020 Posted November 6, 2020 38 minutes ago, Villandry said: να μην ψάχνουμε συνέχεια δικαιολογίες. Το παρόμοιων διαστάσεων και ελικτικων δυνατοτήτων Δήλος, δένει απροβληματιστα στο κεφάλι τόσο καιρό. Να σημειώσουμε απλώς , ότι τον καιρό που είχε εχθές δεν τον είδαμε μέσα στο καλοκαίρι , άντε σκάρτα μία φορά. Επίσης και το Δήλος έχει ζοριστεί σε αντίστοιχους χειμωνιάτικους καιρούς στο παρελθόν . Όσο για τα παλιά πλοία μην ξεχνάμε ότι είχαν διαφορετική διαμόρφωση στην πρύμνη αλλά και πιο μικρούς καταπέλτες σε πλάτος και όπως έχουμε δει και σε πολλές φωτογραφίες δεν ήταν απαραίτητο πάντα να έρχονται τελείως κάθετα στον ντόκο , κάτι που είναι απαραίτητο να συμβεί με τα νέα ώστε η πρόσδεση να είναι ασφαλής.
Villandry Posted November 6, 2020 Posted November 6, 2020 (edited) Σαφώς, δεν το συγκρίνω με τους καιρούς του καλοκαιριού. Κι εννοείται πως παίζει ρόλο και η πρύμη, άλλη του Απόλλωνος με τη μία μπουκαπορτα και τις καμπύλες κι άλλη του Χίος με τις τρείς συν την πάπια (ducktail). Διευκρινίζω πως σύγκριση που κάνω αφορά ανάλογα πλοία και η αναφορά μου στα νέα και παλιά πλοία αποτελεί διαφορετικό θέμα, αφού θίχτηκε κι αυτό παραπάνω... Edited November 6, 2020 by proud_ionian quote αντί reply
nomikos Posted November 6, 2020 Posted November 6, 2020 Την ένταση του άνεμου που είχε χθες και σήμερα δεν την είχε εδώ και 8 μήνες.Το Χίος έχει τρομερές δυνατότητες στη μανουβρα.Και το πλήρωμα του που το ταξίδευε σε άλλες γραμμές είναι απολύτως λογικό να χρειάζεται κάποιο χρόνο να προσαρμόζεται στα δεδομένα της γραμμής.Συνεπώς θεωρώ ατυχή τη σύγκριση Χίος Δήλος. Λίγο άσχετο αλλά μια που λέμε για μανουβρες θυμίζομαι έναν παλιό βάπορα που ήταν πολύ μαιτζέβελος και είχε κάνει τότε εντύπωση.Το όνομα αυτού.Ανθή Μαρίνα.
Annivas Posted November 6, 2020 Posted November 6, 2020 6 hours ago, Villandry said: Δε νομίζω πως φταίει εν προκειμένω το βύθισμα, να μην ψάχνουμε συνέχεια δικαιολογίες. Δεν ψάχνω καμία δικαιολογία . Για τα βυθισματα εννοούσα στη θέση του νότια κι όχι στο κεφάλι που εχει παει κσι το Νησος Σαμος.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now