Jump to content
Shipfriends

Μανούβρες


Recommended Posts

οταν εχει πολυ αερα- και συνηθως εκει που παει εχει-, θελει πολυ προσοχη λογω του οτι ειναι υπερβολικα χτισμενο πρυμα και κανει πανι...φυσικα και δεν εχει σχεση με την ποπη...με την ποπη μπορεις να μπεις και με λιγοτερο δρομο, με το φερι οχι...λογω πολλων παραγοντων....αλλιως, στην μπουνατσα γυρναει καλα, αλλα και παλι καμια σχεση με την σειρα των ΑΠΟΛΛΟΝΩΝ........

Χτισμενο και το Ferry αλλα δεν ειναι και Θεολογος.... Ο Θεολογος θεωρητικα εχει πολυ δυσκολοτερο εργο στον καιρο.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάντως φρονώ (που έλεγε κι'ένας καθηγητής μας στο σχολείο) πως ένα από τά γρηγορώτερα συμβατικά "κλασσικά" βαπόρια στην μανούβρα είναι το ΑΡΤΕΜΙΣ (πρώην Γεώργιος 2).Εχω βρεθεί σε φάσεις να γυρνάη μέσα στον Πειραιά ακόμη και σε 1 λεπτό.

Αναλόγων επιδόσεων είναι και το ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΛΛΑΣ.

Βεβαίως αυτά αφορούν τον Πειραιά ή και τον Σαρωνικό εν γένει,που δέν βγάζει ιδιαίτερα περίεργους καιρούς,αλλά υποθέτω ότι π.χ. το ΑΡΤΕΜΙΣ θα έχη ικανοποιητική ευελιξία και στίς Κυκλάδες όπου δουλεύει τώρα.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Έχει κάποια δυσκολία παραπάνω αν είναι αριστεροστροφη η δεξιόστροφη η μανούβρα στα λεμοναδικα;; η απλά είναι δύσκολο το σβουρισμα λόγω χώρου;; 

Link to comment
Share on other sites

Αμα κανεις αριστεργ βαζεις τηβπρυμνη μεσα στα λεμοναδικα κ εχεις πιο πολυ χωρο να γυρισεις πρυμα κ περναει η πλωρη απο το δοντι του Αι Διονυση κ μετα ερχεται παραλληλα με τηβπροβλητα κ συρταρωνει.Αν πας να κανεις δεξια θα γυρισεις αλλα η πλωρη θα φτασει στη θεση της πλωρης του Δηλος κ μετα θες αναποδα πολυ  να ερθεις πρυμα  κ αριστερα..αρα η αριστερη πιο ιδανικη!κ εαν θυμαμαι καλα απο τον Αι Διονυση εως τη πλωρη του Δηλος στα λεμοναδικα ειναι 220 μετρα αποσταση δοντι με δοντι

 Κ μια σβουρα  παλια για να μαθαινουν οι νεοτεροι

 

Edited by margaritis24
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
3 hours ago, ΝΟΜΙΚΟΣ said:

Μόνο που όλα τα άλλα έχουν όκιο και στο μέσον της πρύμνης.Ενώ στο Πρέβελη υπάρχουν μόνο στα πλάγια.Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο διαγώνιος κάβος να επηρεάζει το καταπέλτη και τα συρματόσχοινα του ενώ κάποιες φορές να μην περνάνε νταλίκες λόγω χαμηλού ύψους του κάβου.Από άποψη ρεμέτζου πιστεύω ο διαγώνιος με τη μικρότερη γωνία όπως στον Πρέβελη σε σχέση με τη προβλήτα βαστάει πολύ καλύτερα και πιο σταθερά τη πρύμνη.

βοηθαει και την πλωρη να στραφει στον αποπλου η οχι σημαντκα??

Link to comment
Share on other sites

Η πλώρη έρχεται κυρίως με την άγκυρα,το προπελάκι και με πρόσω και τιμόνι.Πάντως όλοι οι συνδυασμοί κάβοι,άγκυρες,προσανάποδα,προπελάκια τιμόνια είναι πολύ δύσκολο να περιγραφούν.Βοηθάει στη κατανόηση όλων αυτών το κεφάλαιο της Φυσικής που αναφέρεται στις δυνάμεις.

Link to comment
Share on other sites

το λεω επειδη το βαπορι πηγαινε χωρις προπελακι...στην ουσια την πρυμνη εφερνε ο διαγωνιος νομιζω δεν εκανε δουλεια στην πλωρη...αλλα το ειπες παραπανω κατανοητα...

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, express adonis said:

το λεω επειδη το βαπορι πηγαινε χωρις προπελακι...στην ουσια την πρυμνη εφερνε ο διαγωνιος νομιζω δεν εκανε δουλεια στην πλωρη...αλλα το ειπες παραπανω κατανοητα...

Σωστά,ο διαγώνιος βοηθά στη πρύμη. Επειδή το pivot point του πλοίου δεν είναι στο μέσον του δεν στρέφει η πλώρη όσο στρέφει η πρύμη.

Link to comment
Share on other sites

Ας προσθέσουμε άλλη μία δύναμη λοιπόν για να καταλάβετε πως με τον διαγώνιο μπορεί να στρέψει και η πλώρη.

Το πλοίο έδινε και έναν πρυμνιό κάβο απ την ιδια μεριά με τον διαγώνιο, κάθετο στην πρύμνη.

Με το πρόσω να δουλεύει ελαφρά , σιγά σιγά γυρνάει και η πλωρη.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Annivas said:

Σωστά,ο διαγώνιος βοηθά στη πρύμη. Επειδή το pivot point του πλοίου δεν είναι στο μέσον του δεν στρέφει η πλώρη όσο στρέφει η πρύμη.

Aκριβώς. Ολη η ιστορια στην συγκεκριμενη περιπτωση ειναι να μπορεσεις να ''κλεψεις'' τις πρωτες 40-50 μοιρες της στροφης, αφου διπλα σου ειναι το BS και απεναντι εχει ντοκο (Το βαπορι δεν εχει ζευγος να γυρισει σταματημενο στον αξονα του μονο με προσαναποδα) ωστε οταν πλεον μπορεις με το προσω της αριστερης να του δωσεις για να παρει λιγο δρομο και να ακουσει το τιμονι ωστε να εχεις ταχυτητα πηδαλιουχιας μεχρι τα φαναρια. Ασχολιαστο θα αφησω το γεγονος οτι ενα πλοιο με τετοιες ελικτικες ικανοτητες πραγματοποιει δρομολογια με το Bow Thruster εκτος λειτουργιας... Για αλλους ειναι το φιλοτιμο των Πλοιαρχων και για αλλους το ρισκο που κακως παιρνουν για να επιβιωσουν στις συνθηκες της ''Ελληνικης Ακτοπλοιας''. Take your pick που λενε και στο χωριο μου...

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Ocean_Explorer said:

με το Bow Thruster εκτος λειτουργιας... 

Καλά αυτό δεν το ξέρουμε. Αλλά και να δουλεύει στο συγκεκριμένο δεν έχει μεγάλη διαφορά.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
3 hours ago, Svo said:

Ζορίζεται το πλοίο αυτή την ώρα στην Νάξο. 

Με αφορμή αυτό, αλλά και άλλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν κατά καιρούς πλοια όπως τα μικρά μπλου, τα οποία θεωρούνται κορυφή σε μανουβρα, τα παλιοτερα πλοια της ακτοπλοΐας (πχ παναγια τηνου το 1ο ,ναιας2 ,δηλος) επιχειρούσαν πρόσδεση με δυσκολο καιρό? Σκεπτόμενος πως τα περισσοτερα δεν είχαν pitch και τα bow thruster δεν ήταν σχεδιασμένα για τη χρήση που έκαναν στην Ελλάδα,πρακτικα κατι τετοιο δεν ηταν αδυνατο?Από την άλλη, τα νησιά σε περιόδους πολυήμερής κακοκαιρίας έμεναν αποκομμένα?

Link to comment
Share on other sites

Ε καλά το Ναιας 2 και το Δήλος για την εποχή τους δεν τα λες και γαϊδούρια. Θα πέσει φωτιά να μας κάψει.

Από κει και πέρα είναι τα λιμάνια, οι συνθήκες (και δεν εννοώ μόνο τις καιρικές) και φυσικά ο πλοίαρχος. 

Ότι τα σημερινά βαπόρια έχουν μεγάλες ιπποδυνάμεις, δυνατά προπελακια, δυνατές μπόμπες, σαφώς τους δίνει τεράστιο πλεονέκτημα σε σχέση με τα παλιά αλλά με 9 αέρα στη Νάξο ή την Τήνο, τίποτα δεν είναι εύκολο.

Link to comment
Share on other sites

Στην προκειμένη περίπτωση με το Χιος αν ήταν πχ το Ναιας ΙΙ η το Δηλος που προανέφερες,θα μπορούσε να παει στον νότια όπου θα είχε τον βοριά στην πρυμη και θα ήταν πολυ πιο εύκολη η πρόσδεση .

Ομως το Χιος λόγω βυθισμάτων είναι πολύ παρακινδυνευμένο να πάει σε αυτή τη θέση και ειδικά με κακοκαιρία , οποτε αναγκάστηκα εχει μια επιλογή στο κεφάλι . Σε αυτή την θεςη ομως τον βοριά τον εχει στην μπάντα οποτε με δυνατές ριπές η πρόσδεση δυσκολεύει παρά πολυ.

Link to comment
Share on other sites

Ολα τα χρονια εδεναν ολοι κ ολα!απλα καμια φορα ειναι κ θεμα εκεινης της στιγμης που φυσαει ο αερας η ο κυματισμος της θαλασσας..μπορει να πας κ να γινεται χαμος κ να κανεις προσπαθειες κ να φυγεις κ να παει ο αλλος μετα απο 15 λεπτα κ να δεσει!

Οσο για τα παλια εαν ειχα καλυτερη μανουβρα απο τα καινουργια,καποια ναι κ καποια οχι μπορω να σου πω...

Το σιγουρο ειναι ομως οτι το πλοιο το κανει να γυριζει Αυτος που κραταει τα χειρηστηρια κ δω ειναι το χασμα αναμεαα στις γενεες...

Link to comment
Share on other sites

Δε νομίζω πως φταίει εν προκειμένω το βύθισμα, να μην ψάχνουμε συνέχεια δικαιολογίες.

Το παρόμοιων διαστάσεων και ελικτικων δυνατοτήτων Δήλος, δένει απροβληματιστα στο κεφάλι τόσο καιρό.

Δε μιλάμε για πρόσδεση στο κεφάλι υπό αυτές τις συνθήκες του Πρέβελης ή του Ποσειδών Εξπρές ή του Ροδάνθη, αλλά για το Χίος.

Στο ερώτημα παλιά ή καινούργια, είναι πολύπλοκα τα πράγματα κι όπως σωστά λέει ο @margaritis24ειναι και το χάσμα γενεών, αλλού είναι συνηθισμένοι οι μεν κι αλλού οι δε.

Ωστόσο πλοία όπως το Ναϊάς 2, το Απόλλων, το παλιό Δήλος, Ναϊάς εξπρές σίγουρα ήταν πολύ καλά στη μανούβρα αν και υστερούσαν στην ιπποδύναμη μηχανών και bow thruster σε σχέση με τους αντικαταστάτες τους.

Από κει και πέρα πολλά άλλα ήταν πραγματικά δύσκολα πλοία που ανάλογα τους δεν κυκλοφορούν τώρα στην Ελλάδα (τουλάχιστον).

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Villandry said:

να μην ψάχνουμε συνέχεια δικαιολογίες.

Το παρόμοιων διαστάσεων και ελικτικων δυνατοτήτων Δήλος, δένει απροβληματιστα στο κεφάλι τόσο καιρό.

Να σημειώσουμε απλώς , ότι τον καιρό που είχε εχθές δεν τον είδαμε  μέσα στο καλοκαίρι , άντε σκάρτα μία φορά. Επίσης και το Δήλος έχει ζοριστεί σε αντίστοιχους χειμωνιάτικους καιρούς στο παρελθόν .

Όσο για τα παλιά πλοία μην ξεχνάμε ότι είχαν διαφορετική διαμόρφωση στην πρύμνη αλλά και πιο μικρούς καταπέλτες σε πλάτος και όπως έχουμε δει και σε πολλές φωτογραφίες  δεν ήταν απαραίτητο πάντα να έρχονται τελείως κάθετα στον ντόκο , κάτι που είναι απαραίτητο να συμβεί με τα νέα ώστε η πρόσδεση να είναι ασφαλής.

Link to comment
Share on other sites

Σαφώς, δεν το συγκρίνω με τους καιρούς του καλοκαιριού.

Κι εννοείται πως παίζει ρόλο και η πρύμη, άλλη του Απόλλωνος με τη μία μπουκαπορτα και τις καμπύλες κι άλλη του Χίος με τις τρείς συν την πάπια (ducktail).

Διευκρινίζω πως σύγκριση που κάνω αφορά ανάλογα πλοία και η αναφορά μου στα νέα και παλιά πλοία αποτελεί διαφορετικό θέμα, αφού θίχτηκε κι αυτό παραπάνω...

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

Την ένταση του άνεμου που είχε χθες και σήμερα δεν την είχε εδώ και 8 μήνες.Το Χίος έχει τρομερές δυνατότητες στη μανουβρα.Και το πλήρωμα του που το ταξίδευε σε άλλες γραμμές είναι απολύτως λογικό να χρειάζεται κάποιο χρόνο να προσαρμόζεται στα δεδομένα της γραμμής.Συνεπώς θεωρώ ατυχή τη σύγκριση Χίος Δήλος.

Λίγο άσχετο αλλά μια που λέμε για μανουβρες θυμίζομαι έναν παλιό βάπορα που ήταν πολύ μαιτζέβελος και είχε κάνει τότε εντύπωση.Το όνομα αυτού.Ανθή Μαρίνα.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Villandry said:

Δε νομίζω πως φταίει εν προκειμένω το βύθισμα, να μην ψάχνουμε συνέχεια δικαιολογίες.

Δεν ψάχνω καμία δικαιολογία . Για τα βυθισματα εννοούσα στη θέση του νότια κι όχι στο κεφάλι που εχει παει κσι το Νησος Σαμος.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...