Jump to content
Shipfriends

Το ναυάγιο του Costa Concordia στο νησί Giglio στην Ιταλία


Recommended Posts

  • Replies 402
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Και γιατί όχι? Ο κόσμος, όπως λέει και το δημοσίευμα, αδημονεί να μάθει όλη την αλήθεια για...την σχέση του με την Μολδαβή. Και βεβαίως καλό θα ήταν μαζί με το βιβλίο να δίνει και κανένα DVD

ΥΓ Δεν αποκλείεται βεβαίως και να πρόκειται για ακόμη μία πιασάρικη μούφα των δημοσιογράφων...

Link to comment
Share on other sites

5 ακομη πτωματα βρεθηκαν συμφωνα με bbc & reuters. 30 συνολικα οι νεκροι. αυτες τις μερες ολοκληρωνεται η απαντληση των καυσιμων και μετα θα αρχισει η διαμορφωση του βυθου γυρω απο το πλοιο, για να το επαναφερουν σε ορθια θεση και να ανελκυσθει. τουλαχιστον ενα χρονο θα χρειαστει η ολη επιχειρηση.

_59248065_014078413-1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Επισης κανουν χρυσες δουλειες οι εταιριες που δουλευουν την γραμμη Monte Argentario - Giglio καθως πολλοι ειναι αυτοι που θελουν να δουν το πλοιο απο κοντα η εστω να βγουν φωτογραφια 'μαζι του' (το blog κανει λογο για τουρισμο του πονου)

31/3/2012

Ειναι εντυπωσιακο πως εχουν αλλαξει τα δεδομενα της συγκεκριμενης γραμμης η εστω οι αφιξεις τουριστων στο νησι του Giglio,λογω του Concordia.

Στο Porto San Stefano υπηρχε μεγαλη ουρα για την εκδοση εισητηριων στο δρομολογιο των 09.45(το προηγουμενο δρομολογιο ειχε αναχωρηση 07.30)με τουλαχιστον 20λεπτη αναμονη και αρκετα μπινελικια απο τους επιβατες που περιμεναν στην σειρα.Τελικα πρεπει να αναχωρησαμε γυρω στις 10.00 με σχεδον φουλ επιβατες και 3/4 το γκαραζ γεματο(του μικρου ferry ISOLA DEL GIGLIO).

Το ταξιδι χαλαρο(θα τα πουμε σε αλλο ποστ)μεχρι να αρχισει να αχνοφαινεται οχι το Giglio αλλα το Concordia :D Αμεσως ολοι οι επιβατες απο την δεξια πλευρα του πλοιου με τις φωτογραφικες στο χερι σαν πορωμενοι shipfriends :P Οτι θελετε απο εθνικοτητες και ηλικιες,ο καθενας το ποστο του,και κεντραρισμα στο κακομοιρο το κρουαζιεροπλοιο που περνας σχεδον απο διπλα καθως μπαινεις στο λιμανι του νησιου.

Σχεδον 1500 μονιμους κατοικους εχει το Giglio και μπορω να πω με σιγουρια(απο αυτους που ειδα)οτι περιπου το 1/10 των επιβατων πρεπει να ανηκαν σε αυτους η εστω ειχαν να κανουν μια δουλεια στο νησι.Οι υπολοιποι ηταν σαν κ εμας(NHSOS & Nick The Greek),να δουν δηλαδη το ατυχο πλοιο η απλα να πανε μια βολτα στο ομορφο νησι(υπηρχαν κανονισμενες εκδρομες για την 'πρωτευουσα').

Πρωτη σταση λιγο πιο πανω απο το λιμανακι καθως το θεαμα εντυπωσιαζει.Εδω αξιζει να παρατηρησει κανεις ποσο κοντα καταφεραν και εφεραν το πλοιο για να βοηθησουν την εκκενωση των επιβατων και να ελαττωσουν στο ελαχιστο τις διαφορες απωλειες που μπορει να ειχαν(και ειχαν αρκετες τελικα).Να πω την αληθεια,πρεπει να ηταν δικοπο μαχαιρι αυτη η μικρη αποσταση.Καποιοι θα ειπαν 'ελα ας περιμενουμε να παμε με τις βαρκες,εχουμε σωθει απ οτι φαινεται' ενω αλλοι 'ας βουτηξουμε για να ειμαστε σιγουροι,το λιμανι ειναι απεναντι'.Τελοσπαντων,πιστευω οτι λειτουργησε θετικα η μικρη αποσταση του πλοιου απο τα βραχια η το λιμανι.

Επομενη σταση σε ενα χωραφι :P που αποτελει χωρο οικοδομικων υλικων για τον ιδιοκτητη του.Η θεα καταπληκτικη με το Concordia σε ολο το μεγαλειο του.Και εκει που βγαζαμε φωτο,μας βλεπουν κατι Γαλλοι και σταματανε και εκεινοι για να συνεχισουν την φωτογραφολατρεια.Καθως φευγαμε συναντησαμε κι αλλα αυτοκινητα που σιγουρα εψαχναν ενα καλο ποστο για να δουν απο ψηλα το πλοιο.

Μετα απο μια συντομη βολτα στην πρωτευουσα επιστροφη στα περιξ του λιμανιου μηπως και δουμε το ναυαγιο απο αλλη γωνια.Δυσκολα τα πραγματα,η προσβαση ειναι περιορισμενη καθως τα σπιτια ειναι χτισμενα ακριβως πανω απο το λιμανι.Απο ενα μικρο μονοπατι μπορουμε να δουμε πως το Concordia εχει γινει πια 'ενα' με το νησι.

Τελος,επιστρεφουμε στο port για να την τελευταια βολτα.Πυροσβεστικη και ακτοφυλακη εχουν στησει σκηνες για να συντονιζουν την ολη επιχειρηση.Ο ανατολικος λιμενοβραχειονας κλειστος για τον κοσμο καθως εκει δενουν ολα τα σκαφη που συμμετεχουν στο 'event'.

Ησυχια παντως στο πλοιο,τα καυσιμα(λαδια μηχανων κλπ)πρεπει να εχουν απομακρυνθει καθως τις προηγουμενες μερες ειχε φυγει απο την περιοχη το τανκερακι ELBA.Σειρα πια εχει η ανελκυση,που προσωπικα μου φαινεται σχεδον αδυνατη ,καθως αναρωτιεμαι τι μπορει να εχει αλλαξει στο πλοιο(απο πλευρας αντοχων των σιδεροκατασκευων)μετα απο αρκετους μηνες.Ηδη το ρηγμα που φαινεται στα αριστερα του πλοιου,ειναι ολοκληρωτικα σκουριασμενο,τι να φανταστεις για ολο το κομματι που ειναι βυθισμενο...

Περισσοτερες φωτο με λεπτομερεια και σχολια απο τον Nick ;)

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

Στο skynews αναφέρεται πως οι διαδικασίες απομάκρυνσης του πλοίου ξεκινάνε το Μάιο και θα διαρκέσουν ένα χρόνο, κοστίζοντας σχεδόν όσο το μισό της αξίας του. Το σκαρί δε θα απομακρυνθεί σε κομμάτια (θα το επαναφέρουν), τόσο για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος και σεβασμού προς τους νεκρούς, όσο και γιατί οι ασφαλιστές δεν έχουν ακόμη αποφασίσει αν θα το στείλουν για scrap ή θα το επισκευάσουν για να το πουλήσουν.

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

Απο το naviermatori τα νεα.

Δυο εταιριες θα διεκδικησουν την ανελκυση του ναυαγιου:κοινοπραξια Smit/Neri(Ολλανδοι/Ιταλοι) - Titan(Αμερικανοι) και μεχρι τις 20/4 θα μαθουμε ποιος θα αναλαβει τελικα την δυσκολη επιχειρηση.

Και στις 2 περιπτωσεις το πλοιο θα 'σηκωθει' ολοκληρο απο τον βυθο και το κοστος θα ξεπερασει τα 200εκ.ευρω.Στην περιπτωση της κοινοπραξιας υπαρχει παντα το project Livorno.

Link to comment
Share on other sites

Τα σεναρια για το πως θα σηκωθει το πλοιο απο το βυθο.Εγω συνεχιζω να πιστευω οτι θα τους μεινει για παντα εκει.

THE PROJECT winner will be decided within ten days. To choose the special technical committee selected by the London Costa Concordia with the support of P & I insurance consortia of marine casualties. And the news for now stop here. Because the two projects are still in the race, obviously more than secrets with their complex hydraulic calculations, with the details of the means to be employed, with the guarantees not to pollute, with the times and costs. Of these we only know that the estimates speak of 180-200 million euros: one third of the value of the great ship when it was delivered, sumptuous and glowing, the shipowner. About twice the cost, experts say, if it was possible to use the traditional system of these cases: to dismantle the hull piece by piece, cannibalizzarlo until it reduces to a nearly empty hull, to call in buoyancy as the final act to bring it then Spiaggione demolish some of the third world, with thousands of workers, who work for a handful of rice. None of this will be done. The Costa Cruises has maintained possession of the wreck rather than transfer it to the insurers, and even this has a meaning. According to the technicians, may mean that it deems convenient, recovered the wreckage almost full rebuild.

BUT THE POINT focus is: how to recover it through? The first hypothesis, made immediately behind the wreck, speculated to weld the two deep open wounds on the work of the rocks alive (with special plates and underwater operations), then propping up the bottom left side that looks out to sea because the wreck is not slides down, then pulling the lever to the left with tugs and tackles to put it back in order and then slowly pump out the water, with the help of large tanks attached to the sides gradually emptied of water. System difficult, however, on a cruise ship, which has thousands of freeing ports (balconies, windows, large portholes) almost all torn up and crashed.

Some have then advanced a different opportunity (and could be one of the two competing projects): to bring galleggiamento slowly in the forward part (which is the least "riddled") after the stern firmly anchored to the bottom and have prevented from slipping into deep water with a wedge of concrete. Slowly the wreck would be brought to surface of the bow up to 45 degrees and thus may be supported, always with the inclination, to a large floating member with sufficient force (for example, a huge tanker empty).

Once the necessary thrust ensured in this way, the wreck would be swept away in the vertical and the Lily would be "freed". Then, open water, you would provide to slowly pull up even the stern with progressive interventions (another oil tanker?) And pick it all away. In the basin, (it is also assumed to Livorno) or from the demolition that is the ultimate fate of each ship is not swallowed by the sea.

μεταφραση google απο το http://www.lanazione.it/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

H αμερικανικη Titan Salvage του ομιλου Crοwley και η Iταλικη Micoperi ανελαβαν την ανελκυση του Condcordia. Θα επαναπλευσει ολοκληρο, χωρις να κοπει και θα ρυμουλκηθει σε ιταλικο λιμανι/ναυπηγειο για να εξετασθει και να αποφασιστει η τυχη του.

Η smit και η tito neri που ειχαν ως τωρα την επιβλεψη του concordia (σταθεροποιηση και απομακρυνση καυσιμων) δεν πηραν τη δουλεια και εισεπραξαν μονο ευχαριστιες.

κοιτωντας λιγο το site της Titan πιστευω οτι η Carnival την επελεξε γιατι εχει μεγαλη εμπειρια (και ιστορια) σε ανελκυση και επαναπλευση ολοκληρων κουφαριων. η micoperi εχει τεχνογνωσια σε υποβρυχιες εργασιες υποστηριξης. χωρια που στον καθ'ημας νοτο B) για να παρεις μια δουλεια αν εισαι ξενος, πρεπει να βαλεις και εναν ντοπιο συνεταιρο.

Link to comment
Share on other sites

Το Παλερμο-Fincantieri φαινεται να προηγειται στην κουρσα, παρα τις αντιδρασεις τοπικων παραγοντων. Ανασα σε μια δυσκολη οικονομικα συγκυρια για την εταιρεια..

http://iltirreno.gelocal.it/livorno/cronaca/2012/04/21/news/il-relitto-della-concordia-verso-palermo-1.4398678

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Τωρα που θα παρουν τοσο σοβαρα μετρα :rolleyes: μπορουμε να κοιμομαστε ησυχοι στην καμπινα μας :D Οταν το επομενο ανθρωπινο λαθος θα στειλει καποιο πλοιο στον πατο,θα ξαναπαρουμε τα επομενα ακομα πιο 'αυστηρα' μετρα :wub: (τα οποια πιθανον θα εχουν σχεση με 8000σωσιβια onboard και οτι οι επιβατες πρεπει να τα φορανε συνεχεια μεσα στο πλοιο :P )

Link to comment
Share on other sites

Το τελευταίο μήν το γελάτε,ένας γνωστός μου,κάτοχος μικρού ιστιοπλοϊκού,φοράει πάντα εν πλώ το σωσίβιό του καθώς και κράνος σάν αυτά τών εργαζομένων στίς οικοδομές.Εχει μάλιστα άλλα δυο-τρία απ'αυτά και υποχρεώνει όποιον άλλον ταξιδεύει μαζί του να τα φοράη,καθώς με έχουν πληροφορήσει κοινοί μας γνωστοί που έτυχε να τους πάη βόλτα...

Πάντως το πιό "σοβαρό μέτρο" που διάβασα στο ρεπορτάζ είναι το:

"2) Personnel Access To The Bridge – To minimize unnecessary disruptions and distractions on the bridge, we have adopted a policy that bridge access is to be limited to those with operational functions during any period of restricted manoeuvring or when increased vigilance is required."

Αυτό είναι αυτονόητο και θα έπρεπε να το εφαρμόζη κάθε πλοίαρχος χωρίς να χρειάζεται να γίνη ειδικός κανονισμός.

Link to comment
Share on other sites

Σχετικα με το θεμα 'ποιοι πρεπει να ειναι στην γεφυρα' πρεπει να σκεφτουμε τους 'χαλαρους'(διακοπων)ρυθμους που ακολουθουν τα κρουαζιεροπλοια(καμια σχεση με την ακτοπλοια).

Αλλο ειναι να εχεις 10-15μερες που βλεπεις τους ιδιους επιβατες(αμερικανες,αγγλιδες,ρωσιδες :D)καθε μερα κι αλλο να πρεπει να πιασεις στα Ψαρα με 8αρι νοτια η βορια.

Στο navi υπαρχει καποιος αξιωματικος μεγαλου κρουαζιεροπλοιου της Carnival που ανεβαζει συνεχως φωτογραφιες απο την ζωη onboard και ιδιαιτερα απο διαφορες στιγμες στην γεφυρα.Ε λοιπον επικρατει ενας σχετικος χαμος στα περισσοτερα στιγμιοτυπα που εχουν να κανουν παντα με την Tανια,την Ουρσουλα και την Εμανουελα οι οποιες ηρθαν να δουν τα χειριστηρια της γεφυρας :P

Επισης περα απο την πλακα και τα αστεια που γινονται με το υπολοιπο πληρωμα(στο οποιο υπαρχουν κ πολλες γυναικες)διοργανωνονται tour σε ολο το πλοιο για τους επιβατες οποτε καταλαβαινετε οτι ειναι ευκολο να αποκτησεις και μια αλφα γνωριμια με αυτους.

Για να μην παρεξηγηθω,δεν λεω οτι το ιδιο μοτιβο υπαρχει σε ολα τα πλοια κ ουτε ολοι οι αξιωματικοι γεφυρας ειναι ετσι.Απλα πιστευω οτι σε ενα κρουαζιεροπλοιο ειναι ευκολοτερο να πανε στο βροντο ολοι οι κανονες λογω της χαλαροτητας που υπαρχει σε ολους.

Link to comment
Share on other sites

Μά το έρημον το ρεπορτάζ λέει:"during any period of restricted manoeuvring or when increased vigilance is required."

Οταν το κρουαζιερόπλοιο πλέη στά ανοιχτά,με ορατότητα στο άπειρον,λιακάδα και μπουνάτσα και με το κοντινώτερο πλοίο στά πενήντα μίλια,αυτό ούτε restricted manoeuvering είναι,ούτε απαιτείται INCREASED vigilance.Ε,εκεί μπορεί να γίνη και ξενάγηση τών επιβατών στην γέφυρα και ο πλοίαρχος (ή κάποιος εκ τών αξιωματικών) να κάνη και διάλεξη.Υπάρχουν και στο utube τέτοια bridge tours.

Δέν είναι το ίδιο όμως όταν το κρουαζιερόπλοιο πρέπει να περάση ανάμεσα από έναν πορθμό ή στην φάση τής προσέγγισης στο λιμάνι ή στο αγκυροβόλιο.Εκεί δέν μπορείς να έχης την κάθε χορεύτρια και κουρεύτρια να χαριεντίζεται μαζί σου την ώρα που πρέπει να προσέχης βυθόμετρα,ραντάρ,GPS,τον πηδαλιούχο και άλλα σατανικά....

Link to comment
Share on other sites

Για να δουμε πως Titan&Micoperi σχεδιαζουν να σηκωσουν το πλοιο στην επιφανεια.Προσωπικα συνεχιζω να διατηρω τις επιφυλαξεις μου για το αν θα πετυχει ολο αυτο :blink:

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικα συνεχιζω να διατηρω τις επιφυλαξεις μου για το αν θα πετυχει ολο αυτο....

Kοίτα να σου πω... Σίγουρα το εγχείρημα σηκώματος του πλοίου δεν φαντάζει δα και σαν παιχνιδάκι. Από την άλλη όμως, ευλόγως μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί για ποιόν λόγο να αναλάβει την επιχείρηση μία διεθνώς αναγνωρισμένη στον τομέα της εταιρεία, ρισκάροντας ένα μεγάλο πλήγμα στο prestige της σε περίπτωση αποτυχίας. Πολύ δε περισσότερο, δίνοντας και σε βίντεο την μελέτη της διαδικασίας που θα ακολουθήσει.

Και βέβαια (αν και δεν γνωρίζω τους όρους της συμφωνίας ανέλκυσης) εκτός από το μεγάλο πλήγμα στο prestige της, θα δεχθεί σε περίπτωση αποτυχίας και (μεγάλο) οικονομικό πλήγμα κυρίως. Φαντάζομαι ότι σε τέτοιες περιπτώσεις θα ισχύει το "No cure - No Pay" ή κάτι ανάλογο. Μου φαίνεται κάπως απίθανο να υπάρχει όρος από την Titan & Micoperi, ότι θα πληρωθεί ούτως ή άλλως (είτε επιτύχει είτε αποτύχει) τα σίγουρα υπέρογκα ποσά που θα έχει δαπανήσει.

Link to comment
Share on other sites

Προφανώς η πλοιοκτήτρια εταιρία δέν θα συμφωνούσε ποτέ να πληρώση την εταιρία τών "διασωστών" ασχέτως τού άν θα είχε επιτυχία τό εγχείρημα.Από την άλλη,αυτό που βλέπουμε στο βίντεο είναι μιά "εκλαϊκευμένη" απόδοση τού έργου-σίγουρα οι αρμόδιοι τής Micoperi έχουν μελετήσει όλο αυτό το project σε βάθος σε όλες του τίς λεπτομέρειες και έχουν υπολογίσει ότι οι πιθανότητες αποτυχίας θα είναι ελάχιστες (εκτός άν την όλη επιχείρηση την συντονίση και επιβλέψη ο γνωστός επίτιμος :D ..).

Επίσης πρόκειται γιά κάτι που δέν έχει ξαναγίνει σ'ολόκληρη την ναυτική ιστορία,οπότε η εταρία θα έχη να καμαρώνη ώς σκεπάρνι όταν θα ολοκληρωθή το εγχείρημα,οι μετοχές της στο χρηματιστήριο θα ανέβουν κατακόρυφα και θα είναι στην κορυφή τής λίστας προτιμήσεων σε τυχόν μελλοντική (φτού φτού) παρόμοια περίπτωση.Μέχρι και το Sea Diamond θα τής ζητήσουν να ανελκύση....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Την Τετάρτη η "Εμπόλεμη Ζώνη" έχει ως θέμα το ναυάγιο του Costa Concordia.

Τι συμβαίνει στη γέφυρα ενός υπερσύγχρονου πλοίου και κανείς, μέχρι την τελευταία στιγμή, δεν αντιλαμβάνεται την επικείμενη καταστροφή; Ποια είναι η ευθύνη του καπετάνιου και πως αντιδρά όταν μια πλωτή πολιτεία με 4.229 ψυχές αρχίζει να βυθίζεται; «Τελευταία Υπόκλιση», το νέο ντοκιμαντέρ της Εμπόλεμης Ζώνης για τη ναυτική τραγωδία του ιταλικού κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia. Τετάρτη 16 Μαϊου στις 22.50.
Link to comment
Share on other sites

Η δική μου απορία είναι ότι ναί μέν η ανέλκυση/ανόρθωση τού πλοίου θα αποτελέση μέγα επίτευγμα στα ναυτικά χρονικά,όμως ήδη η κατάσταση στην οποία βρίσκεται είναι αθλία.Το μισό σχεδόν πλοίο έχει καταστραφεί από τα νερά-και δέν εννοώ μόνο τα σαλόνια,τίς καμπίνες και τό λοιπό ξενοδοχειακό αλλά τίς μηχανές (οι μισές βρίσκονται ήδη τρείς μήνες μέσα στο θαλασσινό νερό),τον εξοπλισμό τής γέφυρας (πανάκριβα ηλεκτρονικά μηχανήματα επίσης "μουλιασμένα" επί τρίμηνον),τίς σωληνώσεις,καλωδιώσεις κλπ κλπ και όλη την εξωτερική λαμαρινοκατασκευή (που σίγουρα έχει σκουριάσει).Ακόμη κι'άν πετύχη η ανέλκυση και το πλοίο οδηγηθή σε ναυπηγείο γιά επισκευή,ουσιαστικά θα πρέπη να ξαναφτιαχτή ολόκληρο.Οπότε πέραν τού τεράστιου κόστους τής ανέλκυσης,υπάρχει και το επίσης τεράστιο κόστος τής ανακατασκευής.Και ναί μέν το πλοίο είναι ασφαλισμένο αλλά φαντάζομαι πως η αποζημίωση που θα δώση η ασφαλιστική εταιρία δέν είναι άπειρο.Μού κάνει εντύπωση λοιπόν ότι η Costa επέλεξε όλη αυτή την διαδικασία αντί να το κόψη επί τόπου (αφού διασώση ό,τι είναι δυνατόν να διασωθή) και να πουλήση το προκύπτον σκράπ......

Link to comment
Share on other sites

Σειρα πια εχει η ανελκυση,που προσωπικα μου φαινεται σχεδον αδυνατη ,καθως αναρωτιεμαι τι μπορει να εχει αλλαξει στο πλοιο(απο πλευρας αντοχων των σιδεροκατασκευων)μετα απο αρκετους μηνες.Ηδη το ρηγμα που φαινεται στα αριστερα του πλοιου,ειναι ολοκληρωτικα σκουριασμενο,τι να φανταστεις για ολο το κομματι που ειναι βυθισμενο...

Αρχισαν να εχουν ολοι τις ιδιες αμφιβολιες και ειναι φυσιολογικο καθως μεχρι να δουμε τους γερανους να κανουν την πρωτη προσπαθεια για το 'σηκωμα' θα εχουν περασει αρκετοι μηνες.Πιο πιθανο απ ολα βεβαια ειναι το πλοιο να μην βρισκεται στην ιδια θεση με την σημερινη.

Grosseto-"The structural integrity of the wreck is under threat."This is what gives the environmental report of Costa Cruises,on the recovery of the wrecked ship Costa Concordia.

The newspaper Il Tirreno reported today.The hull lying on his side is progressively deforming and the risk that sink for ever is more than concrete.

"Probably within a year,"the report said quoted by the newspaper".Assuming that the wreck should slip,the high number of uncertain variables definition- continues-makes it not exactly what damage it would be expected on the body of the ship and what the consequences in terms of release of pollutants."

http://shippingonline.ilsecoloxix.it

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

Γενικως το πνευμα της εκπομπης ηταν οτι για ολα εφταιγε ο Cpt και μονο αυτος..

Υπάρχει κάποια άλλη αντίθετη άποψη και δεν την γνωρίζω ??? Και δεν μιλάω μόνο για την αποκλειστική του ευθύνη όσον αφορά την πορεία, την "υπόκλιση" και την πρόσκρουση, αλλά και για το όσα τραγελαφικά επακολούθησαν και είχαν ως αποτέλεσμα τον θάνατο 30τόσων ανθρώπων. Την ευθύνη για την εκτίμηση της έκτασης της ζημιάς, της πλευσιμότητας του πλοίου και της έγκαιρης (και όχι μετά από μία+ ώρα) διαταγής ασφαλούς εγκατάλειψης του πλοίου, ε πως να το κάνουμε τώρα, δεν την φέρουν ούτε οι πλοιοκτήτες (που δια τηλεφώνου μπορεί να εξέφρασαν οποιαδήποτε άλλη γνώμη ή και εντολή), ούτε οι καμαρώτοι και οι μάγειρες του πλοίου, ούτε φυσικά και ....εγώ (μα το θεό, τ' ορκίζομαι !!!). Και αν στο φινάλε ο οποιοσδήποτε πλοίαρχος δεν διαθέτει το ανάλογο βάρος ανάμεσα στα ποδάρια του (για να μην χρησιμοποιήσω λαικότερη έκφραση), ας κάτσει στο σπιτάκι του ή τουλάχιστον ας "του τα ζυγίζουν" πριν του παραδώσουν να κυβερνήσει μία πλωτή πολιτεία τεσσάρων χιλιάδων επιβαινόντων (άντε, έστω κωμόπολη).

Link to comment
Share on other sites

Aς μην εξαπτωμεθα! ;)

Δεν ισχυριστηκα το αντιθετο.Αν ισχυριζομουν οτι δεν εφταιγε ο Σκετινο θα ειχα αναλυσει και τον συλλογισμο μου.

Αναφερομαι στην συνηθη''ανθρωποφαγο''ταση που υπαρχει στην ελληνικη τηλεοραση μετα απο τετοιου ειδους ατυχηματα,η οποια κυριαρχησε και στην συγκεκριμενη εκπομπη που προβληθηκε προχθες απο το mega.

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ μου φίλε δεν είδα κανέναν να εξάπτεται, και σίγουρα πάντως όχι εγώ. Παρακαλώ λοιπόν θερμώς να λείπουν οι εξυπναδίστικες ειρωνίες.

Όσον αφορά την "ανθρωποφάγο τάση" της ελληνικής (και όχι μόνο) τηλεόρασης, στην συγκεκριμμένη περίπτωση μου φάνηκε πάρα πολύ κομψή και διακριτική σε σχέση με τα έργα του "κάπτεν" Σκετίνο, και με τα όσα ακούσαμε live να του σέρνει ο λιμενάρχης του Λιβόρνο. Τουλάχιστον η ανθρωποφάγος τάση της t.v. περιορίστηκε στον προφορικό λόγο, ενώ η ανθρωποφάγος τάση του "κάπτεν" έγινε πράξη με δεκάδες θύματα.

Link to comment
Share on other sites

παντως αν σε μια εταιρεια εχουμε συχνα ατυχηματα/αβαριες που οφειλονται στη μη τηρηση διαδικασιων και κανονισμων απο το προσωπικο, τοτε περαν της ατομικης ευθυνης, του πλοιαρχου εν προκειμενω, υπαρχει και γενικοτερο ζητημα για τον τροπο που επιλεγεται και εκπαιδευεται το προσωπικο, αλλα και για το κατα ποσο εφαρμοζεται η πολιτικη μηδενικης ανοχης σε ναρκωτικα και αλκοολ και κατα ποσο η γενικοτερη συμπεριφορα του πληρωματος ειναι η πρεπουσα.

η costa εχει απασχολησει αρκετες φορες και πιστευω οτι η αποδοση ευθυνων πρεπει να παει και ψηλοτερα.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Kαι βεβαίως με την όλη συμπεριφορά του προσφέρεται για τον ρόλο του ιδανικού εξιλαστήριου θύματος. θα προσπαθήσουν να τα φορτώσουν όλα σε αυτόν και να συσκοτισθούν όλα τα άλλα ζητήματα ασφαλείας που ανέκυψαν με το ναυάγιο, όπως ο χρόνος εκκένωσης και η ο χρόνος βύθισης του πλοίου. Pίχνοντας τα όλα στον πλοίαρχο έχουμε σαν αιτία την κακιά ώρα, κάτι στιγμιαίο που δύσκολα θα επαναληφθεί. Eνώ θα παραμένουν και οι υπόλοιποι παράγοντες του ατυχήματος. Kαι σύμφωνα με μια βασική αρχή: "ποτέ ένα μόνο λάθος δεν είναι ικανό να οδηγήσει στην καταστροφή"

Όπως ήταν φανερό εξ αρχής ο πλοίαρχος με τα λάθη του και την συμπεριφορά αποτέλεσε το ιδανικό εξιλαστήριο θύμα για το ναυάγιο. Σίγουρα αυτός έκανε το κρίσιμο λάθος, αλλά εάν είχαν λειτουργήσει οι δικλείδες ασφαλείας αυτό δεν θα είχε γίνει. Και βεβαίως πέρα από το καθοριστικό λάθος έχουν τεθεί και ζητήματα εκπαίδευσης του προσωπικού, καθώς και υπάρχουν και ερωτήματα σε σχέση με την ευστάθεια των σύγχρονων μεγαθήριων. Συνεπώς για μια βιομηχανία που στηρίζεται στην καλή ψυχολογία και όχι στην ανάγκη του επιβάτη, είναι ιδανική περίπτωση να ασχολούνται όλοι με τον πλοίαρχο και την μολδαβή, σαν μεμονωμένες περιπτώσεις μιας εταιρείας και ενός πλοίου, παρά με ζητήματα που θα μπορούσαν να κλονίσουν σοβαρά την εμπιστοσύνη των πελατών όλων των εταιρειών κρουαζιέρας.

Link to comment
Share on other sites

Εχω την εντύπωση ότι η "βιομηχανία" (αδόκιμος ο όρος,αλλά άς τόν δεχτώ χάριν ευκολίας στην συζήτηση) τής κρουαζιέρας στηρίζεται ΚΑΙ στην ανάγκη τού επιβάτη ΚΑΙ στην καλή ψυχολογία.Η ανάγκη τού επιβάτη (που σκάει τά ωραία του λεφτάκια) είναι να απολαύση μιά ευχάριστη κρουαζιέρα.Η καλή ψυχολογία είναι να ξέρη ο εν λόγω επιβάτης πως ακόμα κι'άν κάτση μιά στραβή,η εταιρία έχει λάβει όλα τα μέτρα ώστε αυτός να αποβιβαστή ζωντανός σε κάποιο λιμάνι κι'όχι να καταλήξη στον πάτο τής θάλασσας.Από εκεί και πέρα το να χαρακτηρίζουμε τον καπτα-Φρατζέσκο ώς "εξιλαστήριο θύμα" είναι αρκετά επιεικές,διότι το δυστύχημα δέν προκλήθηκε από σφάλμα οφειλόμενο στην ανθρώπινη φύση εν γένει,αλλά σε εσκεμμένη παραβίαση τών κανονισμών απ'αυτόν.Να θυμηθούμε εδώ ότι ο εν λόγω πλοίαρχος είχε εμπλακεί σε ατύχημα και παλιότερα,ω πάλι οφειλόμενο σε εσκεμμένη παραβίαση κανονισμών (δέν είναι δυνατόν να ετοιμάζεσαι να μπής με ολόκληρο μεγαθήριο σε λιμάνι χωρίς να έχης φροντίσει να μάθης εκ τών προτέρων τους κανονισμούς -όρια ταχύτητος κλπ-που ισχύουν γιά την κυκλοφορία μέσα στο λιμάνι αυτό).Εδώ ένα βαρκάκι πάς να βάλης σε ψαρολίμανο και κυττάς προηγουμένως τον χάρτη να δής άν υπάρχουν βράχια και ύφαλοι στην περιοχή......

Εννοείται βέβαια πως η απόδοση ευθυνών πρέπει να γίνη και στά ανώτερα κλιμάκια τής εταιρίας,εφ'όσον από τίς υπάρχουσες πληροφορίες υπάρχει και δική τους αμέλεια ώς πρός την εκπαίδευση τών πληρωμάτων και την ανοχή τής εταιρίας σε παρεκκλίσεις τών εργαζομένων της από τους κανονισμούς.

Edited by Hastaroth
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...