Jump to content
Shipfriends

Τεχνικές και μηχανολογικές απορίες


Recommended Posts

2 hours ago, cyclades_shipping said:

Πάντως καλό θα ήταν για μια σεζόν τουλάχιστον να γίνει τράμπα μεταξύ Paros και Naxos για να ξεκουραστεί λίγο παραπάνω το δεύτερο.

οι μηχανες δε κουραζονται αν τις φροντιζεις στην ωρα τους και με τα αναλογης ποιοτητας ανταλλακτικα...

Link to comment
Share on other sites

Οι μηχανές του Νάξος σίγουρα έχουν περισσότερες ώρες λειτουργίας από του Πάρος.Δεν έχω καταλάβει,γιατί η Άττικα επιμένει να ταλαιπωρεί το Νάξος περισσότερο;

Link to comment
Share on other sites

Η μόνη εξήγηση που μπορώ να δώσω είναι πως τέτοιου είδους και μεγέθους πλοία είναι, πλέον, σπάνια, όποτε η Αττικα θέλοντας να κρατήσει αυτή την κλάση πλοίων ενδεχομένως να θέλει να "ξεσκίσει" το ένα πλοίο ούτως ώστε σε 20-30 χρόνια να αποσυρθεί νωρίτερα από το άλλο και να κανιβαλιστεί για ανταλλακτικά από το αδερφό του ούτως ώστε να κρατήσει περισσότερο σε βάθος χρόνου. Άλλη λογική εξήγηση δεν μπορώ να δώσω... 

Link to comment
Share on other sites

On 12/25/2022 at 8:30 PM, Strofalos said:

η Αττικα θέλοντας να κρατήσει αυτή την κλάση πλοίων ενδεχομένως να θέλει να "ξεσκίσει" το ένα πλοίο ούτως ώστε σε 20-30 χρόνια να αποσυρθεί νωρίτερα από το άλλο και να κανιβαλιστεί για ανταλλακτικά από το αδερφό του ούτως ώστε να κρατήσει περισσότερο σε βάθος χρόνου

Tα παροπλισμένα πολεμικά κανιβαλλιζουν γιά ανταλλακτικά.

 

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

O  Μάριος πρέπει  είναι ο μόνος που στα ταχύπλοα λειτουργεί με λογική ΠΝ, κάτι πήγε να κάνει,νομίζω, κ στα συμβατικά με τo Aqua Myth
Απ΄όσο γνωρίζω καμία εταιρεία στον κόσμο δεν στοκάρει πλοία προς κανιβαλισμό Όλες ψάχνουν ανταλλακτικά στο εμπόριο Σε μιά εταιρεία που ήμουνα,συνέβαινε το αντίθετο Μας έβρισκαν οι σκραπατζήδες οι  οποίοι βλέπουν ότι το τάδε βαπόρι  έχει την χ μηχανή κ ΄έκαναν την ανάλογη προσφορά.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
5 hours ago, nomikos said:

Συγκεκριμένα νούμερα καταναλώσεων στους 17 κόμβους θέλω,για να με πείσεις.

Να προσθέσω επίσης πως το γκαράζ του Χίος για το Χειμώνα δε θα επαρκεί δεδομένου την απουσία του BS1.

 

Σε οποιοδήποτε εγχειρίδιο ανατρέξει κανείς βλέπει την προσέγγιση της τρίτης δύναμης. 

Οι 25 κόμβοι είναι ίσοι με 1,47 φορές το 17 και είναι 1,47*1,47*1,47=3,2, άρα στους 25 κόμβους το Χίος χρειάζεται περίπου 3,2 φορές περισσότερη ισχύ. 

Οι μηχανές έχουν (στο εύρος χρήσης τους πάντα) σταθερή ειδική κατανάλωση (g/kwh) οπότε μπορεί να πει κανείς εμμέσως ότι στους 25 κόμβους έχει 3,2 φορές την κατανάλωση που έχει στους 17. Επίσης 2 πλοία που πάνε με 17 κόμβους χρειάζονται ακριβως ίδια ώρα για ίση απόσταση (προφανώς, άρα δεν κάνεις προσαρμογή για το χρόνο !). 

Δες λοιπόν τις καταναλώσεις στις υπηρεσιακές ταχυτητες (Χίος 25, Πρέβελης 16-17) που έχουν γραφτεί δημόσια κατά καιρούς και κάνε τις πράξεις (δεν έχει κάποια παγίδα, είναι εντελώς απλό), η σύγκριση βγαίνει εύκολα 😏

 

Edited by proud_ionian
μεταφορα
Link to comment
Share on other sites

Γενικά ο λόγος των απαιτούμενων ισχύων είναι εις την 3η δύναμη ο λόγος των ταχυτήτων, σωστά.

Απλά όσο πλησιάζουμε στα όρια των δυνατοτήτων της γάστρας ίσως είναι ακόμα περισσότερο από την 3η δύναμη. 

Δηλαδή από τα 20 στα 25, ναι πρέπει να είναι τόσο, αλλά από τα 25 στα 28 πρέπει να ανεβαίνει.

Λόγω σχετικά σταθερής ειδικής κατανάλωσης, ανάλογος του λόγου των ισχύων είναι και ο λόγος των καταναλώσεων ανά χρονικό διάστημα, σωστά. 

Επειδή όμως όταν πας πιο γρήγορα ταξιδεύεις για λιγότερο χρόνο , ο λόγος των καταναλώσεων ανά απόσταση είναι εις τη 2η δύναμη ο λόγος των ταχυτήτων. Είναι πολύ σημαντικό αυτό. 

Τέλος το Χίος πιστεύω ότι θα ταξιδεύει με 22 και αν έχει καθυστερήσεις με 23, όχι με 25.

Edited by Captain_Nionios
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Βλέποντας αυτό το πανηγύρι με τα βαψίματα της Attica, θα μπορούσε κανείς που να γνωρίζει κι όχι να πιθανολογεί, να μας διαφωτίσει πόσο κοστίζει το βάψιμο ενός πλοίου στο μέγεθος του Blue Horizon/Λευκά Όρη? Χρώματα, εργατικά, όλα. Χρησιμοποιώντας μια φτηνή ποιότητα χρώματος, κι όχι κάτι εξεζητημένο. Εξαιρώ τα ύφαλα. 

Link to comment
Share on other sites

Αμαρτια μου αλλα θα το πω,σκεψου τον Κυρ Βασιλη Αγαπητο να εβαφε το Αιγαιον 2 φορες που με 1 τενεκε μπογια εκανε τα μπαλωματα κ παλι γκρινιαζε...

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Nick the Greek said:

Βλέποντας αυτό το πανηγύρι με τα βαψίματα της Attica, θα μπορούσε κανείς που να γνωρίζει κι όχι να πιθανολογεί, να μας διαφωτίσει πόσο κοστίζει το βάψιμο ενός πλοίου στο μέγεθος του Blue Horizon/Λευκά Όρη? Χρώματα, εργατικά, όλα. Χρησιμοποιώντας μια φτηνή ποιότητα χρώματος, κι όχι κάτι εξεζητημένο. Εξαιρώ τα ύφαλα. 

Πολυ χοντρικά και χωρις καμια ιδιαίτερη επεξεργασία στη λαμαρίνα , με εποξικο χρωμα γύρω στις 50.000 ευρω . Απο εκει και περα προς τα πανω η προς τα κατω παίζουν ρολο οι συμφωνίες που εχει η κάθε εταιρεία με τις εταιρείες χρωμάτων , η μάρκα της μπογιάς και η συμφωνία με το συνεργείο .

Link to comment
Share on other sites

Κανοντας μια βολτα στο λιμανι του λαυριου ειδα εξω απο το  louis crystal μια μεγαλη γεννητρια να δουλευει (με πολυ θορυβο και πολλα καλωδια να τρεχουν προς το πλοιο)...η ηλεκτροδοτηση γινεται για ποιο οικονομια απο εξωτερικη???

Link to comment
Share on other sites

Ναι,γιατι ειναι πιο οικονομικο να δουλευει αυτη για να δινει τον απαραιτητο φωτισμο στο πλοιο παρα η ηλεκτρομηχανη του που θα καιει κανα τονο την ωρα

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, express adonis said:

Κανοντας μια βολτα στο λιμανι του λαυριου ειδα εξω απο το  louis crystal μια μεγαλη γεννητρια να δουλευει (με πολυ θορυβο και πολλα καλωδια να τρεχουν προς το πλοιο)...η ηλεκτροδοτηση γινεται για ποιο οικονομια απο εξωτερικη???

Παντως αν κανεις κ βολτα στο Πειραια τα ταχυπλοα της seajet με γενητρια εξωτερικη δουλευουν 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Οτι ειναι δυνατόν για να ειναι μηχανικά υγιές ώστε να μπορει να ανοίξει με σχετική ασφάλεια στροφές , οτι μπορει να αφαιρέσει απο περιττά βάρη και οπωσδήποτε σιλικόνη στα ύφαλα .

Link to comment
Share on other sites

Να ελαφρύνει επίσης. Ορισμενα ταχύπλοα που μας έχουν έρθει από εξωτερικό, δεν ήταν τίγκα στα αεροπορικά καθίσματα, είχαν και κάποιους χώρους τελείως κενούς. Εδώ που τα γεμίζουν όσο πάει, αφήνουν πιο άδειο το γκαράζ για να έρθει στα ίσα του. Το super express επίσης 2η σεζόν έμεινε με έναν καταπέλτη. 

Τα ορίτζιναλ highspeed είναι επίσης μια ιστορία (που δε συζητηται πολυ) από μόνα τους, με τις τροποποιήσεις που έκανε η austal για να προσαρμοστουν στην ελληνική πραγματικότητα

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Captainfanouris said:

Δεν ξερω αν αυτο ειναι το καταλληλο topic για να το ρωτησω αλλα πιστευω πως ειναι ενταξει. Τι επισκευες και μετατροπες μπορει να κανει ενα ταχυπλοο για να κερδισει ταχυτητα?

 

Μηχανολογικά στα ταχύπλοα με Jet πρόωρη και με τον όρο ότι δεν αλλάζεις μηχανές με πιο καινούργιες η πιο μεγάλες απο τα λίγα που μπορείς να κάνεις πλην της αρίστης συντήρησης για συνεχή λειτουργία απο 85-90% των μέγιστων στροφών είναι αλλαγή κιβωτίων η μέρος αυτών με άλλες σχέσεις μετάδοσης για περισσότερες στροφές στον τελικό άξονα του impeller  ( φυσικά εντός όριων σπυλαιωσης και με κόστος παραπάνω κατανάλωση) . 
Οποιαδήποτε αναβάθμιση γίνει σε μηχανές είναι για εξοικονόμηση καυσίμου (νεότερα μπεκ / turbo με άλλη γεωμετρία στροφιων ) αντλίες πετρελαίου κλπ κλπ) και όχι για ταχύτητα καθώς οι στροφές είναι συγκεκριμένες .
 

τα υπόλοιπα είναι θέμα βάρους και τριβής με το νερό όπου οι επιλογές είναι περισσότερες (πατάρια / καταπέλτες / καθίσματα / έπιπλα / μονώσεις κλπ κλπ ) 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...