Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Ναι μεν έφυγε για Κύπρο...αλλά...

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ / Δευτέρα, 05 Μαρτίου 2007

Μηχανική βλάβη του Ro-Ro «ΑΚΑΚΙΑ» σημ. Αγ. Βικεντίου και Γρεναδίνων

Μηχανική βλάβη ανέφερε, χθες το πρωί, στη Λιμενική Αρχή Νισύρου, ο πλοίαρχος του RO-RO «AKAKIA» σημ. Αγ. Βικεντίου και Γρεναδίνων, το οποίο έπλεε, έμφορτο με οχήματα, στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ νήσου ΓΥΑΛΙ και βραχονησίδας ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ, προερχόμενο από Πειραιά και με προορισμό την Κύπρο.

Άμεσα έσπευσε στην περιοχή περιπολικό σκάφος του Λιμενικού Σώματος προς παροχή συνδρομής και έρευνα για τυχόν θαλάσσια ρύπανση, με αρνητικά αποτελέσματα.

Το ανωτέρω πλοίο ρυμουλκήθηκε ασφαλώς στην Κω από το Ρ/Κ «ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΓΙΑΝΝΙΣΗΣ», όπου από την οικεία Λιμενική Αρχή απαγορεύτηκε ο απόπλους του μέχρι να προσκομιστεί πιστοποιητικό διατήρησης κλάσης από τον παρακολουθούντα το πλοίο Νηογνώμονα

Link to comment
Share on other sites

Το Ακακία έπεσε στην ξέρα την Νίσυρου - Γιαλί και τώρα βρείσκετε στην Κώ με βαριές ζημιές στα αξονικά-προπέλες. Εκεί είναι το Ετζιαν Σταρ για να παραλάβει τα οχήματα του Ακακία.

Link to comment
Share on other sites

Άτυχο το πλοίο πάντως.

Επειδή έχω απορία για το σημείο της πρόσκρουσης, μήπως μπορεί κανείς να βάλει κανέναν ναυτικό χάρτη με την ξέρα?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Σημερα εκανα μια επισκεψη στο Acacia με την καινουρια μου μεταμφιεση, αυτη του ηλεκτροσυγκολλητη, ξερετε με τη μαυρη μασκα;). Κι εκει που εβγαζα την προβοσκιδα για να κανω τη συγκολληση, ακουσα οτι το πλοιο εφθασε στον Πειραια ρυμουλκουμενο αφου πρωτα ειχε υπογραψει LOF με το ρυμουλκο που το βοηθησε!

Αυτο σημαινει οτι ειτε απ' ευθειας, ειτε μεσω αυξησεων στα insurance premiums απο τους H&M underwriters ο πλοιοκτητης του θα αναγκαστει να βαλει το χερι πολυ βαθια στην τσεπη. Αν σκεφθει κανεις οτι ειναι η δευτερη μεγαλη αβαρια που συμβαινει στο πλοιο μεσα σε 1-2 μηνες, πιστευω οτι ο Κωστας ο Αγαπητος θα τραβαει τα μαλλια του. Για να δουμε τι μελλει γεννεσθαι, θα επισκευαστει το πλοιο τελικα η θα γινει προσπαθεια να το ξεφορτωθει αμεσα? Ουτε ψυλλος στον κορφο του.

Να πουμε οτι σε παρομοιες περιπτωσεις ατυχηματων, τα ρυμουλκα περιμενουν σαν τα κορακια γυρω απο το πλοιο και ξεκινουν τις διαδικασιες βοηθειας μονο αφου ο πλοιαρχος η οι πλοιοκτητες εχουν υπογραψει LOF. Αντιστοιχα και τα πλοια καταφευγουν σε αυτην τη λυση μονο εφ΄οσον εχουν εξαντληθει ολες οι πιθανοτητες να ξεφυγει το πλοιο με ιδια μεσα.

Link to comment
Share on other sites

Εαν το πλοιο είχε μέσα στους όρους ασφάλισής του και ρήτρα για ρυμούλκηση είτε σε γενική είτε σε μερική αβαρία τότε το κόσοτς καλύπτεται απο τους ασφαλιστές του.

Link to comment
Share on other sites

Αυτο λεω κι εγω, διοτι σε τελικη αναλυση ειτε απ' ευθειας στους salvors ειτε εμμεσως λογω μεγαλης αυξησης στα premiums της ασφαλειας λαμβανομενων υπ' οψιν και των δυο περιστατικων και του loss ratio που θα εχει παρει τον ανηφορο, ο πλοιοκτητης θα βαλει βαθεια το χερι στην τσεπη.

Link to comment
Share on other sites

Εδω χρωσταμε μια απαντηση, αν και ελαφρως καθυστερημενη. Αυτο που υπονοει παραπανω ο φιλος Jerry ειναι οτι το πλοιο κηρυξε γενικη αβαρια σαν αποτελεσμα του ατυχηματος του, ζητα δηλαδη με αλλα λογια απο ολους οσους ειχαν φορτιο πανω στο πλοιο να συνεισφερουν στα εξοδα διασωσης πλοιου και φορτιου. Επειδη ομως το φορτιο επανω στο πλοιο ειναι φορτιο της ΑΝΕΚ(κι οχι του πλοιοκτητη) και επειδη η ΑΝΕΚ ειναι βασικη πηγη εσοδων/πελατης του πλοιοκτητη(Κωστα Αγαπητου), εικαζω οτι πιθανον κατοπιν πιεσεων της ΑΝΕΚ πιθανον να μην κηρυχθηκε τελικα γενικη αβαρια ωστε να μην επιβαρυνθουν αδικως οι πελατες της ΑΝΕΚ.

Η προσαραξη ενος πλοιου λογω λαθους στη ναυσιπλοια, ειναι ενας ναυτιλιακος κινδυνος που συνηθως καλυπτεται απο την ασφαλεια του πλοιου(ας μην μπουμε στην αναλυση υπο-περιπτωσεων). Αυτο που προσπαθω να πω παραπανω ειναι οτι ειτε η συγκεκριμενη ζημια καλυπτεται, ειτε οχι, τελικα ο πλοιοκτητης επιβαρυνεται ειτε αμεσα, ειτε εμμεσα. Αμεσα διοτι πληρωνει(τουλαχιστον σε πρωτη φαση) ο ιδιος τα εξοδα αυτα και εμμεσα διοτι ακομη και αν τα περισσοτερα απο αυτα τα εξοδα μπορει να τα εισπραξει μετα απο τους ασφαλιστες του, θα αντιμετωπισει αργα η γρηγορα μια μεγαλη αυξηση στα ασφαλιστρα(insurance premiums) διοτι τα χρηματα που εχει δαπανησει η ασφαλεια σε ενα χρονο για τον συγκεκριμενο πλοιοκτητη θα ειναι δυσαναλογα σε σχεση με τα ασφαλιστρα(loss ratio) που πληρωνει ο πλοιοκτητης στον ιδιο χρονο. Ειδικα οταν εχουμε δυο μεγαλα και σοβαρα συμβαντα μεσα σε 2 μηνες οπως με το Acacia, ειναι οπως και να το δει κανεις ασχημα μαντατα για τον πλοιοκτητη.

Link to comment
Share on other sites

to parapanw to exw dei arketes fores sthn agglikh.

den 8a mporousa me tipota na to metafrasw toso kala oso to parapanw sta Ellhnika.

Isws 8a eprepes na mas metafraseis k to form tou P&I kai twn underwritters. kai to lew auto giati einai shmantiko na katalaboume oloi oti to asfalistro einai apo non-profit fund pou oi idioi ploiokthtes ftiaxnoun gia ta terastia e3oda twn ploiwn tous.... h kapws etsi sta ellhnika

Link to comment
Share on other sites

Να διευκρινησω κατ'αρχας οτι με το θεμα των ασφαλισεων η επαφη μου βρισκεται σε νηπιακο σταδιο και ως εκ τουτου μπορει να αερολογώ.Παρολα αυτα, μαλλον δεν εγινα κατανοητος. Γενικη αβαρια κηρυσεται οταν γινει δαπανη ή απορριψη φορτιου ηθελημενα προς κοινο ώφελος και σωτηρια απο την ναυτική περιπέτεια.Τοτε τιθεται θεμα γενικης αβαριας και ολοι συμβαλλουν στο μεριδιο της διασωθεισης περοιουσιας , στην αναλογια που αντιστοιχει στον καθενα απο τους δικαιουχους. Ουσιωδης διαφορα ειναι η ηθελημενη "ζημιά" με την κατα λαθος. Μονο τοτε μιλαμε για γενικη αβαρια, αλλιως μερικη οριζεται η τυχαια απωλεια 'η βλαβη 'η ζημια απο ενα θαλασσιο κινδυνο για τον οποίο το πλοιο ειναι ασφαλισμενο. Για το ACACIA τωρα δεν νομιζω οτι τιθεται θεμα γενικής αβαριας αφου η προσαραξη δεν εγινε ηθελημενα για το κοινο καλο,αλλά κατα λαθος (προφανως) και αρα ο πλοιοκτητης θα επικαλεστει αμελεια πληρωματος (crew negligence) για να πεσει στις απαλλακτικες διαταξεις των ασφαλιστων, και αρα να πληρωθει.

Link to comment
Share on other sites

Ναι όμως οι ασφαληστές θα προβάλουν επιχειρήματα που δύσκολα θα απαντήθούν. Για ποιό λόγο να περάσει το πλοίο απο το στενό της Νισύρου; Αφού η διαφορά ήταν 2-3 μίλια (και πολύ λέω) απο το νορμάλ πέρασμα νότια απο την Νίσυρο. Για ποίο λόγο δέν ήταν παρών ο Πλοίαρχος στη γέφυρα; (είπε πως νομιζε πως έκανε βάρδια η Υποπ/χος). Θα ζητηθούν τα Voyage Plan, οι χαραχθήσες πορείες και τα στίγματα, δηλαδή.....

Το ζήτημα είναι πως σίγουρα θα πέσει το βάρος στην αμέλεια του Πλοιάρχου, το πλοίο θα επισκευαστεί αλλα και το ασφάληστρο του θα ανέβει σε επίπεδα κρουαζιεροπλοίου! Αρα κατ' εμέ μετά την επισκευή θα μοσχοπουληθεί και θα αντικατασταθεί με άλλο πλοίο

Link to comment
Share on other sites

Εχεις 100% δικιο σε αυτα που λες Jerry οσον αφορα τις αρχες της γενικης αβαριας. Στην πραξη ομως αυτο καταστρατηγειται ορισμενες φορες με κορυφαιο παραδειγμα το CMA CGM Normandie που οταν εκανε grounding εξω απο την Jakarta με παρομοιο τροπο με το Acacia και κατω απο την πιεση ενος μεγαλου group οπως οι πλοιοκτητες του, κηρυξε γενικη αβαρια κανονικα και με το νομο και ασχετα με το γεγονος οτι ορισμενες προυποθεσεις(φαινομενικα τουλαχιστον) δεν πληρουντο. Γι αυτο και η δικη μου αναφορα σε γενικη αβαρια στην περιπτωση του Acacia, μου θυμισε πολυ αυτο που αναφερω παραπανω. Επι του πρακτεου το Acacia ειναι φαινομενικα μια ζημια που οφειλεται σε navigational error και καλυπτεται απο την ασφαλεια του πλοιου.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Τελικα αυτο το Acacia, μαλλον ο Σκανδιναβος Μητσοτακης του εχει σπασει τη σαμπανια στα πλευρα, δεν εξηγειται αλλιως. Κανει ταξιδια στην αλλοδαπη, τη γλιτωνει ισα-ισα, κανει ταξιδια στην ημεδαπη και φτανει στο τσακ, αλλα το να κοπανιεται ακομα και μεσα στο Νεο Μωλο Δραπετσωνας, αυτο δεν το θελει ουτε ο Θεος ουτε κι ο διαβολος. Σημερα το απογευμα και λογω του ισχυρου ανεμου που επνεε τοπικα(3-4 μπωφορ, τοπικα 9 που λεει και μια ψυχη:P) επεσε πανω του το τανκερ Monte Oliveto που κανει επισκευη διπλα του, με συνεπεια να επιστρατευτουν τα ρυμουλκα του Λυμπουσακη για να τα χωρισουν απο το σφιχταγκαλιασμα. Δεν πρεπει να εγινε καμια σοβαρη ζημια, απλη επαφη, αλλα το γεγονος ειναι οτι η κακοτυχια συνεχιζεται. Κι επειδη αρκετοι πλοιοκτητες ειναι προληπτικοι, δεν το βλεπω να στεκεται για πολυ ακομα στην Aegean Cargo.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eαν υπέγραψε LOF όχι μόνο δεν θα πληρώσει αλλά θα εισπράξει και τις ζημίες.

Βέβαια η αλεπού στο θύραμα πάει απο την πίσω πόρτα.

Ισχύει το ερώτημα.. γιατί πήγε απο μέσα?? Ετσι ήθελε ετσι έκανε. Το ερώτημα είναι γιατί δεν έλαβε τα κατάλληλα μέτρα ώστε να αποφύγει κλπ.

Δηλαδή γράψε λάθος.

Ασχετο αλλά,

Με την ευκαιρία να πω ότι είναι κουραστικό να κάνεις sign in 3-5 φορές, και όταν γράφεις αυτό που θέλεις να μην φαίνεται διότι πλέον σε έχει κάνει sign out το σύστημα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...