Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Παιρνοντας πασα απο το ποστ του Nick The Greek,αναρωτιέμαι τοσα χρονια γιατι δεν εχουμε μια γραμμη.Ειδικα που τώρα θα λεγαμε πως Ελλαδα-Κυπρος-Αιγυπτος ειναι σε αρκετά good terms.

Edited by proud_ionian
λινκ
Link to comment
Share on other sites

Τελευταία σύνδεση ήταν το καλοκαίρι του 2002 με το SALAMIS STAR το οποίο αναχωρούσε κάθε Πέμπτη από Πειραιά για Μύκονο Πατμο Ρόδο Λεμεσσό Πορτ Σάιντ και επιστροφή.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό θα ήταν μία καταπληκτική κρουαζιέρα.Με το υπερπολυτελές Dame M στα τελευταία του.Πλωριά μπαλκόνια,κόντρα γέφυρα περατζάδες made in japan αυτό το Dame M τα είχε όλα.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πιστεύω ότι από Κρήτη για Αλεξάνδρεια ή Πορτ Σάιντ μια χαρά θα μπορέσει να δουλέψει πλοίο. Το πρόβλημα όμως είναι ότι τα λιμάνια της νότιας Κρήτης -ακόμη και της Ιεράπετρας που είναι στις 5 μεγαλύτερες πόλεις του νησιού- μετά βίας βάζουν παντόφλες. Στην Ιεράπετρα μπαίνουν μόνο εκδρομικά πλοιάρια για Χρυσή/Γαϊδουρονήσι και σε όλα τα υπόλοιπα (Παλιόχωρα, Σούγια, Αγ. Ρουμέλη, Λουτρο, Σφακιά, Πλακιάς) μικρά πλοία για Γαύδο και μόνο Παλιόχωρα και Σφακιά μπαίνουν παντόφλες. Μόνο στο λιμάνι του Αθερινόλακκου έχει μπει πλοίο μεγέθους μέχρι 170 μ (Κι αυτό εφοσον το επιτρέπει ο καιρός) αλλά το εν λόγω λιμάνι είναι βιομηχανικό λόγω του κοντινού ηλεκτρικού σταθμού. 

Μπορεί να πάει πλοίο από βορρά πχ από Ηράκλειο αλλά ποιος κάνει τον γύρω του Λασιθίου;

Ένα άλλο πρόβλημα -το οποίο αφοφά την Αίγυπτο όμως- είναι αυτό:

Quote

Several western governments have issued travel warnings to many areas in Egypt. The UK Foreign Office recommends against all travel to the northern Sinai and the Libyan border, and against non-essential travel to the southern Sinai (although Sharm el-Sheikh is okay), and to the Western Desert region.

In some places, travel by land is prohibited for non-Egyptians, and in others the army or the police provide security escorts for vehicles carrying tourists.

πηγή: Wikivoyage

Η ΑΝΕΝΔΥΚ κάτι σχεδίαζε με το Σφακιά Ι (νυν Κέρκυρα Εξπρες), αλλά τίποτα δεν καρποφόρησε.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω πως το πρώτο βήμα για ένα τέτοιο εγχείρημα δεν είναι τα λιμάνια αλλά τα εμπορικά επιμελητήρια των δύο χωρών. Για να δεί κανείς αν και τι εμπορεύονται μεταξύ τους. Και μετά περπατάς στο δάσος της Βουλώνης που έλεγε κι ένας καθηγητής μου στο Λύκειο.

Link to comment
Share on other sites

Η ευκαιρία υπήρξε στο παρελθόν με τα πρώιμα προς Ευρώπη αλλά τότε ήταν απλά ευκαιρία για "αρπαχτή". Θεωρώ ότι οι συσχετισμοί σήμερα είναι πολύ δυσμενέστεροι. Νομίζω και το πλεονέκτημα του συνομότερου "transit time" δεν υπάρχει πλέον (ή είναι αμελητέο σε σχέση με το πολύ υψηλότερο κόστος) γιατί τα μεταφορικά συστήματα . έχουν κάνει άλματα μπροστά (η Ελλάδα όπως πάντα πάει σαν τον κάβουρα). Για σύνδεση RoRo η Ελλάδα μειονεκτεί σε σχέση με γειτονικές χώρες.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Nick the Greek said:

τι εμπορεύονται μεταξύ τους. 

Με μια έρευνα που έκανα, υπάρχει τρελό εμπόριο μεταξύ τους. Το 2021 έβγαλαν 1.94 δις σε αργό πετρέλαιο. Επίσης η Ελλάδα είναι ο 4ος μεγαλύτερος Ευρωπαϊκός επενδυτής της Αιγύπτου.

Αλληλοεμπορευόμαστε από Αρχαιοτάτων χρόνων πάντως.

Link to comment
Share on other sites

Το εμπόριο είναι η μια παράμετρος. Όμως επειδή αν δεν κάνω λάθος μιλάμε για σύνδεση ΜΕ RoRo πρέπει να δούμε πιό προσεκτικά  το τι εμπορεύματα διακινούνται. Έχουμε πει ότι το RoRo είναι ένα ακριβό πλοίο το οποίο μπορεί να είναι ανταγωνιστικό μόνο σε ειδικές μεταφορικές ανάγκες (προφανώς rolling stock, time sensitive μεταφορές κλπ.)

Στο παρελθόν (αναφέρθηκαν τα RoRo του Κ.Αγαπητού αλλά ήταν διάφοροι εμπλεκόμενοι -ΑΝΕΚ, ψυγειάδες, μεσάζοντες-  ήταν νομίζω λιγότερο και η Salamis) το αντικείμενο μεταφοράς ήταν τα πρώιμα φρέσκα, τα οποία επωλούντο σε πολύ υψηλές τιμές στις αγορές της Ευρώπης μέχρι να βγούν τα αντίστοιχα Ελληνικά, Τουρκικά, Ιταλικά κλπ. και η προσφορά να ρίξει τις τιμές. Προφανώς σήμερα τα προιόντα αυτά ακολουθούν άλλους δρόμους μεταφοράς.

Link to comment
Share on other sites

Πιο πάνω έγραψα για αργό πετρέλαιο, το οποίο όμως εφάπτεται στα επικίνδυνα φορτιά.

Δεν μούρχεται κάποια άλλη εταιρεία στο μυαλό, εκτός από την CCL.

Νομίζω ότι μπορούν να δοκιμάσουν με το Olympus/Άγιος Γεώργιος, μιας και δεν νομίζω να τους περισσεύει άλλο πλοίο.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ειδικά μετά την τελευταία συμφωνία με την Αίγυπτο το πετρέλαιο δεν έχει κανέναν απολύτως λόγο να αλλάξει ο τρόπος που μεταφέρεται. Αφενός το ταξίδι απ' την Αίγυπτο στην Ελλάδα είναι λιγότερο από 2 μέρες και αφετέρου η Αίγυπτος κυρίως εξάγει στην Ελλάδα αργό πετρέλαιο το οποίο πρέπει να πάει στον Ασπρόπυργο ή στην Κόρινθο (άντε και στη Θεσσαλονίκη) στα διυλιστήρια  και όχι έτοιμα παράγωγα. Άρα μάλλον είναι μια ξεχωριστή κατηγορία στο εμπόριο μεταξύ των 2 χωρών. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...