Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Έχω την εντύπωση ότι η σύνδεση (πριν ακόμη εγκαινιασθεί) ναυάγησε -για το άμεσο μέλλον - κάπου στο Κρητικό, στα Διεθνή ύδατα μεν, αλλά εντός του FIR Αθηνών. Ή μήπως όχι?

Τετέλεσται! Και με τη βούλα!

«Ναυαγεί» η σύνδεση Σμύρνης - Αλεξ/πολης

Ονειρο θερινής νυχτός ήταν και χάθηκε, η ακτοπλοϊκή σύνδεση Σμύρνης - Aλεξανδρούπολης! Όπως έγινε γνωστό χθες, από τον εκπρόσωπο της ναυτιλιακής εταιρείας κ. Κώστα Κεφαλογιάννη, λόγω της μεγάλης καθυστέρησης που παρατηρήθηκε στον τομέα της δημιουργίας υποδομών στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, η τούρκοι επιχειρηματίες διαφοροποίησαν το δρομολόγιο, επιλέγοντας ως προορισμό το λιμάνι του Βόλου.

Μετά από καθυστερήσεις πέντε μηνών (η πρώτη εκτέλεση του δρομολογίου είχε προγραμματισθεί για τις... αρχές Ιανουαρίου) οι υποδομές στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ολοκληρώθηκαν πριν από λίγες ημέρες. Η καθυστέρηση αυτή, σύμφωνα με πληροφορίες, ανάγκασε την τουρκική πλευρά να αντιδράσει, καθώς όπως είναι γνωστό, οι αντίστοιχες υποδομές στο λιμάνι της Σμύρνης, είχαν ολοκληρωθεί πριν από τέσσερις μήνες.

Σημειώνεται πως η σχετική ακτοπλοϊκή σύνδεση είχε εγκριθεί από το υπουργέιο Εμπορικής Ναυτιλίας, το οποίο και είχε ενημερώσει τις τουρκικές αρχές, ότι οι υποδομές (τελωνείο και αστυνομικός σταθμός) στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα είναι έτοιμες στις 30 Μαϊου.

Εκτοτε μεσολάβησε και νέα καθυστέρηση με συνέπεια η ακτοπλοϊκή σύνδεση να… ναυαγήσει, και η Αλεξανδρούπολη να χάσει μια ακόμη χρυσή ευκαιρία στον τομείς του τουρισμού και των εμπορικών συναλλαγών με την γείτονα χώρα.

Η συνέχεια στο θέμα Βόλος - Σμύρνη!

ΥΓ Έχει ενδιαφέρον να ξαναδιαβάσετε το θέμα από την αρχή, για να δείτε τι ελέχθη και τι έγινε. Αξίζει τον κόπο!

Link to comment
Share on other sites

Καλά τις εμπορικές συναλλάγες θα τις δημιουργούσε, αλλά τον τουρισμό που τον διέκριναν.

Δεν μπορώ να βρώ τουριστικό ή περιηγητικό ενδιαφέρον σε μια τέτοια γραμμή.

Θα διευκόλυνε ίσως τους "Έλληνες πολιτές" Μουσουλμάνους της Δυτικής Θράκης που θέλουν να επισκεφτούν τα πατρογονικά τους..:mad:

Μόνο σαν εμπορικό λιμάνι μπορώ να φανταστώ την Αλεξανδρούπολη και την υποτιθέμενη γραμμή Αλεξ/λης-Σμύρνης ως φυσική προέκταση-κλάδο της Εγνατίας..

Link to comment
Share on other sites

Στράτο, έχω την αίσθηση ότι κάτι πρέπει να παίζετε με κάποια προγράμματα ευρωπαϊκά για ανάπτυξη νέων θαλασσίων συνδέσεων για να ελαφρύνουν οι οδικές μεταφορές. Να σημειώσω επίσης ότι από παραδρομή δεν ανέφερα ότι το παραπάνω απόσπασμα είναι από την εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ της Αλεξανδρούπολης.

Και τέλος μου κάνει μεγάλη εντύπωση (και δεν το είχα προσέξει αρχικά) ότι παρόλο που "οι υποδομές στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ολοκληρώθηκαν πριν από λίγες ημέρες" .... "οι τούρκοι επιχειρηματίες διαφοροποίησαν το δρομολόγιο, επιλέγοντας ως προορισμό το λιμάνι του Βόλου."

Όπου πάλι στο Βόλο δεν υπάρχουν υποδομές και πάλι θα ξεκινήσουν έργα!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Όντως ΝΗΡΕΑ, υπάρχει ευρωπαϊκό πρόγραμμα με στόχο την ελάφρυνση των δρόμων από τα φορτηγά.

Άντε να δούμε τι θα γίνει και με τον Βόλο. Στο τέλος βλέπω να ακούγεται και κανένα Λαύριο ως λύση.

Link to comment
Share on other sites

Πριν μετακομίσουμε οριστικά στο θέμα "Βόλος-Σμύρνη", η επιβεβαίωση της αλλάγης λιμένα που όμως τονίζεται ότι οι λιμενικές υποδομές της Αλεξανδρούπολης υστερούσαν ενώ του Βόλου είναι ικανοποιητικές αυτή τη στιγμή και η γραμμή θα λειτουργήσει άμεσα!

Αλεξανδρούπολη

«Ναυάγησε» η ακτοπλοϊκή σύνδεση Αλεξανδρούπολης-Σμύρνης λόγω της μεγάλης καθυστέρησης των απαιτούμενων έργων υποδομής στο λιμάνι της πόλης, προκειμένου να στεγαστούν οι αρμόδιες υπηρεσίες που θα διενεργούσαν τους απαραίτητους ελέγχους κατά την φόρτωση και εκφόρτωση πλοίων.

Οι Τούρκοι επιχειρηματίες επέλεξαν το λιμάνι του Βόλου, όπου υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές, και έτσι η γραμμή θα λειτουργήσει στο τέλος του μήνα από το λιμάνι του Βόλου και όχι της Αλεξανδρούπολης.

Την απόφαση αυτή ανακοίνωσε η πλοιοκτήτρια ναυτιλιακή εταιρεία «Θράκη ΑΕ», καθώς σύμφωνα με τον αντιπρόεδρό της κ. Κεφαλογιάννη «οι εγκαταστάσεις του λιμένα Αλεξανδρούπολης δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις».

Ο κ. Κεφαλογιάννης πρόσθεσε ότι οι υποδομές που έγιναν ήταν τελείως πρόχειρες και δεν τις δέχθηκαν ούτε οι Τούρκοι, ούτε οι πλοιοκτήτες. «Έτσι αναγκαστήκαμε να πάμε σε άλλο λιμάνι για να μην χαθεί η σύνδεση με την Σμύρνη» επισήμανε.

Να σημειωθεί ότι η σύνδεση Αλεξανδρούπολης -Σμύρνης θα ξεκινούσε στις 15 Ιανουαρίου και σε πρώτη φάση θα εξυπηρετούσε εμπορικούς σκοπούς, ενώ από τον Απρίλιο του 2006 αναμένονταν να προωθηθεί και επιβατική κίνηση.

news.in.gr, με πληροφορίες από ΑΠΕ, ΜΠΕ

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Αν και είμαι απολύτως βέβαιος ότι ασφαλώς όλα αυτά είναι λόγια του αέρα και σε αυτό το επίπεδο θα παραμείνουν έως το τέλος, εντούτοις η πραγματικότητα είναι ότι οι (πολλοί) Ίμβριοι και οι (ολιγότεροι) Τενέδιοι της Θεσσαλονίκης, αλλά και της Αθήνας, όταν πηγαίνουν το καλοκαίρι στα νησιά τους (και πηγαίνουν φανατικά), θα επιθυμούσαν πολύ να αποφύγουν το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Κήποι-Ανδριανούπολη κλπ ενώ θα τους βόλευε μία αναχώρηση από λιμάνι εντός ελληνικού εδάφους. Πριν από 3-4 χρόνια είχε προταθεί και η λύση της Μυτιλήνης, αλλά η αντίδραση των υποψηφίων προς ένταξη στην ΕΕ εξ ανατολών γειτόνων (:D), υπήρξε απόλυτη μεν, ψυχρά ευγενική δε. Το μεν πνεύμα πρόθυμον, η δε σαρξ ασθενεστάτη. Μην λησμονείτε ότι και ο Πατριάρχης είναι Ίμβριος, οπότε το βαθύ (και το ρηχό) Τουρκικό Κράτος, δεν θέλει πολλά-πολλά.

Link to comment
Share on other sites

Πριν από 3-4 χρόνια είχε προταθεί και η λύση της Μυτιλήνης,
Δεν είχε προταθεί η σύνδεση μέσω Μυτιλήνης, αλλά μέσω Λήμνου. Το 1998 μάλιστα είχαν όλα κανονισθεί σε τοπικό επίπεδο και είχε συμφωνηθεί να κάνει τακτικά δρομολόγια Λήμνο-Ίμβρο το ΑΙΟΛΙΣ. Αλλά, μόλις 1 ημέρα πριν το πρώτο δρομολόγιο οι Τούρκοι έφεραν προσκόμματα...απαιτώντας το πλοίο να πηγαίνει πρώτα στο Τσανάκαλε και μετά στην Ίμβρο, καθώς δεν υπήρχε τελωνείο εκεί και η κοντινότερη πύλη εισόδου ήταν στο Τσανάκαλε. Με λίγα λόγια έβαζαν το ΑΙΟΛΙΣ να κάνει διπλάσιο και βάλε ταξίδι, με συνέπεια να μην ξεκινήσουν καν τα δρομολόγια. Επίσης, το 2002 είχε πάλι ακουστεί ότι θα ξεκίναγε δρομολόγιο Αλεξ/πολη-Σαμοθράκη-Λήμνος-Ίμβρος, και θα το έκανε μάλιστα το ΣΑΟΣ ΙΙ, αλλά έκτοτε δεν ξανακούστηκε τίποτε.

Δεν νομίζω ότι υπάρχει καμιά διάθεση από πλευράς Τουρκίας (και αναφέρομαι στην κεντρικη εξουσία, γιατί σε τοπικό επίπεδο πολύ θα το ήθελαν...μπας και δουν άσπρη μέρα) να ανοίξει αυτή η γραμμή, όσο και εάν εμείς το επιθυμούμε διακαώς. Εκτός...και εάν στα πλαίσια των κινήσεων καλής θέλησης και υπό την πίεση για καταπίεση των Ιμβρίων...ανοίξουν την γραμμή, αλλά δεν το βρίσκω πιθανό. Δεν βλέπω τον λόγο να κάνουν εύκολη την πρόσβαση των αποδήμων Ιμβρίων στο νησί τους. Βέβαια στην πολιτική και στην διπλωματία ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται.

Link to comment
Share on other sites

Η πιθανοτητα εκκινησης μιας τετοιας γραμμης ειχε φθασει στ' αυτια μου πριν απο 3 μηνες περιπου αλλα μου φανηκε τοσο απιθανο που δεν το ανεφερα ουτε κατ' ιδιαν και για πλακα. Και μου φανηκε απιθανη οχι τοσο οσον αφορα τα λιμανια προσεγγισης, οσο σχετικα με το πλοιο που ειχα ακουσει τοτε. Μια λοιπον και εχει παρει εκταση το θεμα, να πουμε οτι οσο κι αν σας φαινεται απιθανο το πλοιο που ακουστηκε πριν 3 μηνες ηταν το εδω και 2 χρονια περιπου κατασχεμενο στη ραδα Περαματος, Tracarrier:eek: ;).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Πάμε πάλι με ro-ro Αλεξανδρούπολη - Σμύρνη!

Το ρεπορταζ αναφέρει ότι οι αντιπρόσωποι των δυο λιμανιών έχουν καταλήξει σε συμφωνία και έχουν λάβει την άδεια από τον ομόλογο της Ελπίδας στην Τουρκία. Είναι να ξεκινήσουν δρομολόγια για φορτηγά διεθνών μεταφορών όσο το δυνατόν πιο σύντομα. Από την άλλη στο απόκομμα της εφημερίδας αναφέρεται για σκάφη διεθνών μεταφορών τύπου ρορο (μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων).Άντε να βγάλεις άκρη...

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...
On 2/10/2021 at 9:09 PM, polmyt said:

...Ο πατερας φιλου μου παει καθε καλοκαιρι στο σπιτι του στην Ιμβρο ,ωστε να μην καταπατηθει και να δειξει οτι δεν το εχει παρατημενο...

Οι Ίμβριοι που κατοικούν στην Ελλάδα αλλά έχουν οικονομικά συμφέροντα στην Ίμβρο (πχ δραστηριότητα, συντάξεις, επιδόματα, ότι και αν σημαίνει αυτό για την Τουρκία), πρέπει να εμφανίζονται υποχρεωτικά μία φορά τον χρόνο εκεί ειδ' άλλως τα δικαιώματα χάνονται. 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...