Panagia Ekatontapiliani Posted June 7, 2017 Posted June 7, 2017 Την Αλεξανδρούπολη επισκέφθηκαν οι επιχειρηματίες Πήτερ Λιβανός και Δημήτρης Κοπελούζος για το LNG Quote Η κατασκευή πλωτής τερματικής μονάδας αποθήκευσης και μεταφόρτωσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στα ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης, βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης που είχαν σήμερα στον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α.) ο εφοπλιστής Πήτερ Λιβανός και ο επιχειρηματίας Δημήτρης Κοπελούζος, με τον πρόεδρο του Ο.Λ.Α., Χρήστο Δούκα. Παρόντες στη συνάντηση ήταν ο δήμαρχος Βαγγέλης Λαμπάκης, ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος, ο αντιπεριφερειάρχης Έβρου Δημήτρης Πέτροβιτς και οι πρόεδροι του Επιμελητηρίου Έβρου Χριστόδουλος Τοψίδης και της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Θράκης Κώστας Χατζημιχαήλ. Οι επικεφαλής των εταιριών "Gastrade" (όμιλος Κοπελούζου) και "Gaslog" (όμιλος Λιβανού), του επενδυτικού σχήματος που θα "τρέξει" τον υπεράκτιο σταθμό αποθήκευσης και αεριοποίησης LNG, εξέφρασαν, σύμφωνα με διευκρινίσεις του προέδρου του Ο.Λ.Α., τη βεβαιότητα για την υλοποίηση του έργου, που συνδυάζεται με τους αγωγούς TAP και IGB, δεδομένης της βούλησης της ελληνικής κυβέρνησης, της τοπικής κοινωνίας αλλά και των επενδυτικών funds (κεφαλαίων). "Με τη φυσική τους παρουσία στην Αλεξανδρούπολη, θέλησαν να δείξουν ότι ανοίγονται τεράστιες δυνατότητες στον ενεργειακό τομέα για την περιοχή, ενώ τόνισαν ότι η χώρα δεν πρέπει ν' αποτύχει γιατί αυτά τα έργα αποκτούν πια και εθνικό χαρακτήρα", δήλωσε ο κ. Δούκας. Η παρουσία των δύο ισχυρών επιχειρηματιών στην πρωτεύουσα του Έβρου, έρχεται να επιταχύνει το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου που χαρακτηρίζεται ως ευρωπαϊκό κοινού ενδιαφέροντος, δεδομένου ότι σύμφωνα με τον κ. Δούκα, "από αύριο θα συνεχιστεί η συνεργασία με τα στελέχη των δύο ομίλων για να μπορέσουμε να φέρουμε σε πέρας ένα πράγματι δύσκολο αλλά συνάμα συναρπαστικό έργο, με πάρα πολλά οφέλη για την περιοχή μας". Στελέχη του Ο.Λ.Α. προσκλήθηκαν επίσης να δουν στην πράξη πώς λειτουργούν τα συγκεκριμένα πρόξεκτ. Ο πρόεδρος του Ο.Λ.Α. ενημέρωσε τους δύο επικεφαλής των επενδυτικών ομίλων καθώς και τα στελέχη που τους συνόδευαν, για τις δυνατότητες του λιμένα, υπογραμμίζοντας πως "το λιμάνι οφείλει να υποστηρίξει τα ενεργειακά έργα και τη μετατροπή της περιοχής σε ενεργειακό κόμβο και στη φάση κατασκευής αλλά και λειτουργίας των έργων". Αναφέρθηκε στην επικαιροποίηση του μάστερ και του επιχειρηματικού σχεδίου (business plan) του λιμανιού ώστε να περιλαμβάνουν και δραστηριότητες που δεν μπορούσαν να προβλεφθούν στον αρχικό σχεδιασμό του 2007. Παρουσίασε τους τρεις τομείς, η ανάπτυξη των οποίων αποτελεί προτεραιότητα για τον Ο.Λ.Α., που είναι οι συνδυασμένες μεταφορές και τα logistics, ο θαλάσσιος τουρισμός και η ενέργεια. Ως προς τον χρόνο έναρξης υλοποίησης του έργου, ο κ. Δούκας σημείωσε πως "εκτίμηση των κ. Κοπελούζου και Λιβανού είναι πως μένει μία κρίσιμη συνάντηση στη Βουλγαρία, η οποία πιθανόν θα δώσει και την τελική ώθηση προκειμένου να έχουν ένα σαφές χρονοδιάγραμμα σε ότι αφορά την υλοποίηση των εργασιών. Νομίζω ότι στο τέταρτο τρίμηνο του 2017 θα είναι πια σε φάση ωριμότητας και υλοποίησης ιδιαίτερα του IGB, του αγωγού που θα συνδέει την Κομοτηνή με τη Στάρα Ζαγόρα". Τέλος, όσον αφορά στις μέχρι στιγμής εργασίες, ο πρόεδρος του Ο.Λ.Α. δήλωσε πως ήδη έχει ολοκληρωθεί η βυθομετρική αποτύπωση των σημείων από τα οποία προβλέπεται να περάσει ο υποθαλάσσιος αγωγός που θα συνδέει την πλωτή εξέδρα με τον αγωγό TAP στην περιοχή του Απαλού Αλεξανδρούπολης. "Έχουμε σαφή επίγνωση ότι το λιμάνι οφείλει να εξυπηρετήσει αυτά τα σχέδια που θα μετατρέψουν την περιοχή σε ενεργειακό κόμβο σε παγκόσμιο επίπεδο. Θα πρέπει με ψυχραιμία να συζητήσουμε τι πρέπει να κάνουμε στο λιμάνι, με απόλυτο ρεαλισμό και σε συνεργασία μαζί τους, να δούμε σε ποιο βαθμό, με ποιον τρόπο κυρίως και με ποιους πάροχους υπηρεσιών, ώστε να προλάβουμε και να είμαστε έτοιμοι να εξυπηρετήσουμε με απόλυτη επάρκεια αυτόν τον ενεργειακό τομέα στην περιοχή. Δεν έχουμε το δικαίωμα ένα τέτοιο λιμάνι που έχει τεράστιες δυνατότητες και υποδομές, να μην μπορέσει να εξυπηρετήσει όλο το φάσμα που απαιτούν τα ενεργειακά στην περιοχή μας", κατέληξε ο κ. Δούκας. Πηγή: The Seanation
Panagia Ekatontapiliani Posted June 7, 2018 Posted June 7, 2018 Οι Αμερικανοί προσφέρθηκαν να βοηθήσουν και στην ανέλκυση του ναυαγίου βυθοκόρου «Όλγα» που βρίσκεται από το 2010 βυθισμένο στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, στην συνάντηση θεσμικών από την Αλεξανδρούπολη με τον Αμερικανό Πρέσβη Geoffrey Pyatt που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 5 Ιουνίου στην πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα.
Panagia Ekatontapiliani Posted August 4, 2019 Posted August 4, 2019 Σε διάστημα περίπου δύο μηνών από την ημερομηνία έκδοσης των σχετικών αδειών θα πραγματοποιηθούν η ανέλκυση και η απομάκρυνση από το λιμένα Αλεξανδρούπολης του ναυαγίου βυθοκόρου «ΟΛΓΑ». Το χρονοδιάγραμμα της ανέλκυσης ανακοίνωσε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ), Χρήστος Δούκας, μετά την υπογραφή, τις προηγούμενες ημέρες, της σύμβασης εκτέλεσης του έργου μεταξύ του ΟΛΑ και της αναδόχου εταιρείας «Ελληνικό Κέντρο Καταδύσεων ΕΡΕ». Σύμφωνα με τον κ. Δούκα, το πλοίο, το οποίο είναι βυθισμένο από τον Ιούλιο του 2010 στο ανατολικό κρηπίδωμα της προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), δημιουργεί σοβαρά εμπόδια στη λειτουργία του λιμένα και τον ελλιμενισμό εμπορικών πλοίων, ενώ εντός των 64 ημερών ο ανάδοχος θα ολοκληρώσει και τον καθαρισμό της περιοχής εκτέλεσης των εργασιών από τυχόν προσχώσεις, κατάλοιπα, πετρελαιοειδή και απορρίμματα.
Panagia Ekatontapiliani Posted November 5, 2019 Posted November 5, 2019 Ολοκληρώθηκε η διαδικασία της ανέλκυσης του ναυαγίου της βυθοκόρου «Όλγα»
gtogias Posted February 26, 2021 Posted February 26, 2021 Σύμφωνα με αυτό το δημοσίευμα, την ανέλκυση της βυθοκόρου Όλγα χρηματοδότησε το δημόσιο των ΗΠΑ με 2,3 εκατομμύρια ντόλαρς.
Αναερόβιος Posted February 28, 2021 Posted February 28, 2021 Μικρή παρατήρηση: Το δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών αναφέρει πως το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης "η βασική πύλη μεταφοράς των διατλαντικών δυνάμεων που συμμετέχουν σε σειρά στρατιωτικών ασκήσεων στη συνορογραμμή της Ρωσίας" αλλά στη συνέχεια πως οι ασκήσεις γίνονται στην Ρουμανία. Μάλλον ο σύντροφος συντάκτης μπερδεύτηκε με την πάλαι ποτέ Σοβιετική Ένωση μιας και η Ρουμανία συνορεύει προς ανατολάς με την Μολδαβία και την Ουκρανία. Η Ρωσία και η συνοριογραμμή της απέχουν παρασάγγας.
nomikos Posted February 28, 2021 Posted February 28, 2021 (edited) Προφανώς εννοούσε πως η Ρουμανία,η Βουλγαρία κτλ που είναι σύμμαχες χώρες του ΝΑΤΟ λειτουργούν σαν τείχος στα όποια Ρωσικά συμφέροντα.Ας έλεγε το δημοσίευμα στη "γειτονια της Ρωσίας". Edited February 28, 2021 by ΝΟΜΙΚΟΣ
proud_ionian Posted September 21, 2022 Posted September 21, 2022 1 minute ago, proud_ionian said: Σύμφωνα με το Euro2day, την Πέμπτη κληρώνει για τον αγοραστή: Και εδώ: Υπενθυμίζεται ότι στην τελική φάση του σχετικού διαγωνισμού έχουν προκριθεί η Quintana Infrastructure & Development, η κοινοπραξία Cameron SA-Goldair Cargo AE-Bollore Africa Logistics, η κοινοπραξία International Port Investments Alexandroupolis, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες Black Summit Financial Group - Euroports - EFA Group και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.. Εφόσον δεν υπάρξει νέα αναβολή, την Πέμπτη μένει να εμφανιστεί το τελικό δεσμευτικό ενδιαφέρον των υποψηφίων για τη λιμενική υποδομή που έχει βαρύνουσα οικονομική αλλά και γεωστρατηγική σημασία.
proud_ionian Posted November 8, 2022 Posted November 8, 2022 Παρόλο που υποβλήθηκαν δεσμευτικές προσφορές από δύο ενδιαφερόμενους, ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος. Η κυβέρνηση ακύρωσε όλη τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης και δηλώνει ότι το λιμάνι θα αναπτυχθεί μέσω δημοσίων επενδύσεων. Δαχτυλος θείου Σαμ;
Strofalos Posted November 8, 2022 Posted November 8, 2022 Παράξενο καθώς οι Αμερικανοί το λιμάνι το ήθελαν σφόδρα για να το κάνουν κόμβο για όλη την Βαλκανική πτέρυγα του ΝΑΤΟ για την δια θαλάσσης σύνδεσή τους με το υπόλοιπο σκέλος του ΝΑΤΟ. Τι έγινε, δεν κατέβηκαν στην τελική διαδικασία και έδωσαν εντολή να παραμείνει στο δημόσιο?
proud_ionian Posted November 8, 2022 Posted November 8, 2022 Παίζει σε όλα τα sites η είδηση. Όλοι με την απορία είναι. Κάπου πήρε το μάτι μου ότι η μία εταιρία είχε δικαστικές περιπέτειες στην Αμερική. Δεν συγκράτησα που το διάβασα
Orestis Posted November 8, 2022 Posted November 8, 2022 Ίσως λόγω των γεγονότων στην Ουκρανία, το λιμάνι έχει αποκτήσει τέτοιο ρόλο που δεν μπορεί να παραχωρηθεί σε ιδιώτη.
Strofalos Posted November 8, 2022 Posted November 8, 2022 Ίσως. Το άλλο που μπορώ να σκεφτώ είναι να μην ήθελαν να δώσουν λαβή στην Τουρκία να αρχίσει πάλι τις αρλούμπες που λέει. Αφού δηλαδή κάνει (οι ΗΠΑ) ούτως ή άλλως την δουλειά τους και ως δημόσιο λιμάνι, ας μην ρίξουμε λάδι στη φωτιά ιδιωτικοποιόντας το σε Αμερικανική εταιρεία.
proud_ionian Posted November 9, 2022 Posted November 9, 2022 Γεωπολιτικη σημασια ειχε ανεκαθεν το λιμανι και για εμας και για τον διεθνη παραγοντα. Δεν την απεκτησε ξαφνικα. Οποιος εχει καλη μνημη και παρακολουθει γενικως τα γεγονοτα, δεν πεφτει απο τα συννεφα.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now