Jump to content
Shipfriends

Δελτίο κεντρικού λιμανιού


Recommended Posts

Πέρασμα από το λιμάνι χτές βράδυ, ξεκινώντας από το Blue Star 2 που λίγο μετά τις 1800 φόρτωνε εντατικά στο ντόκ 3. Δευτέρα χτές, δεν είχε τόση κίνηση από ΙΧ πλήν όμως είχε φορτηγά να φάνε και οι όρνιθες. Τελικά το πλοίο απέπλευσε με δεκαπεντάλεπτη καθυστέρηση στις 1915 για Σύρο - Πάτμο - Λέρο - Κώ - Ρόδο με τα φορτηγά να φτάνουν ως τον καταπέλτη και μια νταλίκα τελικά να μένει έξω. Δευτέρα τώρα, που υποτίθεται πως η κίνηση είναι λιγάκι πιο χαλαρή.

 

Μετάβαση στο Νήσος Σάμος που όταν φτάσαμε είχε ήδη σχεδόν ολοκληρώσει τη φόρτωσή του για Χίο και Μυτιλήνη. Αρκετός κόσμος στο κατάστρωμα, το γκαράζ βέβαια φάνταζε άδειο, ασχέτως αν σίγουρα είχε καμιά 80αριά κομμάτια μέσα. Δεν κάτσαμε μέχρι την αναχώρηση αλλά πιθανώς το πλοίο να είχε μια μικρή καθυστέρηση περιμένοντας φορτηγά.

 

Συνέχεια με Πειραιά - Ηράκλειο και το Blue Horizon στο οποίο κατά τις 2000 επικρατούσε σχετική ησυχία και το κάτω γκαράζ ήταν μάλλον άδειο. Εν τω μεταξύ ο τρόπος που φορτώνει το πλοίο το πάνω γκαράζ, το αναγκάζει μέχρι τα τελευταία στάδια της φόρτωσης να ντανιάζει ΙΧ εκτός πλοίου, με το σχετικό συνωστισμό που αυτό επιφέρει. Τέλος πάντων ο ρυθμός της φόρτωσης πήρε τα πάνω του με πολλά φορτηγά να ανεβαίνουν στο πάνω γκαράζ και ταυτόχρονα κάμποσους οδηγούς να είναι σε συνεννοήσεις με το πλήρωμα. Λέω μα είναι δυνατόν, άδειο πλοίο και φορτώνουν το πάνω γκαράζ? Κάπου εκεί όμως, κατά τις 2040 έσκασαν και τα νέα, πως περίμεναν τουλάχιστον 15 νταλίκες του Λιουδάκη:D. Γέμισε το πάνω γκαράζ, πήραν επάνω την ράμπα και άρχισε το πλοίο να βάζει νταλίκες χωρίς αύριο. Τελικά αναχώρησε με μεγάλη καθυστέρηση στις 2130 με σχεδόν γεμάτο γκαράζ, πιστεύω πως χωρούσε ακόμη 4 κομμάτια. Αντίστροφη εικόνα στο παρακείμενο Blue Galaxy, που έφυγε στις 2120 περιμένοντας ορισμένες τελευταίες νταλίκες πλήν όμως με μισογεμάτο γκαράζ.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Blue star 2 το αναγνωσμα για αλλο ενα απογευμα τρελας!!!18.15 εχει απεξω καμια 80 ι.χ. κ  30  νταλικες με αποτελεσμα να αρχιζουν τα μπερδεματα ποιος θα μπει κ ποιος  οχι η πως θα μπουν!!!τη λυση την εδωσε ο cpt ο οποιος εβαλε ολα τα ι.χ. μεσα  με τη μουρη κ μετα οσα μετρα περισεψαν εβαλαν τα φορτηγα!εφυγε 19.20 κ αφησε κ 11 φορτηγα απεξω

Link to comment
Share on other sites

Εντυπωσιακές εικόνες είχαμε νωρίτερα απόψε στον Πειραιά, σε επίπεδο μανούβρας για όσους αψήφισαν τις καιρικές συνθήκες και τις παρακολούθησαν. Δεν τις έκαναν όμως τα φέρρυ αλλά τα κρουαζιερόπλοια. Αναχώρηση του Mein Schiff 5 στις 2000, δεμένο με την πλώρη μέσα στον προλιμένα και έξοδος με ανάποδα δεξιά σε πείσμα του δυνατού ανέμου που το έσπρωχνε πρός το ντόκο και με το γκρίζο φόντο της καταιγίδας που πλησίαζε. Το πλοίο γύρισε την πλώρη του πρός τα έξω μπροστά στα Λιπάσματα.

 

Στις 2200 είχαμε και αναχώρηση του Costa Luminosa που είχε δέσει στη Ξυλεία με πλώρη πρός τα μέσα. Πολύ εντυπωσιακή αναχώρηση και κάτω από πολύ ισχυρό άνεμο που έπνεε κατάπαντα στο βαπόρι. Βγήκε έξω με την πρύμη και ισχυρό ανάποδα, ολοκληρώνοντας την πιρουέτα του μια βαποριά έξω από την μπούκα. Κατάφωτο και με γιρλάντα, πραγματικά από τις εικόνες που βλέπει κανείς και αγαπάει τα βαπόρια.

 

Κατά τα άλλα το σώσε πρέπει να έγινε απόψε στη Δραπετσώνα. Μπλέ Κουβαλητής 1 και Πελαγίτης δεμένοι από νωρίς, δεν είχαν αποπλεύσει όταν περί ώρας 1730 έφτασαν ο Σήφης και το Τάλως. Ο Τάλως πρέπει να έκανε κράτει στη λεκάνη της Δραπετσώνας για να φύγει ο Κουβαλητής, δεν είμαι σίγουρος. Πάντως η κίνηση από τα φορτηγά πρέπει να ήταν ασφυκτική. Σκεφτείτε πως ο Σήφης απέπλευσε τελικά στις 2130 ενώ ο Τάλως στις 2100.

Link to comment
Share on other sites

Όπως συμβαίνει συνήθως μετά από απεργία, τρένο αναχωρήσεων απόψε από το λιμάνι του Πειραιά στις 2300 οπότε και η απεργία έσπασε. Απεργία να' χαμε να λέγαμε βασικά, λιγότερο από 24 ώρες και με τα πλοία να φορτώνουν ήδη από τις 2000. Η Άττικα παραδείγματος χάριν, επί της ουσίας από Πειραιά έχασε το πρωινό της Συροτηνομυκονίας και το πρωινό της Παροναξίας. Όλα τα άλλα δρομολόγια κανονικότατα, με λίγες ώρες καθυστέρηση.

 

Ατμομηχανή του τρένου το Blue Star Patmos, ακολουθούμενο από το Νήσος Ρόδος. Στη συνέχεια ο Grimaldi των Χανίων ακολουθούμενος από τον Grimaldi του Ηρακλείου. Μετά ανεχώρησε το Blue Galaxy ακολουθούμενο από το Blue Star Naxos. Κάπου εκεί παρενεβλήθη το Superjet(!!) που όπως και χθές αργά τη νύχτα έκανε νυχτερινή αναχώρηση που δεν είναι στο σύστημα, το βλέπω να κατευθύνεται για τη Μήλο. Πρότελευταίο το Blue Horizon ενώ την αμαξοστοιχία ολοκλήρωσε το Αριάδνη. Και πάλι εξαιρετικό του φούντο της δεξιάς, βιράροντας την οποία και με πολύ αργά πρόσω τη δεξιά το πλοίο αποκολλήθηκε με ασφάλεια και ακρίβεια από το ντόκ 3. Παίρνει κάμποση ώρα βέβαια αυτή η διαδικασία. Μια που μιλάμε για το Αριάδνη, ο ρούφ λέει πως έφυγε με πληρότητα γκαράζ στο 90 τα εκατό για Βαθύ - Κώ - Ρόδο και μάλιστα με καμιά 50αριά καρότσες τουλάχιστον μόνο για τη Σάμο. Κουβαλάει ήδη βέβαια 30 λεπτά καθυστέρηση μια και πέρασε τα φανάρια περασμένες 0030.

Link to comment
Share on other sites

Απογευματινή βόλτα στο λιμάνι νωρίτερα σήμερα, με ήλιο, βροχή, συννεφιά, σιγανοψιχάλισμα, καταιγίδα, όλα μέσα σε λίγες ώρες. Σήμερα το μενού είχε Μπλού Στάρ Χίος με άφιξη γύρω στις 1740(με επίσημη άφιξη 1715) και με όχι πολλή κίνηση. Όπως έχω πεί και παλιότερα, η φορτωεκφόρτωση συμβατικού στου Τζελέπη θυμίζει πια παλαιότερες εποχές και είναι ωραίο σημείο να παρακολουθήσει κανείς τα τεκταινόμενα. Η εκφόρτωση κράτησε μέχρι τις 1830 περίπου και η φόρτωση ξεκίνησε άμεσα, ο χρόνος γι αυτό το πλοίο και αυτήν τη γραμμή είναι απλά αμείλικτος.

 

Δεν είχε καμιά τρομερή κίνηση, το πλοίο ούτε ράμπα ανέβασε για να βάλει φορτηγά στην 1(έβαλε πίσω από τη ράμπα), ούτε κατέβασε το πατάρι στη άκρη του μπουλμέ της 4-5 για τα ΙΧ της Μυκόνου. Νταλίκες έβαλε για όλους σχεδόν τους προορισμούς του δρομολογίου του. Ποιό είναι αυτό το δρομολόγιο? Τήνος - Μύκονος - Πάτμος - Άγιος Κήρυκος - Φούρνοι - Καρλόβασι - Βαθύ - Χίος - Οινούσσσες - Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα, όπου και θα φτάσει μετά από 26 ώρες ταξίδι αργά το βράδυ του Σαββάτου. Οι περισσότερες νταλίκες ήταν για τη Σάμο, 5-6 για Πάτμο, άλλες 4 για τη Μύκονο και 1 σιλοφόρο για την Τήνο μαζί με καμιά 15αριά ΙΧ για τη Μύκονο.

 

Αυτό το τελευταίο σιλοφόρο για την Τήνο ξεκοτσάρισε όταν το ρολόι μου έδειχνε 2000 ακριβώς. Ούτε λεπτό μετά, κάτι που δείχνει πόσο μεγάλη προσπάθεια καταβάλει το πλήρωμα του πλοίου για να βγούν αυτά τα εξοντωτικά ωράρια. Στην φορτοεκφόρτωση που περιέγραψα παραπάνω, προσθέστε ότι το πλοίο έπαιρνε καύσιμα από το εφοδιαστικό Άρχων Μιχαήλ, έδινε κατάλοιπα σε συρόμενο βυτίο, πήρε κάποια ανταλλακτικά από φορτηγό με γερανό, έδωσε σκουπίδια και πήρε και τροφοεφόδια. Τελικά αναχώρησε με 20 λεπτά καθυστέρησης όχι λόγω φόρτωσης αλλά λόγω πετρέλευσης. Χαρακτηριστική δε φιγούρα ο τελώνης ο οποίος δεν μπήκε καν στον κόπο να βγεί από το αυτοκίνητο, παρά μόνον κορνάριζε εκνευριστικά για να του πάνε τα χαρτιά να υπογράψει. Στα χαρτιά το πλοίο έχει 2 ώρες και 45' λεπτά παραμονή, στην πράξη έχει 2 και χωρίς να έχει καμιά τρομερή κίνηση εκφόρτωσης, σκεφθείτε να γεμιζει. Αν είχα βγάλει εγώ αυτά τα ωράρια που είμαι άσχετος με την ακτοπλοία θα ήμουν δικαιολογημένος. Αν έχουν βγεί ή εγκριθεί από αρχικαπεταναίους που ήταν στην ακτοπλοία, τότε κάτι πάει πάρα πολύ στραβά.

 

Κατά τα άλλα βλεφαριάσαμε και την αναχώρηση του Απόλλων Ελλάς στις 1830 για Αίγινα με πίτα το γκαράζ. Επίσης πήραμε και τζούρα από το Κρήτη Ι που αναχώρησε στις 2125 μαζί με τον Έλυρο για το Ηράκλειο, με αριστοτεχνική φόρτωση και το πλοίο να έχει γεμίσει στο γκαράζ από δεκάδες νταλίκες του Λιουδάκη, κάμποσες του Μιχάκου και αρκετό κόσμο που σχημάτισε ουρά για την επιβίβασή του. Τη φόρτωση έκλεισε ένα συρόμενο χορταράδικο του Μπερβανάκη, μόλα όλα και δρόμο.

Link to comment
Share on other sites

Ας δούμε ένα βίντεο απ' όσα μας περιέγραψε παραστατικά ο @Nick the Greek για τις κινήσεις μετά τη λήξη της απεργίας. Εντυπωσιακές οι σκηνές κάθε φορά μετά από απεργία και απαγορευτικό.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Απρογραμμάτιστη και σύντομη επίσκεψη σήμερα στον Πειραιά από τις 1645 ως τις 1800 για τις αναχωρήσεις του Ολύμπου και του Πρέβελης. Εικόνα κίνησης αποκαρδιωτική, και για τα πλοία αλλά και προφανώς για τα νησιά. Όσο έκοβα βόλτες εκεί, είδα να μπαίνουν 4-5 νταλίκες στον Όλυμπο ο οποίος είχε ήδη φορτώσει μερικές κατάπλωρα και μερικές άλλες διάσπαρτες στο γκαράζ. Επιβάτες ελάχιστοι, στα καταστρώματα τουλάχιστον, δεν ξέρω πόσος κόσμος υπήρχε εντός.

 

Σαφώς καλύτερη η εικόνα στο Πρέβελης με αρκετούς επιβάτες και ΙΧ αλλά μην κρατήσετε και την ανάσα σας. Ενδεικτικά να πω ότι δεν ανέβηκε καν η ράμπα του πλοίου, πράγμα που σε μέρες με κίνηση γίνεται πάντα. Οι 2 κεντρικές γραμμές φόρτωσης στο γκαράζ ήταν φορτωμένες μέχρι τη μέση και στο τέλος μπήκαν 2 μονά φορτηγά ενώ χώρος υπήρχε και στα δεξιά. Το πλοίο έφυγε στην ώρα του, όπως και ο Όλυμπος.

 

Παρατήρηση 1: Το Πρέβελης μέχρι τις 1730 είχε στο γκαράζ 2 βυτία που έδιναν καύσιμα στη δεξιά πλευρά του γκαράζ, εντός του πλοίου δηλαδή, όχι εκτός. Την ίδια στιγμή η φόρτωση μέσα στο γκαράζ δίπλα στα βυτία γινόταν κανονικά. Έχει λογική αυτό το πράγμα?

 

Παρατήρηση 2: Υπάρχουν εταιρείες που επιβάλλουν στους υπαλλήλους τους, εντός και εκτός πλοίων να φορούν συνέχεια γραβάτα. Δε συμφωνώ με αυτήν τη λογική αλλά τέλος πάντων, αυτή είναι η πολιτική κάποιων εταιρειών. Όταν όμως η γραβάτα που φοράς έχει να πάει καθαριστήριο από το 1900-πρόπερσι και έχει ποτίσει από το καυσαέριο, το να φοράς γραβάτα έχει το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που επιδιώκει η εταιρεία σου, για να το πω κομψά. Γενική η παρατήρηση, που θέλω καιρό να αναφέρω, καμία σχέση με τα πλοία του σημερινού δελτίου.

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, margaritis24 said:

Αφου το Thunder πεφτει με τη πλωρη προς ττα μεσα στη Κονδυλη το Hellenic Highspeed μεταφερθηκε στη γωνια στο  dock 3 

Τελικα το Hellenic Highspeed μεθορμισε   φορτωσε κ  αναχωρησε απο τη γωνια στα λεμοναδικα απο  τη θεση του Delos

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Σημερινή ταυτόχρονη άφιξη των καραβιών του Ηρακλείου, με ταυτόχρονο πρόσω αναποδα υπό το βλέμμα του Ελυρος..

received_959628801529467.jpeg

Edited by basilis89
Link to comment
Share on other sites

Το άλλο που μου προκάλεσε εντύπωση είναι πρωτο: την ωρα που έφευγε το Naxos δεν είχε δέσει ακόμη το Ολυμπος, και δεύτερον στην μπουκα του λιμανιού έχω την εντύπωση ότι το Σάμος που έμπαινε και το Naxos που βγαίναμε είμαστε πολύ κοντά...

Link to comment
Share on other sites

μια μικρη γευση απο σαββατιατικες μεσημεριανες αναχωρησεις.

νησος ροδος (με φοντο τον φοιβο)

και thunder

τραβηγμενα απο την πειραϊκη

για λιγο εχασα πατμος και χιος

ΥΓ: πολυ traffic απο container

Link to comment
Share on other sites

On 7/6/2021 at 8:29 PM, margaritis24 said:

Αφου το Thunder πεφτει με τη πλωρη προς ττα μεσα στη Κονδυλη το Hellenic Highspeed μεταφερθηκε στη γωνια στο  dock 3 

 

Αυτό είναι αρκετά ενδιαφέρουσα εξέλιξη υπό την έννοια πως έχουμε να δούμε ταχύπλοο να εξορίζεται στο ντόκ 3 σε μόνιμη βάση από τότε που ο Αίολος έκανε Ρέθυμνο, αν δεν με απατά η μνήμη μου. Κι αναρωτιέμαι ποιό ήταν το κριτήριο που το Hellenic Highspeed έχασε τη μόνιμή του θέση από ένα πλοίο πρωτοεμφανιζόμενου στον Πειραιά σινιάλου. Να έκανε τη διαφορά πως το Thunder έχει καθημερινά δρομολόγια? Μάλλον λέω εγώ.

 

Κάτι άλλο σημειολογικά ενδιαφέρον στο φετινό κεντρικό λιμάνι, είναι πως ενώ τελικά άδεισαν όλες οι θέσεις που κατελάμβαναν πλοία που δε θα ταξίδευαν φέτος, μία παραμένει καπαρωμένη. Είναι αυτή του Terajet. Κάτι που εμένα μάλλον σαν επίδειξη ισχύος μου φαίνεται. 

Link to comment
Share on other sites

Κ γω το σκεφτηκα για το Tera,τουλαχιστον επρεπε να παει 2 θεσεις πιο αριστερα στη γωνια!βεβαια υπαρχει κ το σκεπτικο οτι υπαρχουν πληρωματα της sea jet τριγυρω αμα γινει κατι

Edited by margaritis24
Link to comment
Share on other sites

Και πλαγιοδέτηση δίπλα από το ΚΛΠ μπορούσε να πάει ή να εξαναγκαστεί να πάει στη ευχή του Θεού όπως έγινε με τα κρουαζιερόπλοια. Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος αυτό και οι άγκυρές του να μπλέκουν με ενεργά πλοία, είναι και θέμα ασφαλείας. Αλλά στο ΚΛΠ ασφάλεια είναι μια έννοια που την επικαλούμαστε όταν και εφ' όσον μας συμφέρει, κατά περίπτωση.

Link to comment
Share on other sites

Το θέμα με το Terra jet επίσης είναι ότι έχει δημιουργήσει μια δυσκολη κατάσταση για το Σίφνος jet ή το super jet και στο champion jet 2 τα οποία  δένουν στην "νεα" προβλήτα για τα κρουαζιεροπλοια, που μόνο κρουαζιερόπλοια δεν έχουν δέσει.. 

Link to comment
Share on other sites

Είναι και ολόκληρο θηρίο 140μετρων..βγαινει πολύ έξω. Εγώ νομίζω, το καλύτερο θα ήταν να πήγαινε εκεί που δένει το Σαντορίνη Παλλάς τώρα..στη γωνία. 

Link to comment
Share on other sites

Στη μικρά τζέτ του Ηλιόπουλου δένουν στη πλωρη του Worldchampion Jet και δεν τα ενοχλεί καθόλου το Tera Jet. Στη πρόβλητα της κρουαζιέρας έχει δέσει το Σίφνος Τζετ γιατί δεν κάνει δρομολόγια τώρα. Το Champion Jet 2 δένει κανονικά στα 200αρια δίπλα από το Tera Jet.

Link to comment
Share on other sites

13:05 σήκωσε καταπέλτη και έφυγε το blue star chios με γκαράζ γεμάτο.  Τα δεξιά παταρια κατεβασμένα και από αριστερά είδα μόνο καρότσες. Γενικά πρέπει να ήταν πρωτόκολλο το βαπόρι αφού ο κόσμος στα καταστρώματα φαινόταν αρκετός.  Το Αριάδνη δεν το πρόλαβα αφού μόλις έφτασα έφευγε. Σήκωσε καταπέλτη 13:28 . Από ότι είδα είχε κάτι φορτηγά πρυμα στων καταπέλτη αλλά δεν μπόρεσα να δω το υπόλοιπο γκαράζ του.  Και αυτό φαινόταν να έχει κόσμο αλλά που να γεμίσει το θεριό...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...