Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Μεγάλη ιστορία φίλε Πέτρο. Θέλαμε 6, μας φάνηκαν πολλά και πήγαμε στο κλασσικό ελληνικό τρικ του 4+2, ήταν να ναυπηγήσουμε 5, μία μας την έφτιαξαν οι Γερμανοί το '92, είδαμε και πάθαμε να φτιάξουμε την δεύτερη και τελείωσε 4 χρόνια μετά, μετά όσο περνούσαν τα χρόνια μας φάνηκαν πολλά τα λεφτά και πως με το ίδιο μπάτζετ θα μπορούσαμε να παίρναμε μεταχειρισμένα, εντωμεταξύ τα άλλα δυο ήταν ήδη σε διάφορα στάδια ναυπήγησης, βρήκαμε συνεργάσιμους τους Ολλανδούς για να μας πουλήσουν τις Kortenaer τους, μείναμε με τις 4 και ακυρώθηκαν οι +2 του αρχικού σχεδιασμού. Αυτά σε μέσες-άκρες. 

Υ.γ. Οποιεσδήποτε ομοιότητες με σημερινά πράγματα και καταστάσεις είναι τυχαίες. 

😛

Link to comment
Share on other sites

¨Οχι δεν είχαν ανακοινωθεί Πάντως γιά τις καθυστέρηση του προγράμματος είναι υπεύθυνοι κ αυτοί που κατάρτισαν την σύμβαση Σε κάθε καθυστέρηση εμπορικού πλοίου ως γνωστό υπάρχει ρήτρα,στις Φ/Γ δεν υπήρχε Αποτέλεσμα το προσωπικό να λουφάρει!...Αυτό το ξέρω από πρώτο χέρι

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

Έτσι είναι τα πράγματα..όπως στα λέει ο Βίκτωρας. Δες τις super vita από την Ελευσίνα, πολεμάνε εδώ και 20 χρόνια για να φτιαχτούν 7 ρημαδιασμένες (για να μην γράψω κάνα άλλο επίθετο και κοπεί το ποστ) πυραυλάκατοι -ΤΠΚ- . Τα ονόματα δεν είχαν ανακοινωθεί αλλά προφανώς θα ακολουθούσαν την φιλοσοφία των 4 πρώτων, δηλαδή περιοχές της Ελλάδας με ισχυρή ναυτική παράδοση τόσο κατά την επανάσταση όσο και γενικά. Δηλαδή θα επέλεγαν μεταξύ των Γαλαξίδι, Κάσος, Σύρος, Λέρος (με την σειρά που στα γράφω από τα πιό πιθανά ονόματα στα πιο outsider). Προσωπικά εικάζω πως τα άλλα δυο θα ήταν η Φ/Γ Γαλαξίδι & η Φ/Γ Κάσος. 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said:

ως γνωστό υπάρχει ρήτρα,στις Φ/Γ δεν υπήρχε Αποτέλεσμα το προσωπικό να λουφάρει!...

Ναι. Τα Blue Koufar (που είχαν ρήτρες) τα έβγαλαν ....στην ώρα τους.

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Strofalos said:

Έτσι είναι τα πράγματα..όπως στα λέει ο Βίκτωρας. Δες τις super vita από την Ελευσίνα, πολεμάνε εδώ και 20 χρόνια για να φτιαχτούν 7 ρημαδιασμένες (για να μην γράψω κάνα άλλο επίθετο και κοπεί το ποστ) πυραυλάκατοι -ΤΠΚ- . Τα ονόματα δεν είχαν ανακοινωθεί αλλά προφανώς θα ακολουθούσαν την φιλοσοφία των 4 πρώτων, δηλαδή περιοχές της Ελλάδας με ισχυρή ναυτική παράδοση τόσο κατά την επανάσταση όσο και γενικά. Δηλαδή θα επέλεγαν μεταξύ των Γαλαξίδι, Κάσος, Σύρος, Λέρος (με την σειρά που στα γράφω από τα πιό πιθανά ονόματα στα πιο outsider). Προσωπικά εικάζω πως τα άλλα δυο θα ήταν η Φ/Γ Γαλαξίδι & η Φ/Γ Κάσος. 

Γιά τα υποτιθέμενα ονόματα έχω επιφυλάξεις Γαλαξ(ε)ίδι δεν έχει βγει κανένα πλοίο Κάσος δεν είναι τόσο καταξιωμένο όνομα στο ΠΝ δόθηκε σε Α/Κ,Ν/Α,Α/Β,Κ/Φ
Ως γνωστό στις διάφορες κλάσεις δίνονται ονόματα που να έχουν σχέση μεταξύ τους Αλλά ο κανόνας έχει κ εξαιρέσεις,δες πχ τύπου S, Fletcher.Στα Gearing θα έβγαιναν Μπουμπουλίνα κ Σαλαμινομάχος Με λίγα λόγια ...από την Πόλη  έρχομαι κ στην κορφή κανέλλα!

Link to comment
Share on other sites

Πάντως για τις Meko 200 που δεν υλοποιήθηκαν, είχαν υπάρξει σενάρια να γίνουν αντιεροπορικού τύπου με κατάργηση του υπόστεγου και του ελικοδρομίου. 

Είναι να απορεί κανείς με τις παραξενιές του ΠΝ. Το 2000 ήθελε κορβέτες τις οποίες όλο και φόρτωνε με συστήματα με αποτέλεσμα την αύξηση του εκτοπίσματος στα τότε υποψήφια σχέδια και τελικά ακύρωση του προγράμματος γιατί κατέληγαν στο συμπέρασμα ότι τελικά χρειάζεται φρεγάτα...

Link to comment
Share on other sites

Όχι δεν μιλώ για την υποέκδοση D αλλά για την 200 όπου όντως είχε αφαιρεθεί το ελικοδρόμιο και στο υπόστεγο είχε μπει AAW σύστημα, αν θυμάμαι καλά SM-1.

Αυτά γύρω στο 1997-8. 

Ήταν την εποχή που "έπαιζε" το σενάριο για τα Kidd

Edited by corfu
Link to comment
Share on other sites

Θα πω κάτι για να το έχουμε πάντα στο μυαλό μας όσον αφορά υποθέσεις του Πολεμικού Ναυτικού. Το ΠΝ, ανέκαθεν,"δεν ήξερε τι ήθελε". Άλλα ήθελε η μιά ηγεσία, άλλα η επόμενη, άλλα λεφτά προϋπολογίζανταν για τις δουλειές του, άλλα εν τέλη απαιτούνταν, και το γενικό αποτέλεσμα ήταν πως πάντα κάτι κινούνταν αλλά όλα έμεναν ίδια. Συγκεκριμένα, το ΠΝ πάντα αναζητούσε δυνατότητες αεράμυνας περιοχής, και την δεκαετία του '90, αυτή ικανοποιούνταν από τα Adams και τους πυραύλους SM-1. Τα πλοία όμως ήταν παλαιά και πολυέξοδα, οι πύραυλοι ξεπερασμένοι για το τότε πεδίο μάχης, και στο ΠΝ υπήρχε η επιθυμία για κάτι καλύτερο. Αυτό αρχικά εκφράστηκε μέσω της παραχώρησης των αντιτορπιλικών Kidd με παράλληλη παραχώρηση πυραύλων SM-2. Αυτοί όμως δεν αποδευσμεύονταν για την Ελλάδα, λόγω διατάραξης ισορροπιών με την Τουρκία, και τα Kidd θα επιχειρούσαν με τους ξεπερασμένους SM-1. Όποτε γεννήθηκε η σκέψη, στο πρόγραμμα που έτρεχε (αυτό των ΜΕΚΟ) να αφαιρούνταν σε κάποιες το υπόστεγο ελικόπτερων (στην λογική των φρεγατών Kortenaer (S class) σε Jacob van Heemskerck (L class) ) και να ενσωματώνονταν ένας εκτοξευτής ΜΚ-26 που θα μπορούσε να ρίχνει και τους υπάρχοντες SM-1 και τους μελλοντικούς (εαν παραχωρούνταν κάποτε) SM-2. Αυτά ήταν απλά σκέψεις της υπάρχουσας ηγεσίας. Η ηγεσία άλλαξε, τα λεφτά πήγαν μειώθηκαν, οι λύσεις πήγαν αλλού, οι φρεγάτες ακυρώθηκαν. Τόσο απλά. Δείτε τι γίνεται τώρα, και θα καταλάβετε. 

Edited by Strofalos
Link to comment
Share on other sites

To ΠΝ πρωτοπόρησε σε πολλές παραγγελίες ΤΠΚ Combattante II  1η χώρα στη Δύση μετά το Ισραήλ,Υ/Β τύπου 209 κ 214 πρώτη χώρα στον κόσμο ,Φ/Γ τύπου S   6 χρόνια πριν από τις ντηζελοκίνητες τουρκικές Yavuz

Γιά τις όποιες καθυστερήσεις περισσότερο ευθύνεται η πολιτική ηγεσία
 

Link to comment
Share on other sites

https://flight.com.gr/τι-ακριβώς-μας-δίνουν-οι-ηπα-lcs-bradley-c-130-protector-μrap-kc-135/

Τελικά δεν τα γλυτώνουμε τα lcs από ότι φαίνεται(δυστυχώς).Τα protector μια χαρά θα είναι για το Λιμενικό μας,αν και δεν θα μου έκανε εντύπωση να τα έβλεπα στο ΠΝ

Link to comment
Share on other sites

Μιά χαρά για το Λιμενικό, είναι τα LCS (ελληνιστί αλουμινότρατες). Το ΠΝ μπαίνει σε μεγάλες περιπέτειες με αυτά τα πλοία και δεν το'χει πάρει χαμπάρι. Εδώ εταιρείες και εταιρείες με χρόνια στην ακτοπλοΐα και έφαγαν τα μούτρα τους όταν ασχολήθηκαν με σκάφη ημιπλαναρίσματος, με τις βλάβες να διαδέχονται η μία την άλλη. Το ΠΝ με τις αρτιοσκληρωτικες αποφάσεις του και με την ατέρμονη γραφειοκρατία του νομίζει πως θα τα δουλέψει άψογα? Πλανώνται πλάνη οικτρά...

Εκτός κι'εάν έχουν κάνει κονέ με τον Ηλιόπουλο και τους παρέχει ανταλλακτικά και τεχνογνωσία αφειδώς. 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Metal maniac said:

https://flight.com.gr/τι-ακριβώς-μας-δίνουν-οι-ηπα-lcs-bradley-c-130-protector-μrap-kc-135/

Τελικά δεν τα γλυτώνουμε τα lcs από ότι φαίνεται(δυστυχώς).Τα protector μια χαρά θα είναι για το Λιμενικό μας,αν και δεν θα μου έκανε εντύπωση να τα έβλεπα στο ΠΝ

Γιά το ΛΣ προορίζονται τα protector

Link to comment
Share on other sites

Εντάξει,θα σχολιάσω πως παρά το τίποτα,καλές είναι και αυτές.

Αν φυσικά λυθούν τα προβλήματα που έχουν..

Αυτες οι 4 που θα παρουμε είναι το πολύ 5 ετών.Μπορουν να υποστηρίξουν 2 ελικόπτερα,έχουν μέγιστη 45 κόμβους!!! ενώ ο οπλισμός τους μπορεί να βελτιωθει-προσαρμοστεί..

Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνήσω, από το τίποτα...

Nομίζω κάπου είχα διαβάσει πως και τα θηρία κλάσης Bostwick όταν είχαν παραχωρηθεί το 1951 δεν τα ήθελαν κάποιοι για διάφορους λόγους, και ήταν πλοία 7 ετών όταν τα παραλάβαμε, και τελικά υπηρέτησαν 40 χρόνια στο Στόλο. Ας τα παραλάβουμε και αυτά με λυμένα τα μηχανολογικά τους και μια χαρά θα είναι για το Αιγαίο με προσαρμοσμένο τον οπλισμό τους, το ΠΝ έχει άξια πληρώματα και φιλότιμα στελέχη αν και υποστελεχωμένο και κακοπληρωμένο, αλλά ποιος τομέας του δημοσίου δεν τα έχει αυτά τα προβλήματα.

Ας καταλάβουν κάποιοι πως το ΠΝ δεν αγοράζει εξοπλισμούς από μόνο του, το ΠΝ γνωμοδοτεί και υποβάλλει σχετικά τι χρειάζεται, τον τελευταίο λόγο τον έχουν οι πολιτικοί και το υπουργείο Οικονομικών, στο μόνο πράγμα που θεωρώ υπεύθυνο το ΠΝ και τα άλλα σώματα είναι πως οι ηγεσίες τους δεν στηλώνουν τα πόδια να απαιτήσουν πράγματα, αλλά κάθονται πίσω από τα γραφεία, τις στολές και τα παράσημα και καμαρώνουν. Μη ξεχνάμε το "χέσιμο" που είχε ρίξει ο Φλώρος και την απαξία προς το ένδοξο σώμα, όταν επισκέφτηκε το Αρχηγείο Στόλου, όπου ο τωρινός Α/ΓΕΝ ήταν Α/Σ τότε, προς τα στελέχη που δεν ήθελαν τις προμήθειες από τις ΗΠΑ, λες και είχε καμιά ιδέα από ΠΝ, Στόλο και θάλασσα ο καραβανάς...

Link to comment
Share on other sites

Από το τίποτα, εννοείται πως είναι καλές μιας και οι S πλέουν με το μεράκι των πληρωμάτων τους και μόνο. Αλλά και αυτές οι LCS, ούτε φρεγάτες είναι, ούτε κορβέτες, ούτε καν ΤΠΚ. Είναι κάτι που ούτε και το USN ξέρει..Πλοίο Παράκτιας Μάχης -Littoral Combat Ship. Δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε ανθυποβρυχιακό αγώνα μιάς και στερείται σόναρ γάστρας, συρόμενο σόναρ και τορπιλοσωλήνες (μόνο το οργανικό του ελικόπτερο ότι κάνει και ο Θεός βοηθός). Δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε αντιαεροπορικό αγώνα μιάς και στερείται αντιαεροπορικών πυραύλων επιφανείας-αέρος μέσου ή μεγάλου βεληνεκούς (έχει 11 πυραύλους searam για αυτοπροστασία). Δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε αγώνα επιφανείας μιάς και δεν έχει αντιπλοϊκούς πυραύλους (έχει μόνο 24 αντιαρματικούς hellfire για να χτυπάει ταχύπλοα σκάφη). Ακόμα και το επίπεδο αντοχής πλήγματος του κήτους είναι στο level-1 σύμφωνα με το USN. Για να γίνει πολεμικό πλοίο θέλει πολλά που δεν ξέρω αν τα σηκώνει το σκαρί κιόλας. Εδώ πχ τα Speedrunner με 20 ΙΧ στο 1,5μέτρο πάνω από την ίσαλο αλλάζει τελείως η συμπεριφορά του στην θάλασσα. Φαντάσου αυτό που ότι βάλει θα είναι σε τόνους και θα τα βάλει στα 5-10μέτρα πάνω απο την θάλασσα. 

Link to comment
Share on other sites

Αν τα λέει καλά το παρακάτω λινκ θα πάρουμε τις 11 , 13 και 15 (μονο η 11 εχει παροπλιστει)

https://portnet.gr/eidiseis-naytilias/56933-amerikaniki-apovash-ston-elliniko-stolo-meta-apo-35-xronia.html

Οι 11 ,13 και 15 ειναι οι

 

https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Sioux_City_(LCS-11)

https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Wichita_(LCS-13)

https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Billings_(LCS-15)

         
 
Link to comment
Share on other sites

Αυτά τα πλοία με τις δυνατότητες και τον οπλισμο που έχουν θα ήταν ιδανικά για το Λιμενικό.Με έδρες ένα στη Λεσβο,ένα στη Χίο,ένα στη Σάμο και ένα στη Κω.

Οι υπερκατασκευες ειναι απο αλουμινιο,δεν έχουν θωράκιση κύτους,δεν είναι για χοντρές θαλασσες(πάνω από 5 μποφόρ έχουν θεμα) και δεν έχουν ισχύ πυρος.Ακόμα και οι ΤΠΚ οι παλιές πχ Μαριδάκης έχουν πολύ ισχυρότερο οπλισμο και λίγο μικροτερη ταχύτητα με το πλεονέκτημα ότι είναι μικρότερες και πιο ευέλικτες.

Αυτό που μου αρέσει πάνω τους είναι ότι από τη πρυμνη που έχει ράμπα μπορεί να ρίξει στη θαλασσα 2-3 φουσκωτα ειδικών επιχειρήσεων και να τα ξαναμαζεψει πολύ γρήγορα.

Προσπαθώ να τους βρω τι ρόλο θα είχαν στο ΠΝ αλλά δε μπορώ να βρω.Μονο σαν πλοία περιπολίας,σε καμία περίπτωση πλοία πρώτης γραμμής..

Link to comment
Share on other sites

Το ανέκδοτο πάντως είναι ότι ακυρώθηκε το πρόγραμμα των κορβετών γιατί δεν υπήρχαν χρήματα αλλά ο Δένδιας και ο Μητσοτάκης είπαν ότι θα ενταχθούμε στο πρόγραμμα Constellation που θα στοιχίζει το κάθε σκάφος 1.5 δις....

Είναι να απορεί κανείς εάν ειλικρινά ξέρουν τι λένε ή απλά έχουν την εντύπωση ότι ο κόσμος μασάει κουτόχορτο...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...