giorgosz Posted July 17, 2006 Posted July 17, 2006 Με αφορμή επιστολή αναγνώστη σε γνωστό περιοδικό, έμαθα για τη βύθιση ενός πλοίου εντελώς άγνωστου σε εμένα. Ποιά ήταν η ιστορία του? Ποιός ο λόγος της βύθισής του?
Angelos Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 Den exw prosbash ston Ellhniko periodiko typo alla in brief mpore na sou pw oti htan ena skari ths seiras tou Prwtea alla me polles allages eidika sthn katanomh twn barwn tou. Ekane dromologio bytiwn kai eixe xw8ei k ena forthgaki manabiko mesa sta mouloxta. Epese se kairo kai h metatopish fortiou efere to moiraio. An den kanw la8os to nauagio auto metraei ena nekro alla shmane thn arxh ths katw boltas ths "Anez" pou dhmiourgh8hke meta gia na kalypsei to keno. pagkosmiws sta xartia exei graftei auto: 28/12/1989 LAT: 37.58 N LONG: 21.08 E OFF KILLINI GREECE VESSELS INVOLVED VESSEL TYPE FLAG DWT GT YEA BUILT CARGR O ZAKYNTHOS URR GRC 609 1559 1979 SOURCE OF REPORT: LLOYD'S (LCRS) ACCIDENT TYPE: FOUNDERING / WEATHER SPILLED: NONE QUANTITY: 0 RESPONSE: PUMPING OF FUEL FROM TRUCKS AND FERRY PLANNED. REMARKS: NO POLLUTION OBSERVED. 320 CU M OF LIGHT FUELS IN LORRIES, 17 CU M OF BUNKER (DIESEL) ON BOARD. REPORT RECEIVED FROM GREEK FOCAL POINT. Den nomizw na trabh3an pote ta fuel. Ola ta parapanw apo mnhmhs. Den exw krathsei tipota documented mia kai ekeino to brady, ekeinh thn hmeromhnia hmoun polu pitsirikas
proud_ionian Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 τα fuel τραβηχτηκαν. θυμαμαι πλανα στις ειδησεις μερες μετα με τους δυτες. η ανεζ δε δημιουργηθηκε μετα. ηταν η πλοιοκτητρια και του συχωρεμενου. αν δεν κανω λαθος το μακαριστο ζακυνθος ξεκινησε να ναυπηγειται ως αλιευτικο Levererades 1979 till Greek Atlantic Cod Fishing Co, Grekland. 1981. Såld till Anonymos Naftiliaki Eteria Zakynthos (ANEZ Lines), Zakynthos, Grekland. Omdöpt till ZAKYNTHOS. ξερετε απο που τα σουηδικα ταξιδεψα μαζι του πρωτη φορα το 1981 και ηταν οντως ενας μεγαλος πρωτεας συμφωνα με δυτες που το επισκεφθηκαν μεταγενεστερα υπαρχει ρηγμα στην πλωρη που μαλλον προκληθηκε απο εκρηξη στο γκαραζ. περισσοτερες πληροφοριες εδω. οπως καταλαβαινετε το ζακυνθος ηταν ενα ναυαγιο που συνοψιζει το πως λειτουργει το ΥΕΝ και η ακτοπλοια. ενα σκαρι που ξεκινησε για αλιευτικο, το πηρε η ΑΝΕΖ (βασικος μετοχος η ενωση γεωργικων συνεταιρισμων ζακυνθου) και το τελειωσε σαν ferry αντιγραφοντας και τροποποιωντας τα σχεδια του μελλοντικου ανταγωνιστη Πρωτεα (1973). ολα αυτα το 1981 λιγους μηνες πριν απο τις εκλογες. περαν του οτι το βαπορι ειχε εξ αρχης πιο ψηλα τα βαρη (φανταστειτε τον πρωτεα με ενα deck ακομη και τη γεφυρα ακομη ψηλοτερα) φημολογειται οτι αργοτερα εγιναν και αλλες μαιμουδιες στο μονιμο ερμα για να παιρνει πιο πολλα φορτηγα. οταν ανετραπη ειπαν οτι ενα ξαφνικο μπουρινι εφταιγε για ολα. επειδη το μπουρινι ηταν ξαφνικο δεν ειχαν δεσει τα φορτηγα και τα βυτια. το στενο εχει πολυ συχνα εντονο σουελ και ενα ασταθες (?) βαπορι σαν το αειμνηστο ειχε προδιαγεγραμμενο μελλον.
giorgosz Posted July 19, 2006 Author Posted July 19, 2006 Το πλοίο ήταν, απ'ό,τι βλέπω από τις τσιμινιέρες και πίσω, σχεδόν ίδιο με τον Πρωτέα... Ευχαριστώ και τους δυο σας για τις πληροφορίες! Βέβαια με βάζουν σε σκέψη αυτά τα πέρι "μαϊμουδιών"...μετά το ναυάγιο κανείς δε τα έθιξε? Για όλα ο καιρός έφταιγε?
proud_ionian Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 αυτα ειναι λογια του αερα του ιονιου συμφωνα με τα πορισματα το πλοιο ανετραπη επειδη λογω της ξαφνικης και αποτομης επιδεινωσης της καταστασης της θαλασσας μετακινηθηκαν τα βυτια που δεν ηταν δεμενα. case closed:cool:
proud_ionian Posted July 20, 2006 Posted July 20, 2006 η μεγαλη ειρωνεια ειναι οτι την ιδια μερα (βραδυ 28/12) 7 χρονια μετα ανετραπη το Δυστος σε ασχημες καιρικες συνθηκες. παρομοια ναυαγια με παρομοιες αιτιες
Neptune Posted November 5, 2009 Posted November 5, 2009 (edited) Σ αυτη τη σελιδα μπορουμε να δουμε το πλοιο οπως ειναι τωρα μεσα απο τη σελιδα Εχει φωτογραφιες στη γκαλερυ καθος και βιντεακι Edited April 16, 2011 by proud_ionian
proud_ionian Posted December 27, 2015 Posted December 27, 2015 ενας χρονος κλεινει αποψε αλλα δυο ναυαγια, με νεκρους, την ιδια ημερομηνια. Ζακυνθος και Δυστος. η μεγαλη ειρωνεια ειναι οτι την ιδια μερα (βραδυ 28/12) 7 χρονια μετα ανετραπη το Δυστος σε ασχημες καιρικες συνθηκες. παρομοια ναυαγια με παρομοιες αιτιες
Stefanos Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 (edited) αλλα δυο ναυαγια, με νεκρους, την ιδια ημερομηνια. Ζακυνθος και Δυστος. άρα κάτι συμβαίνει με αυτή την ημερομηνία Edited December 28, 2015 by Stefanos
Panagia Ekatontapiliani Posted December 30, 2015 Posted December 30, 2015 Ένα άρθρο με κάποιες λεπτομέρειες από το e-kefalonia.net σχετικά το ναυάγιο του Ζάκυνθος.
proud_ionian Posted December 30, 2015 Posted December 30, 2015 oι κεφαλονιτες απλα εκαναν το copy pasteτα στοιχεια ειναι απο εξης βιβλιο:Χρήστος Ντούνης: Τα ναυάγια στις ελληνικές θάλασσες 1951-2000
Panagia Ekatontapiliani Posted December 28, 2016 Posted December 28, 2016 27 χρόνια συμπληρώθηκαν σήμερα από το ναυάγιο του Ζάκυνθος.
proud_ionian Posted December 28, 2016 Posted December 28, 2016 On 21 Ιουλίου 2006 at 0:38 AM, proud_ionian said: η μεγαλη ειρωνεια ειναι οτι την ιδια μερα (βραδυ 28/12) 7 χρονια μετα ανετραπη το Δυστος σε ασχημες καιρικες συνθηκες. παρομοια ναυαγια με παρομοιες αιτιες και 20 απο το δυστος
Stratos Posted December 29, 2016 Posted December 29, 2016 Παντα μου εκανε εντυπωση πως στο Δυστος γλυτωσε μονο ο γιος του πλοιοκτητη..!!!(?)
gtogias Posted December 29, 2016 Posted December 29, 2016 (edited) Γιος του πλοιοκτήτη? Δεν ήταν το πλοίο της ΑΓΕΤ? Edited December 29, 2016 by proud_ionian
Neptune Posted December 29, 2016 Posted December 29, 2016 Νομιζω δεν ηταν γιος του πλοιοκτητη αλλα καποιου ανωτερου στελεχους της εταιριας.
gtogias Posted December 29, 2016 Posted December 29, 2016 (edited) Ευρέθη, γιος του διευθυντή φορτώσεων της ΑΓΕΤ ήταν ο δόκιμος που διεσώθη. Edited December 30, 2016 by proud_ionian
Takisg Posted December 29, 2019 Posted December 29, 2019 (edited) 30 χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από εκείνη την αποφράδα ημέρα που το Ζάκυνθος ξεκίνησε το τελευταίο του ταξίδι! Edited December 29, 2019 by Takisg
ΘΗΣΕΑΣ Posted December 29, 2024 Posted December 29, 2024 Το ποιοτικότερο βαπόρι της γραμμής Ζακύνθου - Κυλλήνης στα 80s. Σε ταχύτητα, χώρους, γκαράζ. Χθες συμπληρώθηκαν 35 χρόνια από το ναυάγιο...
Molmed Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 (edited) Είχα ταξιδέψει με το πλοίο αυτό, ήταν όντως η μέρα με τη νύχτα αναφορικά με άλλα της γραμμής. Έχω και φωτογραφίες από το ταξίδι μου με το ΖΑΚΥΝΘΟΣ. Μια απορία έχω, πώς επιβιώνουν ή και ταξιδεύουν μέχρι σήμερα πλοία υποδεέστερα αυτού, στη γραμμή αυτή; Τι συνέβη; Πέρα από όλα όσα γνωρίζουμε... Edited December 30, 2024 by polmyt quote
ΘΗΣΕΑΣ Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 Δε θα συγκρίνω με το "Ζάκυνθος" τα άλλα πλοία που ταξίδεψαν μετά το ναυάγιο. Θα το συγκρίνω μόνο με αυτό που το αντικατέστησε και θα πω ότι ήταν τουλάχιστον ατυχής η επιλογή της ΑΝΕΖ (Ζάκυνθος Ι).
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now